PDA

View Full Version : لو مفيش اى فواتير باسمك متقلقش من التفعيل فى شركه انستافوريكس

mohammed.ibrahim
11-15-2017, 20:35
السلام عليكمو رحمه الله و بركاته
اهلا بيكم اخوانى الاعزاء انا حبيت اشاركم مشكله ممكن تواجه ناس كتير اثناء التفعيل و ارسال المستندات لشركه انستا ...متطلبات شركه انستا ان المفروض يكون عندك اى فواتير باسمك لمدة لا تقل عن 3 شهور فاتت لضمان وجودك فى المنطقه اللى انت مسجل بيها.. لكن اعضاء كتير بيكونوا لا يوجد لديهم اى فواتير يقدروا يبعتوها و الحل للمشكله دى هو انك تبعتلك اى مستند تانى غير مستند الرقم الوطنى و غالبا فى مصر العنوان بيكون موجود فى اغلب البطاقات سواء هويه او رخصه قيادة او باسبور فانت ركز على ان يكون العنوان مكتوب فى المستند اللى حتبعتهولهم و اختار كشف حساب بنكى و ارفع اى مستند و ليكن جواز سفر و حتلاقى جالك ميل التفعيل ان شاء الله و مبروك مقدما

Abo Hamdy
01-17-2018, 02:18
والله تقدم مذهل للشركة لأن المشكلة دي واجهت اعضاء كتير زمان كانت بتضطر الناس اما انها تسجل بأسم والدها او انها تلجأ لاساليب غير قانونية وتقوم بتزوير المستند لتقديمه وللأسف بسبب الاحتيال ده كانت الشركة بتأخر التفعيل وبترفضه وده اصاب ناس كتير ساعتها حتى الناس اللي ورقها سليم لكن دلوقتي التفعيل بقا مش معقد زي زمان حتى انا لما فعلت من قريب التفعيل اتقبل بسرعة ومن مرة واحدة عكس ما كان بيحصل زمان

zunebha
01-17-2018, 16:37
على العموم التفعيل بشركة انستا فوركس دقيق جدا ويحتاج الى مطابقة المعلومات بين الشركة والوثائق كما تفعيل المستوى الثاني يأتي مباشرة بعد تفعيل المستوى الاول وممكن رفع بطاقة هوية او جواز سفر لاتباث الهوية واتباث العنوان يحتاج الى فاتورة كهرباء او هاتف.

zezo3
01-27-2018, 23:23
التفعيل بشركة انستا فوركس دقيق جدا ويحتاج الى مطابقة المعلومات بين الشركة والوثائق كما تفعيل المستوى الثاني يأتي مباشرة بعد تفعيل المستوى الاول لكن اعضاء كتير بيكونوا لا يوجد لديهم اى فواتير يقدروا يبعتوها و الحل للمشكله دى هو انك تبعتلك اى مستند تانى

ehabbob
02-06-2018, 03:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو الكريم افضل شى لتفعيل المستوى التانى بخصوص اخوانى بمصر هو كشف حساب بنكى له موضح به عنوان الاقامة الفعلى
والله ولى التوفيق

abdogh98
02-06-2018, 03:15
السلام عليكم
شكرا جزيلا أخي على هذه المعلومة لأنني أواجه هذه المشكلة الآن
أتمنى لك المواصلة و الإزدهار في هذا المجال
شكرا و السلام عليكم

amine saddiki
03-04-2018, 19:23
اخي الفاضل التفعيل ليس بالامر الصعب يمكنك من خلال الفواتير او ورقه بنكية و بالتوفيق للجميع

zezo3
03-28-2018, 23:15
يحتاج الى مطابقة المعلومات بين الشركة والوثائق كما تفعيل المستوى الثاني يأتي مباشرة بعد تفعيل المستوى الاول لكن اعضاء كتير بيكونوا لا يوجد لديهم اى فواتير يقدروا يبعتوها و الحل للمشكله دى افضل شى لتفعيل المستوى التانى بخصوص اخوانى بمصر هو كشف حساب بنكى له موضح به عنوان الاقامة الفعلى شكرا جزيلا أخي على هذه المعلومة لأنني أواجه هذه المشكلة الآن

والله ولى التوفيق

manotripleewry
03-29-2018, 19:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شركة انستا فى كل الاحوال تعطى حلول
واعتقد انها وضعت حل لهذا الموضوع
وجعلت انه بامكانك تفعيل المستوى الثانى بمستندات باسم الوالد

forexone1
03-29-2018, 19:38
نسبه للتفعيل في شركه انستا فوريكس تفعل مهمه جدا في عمليات السحب يجب عليك ان تعمل تفعيل المستوى الاول المستوى الثاني في شركه انستا فوركس

--- Update ---

من خلال انت بعت فواتير الخاصه باسمك او فواتير خاصه باسم والدك و يمكنك ان تفعل المستوى الاول المستوى الثاني بكل سهوله و كل بساطه

forexone1
03-29-2018, 19:39
من خلال ان تكلم الدعم الفني في شركه انستا فوريكس وهي سوف تحل هذه المشكله فورا من خلال الدعم الفني

--- Update ---

الذي يقوم بحل المشكله من خلال الايميل الذي ترسله الى وتشرح له ان الفواتير باسم والدك و ليس لديك فاتورة باسمك تستطيع ان تعمل حساب بها فى شركة انيستا

noureddineelachabi
05-08-2018, 22:56
اللدين لا يملكون فواتير تحت اسمهم ممكن ان يفتحوا حساب باسم ابويه شرط ان يكون الفاتورة تحت اسمهم وخلاص تم حل المشكل

amir anwar
05-09-2018, 01:04
وفيه طرق تانية للتفعيل
يعني مثلآ انا فعلت حسابي بعقد خط لهاتف محمول و ممكن تفعل بعقد خط لهاتف ارضي او عقد انترنت او اي عقد مختوم من الجهة التابع ليها
او ممكن كشف حساب بنكي
كل دي طرق الصراحة كويسة اوي و سهله جدآ بتسهل الموضوع علي الناس
بس يا ريت محدش يلعب في المستندات علشان لو اترفضت ( و اكيد هتترفض ) ممكن ميقبلوش اي مستند تاني حتي لو حقيقي

zndo910
05-09-2018, 02:40
متطلبات شركه انستا ان المفروض يكون عندك اى فواتير باسمك لمدة لا تقل عن 3 شهور فاتت لضمان وجودك فى المنطقه اللى انت مسجل بيها.. لكن اعضاء كتير بيكونوا لا يوجد لديهم اى فواتير يقدروا يبعتوها و الحل للمشكله دى هو انك تبعتلك اى مستند تانى غير مستند الرقم الوطنى و غالبا فى مصر العنوان بيكون موجود فى اغلب البطاقات سواء هويه او رخصه قيادة

algendy
05-24-2018, 22:15
تحية طيبة و بعد , يا أخى الكريم شركة انستا فوركس تطلب التحقق من جنسية العميل و محل اقامته بالتوافق مع القوانين المنظمة لعمل الشركة و التى تقتضى التأكد من هوية العميل حتى يسهل معرفة مصدر الاموال التى يتم التداول بها مع الشركة و يتم حساب الضرائب على الدخل لمن يلتزم بتقديم اقرار ضريبى

annas
05-25-2018, 01:08
فعلا حل مقبول فيه ناس كثيرة كانت تواجه نفس المشاكل
في تفعيل المستوى الثاني خاصة نحن في الدولة
العربية تجد من هو متزوج ولا يملك فاتورة مياه باسمه

aym
05-25-2018, 08:45
خل مهم جدا للاغلببة من المتاجرين الجدد حيث الاغلب لا يملك فانورة مياة او كهرباء او غاز باسمة وهذا ما يتطلبة تفعيل المستوي الثانى ونشكرك على هذا اخى

abdelhadi12
05-25-2018, 17:33
شكرًا لكم على هذا الخبر

amiramotawe
05-25-2018, 17:47
الكلام دا صحيح فعلا انا فعلت برخصه والبطاقه والباسبور فقط لا غير
وفي حد صديق ليا فعل بحساب البنكي وفاتوره تلفون ارض
لازم اي مستند يكون مكتوب في العنوان وخلاص

eslam-gad
05-25-2018, 18:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تحية طيبة
نشكر لكم مجهودكم الراءع وشرحكم المميز ومعلوماتكم المفيدة والقيمة ونرجو منكم المزيد لكي نتعلم منكم ونستفيد من خبراتكم ولكم مني جزيل الشكر

والله المستعان
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mohamed kamal fadel
05-25-2018, 21:50
يا اصدقائى التفعيل فى انستا سهل والله مش عارف الناس خايقة ليه من التفعيل
فى 100 طريقة للتفعيل لو مش معاك اثبات سكن زى فاتورة كهرباء
ممكن تفعل بغقد فوافون والله انا عملت كدا سهلة يعنى
او حتى افتح حساب بنكى علييه نفس العنوان وخلاص

mody ana
05-26-2018, 23:53
تفعيل المستوي الثاني ليس صعب اذا لم تجد فتورة باسمك حاول استخراج اي فتورة خدمات بسيطة مثل فتورة نت
او خط بسهولة اذا لم يكن لديك فتورة ماء او كهرباء او غاز