PDA

View Full Version : سبب اغلاق instaforex حسابات البونص عند السحب

matrixno
11-15-2017, 23:08
السلام عليكم ورحمه الله
انا فى مجال الفوركس من فتره لكن لم اتاجر فى انستافوريكس من قبل
وبدأت المتاجره من قريب بحسابى البونص الى اخدته من المنتدى
ولكن هناك الكثير من الاشخاص على العديد من المنتديات يشتكى انهم تاجروا بحسابتهم البونص وعند طلب السحب اغلقت الشركه حسابتهم دون ابداء اى اسباب
وان الشركه كاتبه فى الشروط بتاعتها انها بتمتلك الحق فى اغلاق اى حساب بونص ويحق لها التحفظ على سبب الاغلاق
...
هل هذا الكلام صحيح ان الشركه تغلق حسابات البونص عند السحب او عندما يزداد ارباح المتاجر بحسابه البونص
ارجوا الافاده ضرورى من فضلكم
والى يرد يكون ليه تجربه فى السحب من حساب البونص مبالغ كبيره
ويقولى ايه هى اسباب الغلق
شكرا

Abo Hamdy
01-17-2018, 02:12
للأسف صحيح والاسباب مجهولة لأن محدش بيبقا عارف ايه السبب المحدد للاغلاق اغلب الظن بيكون فيه اشتباه من الشركة للعميل او مخالفته لقوانين الشركة:
كالتداول وقت الاخبار وربح اكتر من 10% من قيمة الحساب في الصفقة الواحدة , وغلق الصفقات قبل مرور 5 دقائق على الأقل
, الدخول هيدج بين الحسابات او ان يكون مسجل في عرض البونص بأكتر من حساب
كل هذه الاشياء تعرض الحساب للغلق

ehabbob
03-07-2018, 01:01
السلام ورحمة الله وبركاته
اخى العضو الكريم انا عن نفسى سحبت من شركه انستافوركس ولكن اسمع عن بعض الاعضاء تم غلق حساباتها ولكن اكيد يوجد سبب كما قال الاخ السابق فى تعليقه فلابد من الالتزام بالشروط والقواعد لعدم غلق اى حساب
والله المستعان

abdelilahaatasse
03-07-2018, 01:50
لتداول وقت الاخبار وربح اكتر من 10% من قيمة الحساب في الصفقة الواحدة
غلق الصفقات قبل مرور 5 دقائق على الأقل
السلام عليكم ورحمه الله

magdy mahmud
03-07-2018, 03:07
اخي الحبيب نعم هناك من يغلق حساباته ولكن هذا بسبب المخالفات انا اعمل مع الشركة سنتين ونص والحمد لله لم يحدث شى هناك قواعد صارمة للشركة من يخالفها يغلق حسابه
لذلك انصحك بالالتزام بالقواعد

fast2157
03-07-2018, 03:46
مافهمت كيف يتم الاغلق اذا لم يمر على الصفقه ٥ دقائق هل لزم اي صفقه افتحه ان تضل ٥ دقائق
هذا يعني ان ممنوع اضارب بحيث افتح واغلق بسرعه

الأمين
03-07-2018, 06:35
صحيح هناك من يغلق حساباته ولكن هذا بسبب عمل مخالفة هناك قواعد صارمة للشركة من يخالفها يغلق حسابه
لذلك انصحك بالالتزام بالقواعد وفهم القوانين

--- Update ---

صحيح هناك من يغلق حساباته ولكن هذا بسبب عمل مخالفة هناك قواعد صارمة للشركة من يخالفها يغلق حسابه
لذلك انصحك بالالتزام بالقواعد وفهم القوانين

sirwan jamil ali
03-07-2018, 15:05
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته .... في الحقيقة انا قريت في شرؤط فتح حساب مع الشركة انها تمتلك حق سحب البونص من حسابك في اي لحضة بدون سابق انذار ولاكن لم انتبه الى نقطة اغلاق حساب العميل عند محاولة سحب ارباح البونص .. انا طبعاا لم اقم باي محاولة لسحب الارباح منذ ان فتحت حساب في الشركة منذ سنة تقريبااا لانني احاول تنمية الحساب قدر المستطاع

alaa50
03-07-2018, 15:14
انا هتكلم عن تجربتى انا وهى انى مع انستا من سنين واتقفلى فعلا حسابات
بس كل مره بيبقى فيه غلطه حصلت منى لان حسابات البونص ليها شروط واى طلب سحب الموظف بيراجع حسابك عشان يشوف التزامك بالشروط فوقتها بيتم القفل لو فى مخالفه
حسابى الحالى الحمد لله ملتزمه جدا فيه بكل الشروط وبقالى سنين شغاله بيه وسحبت منه كتير