PDA

View Full Version : تحقيق الربح

mahmoudabdelhamid
11-18-2017, 20:58
فإن الأشخاص الذين يحققون أرباحا كبيرة يتبعون مؤشرات مختلفة ويقومون بتحليل تقني بحيث يتعين على القادمين الجدد أن يتعلموا العوامل التقنية الأساسية وإلا فلن يتمكن من بلوغ هدفه وكذلك الربح
.

''اذا اعجبك الموضوع لا تبخل في الضغط علي ''شكرا'' وتقييم الموضوع''

one12
12-20-2019, 18:04
يتم الترويج لتجارة الفوركس بدون عمولة ويمكنك الدخول إليها ودفع أي شيء ، ولكن حقيقة أن هناك رسوم للتداول داخل فوركس معروفة باسم فروق الأسعار. هي التكلفة المدفوعة داخل هذا السوق ، وبطبيعة الحال ، يتم قبولها من قبل التجار المتأرجحين وعلى المدى الطويل. بالنسبة للمتداول اليومي ، هذه الرسوم غير مقبولة له. لذا استبعد التداول اليومي إذا كنت تريد تحقيق أرباح كبيرة. يتم دفع معظم الرسوم للوسيط من عملية التداول التي قد لا تشعر بها إذا كان تداولك طويل الأجل. تتطلب خطة تداول المخططات الأسبوعية إجراء التحليل مرة واحدة في الأسبوع بعد إغلاق أسواق العقود الآجلة كل يوم جمعة. يمكنك تحديث مخططاتك ونقاط الدخول للتداولات أو المخارج ووقف الخسائر وأوامر الربح

Ahmed Mansour
12-21-2019, 07:22
طيب هنا بس فى اكتر من سؤال الواحد لازم يساله الاول هو انته من ضمن الاشخاص اللى بيحققوا ارباح ولا لاء يعنى لو كنت من ضمن الاشخاص دى ماكناش اصلا شوفنا يعنى هاتسيب الشارت والددولارات وتيجى تقعد معانا هنا ولو ماكنتش من ضمن هؤلاء الاشخاص اللى بيحقووا ارباح طيب عرفت منين طرق شغلهم وبعدين من البدايه كدا انا عندى يقين ان اى متداول بيستخدام اى مؤشر فنى مهما يكون بقا عارفينه مش عارفينه هو متداول فاشل وبيخسر ياريت لو بنتكلم عن حاجه نكون متاكدين منها مؤشرات ايه بس وتحليل ايه بس اللى بيشتغلوا بيه واحنا مش نعرفه الموضوع كله عامل نفسى واداره راس مال بس هو دا الموضوع كله فى الفوركس