PDA

View Full Version : انا في حيرة من امري . هل من حل لمشكلتي ؟؟

hassen adjeb
10-03-2013, 12:17
السلام عليكم اخواني والله انا في حيرة امري ومافهمت اي شيئ بعد ,, في البداية سجلت في منتدى الفوركس وذلك عن طريق متابعتي فيديو عبر اليوتيوب حيث كنت اعمل مثلما يعمل مقدم الفيديو , لكن ماقلقني هو اني انتقلت الى مرحلة اخرى وعن غير معرفة وهي فتح حساب تجاري حيث قيل لي بانه سيتم حذف حسابك بعد 30 يوم في حالة لم تدفع مال مسبق , الان بعد فتحي للحساب مالمطلوب مني . وهل هذا سيؤثر علي ؟؟؟ ومالعمل لايجاد حل ؟؟ هل ابدا بالمتاجرة وانا ليس لدي ادنى فكرة حتى عن اسم البورصة ؟؟ رجاء افيدوني انا في الانتظار واجركم على الله .

mohammedtata
10-03-2013, 16:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اللهم صلى وسلم على سيدنا محمد يجب عليك أخىى ربط المنتدى بموقع انستا وتشارك هنا فى المتدى لتربح بونص وفى أول اسبوع مع اول كل شهر يتحول البونص الى حسابك فى انستا وتتاجر بيه واللى بتربحه من المتاجره بتسحبه عادى ولو انت ربط المنتدى بموقع انستا وفعلت حسابك فى انستا متخفش من موضوع ال30 يوم ده وبالتوفيق أخى ان شاء الله رب العالمين

hassen adjeb
10-03-2013, 20:37
شكرا لكم على النصيحة لقد طمانتني
كيف لي ان اربط المنتدى بموقع انيستا

abokenzy
10-04-2013, 16:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعتقد انه يجب ربط حسابك
بموقع انستا حتي يتم تحويل الرصيد تلقائيا الي حساب انستا اول اسبوع من كل شهر

zakariada
10-04-2013, 20:25
بالتوفيق

Nadjiboo
10-04-2013, 23:27
السلام عليكم
أنصحك بحساب تجريبي .. لتتعلم عليه أكثر .. وتابع الدروس في المنتدى
+
المنتدى يمنحك 0.1$ على كل مشاركة مفيدة ويتم تحويلها تلقائيا لحسابك في الشركة ويمكنك التداول بها في حساب حقيقي
ثم إذا حققت أرباح ستتمكن من سحبها بإذن الله

zyzo
10-04-2013, 23:57
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل انشاء الله المنتدى سوف يحول لك البونص
الذي اخذته من الردود على المواضيع في يوم 7 من كل شهر
و بالله التوفيق للجميع

soooonor
10-05-2013, 01:50
افتح حساب تجارى بشركة انستا فوركس و لا تقلق و اربط حسابك بالمنتدى و اعمل لتجميع بونص و فى نفس الوقت تعلم الفوركس جيدا و تدرب على حساب تجريبى حتى تتقن التعامل مع المنصة قبل ان تبدأ فى العمل على حسابك الحقيقى

mohamed deeb
10-05-2013, 02:11
أنا أيضاً دخلت فى منتدى الفوركس عن طريق أحد الفيديوهات فى اليوتيوب و قال بأن البونص لن يتم تحويله لك إلا بعد ربط حسابك بشركة أنستا و تفتح معها حساب تجارى بعد التدريب جيداً على كيفية العمل بالمتاجرة مع الشركة

mohamedawaad143
10-05-2013, 02:45
اخى العزيز السلام عليكم اود ان اقول لك شئ مفيش حاجة اسمها يتم قفل حسابك خلال 30يوم لو ماعملت ايداع اعتقد اننا كلنا مشتركين فى المنتدى ومع شركة انستا ماحصل الكلام دة ولكن هو قصدة يقولك انك لوفتحت حساب فى الشركة ومثلا ماعملت حساب بالمنتدى وتقوم بالردود بحيث انك تحاول انك تشحن الحساب بحيث انى الشركة لايكون عندها حسابات متعلقة بعملاء ليس لديهم خبرة فى الفوركس

mohamed saad
10-05-2013, 23:46
اخي الكريم طبعا لا يصح ان تتداول بدون ان يكون لديك ادنى خبرة عن التداول بالفوركس وبالتالي لا تدع اي اموال ثانيا يجب ان تتعلم اولا اساسيات المجال وتطلع عى الشركات الوساطة المعتمدة دوليا والموثوق فيها ويجب ان يكون لها صيت ومشهورة ومسجلة في جهات رقابية وبالتالي فلا يوجد شركة من الشركات الموثوق فيها تشترط هذا الشرط لهذا عليك الابتعاد عن هذه الشركة واختيار اخرى مثل انيستا

waid mohammed
10-06-2013, 00:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الحبيب اولا عند فتح حسابك في منتدى الفوركس افتح حساب في انستا فوركس حساب عادي واربطه في حسابك في المنتدى وذلك عن طريق رقم الحساب والباسوررد واربطه كما هو على صفحة البروفيل تبعك
بعد ذلك ابدء بعمل مشاركات وضم اصدقاء عن طريقك الى ان تحصل على مال مايقارب 200 دولار واكثر وفي نفس الوقت الذي تضع فيه الردود ابدء بالتعلم من الصفر وافتح حساب تجريبي في انستا فوركس وافهم المنصه التي تعمل عليها والأموار الأساسيه جميعا ..وادرج الى الأمام

doaa sary
10-07-2013, 22:02
يا اخى مش هتدفع فلوس
وكمان عادى انك تسيب حسابك وتكبر البونص لحد ما تتاجر
اتعلم افضل

ghalyghaly
10-08-2013, 08:25
لالا لا داعي للقلق ولا للاسراع بالتداول
ولا عليك ابيدا ان تقوم بفتح اي حساب حقيقي في انستا وتمويلها بحساب حقيقي
هي فقط مككتوب عليها كدة وبس

classic
10-08-2013, 09:59
انتظر تحويل الونص الى حسابك
وخلال هذه الفتره حاول التعرف على الفوريكس واخذ فكره كامله قبل البدء بالتداول
هناك قسم تعليمي كامل بالمنتدى
ولا تخاطر الا بعد ان تكون على علم بما تفعل

القيصر
10-08-2013, 17:02
شكرا جزيلا لك اخي الغالي على معلوماتك القيمة

mostafa1983
10-08-2013, 17:19
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخي الكريم يجب عليك ربط حسابك بالمنتدى إنيستا فوركس و المشاركة بالمواضيع و التعليقات عشان تاخد بونص و بعد 30 يوم بينزل البونص بحسابك اللي عملتو و بتقدر تتداول فيه بكل سهولة و في اول اسبوع
من كل شهر بتتوزع الارباح وبتقدر تسحب ربحك فقط بدون البونص البونص بيضل للمنتدى تقبل مروري و بالتوفيق يا رب

masry928
10-09-2013, 01:52
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لاااااااااااا تبدا بالمتاجرة الحقيقيه وانتا لا تعلم شىء عن البورصه
انصحك تتوجه للقسم التعليمى فى المنتدى وتستفيد اكثر وتفتح حساب ديمو وتطبق عليه ماتعلمته ثم تبدا حينها ان تتاجر بحساب حقيقى بمال صغير
وربنا يوفقك

ايمان عبدالرحمن
10-09-2013, 01:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز جزاك الله خيرا كثيرا ما هو معنى الاوامر المعلقه ب الشراء والبيع او وقف الشراء او البيع

ghalyghaly
10-09-2013, 07:20
لالا اخي الفاضل والحبيب فلا داعي لكل هذا ال قلق
انا ايضا كنت الظن مثلك تمالم
لكن تبين لي انة ليس شرطا بتمويل الحساب بمالي الخاص
ولكن اكتفي فقط بتمكويل المننتدي لحسابي في الششركة

waleed2015
10-09-2013, 23:09
طالما لا تستطيع المتاجرة بالمال الخاص وانت في البداية مهم جدا أن تقوم بربط حسابك عن طريق ملفك الشخصي وعمل ارفاق حساب سيطلب منك ادخال رقم حسابك وكلمة المرور وبالتاي كل ماعليك أن تقوم بالمشاركة في المنتدي لتحصل علي بونص المشاركات والتي ستحول الي حسابك أول كل شهر ويمكنك أستخدامها في المتاجرة وفي خلال هذة الفترة تستطيع التعلم من المنتدي والشروحات الموجوده فيه الي أن تجمع رصيد كافي وابدأ بالمتاجرة

maha elsayed
10-09-2013, 23:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ل يا اخى لازم تتعلم الاول
حت تكتسب خبره كبيره

mohamedmajdoubi
10-13-2013, 23:55
شكرا لك أخي على الموضوع الرائع
فمثل هده المواضيع تعتبر مواضيع جد مهمة لكل مبتدئ يصبو لتعلم هدا الميدان

hasback
10-14-2013, 00:06
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اهلا اخي الكريم حاسن ,يا اخي الكريم عليك ان تقرائ قوانينالمنتدى وحسابات انستا ان اخترت الحساب الاسلامي ونوع الحساب ميكرو فلن يطلب منك اي ايداع وانت اصلا اذا سجلت كود المنتدى بورتال فوريم في خانة الدعاية او الاحالة فلا مشكلة ويمكنك ربط الحساب بالمنتدى من خلال لوحة التحكم اما ان اخترت نوع حسابات كحساب البام مثلا فانت بالفعل مجبر على ايداع الاموال وان لم تقم بالامور كما ذكرت فعليك فتح حساب حقيقي واتبع الطريقة فهي موجودة في المنتدى فعليك البحت قلبلا في المنتدى وستجدها في المواضيع المتبتة

Mona zarzora
10-14-2013, 00:18
لاء خالص غلط الكلام ده مش هيتقفل حسابك ولاحاجه انت بس اربط حسابك بالمنتدى
هنا واعمل مشاركات وهتتحولك وخلال ده حضرتك هتتعلم وتدرس وتقرا وبعدها تاجر باذن الله

amany
10-14-2013, 02:01
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته اللهم صلى على نبينا محمد .. اخى الغالى يمكنك ربط حسابك الخاص بك بمنتدى فوركس العرب العالمى ب شركه انستا فوركس العالميه ثم يجب عليك تحصيل البونص من خلال المنتدى عن طريق الردود على مواضيع المنتدى .. و كل اول شهر فى اول اسبوع او 10 ايام سوف يصلك البونص التى قومت بتحصيله فى شركه انستا فوركس .. بالتوفيق

Mostafa Haval
10-14-2013, 03:08
تأكد من ربط الحساب بأنيستا ولا تخاف من شيء فقط اجمع البونص وستحصل عليها في بداية كل شهر بأذن الله وتاجر بها بما يحلو لك بالتوفيق

محمد عادل ابراهيم
10-14-2013, 04:37
وعليكم السلام ياباشا ليه كل القلق ده ماتقلقش خير ان شاء الله وزى مالاخوه قالولك تماما اربط حسابك فى انستا بالمنتدى وكله هايبقا تمام ان شاء الله ولشرح ربط الحساب بالمنتدى يجب عليك التوجه الى جوجل وتبحث عن ربط حساب انستا بمنتدى فوركس مصر او هتلاقي الشرح ده موجود عندنا فى المنتدى وبالتوفيق أخى

amgad1
10-14-2013, 05:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة شكراً يا اخي على منقاشه هده الموضوع المفيد يتم التحويل البنص عندم تربط حسابك بشركه الوسيظه مثل انيستا فروكس
واتمنى لكم التوفيق

farahatxbs
10-14-2013, 05:36
السلام عليكم
حاول تتعلم كويس فى المنتدى واكيد طالما انت بتتعلم وبتشاركنا فى خبراتك واراءك فده كفيل بأنك هتتعلم وكمان يتحول لك البونص
اما البونص فهو بيتحول تلقائى لحسابك من يوم 1 الى يوم 7 كل شهر وطالما اتحول لك بونص فلن يتم غلق حسابك
حاول المتاجره على حساب تجريبى لفتره حتى تشعر انك تسطيع اداره حسابك
معلومه صغيره لك كمبتدئ :
الصبر والقناعه واداره رأس المال ستؤدى بك الى مضارب ناجح
المشكله ان مفيش مضارب بيحقق 100% مكاسب فمتحاولش تصبر اكثر من اللازم على صفقه خاسره
اتمنى لك التوفيق

warda heloa
10-20-2013, 00:18
اولا هتشارك هنا في المنتدى بالرد على المشاركات الفعالة ، ثم تربط حسابك هنا بانستا ، ثم تدرب كويس جدا على حساب الديمو ، ثم تتاجر تحت اشراف بجزء من فلوسك ، ربنا يوفقك

Atef ben Amor
10-20-2013, 00:24
انصحك قم بسحب مالك من خلال الحصول على مستر كارت
من الشركة التي قمت بالتسجيل فيها الى ان تتعلم سوق الفركس

mohamedalshafai
10-20-2013, 01:23
اخى انا عملت حسابى على فوركس وبعدها مباشر اشتركت على انستا فوركس وبعد اشتراكى عملت ربط للحساب بين انستا فوركس وفوركس ومي هنا بدا لى ان لا اخاف من موضوع 30 يوم هذا وبدات فى تجميع البونص ولسه لم انتقل الى التداول بعد بسبب ضعف الرصيد من البونص والله المستعان

doola2020
10-24-2013, 18:25
لن يتم حذف حسابك ولا حاجة وأنا أسمع أشياء في المواضيع أو الردود علي المواضيع تكون عكس الواقع تماما ولكن البونص سيتحول إليك يوم 7 في الشهر

tazi larbi
10-24-2013, 18:31
السلام عليكم ياخي انا لم افهم اي منتدى سجلت به هل منتدى الفوركس الذي نحن به وبما انك سجلت بالمنتدى اكيد مالك سيكون من البةونص والبونص لا يحول الا بعد شهر وانيستا لاى تقفل اي حسابات ان كنت تتحدث عن انيستا اما ان كنت تتحدث عن شركة ومنتددى اخر فليس امامك سوى الاتصال بالدعم الفني وطلب الاستشارة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

abdelhalim
10-24-2013, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
هناك كتب و فيديوهات كثيرة مثبثة في المنتدى
انصحك ب :
1- قرأة الكتب
2-مشاهدة الفيديوهات المثبثة و بالترتيب كما هي
3- فتح حساب مجاني و بدء تطبيق ما استفدت منه من 1-2
4- الطمع ثم الطمع في الربح السريع حداري
سلام

Rema Saab
11-11-2013, 20:55
السلام عليكم اخواني والله انا في حيرة امري ومافهمت اي شيئ بعد ,, في البداية سجلت في منتدى الفوركس وذلك عن طريق متابعتي فيديو عبر اليوتيوب حيث كنت اعمل مثلما يعمل مقدم الفيديو , لكن ماقلقني هو اني انتقلت الى مرحلة اخرى وعن غير معرفة وهي فتح حساب تجاري حيث قيل لي بانه سيتم حذف حسابك بعد 30 يوم في حالة لم تدفع مال مسبق , الان بعد فتحي للحساب مالمطلوب مني . وهل هذا سيؤثر علي ؟؟؟ ومالعمل لايجاد حل ؟؟ هل ابدا بالمتاجرة وانا ليس لدي ادنى فكرة حتى عن اسم البورصة ؟؟ رجاء افيدوني انا في الانتظار واجركم على الله .

اخي الكريم تحية طيبة .. امامك حل واحد هو ان تقوم بايداع بعض الاموال من مالك الخاص في الحساب لتجنب اغلاقه
نسيحة .. اترك الحساب للاغلاق وعد الى المنتدى هنا وتابع التعلم حتى تتقن المتاجرة ثم افتح حسابا جديدا في الشركة وابدا به

ahmedhawash
11-11-2013, 22:52
بص اخى الكريم لا تحبط نفسك لان تعلم اى شئ جديد بتكون حاسس انك تائه فى البدايه

لكن مع التعلم والجهد ف البحث هتلاقى الصوره بتتضح لك وقت مع الاخر

والله المستعان

ilham
11-11-2013, 23:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهوالصلات والسلامعلى اشرف الانبياء والمرسلين

اخي سوف يتمحدف حسابكادا لم تتحول له اي ارباح لمدة 60 يوما

joker7diaa
11-11-2013, 23:46
اولا المنتدى ده والشركة التابع لها تخصص فوركس مش بورصة
بعدين انت ليش هيك قلل يعني اذ بدك تحط فلوس في الشرطة حط
واذ ما حطيت راح يغلقو الحساب وين المشكلة يعني اذ بدك الحساب اشحنه
ما بدك ياه سيبهم يغلقوه

farfor821
11-12-2013, 01:04
ما دمت اناك في بداية الفوركس فانه ما علكي الا بالاسترمرار في التداول على التجريبي
فانا مثلا انا الان اعمل فقط على التجريبي
لانني اريد التعلم للفوركس جدا و بطريقة جيدة اولا

HOUSAMMI
11-12-2013, 01:06

انت متاكد انك بتتكلم عن المنتدى بتاعنا هنا ،، لان المنتدى او الحساب التجريبى او البونص ،، لا يطلب منك ان تودع مال حقيقى ،، ولا حتى

ان تتداول اجباريا ً ،، على العموم مافيش الكلام ده اشتغل عادى ان شاء الله

ilham
11-12-2013, 15:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين
يجب عليك اخي التعلم على كيفية المتاجرة في الحساب التجريبي

WASEM DALLOUL
11-12-2013, 16:14
السلام عليكم
بعد فتح الحساب يا أخي الكريم عليك بربط الحساب بهذا المنتدى عن طريق الدخول الى ملفك الشخصي ثم الى بونص فور بوست وبعدها لن يغلق حسابك
وشكرا

forexman55555
11-15-2013, 22:55
لو انت عملت بونص فى المتتدى و اصبح لديك بونص فى الحساب لن يتم غلق الحساب
و تستطيع ان تترك الحساب للاكثر من شهر و انا انصحك ان تتعلم الفوركس سريعا لتتاجر و تربح من هذا السوق

malak558
11-15-2013, 23:58
انا مش عارفه انت فتحت فى اى شركه وياريت كنت ذكرتها لان الشرط غريب
هنا فى انستا مش مطالب بالتداول بالشكل دا ممكن تكون بونص وتتعلم فى نفس الوقت

ilham
11-16-2013, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين
الملرجو من الخبراء الاجابة على السؤال بتاعك

أحمد بيكس
11-30-2013, 02:29
أخي استغل اموال البونص التي من المنتدى ولا يترط أن تقومي بالمتاجرة لكن مجرد ان تودع الاموال في حسابك فهذا يبقيها ..

ishak88
11-30-2013, 12:44
يا اخي عليك ربط المنتدى بالشركة و المشاركة في هذا المنتدى فهو يمنحك بونص على كل مشاركة فعالة
يمكنك المتاجرة بها في الشركة و بهذا لا تخف من حكاية ال 30 يوم التي انت خايف منها

mohamed amine
11-30-2013, 16:15
تعلم اولا في الحساب التجريبي فذلك سيفيدك كثيرا لكي تتعلم اساسيات السوق
ل يهمك لن يكون هنالك غلق لحسابك مادام فيه ايداع و لو بسيط
بالتوفيق لك

yaranabil
12-17-2013, 21:28
لا انا فتحت حساب قبل هذا ولم يغلق الحساب بعد مضى ثلاثين يوم من عدم الايداع
ولكن يجب ان تقوم بانشاء الحساب بالطريق الصحيحه حتى يتم ربطه بالمنتدى
ولا لاتكون هناك مشكله فى الامر مع تمنياتى لم بالتوفيق والارباح

زهرة 124
12-17-2013, 21:47
يعني حضرتك سجلت فعلا في انستا وبقي لك رقم حساب وباس وورد
تعالي علي ملفك الشخصي واربط حسابك في الشركة بحسابك بالمنتدي وبكدا البونص حيتحول لك اتوماتيكيا في ال10 ايم الاولي من الشهر التالي
ولكن بما انك مبتدأ فلا تتاجر قبل ان تتعلم والمنتدي هنا بالقسم التعليمي ستجد ما يسرك

Ines_Ts
12-17-2013, 23:31
اخي بامكانك ربط حسابك التجاري ب عضوتك الي هنا
بالمنتدى ويتظافلك البونص الي بتجمعو من ردودك و مشاركاتك هنا
عشان تتفادى اغلاق حسابك في الانستا فوركس

nader
12-18-2013, 00:30
اخي الكريم انت فتحت حساب تجاري غير مرتبط بالمنتدى ,’؟
ادا هدا ما تقصده فابتعد ولاتعمل ايداعا الى ان تتعلم اكثر
وغلق الحساب لن يضرك بشيء ابدا
عندما تتعلم وتكتسب مهاراة افتح غيره وانت مرتاح الى انك سوف تحقق نتائج جيدة
افضل لك من المخاطرة وانت ليس في جعبتك ما تواجه به لسوق
بالتوفيق

Asmaa_sema
12-18-2013, 00:45
طبعا لا تبدأ المتاجرة وانت ليس لديك اى فكرة .. سوق الفوركس يوفر لك ميزة هامة وانك تستطيع ان تفتح حساب تجريبى باموال وهمية
وتدرب نفسك مباشرة مع السوق الحقيقى لذا خذ وقتك فى التدريب

frx
03-17-2014, 06:46
بارك الله فيك صديقى وجعله فى ميزان حسناتكم يا شباب الخير لم تقصروا فى الرد على هذا الموضوع وكل قام بدوره وهذا هو ما نحتاجه للارتقاء بالمنتدى العربى وتقبللوا تحياتى
................

doola2020
05-18-2014, 00:58
أخي البونص الذي ستقوم بتجميعه هنا في منتدي فوركس العرب سيتحول إلي حسابك في شركة انستا وبعد ذلك ممكن ان تتاجر به بدون أي مشاكل

ilyes chaieb
05-18-2014, 15:33
الحساب لا يغلق اذا لم تشحنه , و بصفة عامة انت راح تحول عليه البونص خلال شهر
و هذا في حد ذاته يعتبر ايداع
على العموم لا تقلق انا لي اكثر من حساب و لم اشحنهم و هم شغالين دون مشاكل
---------------------------------

a7med84
05-18-2014, 16:35
لا مفيش مشكله لان القانون ده على حسابات الايداع فقط

مش البونص انت مع اول بونص لاول شهر ليك فى المنتدى هنا هيكون فى حسابك يعنى ما تقلقش

RomanyMoreed
07-27-2014, 18:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انت لما تربط حساب التداول بحساب المنتدي مش هتكون في حاجه انك تعمل ايداع والحساب بتاعك مش هيتم اغلاقه

ishytower
08-27-2014, 14:03
السلام عليكم اخي الكريم الامر يحتاج الي المزيد من الوقت والتعلم ليس وحده وسيله يجب ان تنتقل الي اهم مرحله وهي الحساب التجريبي والتدريب عليه لا تقلق يجب ان تخسر قبل الربح بالتوفيق

gehad87
09-16-2014, 13:17
اخي العزيز حسابك هل فتحته تابع لشركة انستا فوركس ولا تابع لشركة اخرى
بالنسبة لحسلابات شركة انستا فهمي شغالة ما بتتحذفش الا باهمالك ليها شهور
بعد كده ممكن ما تعرفش تدخل عليسها
عكس الشركات ااخرى

awa
10-20-2014, 20:29
حسابك مش هيتقفل بعد 30 يوم لو انت دخلت على المنتدى و عملت بونص
يبقى تأكد ان لو البونص وصل بعد اكثر من 30 يوم برضو الحساب مش هيتقفل

flisachraf
04-29-2015, 22:39
مرحباً أخي نعم أخي البونص يتحول أول كل إسبوع من كل شهر وتستطيع بدء بتداول أول مايوصلك وبتوفيق لك وليل جمع

chennana
04-30-2015, 18:32
اخي الكريم لا تخف لن يغلق حسابك لانه عند تحويل البونص سيتم احتسابه على انه ايداع
و يمكنك التعلم حاليا من المنتدى اثناء جمعك للبونص
بالتوفيق

moutanabbih mohammed
04-30-2015, 18:48
ابدأ بالمشاركة في المنتدى لكي تجمع البوونص و في اول الشهر الجديد سيتحول البونص إلـى حسابك بالشركة و اشرع في المتاجرة حينهـا

OSAMA AMER
06-23-2015, 15:58
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
اخى الكريم كان من المفروض ان تقوم بفتح حساب من الحسابات التى تكون مختصة بكود الدعاية حتى يتم الربط بين هذا الحساب والحساب الخاص بك فى انستا

zer2999
06-23-2015, 20:40
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الشكر الجزيل لك اخي على هدا الموضوع القيم واتمنى الاستفادة و التوفيق للجميع في مجال الفوركس
والسلام عليكم

elmahdielannabi71
06-26-2015, 23:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة

doola2020
06-28-2015, 19:00
أخي الكريم البونص الذي ستقوم بتجميعه هنا في منتدي فوركس العرب سيتم تحويله الي الحساب الخاص بك في شركة انستا فوركس وتقوم بالتداول من خلالاه

abdelazez diab
06-28-2015, 19:21
طيب بعد اذنك كيف اربط الحسابين ببعض

---------- Post added at 06:17 PM ---------- Previous post was at 06:13 PM ----------

حد يجاوبني

---------- Post added at 06:21 PM ---------- Previous post was at 06:17 PM ----------

حد يجاوبني

xmenflis
08-17-2015, 20:54
مرحباً شكراً على طرح موضوع

بتوفيق لك ولي جمع أعضاء

Angry falcon
08-23-2015, 11:54
يجب عليك أخىى ربط المنتدى بموقع انستا وتشارك هنا فى المتدى لتربح بونص وفى أول اسبوع مع اول كل شهر يتحول البونص الى حسابك فى انستا وتتاجر بيه واللى بتربحه من المتاجره بتسحبه عادى

rachadcom
09-29-2015, 18:50
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

.اذا كنت تقصد انستا فوركس فهي لا تحذف الحساب يا غالي الا اذا كان غير نشط انت

اربطه بالمنتدى و استفد من البونص... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

karimovtich
09-30-2015, 14:16
اخي الكريم عليك ان تقوم بربط الحساب بحسابك في انيستا والبونص سيصل شهريا كل اول شهر كما يمكنك ان تقوم بالتعلم خلال فتره البونص علي حساب تجريبي

Ahmed ibrahem 91
09-30-2015, 14:55

katreenaziz
01-17-2016, 22:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الفاضل تعلم اولا وميهمكش الحساب الى هيروح يمكنك فتح حساب اخر بكل سهولة وبدون اى مصاريف او رسوم اهم حاجة تكون جاهز للتداول عند عمل الحساب وبلتوفيق

محمد فاروق
03-13-2016, 23:44
اولا موضوع ال30 يوم ده لا تقلقى منه نهائى .. وموضوع ايداع اموال فيمكنك تفاديه من عمل الردود والمشاركات وتحصلى على 10 دولار فى الشهر وسيتم تحويلهم
لحسابك فى انيستا
واقراى بعض الكتب عن الفوركس وان شاء الله تعرفى عنه كل حاجة

Carlos
03-30-2016, 01:56
ولا يهمك الحساب الى انت فتحتوا دا ممكن تفتح غيرة وغيرة حتى لو دا اتقفل ميهمكش اهم حاجة انك تتعلم كويس قبل ما تدخل السوق وفى حسابات تجريبية اشتغل عليها الاول حتى تكون مؤهل لفتح حساب حقيقى بلتوفيق

doola2020
03-30-2016, 11:59
لن يتم حذف حسابك ولا حاجة وأنا أسمع أشياء في المواضيع أو الردود علي المواضيع تكون عكس الواقع تماما ولكن البونص سيتحول إليك يوم 7 في الشهر

xmenflis1
04-16-2016, 03:30
مرحباً شكراً على إضافة
اخي الحبيب اولا عند فتح حسابك في منتدى الفوركس افتح حساب في انستا فوركس حساب عادي واربطه في حسابك في المنتدى وذلك عن طريق رقم الحساب والباسوررد واربطه كما هو على صفحة البروفيل تبعك
بتوفيق للجميع

rawan shaban
04-16-2016, 15:18
السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة شكرا اخي الفاضل علي المعلومة القيمة وفي انتظار المزيد من المعلومات دمت سالما وتقبل مروري

adamarwan
04-18-2016, 17:29
اخى الخطوات سهلة ما عليك الى ان تفتح حساب فى الشركة
وان تربط فى المنتدى وستممكن من ان تحصل على البنوص بتاعك فى الاول من الشهر
هدا هو الى مطلوب منك اخى الغالى

Bassem Hassani
04-18-2016, 21:47
فى الغالب ... وفى أغلب الشركات بيتم غلق الحسابات بعد مرور 3 اشهر بدون إستخدامه ..
لذلك من الأفضل فتح صفقة على الاقل شهريا لكى تتجنب إغلاق حسابك فى أى وقت بدون ما تأخد بالك
من الممكن أن تفتح صفتين هيدج بحيث لا تخسر سواء الإسبريد فقط .

zakiki51
04-30-2016, 03:11
شكرا اخي الكريم على هذا الشرح
نتمنى المزيد من المواضيع تقبل مروري
رغم ان هناك الكثير من المبتدئين لا يعلموع هذا الموضوع
وشكرا جزيلا

mohamedfarag
04-30-2016, 16:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم هناك شركات كثيره فى مجال الفوركس تعمل بهذا المجال هناك ما هو نصاب وهناك ما هو غير ذلك اريدك ان تقوم بالتسجيل فى شركه انستا وهى من افضل الشركات فى هذا المجال

ابوفؤاد
04-30-2016, 20:05
هذا الكلام جميل و انت من الممكن ان تتواصل مع احد ما من المنتدى او خارج و هو سوف يقوم بافهمك الامر كله و لكنك تعجلت او احد شرح لك و لم يعجبك و الكل هنا يساعد عضه و ليس بالضروره ان اكون محترف لاساعدك

youssef moustafa
04-30-2016, 20:14
اربط حسابك هنا بحسابك في شركة انستا فوركس وسيقوم المنتدي
باعطاءك بونص علي الردود والمشاركات ويقوم اول كل شهر بتحويل تلك المبالغ لحسابك
لدي شركة انستا فوركس

kadi hala
05-01-2016, 16:02
و عليكم السلام,عليك ربط حسابك بموقع انسا فوركس و قم بالمشاركة عبر المنتدى من خلال الرد لجمع البونص و سوف يتحول المال اول كل شهر الى حسابك

nasseralkhbeer
05-01-2016, 16:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
أشكرك أخونا الكريم على وضع هذه المعلومات
واتمنى التوفيق للجميع تحياتي
~~~~~~~~~~
~~~~~~~~

omaribrahim2231
05-01-2016, 16:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اللهم صلى وسلم على سيدنا محمد يجب عليك أخىى ربط المنتدى بموقع انستا وتشارك هنا فى المتدى لتربح بونص وفى أول اسبوع مع اول كل شهر يتحول البونص الى حسابك فى انستا وتتاجر بيه واللى بتربحه من المتاجره بتسحبه عادى ولو انت ربط المنتدى بموقع انستا وفعلت حسابك فى انستا متخفش من موضوع ال30 يوم ده وبالتوفيق أخى ان شاء الله رب العالمين

mohamedali91
05-02-2016, 00:51
لازم تربط حسابك على انستافوركس بالمنتدى علشان التحويل يكون
تلقائى
غير كدة مش حابتحولك اى حاجة

csebai12
05-04-2016, 21:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع اخي حاول ان تتعلم في هذا الشهر من المنتدى لكي يصل البونص الى حساب التداول خاصتك في اول الشهر القادم و في هذه الفترة حاول ان تتعلم قدر الامكان و ان تتاجر على الحساب التجريبي

nuclear2010
05-06-2016, 17:12
السلام عليكم جميعا
شكراً يا اخي على منقاشه هده الموضوع المفيد يتم التحويل البنص
عندم تربط حسابك بشركه الوسيظه مثل انيستا فروكس
تقبل تحياتى

akram mohamed obaid
01-25-2017, 16:30
عند فتح حساب حقيقي في شركه انيستا عليك بربط هذا الحساب بالمنتدى حتى يصل البونص الى حسابك وامكانيه المتاجرة به في بدايه كل شهر جديد ولايلغى اي حساب مرتبط بالمنتدى

big.pharaoh
01-25-2017, 16:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... في حساب البونص اخي الكريم انت غير مطالب بالايداع نهائي. عموما انصحك بالدخول الى القسم التعليمي واتعلم الفوركس الى جانب جمع البونص

grow
01-25-2017, 21:36
السلام عليكم يا اخي الفاضل
انت اتفاعل معانا بالردود ف المنتدي يا اخي ومع البونص وتحويله كل شهر لحسابك مش هيتقفل ان شاء الله بالتوووفيق

mid0killer
01-27-2017, 11:46
اخي الفاضل انصحك بقراء الكتب المفيده فى تعلم الفوركس والتداول ومشاهدة استراتيجيات وبعدها افتح حساب وابدء بجمع البونص ولا تقلق لن تغلق حسابك

grow
01-28-2017, 01:33
السلام عليكم يا اخي
ممكن تكون غلط ف حاجه يا اخي
بص انت اتجه الي الاداره الدعم الفني وهما هيفيدوك الافاده الصح بالتووووفيق

mirooo91
02-12-2017, 21:18
لاء خالص غلط الكلام ده مش هيتقفل حسابك ولاحاجه انت بس اربط حسابك بالمنتدى
هنا واعمل مشاركات وهتتحولك وخلال ده حضرتك هتتعلم وتدرس وتقرا وبعدها تاجر باذن الله

kariim18
04-10-2017, 21:43
اولا هتشارك هنا في المنتدى بالرد على المشاركات الفعالة ، ثم تربط حسابك هنا بانستا
ثم تدرب كويس جدا على حساب الديمو ، ثم تتاجر تحت اشراف بجزء من فلوسك ، ربنا يوفقك

fouadd19
05-28-2017, 17:11
لو انت عملت بونص فى المتتدى و اصبح لديك بونص فى الحساب لن يتم غلق الحساب
و تستطيع ان تترك الحساب للاكثر من شهر و انا انصحك ان تتعلم الفوركس سريعا لتتاجر و تربح من هذا السوق

zakariacr07
09-14-2017, 14:45
لا يوجد دفع أخي الكريم و لن يغلق حسابك و كل ما عليك فعله هو ربط حسابك في شركة انستا فوركس بالمنتدى و جمع البونيص عن طريق الردود على المواضيع الموجودة في المنتدى و كل ما قمت بجمعه من بونيص يتم تحويله كل أول أسبوع في الشهر على حسابك في شركة أنستا فوركس لتتداول به و يمكنك سحب الأرباح التي تحققها من البونيص

mohamed kamal fadel
09-14-2017, 15:01
السلام عليكم ورحمة الله
واضح من العداد الخاص بك انك حديث فى منتدى فوركس العرب
اولا لا تخاف من موضوع الحساب التجارى هذا
ثانيا استمر واعمل واجتهد على قد ما تقدر لتحصل على بونص محترم
وتتداول به على الشارت

Hassan Nor
09-24-2017, 17:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا أخي الكريم
انا لا اعرف شئ عن موضوع 30 يوم و ان ما اعرف هو أن تقوم بالاشتراك في المنتدى و ربط المنتدى بحسابك في إنستا فوركس من أجل تحويل البونص إليه و التداول بيه.

m.abdo1020
09-24-2017, 18:40
يمكنك التعلم من اليوتيوب والمكتبه هنا ووسائل التعليم مثل جوجل وابحثي كثيرا واعملي حساب انستا ليصل البونص عليه حتي وان لمتتداولي فهو موجود