PDA

View Full Version : ماذا تعرف عن الماركت بروفايل؟؟؟

Pages : [1] 2 3 4

عمرو
05-19-2012, 10:43
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
اما بعــــــــــــد

كما هو العنوان
ماذا تعرف عن الماركت بروفايل؟؟ وهل تتقنة؟؟
وما هى المراجع التى تنصح بها لمن يريد ان يتعلم هذا الاسلوب؟؟

magic777
05-19-2012, 16:36
الماركت بروفيل نظام جيد جدا ولكنه للأسف غير مجاني وحتى المجاني منه له تاريخ محدد
والنظام ده اصلا عباره عن مستويات تحدد لك اماكن تمركز البيع والشراء واماكن التشبع واماكن الضعف والتذبذب
فهو عباره فوليوم حقيقي للسوق
واعقد انه نظام جيد جدا لمن يتقنه
اما عن المراجع فانا قرأت عنه في المنتديات ولم اقرأ كتب بعينها ولكن الممت بأساسياته فقط حتى الان
وممكن لمن يريد معرفه التفاصيل والمراجع عنه ان يعمل سيرش بسيط على جوجل
او ينتظر هنا احد الاعضاء يكون تعامل مع النظام ويعطينا معلومات اكتر

kingman
05-19-2012, 22:27
سمعت كثيرا عن هذا النظام فى السوق وكيتر حاولت اتعرف عليه وعلى ماهيته لكن دائما المواضيع عنه تكون غير مكتملة وهو نظام غير مجانى وكثيرا يتحدثوا عنه انه قاهر هذا السوق وتستطيع ان تعرف افضل مناطق العرض والطلب والفوليوم الحقيقى فى السوق واكيد اكتر ناس هيقدجروا يجبونا على هذه التساؤلات هم من عملوا به بالفعل ومنظرين المزيد من مشاركات الأعضاء

tervarto
05-19-2012, 22:59
لقد سمعت كثيرا عن الماركت بروفايل , و انة يحدد مناطق البيع و الشراء بناءا على حجم التداول ( الفوليوم ) , لكنى لم أستخدمة لأنة غير مجانى , و يحتاج الى بعض الوقت لأتقان التعامل معة , ربما التركيز فى شئ واحد أفضل من التشتت , و ربما من تعامل بالماركت بروفايل ان يزودنا بمزيد من المعلومات عنة

عمرو
05-21-2012, 16:31
الماركت بروفيل نظام جيد جدا ولكنه للأسف غير مجاني وحتى المجاني منه له تاريخ محدد
والنظام ده اصلا عباره عن مستويات تحدد لك اماكن تمركز البيع والشراء واماكن التشبع واماكن الضعف والتذبذب
اما عن المراجع فانا قرأت عنه في المنتديات ولم اقرأ كتب بعينها ولكن الممت بأساسياته فقط حتى الان

انا لأول مرة اعرف هذه المعلوومات القيمة وما كنت اعرف ان الماركت بروفايل هذا يؤدى هذا السحر فما ان تعرف تمركز البيع والشراء وتدخل معهم فأذن ستصبح من الرابحين لا محالة لكن من يأتى بمعلومات عن كمية البيع والشراء فى السوق ؟؟ وخصوصا ان البائعين والمشترين لا يتواجدون فى مكان واحد كالبورصة مثلا لنعرف اين سيتاجرون؟؟ وهل هو توقع لاتجاه مثل اغلب الاستراتيجيات؟

AhmedMagnifico
06-16-2012, 14:47
اولا احيى اخى صاحب الموضوع على موضوعه ثانياً احييك اخى على معلومتك الرائعة والتى لم اكن اعلمها حتى الان
شكراً لكم اخوتى فاعجابى بهذا الصرح فى ازدياد :)

abualneelm
06-16-2012, 15:48
ببساطه شديده

من المعروف ان الفوليوم فى سوق العملات معرفته ليست بالشئ الهين
بالنسبه للفوليوم فى الميتا تريدر هو الفوليوم الذى تم التداول عليه من قبل البروكر الخاص بك فقط
بما يعنى ان البروكر لن يعطيك الحجم الطبيعى للسوق
اذن لو اتعرف الحجم الحقيقى هتتحل كل حاجه لأن ممكن السعر يصل الى نقطه عاليه مثلا بمجرد صفقه كبيره من اى شخص ثم يعود مره اخرى لمستواه

dodovedo
06-27-2012, 14:03
اخى الكريم
انا كنت شوفت عنه ببعض الفديوهات المترجمه موجوده على جوجل اعمل سيرش وهتلاقيها
تقبل ودى وتقديرى

elzeel
06-27-2012, 14:07
الماركت بروفايل هو ليس مؤشر بالمعنى التقليدي، فهو لا يعطيك توصيات شراء وبيع ولكنه مثل أداة تساعدة على اتخاذ قرارك.

فهو ينظم البيانات أمامك بحيث تفهم من الذي يسيطر على السوق في الفترة الحالية هل هم المشترين أم البائعين

ana1990
06-27-2012, 14:17
الماركت بروفيل من احسن المؤشرات اللي شفت الناس بتتعمل معها عموم انا مستخدمتوش و معرفش فيه كتير بس كان ليس واحد صاحبي بره المنتدى استخدمه و بعديها حقق ارباح عليه جدا و مبقناش نشوفه غير في مواضيع التوصيات اعتقد انها خدمه ممتازه لو سعرها جيد ممكن نجرب و نشتريها بس مش عارف حقيقه سعرها كام

hesham itch
06-30-2012, 10:48
اولا هذه اول مرة اقرأ هذه المصطلح وقد يكون من المصطلحات المنتشرة فى مجال الفوركس
ولكن كونى مبتدىء فى مجال الفوركس يجعل العديد من هذه المصطلحات غريبة وجديدة

derfcase
06-30-2012, 11:13
نعم اخي الكريم
عمرو
فلقد سمعت عنه في الكثير من المنتديات - و لما حاولت التوصل اليه علمت انه يتم شراؤه بمال
و لكني لكي اكن صادق معك لم اتعامل معه حتي الان

2x1
06-30-2012, 11:20
الماركت بروفيل من احسن المؤشرات اللي شفت الناس بتتعمل معها عموم انا مستخدمتوش و معرفش فيه كتير بس كان ليس واحد صاحبي بره المنتدى استخدمه و بعديها حقق ارباح عليه جدا و مبقناش نشوفه غير في مواضيع التوصيات اعتقد انها خدمه ممتازه لو سعرها جيد ممكن نجرب و نشتريها بس مش عارف حقيقه سعرها كام
بالتاكيد انهاتحقق ارباح جيدة اعتقد ان دة سر عدم وجودها مجانا لان مثل هذة الادوات ترتفع نسبة نجاحها لذلك يستغل استخدامها كسلعة مربحة

elssayed
06-30-2012, 12:56
مخترع الماركت بروفايل هو بيتر ستيدماير وذلك في عام 1980 ، ويستخدمه المستثمرون لفهم أعمق للسوق ولتحسين مستواهم في المتاجرة فالماركت بروفايل يوفر الكثير من العوامل التي يمكنك متابعتها سوياً.

والماركت بروفايل هو ليس مؤشر بالمعنى التقليدي، فهو لا يعطيك توصيات شراء وبيع ولكنه مثل أداة تساعدة على اتخاذ قرارك.

فهو ينظم البيانات أمامك بحيث تفهم من الذي يسيطر على السوق في الفترة الحالية هل هم المشترين أم البائعين.

ولمعرفة كيفية المتاجرة من خلاله فيطول الحديث فيه وله طرق كثيرة في التداول لكن لا يتسع المجال لذكرها

وللعلم يا أخي الماركت بروفايل مفيد جدا ويدعم تحليلك بشكل كبير، فإذا أردت دراسته يمكنك البحث عن الكتب التي تتحدث عنه وتقرأها وستفيدك بكل تأكيد إن شاء الله.

deadlyfox
06-30-2012, 15:08
هو سوق مثل أي سوق اخر تريد ان تشتري منه او تبيع له حيث ان المشاركين في المزايدة على هذا السلعة المشتري يريد ان يشتري بأقل سعر و البائع يريد ان يبيع بأعلى سعر
وهو اداه وليس مؤشر يساعدك فى التعامل مع السوق وينظم السوق ويساعدك فى اتخاذ قرار او بيع

dina mahmoud
06-30-2012, 15:33
افضل انواع التحليل واكثرهم قدرة لتسهيل قراءة الشارت

ويعتمد على data التى تاتى من احواض السيولة عندما تحدث عنليات تداول بين البائعين والمشتريين يرسم لنا البروفايل هذه الحركة عن طريق حروف تمثل كل حرف نصف ساعة تداولومن خلال هذه الحركة خلال اليوم بكامله هناك عرض وطلب يتمثل بأسعار على كل حرف

waleed adel
06-30-2012, 15:40
سمعت كثيرا عن هذا النظام فى السوق و حاولت اتعرف عليه وشاهدت عنه ببعض الفيديوهات
الماركت بروفايل هذا يؤدى يجعلك تعرف تمركز البيع والشراء وتدخل معهم فأذن ستصبح منالفائزين والرابحين باذن الله

magic777
06-30-2012, 15:56
بالتاكيد انهاتحقق ارباح جيدة اعتقد ان دة سر عدم وجودها مجانا لان مثل هذة الادوات ترتفع نسبة نجاحها لذلك يستغل استخدامها كسلعة مربحة

هيا فعلا بتديك صوره اوضح هنا لحركه السعر واماكن الشراء والبيع واتقان العمل بها بيسهل على المتاجر كتير اوي
خاصه انه بيعرف من خلالها اهم مناطق تمركز السعر والاماكن الضعيفه فين والقويه
غير ان الفوليوم بها حقيقي ومعبر فعلا عن حاله السوق

konine
06-30-2012, 17:16

كلام صحيح 100% و من يتقن الماركت بروفايل يصبح يدخل مع تجار كبار و شركات التي تتلاعب بالسوق في بعض فترات
لن أقول لك شيء كتير عن هذا لأني لا زلت أتعلم أساسياته
الله كريم

mony
06-30-2012, 17:26
عليه افضل الصلاه والسلام

و لكن الطريقة تحتاج الى تركيز و الا يكون شاغل بالك اى شىء

sho
06-30-2012, 17:33
بصراحة معرفش عنة كتير لانة نظام مدفوع لذلك لا اهتم كثير حاليا بالبحث عنة

mohamed eldamnhorey
06-30-2012, 17:38
هو دراسه كبيره لوضع السيوله فى السوق

ويشوف من التحكم فى السوق سواء البائعين او المشتريين

انا عندى معلومات بسيطه بس عن تعريفه

magic777
06-30-2012, 19:37
كلام صحيح 100% و من يتقن الماركت بروفايل يصبح يدخل مع تجار كبار و شركات التي تتلاعب بالسوق في بعض فترات
لن أقول لك شيء كتير عن هذا لأني لا زلت أتعلم أساسياته
الله كريم

هو كمان هيكون عنده الفوليوم الحقيقي للسوق وبيكون عارف هنا اماكن تمركز السعر والاماكن القويه
والضعيفه والاسعار المشبعه سواء شراء او بيع وكل ده طبعا
هيساعده جدا في اختيار نقاط دخول جيده لصفقاته

ابو محمد
06-30-2012, 19:39
سمعت فيها كثير وانا الان احاول
ان ادرسة واتقنة لانة سمعت انة قوي

Amgad91
06-30-2012, 23:20
الماركت بروفايل هو احد انظمة التحليل و الذي يعطي معلومات عن حجم و عدد العقود التي تم تنفيذها على كل زوج و اماكن تجمع المضاربين سواء المشترين او البائعين
هو احد افضل الطرق لتوقع السوق في حالة اتقانه من المتاجر و نتائجنه اكثر من رائعه

Mr.GooDMaN
07-04-2012, 22:06
انا معلوماتى مثل معلوماتك بالظبط ومفيش اضافه

ahmed rabee
07-05-2012, 00:41
لا اعرف تحديدا ما هو الماركت بروفايل ولكن سمعت عنه في اكثر من منتدي

اعتقد انه افضل نظام لتحديد اماكن الشراء والبيع ومراكز القوي البيعية والشرائيه واتجاه سوق الفوركس

اتمني ان نعرف اكثر عنه ونستفاد منه اقصي استفادة ممكنه لتحقيق ارباح جيدة

بالتوفيق للجميع وارباح وفيرة باذن الله

Missa
07-05-2012, 00:47
سمعت عنه بالنت كثير بس مظنش انو في مواضيع لشرحه بطريقة مفسرة
بس نتمنى اللي عندو مواضيع مفسرة عن الماركت بروفايل ميبخلش علينا بيهم و شكرا

sabre
07-05-2012, 00:56
الماركت بروفايل علم رائع
ومفيد جدا فى التداول
يا ريت لو احد عندة فكرة مبسطه يفيد بها اخوانه ان شاء الله

ehab
07-08-2012, 20:46
حاولت اتعرف عليه وعلى ماهيته لكن دائما المواضيع عنه تكون غير مكتملة وهو نظام غير
مجانى وكثيرا يتحدثوا عنه انه قاهر هذا السوق وتستطيع ان تعرف افضل مناطق العرض
والطلب والفوليوم الحقيقى فى السوق

essam1985
07-15-2012, 14:22
هو نظام رائع جدا

وو قد عملت عليه من فترة
و لكن العقبة امام تعلم هذا العلم
هو ضعف المراجع العربية
و ايضا ان برامج البروفايل باشتراك شهري و اقلهم سعرا 100 دولار شهريا

forex4ever
07-15-2012, 14:40
مش عارف هل نظام الماركت بروفايل هو نظام v s a
الذي يعتمد على الفوليوم ؟
بصراحة لم اقراء عنه الكثير ولكن سمعت عن ارباح جميلة ومكاسب كبيرة لمن يستعمل هذه الطريقة

eng2012
07-15-2012, 14:51
اعتقد انه نظام يحتاج الى مبلغ من المال لانه غير مجانى واعتقد انه من الممكن ان نحقق من خلاله الربح ولكنه يحتاج الى رسوم

ARAB_PIGEON
07-15-2012, 14:57
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد

كما هو العنوان

الماركت بروفايل هي خدمة تقدمها عدة شركات من بينها
e-segnal
وهو باشتراك شهري
هو عبارة عن رموز وارقام تعطيك نضرة للسوق وليست تحديد اتجاه ولا يصدق دائما فهو يخطئء
الاشتراك الشهرى فى برامج الماركت بروفايل 266 $ تقريبا

لا يوجد مراجع عربيه لتعلم الماركت بروفايل واغلب الموجود كتب انجليزيه

ahmed
07-15-2012, 15:03
والله يا اخى لا اهتم كثيرا بلانظمه التى ليست مجانيه
وانتظرها حتى تكون مجانيه واتعلمها
وبالفعل اى نظام يحقق ارباح وخسائر ولكن يهمنا ايضا ان نتاجر ونتعلم الادوات الجديدة

mostafakamal
07-17-2012, 16:46
ياريت لو الواحد عنده مؤشر قوى مثل هذا علشان يعرف حجم العقود الى فى سوق الفوركس
علشان انا عرفت انه فى علاقة قوية بين قوة الترند وحجم العقود وانها مؤشر مهم لنهايته او امتداده

SlaiteR
07-18-2012, 07:09
السلام عليكم

صراحة هو نظام جيد على حسب علمي

ولكنه غير مجاني

ويحتاج لمراعاة واتقان في استعماله

زيزو
07-20-2012, 15:16
لاني مبتدئ لم اقرا عنه حتي الان
لاني مشغول باساسيات التداول والمؤشرات
وبعد ذلك هيجي دوره باذن الله

magic777
07-20-2012, 16:28
الماركت بروفايل هي خدمة تقدمها عدة شركات من بينها
e-segnal
وهو باشتراك شهري
هو عبارة عن رموز وارقام تعطيك نضرة للسوق وليست تحديد اتجاه ولا يصدق دائما فهو يخطئء
الاشتراك الشهرى فى برامج الماركت بروفايل 266 $ تقريبا

لا يوجد مراجع عربيه لتعلم الماركت بروفايل واغلب الموجود كتب انجليزيه

هو البرنامج ده فايدته انه يديك الفوليوم الحقيقي للسوق ويعرفك فين تمركز البائعين والمشتريين
يعني بيدك مناطق ثويه تقدر تدخل منها صفقاتك بأمان اكتر وكمان بيعرفك النقاط الضعيفه فين
وده بيديك فكره برده على اتجاه السعر

mohamed yossef
07-20-2012, 18:05
لم اسمع به من قبل مولكن يوجد صديق عضو هنا يقول انه عبارة عن فوليوم حقيقى للسوق
ان شاء الله ابحث عنه واقرا عنه لان شكله مفيد للمضارب جدا

hossam eldeen mohamed
07-20-2012, 18:07
السلام عليكم
انا سمعت عنه من قبل ولكن اعتقد انه غير مجاني على حد علمي والله اعلم

spiderxp
07-20-2012, 19:43
بصراحه انا معرفهوش ياريت لو امكن تشرح لنا اكتر عن هذا

egypt2012
07-20-2012, 19:45
للاسف ده مجال عاوز تعليم عالى جدا و للاسف اكتر كتبه بالانجليزى
و عمرى ما شوفت حد عربى بيستخدمه

KOGI
07-22-2012, 04:47
الماركت بروفيل ده مؤشر بيحدد مناطق البيع وا لشراء بناء على حجم التداول بس اعتقد انه مش مجانى وبفلوس
بس اللى اعرفه ان نتايجة ممتازة جدا وارباحه شبه مضمونة
بس انا معرفش سعره كام للاسف

madman
07-22-2012, 05:57
ماذا تعرف عن الماركت بروفايل؟؟؟ يعنى مش كتير بس بحاول اعرف عنه كل شئ

Spiderhoof
07-25-2012, 06:23
ماركت بروفايل هو ليس مؤشر بالمعنى التقليدي، فهو لا يعطيك توصيات شراء وبيع ولكنه مثل أداة تساعدة على اتخاذ قرارك.

فهو ينظم البيانات أمامك بحيث تفهم من الذي يسيطر على السوق في الفترة الحالية هل هم المشترين أم البائعين

وهى من اهم الادوات لانها تساعدك على رويه ما لا يستطيع اى اداء اخرى ان تريك

nrgslawi
07-25-2012, 06:26
شكرا لكل من ساهم في الموضوع انا حقيقة استفدت منه بعض الشيء

zahran
07-25-2012, 06:32
اللى انا اعرفه عن الماركت بروفايل ان هو دراسه للسوق وحيثيات اخرى حقيقيه لجحم التجاره التى تحدث فى تلك السوق واوقات الرواح واوقات الضعف للمعلات
وايضا الاوقات اللى تلاقى فيها شرا كتير والاوقات اللى تلاقى فيها بيع كتير
وابحث على النت هتلاقى كتير عنه على جمجل اكتب الماركت بروفيل

top2milan
07-25-2012, 06:34
انا قرأت عنو شويه وشفت فيديوهات ولكن مش فاكر فين لان دا زمان وزي ما عرفت انو اداه مفيده جدا
وبيديك السيوله في السوق عامله ازاي والاماكن الكويسه للدخول

mena
07-26-2012, 15:06
دمة تقدمها عدة شركات من بينها
e-segnal
وهو باشتراك شهري

khaledforex
07-26-2012, 15:08
الكل يتكلم عن الماركت بروفيل
لكن الشروحات فى هذا الأمر نادرة وغير مفهومة
وانا اعتقد ان سر الابتعاد عنها انها غير مجانية
لو كانت مجانية لتدافع الالاف فى تعلمها

khashaba
07-26-2012, 15:20
كل يتكلم عن الماركت بروفيل
لكن الشروحات فى هذا الأمر نادرة وغير مفهومة
وانا اعتقد ان سر الابتعاد عنها انها غير مجانية
لو كانت مجانية لتدافع الالاف فى تعلمها
ودا شئ غير مبرر على الاطلاق
بكره نشوف هيحصل ايه

morx123
07-26-2012, 20:51
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
يشرفني الرد على موضوعك
عن نفسي اول مره اسمع بهذا النظام سوف ابحث عنه ان شاء الله

delpi
07-26-2012, 21:03
هو احد انظمة التحليل و الذي يعطي معلومات عن حجم و عدد العقود التي تم تنفيذها على كل زوج و اماكن تجمع المضاربين سواء المشترين او البائعين

magic777
07-26-2012, 21:29
دمة تقدمها عدة شركات من بينها
e-segnal
وهو باشتراك شهري

اعتقد انه مش بيخطأ اخي لانه مجرد بيديك الفوليوم الحقيقي للسوق وتمركز اسعار الشراء والبيع
وانت اللي بتقرر تدخل صفقات منين وتخرج منين يعني الخساره هنا مسؤليتك مش من البرنامج

mido
07-26-2012, 23:47
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Aker001
07-26-2012, 23:47
اعتقد انه نظام يحتاج الى مبلغ من المال لانه
غير مجانى واعتقد انه من الممكن ان نحقق من خلاله الربح

uventene
07-27-2012, 10:55
الماركت بروفيل هي وجهه السوق وبالتالي بتعرف منه اماكن تمركز البيع والشراء واماكن الضعف

sharkawy
07-27-2012, 10:56
اول مره اسمع عن هذا الناظ مولكن سابحث عنه ان شاء الله

شكرا ليك يا اخي علي الطرح الممتاز

kanzsea
07-27-2012, 18:45
كان موجود برنامج الفوليوم فى احد المنتديات مجانى بالسريال بتاعة لكن لما انزلة لانى معرفتش بتاع اية بالظبط

mannon
07-27-2012, 19:15
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد

كما هو العنوان

والله ياخى الكريم كل الى اعرفه ان الماركت بروفيل اسلوب جديد فى التحليل زية زى التحليل الزمنى وربط الفوركس بالفلك ويقوم على تحليل راس المال الفعلى الموجود فى لاسوق لكن لحد الان لا تاكيد على وجود هذا العلم

aboualy
07-27-2012, 19:18
والله ياخى الكريم كل الى اعرفه ان الماركت بروفيل اسلوب جديد فى التحليل زية زى التحليل الزمنى وربط الفوركس بالفلك ويقوم على تحليل راس المال الفعلى الموجود فى لاسوق لكن لحد الان لا تاكيد على وجود هذا العلم

بصراحة انا اول مرة اسمع عن علم زى ده
وانا لا اعتقد ان حكاية ربط الفلك ومواقع النجوم باسعار العملات ده كلام ممكن يكون صحيح

salah.bmw
07-28-2012, 00:16
الماركت بروفايل هو غير متاح مجاني يعني لازم تشتري بفلوس
بيحددلك اماكن البيع والشراء والتشبع والتدفق المالي وكل شي

MixMax
07-28-2012, 05:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد فيا اخي الكريم صراحة استفدت كثيرا من هذا الموضوع الطيب وكلما ادخل صرح هدا المنتدى ازداد علما بفضل الله ثم بفضل اعضاء هدا المنتدى الدين يخطوون باقلام من ذهب دمت بود1الف شكر لك ياغالي

safiforex
07-28-2012, 05:31
كان موجود برنامج الفوليوم فى احد المنتديات مجانى بالسريال بتاعة لكن لما انزلة لانى معرفتش بتاع اية بالظبط
كونوا حذرين اخواني من هذه البرامج بالسريالات او الكراك
ففيهم يكون ترجانات ممكن ان يتسرق بهم حساباتكم
لهذا يتوجب الحذر الشديد من هذه الاشياء

mostawda3
07-28-2012, 05:39

شكراا لك أخي إستفدت من هاته المعلومات التي قدمتها
فلم أكن أعرف عنه أي شيئ
لكن أعتقد أني لن أستعمله أبدا هههه

abaragh
07-28-2012, 05:50
نتمنى من احد الاخوان الذين لهم معرفة تامة عن الماركت بروفيل ان يفيدنا ولو بدرس واحد عنه لاني انا كذلك سمعت عنه لكن لا افقه فيه شيئا

mage
07-28-2012, 06:33
نتمنى من احد الاخوان الذين لهم معرفة تامة عن الماركت بروفيل ان يفيدنا ولو بدرس واحد عنه لاني انا كذلك سمعت عنه لكن لا افقه فيه شيئا

وانا اضم رايي الى رايك واتمنى ان نجد احد الاخوة الكرام الذين لديهم الخبرة الكبيرة فى سوق الفوركس من ان يزودونا بالمزيد من المعرفة عن هذه الطريقة التى من الممكن ان تكون سبب فى مرعفة شئ جديد ومهم

i5land_man
07-28-2012, 06:37
وانا اضم رايي الى رايك واتمنى ان نجد احد الاخوة الكرام الذين لديهم الخبرة الكبيرة فى سوق الفوركس من ان يزودونا بالمزيد من المعرفة عن هذه الطريقة التى من الممكن ان تكون سبب فى مرعفة شئ جديد ومهم

انا سمعت انه طريقة بنعرف بيها طريقة تحرك العملة باستخدام ادوات فنية وشارت غير الشارت الموجود علي الميتا تريدر
بس شكلوه موضوع جديد ومحتاجين فيه معلومات كتير

uventene
07-28-2012, 09:26
الماركت بروفيل سمعت عنه ولكن لم استخدمه ومن خلال ماسمعته انه جيد ولكنه ليس بمجاني

dollyabdallah
07-28-2012, 09:45
الماركت بروفايل هو احد انظمة التحليل و الذي يعطي معلومات عن حجم و عدد العقود التي تم تنفيذها على كل زوج و اماكن تجمع المضاربين سواء المشترين او البائعين

forexawy
07-30-2012, 15:04
سمعت كثيرا عن هذا النظام فى السوق وكيتر حاولت اتعرف عليه وعلى ماهيته لكن دائما المواضيع
عنه تكون غير مكتملة وهو نظام غير مجانى وكثيرا يتحدثوا عنه انه قاهر هذا السوق

mannon
07-30-2012, 17:13
سمعت كثيرا عن هذا النظام فى السوق وكيتر حاولت اتعرف عليه وعلى ماهيته لكن دائما المواضيع
عنه تكون غير مكتملة وهو نظام غير مجانى وكثيرا يتحدثوا عنه انه قاهر هذا السوق

الله ينور عليك فعلا معظم مواضيع البروفيل بتكون غير كاملة زى بالظبط التحليل باستخدام الفلك او التحليل الزمنى عموما تجد مثل هذه المواضيع يتبخر فى السماء ولا احد يعرف لماذا

zeina
07-31-2012, 18:42
انا عارف عن هذا النظام وسمعت عنة ولكنى لم يسبق لى ان قمت باستخدامة لانة غير مجانى وهو يحدد لك نقاط البيع والشراء ولكنى لا اعرف مدى نجاحة

mannon
07-31-2012, 19:00
انا عارف عن هذا النظام وسمعت عنة ولكنى لم يسبق لى ان قمت باستخدامة لانة غير مجانى وهو يحدد لك نقاط البيع والشراء ولكنى لا اعرف مدى نجاحة

لا ياخى مجانى وشفت لة اكتر من ورشة فى المنتديات العربية ، بس طبعا يوجد من الغير مجانى والى بيستخدمة الناس برة
بصراحة موضوع الماركت بروفيل دة شائك جدا ومحتاج توضيح من حد فاهم يفيدنا

subzero
07-31-2012, 19:15
تقريبا
الماركت بروفيل
من احسن المؤشرات اللي شفت الناس بتتعمل معها عموم انا مستخدمتوش و معرفش فيه كتير بس كان ليس واحد صاحبي بره المنتدى

mage
07-31-2012, 19:31
تقريبا
الماركت بروفيل
من احسن المؤشرات اللي شفت الناس بتتعمل معها عموم انا مستخدمتوش و معرفش فيه كتير بس كان ليس واحد صاحبي بره المنتدى

من احسن المؤشرات والله يا اخى نا امش عارف هل هذا مؤشر فنى ام ماذا ولكن واضح من كلام حضرتك انه مؤشر ولكنى لا اعرف الصراحة بالرغم انى حاسس انه من اسمه كده لا يكون مؤشر فنى

Spiderhoof
08-08-2012, 07:20
الماركت بروفايل هو ليس مؤشر بالمعنى التقليدي،
فهو لا يعطيك توصيات شراء وبيع ولكنه مثل أداة تساعدة على اتخاذ قرارك
فهو منظم للبيانات اللي قدامك بس

mezo love
08-08-2012, 07:34
الماركت بوفايل معرفتى بية قليله و لن معلوماتى من الممكن تكون مقننه عنه فهو نظام يحدد لكن اماكن تمركز البيع و الشراء
واماكن الضعف و التشبع و التذبذب

و هو نظام مفيد جدا و جيد جدا جدا لمن يتقن فى هذا النظام
وانا عن نفسى اسعى جاهدا لتعلمه جيدا

MohamedAdel
08-08-2012, 08:40

simo patrik 9
08-08-2012, 08:42
لماركت بوفايل معرفتى بية قليله و لن معلوماتى من الممكن تكون مقننه عنه فهو نظام يحدد لكن اماكن تمركز البيع و الشراء

salix2006+
08-08-2012, 09:17
شكرا لصاحب الموضوع و للأعضاء
صراحة لا أعرف شيأ عن الماركت بروفيل . و من قراءة ردود الاعضاء تبين لي انه ادات سحرية تساعد المتاجر على اتخاد القرار الصحيح

hend
08-08-2012, 14:58
الى سمعته نظام كويس واناس الى اتكلمت عنه قالو حلو بس بيحتاج حاجات
لانه غير مجانى وده عيبة عشان كدا محدش بيتعامل معاه كثير

osama00971
08-08-2012, 15:06
تمام الماركت بروفايل ده كويس جدا
لكن مشكلته فعلا انه له فترة تجريبية

kingman
08-08-2012, 15:31

ويمكن حكاية انه مش مجانى هى اللى مخليه معظمنا لايتجه اليه وخصوصا مع نقص الشروحات والمواضيع التعريفية فيه حتى من يتعامل معه لايضع تجربته مع هذا النظام ليستفيد الآخرين

rofex
08-08-2012, 15:32
الماركت بروفيل هو استراتيجية كباقي الاستراتيجيات و لها معرفتها الخاصة المشكل ان الماركت بروفيل ليس كمؤشر تضعه في الميتاتردر
بل هو يحتاج الى انخراط في احد الشركات التي توفره

islam96
08-16-2012, 14:53

لم أكن أعلم شيئاً عن الماركت بروفايل
شكراً لك أخي على التوضيح

elmirmajid
08-16-2012, 14:58
اخي السلام عليكم الاركت بروفايل هو الاسلوب الجديد الدي دفعه الينا الفوركس ولا اعتقد انه مجاني لانه مميز فانا قرات عنه في احد المنتديات ان هدا النظام راح يكشف لك مراكز البيع والشراء الجيدة للدخول في صفقات ناجحة والخبراء بيستعملوه وهم ناجحون في صفقاته بنسبة 95 بالمية لان خبرة + هدا النظام يساوي الربح في كل الاحيان موفق

face book
08-16-2012, 15:13
هو نظام بتشترك فيه شهريا بمبلغ معين
وبيزودوك ببرنامج فيه كميه السيوله في البيع ولا الشراء

moneymachine5
08-16-2012, 16:28
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد

كما هو العنوان

ان عن نفسي ما اعرف عنة شيئ

silver
08-17-2012, 20:58
بصراحة سمعت عنه الكثير جدا

ولكنهم يقولون انه صعب للغاية والاجانب محترفيه

بالتوفيق

hossam hossam
08-24-2012, 17:56
الي عارفه ان الماركت بروفيل بي اموال مش مجاني ولذلك محولتش اقرء عنه كثير
وانا اقوم المتاجره بي نظام الاسكالبينج

keko
10-12-2012, 18:34
بصراحه انا معرفش اى معلومات بخصوصه الماركت بروفايل بس الحمد لله اجوبه اغلب الاعضاء جميله ومفيده
وقدرت اسفيد منها واستوعبت معنى الماركت بروفايل جزاكم الله كل خير

moisaid
10-12-2012, 18:38
طاب يومكم
أهلا شباب
الماركت بروفايل
يبغي له تخصص
ان شاء الله نتعلمه لو سنحت الفرصة

amar1989
10-12-2012, 18:40
السلام عليكم
انا كل ماعرفه عن هذا النظام انه ليس مجاني ولكن جيد للتعامل ومن بين افضل الانضم

cristiano
10-22-2012, 19:16
نعم اخي الكريم
عمرو
فلقد سمعت عنه في الكثير من المنتديات - و لما حاولت التوصل اليه علمت انه يتم شراؤه بمال
و لكني لكي اكن صادق معك لم اتعامل معه حتي الان .

ameer
10-22-2012, 19:17
هذة هي اول مرة اسمع بي اشكرك اخي الكريم على هذا الموضع الجميل والقيم وراح احاول اطبقه على الحساب الديمو وياريت ينفع للربح على العموم شكرا لك على هذا المعلومة

ebram
10-22-2012, 19:19
بجد انا الماركت بروفايل مسمعتش عنو قبل كده يريت يتم شرحه كامل وشكرا علي السماح بالمرور

lala
10-23-2012, 00:08
هو بصراحه انا سمعت عن نظام الماركت بروفايل من قبل ولكنى لم اجد احد ان يساعدنى فى معرفته او كيفيه
تعلمه فلو تكرم احدمنالاعضاء الافاضل اعاطئنا الى لينك للتعرف على هذا النظام فله منى جزيل الشكر

abd123
10-23-2012, 15:48
السلام عليكم اخي الكريم
لا اعرف كثيرا عن هذا المجال
ارجو ان تحصل على الاجابات من الخوة العضاء
سلام

asmaa omar
10-27-2012, 16:03
الماركت بروافيل هونوع من انواع التحليل والتى لا تشيع
فى بلادنا العربيه وهذا بسبب قله او ندره المصادر التى تتحدث عنه باللغه العربيه

magic777
10-27-2012, 16:24
هو بصراحه انا سمعت عن نظام الماركت بروفايل من قبل ولكنى لم اجد احد ان يساعدنى فى معرفته او كيفيه
تعلمه فلو تكرم احدمنالاعضاء الافاضل اعاطئنا الى لينك للتعرف على هذا النظام فله منى جزيل الشكر

اخي الماركت بروفيل دي برامج مدفوعه التمن يعني مش مجانيه بتكون باشتراك شهري
بتديك الفوليوم الحقيقي للسوق ده واماكن تجمع المشترين والبائعين فين

mustaphahusain
10-27-2012, 16:42
والله اعتقدت أني سأدخل لأجد الجواب
المفروض يكون الموضوع مطابق للعنوان

daisy
10-27-2012, 16:48
انا الحقيقه لسه شايفه قريب 8 دروس مترجمين للماركت بروفايل
وهو مبدئيا كويس
وبيعتمد على تحديد اماكن تمركز البيع والشراء
بس بم انى قبلها كنت اتعلمت تحليل الفوليوم والاسبريد فشايفه ان الماركت بروفايل بم انه غير مجانى فالافضل الاعتماد على الفوليوم لانه تقريبا بيديك نفس النتائج

R4MYYY
10-27-2012, 16:53
سلام الماركت بروفايل هو علم يعتمد على الداتا التي تاتي من احواض السيولة ( حجم طلبات البيع + حجم طلبات الشراء) . وعندما تحدث عمليات تداول مابين البائعين والمشتريين يرسم لنا البروفايل هذه الحركة عن طريق حروف تمثل كل حرف نصف ساعة تداول . لكن ليست لدي الخبرة أصلا لكن أسمع عنه و متردد أن أستعمله.

شيرين
10-27-2012, 17:10
استفدت كتير من رايك الرائع واتفق معاك الراي
دمت بحفظ الرحمن

jamalsale
10-27-2012, 21:24
انا في الحقيقة لا اعرف الكتير عن الماركت برو فايلر
فهو غير مجاني و لكنه نوع من المؤشرات المستعمل لمعرفة حالت البيع و الشراء

willy
10-31-2012, 04:35
الماركت بروفايل من وجهة نظري من اقوى الطرق في التداول لكنه محتاج الى وقت كبير لتعلمه وللتدرب عليه لانه علم مستقل لوحده والمشكلة ان جميع المواضيع الموجودة في المنتديات او الفيديو ليس فيها الكفاية من الشرح والتعليم

amgad boles
10-31-2012, 04:39
انا سمعت عن هذا النظام من قبل ولكنى لا اعرف ماهو
ولكنى استفدت من الردود على سؤالك

anito
10-31-2012, 04:43
اخى الكريم
انا كنت شوفت عنه ببعض الفديوهات المترجمه موجوده على جوجل اعمل سيرش وهتلاقيها
تقبل ودى وتقديرى

mahmoudkamal009
10-31-2012, 04:46
الموضوع هذا سمعت عنه الكثير و لكن في بعض الاشياء ليست مفهموم و المفهموم منه انه يحدد البيع و الشراء هذا هو الماركت بروفايل

مايسة حنفي
10-31-2012, 05:03
الماركت بروفايل عبارة عن نظام بيحدد ايه اماكن التذبذب والبيع والشرا والتشبع هو بيديك القيمة الحقيقة للسوق هو كويس اوي بس هو مش مجاني علي فكرة بس انا معرفش هو بكام بالظبط واكيد في منه تريال بس وقته قليل يعني ويبأه عايز تشتري واكيد لو عايز تعرف عنه اكتر اعمل سيرش علي جوجل هتلاقي اكيد عنه كتب او ناس كاتبه يعني وان شاء الله تلاقي كل اللي انت عايزة من معلومات.

mohamed ezzat
10-31-2012, 15:33
قريت معلومات عنه وانه نظام مدفوع وليس مجانى
ويتمركز على مستويات البيع والشراء ولكنة لا يعطيك اوامر البيع والشراء
هو أداة تساعدك فى عملياتك وقراراتك
ولم اجربة من قبل

forex.masr
10-31-2012, 16:23
اولا طبعا شكرى لصاحب الموضوع ان هو عمل موضوع زى ده اما الشكر الحقيقى ليك على شرحك الرائع اخى الكريم
وتقبل مرورى وشكرا على اهتمامك واتمنى لنا التوفيق جميعا

Mahmoudzooka
11-15-2012, 02:28
صعب تلاقيله مراجع على النت بس الارجح هتلاقى كلام على المنتديات كتير عنه
و عموما هو نظام جميل جدا بس مشكلته انه غير مجانى

hassan asayed
11-20-2012, 14:11
بصراحة يا اخى انا اسمع عن المارك بروفيل كتير
لكن لا اعرف معناة
وان شاء الله اتمكن من المعرفة من خلال موضوعك
وان شاء الله ربنا يوفقنا جميعا

hassan asayed
12-03-2012, 02:24
انا اسف يا ريس كان نفسى افيدك
بس انا اصراحة مش اعرف عنة حاجة

face book
12-03-2012, 13:36
الماركت بروفايل هو نظام بيكون عباره عن مستخدمين عندهم بعض من اسرار السوق وعندهم برامج تمكنهم من رؤيه

الجانب الاكبر المسيطر علي السوق ويدخله معاه وده بيكون نظام اشتراك توصيات تقريبا ما يعادل 100 دولار شهريا

hassan asayed
12-03-2012, 14:27
لكن لا استعملة حتى الان

محمود شبايك
12-04-2012, 04:14
انا بصراحة اول مرة اسمع عن المارككت بروفايل
وم عارف يعنى ايه السوق ده بس ياريت المشرفين يفيدونى

حمو
12-04-2012, 15:28
بصراحة اول مرة اسمع عنة
وللامانة المعلومة لا تاتي سهلة

lionking
12-04-2012, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نا لا اعلم عنه شىء وان شاء الله ابحث عنه واجد ما اشارك به فى المنتدى

s.n
12-04-2012, 19:55
شكرا لكل الخبراء على هذه الشروحات المفيدة و شكرا للسائل وفقكم الله

latraaa
12-04-2012, 20:16
يا أخي هدا النظام لم أتعامل معه أبدا من قبل لأنه صعب و ليس مجاني، نتمنى من الإخوة الدين قاموا بتجربته أن يشرحوا الأمر

saly
12-04-2012, 20:46
الماركت بروفايل قرئت عنه شويه بس كان ليه اشتراك شهرى مكملتش فيه
لان لقيت اسلوب تحليل تانى ممكن يغنيك عنه هو الفوليوم والاسبريد
اى نعم هو اصعب بس لو اتعلمته هيبقى احسن من الماركت بروفايل

saqreljazira
12-04-2012, 20:56
سمعت كثيرا عن الماركت بروفايل ولكن بكل اسف لم اجد موضوع ورشة تعليمية وتدريبية عنه واتمنى من احد الخبراء الملمين بالماركت بروفايل ان يفتح موضوع تعليمى كى نستفيد جميعا

hassan asayed
12-05-2012, 00:17
ولكن لم استعماة حتى الان

gouda1969
12-05-2012, 00:26
انا للاسف لم اسمع عن البروفايل ماركت من قبل ولكن من قراءتى للتعليقات
واضح انه برنامج يعتمد على اكثر من استراتيجية يمكن من خلالها التنبأ
بنقاط الدحول والخروج مثل برنامج مضاربات فى سوق الاسهم وهو فعلا برنامج
ليس مجانا وان كان به جزء مجانى فليس كامل الامكانيات

mansourito
12-10-2012, 17:07
لماركت بروفيل نظام جيد جدا ولكنه للأسف غير مجاني
وهو جيد لأن يعطيك معطيات عن الأزوراج ويعطيك توصيات

ahamed ali
12-10-2012, 17:16
هذا النظام فى السوق و حاولت اتعرف
عليه وشاهدت عنه ببعض الفيديوهات
الماركت بروفايل هذا يؤدى يجعلك
تعرف تمركز البيع والشراء

aminhovic9
12-10-2012, 19:06
أول مرة أسمع عن الماركت بروفايل
أنا أستعمل إستراتيجية الإسكالبينج و هي ناجحة معي
و شكرا على الموضوع الجديد علينا

moonlight32
12-10-2012, 19:25
انا لم استخدمه ولكنه الماركت بروفايل هو ليس مؤشر بالمعنى التقليدي، فهو لا يعطيك توصيات شراء وبيع ولكنه مثل أداة تساعدة على اتخاذ قرارك.

hossamzaki333
12-10-2012, 19:26
هو دراسه كبيره لوضع السيوله فى السوق

ويشوف من التحكم فى السوق سواء البائعين او المشتريين

انا عندى معلومات بسيطه بس عن تعريفه

shimaa
12-10-2012, 19:27
هذا الاسلوب من التحليل لا يعتمد اطلاقا على تحليل الشارت ولا يهتم اساسا بتحليل الشموع ولن تحتاج ان تتابع حركة الشارت الا اثناء متابعتك لصفقتك فقط ..ومعه ستجد ان اسلوب تداولك اختلف تماما واصبحت تعرف مناطق دخولك وخروجك جيدا وتستشعر نبض السوق ومنه تستطيع تحديد نقاط الدعم والمقاومة الفعلية للسوق وهو من الاساليب الناجحة والتى يجب ان نتعلمها ونحاول الحصول عليها .

ahamed ali
12-10-2012, 19:32
هو سوق مثل أي سوق اخر تريد ان تشتري منه او تبيع له
حيث ان المشاركين في المزايدة على هذا السلعة المشتري
يريد ان يشتري بأقل سعر و البائع يريد ان يبيع بأعلى سعر

forex3
12-10-2012, 20:11
سوق العملات وخلافاً للأسواق الأخرى يمكن المتاجرة بالسوق الهابط تماماً كالمتاجرة بالسوق الصاعد , وهو ما يعطيك مرونة عالية وفرص أكبر بكثير للمتاجرة والحصول على أرباح .
وهي ميزة أخرى لسوق العملات على بقية الأسواق الأخرى .

mannon
12-10-2012, 20:13
أول مرة أسمع عن الماركت بروفايل
أنا أستعمل إستراتيجية الإسكالبينج و هي ناجحة معي
و شكرا على الموضوع الجديد علينا

طيب يجدعان بس انا عايز اعرف مين الى فهمكم ان الاسكالبنج دة استراتجية
فين هى طيب ؟
الاسكالبنج معروف انة نوع من المتاجرة مش استراتجية فى حد ذاتها

Sama Mohamed
12-10-2012, 20:13
الماركت بروفيل من احسن المؤشرات الى الناس بتتعامل معها ولكن استخدامه يحقق ارباح عالية جدا

حسن السيد
12-10-2012, 20:53
اخى الكريم الصراحة انا لسة مبتدى ولا اعرف عنة شىء

nabilo
12-20-2012, 13:54
لقد سمعت كثيرا عن الماركت بروفايل , و انة يحدد مناطق البيع و الشراء بناءا على حجم التداول ( الفوليوم ) , لكنى لم أستخدمة لأنة غير مجانى , و يحتاج الى بعض الوقت لأتقان التعامل معة , ربما التركيز فى شئ واحد أفضل من التشتت , و ربما من تعامل بالماركت بروفايل ان يزودنا بمزيد من المعلومات عنة

ahmed1
12-20-2012, 15:35
الماركت بروفايل ده نظام مالي بيزود باشاره البيع والشراء والاهداف والاستوب زي التوصيات كده باشتراك شهري

وده بيعتمد علي مؤشرات قويه جدا وتعطي اشارات معظمها بتكون صحيحه 100% وبتجيب هدفها

hard$currency
12-20-2012, 22:20

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مشكور يا ماجيك على الاضافه الجيده وعلى المستوى الشخصى كانت معلوماتى عن الماركت بروفايل صفر ولكن بعد الاضافه الخاصه بك اصبحت افضل
بالتوفيق للجميع

ayman.shosha
12-22-2012, 00:55

هل هذا يعنى اخى العزيز
ان حساباتنا بالبونص
تتعامل على شارتات خادعة او محددة مسبقا؟؟

ارجو ان توضح الامر بارك الله فيك

yaallah3
12-22-2012, 04:37
صح جدا كلامك الماركت بروفيل هو نظام كويس وطبعا هو غير مجاني وعشان كده الناس بتعكف عن استخدامه وهي بيبنلنا الاماكن للبيع والشرا وده بيساعدنا كتير لمعرفة السوق وباردو انا مقرتش كتب خالص عنه انا سمعت عنه كده من الناس عادي

kingmos4
12-22-2012, 10:49
اخى الكريم
الماركت بروفيل هو سوق يضم العملات والسلع و المعادن
وهذا السوق يسير فى اتجاهات اما ان تكون صعودا او هبوطا او متذبذب عرضى

ahmed1
12-22-2012, 14:08
الماركت بروفايل هو نوع من انواع التحليلات في سوق الفوركس ولكن يعطيك نتيجه قويه جدا وانت

ممكن تشترك في هذا التحليل باشتراك شهري ويزودوك باشارات يوميه تتداول بها مثل الصفقات كده

rinko
12-22-2012, 15:24
بصراحة معرفش عنة كتير لانة
نظام مدفوع لذلك لا اهتم كثير
حاليا بالبحث عنة

waleed elhadary
12-22-2012, 17:21
السلام عليكم انا على حد علمى ان الماركت بروفايل ده عباره عن توصيات او مؤشر
يحدد لك اماكن الشراء و اماكن البيع و يكون باشتراكات شهريه

rinko
12-22-2012, 18:50

abdenbi
12-24-2012, 16:28
الماركت بروفايل هو يعطيك بعض المعلومات الاساسية في السوق
كنقاط الدعوم و المقاومات و ما الى دالك و هو ممتاز جدا لكنه ليس مجاني

fafa
12-24-2012, 19:17
الماركت بروفايل اكيد سمعت عن هذا الاسلوب من قبل ولكنى لم استخدمه ابدا لانه بالفعل يحاتج الى تعلم اكثر فى مجال الفوركس
لانه نظام غير مجانى واتمنى من قام باستخدامه والاعتماد عليه بالفعل يفيدنى بمعلومات مؤكده عن مدى استخدام هذا الاسلوب

forex2013
01-10-2013, 13:23
كل الى اعرفه ان الماركت بروفيل اسلوب جديد فى التحليل زية زى التحليل الزمنى وربط الفوركس بالفلك ويقوم على تحليل راس المال الفعلى الموجود فى لاسوق لكن لحد الان لا تاكيد على وجود هذا العلم

abdelhak
01-10-2013, 13:26
حقيقة اخي الكريم انا لازلت مبتدئ بمجال الفوركس واعمل على الحساب التجريبي ولقد سمعت بالماركت بروفيل انه جيد جدا و ساحاول ان اتعلم الاشتغال به

star forex
01-10-2013, 15:24
الماركت بروفيل فى الحقيقه مكنتش اعرف عنه حاجه بشكل كبير لكن بشكرك على طرح الموضوع
وفعلا استفدت كتير من مشاركات الأعضاء تحياتى لك ولهم

LiNDa1
01-10-2013, 15:49
●♥♥ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ♥♥●

الماركت بروفيال صراحة عما سمعته عليه واترفجت عليه فديو او 2 فقط
الا اني وجدته مفيد لجدا ولكنه غير مجاني
فهو يحدد لك مستويات وتمركز نقط البيع والشراء

Egyptian Trade
01-10-2013, 15:57
علية أفضل الصلاة والسلام
انا لا اعرف شيئ عن هذا الموضوع وذلك لانى جديد فى الفوركس وليس لدي الخبرة الكافيه فى هذه النقطه ولكن مازلت اتعلم وايد ان اعرف ايضا الاجابه عن هذا الموضوع حتى نكتسب خبرة

sabirdaba
01-10-2013, 16:05

مشكور اخي على مداخلتك حقيقة أنا ستفدت كثيرا من المعلومات التي قدمتها لأني لم يسبق لي السماع بهذا النظام لهذا أنا سوف احوال ان أبحث عن مواضيع متعمقة أكثر بهذا النظام في مواقع البحث

mino-2010
01-10-2013, 17:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
مشكووووووووووووووورين واصلو مجهوداتكم
تصلوا ان شاء الله

Yousef _ Ahmed
01-10-2013, 17:16
انا اول مره اسمع عن الماركت بروفيل واشكر اخى magic777 لانه وضح معنى جملة الماركت بروفيل واكيد وان ساتخدام باموال ويجب ان تتعلم الاول كيف تستخدم الماركت بروفيل لان له دورهام فى معرفة وضع العملة بصراحة برنامج مهم جدا

ahamed ali
01-13-2013, 16:23
هذه اول مرة اقرأ هذه المصطلح وقد يكون
من المصطلحات المنتشرة فى مجال الفوركس
ولكن كونى مبتدىء فى مجال الفوركس
يجعل العديد من هذه المصطلحات

princeua
01-13-2013, 16:25
حسب ما سمعت من الاخوان في الفوركس يا اخي الكريم ان الماركت بروفايل هو حساب الفوركس او تحليل بالارقام الفلكية حسب ما ذكرة لة بعض الاخوة ولاكن لست مقتنع بهذة الاستراتيجية بعد ولا اييد هذة الاستراتيجية الخطرة

bac
01-13-2013, 19:24
السلام عليكم
سمعت عنه بالنت كثير بس مظنش انو في مواضيع لشرحه بطريقة مفسرة
بس نتمنى اللي عندو مواضيع مفسرة عن الماركت بروفايل ميبخلش علينا بيهم و شكرا .

ياسر
01-13-2013, 19:26
بسم الله الرحمن الرحيم

derar
01-18-2013, 10:30
صباح الخير
اول مرة اسمع بالماركت
بروفايل وشكرا على ردود
لاعضاء التي اجابت السؤال

bonus.man
01-18-2013, 14:30
والله يا اخى كل ما اعرفه عن الماركت بروفايل هو الاسم فقط وشكرا لك واتمنى التوفيق

FiFi
01-18-2013, 14:33
اهلا بيك ياغالي انا عن نفسي لم اسمع بهي البرنامج
وشكرا لك

b2000
01-18-2013, 15:04
انا لا اسمع عنه مطلقا
ننتظر من الخبراء شرحه ودراسه اهميته فى سوق الفوركس
شكرا لك للافاده

noda
01-21-2013, 19:14
هو نظام جيد جدا ولكنه للأسف غير مجاني وحتى المجاني منه له تاريخ محدد

SiSi
01-22-2013, 00:22
اهلا انا اول مرة اسمع بهي الاسم لاني مبتداه كثير

elmadry
01-22-2013, 00:28
انا لا اعلم اخى الكريم عن الماركت بروفايل فان شاء الله الاخوة فى المنتدى يقومون بشرحة لك
ان شاء الله .

Karem1
01-23-2013, 13:50
فى الحقيقه مش عارف كتير عن الماركت بروفيت بس من اللى قرأته اعرف انه مؤشر ممتاز
جدا بس للأسف غير مجانى وان شاء الله بتمنى يجى الوقت واقدر استعمله

Rony
01-27-2013, 14:41
الإسم دا سمعته قبل كدا هنا بس برضه كان حد بيستفسر تقريبا ونفسى الاقى
شرح كامل او حتى كتاب بشرحلنا ايه هو نظام ماركت بروفايل

sato
01-28-2013, 12:31

my work
01-28-2013, 12:38
السلام عليكم ورحمة الله
انا فعلا سمعت عن نظام الماركيت بروفايل بس اللى اعرفه انه غير مجانى

ahmed elsayed
01-28-2013, 12:43
ياجماعه الماركت بروفايل هو يعرفك مناطق التداول ومراكز الشرا والبيع والى حابب يتعلمو يبحث فى جوجل هيلاقى موضوع ليه ومجانى وبيديك مؤشراته كمان لغايه مافتح مواضيح هحط كل حاجه هنا

أمين هـ
01-28-2013, 12:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أهلا أخي,
أنا للأسف لا أعرف شيئ عن الماركت بروفايل
تحيااااتي

forex.secret
01-28-2013, 12:52
لا والله يا اخى الكريم انا مش عارف اي ده وبجد وتقبل مرورى اخى الكريم وربنا يوفقك باذن الله تعالى وشكرا ليك اخى الكريم

kingamon
01-28-2013, 13:06
اعتقد انى لا اعتمد الا على التحليل الفنى لانه اصدق مافى السوق اذا عرفت اخبار السوق وخت بالك منها

سلمى احمد
02-10-2013, 14:44
معرفش كتير عن الماركت بروفايل بس اللى اعرفه ان ممتاز جدا وهو تقريبا
نظام جديد خالص ومش مجانى يعنى بينباع

saddem
02-12-2013, 22:19
بروفيل نظام جيد جدا ولكنه للأسف غير مجاني وحتى المجاني منه له تاريخ محدد

baker
02-12-2013, 22:39
السلام عليكم
اخي كثير سمعت السؤال هذا ولكن
للأسف لم اجد الجواب ولكن الردود
جاوبتني والحمدلله تقبل تحياتي

taoufik bajjou
02-13-2013, 00:29
السلام عيكم خي الكريم النسبة لي أنا مبتدأ لأول مرة أسمع عن هدا الماركت بروفايل لكنني الحمد لله آستفدت كثيرا من الردود

ahmed99971
02-13-2013, 00:50
بسم الله الرحمن الرحيم
انا اول مره اسمع عنه وياريت توضيح اكبر له والله المستعان

koko75
02-13-2013, 01:05
لقد تابعت المشاركات لكى اتعرف منثلك على الماركت -بروفايل ولكنانا لى فى الفوركس عام ولم امر بهذا المصطلح ولعل ذلك يرجع الى انه غير مجانى وبالتالى يصعب انتشارة بين المتدالولين مثلنا

ahamed ali
02-15-2013, 20:36
الماركت بروفايل هو احد انظمة التحليل و الذي يعطي معلومات
عن حجم و عدد العقود التي تم تنفيذها على كل زوج و اماكن
تجمع المضاربين سواء المشترين او البائعين

Ahmed H
02-21-2013, 03:55
اخي هناك تعريفان للماركت بروفايل واحد منهم يستخدم فالاسهم فقط
وهوة ان ناس كتير تتفق علي شراء سهم وبيعه فمعاد محدد وبكده ياخدو السوق لهم

tota2000
02-21-2013, 04:08
الماركت بروفيل يحدد مناطق البيع و الشراء بناءا على حجم التداول واعتقد انه من احسن المؤشرات

prince of dark
02-22-2013, 16:19
لا والله يا باشا مش عارف بس فعلا يا باشا الواحد مش عارف يقول ايه وتقبل مرورى اخى الكريم وسلامى لك ولكل اعضاء المنتدى الكرام وننتظر المزيد

Ahmed Shokeir
02-22-2013, 16:33
بصراحه انا لسة مبتدا وشكرا على الردود التى افادتنى لانى لم اكن اعرف شيئا عن هذا الموضوع وشكرا مرة اخى

may
02-28-2013, 20:20
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اعرف ان الماركت بروفيت امر معلق خاص بالربح

bidaaa
02-28-2013, 20:50
السلامعليكم ورحمة اللة وبركاتة
اخى الكريم هى متعلة بل الربح
شكراً

challenger
02-28-2013, 21:03
سمعت عن هذا البرنامج كثيرا؛
بحثت عليه على الانترنات لكن لم افلح في ايجاد نسخة مجانية

karkar
02-28-2013, 22:28
فيه بنرامج بيعطى نتايج وارقام الماركت بروفيال
دا علاقه الدولار مثلا باكتر من 37 عمله بياثراو عليه لو الماركت بروفايل دا نزل يبقى الدولار حينزل واليورو حيطلع مثلا
دعواتكم معايا عشان اعوض خسارتى

Ahmed Dahab
02-28-2013, 22:34
الماركت بروفيل هو شكطل للسوق بصفة عامة وللعملة التى انت تريد المضاربة فيها بصفة خاصة

Omar89syria
02-28-2013, 22:49
ليس عندي علم ماذا يعني ذك
ولكن اعتقد انها من الاوامر المعلقة التي تستطيع استخدامها لادارة صفقاتك

brahimo
02-28-2013, 22:54
لم اكن على علم بهدا النظام قبل الان
و في الحقيقة لاانكر استفادتي من هده الردود الجميلة
مع تحياتي لك اخي على الموضوع

Naser
02-28-2013, 23:18
عليكم ورحمه الله وبركاته اخى فى بعض برامج او كتب ممكن تقرأها وهتفدقد تعرف العلاقه بين كل شئ وشئ اخر فى الفوركس

sabirdaba
03-05-2013, 21:28
ليس عندي علم ماذا يعني ذك
ولكن اعتقد انها من الاوامر المعلقة التي تستطيع استخدامها لادارة صفقاتك

لا أخي الماركت بروفايل ليس بصفقات معلقة ولكن هو نضام للتحليل والمتاجرة وأنا حاولت التوسع أكثر في هذا الاسلوب لكن طبعا هناك قلت في المصادر في هذا الباب

Nady
03-05-2013, 21:37
السلام عليكم اخي الكريم والله انا مكنتش اعرف حاجه عنه ولكن مردات الاصدقاء عليك وعلي موضوعك الجميبل زادني معرفه
بيه اشكرك علي السؤال واشكر الاصدقاء علي الاجابه

نور الحياة
03-05-2013, 21:38
السلام عليكم
اعتقد ان الماركت بروفايل هو من انظمة التحليل
وان شاء الله نستفاد من المشاركات التى تمت عن طريق الاعضاء
وان شاء الله الجميع كله يتعلم ويفهم ويعرف
تمنياتى لجميع الاعضاء بالتوفيق ..

abdo_azf
03-05-2013, 22:01
السلام عليكم
اناعبدالرحمن جديد معكم في الفوركس وكنت اود التعلم اكثر من المصطلحات
ومن ضمن تلك المصطلحات الماركت بروفايل اود الشرح تفصبلي
ولكم جزيل الشكر

mostapha
03-05-2013, 22:32
بسم الله الرحمن الرحيم ،والصلاة والسلام على اشرف المرسلين.
بالنسبة لي لم يسبق لي أن سمعت بها الشئ من قبل .
و شكرا

Omaryat1
03-05-2013, 22:56
السلام عليكم و رحمة الله
صراحة أخي لم أسمع أبدا بهذا الشيء أول مرة أسمع بنظام الماركت بروفايل و أتمنى أن تفيدنا بمعلومات عنه

mostafaabdelgawad
03-05-2013, 23:34
انا عن نفسي يا اخي لم اتعامل بالماركت بروفايل تماما سابقا
خاصة وان كل برامجه اعرف انها بمقابل

ميوية حسن
03-06-2013, 00:21
عباره عن مستويات تحدد لك اماكن تمركز البيع والشراء واماكن التشبع واماكن الضعف والتذبذب
فهو عباره فوليوم حقيقي للسوق وهوهو أداة تساعدك فى عملياتك وقراراتك
ولكن الى اعرفة انة ليس مجانى

like
03-16-2013, 20:54
انا سمعت كثيرا عن الماركت بروفايل
ولكن الحقيقه هذا العلم غير منتشر كثيرا في المنتديات نظرا لانه قد يكون غريب علينا شيئا ما

Mr.JoCKeR
03-16-2013, 22:06

شكرا يا ماجيك انت عضو مييز تستاهل الشكر

freedom
03-17-2013, 00:01
انا لسة جديد فى عالم الفوركس ومش عارف كتير عن الماركت بروفايل
بس انا اعرف ان هو مش مجانى بس فية بعض الشركات بتقدمة لعملائها بصورة مجحانية

capo ahlwy
03-23-2013, 16:56
السلام عليكم ورحمة الله وبكراته اخى الكريم كل المعلومات الى عندى عنه انه نظام جديد بس اعرف انه مش مجانى
يعنى بس كويس بقا ولا لا دى الحاجه الى مش عارفها الصراحه لانى لسه مجربتوش بس ان شاء الله كويس

silindion
03-23-2013, 16:58
السلام عليكم
لا اعرفها اخي و ليس لدي اي معلومات عنها فا انا مبتدأ و جديد في الفوركس

samerzh
03-23-2013, 17:01
السلام عليكم
شكرا لك اخي الكريم على هدا الشرح الوافي والمتكامل ومزيدا من التقدم ومزيدا من الرقاء
وشكرا للجميع
مع تحياتي

brahim
03-23-2013, 17:20
اخوتي و اخواتي اعضاء المنتدى مرحبا بكم
احييك اخى على معلومتك الرائعة والتى لم اكن اعلمها حتى الان
شكراً لكم اخوتى فاعجابى بهذا الصرح
احسنت في طرحك لمثل هدا الموضوع

saidou
03-23-2013, 17:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكورين على ردودكم وافكاركم نتمن المزيد ان شاء الله
و بالتوفيق للجميع

mega
03-23-2013, 17:38
الموضوع هذا سمعت عنه الكثير و لكن في بعض الاشياء ليست مفهموم و المفهموم منه انه يحدد البيع و الشراء هذا هو الماركت بروفايل

peep8
03-23-2013, 17:41
هو سوق مثل أي سوق اخر تريد ان تشتري منه او تبيع له حيث ان المشاركين في المزايدة على هذا السلعة المشتري يريد ان يشتري بأقل سعر و البائع يريد ان يبيع بأعلى سعر
وهو اداه وليس مؤشر يساعدك فى التعامل مع السوق وينظم السوق ويساعدك فى اتخاذ قرار او بيع

tayani
03-23-2013, 17:42
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم
سمعت كثيرا عن هذا النظام فى السوق وكيتر حاولت اتعرف عليه وعلى ماهيته لكن دائما المواضيع عنه تكون غير مكتملة وهو نظام غير مجانى وكثيرا يتحدثوا عنه انه قاهر هذا السوق

لوليتا
03-23-2013, 17:43
انا اسفة جدااااااااا انا مش عارفة بصراحة بس دخلت الموضوع لكى استفاد لانى مش عارفة معنى الكلمة دى وقولت ادخل اشوف ردود الاعضاء على حضرتك عشان استفاد لانى لسه مبتدئة وبحب اعرف كل حاجة شكرا لك وربنا يوفقك

fares_sa
03-23-2013, 17:46
بكل صراحه لم اكن اعرف الماركت بروفايل الا من خلال رد الاستاذ magic777
فشكراً له على الاجابه وشكراص لك على السؤال

magnonana
03-23-2013, 17:47
معرفش حاجة عنو بالتلي لاني انا لسة جديدة ومبتدئة واكيد احب اتعلم من المواضيع بتاعة المبتدئين زيي تقبل مروري تقبل مروري اخي العزيز في موضوعك ومشكور علي الموضوع الاحسن من رائع تحياتي وشكرا السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

DAMYMAHDY
03-23-2013, 17:48
جزاك الله كل خير
ثانيا انا لسه مبتدىء فمش عارف اوى عن الموضوع ده بس اكيد انا بحاول ادخل على المواضيع دية عشان استفيد ان شاء الله اثناء المتاجرة

abdellah01
03-23-2013, 17:51
اخى العزيز انا لست بخبير لدرجة الاجابة عن هذا السوال وباذن الله هتابع مع حضرتك لمعرفة هذة الاجابة من الاعضاء القدامة وباذن الله كلنا نستفيد من هذا و السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

forex.mad
03-24-2013, 01:17
لا بجد يا باشا انا عن نفسى شم عارف اى حاجه عن الماركت بروفايل ده وبجد نفسى اعرف وتقبل مرورى يا اخى الكريم وربنا يوفقنا

fawzim
03-24-2013, 01:46
بصراحة انا كمان معرفش حاجة عن الماركت بروفايل
لكن لهذا اشكرك ا ن موضوعك مهم ومفيد لينا علشان نعرف ايه هو نظام الماركت بروفايل
وقد استفدت فعلا وعرفت بعض المعلومات وسأكمل قرائته

amr002
03-24-2013, 01:49
اننى لا اعرف عن هزا الموضوع اى شئ ياريت حد يفيدنا بجد مش فهمين

emy anwer
03-25-2013, 02:37
مخترع الماركت بروفايل هو بيتر ستيدماير وذلك في عام 1980 ، ويستخدمه المستثمرون لفهم أعمق للسوق ولتحسين مستواهم في المتاجرة فالماركت بروفايل يوفر الكثير من العوامل التي يمكنك متابعتها سوياً.

والماركت بروفايل هو ليس مؤشر بالمعنى التقليدي، فهو لا يعطيك توصيات شراء وبيع ولكنه مثل أداة تساعدة على اتخاذ قرارك.

فهو ينظم البيانات أمامك بحيث تفهم من الذي يسيطر على السوق في الفترة الحالية هل هم المشترين أم البائعين.

ولمعرفة كيفية المتاجرة من خلاله فيطول الحديث فيه وله طرق كثيرة في التداول لكن لا يتسع المجال لذكرها

وللعلم يا أخي الماركت بروفايل مفيد جدا ويدعم تحليلك بشكل كبير، فإذا أردت دراسته يمكنك البحث عن الكتب التي تتحدث عنه وتقرأها وستفيدك بكل تأكيد إن شاء الله.

hands
03-27-2013, 23:54
الماركت بروفيل اخى الكريم انا سمعت عنه من فتره بس مش اعرف كل حاجه يعنى فيه هو نظام نازل جديد
بس الصراحه مش عارف عنه حاجه او تفاصيل اوى بس يقال انه غير مجانى وانه فترته مش طويله كمان

يزيد
03-28-2013, 18:39
السلام عليكم
انا بنسبه لي ما اعرفه عن الماركت بروفايل انها اداة تساعدك في اتخاذ القرارت في اثناء عملية التداول

salma saad
03-29-2013, 02:32
انا لا اعرف الكثير عن الماركت بروفيت غير انه نظام بفلوس يعن غير مجانى وليس هناك الكثيرين الذين يتبعونه
انا عن نفسى لااتبعه

ahmed14320
03-29-2013, 02:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اشكرك على فتح هذا الموضوع للتحدث فية
فى الواقع انا لا اعلم شيئا عن هذا الموضوع لانى مبتديء وشكرا

joorry
03-29-2013, 02:38
بصراحه لا اعرفه ولا سمعت عنو وتو ادري فييه..

بالتوفييييق

rtrt
03-29-2013, 02:38
السلام عليكم انالسه مبتدئه وفي مرحله التعلم ولا اعلم عن التيك بروفيت شيئا وارجو من الأعضاء الأفاده للجميع وتقبل مروري

anouar512
03-29-2013, 02:46
اخواني انا لا اعرف اي معلومات عن هذا النوع من التجارة المرجو ممن يملك اي معلومات ان يفيدنا

abdellah02
03-29-2013, 02:50
السلام عليكم
اخى الكريم كنت اتمنى ان افيدك لكن انا مازلت مبتدئ وفى مرحله التعلم وهو صراحه موضوع جميل جدا وبتمنى ان اخواننا يفيدوك ويفيدونا جميعا بمشاركاتهم
بالتوفيق لك اخى الكريم وللجميع
تقبل مرورى

medo323
03-29-2013, 02:56
أنا والله يا اخى أول مره أسمع عنه فى موضوعك هذا ولكنى إن شاء الله سوف ابحث عنه واعرف مميزات وعيوبه
وكيف يمكننى الاستفادة منه غن شاء الله

tamer al abboushi
03-29-2013, 03:09
السلام عليكم اخي الكريم شكرا على طرحك لهذا الموضوع الرائع انا شخصيا سمعت عن هذه الطريقه وقرأت مبادئها واساسياتها وهي عباره عن مؤشرات تعطي المتداول نقاط محدده لدخول السوق من خلالها وهي تعتمد على حد تشبع السوق ولكن شخصيا لم استطيع تجربتها واتمنى من ذوي الخبره افادتنا اكثر عن هذا الموضوع

fancydreams
03-29-2013, 03:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا عدى عليا مصطلحات كثيره ولكن مصطلح الماركت بروفايل مقابلتهوش وللاسف مش هقدر افيدك لانى اصلا مش فاهمه حاجه انتظر منك التوضيح لاضافه معلومه جديد ليه مع تحياتى لك بالتوفيق والنجاح

Amr92
03-29-2013, 03:44
الماركت بروفيل نظام جيد ولكنه به شئ سي هو انه غير مجاني و المجاني منه له تاريخ محدد
والنظام ده اصلا عباره عن مستويات تحدد لك اماكن تمركز البيع والشراء واماكن التشبع واماكن الضعف والتذبذب في السوق

noh@
03-29-2013, 03:47
والله انا لسا مبتدئة ومعرفش
يا ريت يكون الاعضاء افادوك
وشكرا والله الموفق

shreef
03-29-2013, 03:55
انا مش عارفه انا لسه جديده فى المجال ده اتمنى المحترفين يردوا ويفيدونا
بالتوفيق للجميع

mostafa almasriy
03-29-2013, 17:14
سمعت كثيرا عن هذا النظام فى السوق وكيتر حاولت اتعرف عليه وعلى ماهيته لكن دائما المواضيع عنه تكون غير مكتملة وهو نظام غير مجانى وكثيرا يتحدثوا عنه انه قاهر هذا السوق وتستطيع ان تعرف افضل مناطق العرض والطلب والفوليوم الحقيقى فى السوق واكيد اكتر ناس هيقدجروا يجبونا على هذه التساؤلات هم من عملوا به بالفعل ومنظرين المزيد من مشاركات الأعضاء

Ahmed Waheed
03-29-2013, 17:25
مش عارف حاجه عنه لسه و الله يا غالي

عموما أعتقد ان الردود اللي قبلي شرحت الموضوع مشكورين

mostafa almasriy
03-29-2013, 20:51

sam03
03-29-2013, 21:19
السلام عليكم لا شيئ الحقيقة فالماركيت بروفايل وتعني طبيعة السوق هو اسلوب متعارف عليه في سوق الفوتشير اي المستقبليات وفي سوق الاسهم نظرا لان السوقين يتمتعان بطبيعة مركزية تجعل من حساب الاسهم المطروحة والعقود المفتوحة سواء بيع وشراء ومن هو السمسار الذي يتمتع بسيولة اكتر من غيره اما في اسواق العملات السبوت فمن الصعوبة بمكان جمع مثل هذه المعلومات ئظرا لان السوق غير مركزي وان استطاع احدهم جمع مثل هذه المعلومات فستكون بشكل جزئي وليس كامل

والله اعلم

meroloveme
03-29-2013, 22:01
ممكن لمن يريد معرفه التفاصيل
والمراجع عنه تستطيع ان تعرف افضل مناطق العرض والطلب والفوليوم الحقيقىربما التركيز فى شئ واحد أفضل من التشتت

dzkabyle
03-30-2013, 02:30
لا اعرف تحديدا ما هو الماركت بروفايل ولكن سمعت عنه في اكثر من منتدي

اعتقد انه افضل نظام لتحديد اماكن الشراء والبيع ومراكز القوي البيعية والشرائيه واتجاه سوق الفوركس

اتمني ان نعرف اكثر عنه ونستفاد منه اقصي استفادة ممكنه لتحقيق ارباح جيدة

بالتوفيق للجميع وارباح وفيرة باذن الل

mannon
03-31-2013, 00:03
شوف الفديو دة كدة يباشا اعتقد انة هيفيدك جدا
http://www.youtube.com/watch?v=YndgxO7SN3w

saad forex
03-31-2013, 00:21
تقريبا ده تانى موضوع بيتكلم عن الماركت بروفيل
ونفسى اعرف عنه كل حاجه لانى معرفش اى حاجه عنه لحد دلوقتى

abdelkarim1996
03-31-2013, 00:23
السلام عليكم
كل يوم تسمع شيء جديد في هذا
المنتدى حق إن الفوركس لاينتهي
ولا حدود عليه تشكر على الموضوع

hamouni
03-31-2013, 00:30
السلام عليكم
بصراحة انا لسه جديد في هدا العالم واول مرة اسمع عته لقد قمت بقراءة الردود واستفدت حقا