PDA

View Full Version : عاااااااااااااااااااااااا ااااجل

kaaf
10-22-2013, 18:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اريد الدخول بصفقة حقيقية اخواني كيف اقوم بدالك
مع العلم انني احاول دالك لكن دون جدوى

latraaa
10-22-2013, 18:53
يا أخي الكريم ، ليس من السهل العمل على الفوركس هكدا، أهم شيء هو التعلم، لدا أنصحك بالتوجه إلى القيم التعليمي و هناك إن شاء الله سوف تجد ما تريد من الدروس القيمة، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

engahmed1001
10-22-2013, 19:17
اخى الكريم لكى تدخل بصفقه حقيقيه ماعليك الا الانتظار باستلام البونص من هذا المنتدى الرائع على حسابك فى شركة انستا فوركس
وبعدها تقوم بالتداول على حساب حقيقى وربحك من التداول يمكنك ان تسحبه

ahmedhawash
10-22-2013, 19:56
اخى الكريم عليك ان تتعلم من خلال قسم المبتدئيين واتعب علشان تتعلم وتفهم

زما تكسلش او تقول مش فاهم حاجه طبيعى انك فى البدايه انك تكون مش فاهم حاجه

وافتح حساب تجريبى علشان تقدر تتداول عليه

منور
10-22-2013, 20:49
والله اخي الشيئ الذي دوخني من طرحك مثل هذه الاسئلة رغم انك عضو خبير فوركس وكأن الاسئلة هذه من شخص دخل الان الى الفوركس اما اذا كنت تطرح هذا السؤال كناية واستعارة من اجل فهم ردود المبتدئين فهذا جيد وانت موفق في الطرح هذا
بالتوفيق اخي

ilyes chaieb
10-22-2013, 20:59
اهلا بك اخي
ان شاء الله الفيديو دا يعلمك ازاي تفتح صفقة على الميتاتريدر
http://www.youtube.com/watch?v=vlrmCGxju40

waleedhafez
10-22-2013, 21:02
ما شاء الله عليك بدئت فى الشهر الماضى حصلت على خبير فوركس والبونص تخطى المائتان دولار وعملت مشاركات فوق الالفين مشاركة ولم تستطع الترعف على كيفية المداوله او كيف تفتح صفقه

شوف اخى يجب عليك اولا تحميل منصة الفوركس من على صفحة انيستا ويفضل تحميل منصة الميتاتريدر اربعه ولما تحملها تدخل البيانات عليها بيانات الحساب الحقيقى وتختار السرفر اللى انت سجلت عليه وبعدين لما تفتح معاك هيفتح حسابك يوجد عندك اعطاء امر مباشر لكى تقومب فتح صفقه ولكنى لانصح بها لكى لاتخسر مالك حاول تتعلم اولا

doola2020
10-23-2013, 03:30
المفروض أنك تشاهد درس تعليمي للميتا تريدر وكيفية فتح الصفقات علي منصة التداول الميتا تريدر أخي الكريم وهذا ستجده علي اليوتيوب

forex4
12-09-2013, 20:53
اخى الكريم
من بوادر الفشل فى مجال الفوركس هو التسرع وقلة الصبر او عدمه
يجب ان تتعلم اولا كيفية المتاجرة الصحيحة على الحساب التجريبى
ويوم تعرف كيف تفتح صفقة بدون ان تسئل اى شخص فممكن تجرب على الحقيقى

yaranabil
12-09-2013, 21:06
حضرتك تريد ان تفتح صفقه حقيقيه بدون ان يكون عند حضرتك معلومه فى الفوركس طيب ماذا سوف تفعل بها ما علينا
اخى الفاضل يجب عليك ان تحمل منصة التداول من على موقع انيستا ثم تقوم بتسجيل بيانات حسابك الحقيقى ويمكن الدخول الى القسم التعليمى
فى المنتدى حتى يمكن من الترعف على المنصه بشكل كامل وتعرف كيف تفتح الصفقه

الفهلوى
12-09-2013, 21:47
عزرا ياخى العزيز فانا عضو جديد ولا استطيع ان افيدك افاده كامله والسلام عليكم ورحمت الله وبركاته ولكن سوف ابحث واجد لك الحل باذن الله

انس بن تن
12-09-2013, 22:07
هو دا يستحق انك تكتبلنا عااااجل
وترعبنا معاك بص يا اخي من الافضل انك تذهب للقسم التعليمي وهتلاقي شروحات كتير لسؤالك هذا بالتوووفيق

hasback
12-10-2013, 01:05
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تحياتي اخي الكريم اذا فتحت المنصة باللغة العربية اختر ايقونة قتح صفقة جديدة وحدد نوع الصفقة بيع ام شراء وحدد اللوت وانصحك ب 0.01 لوت كبداية

joker7diaa
12-10-2013, 05:04
يعني انت واثق انك لو عرفت كيف راح تفتح الصفقة راح تربح ؟؟
تابع شرح للميتاتريدر أولاً وتعمل التحليل لكتي تستطيع ان تعرف
او تستطيع ان تتوقع او تتنبئ بالحركة المستقبلية

waelmma
12-10-2013, 18:53
علشان تخش بصفقة حقيقية اخى الكريم لازم يكون عندك راس مال
سواء عملته من البونص او من ايداع من مالك الخاص وفى كل الاحوال لازم تفتح برنامج الميتاتريدر ومن قائمة فيل تقوله login
وتدخل رقم حسابك وكلمة السر واسم السيرفر الى اشتركت به

heroo252
12-10-2013, 19:08
الديمو يختلف تماا عن الحقيىقى لازم تفتح حساب حقيقى وتعمل ايداع
او تستلم علية بونص وتحدد رافعة مالية وتشتغل وتسجل دخولك من المنصة
وتفتح الصفقات الى عاوزها

تاجر فوركس
12-10-2013, 19:11
انت في الاول تعلم روحي لقسم التعليم وراح تعرف كل حاجه
في البدايه كلنا كنى زيك مستعجلين وحبه حبه والحمدلله تعلمنا
بس صراحه وضعك يخوف جدا يعني قدرت تجمع فوق 300 بونص ولا تعرف تفتح صفقه! دايم اشوف ردودك وكنت حاس والله انك مو حول المواضيع بس تعلق وخلاص وهذي نتيجه بونص من غير تعليم

mghorab
12-10-2013, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم عليك ان تتعلم من خلال قسم المبتدئيين واتعب علشان تتعلم وتفهم زما تكسلش او تقول مش فاهم حاجه طبيعى انك فى البدايه انك تكون مش فاهم حاجه وافتح حساب تجريبى علشان تقدر تتداول عليه

رزق ديريه
12-10-2013, 20:16
تعلم على الفوركس اولا ، ثم قم بعمل حساب حقيقي و استثمر البونص مثلا و ابدأ بعمل الصفقات ...
و نصيحة لا تفتح حساب حقيقي قبل التعلم و الحصول على الخرات اللازمة .. بالتوفيق

waelmma
12-12-2013, 12:38
:)):yahoo::ok: اخى الكريم افتح الميتاتريدر واختار منه login وذلك من قائمة فيل
وبعدين حط رقم حسابك وكلمة السر واختار السيرفر الى سجلت به فى انستا بس كدة

sherwan mezery
12-12-2013, 14:38
اخى الكريم عليك ان تتعلم من خلال قسم المبتدئيين واتعب علشان تتعلم وتفهم

زما تكسلش او تقول مش فاهم حاجه طبيعى انك فى البدايه انك تكون مش فاهم حاجه

وافتح حساب تجريبى علشان تقدر تتداول عليه..........

chaabi noureddine
12-12-2013, 18:51
يجب عليك اولا تحميل منصة الفوركس من على صفحة انيستا ويفضل تحميل منصة الميتاتريدر اربعه ولما تحملها تدخل البيانات عليها بيانات الحساب الحقيقى وتختار السرفر اللى انت سجلت عليه وبعدين لما تفتح معاك هيفتح حسابك يوجد عندك اعطاء امر مباشر لكى تقومب فتح صفقه ولكنى لانصح بها لكى لاتخسر مالك حاول تتعلم اولا

زهرة 124
12-12-2013, 19:07
واضح ن حضرتك ركزت فقط علي جمع البونص ولم تركز علي جمع المعلومات والخبرات
ابدا بالقراءة والتعلم ومشاهدت الفيديوهات وكمان جمع بونص واتدرب كتير علي الديمو
بالتوفيق

osamamamoon
12-12-2013, 23:34
ليس من السهل العمل على الفوركس هكدا، أهم شيء هو التعلم، لدا أنصحك بالتوجه إلى القيم التعليمي و هناك إن شاء الله سوف تجد ما تريد من الدروس القيمة، بالتفويق لك

DrAbeer
12-13-2013, 01:25
السلام عليكم
اخي الفاضل عليك التعلم والتدرب اولا حتي تتمكن من
مزاوله نشاطك في الفوركس كما انني انصحك بالصبر وعدم
الاستعجال قبل ان تدخل في هذا المجال حتي لا تخسر

salimned
12-13-2013, 02:24
السلام عليكم
اخي عليك ان تتعلم كيف تعمل بالمنصة كي
تستطيع الدخول لعقد صفقة لان هدا شيئ مهم في الفوركس
و ستجد فيديوهات كثيرة في القسم حاول ان تطلع عليها ستساعدك كثيرا
موفق اخي.

waelmma
12-13-2013, 17:16
:ok::tie::p افتح الميتاتريدر اخى ومن قائمة فيل اختار login
واختار السيرفر الى اشتركت به وضع رقم حسابك وكلممة السر

ashrafko
12-13-2013, 17:17
اخى الكريم عليك التعلم جيدا من خلال قرائة الكثير من الكتب ومشاهدة العديد من الفيديوهات التعليمية والممارسة على الحساب التجريبى

latraaa
12-13-2013, 18:41
يا اخي الكريم، هناك العديد من المواضيع القيمة و التي تشرح الأمر من الألف إلى الياء و التي سوف تساعدك إن شاء الله، كما أن هناك فيديوهات قيمة يمكنك الإستعانه بها إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

millions
12-14-2013, 00:20
ما تكسلش او تقول مش فاهم حاجه طبيعى انك فى البدايه انك تكون مش فاهم حاجه.. وافتح حساب تجريبى علشان تقدر تتداول عليه

محمد أبو بكر
12-19-2013, 13:43
السلام عليكم
واضح ن حضرتك ركزت فقط علي جمع البونص
ولم تركز علي جمع المعلومات والخبرات
ابدا بالقراءة والتعلم ومشاهدت الفيديوهات
وكمان جمع بونص واتدرب كتير علي الديمو

Anarchie
12-19-2013, 13:44
بسم الله الرحمن الرحيم

مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع
تفضل بقول فائق الاحترام و التقدير

طيب متشوف حل بالقسم التعليمى عشان تفهم اكتر

( ( و لك جزيل الشكر ) )

( وما نيل المطالب بالتمني ولكن تؤخذ الدنيا غلابا )

الارتقاء بالمستوى العقلى و التعليمى خطوة كبيرة فى طريق النجاح
و الثقه بالنفس و عدم التراجع عن طريقك و طموحك
( مبتدئ و افتخر و اسعى للاحتراف )

عمر سعيد
12-19-2013, 13:54
يجب التعلم أول شيئ كيفية العمل بالميتاتريدر ثم تدريجيا أساسيات التحليل و يجب عدم التسرع
و أخذ كل الوقت الكافي لاكتساب الخبرة لأن التسرع في هذه الحالة يؤدي بك الى الخسارة

falcon26
01-28-2014, 02:28
هذا الموضوع يا اخى يفيدك فية قسم الخاص بتعليم المبتدئين
انصح بالتوجة الية وطرح هذا السؤال هناك وسوف يرد على سؤالك

Wdiaa41
01-28-2014, 02:30
تحياتى أسأل الله ان يرزقنا وإياكم رزقا واسعا
لك وشكرا لك

وان شاء الله بالربح
ونسأل الله الخيرة واتمنى لك ولجميع المشاركين التوفيق والسلام عليكم

تـقبـل مـروري .. بـالتـوفيـق للجميع

واتمنى لك المكسب الوفير فى سوق الفوركس ياعزيزى :)...

zamalkkawy
01-28-2014, 10:44
يجب ان تتعلم اولا كيفية المتاجرة الصحيحة على الحساب التجريبى
ويوم تعرف كيف تفتح صفقة بدون ان تسئل اى شخص فممكن تجرب

حازم ابو اسماعيل
01-28-2014, 10:45
اولا تحميل منصة الفوركس من على صفحة انيستا ويفضل تحميل منصة الميتاتريدر اربعه ولما تحملها تدخل البيانات عليها بيانات الحساب الحقيقى وتختار السرفر اللى انت سجلت عليه وبعدين لما تفتح معاك هيفتح حسابك

WASEM DALLOUL
01-28-2014, 17:45
السلام عليكم
يا أخي الكريم يجب عليك التعلم اولا وكسب الخبرات عبر العمل على حساب ديمو وتعلم العمل على منصة التداول
وشكرا

saddem
01-28-2014, 17:47
فضل تحميل منصة الميتاتريدر اربعه ولما تحملها تدخل البيانات عليها بيانات الحساب الحقيقى وتختار
السرفر اللى انت سجلت عليه وبعدين لما تفتح معاك هيفتح حسابك

WASEM DALLOUL
01-28-2014, 17:53
السلام عليكم
انا انصحك يا أخي الكريم بالتعلم الجيد وكسب الخبرات والتعلم على برنامج التداول قبل التفكير بفتح صفقة
وبالتوفيق للجميع

2_forex
03-15-2014, 05:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا ومرحبا بمثل هذه المشاركات الجميلة اخى المسلم ويجب علينا ان نثق ان كل معلومة فى الفوركس هى غاية فى الاهمية لانه سكتسبنا الخبرة لتدوال افضل ونجاح اكر سواء من خلال اعطاء الاجابات او من الحصول عليه وإن شاء خير للجميع وتقبلوا مرورى
.
.....................

rami007
03-16-2014, 19:45
السلام عليكم
واضح ن حضرتك ركزت فقط علي
جمع البونص ولم تركز علي جمع المعلومات والخبرات
ابدا بالقراءة والتعلم ومشاهدت الفيديوهات
وكمان جمع بونص واتدرب كتير علي الديمو
سلام تحياتي
بالتوفيق

RomanyMoreed
03-16-2014, 20:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازاي تدخل في صفقه حقيقه وبدون جوده كل الي عليك تعمله تدخل بحسابك وتفتح صفقه ايه الصعب في كده ؟؟

لو عندك مشكله في المنصه ياريت تشرح بالتوضيح عشان نقدر نفيدك او كلم الدعم

abdelhalim
03-16-2014, 20:04
عالم الفوركس هو عالم كبير حقيقة يحتاج للخبرة الطمع ثم الطمع في الربح السريع حداري يكلفك دلك غاليا يا غالي
وكل التوفيق لكم يا رب
سلام...

creatorman1978
03-16-2014, 21:56
اخى انت تحتاج الى كتاب لتعلم الفوركس وبعد ذلك يجب ان تشاهد بعض الفيدويهات لطريقة التعامل مع المنصة من فتح واغلاق الصفقات وما الى ذلك ... ولا انصحك بفتح اى صفقة او التداول الا بعد اكتساب الخبرة

karam22
03-16-2014, 22:03
موضوعك قديم ورصيدك كبير اكيد توصلت لدرجة كبيرة كمان من المعرفة لكي تجني الارباح وليس تفتح مجرد الصفقة
بالتوفيق ان شاء الله ...............................

نور المعرفه
03-16-2014, 22:37
​أولا ً لابد أن يكون لديك الحساب الحقيقي ، أن يكون لديك مال في الحساب ، وان تكون قد فتحت الحساب على المنصة وبالتالي يمكن أن تبدء التدوال من هناك ، بارك الله فيك .

dodoenator
03-16-2014, 22:56
اولا يجب عليك تحميل منصة ميتاتريد4 من موقع انستا ثم تدخل رقم حسابك وكلمة السر وتختار السيرفر الذي ادخلته اثناء تسجيل البيانات ستتمكن من تسجيل الدخول وتبدا التداول ان شاء الله

doaa sary
03-16-2014, 22:59
طب مش نتعلم الاول ولا ندخل عشوائى! اكيد مينفعش انا دخلت
ع المتاتريدر بعد4شهور او5 واتدربت الاول ع حساب تجريبى

forex-2013
03-17-2014, 00:20
إذاكنت تجد الدخول في صفحة حقيقية صعبة عليك، فأنت مبتدئ وستخسر حسابك بسرعة،
لذلك عليك التدرب أولا على الحساب التجريبي وتتعلم أسس التحليل الفني.

جمعة عبداللة
03-17-2014, 08:50
اخى الكريم
كيف انت تريد ان تدخل صفقة ولا تستطيع هل انت لا تعرف كيف تحمل المنصة او كيف تتعامل معها
هناك شروحات كثيرة فى المنتدى توضح ذلك
تقبل مرورى اخى

melad
03-17-2014, 15:36
بسم الله الرحمن الرحيم : انا مش فاهم هو السبب إن حضرتك مش فاهم الميتا تريدر مثلا , ممكن حضرتك تشوف الشرح بتاع البرنامج من على اليوتيوب و تشوف حد بينفذ صفقة بجد قدامك , بس نفذ الأول على الديمو لحد ما تتعلم كويس

tazi larbi
03-17-2014, 16:26
السلام عليكم الدخو ل بصفقة سهل لكن هل انت تريد بيع ام شراء هل حللت الشارت وعرفت نوع الصفقة هل عرفت الاتجاه هابط كي تبيع ام صاعد كي تشترى اخي اظن انه لم يحن لك الوقت لتدخل صفقة لبد من التعلم اولا وهنا بالمنتدى التعليمي افضل ماتبحث عنه اتمنى لكم النجاح والله الموفق

ahmad lord
03-17-2014, 16:29
الحقيقه مش فاهم الموضوع كويس هل انت عندك حساب حقيقي اولا ام لا تمتلك حساب حقيقي ؟ لو مش عندك وعاوز تفتح حساب علشان تدخل صفقات حقيقيه انصحك بعدم الاستعجال

ebram
03-17-2014, 17:37

من الموضوع نحن غير فاهمين بالممره انت تقصد ايه
يريت توضح المقصد الي انت تقصده
حتي نتمكن من مساعدتك
لان ممكن تكون مشكله سيوله او مشكله حساب

azzam1000
03-17-2014, 18:05
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انا مش فاهم قصد حضرتك بتداول حقيقى يعنى ايه
ما عليك ان تدخال بنستا بحساب حقيقى وتبدأ التداول وبيفضل لوت صغيريعن حوالى 10% من راس مالك فقط وهدفك 30 نقطة والاستوب على بعد15 نقصة ومش لازم يكون 10% لزوج واحد تقسمها على كذا زوج

sendrela
03-17-2014, 18:07
لكى تدخل بصفقه حقيقيه لا بد وان تكون درست وتعلمت الفوركس وتدربت على منصه التداول جيدا حتى لا تضيع اموالك مع اول تجربه لك بالسوق الحقيقى

ولكى تدخل السوق وتتاجر لابد من ان تفتح حساب فى شركه انيستا وتودع به اموال او بونص من خلال المنتدى وتبدأ بالمتاجره

تحيتى

romyolove51
03-17-2014, 18:38
حضرتك تريد ان تفتح صفقه حقيقيه بدون ان يكون عند حضرتك معلومه فى الفوركس طيب ماذا سوف تفعل بها ما علينا
اخى الفاضل يجب عليك ان تحمل منصة التداول من على موقع انيستا ثم تقوم بتسجيل بيانات حسابك الحقيقى ويمكن الدخول الى القسم التعليمى

brahimtrader
03-17-2014, 20:41
اهلا بيك اخي معنا الظاهر انك مبتدا الديمو يختلف تماا عن الحقيىقى لازم تفتح حساب حقيقى وتعمل ايداع
او تستلم علية بونص وتحدد رافعة مالية وتشتغل وتسجل دخولك من المنصة
وتفتح الصفقات الى عاوزها. تحياتي لك

soooonor
03-17-2014, 20:48
بتحاول تعمل ايه بالضبط ؟ظالمفروض ان عندك حساب تجارى و رصيد .. بتدخل تختار زوج العملات و تحدد نوع الصفقة و حجم العقد و بس

لكن بشرط ...ان تكون تعلمت جيدا كل حاجة عن الفوركس و تدربت على الديمو لفترة جيدة قبل المجازفة برأس مالك و ربنا يوفقك

a7med84
06-17-2014, 18:21
افتح حساب تجريبى اخى الكريم وان شاء الله تقدر تعمل عليه وقت

تجريبى وتعلم التداول واختيار الاستراتيجيه المناسبه وتابع الفديهات فى تعلم التداول فى السوق

omer abulrahman osman
06-17-2014, 20:08
افتح حساب تجريبى اخى الكريم وان شاء الله تقدر تعمل عليه وقت

تجريبى وتعلم التداول واختيار الاستراتيجيه المناسبه وتابع الفديهات فى تعلم التداول فى السوق

INTHENAMEOFALLA
06-17-2014, 20:37
يا اخى الفاضل قبل الدخول الى اى صفقة حقيقية او حساب تجريبى تعلم وافهم وابحث عن المعلومة حتى لا تندم وبعد ذلك ادخل الى الفوركس بقلب جامد

host
06-27-2014, 07:24
هذا شرح وافى وجميل جدا ويكون المستفيد الاكبر هو الاعضاء المبتدئين فى سوق الفوركس
وننتظر منك ان تقوم بنشر المزيد من المواضيع الجميلة والمفيدة

sara ali
06-27-2014, 10:35
تريد ان تفتح صفقه حقيقيه بدون ان يكون عند حضرتك معلومه فى الفوركس طيب ماذا سوف تفعل بها ما علينا
فى المنتدى حتى يمكن من الترعف على المنصه بشكل كامل

maha2012
06-27-2014, 16:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انامش عارفه يا اخى
ممكن احد الاعضاء يجاوبك يا اخى تقبل تحياتى

memoxmax
06-30-2014, 13:50
اتقدم بخالص الشكر والتحية لكل من ساهم بنشر معلومات تفيدنا فى هذا المجال الشيق والمتميز وهو سوق الفوركس
واتمنى لك التميز والتقدم ان شاء الله fghsr

BrahimForex
07-25-2014, 16:24
السلام عليكم اخي الكريم كيفية فتح الصفقة عليك ام تتعلم برنامج المتاتريدر بشكل جيد ابدا بالحساب التجريبي اولا وبالتوفيق

brayek3
07-25-2014, 22:18
والله اخي الشيئ الذي دوخني من طرحك مثل هذه الاسئلة رغم انك عضو خبير فوركس وكأن الاسئلة هذه من شخص دخل الان الى الفوركس اما اذا كنت تطرح هذا السؤال كناية واستعارة من اجل فهم ردود المبتدئين فهذا جيد

---------- Post added at 09:18 PM ---------- Previous post was at 07:48 PM ----------

سلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازاي تدخل في صفقه حقيقه وبدون جوده كل الي عليك تعمله تدخل بحسابك وتفتح صفقه ايه الصعب في كده ؟؟

لو عندك مشكله في المنصه ياريت تشرح بالتوضيح عشان نقدر نفيدك

el andaloussi
07-26-2014, 18:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم انصحك بمشاهدة فيديوهات حول كيفية التداول في المنصة

akalai1996
07-26-2014, 18:24
السلام عليكم أخي الكريم الله يبارك فيك و شكرا لك لطرحك هذا الموضوع المتميز و أحسنت العمل في الفوركس لانه عالم يجب أن تتقنه و تستتمر و تتعلب من أجل تحقيق الاهذاف و شكرا لك مرة أخرى و ننتضر منك الجديد دائما يا رب يسهل ما صعب . لكن لاتنسى أخي الصبر تم الصبر تم الصبر لان عالم الربح و العمل يحتاج لهذا العامل تقبلها مني كنصيحة أخي و ارجوا ان تعمل بها لانها سر نجاح كل محترف و سر بداية كل مبتدأ و شكرا مرة اخرى .

salmasalma
07-26-2014, 19:41
اخى الكريم لكى تدخل بصفقه حقيقيه ماعليك الا الانتظار باستلام البونص من هذا المنتدى الرائع على حسابك فى شركة انستا فوركس
وبعدها تقوم بالتداول على حساب حقيقى وربحك من التداول يمكنك ان تسحبه

samieh
07-26-2014, 20:06
والله يا اخى سؤالك مش واضح يعنى ايه مش عارف تفتح صفقة حقيقية
هل عشان مافيش مبلغ فى الحساب الحقيقى ام السيرفر لا يقبل اوامر ام ماذا
نرجوا التوضيح اكثر حتى نساعدك

AMLAK
08-04-2014, 22:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم من بوادر الفشل فى مجال الفوركس هو التسرع
وقلة الصبر او عدمه يجب ان تتعلم اولا كيفية المتاجرة الصحيحة على الحساب التجريبى ويوم تعرف كيف تفتح
صفقة بدون ان تسئل اى شخص فممكن تجرب على الحقيقى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

maghribia
08-04-2014, 22:50
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
لكي تم الدخول على الصفاقت الحقيقية احخي
فانهي لزمك اولا ان يكون لك راس مال و ان يتم الدخلو على الفوركس بطريقة صحيحة

تقبل احتراماتيى

gehad87
08-28-2014, 09:08
يعني انت اصلا لسا ما اتعلمتش على الحساب التجريبي وكنت عاوز تدخل صفقة حقيقية
ما هو انت لو كنت اتعلمت على حساب تجريبي
كويس واخدت وقتك
كنت هتعرف ازاي تشتغل على الحقيقي بسهولة

هيثم سيد
08-28-2014, 09:45
ان كنت قد تدربت جيدا علي الديمو كنت عرفت الطريقة الصحيحة لعقد الصفقات فانصحك بان تتدرب بشكلا افضل ومدة اطول علي الديمو حتى تستطيع ان تعقد صفقات حقيقية علي حسابك الحقيقي حتى تستطيع عقد صفقات رابحة

hussam h
08-28-2014, 09:58
التدريب افضل وسيلة للربح

abdoute
08-28-2014, 18:26
.السلام عليكم اخواني الكرام واتمنى ان تكون بصحة وعافية ان شاؤ الله
صراحة هذا الموضوع يبدو انه رائعه و ان شاء الله وا ان ينجح معي
.اتمنى التوفيق للجميع ,وتقيل مروري

marouansat
08-28-2014, 18:34
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
تقبل مروري

hussam h
08-29-2014, 22:44
اتمنى للجميع عطلة سعيدة

YMTMAX
09-25-2014, 23:54
درس رائع أخي وشرح وافي ومفصل .. أرجو
أن يستفيد منه كل الأعضاء في المنتدى وخاصة
المبتدئين .. عموما .. مشكور مرة أخرى وننتظر المزيد
من شروحاتك الرائعة ..

مصراوى
09-25-2014, 23:56
اخى الكريم اعتقد انة لابد من الدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى والتعلم من خلالة والتدريب على الحساب التجريبى وبالتوفيق للجميع

haffoudhi
09-25-2014, 23:56
: لو كنت تريد المتاجرة بأسهم الشركات الأمريكية فلا يمكنك البيع والشراء إلا عندما تفتح بورصة نيويورك أبوابها في حدود الساعة 9 صباحاً (بتوقيت شرق أمريكا est ) إلى الساعة 4 مساءاً بنفس التوقيت .

معنى ذلك أنك مقيد بهذا الوقت لمراقبة السوق مما يستلزم التفرغ, وهذا ينطبق على كافة البورصات الأخرى كل حسب توقيت الدولة التابعة لها ، ومثل هذا الفارق في أوقات العمل يتسبب بالكثير من المشاكل والصعوبات على المدى البعيد

shoshotamer
09-26-2014, 04:25
بصراحة الشرح باين فية المجهود الكبير رغم انى ممكن للاسف مش فهماها اد كدة بس اكيد هقراها تانى وتالت وعاشر
حتى احاول ان افهم هذا المؤشر ان شاء الله شكرا ليك كثيرا على مجهودك

baite
09-26-2014, 20:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اقدم الشكر الجزيز لكل من يريد لنا الخيرويتقاسم معنا مثل هذه المواضيع
صراحة اعجبني هذا الموضوع كثيرا ولقد استفدت منه
وان شاؤ الله سيستفيد منه الكثير من الاعضاء امبتدئين

feras abo dimmu
09-26-2014, 22:38
هل لديك العلم الكافي في هذا المجال والخبرة التي تضمن لك انك لو دخلت صفقة حقيقية سوف تخرج منها بربح يا أخي إن كنت لا تمتلك الخبرة من حساب ديمو لا أنصحك بالتداول الحقيقي

Wassa04
10-01-2014, 00:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم عليك بفتح حسابك في
منصة التداول اولا بالتوفيق تقبل مروري

esshazly
12-30-2014, 20:46
السلام عليكم ..عليك الانتظار باستلام البونص من هذا المنتدى على حسابك فى شركة انستا فوركس وبعدها تقوم بالتداول على حساب حقيقى وربحك من التداول يمكنك ان تسحبه .. واتمني لك ولجميع الاعضاء التوفيق في التداول وفي المنتدي الرائع

doom
01-13-2015, 04:04
موضوع مثل هذا مهم جدا اكيد يدل على الخبرة الكبيرة الى حضرتك اكتسبتها فى مجال الفوركس ومشاركتنا
هذه الموضيع يدل على كرم اخلاق حضرتك فى افادة الاعضاء الجدد احييك يا اخى

adil17
01-14-2015, 11:33
اخي الفاضل انصحك بالمزيد من التعلم هنا في المنتدى و ستجد كل ما يتعلق بالفوركس لان دخول الصفقة الحقيقية ليس بسهل بدون التعلم الجيد

xdorex
01-15-2015, 16:25
صفقه حقيقيه هل تقصد في الحساب الحقيقي؟؟ من الافضل لك ان تتدرب في الحساب التجريبي حتى لا تفشل من البدايه
لان الحساب الحقيي تكون فيه اموالك الخاصه ولا تغامر بها مادام هناك حساب تجريبي يمكن ان تتعلم فيه كل ما تريد

hamdochi
01-15-2015, 16:29
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه لكى تدخل بصفقه حقيقيه ماعليك الا الانتظار
باستلام البونص من هذا المنتدى الرائع على حسابك فى شركة انستا فوركس وبعدها تقوم
بالتداول على حساب حقيقى وربحك من التداول يمكنك ان تسحبه بالتوفيق ان شاء الله

antonioforex
01-16-2015, 18:58
السلام عليكم
اخي عليك ان تفتح حسابا حقيقيا في الشركة و بعدها حاول ان تربطه في المنتدى
و يمكنك من خلاله الدخول في صفقات حقيقية و اتمنى لك النجاح اخي.

hpacer
01-16-2015, 23:53
اخي الشيئ الذي دوخني من طرحك مثل هذه الاسئلة رغم انك عضو
خبير فوركس وكأن الاسئلة هذه من شخص دخل الان الى الفوركس اما
اذا كنت تطرح هذا السؤال كناية واستعارة من اجل فهم ردود المبتدئين
فهذا جيد وانت موفق في الطرح هذا
بالتوفيق للجميع

hamdochi
02-26-2015, 17:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اعزائي الاعضاء الكرام اعتقد انه من بوادر الفشل فى مجال الفوركس هو التسرع وقلة الصبر او عدمه يجب ان تتعلم اولا كيفية المتاجرة الصحيحة على الحساب التجريبى ويوم تعرف كيف تفتح صفقة بدون ان تسئل اى شخص فممكن تجرب على الحقيقى بالتوفيق للجميع ان شاء الله

mazouz
03-01-2015, 01:51
السلام عليكم جميعا
شكرا لك أخي الفاضل على هذا الطرح الجميل و المفصل
تقبل مروري وربي يوفقك ويوفقنا
بالتوفيق للجميع
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

katreenaziz
03-01-2015, 01:54
اخى الكريم انت عايز تدخل صفقة ومتعرفش ازاى طيب ازاى انت متوقع تكسب على فكرا الموضوع مش سهل زى انت متخيل وانا واثقة انك هتخسر كل فلوسك فى الدخول اتعلم احسن الاول

ahmad moh
03-01-2015, 01:54
ليس من السهل العمل على الفوركس هكدا، أهم شيء هو التعلم، لدا أنصحك بالتوجه إلى القيم التعليمي و هناك إن شاء الله سوف تجد ما تريد من الدروس القيمة، بالتفويق لك و للجميع

ibrahim forex
03-14-2015, 23:25
يا أخي الكريم ، ليس من السهل العمل على الفوركس هكدا، أهم شيء هو التعلم، لدا أنصحك بالتوجه إلى القيم التعليمي و هناك إن شاء الله سوف تجد ما تريد من الدروس القيمة، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

hamdochi
03-23-2015, 14:00
مرحبا بجميع اعضاء المنتدى المحترم اعتقد انه ليس من السهل العمل على الفوركس هكدا، أهم شيء هو التعلم، لدا أنصحك بالتوجه إلى القيم التعليمي و هناك إن شاء الله سوف تجد ما تريد من الدروس القيمة، بالتفويق لك و للجميع شكرا لك اخي الكريم على الموضوع الجميل

jalal971
03-23-2015, 14:07
للدخول بصفقة حقيقية يا أخي الكريم يلزمك وقت طويل لأجل التعلم حتى لا تتصادم مع الخسارة
عليك بهذا الجناح التعليمي لدراسة مواضيعه و مشاهدة فيديوهاته
على أي مرحبا بك و بالتوفيق

Ahmed abdelal
03-23-2015, 14:30
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

---------- Post added at 01:30 PM ---------- Previous post was at 01:26 PM ----------

اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

melad
03-26-2015, 06:47
بسم الله الرحمن الرحيم , عشان تدخل فى صفقة حقيقة لازم الأول يكون عندك حساب حقيقى , و ثانيا يكون فى هذا الحساب رصيد , و ثالثا يجب ان تحدد حجم الصفقة بما يناسب حسابك حتى يتم فتح الصفقة لك و لا يقول لك إنك لا تمتلك الرصيد الكافى , تحياتى و بالتوفيق

troybradbit1
03-26-2015, 09:32
انصحك اخى الكريم ان تستنفذ كل الطاقات والمعرفة على الحساب التجريبى اولا ومن ثم توجة للحساب الجقيقى
ان كنت كذلك وفعلت فأرى ان الاخ الكريم وضع لك رابط شرح كيف فتح المتاجرة . وبالتوفيق لك اخى فى تداولك

chennana
03-26-2015, 13:11
اخي لكريم لدخول صفقة حقيقية انتظ حتى يحول البونص لحسابك
ثم افتح منصة التداول ميتاتريدر من هناك بامكانك عقد صفقاتك
بالتوفيق

mohamed.atef
04-30-2015, 12:43
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور أخي الكريم على الموضوع , حضرتك تريد ان تفتح صفقه حقيقيه بدون ان يكون عند حضرتك معلومه فى الفوركس طيب ماذا سوف تفعل بها ما علينااخى الفاضل يجب عليك ان تحمل منصة التداول من على موقع انيستا ثم تقوم بتسجيل بيانات حسابك الحقيقى ويمكن الدخول الى القسم التعليمى

snnaky
02-19-2016, 20:00
يعنى حضرتك مش عارف ازاى تتداول وعاوز تتداول طب اسمحلى معلش انت مسألتش نفسك حتتداول ازاى
طب اسمحلى اسالك انت لو تداولت حتشترى لية وحتبيع لية وتخرج امتى لو اعطيتك مثال طب بلاش افرض ان السعر عكس عليك تعمل اية
يا ريس التداول مش عشوائى تداول الفوركس بشكل عشوائي وغير منظم من شأنه ان يعود على المستثمر بالخسائر الكبيرة والتي قد تؤدي في بعض الاحيان الى خسارة كامل رأس المال المستثمر.

صابر جبر صابر
02-19-2016, 21:07
السلام عليكم موجود شرح فى المنتدا للمبتدئين حول الدخول وتعلم حتى تتعلم تحليل مع المتبعة السوقية للاقتصاد والسياسة لك كل التوفيق مع الشتراك بصفتك الاصلية

Mohamad abdo
02-19-2016, 21:16
السلام عليكم ورحمة الله
المفروض أنك تشاهد درس تعليمي للميتا تريدر وكيفية فتح الصفقات علي منصة التداول الميتا تريدر أخي الكريم وهذا ستجده علي اليوتيوب
وفقك الله

---------- Post added at 06:16 PM ---------- Previous post was at 06:15 PM ----------

وايضا للدخول بصفقة حقيقية يا أخي الكريم يلزمك وقت طويل لأجل التعلم حتى لا تتصادم مع الخسارة
عليك بهذا الجناح التعليمي لدراسة مواضيعه و مشاهدة فيديوهاته
بالتوفيق ان شاء الله

xmenflis1
03-20-2016, 23:40
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

cholina
04-30-2016, 14:14
ليكم ورحمة الله تعلى وبركاته ، مميز و مهم ومفيد هاد الموضوع فيه إستفادة لمن يهمه الأمر ، شكرا أخي الكريم

dali riadh
04-30-2016, 14:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :)
شكرا لك اخي على هذه المعلومة المفيدة
المميزونصائح قيمة استفدت منها كثيرا لا تبخل علينا أخي بمثل هذه المواضيع وفي انتظار المزيد من مواضيعك الممتازة لك جزيل الشكر وبالتوفيق للجميع إن شاء الله:)

xmenflis1
05-31-2016, 00:55
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

nonam
11-05-2016, 18:41
السلام عليكم .... من الممكن ان يكون الحساب بتاعك في مشكلة من الممكن ان يكون التعامل مع الدعم الفني علشان يحل المشكلة بس الحقيقة من المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم
في السوق وكمان التعامل مع الادوات الفنية المهمة جدا في السوق

mariamrz
11-18-2016, 15:52
من الواضح اخى انك مازلت تتعلم ف البدايه بدليل انك بتسئل عن سؤال زى ده لذللك انصحك بالتتدريب الجيد وهتلاقى مواقع كتير وفديوهات كتيره بتعلمك ده غير المنتدى هنا وهتتعلم كل حاجه وبعد ماتتعلم عليك بالحساب التجريبى حتى تكتسب الخبره الازمه ومن ثم الدخول ف حساب حقيقى من غير ماتسئل حد ع حاجه
بالتوفيق

xmenflis1
11-19-2016, 15:43
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

akram mohamed obaid
11-20-2016, 18:06
لابد ان يكون مبلغ مالي في حسابك التداولي سواء كان عن طريق الايداع او عن طريق بونص المنتدى حتى تتمكن من المتاجره بشكل صحيح