PDA

View Full Version : ما هى الطريقة التى يحتسب على اساسها البونص

tarek ahmed
10-29-2013, 13:46
سؤال للاعضاء الكرام و المشرفين المحترمين بعد اذن الادارة الموقرة كنت عاوز حد يعرفنى هل الردود التى نكتبها على المواضيع تحسب و الا المشاركات التى بداخل البروفايل فقط التى تحسب و نعرف منين لو الردو بتتحسب و لو عاوز اعرف رصيدى من البونص بالظبط يعنى رصيدى الا هيحول ان شاء الله تعالى الى انستااين اجدة مكتوب هل هو الا مكتوب فى اسفل البروفايل امام كلمة .Accumulated bonus و الا الابيبقى مكتوب داخل البروفايل اما كلمة .Accumulated bonus

---------- Post added at 12:00 PM ---------- Previous post was at 09:24 AM ----------

اية يا جماعة مفيش حد عايز يرد عليا لية احنا اخوة و كلنامصريين و عرب زى بعض و عايزين نفيد و نستفيد من بعض بارك الله فيكم

---------- Post added at 12:46 PM ---------- Previous post was at 12:00 PM ----------

ارجو من السادة الكرام اعضاء المنتدى المحترم ان يجيبو على اسئلتى اذا تفضلو لان موضوع البونص هذا شاغلى لان البونص الا داخل البروفايل غير البونص الا فى البروفايل من الخارج

Rema Saab
11-03-2013, 21:50
وعليكم السلام ورحمة الله .. استغرب عدم الرد عليك حتى الآن .. عموما البونس هو ان تحصل على مبلغ 0.10$ مقابل كل رد لك في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية
"المحتوى الإدارى لمنتدى فوركس مصر" و "الأعلان" و "القسم الإسلامى" و "توصيات الفوركس والنشرات والتحليلات الاقتصادية" وعندما يحسب الرد لك ستجد زيادة في رصيدك الواقع تحت صورتك الشخصية

ayoub bentajer
11-06-2013, 16:16
اخي انا شخصيا افضل تجارة العملات لانها بسيطة شيئا ما و لكن لكل حرية الاختيار

tarek ahmed
11-06-2013, 23:14
نرجو من السادة الاعضاء الكرام اصحاب الخبرة و الذين قامو بالسحب قبل ذلك من انستا فوركس ان يفيدونا ما هو ارخص بنك الكترونى يحول المال الى داخل مصر

yara alaa
11-07-2013, 00:48
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي العزيز
ممكن تدع المناقشة في قسمها واللجوء للادرارة
وياريت حد يفيدك
مع تحياتي والله المستعان

waelmma
11-07-2013, 09:37
:tie::p:p كل رد يحسب عليه 10 سنت وفيه بعض الردود
لاتحسب لانها فى الغالب بتكون خارج قواعد الرد السليم او منسوخة من ردود اخرى

تاجر فوركس
11-13-2013, 12:39
بسيطه اخوي كل رد تاخذ عليه 10 سنت وتجمع في اليوم براحتك واخر الشهر ولا بعده بيومين ثلاثه ينزل بونص علطول على حسابك من غير اي مشاكل بس لازم تكون ردودك في صلب الموضوع

WASEM DALLOUL
11-13-2013, 17:17
السلام عليكم
يا أخي الكريم ان كل رد او مشاركة او اضافة موضوع سوف تأخذ عليه بونص مقداره عشرة سنت ويمكنك رؤية حسابك بالدخول الى ملفك الشخصي وثم الدخول الى بونص فور بوست
وشكرا

هوبا
11-13-2013, 17:19
لازم تعرف ان ان كل رد او مشاركة او اضافة موضوع سوف تأخذ عليه بونص مقداره عشرة سنت ويمكنك رؤية حسابك بالدخول الى ملفك الشخصي وثم الدخول الى بونص فور بوست وخلاص

ebram
11-13-2013, 17:20
كل البينات الي انت بتدور عليها
هتلاقيها موجوده في البروفايل الخاص بيك
في قسم البونص بيكون مكتوب بالغه الانجليزيه علي اليمين

hasback
11-16-2013, 21:51
اخي الكريم طارق ما دامت المشاركة هي كما تقول القوانين ليست منقولة من منتدى او مشاركة عضو اخر وما ذامت المشاركة سطرين على الاقل فالمشاركة تحسب وان لم تلتزم بهذه الشروط فلن تحسب المشاركة او الموضوع بالطبع

abdallahqadr
11-18-2013, 04:26
بالفعل كما قال الآخوة الأعضاء المشاركة في صلب الموضوع و ﻵتكون مشاركة خارج الموضوع
ومشكور اخي الكريم على هذا الموضوع اللدي سيفيد الآخوة الأعضاء.

---------- Post added at 01:26 AM ---------- Previous post was at 01:23 AM ----------

أتمنى لك التوفيق أخي الكريم في مسيرتك ولمنتدانا الغالي بالآزدهار.

mouhammed
11-18-2013, 04:32
بسم الله الرحمن الرحيم
اعتقد انه يتم احتساب البونص بناء على مشاركات العضو
وهناك من الاقسام من يحتسب له البونص 0.10$ وهناك ايضا اقسام تحتسب فيها
المشاركه 0.05 $ ... ويتم تجميع البونص فى صفحه العضو وترسل للحساب الحقيقى
فى بدايه 5 ايام عمل من اول كل شهر ...

srab
11-27-2013, 15:59
كل رد او موضوع تحصل عن طريقه 10 سنت او 0.10 دولار
وتجده تحت صورتك بالتحديد تحت (المشاركات)

creatorman1978
11-27-2013, 20:53
وعليكم السلام ورحمة الله .. استغرب عدم الرد عليك حتى الآن .. عموما البونس هو ان تحصل على مبلغ 0.10$ مقابل كل رد لك في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية
"المحتوى الإدارى لمنتدى فوركس مصر" و "الأعلان" و "القسم الإسلامى" و "توصيات الفوركس والنشرات والتحليلات الاقتصادية" وعندما يحسب الرد لك ستجد زيادة في رصيدك الواقع تحت صورتك الشخصية
اعتقد ان كلام الاخت ريما صحيح وواضح ... ارجو ان تكون المعلومة وصلتك واى افادة اخرى اتمنى ان تاتى من مشرفى الاقسام ذات نفسهم عشان نقطع الشك باليقين ... بالتوفيق لك ان شاء الله

alshimaa
12-08-2013, 08:39
كل رد عليه 10 سنت وده ليه قواعد فى بعض الأقسام فى المنتدى لايتم الحساب فى الرد بها كالقسم الأدارى والقسم السلامى ولايتم أحتساب الردود خارج الموضوع والمشاركات الصغيره جدا لا تحتسب

ayham
12-09-2013, 17:07
شكرا على الاجابات 10 سنتات لكل رد يحول كل بداية شهر

محمود المشوادي
12-11-2013, 23:11
مشكوووووووووووووووووورين علي المعلومه

احمد سلامه
12-12-2013, 00:00
medoahmed76@yahoo.com
شكرا اخي الكريم علي الموضوع وارجو منك الجديد دائما
مع تمنياتي بنجاح الدائم

---------- Post added at 08:57 PM ---------- Previous post was at 08:55 PM ----------

medoahmed76@yahoo.com
مع تمنياتي بنجاح الدائم
مشكوررررررررررررررررررررر ررررررررر

---------- Post added at 09:00 PM ---------- Previous post was at 08:57 PM ----------

medoahmed76@yahoo.com
مع تمنياتي بنجاح الدائم

emanahmed201334
12-12-2013, 00:08

عليك بالرد فى صميم الموضوع نفسه

لكى يحسب لك السنت على كل رد 10 سنت

على حسب القسم الذى تتم المشاركه به

الله الموفق للجميع

معاذ
12-13-2013, 02:21
اعتقد ان الاخوة الكرام وضحوا الصورة من ناحية البونص وكيفية المحاسبة عليها
وايضا وقت تحويلها لحسابك
ومعرفة رصيدك
الف شكر لكل الاعضاء اللي وضحوا الصورة ونتمنى منكم كل جديد

djpharm
12-13-2013, 19:24
السلام عليكم
البونص يمكن معرفته من الحساب الشخي وتجده بونص فور بوسط
المشاركات التي تحسب تكون خاصة ببعض الاقسام في المنتدى و ليس في جميع الاقسام
لدى عليك الانتباه
و الله اعلم

abdelmoumenDK
12-13-2013, 21:40
اللَّهُمَّ انْقُلْنَا بِالقُرآنِ العَظِيمِ مِنَ الشَقَاءِ إِلَى السَّعَادَةِ

وَمِنَ الإِسَاءَةِ إِلَى الإِحْسَانِ وَمِنَ الذُلِّ إِلَى العِزَّةِ

وَمِنَ المَهَانَةِ إِلَى الكَرَامَةِ وَمِنَ البِدْعَةِ إِلَى السُنَّةِ...

وَمِنَ النَّارِ إِلَى الجَنَّةِ وَمِنْ أَنْوَاعِ الشَرِّ كُلِّهِ إِلَى أَنْوَاعِ الخَيْرِ كُلِّهِ

اللَّهُمَّ اجْعَلْ القُرآنَ الكَرِيمَ لَنَا فِي الدُّنْيَا دَلِيلاً وَإِمَاماً وَفِي القَبْرِ مُؤْنِساً

وَيَوْمَ القِيَامَةِ شَفِيعاً وَعَلَى الصِّرَاطِ نُوراً وَإِلَى الجَنَّةِ قَائِداً وَمِنَ النَّارِ حَاجِباً

اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنَّا صَالِحَ الأَعْمَالِ وَاجْعَلهَا خَالِصةً لِوَجْهِكَ الكَرِيمِ

محمد عز الدين عيد خضري
12-30-2013, 09:00
اخي الكريم كل رد او مشاركة بتاخد عليها 10 سنت ماعدا قسم الرياضه علي ما اعتقد
اما عن ارخص بنك بيحول فلوس لمصر مش عارف بصراحة ويريت حد يقولنا ويوضحلنا حكاية البنك دا؟

dam3et.alaam
12-31-2013, 12:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى الفاضل الرودود كلها تأخذ بونص لكنها تختلف من موضوع الى اخر

salim telecom
12-31-2013, 15:13
السلام عليكم أخي الكريم
شكرا لك اخي الفاضل بارك الله فيك
المشكل ان هناك بعض الردود تكون مشابهة لاعضاء اخرين و لا يتم احتسابها لك و هناك في بعض الاحيان يتم رفض المشاركات اري ان تتصل ب المشرفين علي المنتدي
و الله أعلم و الله الموفق

farfor821
12-31-2013, 15:22
البونص فهو وسيلة للتدال به و لهذا فانه العمل علهي
بيكون على حسابات عادية و لا يمكن ان تدخل به
على حسابات البام التي تتطلب راس مال حقيقي

BENKHELIFA
01-14-2014, 16:30
السلام عليكم ، أخي لكريم
البونص هو يحتسب عند كل رد تأخذ 0.10 دولار
و يظهر البونص في المربع في الجهة اليمنى المقابلة لك
و شكرا .

ilyes chaieb
04-13-2014, 16:31
لا تعتمد على البونص لموجود اسفل الصورة الرمزية
و انما البونص من داخل بروفيلك
و كل ما تعمل مشاركة حتلاحظ العدد بزيد

lambarkia
04-19-2014, 12:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ،
يتم اضافة البونص أخي وهو عشر سنتات عن كل موضوع أو رد تضعه في المنتدى ،
ماعدا المنتدى الإداري والترفيهي ، بالاضافة الى أن هناك مسابقة عن أحسن موضوع ،

azizpro1
05-15-2014, 17:13
السلام عليكم اخي كل ما استطيع ان افيدك به هو :
اولا: يجب عليك ان ترد في صلب الموضوع و ان يكون الرد في سطرين او اكتر يعني اقل من سطرين يمكن ان لا تحتسب و الرصيد ستجده تحت صورة بروفايلك..
تانيا : يجب عليك ان تربط حسابك ب إنستا فوركس كي تستفيد من تحويل الاموال الى بنكك الالكتروني (على حد علمي )

samira19
05-16-2014, 19:07
نرجو من السادة الاعضاء الكرام اصحاب الخبرة و الذين قامو بالسحب قبل ذلك من انستا فوركس ان يفيدونا ما هو ارخص بنك الكترونى

71900
06-24-2014, 01:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرا لك يا اخي الكريم لقد استفدت من هذا الشرح و اتمنى ان توافينا بكل جديد بارك الله فيك و جازاك الله خيرا
تقبل مروري مع قائق الاحترام و التقدير

mohamed9004
07-22-2014, 22:48
بسم الله الرحمن الرحيم
لا مش كل الردود بتأخد عليها 10 سنت فيه اقسام بتدى 5 سنت وفيه اقسام مش بتدى حاجة خالص اللى هيا اول اقسام حسب اقل قسم بس انا اكتر حاجة اعرفها
انك ممكت تاخدهما على الرد 10 سنت مش عارف بقى لما تعمل موضوع مفيد بتاخد اكتر ولا برضه 10 سنت

ahdtoaa
07-22-2014, 22:52
بسم الله والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
البونص ليس له صلاحيه ويمكنك المتاجره عليه وقتما تشاء فالشركة لا تجبر على التداول
وعليك فقط تعويض اى مبلغ تفقده من اصل البونص حتى تستفيد بالربح الزائد ونتمنى الحظ الوفير للجميع

محمد السيد محمد
07-22-2014, 23:18
الردود التى نكتبها على المواضيع تحسب و كذا المشاركات التى بداخل البروفايل
و تعرف ان الرد اتحسب و لو عاوز تعرف رصيدك من البونص بالظبط اللي هيتحول ان شاء الله تعالى الى انستا مكتوب فى اسفل البروفايل امام كلمة .Accumulated bonus

ahdtoaa
07-22-2014, 23:19
بسم الله والسلام عليكم ورحمة الله تعالى
اخي يمكنك الاطلاع على المواضيع الموجودة في المنتدى ولاستفادة منها فعلا
اتمنى ان تستفيد من تفاعل الزملاء ونتمنى الحظ الوفير للجميع

محمدالصافي
07-23-2014, 19:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ,,البولص حسب ما عرفت ياتي من الردود في المنتدى والمشاركات والردود والمشاركات لها ضوابط معينه.
ويضاف هدا البولص الى رصيدك في الشركة وشكرا.

imade2014
07-25-2014, 03:42
سلام عليكم
البونس هو ان تحصل على مبلغ 0.10$ مقابل
كل رد لك في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية

ahmedf23
07-27-2014, 03:28
البونص يمكنك المتاجره عليه وقتما تشاء فالشركة لا تجبر على التداول
عليك فقط تعويض اى مبلغ تفقده من اصل البونص
حتى تستفيد بالربح الزائد
نتمنى الحظ الوفير للجميع

Zouhair01
07-29-2014, 11:34
اخي الكريم انا أريد ان اقولك انا للأسف لن أقدر ان أفديك في الموضوع لأنه انا من المبتدئين في مجال الفوركس وكذلك لم أبدأ التداول
بالتوفيق ان شاء الله

fathimourad
08-08-2014, 18:40
السلام ورحمة الله .. استغرب عدم الرد عليك حتى الآن .. عموما البونس هو ان تحصل على مبلغ 0.10$ مقابل كل رد لك في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية

bodysurf
08-11-2014, 20:56
بسم الله الرحمن الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى
شكرا لطرحك هدا الموضوع و الدي نتمى افستفادة منه ومن الخبراء ان شاء الله
موفق أخي الكريم

مس منال*
09-17-2014, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله

ستأخذ على كل رد في المنتدى عشر سنت ولكن لااعلم كيف تكون طريقة التحويل الى حسابك

Eamd M
09-22-2014, 18:26
السلام عليكم
لماذ لا يكون هناك مكان فى المنتدى يحمل عنوانا واضح يشير الى معلومات عن البونص و يكون به كل المعلومات عنه و كيفيه احتسابه و عن ما هى الردود التى تحتسب وايضا التى لا تحتسب و نفس الشيء بخصوص القسام التى لا يحسب البونص عن المشاركات فيها ؟

عذرا عن استفسارى السابق حيث اانى وجدت انة بالفعل يوجد شرح وافى و واضح عن كل ما يخص البونص فى قسم "القواعد-التنظيمية-لحملة-بونص-مقابل-الرد", لذا وجدت وجوب الاعتذار والتنويه لمن فى حاجه الى معلوملت عن البونص

Mohammed8847
10-11-2014, 00:28
الموضوع بسيطه جدا اخوي كل رد تاخذ عليه 0.10 سنت وتجمع في اليوم براحتك وفي اول اسبوع من الشهر ينزل بونص علطول على حسابك من غير اي مشاكل بس لازم تكون ردودك في صلب الموضوع واقصى حد للبونص في الشهر هو 250$ دولار تقدر تشيك على البونص من ملفك الشخصي اتمنى لك التوفيق

basem585
10-15-2014, 15:51
السلام عليكم
اخي مشكور على هالموضوع الجميل
انا جديد هون وتساءلت متلك بس ممكن إيضاحات أكثر لأن في مشاركاتها نزل عليها أي بونص ولكم الشكر

أسماء نعناع
10-30-2014, 11:56
كل البينات الي انت بتدور عليها
هتلاقيها موجوده في البروفايل الخاص بيك
في قسم البونص بيكون مكتوب بالغه الانجليزيه علي اليمين

ACHRAF LACHGAR
12-26-2014, 15:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا افضل تجارة العملات لانها بسيطة

mohammedzidan
01-12-2015, 10:04
بشكل عام اخي العزيز كل ما عملت ردود ومواضيع اكثر فيها فائدة للمنتدى والاعضاء تحصل على بونص 0.10 سنت والردود الي ما بضيف فائدة للموضوع لا يتم احتساب بونص لها وشكرا

ayoubrock
01-15-2015, 01:10
بسم الله الرحمن الرحيم
لازم تعرف ان ان كل رد او مشاركة او اضافة موضوع سوف تأخذ عليه بونص مقداره عشرة سنت ويمكنك رؤية حسابك بالدخول الى ملفك الشخصي وثم الدخول الى بونص فور بوست

Hana Ramzi
02-02-2015, 01:39
السلام عليكم ورحمة الله بركاته
١٠ سنت على كل رد
وانشاء الله الجميع بستفيدوا من هذه المعلومات المفيدة وبالتوفيق للجميع
شكرا

mohamed1989
02-14-2015, 17:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شاء الله عليك يا اخى على الشرح الررررائع والمفيد جدا انا جديد واستفدت منك نتمنى لك التوفيق
جزاك الله خيرا في هدا الموضوع الجيد
بالتوفيق

mustafa allabban
02-23-2015, 17:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
أشكرك أخونا الكريم على وضع هذه المعلومات
واتمنى التوفيق للجميع تحياتي

aymanso
02-23-2015, 17:17
السلام عليكم البونص اخي الكريم هو يتحول بشكل تلقائي في بداية كل شهر جديد وطبعا بعد ما يتاكد المشرفين على المنتدى من عدم وجود مخالفات بردودك وطبعا المتاجرة بالحساب هي تكون عادية مثل لو كنت انت عامل ايداع حقيقي وبعد التاكد من انك تم ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا وبالتوفيق للجميع

Takiart
02-23-2015, 22:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد
احبتي في الله من واجب المسلم النصيحة لأخيه المسلم ومن هذا المنطلق أحببت أ ن اطرح سؤال امل الاجابة عنه اليوم وبفضل الله اكتسبت بعض المعارف ولكنني لا ازال بعيدا عن الاحتراف الرجاء ارسال كتاب يكون متميزا وشكرا

محمد شعراوي
02-26-2015, 15:22
من المهم جدا معرفه طريقه حساب البونص وكيفيه التعامل مع المنتدي
ومن ثم كيفيه ربط حساب البونص وكيفيه الالتزام والربح من المنتدي
شكرا لكم

NABILOVIC
03-01-2015, 06:46
كل رد تأخذ عليه بونص 10 سنت
بخصوص البونص ادخل على البروفايل الخاص بك تجد البونص و عدد الردود المحتسبة و غير المحتسبة ارجو أن أكون قد أفدتك

Marawez
03-03-2015, 23:29
اخى الفاضل
يتم حساب البونص على حسب عدد الردود على الموضوعات
بمعنى انه على كل رد يتم حساب 0.10 بونص
ويزيد باستمرار مع زيادة عدد الردود

moutanabbih mohammed
03-25-2015, 18:47
الســـــــلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
اخي طارق يحتسب عشر سنتات على كل رد او مشاركة فعالة وستجده ان شاء الله
تحت صورة البروفيل الخاصة بك او في ملفك الشخصي

norita1
08-04-2015, 19:35
اخى كويس انك فتحت الموضوع دا اصل انا عندى مشكلة كبيرة بسبب موضوع التفعيل وانا حاليا مش عارفة افعل حسابى علشان الشقة مش بأسمى فلا املك اى وصول تسبت مكان اقامتى فاعمل اية علشان افعل حسابى ارجو نصيحتى وشكرا

Fahedhafsi
09-07-2015, 16:00
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم أجمعين جزاكم الله خيرا على الردود حتى يتمكن المبتدئين من الفهم والتعلم

جزاكم الله خيرا

nasro_man
09-21-2015, 08:57
أخي الكريم البونص له طريقة في إحتسابه و هو يحتسب 0.10 للمشاركة سواءا كان موضوع أو تعليق (مفيد)
البونص acumulated هو البونص المجموع في حسابك و سيرسل لك البونص الشهري مع بداية الشهر الجديد

M.gamal9463
11-20-2015, 01:17
كدا انتوا طمنتوني انا لسه جديد ومبتدا ولسه مفعلتش الحساب في انيستا
ومش معايا جواز سفر وفي نفس الوقت مش معايا عقار باسمي عشان اجيب وصل كهربا
طب ايه الحل يا اصدقائي

oussama236s
12-02-2015, 14:11
مشكور على طرح الموضوع من اجل كسب البونص من المنتدى يجب عليك المشاركة و كل مشاركة تقابل 0.1دولار و 1000 مشاركة تساوي 100 دولار
تقبل مروري

aym
12-02-2015, 14:25
على حد علمى انة يتم محاسبة البونص على الردود بحيث يكون كل رد على موضوع يتم اخذ 10 سنت
عن كل رد ويتم تجميع البونص اخر الشهر وتحويلة الى حسابك فى انستا

messaoudb
12-06-2015, 22:30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم على حد علمي الشخصي
كل رد تقوم به تاخذ عليه مبلغ و يكن هذا المبلغ بين 5 و 10 سنت
كيف تعرف كم اخذت من بونص
بسيطة
قبل ان تقوم بالرد ادخل على المنتدى و انظر الى اسماء المنتديات تجد في النهاية بونص مقابل الردود و تجد بعها المبلغ الذي ستاخذه مقابل الرد في هذا المنتدى
طبعا هناك شروط منا عدم استعمال النسخ و تكون الردد مفيدة و هكذا و عليك بقراءة القوانين المنظمة للمنتدى للاستفادة اكثر
بالتوفيق

justsmile
12-18-2015, 22:53
سؤال للاعضاء الكرام و المشرفين المحترمين بعد اذن الادارة الموقرة كنت عاوز حد يعرفنى هل الردود التى نكتبها على المواضيع تحسب و الا المشاركات التى بداخل البروفايل فقط التى تحسب و نعرف منين لو الردو بتتحسب و لو عاوز اعرف رصيدى من البونص بالظبط يعنى رصيدى الا هيحول ان شاء الله تعالى الى انستااين اجدة مكتوب هل هو الا مكتوب فى اسفل البروفايل امام كلمة .Accumulated bonus و الا الابيبقى مكتوب داخل البروفايل اما كلمة .Accumulated bonus

---------- Post added at 12:00 PM ---------- Previous post was at 09:24 AM ----------

اية يا جماعة مفيش حد عايز يرد عليا لية احنا اخوة و كلنامصريين و عرب زى بعض و عايزين نفيد و نستفيد من بعض بارك الله فيكم

---------- Post added at 12:46 PM ---------- Previous post was at 12:00 PM ----------

ارجو من السادة الكرام اعضاء المنتدى المحترم ان يجيبو على اسئلتى اذا تفضلو لان موضوع البونص هذا شاغلى لان البونص الا داخل البروفايل غير البونص الا فى البروفايل من الخارج

اخي الردود و المشاركات تحسب لك بونص .. و ذلك حسب القسم ..
مثلا هناك اقسام لا يحسب بها البونص ابدا و هناك اقسام تحسب ب 5 سنت و هناك اقسام بـ 10 سنت ..
وبأمكانك معرفة ذلك وذلك قبل دخول القسم يكون مكتوب بجانب عنوان القسم كم بونص الردود ..

yaskar
12-18-2015, 23:42
قبل ان تقوم بالرد ادخل على المنتدى و انظر الى اسماء المنتديات تجد في النهاية بونص مقابل الردود و تجد بعها المبلغ الذي ستاخذه مقابل الرد في هذا المنتدى
طبعا هناك شروط منا عدم استعمال النسخ و تكون الردد مفيدة و هكذا و عليك بقراءة القوانين المنظمة للمنتدى للاستفادة اكثر

master2forex
01-05-2016, 09:48
الســـــــــــــــلام عليـــــــــكم

شكرا على اثراء المنتدى بمثل هذه الموضيع لقد استفدت منها كثيرا

لقد اجابك الاعضاء

تقبل مني فائق الاحترام و التقدير

aym
01-05-2016, 09:54
اخى الكريم يتم احتساب البونص عن طريق الردود التى تقوم بة على المواضيع الموجودة فى المنتدى حيث كل رد يتم اخذ بونص 10 سنت على الردويتم تجميع البونص كل اول شهر ويتم تحويلة الى حسابك فى انستا

douerapark
01-05-2016, 10:52

---------- Post added at 08:19 AM ---------- Previous post was at 08:17 AM ----------

اعتقد ان كلام الاخت ريما صحيح وواضح ... ارجو ان تكون المعلومة وصلتك واى افادة اخرى اتمنى ان تاتى من مشرفى الاقسام ذات نفسهم عشان نقطع الشك باليقين ... بالتوفيق لك ان شاء الله

---------- Post added at 08:52 AM ---------- Previous post was at 08:19 AM ----------

اعتقد ان كلام الاخت ريما صحيح وواضح ... ارجو ان تكون المعلومة وصلتك واى افادة اخرى اتمنى ان تاتى من مشرفى الاقسام ذات نفسهم عشان نقطع الشك باليقين ... بالتوفيق لك ان شاء الله....................

نادر صباح الدين
01-05-2016, 10:59
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا العزيز، كل مشاركة تقدمها في المنتدى سواء كانت طرح موضوع جديد للنقاس، أو رد على موضوع مطروح للنقاش لها بونص يعادل (0.1) دولار، أي 10 سنت، شريطة أن يكون الموضوع المطروح في عداد موضوعات الفوركس، وأن تكون المشاركة مفيدة وتعبر عن رأي واضح في سطرين من الكتابة على الأقل، نتمنى لك التوفيق.

douerapark
01-05-2016, 11:02
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا العزيز، كل مشاركة تقدمها في المنتدى سواء كانت طرح موضوع جديد للنقاس، أو رد على موضوع مطروح للنقاش لها بونص يعادل (0.1) دولار، أي 10 سنت، شريطة أن يكون الموضوع المطروح في عداد موضوعات الفوركس، وأن تكون المشاركة مفيدة وتعبر عن رأي واضح في سطرين من الكتابة على الأقل، نتمنى لك التوفيق........................

---------- Post added at 09:02 AM ---------- Previous post was at 09:01 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا العزيز، كل مشاركة تقدمها في المنتدى سواء كانت طرح موضوع جديد للنقاس، أو رد على موضوع مطروح للنقاش لها بونص يعادل (0.1) دولار، أي 10 سنت، شريطة أن يكون الموضوع المطروح في عداد موضوعات الفوركس، وأن تكون المشاركة مفيدة وتعبر عن رأي واضح في سطرين من الكتابة على الأقل، نتمنى لك التوفيق.....

scoopsat
02-12-2016, 20:48
السلام عليكم
البونص تتحصل عليه من كل مشاركة لك باقسام محددة سواء كانت مواضيع أو ردود ، قيمتها محددة بـ 0.1$ لكل مشاركة.
قيمة البونص تصلك على حسابك بـ instaforex في بدابة الأسبوع الأول من الشهر الجديد.

شكرا لك ..

samyramadan
02-14-2016, 14:00
:bravo:

chadielmez
02-15-2016, 15:44
أخي الكريم بالنسبة للبونص فهو 0,1 دولار لكل رد أو مشاركة أما بالنسبة
و هي موجودة My Profile لمعرفة أين ستجد أرباح البونص فستجدها في
تضغط Bonus for post في أعلى الصفحة على اليمين تضغط عليها و ستجد
عليها و ستجد كل شيء متعلق بأرباحك للبونص و شكرا

mando1999
02-16-2016, 23:44
تحصل اخي الكريم علي 0.10$ مقابل كل رد
و يتم تحويل البونص علي حساب انستافوركس في بدايه كل شهر قبل يوم 5
بالتوفيق

Civilista
02-16-2016, 23:58
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم
كل رد او مشاركة لموضوع بتاخد بونص 10 سنت يعني 0.1$ و المبلغ اللي معاك بيظهر تحت صورتك (Accumulated bonus)
ممنوع الكتابة بغير اللغة العربيه
ممنوع نسخ المشاركات
ممنوع كتابة مشاركات صغيرة

shimma
02-20-2016, 16:44
بسم الله الرحمن الرحيم
ان لسه عضوة جديدة هنا عالفوريكس
واتمنى الشرح اكثر عن البونس وازاى بيحتسب
وليه فى بعض الاوقات مش بتوصلنى نتيجة عن الرد
وشكرااااااااااااا

---------- Post added 02-20-2016 at 01:44 PM ---------- Previous post was 02-19-2016 at 08:07 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله
شكرا لك اخى على طرح هذا السؤال
واتمنى ان يتم الرد عليك بما يفيدك
وشكراااااااااااااااااا

hisham ahmed
02-24-2016, 13:18
مثل هذا الرد الذي ارده عليك الان

Mohamedbonna
02-27-2016, 22:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته , يمكنك معرفه البونص الذي لديك عن طريق النظر تحت العضويه بتاعتك وهتلاقي Accumulated bouns
او انك تخش ملفك الشخصي وتتك علي bouns for post . وستجد الاحصائيات وعدد المشاركات الي ككتبتها وعدد المشاركات المحسوبه
بالتوفيق

motarif
02-28-2016, 01:16
اخي الكريم , على كل رد ستحصل على 0,1 دولار مع شريطة احترام قوانين و شروط المنتدى , و لا تنسى ان بعض الفروع لا يوجد بونص في الرد فيها , اذا اردت معرفتك بونص ستجد ذلك في خانة تحت الصورة الخاصة بك , مكتوب فيها البونص المجمع , يحول بعدها تلقائيا الى حسابك في انستا فوركس كل بداية شهر ليتم التداول به , ارجو ان اكون قد وضحت لك الفكرة و شكرا

waleedsherif
03-08-2016, 03:05
عليكم السلام ورحمة الله .. استغرب عدم الرد عليك حتى الآن .. عموما البونس هو ان تحصل على مبلغ 0.10$ مقابل كل رد لك في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية

---------- Post added 03-08-2016 at 12:05 AM ---------- Previous post was 03-07-2016 at 11:49 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
اخي العزيز
ممكن تدع المناقشة في قسمها واللجوء للادرارة
وياريت حد يفيدك
مع تحياتي والله المستعان

ahmedyosri73
03-08-2016, 08:28
السلام عليكم وا رحمة الله وا بركاتة
اخى الكريم البونص يحتسب من الردود على كل رد تاخد 10 سنت
وا يجب ان لا يقل الرد عن سطرين تحياتى ...

The_Gahbaz
03-10-2016, 00:57
طيب هو انت ممكن تعرف البونص اللي معاك باكتر من طريقه زي ما انت ذكرت
اول طريقه هتلاقي المبلغ اللي تحت صوره بروفايلك في التعليقات ... وده بيكون اجمالي المبلغ اللي حصلت عليه
تاني طريقه من صفحتك الشخصيه
هتلاقي بردوه البونص الاجمالي وهتلاقي كمان بونص الشهر الحالي فقط

omargallow
03-13-2016, 01:39
اخي لكل مشاركة او تعليق تقوم باخذ
10 سنت ولكن لديك حد 100 دولار في الشهر
لايمكنك الزيادة عنهم وشكرااا

alialkhbeer
03-13-2016, 15:45
اسعدني المرور بموضوعك الرائع
واصل ابداعك واتحفنا بكل ما هو جديد و شكراً جزيلاً لك
تمنياتي لك بالتوفيق والسداد
خالص التحية

---------- Post added at 04:45 PM ---------- Previous post was at 04:36 PM ----------

بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرا
نحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله

alialkhbeer
03-17-2016, 21:40
السلام عليكم
مشكورين على الردود و الايضاح و تبادل المعلومات
تحية لجميع الاعضاء
و بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

---------- Post added at 10:40 PM ---------- Previous post was at 10:38 PM ----------

السلام عليكم
مشكورين على الردود و الايضاح و تبادل المعلومات
تحية لجميع الاعضاء
و بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

Mohammed belal
03-18-2016, 17:03
أرى أن جميع المبتدئين ومن ضمنهم أنا
نسأل نفس الأسئلة ولكن لا مجيب
ارجو من الناس ذو الخبرة أن يفيدونا وشكرا. ..

alialkhbeer
03-19-2016, 02:42
مشكور جدا على الموضوع و شكر خاص لادارة المنتدى العزيز
بالفعل اخي كما اجابك الاخوة بارك الله فيهم اسأل الله ان نكون جميعنا من الكاسبين في الفوركس
و اتمنى ان تعم علينا الفائدة

karim ben el maati
03-19-2016, 05:10
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها

rojina
03-19-2016, 19:12
البونص الذي ستحصل عليه من خلال الردود مخلتلف في العادة تحصل على كل رد 0،10$ دولار ولكن هذا البونص يخلف من قسم لآخر ففي بعض الأقسام يكونالرد ب 0،05دولار فقط وهناك اقسام لا تحصل على البونص اطلاقا من خلال الرد

---------- Post added at 05:12 PM ---------- Previous post was at 05:10 PM ----------

ويمكنك معرفة قيمة البونص الكلي الذي ستربحه من خلال صفحتك الشخصية ففيها تجد عدد الردود التي قمت بها مع الدولارات التي قمت بجمعها من خلال الردود فاجمعها ستجد قيمة البونص الكلي اتمنى ان اكون قد افدتك ولو بالقليل

alialkhbeer
03-20-2016, 03:06
السلام عليكم
يا أخي الكريم ان كل رد او مشاركة او اضافة موضوع سوف تأخذ عليه بونص مقداره عشرة سنت ويمكنك رؤية حسابك بالدخول الى ملفك الشخصي وثم الدخول الى بونص فور بوست
وشكرا

---------- Post added at 04:04 AM ---------- Previous post was at 04:03 AM ----------

السلام عليكم
وشكرا تقبل مروري

---------- Post added at 04:05 AM ---------- Previous post was at 04:04 AM ----------

السلام عليكم
يا أخي الكريم ان كل رد او مشاركة او اضافة موضوع سوف تأخذ عليه بونص مقداره عشرة سنت
ويمكنك رؤية حسابك بالدخول الى ملفك الشخصي وثم الدخول الى بونص فور بوست

---------- Post added at 04:06 AM ---------- Previous post was at 04:05 AM ----------

السلام عليكم
وصلى الله على نبينا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

The_Kuzaki
03-31-2016, 01:22
على حسب ردود في المنتدى اخي يحتب البونص
اسال الله العلي القدير ان يوفقك لما يحبه و يرضاه

mostafa alsafi
04-02-2016, 16:02
شكرا لطرحك هذا السؤال اخى البونص يحول رصيد فى حسابك فى شركة انستافوركس مع بداية كل شهر ويمكنك التداول بيه وكسب المال من خلال التداول وهذا المال الذى كسبته يحق لك سحبه من حسابك فى انستافوركس . لكن انا عندى سؤال آخر لانى لسه مبتدئ برجاء الاهتمام والرد مما لديه خبره ودراية جيدة بموضوع شركة انستافوركس ومنتدى الفوركس العربى .. هل البونص الذى يحول من منتدى فوركس العرب لحسابنا فى انستافوركس يحول لاى حساب بشكل عادى ولا لازم يكون الحساب فى انستافوركس مفعل حتى يمكننا استقباله فى انستافوركس . رجاء الاهتمام والرد وشكرا جزيلا لمن سمح لنا بعرض الاسئلة التى تخص هذا الامر للمبتدئين .

ابو المجد
04-03-2016, 21:10
خي انا شخصيا افضل تجارة العملات لانها بسيطة شيئا ما و لكن لكل حرية

---------- Post added at 08:06 PM ---------- Previous post was at 08:06 PM ----------

شكور جدا على الموضوع و شكر خاص لادارة المنتدى العزيز
بالفعل اخي كما اجابك الاخوة بارك الله فيهم اسأل الله ان نكون جميعنا من الكاسبين في الفوركس

---------- Post added at 08:07 PM ---------- Previous post was at 08:06 PM ----------

شكرا لطرحك هذا السؤال اخى البونص يحول رصيد فى حسابك فى شركة انستافوركس مع بداية كل شهر ويمكنك التداول بيه وكسب المال من خلال التداول وهذا المال الذى كسبته يحق لك سحبه من حسابك فى انستافوركس . لكن انا عندى سؤال آخر لانى لسه مبتدئ برجاء الاهتمام والرد مما لديه خبره ودراية جيدة بموضوع شركة انستافوركس ومنتدى الفوركس العربى

---------- Post added at 08:07 PM ---------- Previous post was at 08:07 PM ----------

هل البونص الذى يحول من منتدى فوركس العرب لحسابنا فى انستافوركس يحول لاى حساب بشكل عادى ولا

---------- Post added at 08:08 PM ---------- Previous post was at 08:07 PM ----------

من حسابك فى انستافوركس . لكن انا عندى سؤال آخر لانى لسه مبتدئ برجاء الاهتمام والرد مما لديه خبره ودراية جيدة بموضوع شركة انستافوركس ومنتدى الفوركس العربى

---------- Post added at 08:09 PM ---------- Previous post was at 08:08 PM ----------

لازم يكون الحساب فى انستافوركس مفعل حتى يمكننا استقباله فى انستافوركس . رجاء الاهتمام والرد وشكرا جزيلا لمن سمح لنا بعرض الاسئلة التى تخص هذا الامر للمبتدئين

---------- Post added at 09:09 PM ---------- Previous post was at 08:09 PM ----------

مشرفين المحترمين بعد اذن الادارة الموقرة كنت عاوز حد يعرفنى هل الردود التى نكتبها على المواضيع تحسب و الا المشاركات التى بداخل البروفايل فقط التى تحسب و نعرف منين لو الردو بتتحسب و لو عاوز اعرف رصيدى من البونص بالظبط يعنى رصيدى الا هيحول ان شاء الله تعالى الى انستااين اجدة مكتوب هل هو الا مكتوب فى اسفل البروفايل امام كلمة .Accumulated bonus و الا الابيبقى مكتوب داخل البروف

---------- Post added at 09:09 PM ---------- Previous post was at 09:09 PM ----------

---------- Post added at 08:07 PM ---------- Previous post was at 08:07 PM ----------

هل البونص الذى يحول من منتدى فوركس العرب لحسابنا فى انستافوركس يحول لاى حساب بشكل عادى ولا

---------- Post added at 08:08 PM ---------- Previous post was at 08:07 PM ----------

من حسابك فى انستافوركس . لكن انا عندى سؤال آخر لانى لسه مبتدئ برجاء الاهتمام والرد مما لديه خبره ودراية جيدة بموضوع شركة انستافوركس ومنتدى الفوركس العربى

---------- Post added at 08:09 PM ---------- Previous post was at 08:08 PM ----------

لازم يكون الحساب فى انستافوركس مفعل حتى يمكننا استقباله فى انستافوركس . رجاء الاهتمام والرد وشكرا جزيلا لمن سمح لنا بعرض الاسئلة التى تخص هذا الامر للمبتدئين

---------- Post added at 09:09 PM ---------- Previous post was at 08:09 PM ----------

مشرفين المحترمين بعد اذن الادارة الموقرة كنت عاوز حد يعرفنى هل الردود التى نكتبها على المواضيع تحسب و الا المشاركات التى بداخل البروفايل فقط التى تحسب و نعرف منين لو الردو بتتحسب و لو عاوز اعرف رصيدى من البونص بالظبط يعنى رصيدى الا هيحول ان شاء الله تعالى الى انستااين اجدة مكتوب هل هو الا مكتوب فى اسفل البروفايل امام كلمة .Accumulated bonus و الا الابيبقى مكتوب داخل البروف
تعديل / حذف تعديل المشاركة الرد السريع على هذه المشاركة إضافة رد رد مع اقتباس رد مع اقتباس إقتباس متعدد لهذه المشاركة

---------- Post added at 09:10 PM ---------- Previous post was at 09:09 PM ----------

ن حسابك فى انستافوركس . لكن انا عندى سؤال آخر لانى لسه مبتدئ برجاء الاهتمام والرد مما لديه خبره ودراية جيدة بموضوع شركة انستافوركس ومنتدى الفوركس العربى

مشرفين المحترمين بعد اذن الادارة الموقرة كنت عاوز حد يعرفنى هل الرد

Amr Safwat
04-18-2016, 13:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الحبيب
اود اعلامك انك تاخذ 10 سنت على كل رد في هذا المنتدي و ان شاء الله عز و جل يضاف البونص اللذي جمعته في اول ايم الشهر

Zezobebo3
04-24-2016, 21:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. اخى الحبيب الفاضل.. على حسب القسم اللى حضرتك بتعمل الرد فيه لان فى اقسام الرد فيها بيكون 10 سنت وفى اقسام بيكون الرد فيها 5 سنت وهكذا

issamess
05-26-2016, 00:03
بسيطه اخوي كل رد تاخذ عليه 10 سنت وتجمع في اليوم براحتك واخر الشهر ولا بعده بيومين ثلاثه ينزل بونص علطول على حسابك من غير اي مشاكل بس لازم تكون ردودك في صلب الموضوع.............
بالتوفيق للجميع

---------- Post added at 10:03 PM ---------- Previous post was at 09:33 PM ----------

وما البونس هو ان تحصل على مبلغ 0.10$ مقابل كل رد لك في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية
"المحتوى الإدارى لمنتدى فوركس مصر" و "الأعلان" و "القسم الإسلامى" و "توصيات الفوركس والنشرات والتحليلات الاقتصادية" وعندما يحسب الرد لك ستجد زيادة في رصيدك الواقع تحت صورتك الشخصية...........
بالتوفيق للجميع

جمال صادق
05-26-2016, 02:01
اعتقد ان الموضوع واضح جدا و جيد و من المهم ان نعلم على تعلم الكثير من الافتراضات فى اسس التداول و لكن من المهم ايضا ا يكون هناك تعاملات ممكنة للتوصل الى الكثير من الاستراتيجيات المناسبة

hossam66
05-26-2016, 03:42
مشكور اخي الكريم
نتمنى لك التوفيق

wassim1999
05-26-2016, 03:45
شكراً

جزاك الله خيراً عزيزى

على الموضوع الرائع والمميز

دام لنا تميزك وحضورك الرائع

لك مني ارق المنى

وخالص التقدير والاحترام

tourterelle
05-27-2016, 16:38
مشكور اخي الكريم على الموضوع بخصوص احتساب البونص حسب الرد ان كان يتكلم عن الموضوع وليس قصيرا مثلا 3سطور يحتسب عشر سنت انا لوكان الرد قصير وليس في صلب الموضوع فصفر سنت
نتمنى لك التوفيق وننتظر منك المزيد

mohamedali91
05-28-2016, 01:58
صحيح انا برضو عاوز اعرف
اقل بنك بياخد غمولة على السخب والتحويل
برضو الى مصر

Maroelshamy
05-29-2016, 20:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك على هذا السؤال الرائع وشكرا لكل من قام بالرد عليه ليستفيد الجميع
جزاكوا الله خيرا

titotroy2
06-16-2016, 23:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم ومشكور على هذا الموضوع الرائع
والمجهود الكبير واتمنى لك التوفيق اخى الكريم ودائما الى ازدهار وتقدم
ميرسى

mohamed helmy
06-17-2016, 01:48
السلام عليكم اخي العزيز............ موضوع رائع وجميل
فصاحب الخلق الرفيع والقلب الطيب والنية الصادقة
يقدم لنا اجمل واروع طرح امام اخوته..
تحية قلبية جميلة بجمال طرحك.. ورمضان كريم عليك

golgman
07-01-2016, 17:18
الطريقه سهله اوى انك تكتب ردود هنا فى المنتدى وفيه منتديات الرد فيها ب10 سنت ومنتدبات الرد فيها ب5 سنت ومنتديات الرد فيها مجانى ولو رحت للمنتديات الاجنبيه هيكون الرد بحوالى 20 سنت مش عارف ليه بس فيه تمييز فى دا

متداول خسران
07-01-2016, 20:15
بسم الله الرحمان الرحيم
موضوع جميل مشكور على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها بخصوص الطريقة لاتي يحسب على اساسها البونص و اتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج الطيبة إن اء الله، مشكور اخي الكريم، بالتوفيق لك و للجميع إنشاء الله

Raafat kanakre
11-19-2016, 20:54

اخي الكريم البونص ينحسب حسب الردود يلي الك غي منها ما تنحسب وانشالله بتفويق

jeneral
12-12-2016, 20:50
يجب أن تقرأ الموضوع جيدا
أولا لانه سيفيدك في التداول
تانيا ستحسب كل رد مناسب ب 10 سنت
وسيتم بعد ذلك تحويلة الي الانستا فوركس

7o0oda
12-28-2016, 17:45

أخي الكريم البونص يتم تحويله لك في الأسبوع الأول من كل شهر علي حسابك في شركة انستا والبونص المسحتق للتحويل هو الذي تجده في بروفايلك في قائمة البونص مقابل الردود وقد يحدث تباين بسيط في القمة الموضحة داخل البروفايل والقيمة المذكروة اسفل اسمك في المشاركات
ولمعرفة أحكام وشروط البونص والمشاركات وطريقة التفاعل في المنتدي تفضل بالاطلاع علي هذا الموضوع
http://forex-masr.com/showthread.php?31848-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%8A%D9%87-%D9%87%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D 9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D8%A7%D9%85*****%D9%8 A%D8%B1%D8%AC%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%AD%D8%AA%D9%89-%D9%84%D8%A7-%D9%8A%D8%AA%D9%85-%D8%A7%D9%8A%D9%82%D8%A7%D9%81-%D8%B9%D8%B6%D9%88%D9%8A%D8%AA%D9%83*****%D8%A7%D9 %84%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A9-%D8%BA%D9%8A%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A4%D9%88%D9%84%D8%A9

sheno
02-22-2017, 18:13
سم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي العزيز شكرا علي السوال المتميز
لكل مقال تكتبه 10 سنت

kariim18
03-08-2017, 16:33
اعتقد انه يتم احتساب البونص بناء على مشاركات العضو
وهناك من الاقسام من يحتسب له البونص 0.10$ وهناك ايضا اقسام تحتسب فيها
المشاركه 0.05 $ ... ويتم تجميع البونص فى صفحه العضو وترسل للحساب الحقيقى

Drissi
03-23-2017, 15:19
الطريقة واحدة هي 10سنت عن كل رد او مشاركة. ما يغفل عنه الاعضاء هو ان الردود لا بد ان تكون مفيدة ولا تخرج عن القصد المطلوب واهم من هدا كله هو تفعيل الحساب بالوثائق المطلوبة حتى لا يضيع جهدك سدى لهدا فعل حسابك اولا حاول ان تقرا عن الفوركس اكثر ثم شارك بنوع من الجدية والفهم ولتكن اجابي ولك نضرة مستقبلية

Zinou0008
03-23-2017, 15:20
كل رد عليه 10 سنت وده ليه قواعد فى بعض الأقسام فى المنتدى لايتم الحساب فى الرد بها كالقسم الأدارى والقسم السلامى ولايتم أحتساب الردود خارج الموضوع والمشاركات الصغيره جدا لا تحتسب

zakielouafi
03-28-2017, 15:36
أتمنــــى لكـ من القلب .. إبداعـــاً يصل بكـ إلى النجـــوم .. سطرت لنا أجمل معانى الحب بتلك الردود الشيقة التي تأخذنا إلى أعماق البحار دون خوف بل بلذة غريبة ورائعة دمت لنا ودام قلمك

abdeu2016
03-30-2017, 18:27
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركته اما بعد أشكرك اخي الكريم على هذا الشرح الوافي والراقي فعلا لقد أبهرتني لقد استفدت منه كثيرا باعتباري جديد في الفوركس جعله الله في ميزان
حسناتك تحياتي لك تقبل مروري

shimaa3434
04-07-2017, 13:16
حضرتك في الصفحة الرئيسية للمنتدى يوجد بكل قسم قيمة الرد أو المشاركة ولكن أغلب اقسام المنتدى يتم احتساب المشاركة 10 سنت ماعدا الدردشة الحرة وهي تساوي 5 سنت والقسم الإداري فلا يعطي عليه بونص

moha-star
04-21-2017, 21:31
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

الامر سهل جدا اخي الكريم انك تشوف الردود اللي انت عملتها وراح تخرجلك

النتيجة بالتوفيق اخي الكريم و للجميع ان شاء الله

A.mustafa
04-25-2017, 20:23
البونص يمكن معرفته من الحساب الشخصي
المشاركات التي تحسب تكون خاصة ببعض الاقسام في المنتدى و ليس في جميع الاقسام
لذا عليك الانتباه ...تقبل مرورى

mostafa1995
04-28-2017, 00:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ............... الرد هو 0.10 سنت سعره انت تعمل يوميا 50 احسبهم 50 دولار
خلصنا شرح الرد ود
الان التحويل انت مش بتحول اي حاجة يتحول البونوس للموقع اتوماتيكيا اذا كنت رابطه
ويكتبلك تحت في صفحتك بالمنتدى تحول كام
وبريد الكتروني ايضا يصلك

ziadrapea
04-28-2017, 06:11
هلان بيك اخي العزيز
في المنتدى وضلك في كل الاقسام ما عدا الاقسام التالية
"المحتوى الإدارى لمنتدى فوركس مصر" و "الأعلان" و "القسم الإسلامى" و "توصيات الفوركس والنشرات والتحليلات الاقتصادية
وبتوفيق لجميع

---------- Post added at 05:11 AM ---------- Previous post was at 05:00 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
تحسب و الا المشاركات التى بداخل البروفايل فقط التى تحسب و نعرف منين لو الردو بتتحسب و لو عاوز اعرف رصيدى من البونص بالظبط يعنى رصيدى الا هيحول ان شاء الله تعالى الى انستااين اجدة مكتوب هل هو الا مكتوب فى اسفل البروفايل امام كلمة
بتوفيك

shr
06-09-2017, 02:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..البونص بتعرفه بككون مكتوب في ملفك الشصخي بونص فور بوست هتلاقي 3 اقسام الرئيسيه اي بونص انت بتعمله فاي واحد بتلاقي مكتوب قدام القسم بتاعه

settouti
06-10-2017, 16:37
الطريقة التى يحتسب على اساسها البونص
تحية لك أخي كاتب هذا الموضوع الهام نيابة عن الجميع أقدر لمجهوداتك و لاكن أرجو الشرح الوافي باللغة العربية الفصحى
حتى تفهم الامور لجميع خاصة للذين لا يفهمون اللهجات الأخرى و المزيد من المواضيع
:woo:

zezofathy
06-20-2017, 02:57
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته حضرتك البونص من خلال الردو و كل رد عليه 10 سنت و انت ممكن تعمل 50 رد في اليوم يعني 5 دولار في اليوم و تقتدر تعمل 150 دولار في الشهر حسب عدد ردودك الي عملتها و تقدر تعرف رصيد من الصفحه الشخصيه

Hala Abdo
07-24-2017, 01:13
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
المواضيع بتحستب و المشاركات برضه بتحتسب و رصيدك من البونص بتعرفه من الملف الشخصي

zakariacr07
08-01-2017, 14:12
أخي الفاضل البونيص الذي تجمعه في الشهر تجده في ملفك الشخصي و كل رد يكون غير مخالف لقوانين المنتدى يحتسب عليه 10 سنت أما بخصوص البونيص الذي تجده تحد صورة الحساب فهذا مجموع البونيص من اليوم الأول الذي تسجلت فيه لغاية الأن

monir123
08-08-2017, 07:15
اخى الرد عليه 10 سنت وهناك اقسام ب5 وهناك اقسام بون بونص وكل ما تعمل رد بيزيد رصيدك تحت صورتك الشخصيه انتظر حتى بعد كتابه الكومنت ويظهر هتجد رصيك زاد

waelmma
09-01-2017, 07:22
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه بيحسب الردود والمشاركات بنفس القيمة
ويجب ان تعلم ان ههناك نظام جديد للبونص تم وضعه بحيث لايحسب الا المشاركات المؤثرة فقط