PDA

View Full Version : معارض الفوركس

Pages : [1] 2 3

عمرو
05-19-2012, 11:16
بسم الله الرحم الرحيم

والصلاة والسلام على الهادى الأمين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة اجمعين

بالنسبة لمعارض الفوركس التى تقام فى الدول العربية ما هو اشهرها؟؟ وما هى فائدة ان تذهب لمعرض فوركس؟؟
وهل النت ليس كافى لكى اعرف اخبار الشركات والعروض المقدمة؟؟
انا اسئل لانى اقرا لتاس بتقول بنتظر المعرض من السنة للسنة وبصراحة عايز افهم

Noah
05-19-2012, 16:51
انا ذهبت فى عام 2010 وعام 2012 الى معرض ترند وكان من اقوى المعارض اللى اعرفها تقام هنا فى مصر وهو معرض يحضر فيه معظم مديرين وادارة المنتديات العربية المشهورة وايضا يحضر فيه نخبة من المحللين والخبراء فى الفوركس ولا شك من حضور شركات الفوركس

magic777
05-19-2012, 16:58
من اقوى معارض الفوركس التي حضرتها هنا في مصر
هو معرض ترند
واعتقد ان المعارض نفسها فرصه جيده للتعرف على زملاء العمل ومتاجري الفوركس شخصيا
وايضا التعرف شخصيا على مديريين المنتديات المشهوره
وايضا معرفه الجديد عن شركات الفوركس
وحضور الندوات والمحاضرات الهامه بها والاستفاده منها

kingman
05-19-2012, 21:42
بيبقى شئ جميل انك تروح المعارض دى وتتعرف على الشخاص اللى بتتعامل معاهم فيس تو فيس فالمعارض دى بتجذب كل اللى مهتمين بالمجال ومعظمنا بنشتغل مع بعض فى المنتديات او مع محللين دون ان نعرفهم ودى تبقى فرصة جيدة جدا للتعارف وغير كده بيبقى فى محاضرات وعروض وشركات ممكن تتعرف عليها اكتر من غير هذه المعارض انا بشوفها انها حاجة مميزة

mohamed eldamnhorey
05-23-2012, 21:04
المعرض مفيد ياغالى

علشان بتقابل اصحاب الشركات ومسئولين الشركات سواء اجانب او عرب

بتقدر تشوف افضل العروض اللى ممكن تخدها عند فتح الحساب

وبتقدر انك تستفاد من خبرات الاخريين

حاجات كتيرره مفيده جداً فى المعرض

ان شاء الله نشوفك فى ترند 2013

AhmedMagnifico
06-16-2012, 14:45
والله يا اخى لم احضر الى الان اى معرض لكن بتمنى
احضر ترند 2013 حيث ان المعارض دى مهمة جداً

bousshimin
06-16-2012, 14:58
أنا بحكمي مقيم بالمغرب فلم أسمع قط بمعرض يتكلم شخصيا عن فوركس وفائدة معارض لها
دور كبير في إشهر فوركس ببلدانها

21cent
06-16-2012, 15:13
بسم الله الرحم الرحيم

بالنسبة لمعارض الفوركس التى تقام فى الدول العربية ما هو اشهرها؟؟ وما هى فائدة ان تذهب لمعرض فوركس؟؟
شغل المعارض دة يعتبر دعايا مش اكتر كل شركة بتبعت شوية موكلين ليها لاشهر الشركة
والمنتديات بردة بتعمل جوائز علشان المعرض وكدا ويعتبر فى كل دولة معرض
الاستفادة الوحيدة هو المتاجر انك بتتعرف على متاجرين جدد ومحترفين فى هذا السوق من اهل بلدك

mando
06-16-2012, 15:33
فايدة المعارض انة الشركات بتعمل تسويق لى نفسها كل شركة بتعمل عروض وبتوضح كل حاجة عن الشركة فى المعارض وبيكون فى ندوات ومحاضرات عن السوق الفوركس والبورصة انا حضرت اخر معرض كان فى القاهرة معرض ترند وبيكون فى جوائز حسابات أو تحصل على دورات مجانية فى تعليم الفوركس لكن انا شايف انة الدورات دى مش مفيدة مش بيدك غير مبادى الفوركس وبعدين يكون عايز يكسبك كا عميل عشان تعمل حساب مع الشركة

aminos
06-29-2012, 23:59
السلام عليكم
نعم يا أخي جميل أن تحضر معرض متعلق بالفوركس
و أنا كذالك أتمنى الحضور لمعرض ما إن شاء الله

ahmed saleh
06-30-2012, 00:04
انا لم اسمع عن معارض اقامت فى مصر بصراحة ودة ممكن عشان انا مبقاليش كتير فى الفوركس ومعرفش الاجواء والمعارض التى تقام
ولكن اظن مدام فى معارض بتقام اكيد دة هتكون استفادة كبيرة لناس كتير من الممكن ان تستفيد منها

sami
06-30-2012, 00:06
أنا أعرف أن أشهر معرض للفوركس يقام في دولة مصر الشقيقة و إسمه معرض ترند و هو فرصة حقيقية للإلتقاء بين نخبة المضاربين و كذلك لتتبع جديد العروض في عالم الفوركس،و أتمنى أن أحضر فعالياته يوما ما بإذن الله

yassoo011
06-30-2012, 00:22
كان معرض ترند بمركز القاهرة للمؤتمرات كان رائع بحضور شركات كثيرة
وكان هدية المعرض كتاب عن الفوركس من البداية حتى مستوى رائع
ولكننا نتمنى العام تالقادم 2013 ان تكون شركة انستا موجودة بالمعرض لتزيده قوة

forexBOSS
06-30-2012, 00:25
انا عمرى مرحت فى حياتى معارض بس بتفرج على الصور و الفيديوهات و عالفكره فى جروبات على الفيس بوك كتير بتعرض الكلام ده و احلى ما فى المعارض فى نظرى هو انه بيكون اصحاب منتديات الفوركس الكبيره بيكونوا حاضرين و بيلقوا محاضرات مفيده ده غير الجوائز التى تقدم من شركات الوساطه المختلفه

M Sabry M Elbakrawy
06-30-2012, 00:32
والله انا سمعت عن الحجات دي فعلااا وسمعت كتييير بس للاسف انا يدوب لسه مبتديء وان شاء الله في اقرب معرض وموتمرات كبيرة وي دي حتي لو كاانت فين عشاان انا من اسكندرية وبكسل الصراحة :d

nrgslawi
06-30-2012, 06:19

وانا مثلك لم اسمع على اية معارض في المغرب
مرة واحدة حالفني الحظ ودخلت الى مقر البورصة المغربية اجراءات امنية مشددة والكثير من الاتصالات انه فعلا العالم الذي كنت احلم به

hesham itch
06-30-2012, 07:50
اكيد فى وسائل اكبر للشرح ووجود شخصيات مدربة اكثر واحتكاك فعلى
للافكار ومناقشات قوية مفيدة تحقق معرفة اكبر بمجال الفوركس

madoxegy
06-30-2012, 07:54

derfcase
06-30-2012, 08:18
و لكن اعتقد اخواني الكرام ان الشيء الملفت للنظر نسبيا في موضوع المعارض بالنسبة للدول العربية
ان انتشارها و تركزها بصورة كبيرة جدا في دولة مصر - علي حين نجد انه نادرا ما نسمع عن اقامة معرض او اثنين كل عام في دولة عربية معينة
هل لدي احدكم تفسير لهذه الظاهرة ؟

mohamed adel
06-30-2012, 10:11
سؤال من فضلكم :هذه المعارض متى يتم الاعلان عنها واين يتم الاعلان عنها ؟واين تقام بالتحديد ؟
انا اول مرة اسمع عنها

A7mad_Aziz
06-30-2012, 11:31
انا بصراحة محضرتش اي معارض ولكن اسمع عن معارض كتير..والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع ومنتديات مشهورة ومعروفة في مجال الفوركس..واكيد بتستفيد من المحاضرات التي يلقيها المتاجرين المحترفين

dodovedo
06-30-2012, 11:43
اخى الكريم
المعارض دى بتكون دعايه قويه للشركه فى البلد العربيه اللى بتروحها
نظرا ان مفيش شركات فوركس فى البلاد العربيه
تقبل مرورى

2x1
06-30-2012, 11:49
المعرض مفيد ياغالى

واحنا بنعرف مواعيد افتتاح المعرض ومقرة فين منين ياغالي وهو موجود
المعارض دي فدول تانية غير مصر عشان انا برة مصر

elssayed
06-30-2012, 12:29
معرض ترند من افضل المعارض الموجودة اللي حضرتها
وبتكون فيها كلام لخبراء في الفوركس وشروحات جيدة
تفيد المبتدئين وايضا المحترفين كثيرا

deadlyfox
06-30-2012, 14:56
انا بصراحه اخى الكريم لم احضر اى من هذه المعارض التى تم ذكرها
ولكن اتمنى اذا اتيحت لى الفرصه فى الحضور لاى منها دى هاتكون فرصه ممتازة للتعلم
وزى ما الاخوة ذكروا معرض ترند معروف جدا واتمنى حضورة

madoxegy
06-30-2012, 15:00

Mostafa Mando
06-30-2012, 15:51

اكيد يا اخي بها افادة كبيرة حيث ان كل المضاربين او معظمهم يكونوا هناك

وانا اتمنى ان اذهب إلى احدى تلك المعارض لإني لم ارى اي من تلك المعارض واتشوق لرؤيتها

magic777
06-30-2012, 16:07
انا بصراحة محضرتش اي معارض ولكن اسمع عن معارض كتير..والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع ومنتديات مشهورة ومعروفة في مجال الفوركس..واكيد بتستفيد من المحاضرات التي يلقيها المتاجرين المحترفين

ده غير كمان المحاضرات الجيده اللي بتكون في المعارض دي واغلبها بتكون لمتاجريين محترفيين في السوق
وتقدر برده تتعلم منها حاجه جديده ومفيده تنفعك في السوق بعد كده

ma90do
06-30-2012, 16:14
مجربتش المعارض بصراحه واول مره اسمع عنها في هذا الموضوع بس لو كده ممكن احضر ان شاء الله المعرض القادم بس ياريت الي راح المعرض يفيدنا بمعلومات عنه تاريخ المعرض وبيبقي فين والمعلومات دي

sho
06-30-2012, 16:25
بصراحة لم احضر اى معارض قبل ذلك ولكنى سمعت عنها واعرف انها مفيدة يحضر فيها معظم الشركات وتقدم فيها عروض جيدة .. لذلك بتكون فرصة كويسة اتمنى انى استطيع حضورها

elazez
06-30-2012, 17:27
المعارض فرصة عظيمة وجميلة
للتعارف علي اصدقاء جدد واخذ فكرة عن مجال الفوركس بصفة عامة
ومفيدة للمبتدئين وللمحترفين

sunlight
06-30-2012, 17:41
المعارض فرصة عظيمة وجميلة
للتعارف علي اصدقاء جدد واخذ فكرة عن مجال الفوركس بصفة عامة
ومفيدة للمبتدئين وللمحترفين

انا اول مره اسمع ان الفوركس هو الاخر بيتعمل ليه معارض وايه بقى اللى بيتعرض فيه ياريت توضيح للمعلومه

mony
06-30-2012, 17:42
شركات الفوركس تطرح العروض على الانترنت ويمكن متابعه اخبارها على النت افضل واسهل

mohamed eldamnhorey
06-30-2012, 17:50
شركات الفوركس تطرح العروض على الانترنت ويمكن متابعه اخبارها على النت افضل واسهل

طب ولما تظهر على الواقع ونشوف الاشخاص اللى بيعملووو فى شركات الوساطه ونتعرف عليهم نفهم منهم اكتر برنامج الشركة وشغل الشركه

يبقا افضل ولا لا ؟

Amgad91
06-30-2012, 19:51
معارض الفوركس التي تقيمها بعض الشركات يشارك فيها معظم مديري المنتديات والمشرفين وبالتالي تكون فرصة كبيرة جدا للتعرف على امهر المحللين و المتاجرين
و الاستفادة من الخبرات و التجارب و ايضا العروض و الجوائز التي تقدمها هذه الشركات المنظمة للمعارض و التعرف على افضل الشركات و اهم المميزات بها

mage
06-30-2012, 20:27
فى بعض المعارض المقامة للفوركس ولعل من اهم هذه المعارض التى اعرفها هى معرض ترند وهو من اكثر المعارض اتلى يمكنك ان ترى فيها شركات فوركس كثيرة جدا ويقوموا بتقديم الكثير من العروض وهذا شئ جيد

كريم
06-30-2012, 20:33
المعارض ممتازة جدا لاكتساب الخبرات و التطلع الى اخر

عروض الشركات و برده بيكون في سحب على عدة جوايز

و بتقابل مفكرين تقدر تستفيد منهم الله يوفق الجميع

هو معرض ترند فين يا شباب بالظبط ؟

mostafakamal
06-30-2012, 23:40
اهمية المعارض انه بيكون عروض خاصة للحاضرين
مثل بونص او مسابقات او دورات تعليمية
مع انى كان لى تجربة مع شركة فاشلة من دول

moonlight
07-01-2012, 00:57
اكيد المعارض مفيدة جدا لانك بتشوف اصحاب الشركات وعروضهم وخدماتهم وتقدر تحكم على كل شركة افضل من الانترنت
وممكن تستفيد كتير من المعارض دى بتعرفك على التجار والاستفادة من خبراتهم

dr.stress
07-01-2012, 01:23
ميزة المعارض هوة التفاعل بينك و بين الخبراء في السوق
و كمان انك تقدر تعمل معاهم حوار فيما بدا لك علاوة علي هذا ان الشركات بتعمل عروض ترويجية لزوار المعرض

abdallah elbaz
07-01-2012, 18:28
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
انا اتمني اني احضر معرض ترند 2013
واعرف منه حاجات كتيره ونستفيد منه

ma90do
07-01-2012, 18:36
معارض الفوركس التي تقيمها بعض الشركات يشارك فيها معظم مديري المنتديات والمشرفين وبالتالي تكون فرصة كبيرة جدا للتعرف على امهر المحللين و المتاجرين
و الاستفادة من الخبرات و التجارب و ايضا العروض و الجوائز التي تقدمها هذه الشركات المنظمة للمعارض و التعرف على افضل الشركات و اهم المميزات بها

اهم حاجه الناس التقال في هذا المجال دي الميزه الي انا شايفها في المعارض دي وتسئلهم عن كل حاجه وهيجاوبك بالنسبه للشركات هيعرفك ازاي تختار الشركات الافضل والموثوقه والابتعاد عن الاسكام

waleed adel
07-01-2012, 23:56
هو فى معارض بتقام فى مصر كل فترة ولا مرة وخلاص
وايه اقرب معرض فى مصر هنا

sabre
07-02-2012, 00:00
اشهر المعارض التى اعرفها فى الفوركس هو معرض ترند فى القاهرة وميزة المعرض هى انه بيكون امامكجميع الشركات
وكمان بيقدموا بوانص وهدايا مجانيه للعملاء وعلشان كدا الناس بتستناة من السنه الى السنه

kingman
07-02-2012, 02:20
اشهر المعارض التى اعرفها فى الفوركس هو معرض ترند فى القاهرة وميزة المعرض هى انه بيكون امامكجميع الشركات
وكمان بيقدموا بوانص وهدايا مجانيه للعملاء وعلشان كدا الناس بتستناة من السنه الى السنه

ومعرض ترند بيقام كل سنة وبتبقى فرصة جيدة للتعرف على الشركات عن قرب ومحاضرات وتعارف بين المتاجرين وبيبقى فى مزايا كتير من خلال هذه المعارض وياريت انستا تكون حاضرة فى المعرض القادم

compaq0
07-03-2012, 15:44
انا ذهبت فى عام 2010 وعام 2012 الى معرض ترند وكان من اقوى المعارض اللى اعرفها تقام هنا فى مصر وهو معرض يحضر فيه معظم مديرين وادارة المنتديات العربية المشهورة وايضا يحضر فيه نخبة من المحللين والخبراء فى الفوركس ولا شك من حضور شركات الفوركس

اين تقام هذه المعارض و ماهى انواع العروض التى تقدم من شركات الوساطه؟هل بيبقى فى بونص مع راس المال الكبير؟هل بيبقى فى مشرفين يعطوا توصيات على عملات معينه

waleed adel
07-04-2012, 20:29
اين تقام هذه المعارض و ماهى انواع العروض التى تقدم من شركات الوساطه؟هل بيبقى فى بونص مع راس المال الكبير؟هل بيبقى فى مشرفين يعطوا توصيات على عملات معينه

هو دايما على مابسمع كل شركه بتكون عامله عرض بونص بمناسبه المعرض
وللمشتركين خلال فترة المعرض

memostar3
07-04-2012, 20:30
بسم الله الرحم الرحيم

الاشهر على الاطلاق
هو معرض ترند الذى يقام بمدينه نصر

ymn30
07-04-2012, 20:34
اخى هناك مواقع كتير على طول كل اخبار المعارض واخبار البونص الى بتعملها اى شركة بتكون موجدة عليها كل الى عليك تعمل بحث وانت هتلاقى كذا موقع محترم بيقوم بهذة الخدمه

ma90do
07-04-2012, 20:41
هو دايما على مابسمع كل شركه بتكون عامله عرض بونص بمناسبه المعرض
وللمشتركين خلال فترة المعرض

اها ودي من المميزات المهمه الي بتقدمها المعارض للتعرف عل الشركات وبتدي بونص 25 الي 100 دولار بدون ايداع هذا يجذب اشخاص كثيرين الي هذه الشركه ومعرفه مزاياها وسرعه فتح الصفقات والسحب وهكذا

kingman
07-04-2012, 21:07
اها ودي من المميزات المهمه الي بتقدمها المعارض للتعرف عل الشركات وبتدي بونص 25 الي 100 دولار بدون ايداع هذا يجذب اشخاص كثيرين الي هذه الشركه ومعرفه مزاياها وسرعه فتح الصفقات والسحب وهكذا

وبيبقى فيها ندوات ومحاضرات مفيدة وحضور ممثلين للشركات والتعرف على الشركات وادارتها عن قرب وكذلك سحوبات على جوائز وبتبقى هذه المؤتمرات مميزة جدا وبتجمع اكبر عدد من الشركات فى مكان واحد

konine
07-04-2012, 21:41
أنا يا أخي لم أسمع عن أي معرض سينضم في مغرب
و لكن هناك معارض كتير في مصر و قطر و سعودية
وفي حقيق جميل متل هذه معارض لأنا تبادل للأفكار
الله كريم

Mr.GooDMaN
07-04-2012, 21:57
هو ع حسب معلوماتى ان اكبر واضخم المعارض اللى بتقام هنا ف مصر
هو معرض ترند واللى بيحضره ناس كتيره اوى ومن اهم اصحاب االمنتديات واعضاءالمنتديات

madoxegy
07-04-2012, 22:20

ehab
07-08-2012, 20:59
بصراحة انا اول مرة اسمع عن الموضوع ده انا بصراحة عرفت الفوركس
بالصدفة من واحد صاحبى وبحاول اتعلم وبشوف حظى كدا هياخدنى لفين

essam1985
07-15-2012, 14:33
المعارض تكون فرصة للقاءات وجها لوجه بين الناس

كما انها من وسائل الدعاية للشركات
كما ان الاشخاص العاديين الذين يحضروا قد يحصلوا علي بعض الهدايا

mohamed yossef
07-16-2012, 13:29
صراحة لا اجد اى فرق فلقد كنت موجود فى معرض من فترة قريبة فى جدة بالمملكة السعودية
اقاموا فى المعرض حفل توزيع هدايا الى اخره
ولكن الفائدة من المعرض انه بمثابة دعايا لشركات الفوركس

hunlion
07-16-2012, 13:37
بسم الله الرحم الرحيم

هي محاولة من الشركات للتقرب أكثر من العميل و التعريف أيضا بالمجال لمن يعرفه خاصة في المنطقة العربية ، و فيها فوائد كثيرة لمن يحضرها فكما قال أحد الإخوة فهده المعارض يحضرها مجموعة من مديري المنتديات العربية المتخصصة في الفوركس و المتاجرين المعروفين فهي فرصة للإحتكاك بهم و الأخد من خبرتهم باللإضافة إلى أن أغلب الشركات تقدم هدايا قيمة لزورار أجنحتها و في الغالب ما تكون حسابات مجانية للمتاجرة
تحياتي

Looser
07-16-2012, 14:08
11 طريقة لزيادة الإستفادة من حضور مؤتمرات ومعارض الفوركس
معارض الفوركس ومؤتمرات الإستثمار والندوات التعليمية تحمل بين طياتها الكثير من الإيجابيات والمنفعة للأفراد ولأصحاب الشركات سوياً، ولهذا من الصعب تلخيص الأسباب التي قد تدفعك إلى أن تكون من بين الحاضرين. سوف نحاول في هذا المقال ذكر إحدى عشر طريقة للحصول على أقصى الإستفادة من المعرض.

بشكل عام، عندما تحضر مؤتمر متعلق في مجال عمل تهتم به أو يعبّر عن خبرتك الفعلية، تكون هذه فرصة ذهبية للتواصل مع خبراء معروفين على المستوى المحلي أو العالمي وزملاء تتعرف عليهم بفضل مقالاتهم وكتبهم. كيف يمكنك الحصول على أقصى استفادة من معارض الفوركس بشكل عام، وعكس هذه الإستفادة في تداولك اليومي؟ ليس هناك من جواب مطلق على هذا السؤال، ولكل تاجر قد يكون له أهداف مهنية وشخصية مختلفة يرغب في تحقيقها من خلال حضور معارض وندوات الفوركس.

فيما يلي أهم 11 طرق قد تساعدك لتحقيق أقصى قدر من الإستفادة من حضور في معارض الفوركس:
1. إقرء جدول أعمال المؤتمر بدقة، وحدد ما هي الحلقات التي قد تساعدك في تحسين مهارات التداول الخاصة بك. إبعد عن الحلقات الدراسية التي يمكنك ان تتعلم موادها بنفسك، وأعط لنفسك فرصة لسماع بالذات المواضيع التي لا تتقنها أو تظن أنك ضعيف فيها.
2. تقرّب من الزملاء المهنيين ليصبحوا رفاقك في المؤتمر، لتتمكن من مشاركتهم في ما تتعلمه. ومن شأن هذا التعاون أن يحقق فوائد خاصة عند الحديث بينكم حول حلقة قام أحدكم فقط بحضورها.
3. أحضر من اليوم الأول ولا تغادر قبل إنتهاء المؤتمر. لا يمكنك ان تدرك كم من المعلومات الجيدة قد تفوتك إذا وصلت في وقت متأخر أو غادرت في وقت مبكر.
4. البقاء في الفندق المحدد للمؤتمر. هناك حاجة في أن تتواجد في الفندق الذي يتواجد فيه أغلبية الحاضرين، حيث يمكنك التواصلك مع أكبر كم من الخبراء وتوسيع شبكتك بأكبر قدر من الفعالية.
5. عليك أن تدرك أن أصحاب العمل المحتملين والعملاء أو الشركاء التجاريين يراقبون سلوكك وتصرفاتك عند حضور حفلات المؤتمر. تصرّف بمسؤولية فأنت لست حقا "خارج الخدمة".
6. لا تترك نفسك بدون بطاقات عمل، لكي تساعد معارفك الجديدة في تذكرك حين يعودون إلى بلدانهم.
7. اجمع بلباقة أكبر عدد من بطاقات العمل قدر الامكان، حتى تتمكن من المتابعة مع البطاقات البريدية والبريد الإلكتروني والمكالمات الهاتفية والمواعيد.
8. قم بشراء الاشرطة والاسطوانات الصوتية التي يقوم القائمين على المؤتمر بتسجيلها خلال الحلقات التعليمية. وإفعل هذا حتى بالنسبة للندوات التي حضرتها، ولكن قبل أن تفعل هذا تأكد بأن هذه التسجيلات لم تنشر على الإنترنت مجاناً.
9. كن مشاركا نشطا، واطرح أسئلة وقدم التعليقات.
10. قابل وأشكر كل من عمل في مؤتمر لجنة التخطيط. انهم يستحقون الثناء الخاص. وعندما تشكرهم، سوف تكون بالتأكيد واحدا من القلائل الذين يفعلون ذلك.
11. وأخيرا وليس آخرا، افتح عقلك لتحدّيات جديدة، وانظر بتمعّن إلى جميع الأفكار الجديدة المطروحة والنظريات المستقبلية التي تذكر في المؤتمرات. من يدري؟ فقد تكون هذه الأفكار مصدر نجاحك في المستقبل.

لا تفوّت قمة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا العاشرة لإدارة صناديق الاستثمار - 2012:
على الرغم من التباطؤ الاقتصادي والتقلبات السياسية التي تهيمن على بلدان الشرق الأوسط، لا زالت الامارات العربية المتحدة أكبر سوق في المنطقة ولديها اقتصاد قوي يقوم على أساس متين ويتمتع برؤية بعيدة المدى.

للسنة السادسة على التوالي تقوم مجموعة عربكوم (Arabcom Group) بتنطيم قمة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا العاشرة لإدارة صناديق الاستثمار في 15-16 نوفمبر 2012 في فندق جميرا بيتش في دبي.

وسوف يقدّم المعرض أحدث التطورات التكنولوجية في التجارة الألكترونية والابتكارات المصممة لخفض التكاليف الخفية، والحد من عدم الكفاءات في التداول للحضور. تنوع جدول أعمال القمة كبير جداً وهو يكون، كما هو الحال كل سنة، على أوسع نطاق ليغطي كل ما هو جديد في عالم الفوركس، السندات، العقود المستقبلية، النفط، الذهب، السلع، تجارة الخيارات الثنائية وغيرها.

كما ويمكنك لقاء ما يقارب 1000 مستثمر من جميع أنحاء العالم، ومقابلة الفائزين في قمة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا العاشرة لإدارة صناديق الاستثمار، في مجال فوركس إدارة الأموال والاستثمار.

تعقد القمة ليومين بين مؤتمر ومعرض، حيث يعرض المهنيين في الصناعة يناقشون القضايا المالية الرائدة في منطقة الشرق الأوسط فيما يتعلق بالوضع الاقتصادي العالمي الحالي.

elzeel
07-16-2012, 14:35
اكيد طبعا فيها ناس ومسؤلين كبار متخصصين بالفوركس وممن
تستفاد اكتر منهم او تعرف اخبار اقوى وتحتك بيهم شخصيا
وتكون على تواصل معاهم يفيدك اكيد

2x1
07-16-2012, 14:41
انا بجد نفسي اشارك فمعارض الفوركس واحضرها الكلام عنها شوقني اني اعرف امتي وفين بتقام المعارض دي واذا كانت موجودة فكل البلاد لية معليهاش اعلانات كافية

forex4ever
07-16-2012, 14:44
لم احضر اي معرض من قبل وكنت ساذهب الى معرض ترند 2010 تقريبا وسجلت واحضروا لي كارت الدعوة بس لم اجد وقت للاسف للذهاب ..المهم اني مازلت احتفظ بهدايا جميلة وصلتني بالبريد من معرض تريند عبارة عن (ماج جميل لشرب النسكافيه)+ ملف لحفظ الاوراق ومازلت احتفظ بهذه الاشياء الى الان

kimoboy
07-16-2012, 14:45
شيء رائـع أخـي
للأسف لايوجد معارض للفوركس عندنـا في الجزائـر لأنهـم لايعتـرفون بالفوركس أصلا

amrmorasamir
07-16-2012, 14:49
بصراحه معارض الفوركس دى بتبقى ممتازه وانك بتتعرف على شركات كتيره وبيبقى فى عروض كتير وجوايز كمان للاشتراك فى المعارض دى وبونص مجانى كتير جدا

ma90do
07-16-2012, 14:51
انا بجد نفسي اشارك فمعارض الفوركس واحضرها الكلام عنها شوقني اني اعرف امتي وفين بتقام المعارض دي واذا كانت موجودة فكل البلاد لية معليهاش اعلانات كافية

انت تابع مواقع الفوريكس والاخبار العربيه بيتم عليها تحديد مواعيد هذه المعارض وان شاء الله لم ينزل اي معارض كتير ممكن يتم الاعلان عنها هنا وهذا حسب شروط المنتدي اذا كان بيسمح بذلك

ahmed
07-16-2012, 14:54
انا لم اذهب الى معارض من قبل ولكن اعتقد هناك ما يمكن ان نستفاد
منه فى تلك المعارض من خبرات ومميزات وتسهيلات

husamart
07-16-2012, 14:54
ما أسمع عنه هو معرض ترند
وقد حملت له فيديو من يو تيوب وقمت بمتبعة ما فيه والصراحة فيه من الخبرات ما هو جميل

Looser
07-16-2012, 14:57
اقوى معارض الفوركس التي حضرتها هنا في مصر
هو معرض ترند

thebest
07-16-2012, 14:58
فعلا المعارض مهمة وانا لسة
مبتدي لكن اتمني اني احضر معرض
وكل عام وانتم بخير

KOGI
07-16-2012, 19:20
المعرض مفيد جدا جدا اخى الكريم
علشان بتقابل اصحاب ومسئولين الشركات
بتقدر تشوف افضل العروض اللى ممكن تخدها عند فتح الحساب و تستفاد من خبرات الاخريين
تقبل مرورى ولك فائق احترامى

salah.bmw
07-17-2012, 00:15
بصراحة انا عن نفسي لم احضر ولا معرض ولن اسمع عن اي معرض مقام في سوريا
لأن الفوركس بشكل عام يعتبر غير قانوني هنا واتمنى ان احضر معارض كي اعرف المزيد عن هذا البحر

mido
07-17-2012, 00:18
اخي الكريم
هو معرض ترند
تقبل مروري ولك فائق احترامي

amrmorasamir
07-17-2012, 00:18
لأن الفوركس بشكل عام يعتبر غير قانوني هنا واتمنى ان احضر معارض كي اعرف المزيد عن هذا البحر
ان شاء الله هيبقى قانونى فى البلد عندكم وان شاء الله ربنا يفك كرب سوريا
وكان فى اجتماع قريب اوى فى الاردن والسعوديه تقريبا

pimo
07-17-2012, 00:22
المعارض هي احد وسائل الدعاية ان لم ازر اي معرض فوركس ولو تمكنت من ذلك لقمت بزيارته ولكن في بلدي لا توجد ثقافة استثمارية اي لا توجد اي شركة فوركس او شركة استثمارية

kingman
07-17-2012, 03:03

ان شاء الله تنتصر ارادة الشعب السورى ويرح نظام بشار الأسد المجرم وترجع سوريا شامخة قوية ونشوف معارض كثيرة فى سوريا مثل باقى الدول وانتشار لتجارة الفوركس والأستفادة منها

eng2012
07-17-2012, 03:14
هل انت تريد ان تعرف معلومات عن هذه الشركات ام انك تبحث عن الشركه الافضل كى تقوم بالتعامل معها ارجو التوضيح حتى نستطيع ان ننصحك بالافضل

Aker001
07-17-2012, 03:18
أنا لا أعرف معارض فوركس في العالم هي تستحق التعريف أكثر في الدول العربية

midoali
07-17-2012, 03:26
انا بصراحه انا اول مره اسمع عن كلمه معارض في الفوركس لكن لو عرفت في معارض بتقام
في مصر وخصوصا داخل الاسكندريه اكيد احضر واعتقد انه مفيد بعد ماسمعت كلام الاعضاء

SlaiteR
07-18-2012, 12:11
اخوتي نحن في الكويت منعدمة عندنا مثل هده المعارض

لو تسال احد عن الفوريكس

يقول لك ما هذا ؟؟هل هو منتج ؟؟

Mohamed90
07-18-2012, 13:15
السلام عليكم اخي شكرا على الموضوع و لكن لم اسمع بالمعرض الفوركس و اكيد اخي العزيز
اذا تم افتتاح عرض الفوركس في المغرب اكيد ساذهب له ولن افلت الفرصة تحايت

HOUSAMMI
07-18-2012, 13:55
معارض الفوركس

زى معارض الكمبيوتر

شركات الوساطة بتستنى المعارض

وزى ماقال الاخوة ندوات وكدة

فيه معرض فى 16-5 الجاى وعليك خير للاستثمار فى البورصة وممكن يكون فيه جزء للفو ركس

عشان تعمل عروض ترويجية لجذب اكبر عدد من الزبائن

ارجو ان تكون وضحت الفكرة

osama00971
07-18-2012, 14:29
انا اتمنى ان احضر المعارض لكن لا اعرف شيء عنها
ولا اين او متى تقام هذه المعارض

زيزو
07-20-2012, 01:35
طيب ايه يا جماعة هو فيه معارض بتقام في مصر ولا لا؟
وازاي نعرف عن المعارض ديه وانها ستقام في التاريخ؟
وهل هي مفيدة ام لا؟

Rami
07-20-2012, 01:37
هناك الكثير منها ومن هو لشركات كبيرة ومعروفة
وبالتاكيد انستا فوركس لها معارض
بارك الله فى جهودكم الكريمة

eng2012
07-20-2012, 01:54
انا لا اعرف الكثير عن هذه المعارض واعتقد اننا نستفيد الكثير من هذه المعارض لان اى معرض يقوم بعرض الكثير من الخبرات التى لا بد وان نستفيد من وجودها

Aker001
07-20-2012, 01:55
بتفرج على الصور و الفيديوهات و عالفكره فى جروبات على الفيس بوك كتير بتعرض الكلام ده و احلى ما فى المعارض فى نظرى هو انه بيكون اصحاب منتديات الفوركس الكبيره بيكونوا حاضرين و بيلقوا محاضرات مفيده ده غير الجوائز التى تقدم من شركات الوساطه المختلفة

mage
07-20-2012, 02:54
انا لا اعرف الكثير عن هذه المعارض واعتقد اننا نستفيد الكثير من هذه المعارض لان اى معرض يقوم بعرض الكثير من الخبرات التى لا بد وان نستفيد من وجودها

معارض الفوركس الكثيرة مفيدة فى اكثر من حاجة انها بتعرفك على الشركات الجديدة فى سوق الفوركس وكمان بتقدر من خلالها انك تعرف المزيد عن هذه الشركات عن قرب وفى نفس القوت ممكن يبقى فى بونص هناك

السيد الجبالي
07-20-2012, 03:03
المعارض دي فرصه طيبه للتعرف علي الشركات عن قرب ....وكمان فرصه للاحتكاك الواقعي مع هذا\ه الشركات
هناك الكثير من المعلارض وهي تكون معلن عنها ومعروفه للجميع

al7oot
07-20-2012, 03:20
والله انا نفسي لحتى الآن لم احضر اي معرض للفوركس لأني من غزة
ولكن أتمنى من الله في القريب العاجل أن يسهل الأمر وأحضر معرض

fx-man
07-20-2012, 03:45
طبعا اقوى المعارض الموجودة واللى هتستفاد منها هو معرض ترند .انا كان جالى دعاوى كتيرة انى احضره وتبع شركات محترمة بس لضيق الوقت ماحضرتش ولا مرة
كل اللى راحو المعرض دا بيقولو انه ممتاز جدا للتعرف على الشركات وكمان ممكن يجيلك بونصات من بعض الشركات هناك .

khaled zizo
07-21-2012, 16:25
صراحة محضرتش اي معارض ولكن اسمع عن معارض كتير..والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع ومنتديات مشهورة ومعروفة في مجال الفوركس..واكيد بتستفيد من المحاضرات التي يلقيها المتاجرين و لم احضر اى معارض قبل ذلك ولكنى سمعت عنها واعرف انها مفيدة يحضر فيها معظم الشركات وتقدم فيها عروض جيدة .. لذلك بتكون فرصة كويسة اتمنى انى استطيع حضورها المعارض بصراحه واول مره اسمع عنها في هذا الموضوع بس لو كده ممكن احضر ان شاء الله المعرض القادم بس ياريت الي راح المعرض يفيدنا بمعلومات عنه تاريخ المعرض وبيبقي فين والمعلومات

zahran
07-21-2012, 16:27
فيه معارض كتير يا باشا بتتعمل مثلا فى السعوديه وفى فى الاردن وفى كمان فى مصر معارض برضه بتتعمل عندنا هنا وفى معرض ترند تقريبا دا من اشهر معارض الفوركس
والمعارض دى طبعا بيبقى ليها مميزات ان فيها حسابات مجانيه سيبك انت

marem2007
07-21-2012, 16:30
المعارض دية مهمة بالنسبة لينا نحن المتداولين الصغار لاننا بنستفيد من هذة المعارض
في معرفة طرق جديدة ومعلومات جديدة تفيدنا

jihadazzam
07-21-2012, 16:40

السلام عليكم
انا الى الان لم احضر اي معرض ان شاء الله عندما يكون
معارض ممكن كتير نستفيد انا شايف مجال الفوركس واسع جدا

havic
07-21-2012, 16:53
معارض الفوركس هي بمثابة اجتماع لبعض مسوقين لشركات الفوركس يساعدون المبتدأين
لذا يمكن الاستفادة من هذه الاحداث

Aker001
07-21-2012, 16:57
لم أسمع عن أي معرض سينضم في تونس
و لكن هناك معارض في قطر و سعودية
ومصر هذه المعارض لتبادل الافكار
تساعد كثيرا

willy
07-21-2012, 17:18
نعم فائدة المعارض كبيرة جدا لانك بتتعرف على اصحاب الشركات والمديرين التنفيذيين لها وبتتعرف على ماهو جديد من انظمة المتاجرة والاكسبيرتات والمؤشرات وكله يتم عرضه وبيعه في هذه المعارض اضف الى ذلك الكتب والموسوعات القيمة

madman
07-21-2012, 18:44
والله انا الو مره اسمع عن الموضوع دا فمش مهم بالنسبالى لكن مهم بالسنبه لناس تانيه كتير اوى

msh3egy
07-22-2012, 00:12

Rami
07-22-2012, 00:13
فى هذه المعارض يتم منح المشاركين
جوائز وحسابات مجانية
بارك الله فى جهودكم الكريمة

magic777
07-22-2012, 05:29
صراحة محضرتش اي معارض ولكن اسمع عن معارض كتير..والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع ومنتديات مشهورة ومعروفة في مجال الفوركس..واكيد بتستفيد من المحاضرات التي يلقيها المتاجرين و لم احضر اى معارض قبل ذلك ولكنى سمعت عنها واعرف انها مفيدة يحضر فيها معظم الشركات وتقدم فيها عروض جيدة .. لذلك بتكون فرصة كويسة اتمنى انى استطيع حضورها المعارض بصراحه واول مره اسمع عنها في هذا الموضوع بس لو كده ممكن احضر ان شاء الله المعرض القادم بس ياريت الي راح المعرض يفيدنا بمعلومات عنه تاريخ المعرض وبيبقي فين والمعلومات

هيا فعلا بتكون فرصه جيده لعمل علاقات صداقه مع زملاءنا من المتاجريين وفرصه لرؤيه من نشاركهم الورش او الاستراتيجات
في المنتديات ونتعلم منهم وكمان فرصه لحضور الندوات التي يعملها محترفين في المجال ونستفيد منهم

hesham1046
07-22-2012, 05:33
انا روحت معرض ترند وكانت اشهر شركة فى المعرض هى شركة **dd
واتقابلت هناك با الاستاذ خورشد مدير منتدى اف اكس اربياااا
والاستاذ حورس مدير منتدى اف اكس حورس
بصراحة كان معرض ممتاز

ARAB_PIGEON
07-23-2012, 15:11
أنا أعرف أن أشهر معرض للفوركس يقام في دولة مصر الشقيقة و إسمه معرض ترند و هو فرصة حقيقية للإلتقاء بين نخبة المضاربين و كذلك لتتبع جديد العروض في عالم الفوركس،و أتمنى أن أحضر فعالياته يوما ما بإذن الله

mohamed 300
07-23-2012, 15:12
من المؤكد ان معرض ترند الذى يقام سنويا فى قاعه المؤتمرات بمصر من اكبر المعارض التى رايتها ,ويوجد به الكثير من الاشياء التى من الممكن ان تستفاد منها

BiG MoNeY
07-23-2012, 15:13
اخي الكريم هناك شركات ترريد عمل سباق لجلب اكبر عدد من المستتمرين اخي الكريم فمرة تم عمل معرض للشركة اف اكس دي دي وهي شركة معروفة بكل تأكيد وكان اللقاء من تقديم الاخ والدكتور الدي له الفضل الكبير في تعليمنا الفوركس واسمه اسامة عادل فشكرا له على تقديم تلك المحاضرات وبالتوفيق للجميع

ARAB_PIGEON
07-24-2012, 14:08

kimokonolove
07-24-2012, 14:12
المعارض شىء مهم
تجعلك تتعامل مع خبراء ووسطاء ومتداولين
فى مجال الفوركس عمومآ والأهم بتعرف الخبرات وبتعرف العروض المطروحة
من قبل افضل الشركات

master_egypt
07-24-2012, 15:09

فعلا المعرض هنا عندنا ف مصر وانا حضرت اكتر من مرة
وبجد الواحد بيستفاد منة كتير ف شغلة

magic777
07-24-2012, 19:20
اخي الكريم هناك شركات ترريد عمل سباق لجلب اكبر عدد من المستتمرين اخي الكريم فمرة تم عمل معرض للشركة اف اكس دي دي وهي شركة معروفة بكل تأكيد وكان اللقاء من تقديم الاخ والدكتور الدي له الفضل الكبير في تعليمنا الفوركس واسمه اسامة عادل فشكرا له على تقديم تلك المحاضرات وبالتوفيق للجميع

انا سمعت عن المعرض ده وفعلا استاذ اسامه متاجر ذو خبره جيده وتابعت دروس ليه كتير في منتداه
وبصراحه قمه في السهوله والشرح البسيط فااكيد وجوده في اي معرض مكسب للمتاجريين

delpi
07-24-2012, 22:33
من اهم هذه المعارض التى اعرفها هى معرض ترند وهو من اكثر المعارض اتلى يمكنك ان ترى فيها شركات فوركس كثيرة جدا ويقوموا بتقديم الكثير من العروض وهذا شئ جيد
لانك بتشوف اصحاب الشركات وعروضهم وخدماتهم وتقدر تحكم على كل شركة افضل من الانترنت
وممكن تستفيد كتير من المعارض دى بتعرفك على التجار والاستفادة من خبراتهم

saad
07-25-2012, 03:50

msh3egy
07-25-2012, 05:23

mena
07-26-2012, 14:16
لا اسمع عن هذه المعارض وما هى فوائدها واين تقام لان على حد علمى اعرف ان الفوركس خاص بالنت فقط

Aker001
07-26-2012, 14:17
اتمنى ان اذهب إلى احدى تلك المعارض
لإني لم ارى اي من تلك المعارض واتشوق لرؤيتها

morx123
07-26-2012, 14:21
للاسف لايوجد لدينا معارض خاصه بالفوركس
او بالاصح لم اسمع عنها نهائيا

yassoo011
07-26-2012, 14:27
معارض الفوركس التي حضرتها معرض شركة ترند للفوركس بمركز القاهرة الدولي
للمؤتمرات بالقاهرة وكان المعرض يحتوي على العديد من شركات الفوركس وعروضها واستفدت من المعرض
في العروض المقدمة والكتاي الذي اهدي لكل الحاضرين وهو تعلم الفوركس من الالف للياء

zeyadkabeel
07-26-2012, 14:56
اول مره اسمع عن ان هناك معارك للفوركس والحمد لله قدرت اعرف معلومات عنه والسنة القادمة إن شاء الله ساحضر المؤتمر

magic777
07-26-2012, 21:36

ياريت تحاول تحضر معرض من المعارض دي في بلدك لانها فعلا فرصه رائعه وتجربه هتتعلم منها كتير وهتقدر
تكون منها صداقات مع متاجريين من بلدك وغير الدروس المفيده الي بتتعمل فيها

ahmedalex
07-27-2012, 00:36
وهو معرض يحضر فيه معظم مديرين وادارة المنتديات العربية المشهورة وايضا يحضر فيه نخبة من المحللين والخبراء فى الفوركس ولا شك من حضور شركات الفوركس فايدة المعارض انة الشركات بتعمل تسويق لى نفسها كل شركة بتعمل عروض وبتوضح كل حاجة عن الشركة فى المعارض وبيكون فى ندوات ومحاضرات عن السوق الفوركس والبورصة

mido75
07-27-2012, 00:40
اخى اهم شئ فى المعارض هى انك تستطيع مقابلة الخبارء فى مجال الفوركس كما ايضا بيكون هناك عروض كثيرة و تستطيع عن قرب التعرف على خدمات و مميزات شركات الفوركس التى تستطيع ان تأمن و ضع اموالك بها و افضل معرض لدينا فى مصر هو بالفعل معرض ترند و يقام سنويا

mido95
07-27-2012, 00:51
انا عن نفسى كمبتدأ لا اعرف اى شئ عن هذة المعارض و لم اذهب لاحدها قبل ذلك

فهل يمكن لاحد الاعضاء ان يفيدنى فى مكان معرض ترند اللى بتتكلموا عنه فى الردود و هل هو فى القاهرة ؟

naitsi
07-27-2012, 01:00
السلام عليكم
بصراحة محضرتش اي معارض ولكن اسمع عن معارض كتير..والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع ومنتديات مشهورة ومعروفة في مجال الفوركس..واكيد بتستفيد من المحاضرات التي يلقيها المتاجرين المحترفين

kero
07-27-2012, 01:18
انا عن نفسى كمبتدأ لا اعرف اى شئ عن هذة المعارض و لم اذهب لاحدها قبل ذلك

فهل يمكن لاحد الاعضاء ان يفيدنى فى مكان معرض ترند اللى بتتكلموا عنه فى الردود و هل هو فى القاهرة ؟
لا تشغل نفسك يااخى بمثل هذه الاشياء الوقت الا ممكن تحضر فيه المعرض
تستفيد بيه فى التعليم افضل

hadeer hamdy
07-27-2012, 01:21
ايه ده انا اول مره اسمع عن معارض الفوركس دى
هو فى معارض كمان للفوركس

kanzsea
07-27-2012, 02:36
لم احضر معارض فوركس من قبل ولكن سمعت ان بيكون فيها نداوات ومحاضرات جيدة جدا
واتمنى ان احضر احد هذة المنتديات

sara123
07-27-2012, 02:41
بتهيألي المعارض دي مهمة جدا بس انا عن نفسي محضرتش اي معرض حتى الان لانني في الحقيقة لم ابدا المتاجرة الحقيقة سوا منذ ستة أشهر فقط ولكني أتمنى أن أحضر معرض 2013 وأكيد هستفيد باذن الله.

zizo_a_86
07-27-2012, 02:45
لم اذهب يوما الى معارض الفوركس ولا اعرف ما اسم هؤلاء المعارض لكن اتمنى زيارة احدها يوما ما

saad
07-27-2012, 03:10

ashraf
07-28-2012, 13:13
يعتبر معرض ترند والذى يقام فى مصر سنويا من اشهر معارض الفوركس فى البلدان العربية ويحضر فيه المحللين الفنيين وشركات الفوركس واصحاب المنتديات الفوركسية الشهيرة وانا الى الان لم احضره ولكنى اتمنى ان استطيع ان احضره السنوات المقبلة

ahmed
07-28-2012, 13:14
معرض ترند وكان من اقوى المعارض اللى اعرفها تقام هنا فى مصر وهو معرض يحضر فيه معظم مديرين وادارة المنتديات العربية المشهورة وايضا يحضر فيه نخبة من المحللين والخبراء فى الفوركس

فعلا هذا المعرض ترند سمعت عنه انه من اقوى المعارض
التى اقيمت فى بدايه العام واجمل ما فيه انك تخطلت باصدقائك فى الفوركس

Single phase
07-28-2012, 13:29
انا معرفش حاجه عن المعارض دي بصراحه
لكن هي بالطبع أكيد مهمه وليها فوايد

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 16:40
انا بصراحة اسمع ان المعارض دى مفيدة جداً ونفسى احضر اى واحد منها
باذن الله اقدر احضر ترند 2013
لكن ياريت نعرف معلومات عنه قبل بدايته باذن الله !

ameer
07-28-2012, 16:41
ليست لدي اي معلومات عن المعارض وعن اماكن اقامتها فهل احد يزودنا بها وبتاريخ عروضها

hamidoufawcan
07-28-2012, 16:53

Eslam
07-28-2012, 17:02
هل فيه معارض فى الاسكندرية ؟
احب الذهاب لها ان وجدت قريبة منى

magic777
07-29-2012, 01:16
يعتبر معرض ترند والذى يقام فى مصر سنويا من اشهر معارض الفوركس فى البلدان العربية ويحضر فيه المحللين الفنيين وشركات الفوركس واصحاب المنتديات الفوركسية الشهيرة وانا الى الان لم احضره ولكنى اتمنى ان استطيع ان احضره السنوات المقبلة

انا روحته قبل كده تقريبا مرتين اول مره ماكنتش اعرف اي حاجه عن الفوركس ويادوب اخدت فكره بس عن المجال
لكن تاني مره كنت بهتم بالمتابعه واشوف الانشطه المتاحه والندوات وايضا الشركات المشاركه في المعرض

uventene
07-29-2012, 08:20
اول مره اسمع عن موضوع المعارض اعتقد دي طريقه جيده للتقارب في الافكار بين الفوركسيون في جميع انحاء العالم والوطن العربي

zeina
07-31-2012, 17:38

انا لم اذهب من قبل لاى معارض ولكن الجميع يقول انها فرصة رائعة وجيدة لمعرفة كل جديد ومتابعة احدث الشركات وما تقدمة من عروض والتعرف على متداولين اخرين بالتاكيد مفيد

mohamed1happy
07-31-2012, 17:40
هي المعارض مفيدة جدا لانك بتشوف اصحاب منتديات مشهورة وكمان اصحاب
شركات فوركس وتتبادل الخبرات لكني حتي الان لم يحالفني الحظ ولم احضر اي معرض من دوووول انشاء الله هروح ترند 2013

mohamed hamdy
07-31-2012, 17:43
السلام عليكم جميعا انا اول مرة اسمع عن هذه المعارض
ولكني اتمني ان اذهب مرة الى احد هذه المعارض

Noah
07-31-2012, 18:28
اللى انا اعرفه معرض ترند لان هذا المعرض يعتبر هو الاكبر اللى بيحصل فى العالما لعربى وهذا المعرض تجد فيه اغلبية شركات الفوركس والتى من خلالها يتم العمل مع سوق الفوركس بجدية بكيرة جدا

themaxprofit1
07-31-2012, 18:31
انا اريد ان عرف اكثر عن معارض الفوركس حيث انى جديد
فى هذا المجال ومبتدء فية وارجو منكم اتوضحوا اكثر فى هذا المجال

hend
08-13-2012, 16:11
لا معنديش خبرة فى الموضوع ده والله انا لسة
جديدة فى السوق ولسة بتعلم وتقبل مرورى اخى الكريم

mmm2013
08-18-2012, 02:08
انا لم اسمع من قبل عن تلك المعارض التى تتم وارجو التوضيح متى تكون هذه المعارض وماذا تعرض حتى نستطيع الاستفاده منها جيدا

abdellatif2013
08-18-2012, 04:00
هو معرض ترند

hossam hossam
08-24-2012, 17:26
بصراحه لم اسمع عن معرض للفوركس حدث في المدينه الي انا موجود وهي الاسكندريه
لان الفوركش مشهور اوي في مصر يمكن 1في الميه من الشعب المصري يعرفوه او اقل

Eslam Torres
08-24-2012, 17:30
صراحة اول مره اسمع عن موضوع المعارض ده
بس اعتقد انه هيكون مفيد جدا

silver
08-24-2012, 21:46
بالنسبة لي للان لم اذهب لمعارض فوركس

حيث ان في بلدي لا يوجد ولوا وجد لذهبت فورا

islam96
08-26-2012, 13:47
صراحةً أول مرة أسمع عن معارض الفوركس
ما هي ؟ وما غرضها ؟
أرجو الإفادة

aminewactop
08-27-2012, 15:26
السلام عليكم

hend
09-06-2012, 01:34
لا معنديش خبرة فى الموضوع ده والله انا لسة
جديدة فى السوق ولسة بتعلم وتقبل مرورى اخى الكريم

m.o.b
09-06-2012, 01:42
زياره المعارض لها عوامل كتيره مفيده بتقابل ناس ليها خبره محترفين ف التجاره

وكيفيه التعامل معهم وانا شايف ان دى ف حد ذاتها حاجه كويسه

واتمنى انى ازور اى معرض ان شاء الله
تقبل مرورى

lala
09-06-2012, 01:46
اكيد للمعارض دى اهميه كبيره فى الفوركس ولكن نظرا لانى عضوه جديده هحاول البحث فى هذا الموضوع
لحد ما اتوصل ما هى معارض الفوركس حتى تعم الافاده على الجميع وسوف اذكر اهميتها

eng2012
09-06-2012, 01:58
انا لا اعتقد انه يوجد مثل هذه المعارض تقام فى الدول العربيه
لان تجاره العملات الاجنبيه لا تكون معروفه كثيرا حتى الان فى العالم العربى

mohamed amin
09-06-2012, 08:18
اكيد الذهاب لاى معرض فوركس فيه مكسب كبير جدا لمحبى الفوركس لانك هتتعرف على ذوى الخيرات
واهم الشخصيات وهتشوف اشياء جديدة وهتتعرف على اكثر من محترف

ahmedamz
09-06-2012, 09:45
المعارض دى فالنهاية تعتبر بيزنس وهى كنو من الدعاية لبعض شركات الوساطة
لكن هناك بعض المعارض لم تكتفى بالدعاية فقط لكن تقدم دورات تعلم فوركس
وبهذا يستفيد اكبر شريحة من هذة المعارض

كونان
09-20-2012, 18:45

ahmad123
09-23-2012, 08:35
نسمع كثيرا عن المعارض التي تقام لاجل الفوركس لكن وجهة نظري انها معارض روتينية لاتقدم شيء يذكر للمبتدىء
المتداول المبتدىء بحاجه للتعليم اكثر من الذهاب لمعرض مؤقت

fnaan
09-23-2012, 08:44
والله انا اول مره اسمع عن المعارض دى انا كنت بسمع عن وجود شركات بتكون ليها عروض وليها مكاتب خاصه بيها فقط لترويج العروض الى عندهم والتحدث عن المزايا الى انت هتاخدها لو اتعاملت معاهم بس طالما فى معارض زى مانت بتقول اكيد هلجأ ليها لانها هاتكون فيها شركات منافسه وهاسمع فيها احسن العروض الموجوده من الشركات وافضل كمان من النت عشان هتسال وتعرف بشكل مباشر مش من ورا شاشه

magic777
09-23-2012, 21:30
نسمع كثيرا عن المعارض التي تقام لاجل الفوركس لكن وجهة نظري انها معارض روتينية لاتقدم شيء يذكر للمبتدىء
المتداول المبتدىء بحاجه للتعليم اكثر من الذهاب لمعرض مؤقت

لا اخي على فكره المعارض دي مفيده جدا لان بيكون فيها دورات تعليميه وكمان انت بتتعرف فيها
على زمايل المهنه وتقدر تستفيد منهم بردو او تشاركوا بعض مشاريع

abdulhadi
09-23-2012, 21:34
هذه الشركات من خلال معارضها
تقدم ميزاتها للناس لكي تعرف خدماتها
والمبتدىء لايستفيد منها شي الا التعرف على ميزات
كل شركة مشاركة

mohammed1991
09-23-2012, 21:40
لا اعلم هل هناك معارض ام يوجد معارض للفوركس
لكن هناك غالبا ماتوجد معارض لكل شىء

MAGDY
09-23-2012, 21:41
بسم الله الرحم الرحيم

مش أكتر من إنه نوع من أنواع الدعاية والإعلان
ودى أرزاق ناس كتير بتأكل عيش من ورا تنظيم المعارض ده
مش كده برضه ؟؟؟
المهم اللى يخصنا إحنا ، المنصة اللى بين إيدينا
ولو حتى عملوا معارض فى بلاد الوكواك .. مايفرقش معانا
صح الكلام ؟؟؟
تحياتى

yasser habola
09-23-2012, 22:35
بالنسبة لمعارض الفوركس اشهرها معرض يسمي معرض ترند وهو معرض كبير ويقيم احيانا في قاعة المؤتمرات بمدينة نصر
والهدف من زيارتة التعرف علي الشركات وعروضه الخاصة الموجودة فقط في المعرض ولا تستطيع الحصول عليها خارج المعرض
تقبل مروري

dina
09-23-2012, 22:59
انا اول مرة اعرف ان فى معارض بتتعمل للفوركس وبجد معلومة جديدة
وشفت من الاعضاء ردود هايلة عن المعارض بانها مفيدة جدا واتمنى عند وجود معرض
ان يخبرونا به لكى نستفيد جميعا

keko
09-23-2012, 23:42
فعلا انا مكنش عندى اى خلفيه بخصوص هذه المعارض ولم اسمع عنها ولكن الى واضح من اردود الاعضاء
ان هذه المعارض شىء فى غايه الاهميه وذلك لانه من خلال المعرض بيتم تعرفك على اصحاب الشركات والمسؤليين

osamaelnino
09-24-2012, 00:17
هناك معارض كثيرة للفوركس فى دول الخليج خاصة
لكن اعتقد ان هدفها فقط هو الدعاية من اجل جلب عدد اكبر من العملاء

bullot1568
09-24-2012, 00:23
لا اعلم هل هناك معارض ام يوجد معارض للفوركس
لكن هناك غالبا ماتوجد معارض لكل شىء

zasd
09-24-2012, 00:41
هو معرض ترند

عندك حق يا اخى
انا اوافقك الرأى
بتتعرف على المتاجرين شخصيا
علشان كده الناس بتستنى المعرض كل سنه

maro50
09-24-2012, 01:58
افضل ان احضر احد هذة المعارض لارة تجار فوركس حقيقين لاننى استمع واقرا تجارب الاخرين من المتداولين دون ان اقابلهم واعرف الميزات الشخصيه لنجاحهم على ارض الواقع

egypt25
09-24-2012, 02:22
هى المعارض دى بتكون فرصة لتجميع كل الشركات وكل المتداولين فيها
الشركات فيها بتقدم عروض الخاصة بيها للناس وكمان بيوزعوا حسابات مجانية بونص على الناس هنا
وبتبقى فرصة انك تتقابل مع الناس اللى زيك فى الفوريكس وتتكلم

Spiderhoof
09-24-2012, 03:05
النت بالطبع لا يكفي لتعلم كل شيء وتلك المعارض تمثل اهمية كبيرة ولكن اذا كنت لا تستطيع ان تصل لها تستطيع ان تجلبها لك حتي تستفيد منها ولكن للأسف لا استطيع افادتك في ذلك .. لك التوفيق

ahmedgalal
09-24-2012, 05:32
انا كل الى اعرفه فى هذا الموضوع ان
المعارض دى بتكون دعايه قويه للشركه
فى البلد العربيه اللى بتروحها
والله يوفق الجميع

azifek
09-24-2012, 08:36
بالنسبة لي لا يوجد إطلاقا أي معارض للفوركس في دولتي
لو كانت موجودة شيئ جميل أن أذهب لهذه المعارض و أستفيد منها

2x1
09-24-2012, 10:05
هى المعارض دى بتكون فرصة لتجميع كل الشركات وكل المتداولين فيها
الشركات فيها بتقدم عروض الخاصة بيها للناس وكمان بيوزعوا حسابات مجانية بونص على الناس هنا
وبتبقى فرصة انك تتقابل مع الناس اللى زيك فى الفوريكس وتتكلم

والله انا مجربتش الموضوع دة ومش عارف بيتم الاعلان عن المعارض دي فين يعني اللي بيروحوا المعارض دي بناء علي دعوات مثلا ولا بيبقي فية اعلان عنها

mohamed eldamnhorey
09-24-2012, 10:33
والله انا مجربتش الموضوع دة ومش عارف بيتم الاعلان عن المعارض دي فين يعني اللي بيروحوا المعارض دي بناء علي دعوات مثلا ولا بيبقي فية اعلان عنها

قبل بدء المعرض وانطلاق المعرض بيتم اعلان عن الميعاد والبرنامج اللى بيتم فى المعرض للشركات على موقع شركة ترند المنظمة للمعارض

mansourito
09-26-2012, 03:22
في بلادي لا توجد مثل هذه المعارض واظن انها مفيدة للمتداول وانصجك الاخوة في مصر بعدم تفويت هذه الفرص

hwida nada
09-26-2012, 03:29
والله موضوع المعرض ده حاجة جميلة بجد ياريت الاقى فرصة لتواجدى فى المعرض ده
اتمنى من اى حد يكون عنده خلفية عن المعاض دى وايه اللى بيتم فيها وهو لما بيروح بيعمل ايه ياريت بجد يقولنا

sabry
09-26-2012, 04:01
اهم معرض هو معرض ترند حيث يمكن الاستفادة منة فى عروض الشركات
والتعرف على عمالقة المتداولين

noureen
09-26-2012, 04:12
انا سمعت عن مهرجان فى دبى لكن مروحتش
و صراحه اعرف انهم بيكسبوا منهم بس ايه المكاسب مش عارفه

hasback
09-26-2012, 04:18
يا بختكم يا مصريين في عندكم معارض ومديري مواقع واحنا في المغرب لس في البطاط هنيئا لكم بما ربحتم وكما يقول المثل من جد وجد..واتمنى من اخواني الفوركسين في المغرب ان يفكري في انشاء تكتل ولو على النت لكي نكون قاطرة لاخرين،فهناك الكثير من الشباب لا يعرف حتى بوجود شئ اسمه الفوركس

nada
09-26-2012, 08:16
بصراحة محضرتش اي معارض ولكن اسمع عن معارض كتير والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع الكبيره
واكيد مفيدة لان بيحضر فيها معظم الشركات وتقدم فيها عروض جيدة لذلك بتكون فرصة كويسة

y4x
09-26-2012, 08:39
المعرض مفيد ياغالى

اول مرة اسمع عن الموضوع ده

بيكون فين المقر اخى فى مصر

ياريت يكون فى تنوية عن المعارض قبلها بوقت كافى حتى يقدر اى متداول يجهز نفسة

لام اكيد هيكون فى القاهرة وطبعا فى ناس من مدن اخرى بعيدة

elkhawaga
09-26-2012, 08:41
اول مرة اسمع عن المعارض دى او بمعنىاصح اول مرة اخذ بالى من المعرض دى كنت بشوفها لكن لم تعير اهتمامى
شكرا على الملومة و يا ريت حد يقولنا امتى المعارض دى

mohamed saad
09-29-2012, 18:33
اعتقد ان الاستفادة لشركات الفوركس من هذه المعارض افضل من المتداولين وتجد دائما ايام هذه المعارض السوق في صعود وذلك لان اغلب العرب يشتركون في الفوركس ويدخلون بمبالغ طائلة دون ادنى فهم عن الفوركس وفجأة تجد بعد ذلك هبوط حاد فيخسرون اموالهم واعتقد ان هذا ما يسمى بلعبة الكبار في سوق الفوركس

Servernet
09-29-2012, 18:38
بصراحه اول مره اسمع ان بييبقى فى معارض للفوركس, بس ان شاء الله السنه الجايه ومع المعرض القادم هكون متواجد بأذن الله لان بحب اظهر فى الوسط الاجتماعى فى اى مجال

Mustarinho
09-29-2012, 18:41

علاء بدران
09-29-2012, 18:43
اة طبعا هو مفيد جدا لتبادل الخبرات بين اصحاب الخبرة والاستفادة منهم
معارض الفوركس جميلة جدا والاستفادة منها اعظم

eng/ali
09-29-2012, 18:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم
اكيد المعارض بيكون فى تفاعل اكثر من شاشات الكمبيوتر وتجد من يشرح لك كل جديد
فى عالم الفوركس وكيفية تحقيق افضل ربح والتعرف على الشركات ذات الثقة فى هذا المجال

asmaa omar
09-29-2012, 20:49
هناك معارض كثيره تقام فى الدول العربيه سنويها
واشهرهم هو معرض ترند الذى يقام فى القاهره وفاذتها انه يكون بها عروض مميزه بسبب قيام المعرض

ash988246
09-29-2012, 21:23
بسم الله الرحم الرحيم

يوجد معارض كثيرة لبعض شركات الفوركس في بعض العواصم العربية أهمها القاهرة الرياض دبي الكويت ومن أشهر المعارض معرض ترند وتشترك فيه أغلب شركات الفوركس والتي تعلن عن موعدة مسبقاً .

4ex
09-30-2012, 04:15

mamon
09-30-2012, 04:36

shaimaa1
09-30-2012, 05:19
ما هى هذه المعارض وهل تقام هذه المعارض فى مصر ايضا وهل تقام فى موعد معين من السنه

derar
10-21-2012, 21:07
السلام عليكم
ما عندي اي فكرة لمعارض
فوركس وبصراحة لم اسمع
بها الا هنا علما باني سنفور فوركس

aboubakeur_m12
10-21-2012, 21:11
ليست لدي ادنى فكرة عن المعارض التي تقام عن الفوركس سوى انها تزيدك خبرة و تعرفا على اشهر المتداولين في هذا الميدان اضافة الى اقامة دورات لتعليم الفوركس و تكون شهرية عن طريق النت .

lovemoon
10-21-2012, 21:11
بسم الله الرحم الرحيم

فائدة المعارض
انك بتتعرف علي ناس جديدة في مجالك
و بتاخد عروض و هدايا كمان
و بتتعلم دروس و معلومات جديدة

samorai
10-21-2012, 21:32
انا لا اعرف اي معارض للفوركس و لكن ان وجت معرض
سادهب اليه فاية الاشخاص و التكلم مع ممتلي الشركات مباشرة امر مختلف
و ايضا تستطيع الالتقاء باشخاص في الفوركس و التعرف اليهم

ahmed fakhry
10-21-2012, 21:54
انا اول مرة اعرف ان مصر تعرف شئ عن الفوركس او فية معارض للفوركس . انا كنت فاهم ان المتداولين اللى شغالين فى الفورك من مصر بنشوفهم بس هنا فى المنتديات اللى بتتكلم عن الفوركس فقط

majdquran
10-21-2012, 22:15
بسم الله الرحم الرحيم

للاسف معارض الفوركس في الدول العربية قليلة ..
السبب ان معضم الدول العربية لسا عاشية في تخلف وتعارض الفوركس ولا تفهم فيه .

abdullah bakri
10-21-2012, 22:20
اعلانية بشكل اكبر وتستطيع التوضيح والاقناع اكثر عن طريق شيء مباشر اكثر من طريق الانترنت .

nahlla
10-21-2012, 22:34
بصراحه اول مره اعرف انه في معارض حقيقيه نقدر نتععرف فيها علي بعض واكيد ده شئ جميل جدا
لان العلاقه الانترنتيه جافه جدا واكيد لو تعرفنا علي بعض وعلي المراقبين والخبراء وحسينا اننا بشر حقيقين هايكون ليه اثر حلو قوي في التفاعل بيننا اكتر
بالاضافه لانه زي مابيقول الزملاء في جوايز وعروض حلوه يعني اكيد جو رائع وممتع يكسر الملل اللي ممكن نشعر بيه من الفوركس
لان الصور تترك انطباع يدوم في الاذهان

jamalsale
10-22-2012, 16:00
انا لا اعرف عن ايت معارض و لم احضر الى واحد من قبل
و ان وجدة فقد ادهب لاستفيد منها

egypt25
10-22-2012, 16:31
هى المعارض بتكون فيها فوائد انها بتخليك تطلع على كل عروض الشركات بتاعه الفوريكس
وكمان بتكون فيه احيانا محاضرات واحيانا بيكون فيه حسابات مجانا بيتم توزيعها

ahmed1980
10-22-2012, 16:31
بسم الله الرحمن الرحيم
فرصة جيدة للتعرف ومشاهدة كل من لة علاقة بهذا المجال
وفرصة للاستفادة

toto
10-26-2012, 05:42
انا عن نفسى لم احضر اى معارض قبل ذلك ولكنى
سمعت عنها واعرف انها مفيدة يحضر فيها معظم
الشركات وتقدم فيها عروض جيدة لذلك بتكون
فرصة كويسة اتمنى انى استطيع حضورها
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس

شيرين
10-28-2012, 17:14
بيبقى شئ جميل انك تروح المعارض دى وتتعرف على الشخاص اللى بتتعامل معاهم فيس تو فيس فالمعارض دى بتجذب كل اللى مهتمين بالمجال ومعظمنا بنشتغل مع بعض فى المنتديات او مع محللين دون ان نعرفهم ودى تبقى فرصة جيدة جدا للتعارف وغير كده بيبقى فى محاضرات وعروض وشركات ممكن تتعرف عليها اكتر من غير هذه المعارض انا بشوفها انها حاجة مميزة

cristiano
10-29-2012, 17:26
اخى الكريم
المعارض دى بتكون دعايه قويه للشركه فى البلد العربيه اللى بتروحها
تقبل مرورى.

---------- Post added at 02:26 PM ---------- Previous post was at 02:23 PM ----------

كان معرض ترند بمركز القاهرة للمؤتمرات كان رائع بحضور شركات كثيرة
وكان هدية المعرض كتاب عن الفوركس من البداية حتى مستوى رائع
ولكننا نتمنى العام تالقادم 2013 ان تكون شركة انستا موجودة بالمعرض لتزيده قوة .

hams
10-29-2012, 17:32
للاسف انا اول مره اسمع عن هذه المعارض ولكن هى فعلا مفيده
لانك بتتعرف على الخبراء فى هذا المجال وديه فرصه نتعرف بيها ببعض

وان شاء الله نتقابل فى ترند 2013

متمنية العلم
10-29-2012, 17:33
اول مرة اسمع بهاالشي

nermy
10-29-2012, 23:19
هل معارض الفوركس هذه موجوده فى الدول العربيه وبالاخص مصر ام مقتصره على دول معينه يا ريت توضيح

mohamed djat
11-24-2012, 23:47
لم اسمع على اية معارض في مرة واحدة حالفني الحظ
ودخلت الى مقر البورصة

سولي
11-28-2012, 03:54
هو معرض ترند

سامية
11-28-2012, 13:56

حمو
11-28-2012, 14:55
انا اسف مش اعتراض ولكن للاستفسار
واية وجه الاستفادة اللي رجعت عليك بما انك حضرت المعرض

one17
11-28-2012, 15:24
معارض الفوركس تتميز بتجمع بعض للخباء
يمكنك ان تستفيد من سؤالهم والتعلم منهم

yaallah3
12-14-2012, 00:06
اعتقد اشهرها هى المعارض التى تقام فى مصر وبتكون اهميتها فى انك بتلتقى بعدد كبير من المشاركين فى الفوركس
بالاضافة الى مديرين المنتديات المشهور وشركات الفوركس وحضور ندوات خاصة بالفوركس والتعرف على عروض الشركات

ahamed ali
12-14-2012, 00:42
بتفرج على الصور و الفيديوهات و عالفكره فى جروبات
على الفيس بوك كتير بتعرض الكلام ده و احلى ما فى المعارض
فى نظرى هو انه بيكون اصحاب منتديات الفوركس الكبيره بيكونوا
حاضرين و بيلقوا محاضرات مفيده ده غير الجوائز التى تقدم من شركات

abero
12-14-2012, 01:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا اخوانى
كانت شركه اف اكس دى دى عامله معرض فى مصر وكان ممتاز
الله اسال لكم الارباح وعدم الخسائر

nabilo
12-19-2012, 17:23

forex3
12-19-2012, 21:57
انا عن نفسى اول مرة اسمع عن معارض للفوركس تقام هنا فى مصر واعتقد انها اذا موجودة فعلا سوف تكون لها فائدة كبيرة واكيد بتكون مجال كبير للتعرف على اكبر متداولى الفوركس وكمان على مديرى المواقع الفوركس

mahmoud1
12-19-2012, 21:59
فى معرض ترند الدولى ان حضرت السنة اللى فتات وان شاء الله لو فى نصيب احضر السنة دى بيكون فى شركات الفوركس بيعملو عروض لشركاتهم وتقدر تتعرف على الشركات عن قرب المعرض ان شاء الله على ما اعتقد هايكون فى شهر واحد وفى عروض كويسة بتعملها الشركات فى هذة الفترة

locos
12-19-2012, 22:00
ان شاء الله احضر معرض
للاسف لم ارى عندنا اهتمام بالفوركس
او مظاهر ومعارض

البرجيسي
12-19-2012, 22:02
سمعت فعلا عن وجود معارض لفوركس وقد كنت علي وشك اني اروح معرض ترند 2012 ولكن للاسف لم ياذن الله ان اشارك فيه ولكن ان شاء الله من الممكن في 2013 اعمل حسابي اوي وافضي نفسي واروح واشارك في معرض فوركس ترند 2013

Stranger
12-19-2012, 22:56
اشهر المعارض هو معرض ترند الذي يقام في القاهره
يحضره عدة شركات قويه ويحضره مجموعه من خبراء الفوركس تتعرف فيه من خلالهم على الشركات الراعيه للمعرض ويقومو بشرح بعض اساسيات التداول

LiNDa1
12-19-2012, 23:00
للاسف لم اشهد اي معرض قوي
بكون مثل قالو الاعضاء في مصر لكن
مش ساكنه بمصر :p

sabirdaba
12-19-2012, 23:00
المعارض تساعد على معرفة عروض الشركات وكذلك التعرف على الخبراء في هذا المجال والتقرب اليهم وتبادل الخبرة معهم وهذا شيء أكثر من رائع لكن مع الاسف نحن في المغرب لا يوجد عندنا مثل هذه المعارض والاشخاص المحترفون في هذا المجال بالمغرب يحسبون على رأس أصابع اليد الواحدة

faracha
12-19-2012, 23:07
سمعت عنها واعرف انها مفيدة يحضر فيها معظم الشركات وتقدم فيها عروض جيدة ..

yacrao
12-19-2012, 23:12
انا اقطن ف الجزائر وهنا فكرة الفوركس مازالت في المهد يني لا معارض ولا شيء المهم انا
في رايي ان المعرض يجعلك تقترب اكثر من عالم الفوركس وهذا كذلك يساعدة على التاقلم
نفسيا

AsaadSoft
12-19-2012, 23:26
اعتقد فكرة رائعة ان تكون هناك معارض للفوركس على ارض الواقع لان هذا سيشجع اكثر على تعلم الفوركس والاستمرار فيه

safi
12-19-2012, 23:35
بما انى جديدة في الفوركس ، ول مره اسمع عن المعارض ، اكيد انها فكرة روعة واكيد هيتحقفق منها استفادة كبيرة ، وان شاء الله نتابع المعرض والمعارض القادمة

kami
12-20-2012, 00:16
اتمنى ان اذهب إلى احدى تلك المعارض لإني لم ارى اي من تلك المعارض واتشوق لرؤيتها ..

hard$currency
12-20-2012, 00:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
على المستوى الشخصى انا اول مره اسمع عن هذه المعارض موفق يا صديقى على الموضوع الرائع وانا شخصيا استفدت منه
بالتوفيق للجميع

youssef1025
12-20-2012, 00:25
السلام عليكم و رحمة الله أخي الكل يذهب ليرى و يستمع ما الجديد في هذا العالم الجميل فالفنان التشكيلي يذهب ليستمتع في المعرض بالصور مع أنه فنان و كذلك الشأن بالنسبة للمتداول تحياتي.

bakeer
12-20-2012, 00:26
مساء الخيرات
اخي الكريم المعرض جزء من الاعلان الكم الهائل
من المستثمرين والمتاجرين يجعل الفوريكس اكثر نشاطا
وقوة وهذا يعني فائدة اكبر لمن لديهم فكرة واسعة عن الفوريكس

ana_masrya
12-20-2012, 00:33
سلام عليكم اخي الكريم
ولله حلو اخي يكون معرض في بلدنا ويكون لينا حضور
ولله انا اتمنى الحضور لي اي معرض عن الفوركس حت لو كان بعيد مش مهم
يكون معرض بي بلد
وتحياتي

doda
12-20-2012, 00:46
يعنى ايه معرض فوركس هو فعلا فى حاجة معرض فوركس وبيبقى فين فى ارض المعارض ولا ايه هههههههههه
طيب المعرض بيكون فيه بيع وشراء هناك فى المعارض بيعملوا ايه بجد مش فاهمه ياريت حد يوضحلى

abaragh
12-20-2012, 00:52
هاته المعارض فرصة جيدة كذلك لاصحاب المنتديات لانها تستفيد من العلاقة التي تربطها مع هذه الشركات وتخصص لها حسابات مجانية لاجراء مسابقات عليها وتكون هاته المنتديات كمعلنين لشركات الفوركس.

yaallah2
12-20-2012, 10:59
السلام عليكم
انا موجوده فى الفوركس أدخل فى حدود سنه تقريبا ولم اسمع عن المعارض الا منك
ياريت الفوركسيون يخبورن عن اماكن هذه المعارض عندما تقام لان بالتأكيد هى تكون مهمه جدا
وتجعلك تتعرف على الكثير من الزملاء وعلى الاقل تشعر بنه يوجد زملاء عمل لاننى فى الفوركس
اشعر كاننى وحيدة فيه لا اتعامل سوى مع نفسى فقط وبالتالى وجود المعارض مهمه

saly
12-23-2012, 03:03
فيه معرض يقام فى مصر كل سنه اسمه ترند
ودا الحقيقه انا محضرتوش ابدا
بس بيقام فيه مؤتمرات وورش عمل اكيد هتكون تجربه مفيده جدا لاى حد يحضرها

ayman.shosha
12-24-2012, 15:32
اخى العزيز
الفكرة هى احداث تواصل اجتماعى
بين شركات الوساطة
وبين العالم الواقعى
لما بها من مميزات جذب عملاء جدد
او حتى ممن لم يتعاملوا على الانترنت من قبل

ياسر
12-24-2012, 15:36
بسم الله الرحمن الرحيم
اعتقد ان المعارض نفسها فرصه جيده للتعرف على زملاء العمل ومتاجري الفوركس شخصيا
وحضور الندوات والمحاضرات الهامه بها والاستفاده منها ونرجوا المزيد من اخواننا المشاركين

LiNDa1
12-24-2012, 15:43
●♥♥ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ♥♥●
اهلا ياغالي لم اسمع بهي المعارض احنا في دولتنا لا تقام مثل هي العروض

Omaryat1
12-24-2012, 15:47
السلام عليكم
بالنسبة لدولتنا المغرب لم أسمع أبدا بمعرض فوركس فعلا و لكن ربما يكون

abdenbi
12-24-2012, 16:54
انا لم اشهد اي عرض للفوركس من قبل و لم اسمع بتواجدها
في العالم العربي و لكن ان وجدت لم لا ندهب الليها لمعرف جديد العروض

a.mahmoud
12-24-2012, 16:57
في مصر هناك معرض ترند و الذي سوف يقام في الفتره من 31 يناير حتي 3 فبراير عام 2013 في قاعه المؤتمرات بمدينه نصر..وهذه المعارض تكون فرصه جيده للتعرف علي سوق الفوركس

maham
12-24-2012, 17:01
بسم الله الرحم الرحيم

ولكن اسمع عن معارض كتير..والفائدة من حضور هذه المعارض انك بتتعرف على متاجرين جدد وعلى مديرين مواقع ومنتديات مشهورة ومعروفة في مجال الفوركس..واكيد بتستفيد من المحاضرات التي يلقيها المتاجرين المحترفينمن اقوى المعارض اللى اعرفها تقام هنا فى مصر وهو معرض يحضر فيه معظم مديرين وادارة المنتديات العربية المشهورة وايضا يحضر فيه نخبة من المحللين والخبراء فى الفوركس ولا شك من حضور شركات الفوركس

deya2005
12-24-2012, 17:20
معارض الفوركس هده تقرب وجهات النظر وايضا تتعرف على الشركات وعروضها
ومميزات كل شركه وتتعرف على ناس كتيره في نفس المجال

shimaa
12-24-2012, 17:23
الحقيقة انا معنديش فكرة ...لكن لو فيه معارض عن الفوركس يبقى حلو جدا وهنستفيد منها جدا .

noureen
12-24-2012, 20:00
المعارض مهمه جدا ليس لتعلم الفوركس و لكن لمعرفه اجدد عروض الشركات
و فى معرض فى ارض المعارض 31/1 ان شاء الله