PDA

View Full Version : كتب الفوركس .. البداية : كتاب الفوركس للمبتدئين العرب

Gehad Anwar
03-07-2018, 19:01
بسم الله الرحمن الرحيم

موضوعات كتير في المنتدى اغلبها لمبتدئين بيسألوا ابداء ازاي اتعلم ايه وازاي ومنين

وفي اعضاء اخرين بيسالوا اسئلة على شاكلة انا محتاج مبلغ قد ايه علشان ابداء ورافعة مالية قد ايه

واغلب المبتدئين بيحسوا انهم تايهين ومش فاهمين او ضايعين من المسميات الكتير والمواضيع الكتير المتقطعه في النهاية يحس انه اخد من كل فيلم أغنية

عارف حاجات ومش قادر يربطها ببعض

اخواننا واخواتنا الاعزاء ...

علشان تبداء صح لازم تاخد الموضوع من الاول خااااااالص من مصدر واحد مصدر واحد بس يكون معتمد وموثوق وتركز عليه

لغاية ما تخلصه خااالص وتقراه مرة كمان ومع المرة الأولى والتانية الجزئية اللي تحس انها ما اتهضمتش

تعيد قرائتها او تدور عليها في جوجل والمنتدى واليوتيوب ...

اكتر مصدر موثوق تتعلم منه البدايات وتفهمها انك تحمل كتاب الفوركس للمبتدئين ... الكتاب ده مهم ومفيد لك في البداية علشان تفهم وعلشان تقدر تستوعب باقي الكتب

في التحليل الفني والاساسي

جبتلكم النسخة بتاعتي وحطيتها على لينك للي عاوز يحملها واللي عاوز اي كتاب يتفضل يقول اسمه واسم المؤلف وانا هدور عليه عندي واذا مش عندي ربنا يقدرني والاقيه

واجيبهلكم

بالتوفيق للجميع ...

ده لينك التحميل

كتاب الفوركس للمبتدئين العرب (http://filecloud.io/3pi2to8sz)

Gehad Anwar
03-11-2018, 13:58
نفهم من كده ان محدش محتاج الكتاب ده مثلا ؟؟
بيظهر لي ان فيه مشاهدات للموضوع مفيش نقاش او طلب لكتب حتى

هو القسم التعليمي ده محدش بيخشه غيري مثلاً؟

Morocco
03-15-2018, 17:44
أعتقد أن البقاء في صفقة أمر صعب بالنسبة للمتداول ، لأنه يحتاج إلى نقطة جيدة للخروج من صفقاته في سوق الفوركس ، ولهذا فهو بحاجة إلى خبرة جيدة في التداول في هذا السوق ، أعلم أيضًا أن هذا النشاط التجاري مفيد جدًا لنا لذا يجب ألا نترك هذا النشاط أبدًا.

Gehad Anwar
03-17-2018, 13:15
أعتقد أن البقاء في صفقة أمر صعب بالنسبة للمتداول ، لأنه يحتاج إلى نقطة جيدة للخروج من صفقاته في سوق الفوركس ، ولهذا فهو بحاجة إلى خبرة جيدة في التداول في هذا السوق ، أعلم أيضًا أن هذا النشاط التجاري مفيد جدًا لنا لذا يجب ألا نترك هذا النشاط أبدًا.

يعني البقاء في صفقة امر صعب ؟؟ وايه علاقة الرد بالموضوع المفروض ان ده موضوع ارشادي عن البداية في التعلم حول سوق الفوركس
على الاقل حمل الكتاب وحاول تقرا بدل نسخ الردود لان دي مش طريقة جيدة ابدا للمشاركة ومفيش فيها اي نفع لا ليك ولا لغيرك

Knoo35
07-05-2019, 22:34
هذا المحفز القادم، هو كتجربة الذروة الرائعة في الحياة. وهو حدث كبير جدا في السوق. نادرا ما
تقريبا على منطقة الدعم والمقاومة. وغالبا ما يحدث في اليوم األول
يحدث، وعندما يحدث سيظهر دوما
من أسبوع التداول، بعد أن يكون السوق قد قضى بعض الوقت للتفكير في سعر عادل خالل عطلة نهاية
األسبوع