PDA

View Full Version : المخالفات في حملة البونص ... سواء بالنظام القديم او الجديد (شامل قدر الامكان)

Gehad Anwar
04-17-2018, 02:23
بسم الله الرحمن الرحيم

لكل من لا يستوعب المخالفات التي يقع بها في حملة بونص مقابل النشر بالمنتدى

سأحاول تبسيط المخالفة وعقوبتها ...

اولا لازم نوضح حاجة مهمة جدا ...نسخ المشاركات والاخبار وتقطيع الموضوع ميت حته في ميت موضوع علشان ما حدش بياخد باله

لا والله بياخدو بالهم

اصل حضرتك بتنسخ الموضوع حته حته وبتلزقه في موضوع جديد حتة حته

واللي بيراقب برنامج .. سينسور كده بيدور اول حاجة ورا عمليات اللزق او النسخ ... تاني حاجة في حجم الموضوع

بعد كده في مطابقة الموضوع من موضوعات تانية بمحرك بحث على الويب .. وده نظام شغال في المنتديات الاجنبي التابعة لانستا قبل ما ييجي هنا سنة

يعني جه هنا كمان بتطويراته

كونك انك بتنسخ ولسا مستمر شايف ان الموضوع كلام فارغ .. احب اقولك هي كل الحكاية بس استقرار البرمجيات الجديدة في المنتدى وبعد كده هيتم الحظر ما تقلقش

يعني استمريت شوية مش هتستمر على طول ...

ده بالنسبة للاعضاء اللي بينسخوا المشاركات ..

في ناس تانيه بقا اللي عاملين احالات مزيفة وعضويات الاحالات دي بتعمل موضوعات سبام .. لان نشر الردود محدود زي ما احنا عارفين ب 50 رد في اليوم

بشراكم ... مش هتعدي بردوا على الشركة وبكرة تشوفوا العقوبة هتبقى عاملة ازاي ...

المجموعة التالته بقا ... تحت عنوان مش قولتلك احنا شلة في بعضينا

دول عاملين بقا حاجة كده متطورة جدا وجميلة جدا الا وهي ... بيتفقوا مع بعض انهم يدخلوا في الموضوعات والردود بتاعة بعض ويعملوا لايك لبعض بسبب ومن غير سبب وفي الغالب ردودهم بتبقا قصيرة اصلا او منسوخة
وكنت ببقا مستغربة ان الموضوع اللي انا تعبانه فيه ماعليهوش ولا شكرا واحدة والردود المنسوخة دي عليها شكر
لغاية ما ناس ولاد حلال فهموني نظام الشلة ..

دي مخالفة يا اخوانا والنظام هيجبها وتندرج تحت بند التحايل وعقوبتها الغاء البونص

مش هتتحظروا اه .. بس الوقت اللي بتقضوه في النشر واللايك هتلاقوه مش جايب همه .. هباءً منثورا

فاستقيموا يرحمكم الله

لو لقيت رد واحد منسوخ ولا مالوش علاقة بالموضوع اللي بنناقشه هاعمل فيه بلاااااغ وانا بتابع مواضيعي على فكرة وشايفاكوا وعارفاكو

:rules::rules::rules::rules::rules:

Gehad Anwar
04-21-2018, 15:05
شايفة مشاهدات للموضوع بس مش شايفة ولا مشاركة يعني .. قرار عام بالتجاهل مثلا
طب تمام ... ياريت الناس ما تزعلش بقا وتقول ما كنتش اعرف

وما سمعتش ومحدش قال لي

وانا هافضل ارفع في الموضوع واثبت لينك الموضوع عندي بعنوانه في صفحتى الشخصة بالمنتدى

noura n
04-21-2018, 15:12
بسم الله الرحمن الرحيم

لكل من لا يستوعب المخالفات التي يقع بها في حملة بونص مقابل النشر بالمنتدى

سأحاول تبسيط المخالفة وعقوبتها ...

اولا لازم نوضح حاجة مهمة جدا ...نسخ المشاركات والاخبار وتقطيع الموضوع ميت حته في ميت موضوع علشان ما حدش بياخد باله

لا والله بياخدو بالهم

اصل حضرتك بتنسخ الموضوع حته حته وبتلزقه في موضوع جديد حتة حته

واللي بيراقب برنامج .. سينسور كده بيدور اول حاجة ورا عمليات اللزق او النسخ ... تاني حاجة في حجم الموضوع

بعد كده في مطابقة الموضوع من موضوعات تانية بمحرك بحث على الويب .. وده نظام شغال في المنتديات الاجنبي التابعة لانستا قبل ما ييجي هنا سنة

يعني جه هنا كمان بتطويراته

كونك انك بتنسخ ولسا مستمر شايف ان الموضوع كلام فارغ .. احب اقولك هي كل الحكاية بس استقرار البرمجيات الجديدة في المنتدى وبعد كده هيتم الحظر ما تقلقش

يعني استمريت شوية مش هتستمر على طول ...

ده بالنسبة للاعضاء اللي بينسخوا المشاركات ..

في ناس تانيه بقا اللي عاملين احالات مزيفة وعضويات الاحالات دي بتعمل موضوعات سبام .. لان نشر الردود محدود زي ما احنا عارفين ب 50 رد في اليوم

بشراكم ... مش هتعدي بردوا على الشركة وبكرة تشوفوا العقوبة هتبقى عاملة ازاي ...

المجموعة التالته بقا ... تحت عنوان مش قولتلك احنا شلة في بعضينا

دول عاملين بقا حاجة كده متطورة جدا وجميلة جدا الا وهي ... بيتفقوا مع بعض انهم يدخلوا في الموضوعات والردود بتاعة بعض ويعملوا لايك لبعض بسبب ومن غير سبب وفي الغالب ردودهم بتبقا قصيرة اصلا او منسوخة
وكنت ببقا مستغربة ان الموضوع اللي انا تعبانه فيه ماعليهوش ولا شكرا واحدة والردود المنسوخة دي عليها شكر
لغاية ما ناس ولاد حلال فهموني نظام الشلة ..

دي مخالفة يا اخوانا والنظام هيجبها وتندرج تحت بند التحايل وعقوبتها الغاء البونص

مش هتتحظروا اه .. بس الوقت اللي بتقضوه في النشر واللايك هتلاقوه مش جايب همه .. هباءً منثورا

فاستقيموا يرحمكم الله

لو لقيت رد واحد منسوخ ولا مالوش علاقة بالموضوع اللي بنناقشه هاعمل فيه بلاااااغ وانا بتابع مواضيعي على فكرة وشايفاكوا وعارفاكو

:rules::rules::rules::rules::rules:

موضوعك مفيد وهو نصيحة للاشخاص اللى بيعملوا كده حتى لا يتمادوا فى الموضوع وانا شفت ردود زى دى كتير هنا
انا لسه جديدة وبحاول التزم بالقواعد بس هل الردود القصيرة لا يحتسب عليها البونص هل يلزم ان الرد يكون طويل ؟

Gehad Anwar
04-21-2018, 15:18
موضوعك مفيد وهو نصيحة للاشخاص اللى بيعملوا كده حتى لا يتمادوا فى الموضوع وانا شفت ردود زى دى كتير هنا
انا لسه جديدة وبحاول التزم بالقواعد بس هل الردود القصيرة لا يحتسب عليها البونص هل يلزم ان الرد يكون طويل ؟

حسب الحملة الاساسية لازم الرد يكون سطرين من غير السلام عليكم ورحمة الله والشكر والمجاملات ... مش ممنوع انك تكتبيهم بس تكون المشاركة اللي في سياق الموضوع
ومرتبطة بيه طولها سطرين او على الاقل معدية 120 حرف حسب ما زمان كانوا بيقولوا ... بس ما تكونش منسوخة او مكررة

manotripleewry
04-21-2018, 18:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياريت بقا الكل يعرف الكلام ويلتزم بيه كويس
لان كل فتره بنلاقى ناس بتسال ليه البونص مش بيتحسب
وهو مش فاهم ان اكيد عمل حاجه مخالفه للقوانين عشان كدا متحسبش

annas
04-21-2018, 20:00
طب سؤال مفيش ولا واحد راضي يجوبني عليه انا
لو علقت على موضوع ومفيش حد عملي شكرا هل بيحتسب ولا لا وانا هل ولا بد اعمل شكرا ولا مش شرط

muhammdmr
04-21-2018, 21:07
الحقيقه موضوعاتك واقتراحاتك مميزه بشكل مميز وتنسيق تستحقي عليه بالطبع تقييم وكما ذكرت التحايل في الغالب مجهود منثور لا يجدي ولا يثمن من جوع ولكن هناك ايضا خلل يجب ان تعمل الشركه عليه ليستقيم عليه الاعضاء وكنت اتمني ان لا اري هذا الخلل حتي استطيع ان اشارك بشكل سليم فاذا نظر اي عضو لعدد مشاركاته لهذا الشهر لا يعلم ايهما تم تقييمه بشكل سليم وايهما لا حتي يعلم حجم الخطأ علي مشاركاته ويعيد تصحيحها وبالتالي يعلم حجم البونص الذي سيصله كل شهر حتي لا نتفاجأ جميعا ببونص قليل جدا لا نستطيع ان نفتح به صفقه ويحدث اللغط بين الاعضاء بين مؤيد وبين معارض وفي الغالب الكل هيعارض لانه من البدايه لم يتم التوجيه بشكل سليم

Gehad Anwar
04-21-2018, 21:17
طب سؤال مفيش ولا واحد راضي يجوبني عليه انا
لو علقت على موضوع ومفيش حد عملي شكرا هل بيحتسب ولا لا وانا هل ولا بد اعمل شكرا ولا مش شرط

أولا الرد لازم يكون ماشي مع قوانين الحملة الاساسية ومفيهوش مخالفات .. سطرين وفي سياق الموضوع وبناء ومفيد ومش منسوخ ولا مكرر
فبيتحسب لك قيمته حسب القسم في اقسام ب 10 سنت واقسام فرعية ب 5 سنت واقسام من غير خالص بس اللايك فيها بيتحسب حسب تقديرات الشركة

اما اللايك ده بقا فليه حساب تاني خالص يعني بس نسبة حصولك على لايك او تقييم بتعلى مع المشاركات وتفاعلك بلايك وتقييم الموضوعات اللي بتدخلها ومشاركات الاخرين

annas
04-21-2018, 23:30
بس في ناس وصلهم البونص ناقص يعني على كل 50 تعليق تاخد 5دولار صح ولا ايه نظام 0.10 الي بتزيد عندي في Accumulated bonus انا مكتوب امامها الان 49.50 هل ده الي حخدو اخر الشهر ولا حيتخصم منو وشكرا على المساعدة

forone
04-21-2018, 23:38
والله انا على الرغم انى لسه ماليش كتير على المنتدى بس فعلا لاحظت اغلب المخالفات المذكوره والملاحظ ان نسبه مش قليله من الناس داخله تجمع بونص عن طريق اضافة كلام مالوش معنى من الاساس او لايتعلق بالمواضيع المشارك فيها انا مقدر ان ناس كتير عاوزه تجمع بونص وتشتغل خصوصا مع حجم البونص القليل بس كل شىء بالعقل حلو نستفيد بالبونص ومنضيعش باقى الاعضاء

forexman11
04-22-2018, 00:07
مخالفات في بالنظام القديم والجديد لعمل البونص فيجب علينا جميعا ان نعمل بالموضوعات الجديده و الموضوعات التي تهم جميع الاعضاء وعن المشاركات الغير واضحه و الغير مفهومه

Gehad Anwar
04-22-2018, 18:58
بس في ناس وصلهم البونص ناقص يعني على كل 50 تعليق تاخد 5دولار صح ولا ايه نظام 0.10 الي بتزيد عندي في Accumulated bonus انا مكتوب امامها الان 49.50 هل ده الي حخدو اخر الشهر ولا حيتخصم منو وشكرا على المساعدة

مظبوط كل 50 رد مستوفي لشروط الحملة بتاخد 5 دولار .. حسب الاقسام اللي الرد فيها بحتسب ب 10 سنت
بتعرف انت المفروض هتتحاسب على ايه من اجمالي العداد في كل الاقسام تحتها الاحصائيات اللي فوق اخر مبلغ استلمته من المنتدى
ده اللي هتتحاسب عليه مجموعهم

Gehad Anwar
04-22-2018, 19:01
مخالفات في بالنظام القديم والجديد لعمل البونص فيجب علينا جميعا ان نعمل بالموضوعات الجديده و الموضوعات التي تهم جميع الاعضاء وعن المشاركات الغير واضحه و الغير مفهومه

ما هو المفروض يكفوا عن النسخ وتقطيع الموضوعات ونسخ وتكرار الردود في الموضوعات
يعني اللي عاوز ينشر حاجة ينشرها من فهمه وباسلوبه بدون اي عملية نقل او نسخ
حتى الرابط بيتم استخدامه ونسخه باداة اضافة الروابط غير كده فالافضل الامتناع لان فعلا المنتدى بقا مليان سبام في كل حته

annas
04-22-2018, 19:08
اختي مش فاهم ممكن صورة توضيحية واسف على الازعاج انا مش عارف العداد ده فين

Mohamed dakrury
04-22-2018, 19:10
السلام عبيكم ورحمة الله وبركاته
شكرا اخى الفاضل على التوضيح لانى كمبتدء مكنتش اعرف حجات كتير من اللى شرحتها مع العلم ناس كتير قالت خد من هنا ومن هناك وانسخ بس بصراحه مكنتش مقتنع الف شكر للتوضيح يالتوفيق ببجميع

Gehad Anwar
04-23-2018, 10:00
اختي مش فاهم ممكن صورة توضيحية واسف على الازعاج انا مش عارف العداد ده فين

بتدخل الملف الشخصي بعضوي المنتدى وبتدوس على الخانة اللي في الصورة

28725

وبعدين بتنزل تحت بتلاقيه ده العداد جايبلك كل قيمة مشاركاتك بكل قسم بتجمعهم وبتعرف انت المفروض بتاخد قد ايه وفي الاخر خالص بونص الشهر اللي فات اللي استلمته الصورة واضحة اهي

28726

MohamedAhmed1973
04-23-2018, 13:31
بصراحه انت قواتي كل الكلام الي كتبته في رساله لاحد المشرفين و كان السبب انني دخلت علي احد المنشورات و كان منشور جيد و لم ياخذ شكر واحد
و اسفل منه وجدت احد الاعضاء كاتب سطر واحد ليس له علاقه بالموضوع اصلا و تقريبا واصل ل 15 شكر حاجه غريبه و مستفزه بجد
كوني جديد بالمنتدي وقعت في بعض الاخطاء و لكني عالجتها و توقفت عنها لانه من الجميل و الرائع ان نتشارك في موضوعات جديده يستفيد منها الجميع
بالتوفيق للجميع

Gehad Anwar
04-23-2018, 13:58
بصراحه انت قواتي كل الكلام الي كتبته في رساله لاحد المشرفين و كان السبب انني دخلت علي احد المنشورات و كان منشور جيد و لم ياخذ شكر واحد
و اسفل منه وجدت احد الاعضاء كاتب سطر واحد ليس له علاقه بالموضوع اصلا و تقريبا واصل ل 15 شكر حاجه غريبه و مستفزه بجد
كوني جديد بالمنتدي وقعت في بعض الاخطاء و لكني عالجتها و توقفت عنها لانه من الجميل و الرائع ان نتشارك في موضوعات جديده يستفيد منها الجميع
بالتوفيق للجميع

بحاول قدر الامكان اني اكون مفيده في مكاني خاصة وزي ما الناس شافت العقوبات لما بتتوقع بتتوقع عالجميع بشكل دوري
كل فترة قيمة البونص بتقل مرة مع رافعة محدودة لحسابات المنتدى ومرة بنظم جديدةتحدد المشاركات اليومية علشان الاسبام يقل ويبقى ترافيك حقيقي
والله اعلم ايه في المستقبل

بدرال
04-23-2018, 14:32
السلام عليكم و الله الموضوع بصراحة كما يقال في اللب الا انه اريد ان اضيف ان بعض المشاركات التي تكون بدون معنى ايضا تعتبر خارجة عن النطاق ولو كتبت ولو لم تنسخ و ايضا حبذا لو كانت مواضيع تطرح للنقاش الحر غير متعلق بالفوركس فقط مواضيع صحة تعليم عمل تربية افاق ،انا اضن ان بيننا اطفال مشرفين على مستقبل ينقصهم ارشاد شباب يبحثون عن انفسهم عن احسن مايمكن ان يكتشف في انفسهم ،اريد القول هناك مواضيع كتيرة و تحلى فيا المناقشة يا اخوة و شكرا

Gehad Anwar
04-23-2018, 15:00
السلام عليكم و الله الموضوع بصراحة كما يقال في اللب الا انه اريد ان اضيف ان بعض المشاركات التي تكون بدون معنى ايضا تعتبر خارجة عن النطاق ولو كتبت ولو لم تنسخ و ايضا حبذا لو كانت مواضيع تطرح للنقاش الحر غير متعلق بالفوركس فقط مواضيع صحة تعليم عمل تربية افاق ،انا اضن ان بيننا اطفال مشرفين على مستقبل ينقصهم ارشاد شباب يبحثون عن انفسهم عن احسن مايمكن ان يكتشف في انفسهم ،اريد القول هناك مواضيع كتيرة و تحلى فيا المناقشة يا اخوة و شكرا

بالفعل هو في قسم بعيدد عن الفوركس قسم الدردشة والحوارات العامة وفي اقسام كتير لكن مفيش حد بيشارك فيه كتير زي القسم العام الخاص بالفوركس
لان البونص فيه تقريبا في الرئيسي 5 سنت والافرع مش بيوضح فيه بونص
فبالتالي الاستسهال كله مع منتدى النقاش العام حول الفوركس للأسف

Gehad Anwar
04-25-2018, 14:20
السلام عبيكم ورحمة الله وبركاته
شكرا اخى الفاضل على التوضيح لانى كمبتدء مكنتش اعرف حجات كتير من اللى شرحتها مع العلم ناس كتير قالت خد من هنا ومن هناك وانسخ بس بصراحه مكنتش مقتنع الف شكر للتوضيح يالتوفيق ببجميع

ما ينفعش خد من هنا ومن هنا وانسهخ ... المطلوب في المنتدى عامة من قبل حتى النظام الجديد انك تشتغل باسلوبك وتضيف جديد
يعني يبقا في اقبال في المنتدى مش بس علشان البونص لكن كمان علشان المحتوى اللي المنتدى بيقدمه
النظام الجديد مش هدفه جمع لايكات وشكر للاعضاء هدفه تطوير المنتدى مش استمرار الاسبامرز

islammowafy
04-25-2018, 15:32
ياريت بقا الكل يعرف الكلام ويلتزم بيه كويس
لان كل فتره بنلاقى ناس بتسال ليه البونص مش بيتحسب
وهو مش فاهم ان اكيد عمل حاجه مخالفه للقوانين عشان كدا متحسبش

almajek22
04-25-2018, 16:05
المشكله ان فيه مواضيع كتير جدا موجوده في المنتدي مواضيع قدميه ومنسوخه اكثر من ميت مره وغير كدا المواضيع المتعلقه بتحليل ايام معينه عدي عليها سنوات وتوصيات بالقها اكثر من خمس سنين المفروض ادراه المنتدي تقوم بتنقيه والمواضيع علشان يكون المواضيع الموجوده كلها هادفه ومفيده مش مجرد الاف المواضيع وليس لها فائده نتمني ان ادراه المنتدي تقوم علي ذلك

hussein1985
04-25-2018, 16:46
اشكرك يا اخت جهاد على هذا النصائح الهامه التي لابد من اخذها في الاعتبار حيث ان المنتدي
صارم جدا ولابد علي كل عضو الحذر لانه في حالة حظر الحساب سيتم مواجهة صعوبه كيبرة حتى يستطيع
تفعيل حساب جديد ولابد من المحافظه علي حسابك الحالي

Gehad Anwar
04-25-2018, 17:31
المشكله ان فيه مواضيع كتير جدا موجوده في المنتدي مواضيع قدميه ومنسوخه اكثر من ميت مره وغير كدا المواضيع المتعلقه بتحليل ايام معينه عدي عليها سنوات وتوصيات بالقها اكثر من خمس سنين المفروض ادراه المنتدي تقوم بتنقيه والمواضيع علشان يكون المواضيع الموجوده كلها هادفه ومفيده مش مجرد الاف المواضيع وليس لها فائده نتمني ان ادراه المنتدي تقوم علي ذلك

ما هو المشكلة ان هيبقى عممل شاق جداا انه تلاقي المواضيع الاصلية وتحذف او تأركيف الموضوعاتالمنسوخة وكل شويه يطلع نسخ جديدة .. عملية لا تنتهي الا بانتهاء النسخ
واللي عاوز يعمل موضوع يعمله بمحتوى جديد ومفيد لكن نسخ نسخ نسخ وتكرار .. والاسلوب المستفز بتاع تقطيع مقال كبير لسطور ده بيضيع حق الموضوعات المهمة

emadomda
04-28-2018, 15:13
وبسبب اختلاف التوقيت لكل سلسلة من الموجات بشكل كبير, فان استخدام نظرية موجات اليوت يعتمد بشكل رئيسي علي تفسير الحركة . تحديد الوقت الأفضل لدخول السوق أو الخروج منه يعتمد علي كونك قادرا علي ان تري وتتبع النموذج الرئيسي للحركة وما بداخله من موجات صغيرة وأيضا ان تعرف متى تتداول ومتى توقف تجارتك بالاعتماد علي تفسيرك لنماذج الحركة .

الشيء الأساسي في تفسير نموذج الحركة بشكل صحيح – هو إيجاد نقطة البدء الصحيحة . فمجرد ان تكون قادرا علي تعلم رؤية النماذج الموجية وتميزها بشكل صحيح فانه يمكن اعتبارك احد الخبراء في سوق الفوركس وستري انه بإمكانك تطبيق نظرية اليوت في كافة جوانب تجارة الفوركس كما ستصبح قادرا علي استخدام هذه النماذج في تفعيل قراراتك سواء إذا كنت تتداول بشكل يومي أو حتى في المدى الطويل

nour3iny
04-29-2018, 02:55
الحقيقه موضوعك مميزه وتنسيق تستحقي عليه بالطبع تقدير وكما أوضحت التحايل في الغالب مجهود منثور لا يجدي ولا يثمن من جوع ولكن هناك كذلك خلل يلزم ان تعمل الشركه عليه ليستقيم عليه الاعضاء وكنت اتمني ان لا اري ذلك الخلل حتي استطيع ان اشارك على نحو سليم فاذا نظر اي عضو لعدد مشاركاته لذلك الشهر لا يعرف ايهما تم تقييمه على نحو سليم وايهما لا حتي يعرف كمية الخطأ علي مشاركاته ويعيد تصحيحها وبذلك يعرف كمية البونص الذي سيصله شهرياً حتي لا نتفاجأ جميعا ببونص ضئيل للغاية يلزم من البدايه التوجيه على نحو سليم

hady sayed
04-29-2018, 07:59
بسم الله الرحمن الرحيم بالفعل انا استفدت من الموضوع جدا خدت بالي من حاجات ياما اتمنى ان الناس كلها تلتزم بقواعد المنتدى الكريم لاني احنا هنا بنشتغل شغل حلال و بنتعب بجد سبلاش بعد كل اللي بنعمله من تعب ومجهود يضيع في حاجات بسيطه المفروض الناس اللي بيشتغل بالفوركس في اكثر الناس تعرف يعني ايه التزام بقواعد وشروط في انتظار كل جديد ورائع مثل هذا المقال المفيد اتمنى التوفيق للجميع باذن الله تعالى

ehabbob
04-29-2018, 14:02
اخى العضو الكريم فى الحقيقة موضوع غاية فى الاهميه واتمنى من جميع الاعضاء الاخذ به وتتبع تلك الامور والخطوات حتى لا اخد يخسر البونص بتاعته
والله هو المستعان

Gehad Anwar
04-29-2018, 14:52
المشكلة دلوئتي انك لو قولت لحد انت غلطان وما التزمتش بالقوانين بيدخل يديلك تقيم سيئ على مشاركتك اللي انت بتوضحله فيها انه خالف وانه نسخ وانه ما التزمش بالقوانين وبيقلل من تقيمك انت
ومعتمد ان وراه جوقه هترفع من تقييمه وتنزل من تقييمك انت المفروض يبقا التقييم اضافي من الشركة ويبقا فيه تميز لكل مشاركة وتقدير لجودة المشاركة الفعلية من مغزاها
يبقا في رقابة اضافية علشان ما يبقاش عضو بيشتغل وبيتعب ويجي عضو تاني شغال اقل منه وكل شغله نقل بطريقة او بأخرى يقلل من قيمة شغل ناس بتتعب فعلا في الشرح والمشاركات وبتحاول تفيد غيرها فعلا

VARTOLUU
04-29-2018, 18:18
اشكركم اخواني اعضاء المنتدي الكرام علي مواضيعكم الممتازة المفيدة جدا
شكرا لك اخي علي هذا الموضوع الممتاز
طيب ليه نعمل مخالفات اصلا فيها ايه لما نعمل تعليقات عادية ربنا يهدي