PDA

View Full Version : البتكوين | بديل البيتكوين | أفضل بديل للعملات المشفره و عملة البيتكوين | Bitcoin

aymansaleh
04-21-2018, 16:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخوه الكرام

البتكوين | بديل البيتكوين | أفضل بديل للعملات المشفره و عملة البيتكوين | Bitcoin

https://youtu.be/6bihRt3l384

snnaky
04-21-2018, 17:34
بص ياباشا انت راجل متداول وفاهم اكيد
مافيش حاجة اسمها بديل لحاجة تانية
يعنى مثلا مش ممكن تلاقى اليورو بديل للدولار لكن كل عملة ولها قينتها وفى النهاية حتلاقى الدهب واليورو والدولار شغالين ومعاهم عملات تانية انما اللى ممكن نقولة ان فى عملات قائدة بتاخد باقى العملات معاها وتصعد او تهبط
انا زمان كنت بتداول فى البورصة المصرية وكان سهم مثلا زى اوراسكوم تليكوم قائد لكل الأسهم اللى فى نفس القطاع زى راية او المصرية للأتصالات مثلا
معلش انا بكلمك من خبرة
نفس الكلام مع العملات الرقمية بس لعبة الكراسى الموسيقية
تعرف ان طول الفترة اللى فاتت من 11يوم تقريبيا وانا ببيع اللى معايا على اجزاء من عملات زى الدوج كوين والداش واللايت كوين وغيرهم وشغال تبديل ببالبتكوين من على منصة حلوة كدة مجانى وبكسب العملات دى بردة مجانى وعملت فرق مش بطال وتسلية وانا قاعد وبدون اى مجهود طول ما انا فاتح الموقع هو اللى بيبعتلى عملات رقمية مجانية
والحمد لله زى ما توقعت ابتدت الدوج كوين تنخفض حاليا وانا كمنت مبدل بالبتكوين وفعلا عملت فرق ولسة حيكمل شوية ولما يرجع تانى ينزل شوية يريح ارجع ابدلهم باللى لسة مطلعش واطلع معاة نظام اسانسير
معنديش اى مانع ان اى حد عاوز يفم ويستفسر على الطريقة والموقع انى اساعدة

bassoumy
04-21-2018, 18:04
بص ياباشا انت راجل متداول وفاهم اكيد
مافيش حاجة اسمها بديل لحاجة تانية
يعنى مثلا مش ممكن تلاقى اليورو بديل للدولار لكن كل عملة ولها قينتها وفى النهاية حتلاقى الدهب واليورو والدولار شغالين ومعاهم عملات تانية انما اللى ممكن نقولة ان فى عملات قائدة بتاخد باقى العملات معاها وتصعد او تهبط
انا زمان كنت بتداول فى البورصة المصرية وكان سهم مثلا زى اوراسكوم تليكوم قائد لكل الأسهم اللى فى نفس القطاع زى راية او المصرية للأتصالات مثلا
معلش انا بكلمك من خبرة
نفس الكلام مع العملات الرقمية بس لعبة الكراسى الموسيقية
تعرف ان طول الفترة اللى فاتت من 11يوم تقريبيا وانا ببيع اللى معايا على اجزاء من عملات زى الدوج كوين والداش واللايت كوين وغيرهم وشغال تبديل ببالبتكوين من على منصة حلوة كدة مجانى وبكسب العملات دى بردة مجانى وعملت فرق مش بطال وتسلية وانا قاعد وبدون اى مجهود طول ما انا فاتح الموقع هو اللى بيبعتلى عملات رقمية مجانية
والحمد لله زى ما توقعت ابتدت الدوج كوين تنخفض حاليا وانا كمنت مبدل بالبتكوين وفعلا عملت فرق ولسة حيكمل شوية ولما يرجع تانى ينزل شوية يريح ارجع ابدلهم باللى لسة مطلعش واطلع معاة نظام اسانسير
معنديش اى مانع ان اى حد عاوز يفم ويستفسر على الطريقة والموقع انى اساعدة

للاسف الشديد يا محترم في ناس معتقده ان العملات الرقميه لما لعت غطت علي سوقالفوركس والسويله هتقل من الفوركس وتروح للعملات الرقميه ودي كانت لعبه كبيره فعلا لسحب السيوله بعض الوقت لكن من لال خبرتي بهذا المجال لسنوات كثيره فانا اري انه من المستحيل ان يغطي العمله الرقيه علي الفوركس لان سوق الفوركس انت بتتداول بعملات دول بمعني انه مش ممكن يجي يوم تلاقي اليورو انتهي او الدولار خلص او الاسترليني قفل لكن من الممكن انك تلاقي عملات رقميه سكام وعملات رقميه هتتقنن وعملات رقميه بتنهار هذه هي الحقيقه التي لا يفهمها الا القليل

alisheta2000
04-21-2018, 18:35
بارك الله فيك اخي الغالي على هذا الشرح الرائع ارجوا ان لا تحرمنا جديدك من المواضيع وبلالتوفيق لك ولكل اعضاء المنتدي الكرام .. تقبل مروري

Theakision
06-16-2019, 13:27
نلقي نظرة على الشكل 5.4 ،usd/gbp الرسم البياني ساعة واحدة. وقد حقق هذا الزوج أدنى
مستوى عند 0403.3 .هذه اللمسة عند 0403.3 تشير إلى أن السوق قد حقق انخفاضا كبيرا ، وقد
يصبح هذا المستوى هاما
الحقا. قد تتذكر أن اللمسات الشديدة )المنخفضة أو المرتفعة( هي أيضا مناطق
متقلبة. على الرغم من أن معظم المناطق سوف يكون عندها لمسات من فوق وتحت )لمسات الدعم
والمقاومة(، اللمسات على مستويات متطرفة هي أيضا حرجة للغاية، مثل االنخفاض الشديد في الشكل
5.4 .وفي وقت الحق، فإن السوق غالبا ما يعود إلى هذه المستويات المتطرفة

Theakision
07-18-2019, 00:32
جميع المتداولين سوف يكون لديهم سالسل خسارة. قد يؤدي هذا إلى مشاعر عدم الكفاية والتفاوت. ومع
ذلك، إذا كان نظام التداول هو نظام تداول رابح، وقد تم اختباره، ومربح على المدى الطويل، فربما ال
يوجد شئ خاطئ بهذا النظام. معظم الوقت، تحدث الخسارة المتتالية بسبب التطبيق الخاطئ لنظام
التداول. وبعبارة أخرى، فإن معظم سالسل الخسارة ترجع إلى سوء تطبيق النظام )الناجم عن
المتداول(، وليس النظام نفسه.