PDA

View Full Version : لماذا نتاجر في الفوركس؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6

zher_albanfsij
05-20-2012, 23:10
مرحبا اصدقاء
أريد أسمع منكم لماذا نتاجر في الفوركس ونحن غالبا نخسر اكثر مما نربح واحيانا حسابتنا تصبح صفرا
ونعاود المتاجرة مرة أخرى هل هناك شيئ يجذبنا للفوركس؟؟

بالنسبة لي كثير كان يصفر حسابي واحاول مرة اخرى للتجارة والسبب انا لدي امل ان اصبح غنيا من الفوركس
ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

heroo252
05-20-2012, 23:29
مجرد العلم ان فى ناس بتكسب مبالغ كبيرة وغيرت حياتها من الفوركس بيخلى كل واحد منا يحاول يكون لية نصيب من المكسب دة وحتى لو هيخسر فى البداية اكيد بيرجع تانى وفى ناس بتخسر وبتندم انها دخلت فى سوق الفوركس وبتسيبة وبعد فترة بترجع تانى

اعتقد اننا ممكن نطلق مصطلح وهو ادمان الفوركس لان الفوركس فى تشابه بينو وبين القمار مش بقول انو حرام لان فى حساب اسلامى مفهوش اى شبهة ربا انما يشيهو لان فى القمار كل ما الواحد بيخسر بيبقى عندو رغبة يعوض خسارتو فا بيلعب تانى فا كدة ممكن نقول ان زى ما فى ادمان للقمار فى ادمان للفوركس

كريم
05-21-2012, 00:16
طبعا لا احد يشتغل في الفوركس الا لكسب الأموال و الكل منا امله هو ذلك و هو تحقيق الربح و كما ان الربح يوجد في الفوركس فايضا يوجد خسارة و لكن مع ادارة جيدة فلا اعتقد انها تصفر فلابد عليك تقليل المخاطر بنسبة كبيرة و هي من الأسباب التي تؤدي الى افلاسك و لكن المحاولة هو الذي يؤدي بك الى طريق النجاح

kingman
05-21-2012, 01:05
كلنا نتعرض للأزمات والخسائر ولكن بيبقى قدامنا هدف نريد تحقيقه وبنحاول نصبر ونثابر على تحقيقنا هدفنا والأستفادة من الأخطاء وبيظل هذا الأمل هو الوقود اللى بيخلى الواحد مستمر فى السوق على امل الوصول اهدافه وخصوصا انه ليس على طول الخط خاسئر وانما ايضا نذوق طعم الأرباح ومعظم الخسائر بكون اخطاء شخصية اكثر منها خاصة بالتحليل عشان كده الواحد فى كل مرة بيحاول يستفيد من الخطا والتقدم بخطى ثابته وربنا يوفق الجميع

عمرو
05-21-2012, 07:22
مرحبا اصدقاء
أريد أسمع منكم لماذا نتاجر في الفوركس ونحن غالبا نخسر اكثر مما نربح واحيانا حسابتنا تصبح صفرا

بالنسبة لي كثير كان يصفر حسابي واحاول مرة اخرى للتجارة والسبب انا لدي امل ان اصبح غنيا من الفوركس
ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على نبينا الاميــــــــن سيدنا محمد
وعلى اله وصحبة اجمعيـــــــــــن

اعتقد يا اخى ان موضوعك فى غاية الاهمية
ففعلا هناك شىء غامض يجعلك اسير الفوركس رغم خسارتك
لكن بعد كل خسارة تحس بأنك فهمت القواعد وبأنك ستلتزم باللعبة ولن تغامر وتنتظر الفرصة الجيده
لكن ما ان ملئت حسابك تجد نفسك شخص اخر مملوء بالطمع والرغبة فى الثراء وهكذا

Hamad
05-21-2012, 13:21
سوق تداول العملات الأجنبية فريد من نوعه حيث لا يوجد تبادل مركزي, ببساطة التجارة هى تنفيذ ما على طاولة البيع ، 24 ساعة في اليوم ، 7 أيام في الأسبوع ، عبر الكرة الارضية. مصطلح "ما على طاولة البيع" تعني أن التجارة لا تتم من خلال تبادل مركزي, وإنما بين أي كيانين

magic777
05-21-2012, 13:42
كل منا دخل هذا المجال للبحث عن مصدر جيد للربح وتحقيق مصدر دخل جيد منه
من دخل هذا المجال وهو عارف انه يحتاج الى مده يتعلم فيها وعارف انه هيخسر في الاول قبل ما يستطيع يكتسب الخبره اللي هتؤهله لتحقيق ربح ثابت
هو من يستمر فيه محاولا الوصول الى درجه الاحتراف وتقليل الخسائر مثلنا جميعا
واعتقد ان ده الدافع القوي لكل منا للأستمرار في هذا السوق

forexBOSS
05-25-2012, 21:02
انا كنت مثلك تماما املى كان الغنى بصراحه اكتشفت ان ده سبب فشلى فى الفوركس لانى كنت بفتح صفقات كبيره انا مش قدها لان كان نفسى اجيب مبلغ كبير قبل انتهاء الشهر و كان ده بيعود على بالسلب و كنت بخسر كل الفلوس انا سبت الفوركس مده بسبب كده و قلت لا يمكن هقدر اكسب مليم واحد بس اكتشفت انى مخطا و تسرعى سبب خسارتى و قلت هبدا دون وضع حلم كبير امامى و عملت صفقات رابحه و كنت بكتفى بعدد قليل من الصفقات فى اليوم و اعتقد الخلانى استمر فى الفوركس حبى الشديد لها من ونا عندى 15 سنه و نصحتى ليك اوعى تفكر فى انك هتحقق كل احلامك بالفوركس عشان ممكن تتصدم بالنتائج

kingman
05-25-2012, 22:05
انا كنت مثلك تماما املى كان الغنى بصراحه اكتشفت ان ده سبب فشلى فى الفوركس لانى كنت بفتح صفقات كبيره انا مش قدها لان كان نفسى اجيب مبلغ كبير قبل انتهاء الشهر و كان ده بيعود على بالسلب و كنت بخسر كل الفلوس انا سبت الفوركس مده بسبب كده و قلت لا يمكن هقدر اكسب مليم واحد بس اكتشفت انى مخطا و تسرعى سبب خسارتى و قلت هبدا دون وضع حلم كبير امامى و عملت صفقات رابحه و كنت بكتفى بعدد قليل من الصفقات فى اليوم و اعتقد الخلانى استمر فى الفوركس حبى الشديد لها من ونا عندى 15 سنه و نصحتى ليك اوعى تفكر فى انك هتحقق كل احلامك بالفوركس عشان ممكن تتصدم بالنتائج
المهم فعلا هو اللى يقدر يستفيد من خطائه ويقيم نفسه بالسوق فالكثيرين يدخل السوق لكى يحقق مبالغ كبيرة فخياله ولكنها الوصول اليهاف ى الوقت الحالى بيبقى صعب نظرا لأفتقار المتاجر فى بدايته الى اشياء كثير منها الخبرة والقدرة على فهم السوق وعدم التقييد بأدارة راس المال وطبعا بييقى الأعتماد ككل على المخاطرة العالية

magic777
05-26-2012, 02:49
اخي ما دام حطيت ايدك على سبب خسائرك السابقه
وعرفت ازاي تقدر تصلحها ومتكررهاش في المستقبل كده انت ضمنت 50 في الميه من طريق النجاح
ويفضل بقى عليك الالتزام بالعمل تحت خطه جيده لنفسك وعدم التهور ثانيه
او الطمع وكل ما تحس انك هتتهور فكر نفسك بالخسائر السابقه

DZforex
05-27-2012, 01:00
اتاجر الفوركس لانني اريد مال اريد ان اتمتع بذوق الربح
اخي يوجد الكثير من الاخوة لم يخسر من الفوركس
بدا بالبونص شيءا فئيءا و حفف الالاف الدولارات لانه حتى و ان خسر البونص لم يخسر من جيبه

elking
05-27-2012, 02:45
بالتاكيد كلنا نتاجر فى هذا السوق الكبير من اجل النجاح وتحقيق الربح الوفير والوصول لمرحلة الاحتراف بمشيئة الله فى هذا السوق وبالتالى يجب الاجتهاد وبذل الجهد للعمل به

mohamed eldamnhorey
05-27-2012, 03:45
اجتهدوووووووووو يااخوانى

لكل مجتهد نصيب

طريق النجاح ليس صعب بل يحتاج الى مشقه وعمل جاد لكى تصل الى هدفك التى تتمناه

عمرو
05-27-2012, 09:00
اجتهدوووووووووو يااخوانى

لكل مجتهد نصيب

طريق النجاح ليس صعب بل يحتاج الى مشقه وعمل جاد لكى تصل الى هدفك التى تتمناه

كلمات رقيقة
فعلا صدقت حينما ذكرت ان لكل مجتهد نصيب وخصوصا فى سوق الفوركس او العملات الاجنبية
فمن خلال خبرتك وتعلمك ودرايتك باساليب التحليل الفنى والكلاسيكى والاشكال الفنية والشموع اليابانية والنماذج السعرية يمكنك ان تربح ان استخدمت كل هذه الادوات والاشكال وبالتالى يكون دخولك مدروس وباساباب منطقيقة والعكس طبعا ستجنى الخسائر وتفاجأ بالمارجن كوووووول

Mohamed90
05-27-2012, 13:36
الامر واضح اخي من اجل اكتساب مال و راتب شهري جيد و بدون مجهود و ايضا ربح الوقت و لا احب العمل في الشركات التي تصيع الناس و لا تسدد اتعابهم كما يجب و يبقى المدخول غير مقبول و لا يكفي لا شئ
و الفوركس صراحة ممتع و في نفس الوقت مرهق و ان اشاؤ الله معلقين عليه امال كبيرة

ramid
05-27-2012, 15:29
السلام عليكم
انا عن نفسي احاول التداول في الفوركس من باب
حب الاكتشاف وطبعا لاجل تحقيق ارباح طال انتظارها

kingman
05-27-2012, 16:59
السلام عليكم
انا عن نفسي احاول التداول في الفوركس من باب
حب الاكتشاف وطبعا لاجل تحقيق ارباح طال انتظارها

ربنا يوفقك فىة مشوارك وشئ جيد ان الواحد يحاوزل يكتشف بنفسه مايدور فى السوق ومحاولة استباط واستنتاج اسس واكتساف حركة الأزواج بناءا على متابعته ودراسته لهم واعتقد دى ممكن تساعد على اكتشاف طريقة تداول خاصة بك لكن ايضا يجب الأستفادة ممن سبقونا فى هذا المجال لكى نبدا عند مانتهوا عنه والستفادة من خبراتهم وتجاربهم فى هذا السوق

mohamed eldamnhorey
05-27-2012, 19:08
بص يااخى عمروو

تأكد لو حبيت هذا المجال وابدعت فيه

هيديك اللى انت عايزه

لازم تحب السوق وتتفاعل معاه وتكون مرن وعندك طول بال علشان يعطيك من خيراته

غير كده هتبقى من الخساريين

حب السوق يحبك ويديك الفلوس اللى انت عايزه والتزم بيه واحترمه

Noah
05-27-2012, 19:50
الجميع يتاجر فى الفوركس من اجل هدف واحد وهو تحقيق نسبة ارباح بكيرة فى الفوركس ولكن الكثير مممن يعملون فىا لفوركس لا يعرفون ان النسبةا لكبير من الارباح التى يسعون الى تحقيقها تحتاج الى الكثير منا لاجتهاد والعمل بجدية حتى يتمكن املتداول من الحصول علىا لنتائج الاجيدة

youmuststop
05-30-2012, 06:37
كل واحد فينا بيتاجر علي امل انه يجني اكتر نسبه من الارباح والمضاربين الي بيتاجروا باموال كبيره دول بيبقي غرضهم يكونوا ثروه من الفوركس

realyone
06-14-2012, 01:39
كلنا خسرنا بالفوركس ولكن مازال لدينا امل بان نجني اموالا هائله في هذا السوق ,وهذا هو السبب لأستمرارنا في الفوركس برغم من خسائرنا,لأن الفوركس ممكن في صفقة واحد تدبل حسابك وتعوض كل ماخسرته في السابق

Mr.GooDMaN
06-14-2012, 01:59
يا اخي الكريم مش كله بيخسر ع فكرة وفي ناس كتير بتكسب والحمد لله
وانا مثلك ايضا ابحث عن استثمار تكون ارباحه سريعة مثل الفوركس لاحقق جزء من احلامي

sho
06-14-2012, 02:06
كلنا يبدأ فى دخلو سوق الفوركس طمعا فى تحقيق مكاسب كبيرة فى اوقت قصيرة .. ولكننا نفاجئ بعد الخول الى السوق ان نسبة الخسارة كبيرة .. وانة سوق يحتوى على مخاطرة كبيرة ... لكننا نستمر فى التداول على امل الوصول للهدف

zahran
06-14-2012, 02:27
انت لديك امل ان تصبح غنيا من الفوركس . وايضا كل واحد بيتاجر ويخسر ويعود ليتاجر مره اخرى ويشحن حسابه من جديد . كل دا بسبب انه عايز يبقى غنى فعلا وعايز يحقق ربح وربنا يسهلنا كلنا كدا ونبقى اغنياء ان شاء الله يارب .. بس اهم حاجه بجد يا جماعه للى عايز يكسب فى السوق دا هوا اداره راس المال الصحيحه . وربنا يكرم

Noah
06-14-2012, 02:38
الجميع يتاجر فى الفوركس من اجل ان يحقق لقمة العيش ويتمكن من ان يحصل على نسبة اماول جيدة يمكنه ان يعيش بها فى الفوركس ولكن ان يكون للمتاجر فى الفوركس نسبة خسارة تجعل المتاجر فى حالة خوف وذعر من هذا السوق المتقلب وعليه اعتقد انه من الافضل ان يكون لدينا عمل بالاجتهاد والانضباط

AhmedMagnifico
06-14-2012, 06:21
هو اولاً بيصبح ادمان
لكن مع احترامى لحضرتك الخسارة دى حسب الشخص يعنى انا لو ملتزم باستراتيجية كويسة اكيد فى يوم من الايام هوصل ان ربحى يكون اعلى من خسارتى
ولا ايه رايك ؟

Rami
06-14-2012, 12:36
ممكن يكون نوع من الادمان او الوهم او بناء الاحلام والامال وممكن تكون البطالة او الفراغ كل هذه الظروف ممكن , وممكن تكون الثأر من هذا السوق الشرير , لانك لو اودعت
مبلغ مالى وبعدين خسرته فى السوق فتتولد لديك غريزة الثأر والانتقام من هذا السوق فتجلس امام الشارت للانتقام مرات ومرات

mohamed eldamnhorey
06-14-2012, 13:22
ممكن يكون نوع من الادمان او الوهم او بناء الاحلام والامال وممكن تكون البطالة او الفراغ كل هذه الظروف ممكن , وممكن تكون الثأر من هذا السوق الشرير , لانك لو اودعت
مبلغ مالى وبعدين خسرته فى السوق فتتولد لديك غريزة الثأر والانتقام من هذا السوق فتجلس امام الشارت للانتقام مرات ومرات

اياك والانتقام اخى رامى
فالانتقام من السوق
= مارجن كول

طبيعة النفس البشرية

عدم تقبل الخساره

ahmed
06-14-2012, 13:27
الامل يا اخى دائما و الذى يدفعنا للمتاجرة مرة اخرى
فجميعا لدينا امل وطوح واصرار على تحقيق النجاح فى هذ المجال
وهذا هو الدافع للاستمرار

ramid
06-14-2012, 13:46
انا عن نفسي أتاجر في الفوركس لعدة أسباب منها أنني ايحث
عن مصدر أخر للدخل وأن العمل في الفوركس متاح من البيت
ولا يتطلب الا الحاسوب والانترنت والوقت ورأس مال صغير عكس الاصناف الاخرى من التجارة

fafa280384
06-14-2012, 14:03
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟
صح عندك الحق نفس شيء بالنسبة لي هو ممكن ادمنا عليه
ولا ممكن يبقى الامل في النجاح وهو دافع

mohamed eldamnhorey
06-14-2012, 14:06
وانا مثلك ايضا ابحث عن استثمار تكون ارباحه سريعة مثل الفوركس لاحقق جزء من احلامي

الفوركس فعلاً اكبر استثمار ممكن يحقق لك ارباح ياغالى فى وقت قياسى

وفى نفس الوقت ممكن يحقق لك خسائر فى وقت قياسى

استثمار قوى ولكن عالى المخاطر

AhmedMagnifico
06-14-2012, 14:10

مظبوط يا ريس
وزى ما قلت كله حسصب مزاج الشارت :d

Texxon
06-14-2012, 14:29
هناك أكثر من شئ يدفعنا للمتاجرة في الفوركس ، أولا: الربح الوفير لا يوجد اي بزنس في العالم تستطيع تحصيل ربح منه بنفس الكيفية التي تستطيع في الفوركس، ثانيا حتى تثبت لنفسك انك قادر على النجاج في هذا العمل الصعب

remo
06-14-2012, 14:29
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

انا اعتقد بل اؤمن ان الفوركس افضل طريق واسرع طريق للوصول الى مبلغ كبير من المال ولكن هو الاصعب لكن انا حلمى انى اقدر احقق فعلا مبلغ كبير جدا من الفوركس عشان اعمل مشروع حلمى وهو مزرعة عجول كبيرة

kingman
06-14-2012, 16:42
انا اعتقد بل اؤمن ان الفوركس افضل طريق واسرع طريق للوصول الى مبلغ كبير من المال ولكن هو الاصعب لكن انا حلمى انى اقدر احقق فعلا مبلغ كبير جدا من الفوركس عشان اعمل مشروع حلمى وهو مزرعة عجول كبيرة
ان شاء الله ربنا يوفقك فى هدفك وهو هدف نبيل وله عائد ونفع للمجتمع والمتاجر يستطيع بفضل الله ان يحقق منه ربح جيد اذا ابتعد عن التسرع وتعجل الربح واعتمد على المنطق ومبادئ التداول الناجحة وربنا يوفقنا جميعا

ahmed saleh
06-14-2012, 17:05
انا شايف ان الفوركس عبارة عن مشروع ليك ومن الممكن تسمية استثمار خاص بيك
عشان كدة احنا بنتاجر فية لانة يمثل نجارة خاصة بيك فقط
ولكن على الخسارة فى فكل شئ يوجد خسارة ولكن المهم ان تتعلم منها

safiforex
06-14-2012, 17:23

صح الكلام اخي الكريم ، فالفوركس مجال للربح و الخسارة كمعا
و المتداول الجيد من يربح منه و ذلك باتقان الاستراتيجية و اتباع ادارة صارمة
اما اذا التداول بغير هذا فاظن ان الخسارة ستكون لا محال

mohamed eldamnhorey
06-14-2012, 17:36
انا شايف ان الفوركس عبارة عن مشروع ليك ومن الممكن تسمية استثمار خاص بيك
عشان كدة احنا بنتاجر فية لانة يمثل نجارة خاصة بيك فقط
ولكن على الخسارة فى فكل شئ يوجد خسارة ولكن المهم ان تتعلم منها

فعلاً والله يا احمد

ممكن تشتغل على الحساب

زى متكون فاتح مشروع محل او اى شئ وتشوف نفسك اول ما تفتح المحل هتكسب كام يومياً

وتمشى نفسك بنظام اكنك فاتح مشروع

فكره ممتازه

HARRY POTTEER
06-14-2012, 21:33

نعم الفوركس سلاح دوو حدين
يجب الحدر منه اكتر و اكتر

magic777
06-15-2012, 04:01
فعلاً والله يا احمد

ممكن تشتغل على الحساب

زى متكون فاتح مشروع محل او اى شئ وتشوف نفسك اول ما تفتح المحل هتكسب كام يومياً

وتمشى نفسك بنظام اكنك فاتح مشروع

فكره ممتازه

ياريت فعلا الكل يفكر التفكير ده ويتعامل مع الفوركس فعلا كأنه مشروع استثماري
ويديه حجمه الحقيقي وميجريش ورا الاوهام والاحلام الورديه بتاعت المليون والكلام ده
علشان يكسب وقت ميضيعوش في الخسائر الاوليه اللي بتحصل كتير نتيجه الطمع والتفكير بحلم المليون

mony
06-15-2012, 04:04
لان الفوركس عمل ممتع وشيق ولكن فيه جانب من المخاطره وبالرغم من ذلك نحب ان نتواجد فيه لانه عمل مربح ويتميز بالعديد من المميزات

ramid
06-15-2012, 04:26
كل منا دخل هذا المجال للبحث عن مصدر جيد للربح وتحقيق مصدر دخل جيد منه
من دخل هذا المجال وهو عارف انه يحتاج الى مده يتعلم فيها وعارف انه هيخسر في الاول قبل ما يستطيع يكتسب الخبره اللي هتؤهله لتحقيق ربح ثابت
هو من يستمر فيه محاولا الوصول الى درجه الاحتراف وتقليل الخسائر مثلنا جميعا
واعتقد ان ده الدافع القوي لكل منا للأستمرار في هذا السوق

طبعا كما ذكرت كل واحد منا يسعى دوما لتحسين مستواه المعيشي وهذا ليس عيبا أبدا
المهم أن يكون حلمك مشروعا وقابلا للتحقيق وطريق الوصول اليه مرسوم بوضوح

yara
06-15-2012, 04:52
ان الفوركس بمثل تجارة مربحة ومن الممكن ان تتجارة فية وان تربح الكثير
وانا اتاجر فية لكى اربح منة المال واكون لديا التجارة الخاصة ليا

talal
06-15-2012, 04:52
انا مثلك اخي اخسر واعود مره ثانية ولان الامل موجود عندي والاصرار كذلك على الربح ان شاء الله
والكل طبعا يريد الربح من التداول في الفوركس

DZforex
06-15-2012, 10:32
امارس الفوركس كهواية لتحقيق ربح و لا انكر ان هذه هذا الربح هو تحقيق ربح مادي معين
واعرف كيف تسير اموال العالم

Rami
06-15-2012, 12:10
ان الفوركس بمثل تجارة مربحة ومن الممكن ان تتجارة فية وان تربح الكثير
وانا اتاجر فية لكى اربح منة المال واكون لديا التجارة الخاصة ليا

الفوركس كما قلت اخى الكريم هو وسيلة كويسة للعيش الكريم لكن ليس لكل واح , فليس كل من ركب البحر هو سباح ماهر
انا باعتقادى ان الفوركس لازم يكون مكمل لوظيفة او مهنة ما يمارسها المتاجر فى الحياة الواقعية ساعتها بس هتشتغل فىالوركس دونما
ضغوط نفسية

never_land
06-15-2012, 13:51
أنا لسه داخل المجال ده وبشوفوه فعلا انه مشروع استثماري
واحاول ان شاء الله ميجريش ورا الاوهام والكلام ده
المهم ان احنا نتعلم واي مشروع معرض للربح والخسارة

maklad94
06-15-2012, 14:00
بمارس الفوركس ومعتبره مهنة بالنسبة ليا وبتاجر عن طريق البونصات ونادرا لما بعمل ايداع واكيد بتاجر عشان اعمل فلوس وكمان عشان اتعلم الصبر وقدرة التحمل ودى حاجات مهمة فى حياتنا اليومية .

compaq0
06-15-2012, 14:07
كما قلت انه ليس لدينا امل فى شىء اخر الفوركس هو الامل الاخير لنا اما ان نربح من خلاله و نصبح اغنياء و سمعت كثيرا عن مضاربين وصلوا للمليون من الفوركس او نستسلم للحياه الروتينيه و الوظيفه

kingman
06-15-2012, 16:01
ياريت فعلا الكل يفكر التفكير ده ويتعامل مع الفوركس فعلا كأنه مشروع استثماري
ويديه حجمه الحقيقي وميجريش ورا الاوهام والاحلام الورديه بتاعت المليون والكلام ده
علشان يكسب وقت ميضيعوش في الخسائر الاوليه اللي بتحصل كتير نتيجه الطمع والتفكير بحلم المليون
الواحد مثلا لو استثمر فى بنك اعتقد عمره مهيزيد ابدا نسبة ارباحه عن عشرة فى المية من راس ماله بغض النظر عن حلال وحرام فانا اقصد هنا تاييد كلامك بأننا يجب ان ننظر نظرة عقلانية كنوع من الأستثمار وان نرضى بنسبة ربح معقولة نسبة الى راس مالنا

ramid
06-15-2012, 18:08
أنا عن نفسي أتاجر لتحقيق عدة أهداف وأحلام وطبعا لتحقيق دخل اضافي
حيث أن الهامش الزمني المتبقي لي من بعد انهاء عملي يسمح لي بأضافة عمل أخر كالفوركس مثلا
كما أنني أجد متعة في التداول على الفوركس الا أثناء الخسارة

firas1984
06-15-2012, 20:14
اكيد كل من يتاجر بالفوركس من اجل الربح والكسب
الا في بعض الناس الهواة اللي بحبو هاي الهواية وبغامرو فيها

okash
06-15-2012, 23:25
لأنه الفوركس اسهل وسيلة لجلب الثروة الربح الكبير لذلك الكل في هذا الزم يريد المال ولكن دون اي مجهود منه فالفوركس هي افضل وسيلة لذلك
وسبحان الله يكون الانسان عجول ويريد ان يكون الثروة خلال ساعة فينقلب خاصية الفوركس الا وهي اسهل وسيلة الى جلب الذروة الى افضل وسيلة لخسارة المال

elzeel
06-15-2012, 23:31
اكيد طبعا لكسب المال ولكن الفوركس كمجال ربح يختلف عن غيره فهو عالم مضمون ولكن يعتمد
على الخبرات والتجارب و ادائك ومتابعتك بالنسبه للتحليل والاداء الفنى

magic777
06-16-2012, 16:38
الواحد مثلا لو استثمر فى بنك اعتقد عمره مهيزيد ابدا نسبة ارباحه عن عشرة فى المية من راس ماله بغض النظر عن حلال وحرام فانا اقصد هنا تاييد كلامك بأننا يجب ان ننظر نظرة عقلانية كنوع من الأستثمار وان نرضى بنسبة ربح معقولة نسبة الى راس مالنا

وكمان فيه نقطه مهمه ان كل سنه قيمه العمله بتقل مع غلاء الاسعار وهتبقى نسبه العشره في الميه طبعا ثابته
فبكده بعد كام سنه هيلاقي نفسه قى بيصرف اكتر ما بياخد من الفوائد ويلاقي ان قيمه الارباح بتقل
كل سنه عن اللي قبلها

a7med.first
06-20-2012, 01:29
انا عن نفسي لسه مجربتش يعني الحمد لله ولا كسبت ولا خسرت واهو تجربه الواحد ممكن يستفيد بيها ويمكن تضرب معاه ويستنفع بيها بحاجه

magic777
06-20-2012, 01:41
لأنه الفوركس اسهل وسيلة لجلب الثروة الربح الكبير لذلك الكل في هذا الزم يريد المال ولكن دون اي مجهود منه فالفوركس هي افضل وسيلة لذلك
وسبحان الله يكون الانسان عجول ويريد ان يكون الثروة خلال ساعة فينقلب خاصية الفوركس الا وهي اسهل وسيلة الى جلب الذروة الى افضل وسيلة لخسارة المال

واللي بيدخل بالفكره دي في مجال الفوركس هو اول واحد يخسر راس ماله مش يكسب حتى
لان لو تعب نفسه شويه وسأل اللي سبقوه في المجال ده هيعرف الحقيقه ولو عاوز يجرب نفسه في السوق
لازم يتعلم ويجتهد الاول قبل تحقيق اي ربح

mohamed hamdy
06-20-2012, 01:54
انا اتاجر فى الفوركس مثل اى شخص اخر لكى احقق مكاسب وذالك عن طريق تعلمى كيفية المتاجرة
والاستراتيجة التى سوف اعمل عليها وانا اعتقد ان مثل هذة التجارة فرصة لكل مستثمر صغير مثلى
لكى يحقق اهدافة

aboualy
06-20-2012, 02:02
واللي بيدخل بالفكره دي في مجال الفوركس هو اول واحد يخسر راس ماله مش يكسب حتى
لان لو تعب نفسه شويه وسأل اللي سبقوه في المجال ده هيعرف الحقيقه ولو عاوز يجرب نفسه في السوق
لازم يتعلم ويجتهد الاول قبل تحقيق اي ربح

فعلا اى واحد بيدخل الفوركس وهو يطن ان الفوركس بحر من الموال يستطيع ان يغرف منه الكثير من الموال سيكتشف حقيقة ان هذا البحر يغرق فيه كل من يدخل اليه بدون دراسة وتدريب كافى

A7mad_Aziz
06-20-2012, 04:45
الاجابة ببساطة..الحلم بالربح الذي ينقلك من شخص عادي الى مليونير ودائماً ترى امام عينك ناس يربحون مبالغ كبيرة فتقول لنفسك من الممكن ان اكون مثل احدهم ومن الممكن ان احاول مرة ثانية

magic777
06-20-2012, 18:58
الاجابة ببساطة..الحلم بالربح الذي ينقلك من شخص عادي الى مليونير ودائماً ترى امام عينك ناس يربحون مبالغ كبيرة فتقول لنفسك من الممكن ان اكون مثل احدهم ومن الممكن ان احاول مرة ثانية

مافيش مانع انك تحلم انك تكون في يوم من الايام مثل المتاجريين اللي بيربحوا الارباح الكبيره دي
لكن الغلط هنا انك تكتفي بالتمنى فقط والاحلام بدون عمل حقيقي واجتهاد لتحقيق احلامك دي

safiforex
06-20-2012, 20:47
مافيش مانع انك تحلم انك تكون في يوم من الايام مثل المتاجريين اللي بيربحوا الارباح الكبيره دي
لكن الغلط هنا انك تكتفي بالتمنى فقط والاحلام بدون عمل حقيقي واجتهاد لتحقيق احلامك دي

نعم صحيح هذا ، فكلنا اعتقد نحلم بالاحلام الكبيرة و الاهداف التي نريدها ،
و لكن الاهم الامتنيات لا تاتي هكذا ، فلا بد من العمل و الصبر و الالتزام و الجدية في العمل لكي نصل الى الميتغى

Mostafa Mando
06-20-2012, 20:59
الخسارة في الفوركس شئ طبيعي جدا مازال هناك محترفين يخسرون

لكن يستطيعون ان يتحكموا في الخسارة وانا عن نفسي احب الفوركس لإنه يعيد عليا دخل جيد

يمكن ان افعل به كل ما أريد

Amgad91
06-20-2012, 21:07
هدفي الاول و الاخير في المتاجرة بالفوركس ليس التسلية طبعا على الاطلاق ولكن البحث عن الربح
و ليكون الفوركس هو مصدر ثاني للدخل بعد الوظيفة الاساسية ان شاء الله

safiforex
06-20-2012, 21:15
هدفي الاول و الاخير في المتاجرة بالفوركس ليس التسلية طبعا على الاطلاق ولكن البحث عن الربح
و ليكون الفوركس هو مصدر ثاني للدخل بعد الوظيفة الاساسية ان شاء الله

بطبيعة الحال اخي الطكريم ، فالتجارة في الفوركس ليست بالتسلية ، و من يعمل هكذا فانه هاوي ليس الا
و جميل ان الواحد ياخد الفوركس على انه يوفر له دخل اضافي ليس الا

tariktanjaoui
06-20-2012, 21:26
كل منا عندما يسمع الفوركس لاول مرة يظن انه من السهل تحقيق ربح كبير ليحقق احلامه لكن في واقع الامر ما ان دخلنا الى هذا المجال وجدنا العكس فالفوركس يحتاج الى جهد كبير كالقدرة على فهم السوق وحسن ادارة الراس مال

Hell Rozar
06-20-2012, 21:27
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

اخى الفوركس ليس لعبة يجب عليك معرفة الكثير حتى تربح اكثر ولا تخسر ولكن واضح ان حضرتك بتستعمل المجال لتحقيق الكسب السريع دون معرفة اوامر كثيرة تاهلك للربح الصحيح

kingman
06-21-2012, 01:29

دائما مايبنى على اسس صحيحة وعمل جاد هو اللى هيقدر يحقق الأحلام او على الأقل جزء منها فلايعقل واحد مثلا يريد ان يصبح مليونير وراس ماله صغير وعنده نقص فى التعلم والخبرة التى لاتسمح له بذلك فأولا اكيد عليه اكتساب الخبرة والأحترافية فى التعامل مع السوق

safiforex
06-21-2012, 01:40
دائما مايبنى على اسس صحيحة وعمل جاد هو اللى هيقدر يحقق الأحلام او على الأقل جزء منها فلايعقل واحد مثلا يريد ان يصبح مليونير وراس ماله صغير وعنده نقص فى التعلم والخبرة التى لاتسمح له بذلك فأولا اكيد عليه اكتساب الخبرة والأحترافية فى التعامل مع السوق

عندك صح اخي الكريم ، فالذي يبنى على اساس متين فانه يكون بنيان متين ، و اما غير ذلك فقد ينهار في اي لحظة
كذلك الفوركس من يبني عمله فيه على اسس علمية و تقنية و فنية فانه اكيد سيكون له تداول محترف فيه و العكس انه سينهار يوما ما

The Mester X
06-21-2012, 02:00
امم لماذا نتاجر في الفوركس و انت ايه رايك اخي لماذا نتاجر في الفوركس طبعا و الامر واضح هو من اجل المال و تحيقيق الحلم الربح الكثير من القليل
و ليس حبى في متابعة الشارت و زهق الروح و التذمر و تعب التحليل و مضاربة الاخبار

deadlyfox
06-21-2012, 13:43
انا اخترت تجارة الفوركس
عشان تكون مصدر دخل يساعدنى فى الحياة

magic777
06-21-2012, 13:52
امم لماذا نتاجر في الفوركس و انت ايه رايك اخي لماذا نتاجر في الفوركس طبعا و الامر واضح هو من اجل المال و تحيقيق الحلم الربح الكثير من القليل
و ليس حبى في متابعة الشارت و زهق الروح و التذمر و تعب التحليل و مضاربة الاخبار

هو طبيعي يكون الهدف واحد هنا وهو كسب مصدر دخل جديد لينا بس هو تقريبا يقصد ليه اخترت
مجال الفوركس بالذات من ضمن مجالات العمل الاخرى
هل علشان الربح س ولا انت فعلا مقتنع بهذا المجال

sami
06-21-2012, 14:03
نتاجر في الفوركس حتى نحقق أرباحا من هذه التجارة،و بالنسبة لي الفوركس هو مصدر دخلي،صحيح هناك فئة من الخاسرين،ولكن في المقابل هناك فئة تحقق أرباحا كبيرة و علينا أن ندرس أساليبهم و القواعد التي يلتزمون بها و كذلك إتباع خططهم،حتى نحقق النجاح الذي ننشده بإذن الله

zikooo014
06-21-2012, 14:19
اعتقد انها هوايه اني افضل اتاجر رغم خسارتي بس اكيد في يوم من الايام خسارتي هتقل و مكسبي هيزيد
و مع كل خساره اكيد بتعلم حاجه و انا متأكد ان الفوركس ممكن يخليني غني بس برضو الارزاق بيد الله و اللي عايزه ربنا هيكون

The Mester X
06-21-2012, 14:27
هو طبيعي يكون الهدف واحد هنا وهو كسب مصدر دخل جديد لينا بس هو تقريبا يقصد ليه اخترت
مجال الفوركس بالذات من ضمن مجالات العمل الاخرى
هل علشان الربح س ولا انت فعلا مقتنع بهذا المجال

اه ايوه اخي هه فهمت عليك و ساجاوبك
انا احب الفوركس على المجالات الاخرى لاني مقتنع به و بالربح منه و انا اشوفه الفوركس ليس صعب مقارنة مع الارباح لراح تكسبها
يعني يستاهل كل هذا الوقت و التعب لان افضل مجال و تربح منه الكثير وشكرا اخوي على تدخلك

safiforex
06-21-2012, 14:31
اعتقد انها هوايه اني افضل اتاجر رغم خسارتي بس اكيد في يوم من الايام خسارتي هتقل و مكسبي هيزيد
و مع كل خساره اكيد بتعلم حاجه و انا متأكد ان الفوركس ممكن يخليني غني بس برضو الارزاق بيد الله و اللي عايزه ربنا هيكون

لا عليك اخي ، انت حاول ان تستفيد من الخساءر التي تحصل لك ، و ذلك بمعرفة الاسباب و معالجتها
و اما الايام سيكون فيها خير اذا احسنت التعامل مع الصفقات الخاسرة و اصلحت الاخطاء التي تقع فيها
بالتوفيق لك ان شاء الله

remas
06-21-2012, 14:36
انا شخصيا اتاجر فى الفوركس لانى شايفه فرصه حلوه جدا ان الواحد يقدر يحقق احلامه من خلاله ولكن تحقيق الاحلام لابد له من جهد وعمل متواصل حتى تتحق الاحلام وليس الاحلام تحقق نفسها

KOGI
06-22-2012, 22:12
ما دام حطيت ايدك على سبب خسائرك السابقه
وعرفت ازاي تقدر تصلحها ومتكررهاش في المستقبل كده انت ضمنت 50 في الميه من طريق النجاح

mohamed eldamnhorey
06-22-2012, 22:21
انا شخصيا اتاجر فى الفوركس لانى شايفه فرصه حلوه جدا ان الواحد يقدر يحقق احلامه من خلاله ولكن تحقيق الاحلام لابد له من جهد وعمل متواصل حتى تتحق الاحلام وليس الاحلام تحقق نفسها

مظبوط ياريماس

ان النجاح لن يأتى بالسهل ابداً لكل شئ ضريبه

عليكم بالاجتهاد ثم الاجتهاد ثم الاجتهاد ولكل مجتهد نصيب

moonlight
06-22-2012, 22:57
لكل واحد فينا هدف يتمنى ان يحققه ويسعى دائما لذلك وليس معنى ان نخسر مرة او مرتين ان تكون هذه نهاية بل يجب اعتبارها بداية ونتعلم من الاخطاء السابقة واكيد نستمر فى تجارة الفوركس وهذا السوق الملئ بالمخاطر على امل تحقيق اهدافنا فى يوم من الايام

sa sa
06-22-2012, 23:06
اتاجر في الفوركس لانه عندي اهداف اريد ان احققها من خلال الفوركس,الفوركس يمكن ان يحقق اهافي التي اسعي اليها ,واملا في تعويض الخساره وتحويلها الي ربح

Mostafa Mando
06-23-2012, 01:06
انا عن نفسي بتاجر في الفوركس لتحسين معيشتي وتحقيق احلامي التي تتعلق بالمال

وكمان هو عمل ممتع بالنسبة لي لإنني احبه

mohamed1happy
06-23-2012, 01:20
بالتأكيد الجميع يتاجر في الفوركس لكي يحقق ربح واموال أما بخصوص موضوع الخسارة فأنا لا أعتقد ان الجميع يخسر دائما فالبتأكيد لابد ان تربح يوم من الايام ومن الممكن ان يغير الفوركس حياتك تماما

ZOUHAIR_ZIZO28
06-23-2012, 01:43
كلنا يبدأ فى دخلو سوق الفوركس طمعا فى تحقيق مكاسب كبيرة فى اوقت قصيرة .. ولكننا نفاجئ بعد الخول الى السوق ان نسبة الخسارة كبيرة .. وانة سوق يحتوى على مخاطرة كبيرة ... لكننا نستمر فى التداول على امل الوصول للهدف

عزبز 18
06-23-2012, 01:43
نغم يا اخي قليلا من الخبرة في الفوركس وايظا الصبر ممكن تكون غني
ولاكن يجب التغلم من الاخطاء انا عن نفسي احب الفوركس كثيرا واعتبره كهواية وايظا كعمل ثاني

aminos
06-23-2012, 02:14
السلام عليكم
سؤال مهم أنا أتاجر في الفوركس من أجل الربح و المال و العلم أيضا

aboualy
06-23-2012, 02:15
نغم يا اخي قليلا من الخبرة في الفوركس وايظا الصبر ممكن تكون غني
ولاكن يجب التغلم من الاخطاء انا عن نفسي احب الفوركس كثيرا واعتبره كهواية وايظا كعمل ثاني

اتفق معك اخى العزيز يجب ان يكون حرصا اولا على التعلم واكتساب الخبرة
اما الارباح فهى ستاتى ان شاء الله بعد ذلك عن طريق العمل والاجتهاد والصبر وتطبيق كل ما تعلمنها

Noah
06-23-2012, 02:46
نحن نتاجر فى الفوركس من اجل تحقيق المزيد من الاموال ولكن علينا ان نعرف ان سوق الفوركس سوق كبير جدا ومتغير لاقصى الحدود ولهذا السبب يجب علينا ان نعتمد على طريقة مبسطة ونحقق عن طريق هذه الطريقة البسيطة نسبة الارباح التى نريد تحقيقها

remo
06-23-2012, 03:57
اتاجر في الفوركس لانه عندي اهداف اريد ان احققها من خلال الفوركس,الفوركس يمكن ان يحقق اهافي التي اسعي اليها ,واملا في تعويض الخساره وتحويلها الي ربح

كلنا دخلنا الفوركس عشان عارفين ان الفوركس هو افضل واسرع طريفة للحصول على الاموال او اكبر قدر من الاموال فى فترة زمنية قصيرة وكلنا نامل ان دا يتحقق عشان نحقق هذة الامنية علينا بالتعب فى هذا المجال

hesham itch
06-23-2012, 07:03
ممكن تكون بتحقق خسائر كتير لانك مبتتبعش استراتيجية تتوافق مع حجم معاملاتك
او طموحك ف الفوركس ولكن فعلا الفوركس جذاب وبيخليك تحاول مرات متتالية
وكثيرة بس يا ريت لو تحاول تتعامل على حساب تجريبى لزيادة خبرتك
ومنعا لتكبد المزيد من الخسائر

assidi saber
06-24-2012, 14:46
اتاجر في الفوركس من اجل جلب المال و كذلك من اجل التعرف على الكثير من الاصدقاء الذين يشتغلون في مجال الفوركس

عزبز 18
06-24-2012, 15:02
انا الدي يجدبني في سوق الفوركس هو الربح الكبير الدي ممكن تحققه في بعض شهور
وهدا هو الهدف الدي اريد تحقيقه في الفوركس

jihadazzam
06-24-2012, 15:05
المال المال المال
المال هوعصب الحياة
وبالفوركس تجني المال بسرعة ويزيدك الامل
انما الفوركس كمان بده مال ليعطيك

aminos
06-24-2012, 15:05
السلام عليكم
أتاجر في الفوركس من أجل العلم العلم نور و الجهل عار
و من أجل الربح و تحقيق أحلامي
و نطلب من الله التوفيق

abdello052
06-26-2012, 02:07
اعتقد يا اخى ان موضوعك فى غاية الاهمية
ففعلا هناك شىء غامض يجعلك اسير الفوركس رغم خسارتك
لكن بعد كل خسارة تحس بأنك فهمت القواعd

nrgslawi
06-26-2012, 03:00
السلام عليكم ورحمة الله
انا اتاجر في الفوركس لانه الامل الوحيد الذي غير حياتي
فمن دونه لم اكن اعرف مصيري الاقتصادي

remo
06-26-2012, 03:18
مجرد العلم ان فى ناس بتكسب مبالغ كبيرة وغيرت حياتها من الفوركس بيخلى كل واحد منا يحاول يكون لية نصيب من المكسب دة وحتى لو هيخسر فى البداية اكيد بيرجع تانى وفى ناس بتخسر وبتندم انها دخلت فى سوق الفوركس وبتسيبة وبعد فترة بترجع تانى

اعتقد اننا ممكن نطلق مصطلح وهو ادمان الفوركس لان الفوركس فى تشابه بينو وبين القمار مش بقول انو حرام لان فى حساب اسلامى مفهوش اى شبهة ربا انما يشيهو لان فى القمار كل ما الواحد بيخسر بيبقى عندو رغبة يعوض خسارتو فا بيلعب تانى فا كدة ممكن نقول ان زى ما فى ادمان للقمار فى ادمان للفوركس

الجزء الاول اللى هو مجرد العلم لا هى حقيقة وكمان انت المفروض ما تحطش الكلام دا فى دماغك لان الغيرة فى الفوركس مش حلوة اما بالنسبة للجزء التانى انا شايف ان الفوركس مش ادمان بامارة انك لما بتحسر فلوسك ما بتخشش فية تانى الا لما يبقى معاك فلوس فائظة عن الحاجة

---------- Post added at 12:18 AM ---------- Previous post was at 12:16 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله
انا اتاجر في الفوركس لانه الامل الوحيد الذي غير حياتي
فمن دونه لم اكن اعرف مصيري الاقتصادي
انا عن نفسى مؤمن وبشدة ان الفوركس من اسرع وافضل الطرق للحصول على اكبر قدر من المال فى اقل فترة زمنية ممكنة ولكن لما تتعمق تعرف انة اصعب طريق لانة مليان مخاطرة

M Sabry M Elbakrawy
06-26-2012, 03:20
والله الواحد بيحاول انو يكون متزن في الحكاية دي يعني اكيد الخسارة انت السبب فيهاا مش غلطة في الاستراتيجية اللي انت بتتبعهاا
عشاان كده احنا مش بنياس لاننا عارفين الغلط من عندنا احناا

dodovedo
06-26-2012, 04:02
والله انا حابه جدا اول علشان فى نسبه ذكاء حلوه
ثانيا علشان ممكن تعمل منه مبلغ جميل كل اخر شهر وربنا يوفقنا

saad
06-27-2012, 18:16

H!m0
06-28-2012, 13:05
أولا ياأخي أنا أتجار الفوركس من أجل الربح يعني الكل يربح و أنا أحاول أن أصبح مثلهم لأنه مصدر مربح
و لكن مجرد الخسارة تتلاشى أحلامي و بعد مرور أيام أشتاق الا الفوركس ولا أعلم السبب
على العموم يجب علينا التركيز كثيرا من أجل الكسب

saad
06-28-2012, 13:18
كلنا خسرنا بالفوركس ولكن مازال لدينا امل بان نجني اموالا هائله في هذا السوق ,وهذا هو السبب لأستمرارنا في الفوركس برغم من خسائرنا,لأن الفوركس ممكن في صفقة واحد تدبل حسابك وتعوض كل ماخسرته في السابق

mohamedfx2005
06-28-2012, 13:45
السلام عليكم ورحمة الله
لو تبحث عن ماضي وتاريخ اكبر المتاجرين في العالم تجدهم كلهم بداو من الصفر وكلهم صفرو حسابات لكن الاختلاف بينهم وبيننا هو التعلم من اخطائهم والبحث دائما لتطوير انفسهم واساليب متاجرتهم والتزامهم التام بخطة عملهم

elazez
06-28-2012, 14:00
السبب الاساسي هو
البحث عن تحقيق وجني الارباح ومحاولة الابتعاد قدر المستطاع عن الخسائر وتجنبها
تاكد ان الذي يتعلم من اخطاؤه وخساره انه في يوم من الايام سينجح وسيصل الي ما يتمناه

magic777
06-28-2012, 17:42
أولا ياأخي أنا أتجار الفوركس من أجل الربح يعني الكل يربح و أنا أحاول أن أصبح مثلهم لأنه مصدر مربح
و لكن مجرد الخسارة تتلاشى أحلامي و بعد مرور أيام أشتاق الا الفوركس ولا أعلم السبب
على العموم يجب علينا التركيز كثيرا من أجل الكسب

ده حال الاغلبيه هنا بس دي طريقه غير واقعيه بالمره لان لازم علشان ننجح نعرف ان فيه خساره
ونتقبل ده ونتعلم من الخساره دي على قدر ما نقدر مش نزعل ونبعد ولما نرجع نكرر نفس الخطأ

aboualy
06-28-2012, 17:59
ده حال الاغلبيه هنا بس دي طريقه غير واقعيه بالمره لان لازم علشان ننجح نعرف ان فيه خساره
ونتقبل ده ونتعلم من الخساره دي على قدر ما نقدر مش نزعل ونبعد ولما نرجع نكرر نفس الخطأ

انا اعتقد انا اعترفنا بالخسارة وتقبلنا لها هو اول خطوة فى طريق النجاح فى الفوركس لان الخسارة هى التى تكشف لنا اخطائنا وبالتالى نستطيع ان نصصحهها

sa sa
06-28-2012, 18:45
اي شخص بيدخل مجال الفوركس بيكون عايز يحقق الربح السريع والجيد لتحقيق اهدافه التي يصعب تحقيقها في عمل اخر تقليدي الفوركس بيتيح فرص استثمار جيده لا يتحها الا الفوركس

HUSSENEY
06-28-2012, 22:18
هو سوال صعب اووووى
لية الناس لما بتخسر بترجع تحاول تضارب تانى
يمكن العند

ابو محمد
06-28-2012, 22:25
لانها سريعه في الحصول على المال خاصه اذا كان عندك
طريقه جيده ومضمونه في العمل فانك ستحصل على
المال الكثير

kingman
06-28-2012, 23:57
اكيد مش منطقى ان الكل يخسر لكن كنسبة اعتقد هتكون نسبة متدنية نسبة الرابحين الى الخاسرين وده اكيد سببه ان المعظم من الخاسرين لايمتلكون العلم والخبرة المناسبة فى هذا السوق او تداولهم خطأ فى السقو

sendrala ahmed
06-28-2012, 23:58
لتحقيق مكاسب وارباح وتحقيق ما نتمناه فى حياتنا العمليه من مشروعات وافكار تحتاج الى تمويل

mido303037
06-28-2012, 23:59
اكيد الفوركس يجزب الشخص للمتاجرة لانة يعتبر كالمغامرة والانسان يحب المغامرات
واكيد الانسان بيرجع تانى لانة بيعتقد انة اخد خبرة فبيرجع تانى

aminos
06-30-2012, 17:12
السلام عليكم
نتاجر في الفوركس من أجل المال و إغناء رصيدنا الفكري بالمعلومات
و لتحقيق أحلامنا إن شاء الله

sunlight
06-30-2012, 17:14
السلام عليكم
نتاجر في الفوركس من أجل المال و إغناء رصيدنا الفكري بالمعلومات
و لتحقيق أحلامنا إن شاء الله

نعم اخى الفوركس هو حلم الناس كلها الكل عايز يعمل فلوس وان شاء الله الكل يحقق احلامه ولكن بمزيد من الوقت والجهد والتعب

HUSSENEY
06-30-2012, 20:03
مش كله بيخسر ع فكرة وفي ناس كتير بتكسب والحمد لله
وانا مثلك ايضا ابحث عن استثمار تكون ارباحه سريعة مثل الفوركس
ويجب للربح التحلى بمواصفات المتاجر الناجح

naoual
06-30-2012, 20:06
هناك من يعود للتجارة في الفوركس رغم تصفير حسابه لحبه لهذه اللعبة او ادمانه لها

و هناك من يعود لذلك لانه دائما لديه الامل في الربح الوفير الذي قد يغطي جميع خسائر الدنيا و ليس خسائره فقط

waleed adel
06-30-2012, 22:06
عن رايى ادمان بس لابد من الاعتراف ان الخساره ليها سبب
بمعنى ان وقت ماانا كنت خاسر حسابى كان لى اصدقاء ربحو ارباح هائله

madoxegy
06-30-2012, 22:09
اى واحد دخل مجال الفوركس داخل
عشان يحسن من دخله

mostafakamal
06-30-2012, 23:27
اكيد بنتاجر فى الفوركس من اجل الربح وزيادة الدخل
ما افتكرش يعنى حد بيتاجر من اجل دعم العملات الاجنبية
او التبرع لصالح شركات الوساطة

mage
06-30-2012, 23:44
من اهم الاسباب التى تجعلنا جميعا نتاجر فى الفوركس هو اننا نريد ان نتمكن من تحقيق نسبة ارباح كبيرة جدا ولهذا السبب الجميع يعمل فى سوق الفوركس دائما ويحقق نسبة ارباح كبيرة منه وعلى فترات متقاربة

sniper90
06-30-2012, 23:47
نتاجر فى الفوركس بسبب رغبتنا الشديدة لتحقيق الارباح وتحقيق اهدافنا بالفوركس
بالرغم من تحقيق الخسائر الكثيرة إلا إن الفوركس يعتبر مثل الإدمان فمهما بعدت عنه فإنك سوف ترجع إليه
لأن كل واحد فينا لديه أمل فى تحقيق ارباح كثيرة عن طريق الفوركس

kingman
07-01-2012, 00:49
اكيد بنتاجر فى الفوركس من اجل الربح وزيادة الدخل
ما افتكرش يعنى حد بيتاجر من اجل دعم العملات الاجنبية
او التبرع لصالح شركات الوساطة
هههههه مافيش فى السوق ده وقت للأعمال الخيرية الواحد لويقدر يفلس البنوك وشركات الوساطة مش هيتأخر ابدا
والمشكلة ان الكثيرين فعلا بيتبرعوا باموالهم للبنوك والشركات بطريقة غير مباشر بسبب قلة الخبرة والتسرع فى التعامل مع السوق

tarek22
07-01-2012, 01:18
يا عم الخسارة والتعثر هي السبيل الى النجاح ومن يعتقد ان الفوركس مربح بدون معانات فهو مخطيء

abdallah elbaz
07-01-2012, 18:52
اكيد السبب الاول هو ممارسه الفوركس
هو الحصول على الارباح واكتساب الاموال
غير كمان انه بينمي قدراتك العقليه وانه ممارسه لعمل كويس

waleed adel
07-03-2012, 16:45
يا عم الخسارة والتعثر هي السبيل الى النجاح ومن يعتقد ان الفوركس مربح بدون معانات فهو مخطيء

بالرغم من تحقيق الخسائر الكثيرة إلا إن الفوركس يعتبر مثل الإدمان
فمهما بعدت عنه فإنك سوف ترجع إليه

omar kapo
07-03-2012, 16:47
لزيادة الدخل
وايضا لتحقيق اهدافنا من الاموال والخبرة التي نحصل عليها
من الفوركس

Amany Mohamed
07-03-2012, 16:49
السلام عليكم
نتاجر في الفوركس من اجل المكسب
لانه عمل يستحق الاحترام و بذل المزيد من الجهد و التعلم من اجل الاشتغال في هذا المجال

okash
07-03-2012, 22:28
لكي نحستن الوضع الاجتماعي ولجني الثروة الهائلة خلال فترة قصيرة ولكن على ما اعتقتد انه الذي يستطيع ان يحقق احلامه وطموحاته واهدافه من خلال الفوركس هم اقلاء

ussefel
07-03-2012, 22:39
السلام عليكم هذا الموضوع شبيه لسؤال صديق لي.....لماذا نتاجر في الفوركس
بالنسبة لي لاأتاجر للتسلية أو لتضييع الوقت أتاجر في محاولة مني للحصول على بعض المداخيل لمواجهة تكااليف الحياة التي أصبحت لاتطاق....أتاجر لأحاول مساعدة نفسي اولا
ومساعدة عائلتي إن وفقني الله إلى ذلك شكرا لك اخي وسؤال مهم.........صراحة

aboualy
07-03-2012, 23:18
الجميع يتاجر فى الفوركس لانه يبحث عن مصدر للدخل اما كمصدر اضافى لمن له عمل او وظيفة اخرى غير الفوركس او كمصدر اساسى للدخل لمن ليس لديه عمل او وظيفة

sabre
07-04-2012, 00:07
اول الاسباب التى تدعونى للمتاجرة فى الفوركس
المكسب السريع ولاكن يجب علينا
التعلم الجيد والتعامل بحكمه حتى لا نخسر

ymn30
07-04-2012, 00:15
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

هنا مربط الفرس اخى ان الكل بيدخل علشان يكون غنى ولم يصنع شئ للغناء ده مثلا التلعم بل كل ما بيحصل الحلم والحلم بيكون فى الاخر كابوس علشان الهدف الى امامك هو ان تصبح غنى وان الفوريكس هو الذى يحقيق الاحلام مع الاسف بيتحول الى كابوس

kingman
07-04-2012, 00:36
اول الاسباب التى تدعونى للمتاجرة فى الفوركس
المكسب السريع ولاكن يجب علينا
التعلم الجيد والتعامل بحكمه حتى لا نخسر

حكاية المكسب السريع فى الفوركس بشوفها انها غير صحيحة نهائى وذلك كنسبة الأرباح الى الخسائر هتحسبها هتلاقى الربح فيه بطئ وممكن يكون بطئ جدا لن فى نهاية الأمر المهم المحصلة مكسب ام خسارة

okash
07-04-2012, 15:25
اذا كان هناك وظائف اسهل من الفوركس الان نترك ونذهب اليها ولكن لا اطن ذلك فالفوركس من اسهل الوظائف

tarek22
07-04-2012, 16:35
لا يوجد أتعاب ولا ومصاريف إضافية على الخدمات ، ولا أجور على فتح الحسابات الجديدة ولا أجور حكوميةَ وضرائب ولا عمولات إطلاقا ، فشركاتالوساطة يعوضون عن خدماتهم التييقدمونها من خلال حصولهم على السبريد أو ما يعرف بالفرق بين سعر الشراء وسعر البيع للصفقة أي فارق النقاط بين زوج العملة المتاجر فيه

dina mahmoud
07-04-2012, 16:42
لانه لايوجد اتعاب ولا مصاريف على الخدمات ولا اجور على فتح الحسابات الجديدة
وتكلفة الصفقة تكون منخفضة جدا ولا يوجد حجم ثابت للصفقات والفوركس سوق مفتوح طوال 24 ساعة وامكانية فتح حسابات صغيرة

remo
07-04-2012, 17:09
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

انا عن نفسى بتاجر فى الفوركس لان انا اؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع طريقة للوصل الى اكبر قدر من المال فى اقل فترة ممكنة ولكن هو الطريق الاصعب لانة يحتاج الى جهد وتعب وصبر والتزام

memostar3
07-04-2012, 17:16
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

صدقني
نتااااااجر لنربح
لالالالالالالالالالالالال الالا
لنخسر

والله ولى التوفيق

forex man
07-04-2012, 18:11
احنا بندخل الفوركس فقط للربح ولما بخسر كتير بتعلم بردو كتير
وعندنا امل اننا نكسب فى يوم من الايام والامل ده ما يبقينا فى الفوركس
وفى كل المجالات لو معندكش امل وهدف مش هتعرف تعيش
تحياتى

Amany Mohamed
07-04-2012, 18:12
السلام عليكم
كلنا نتاجر في الفوركس من اجل المكسب
و تحقيق الاموال ،،او بهدف العمل الذي يحقق الربح الوفير

yassinoh
07-04-2012, 18:47
ممكن نطلق مصطلح وهو ادمان الفوركس لان الفوركس فى تشابه بينو وبين القمار مش بقول انو حرام
لان فى حساب اسلامى مفهوش اى شبهة ربا انما يشيهو لان فى القمار كل ما الواحد بيخسر بيبقى عندو رغبة
يعوض خسارتو فا بيلعب تانى فا كدة ممكن نقول ان زى ما فى ادمان للقمار فى ادمان للفوركس

madoxegy
07-04-2012, 18:49
اى واحد دخل مجال الفوركس داخل
عشان يحسن من دخله

okash
07-04-2012, 21:41
لانه من اسهل الطرق التي تجني من خلالها المال الوفي وباسرعة وقت ممكن دون اي جهد او جهد بسيط لا يذكر

derfcase
07-05-2012, 18:46
اعتقد لان الفوركس اسهل من غيره بكثير في مجال التداول
فهو اسهل من بورصات الاسهم التي تشترط رؤوس اموال معينة للدخول فيها
و كذلك هو اسهل من اي مشروع تجاري لاي مبتديء - ف ب 100 دولار فقط تبدا التداول دون اي قيود او شروط

memostar3
07-05-2012, 18:55
ممكن نطلق مصطلح وهو ادمان الفوركس لان الفوركس فى تشابه بينو وبين القمار مش بقول انو حرام
لان فى حساب اسلامى مفهوش اى شبهة ربا انما يشيهو لان فى القمار كل ما الواحد بيخسر بيبقى عندو رغبة
يعوض خسارتو فا بيلعب تانى فا كدة ممكن نقول ان زى ما فى ادمان للقمار فى ادمان للفوركس

صدقنى ما اعتقد ان من يقولون ان الفورس حرام قد وععو عليه وعرفو ماهياته بل هم واهمين متخيلين بانيين افكارهم على سوابق مهدمه

ma90do
07-05-2012, 18:56
اعتقد لان الفوركس اسهل من غيره بكثير في مجال التداول
فهو اسهل من بورصات الاسهم التي تشترط رؤوس اموال معينة للدخول فيها
و كذلك هو اسهل من اي مشروع تجاري لاي مبتديء - ف ب 100 دولار فقط تبدا التداول دون اي قيود او شروط

هوا يجذب الناس لانه واقع ملموس الناس بتكسب فيه وبتسحب علي طول علي قد مجهودها وتعبها دون ان يتحكم بك احد في وظيفه اخري او العناء من اجل البحث عن وظيفه وفي النهايه تكون غير مجدية

Amany Mohamed
07-05-2012, 19:03
السلام عليكم
كلنا نتاجر في الفوركس من اجل تحقيق المكسب
انا دخلت هذا المجال من اجل الربح و صناعة الذات

roka
07-05-2012, 20:58
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

ان الخسارة شئ اساسى ولابد منه فهى اساس المكسب والربح واعتقد ان تعلم واكتساب الخبرات هى التى تدفع بنا للاستمرار فى الفوركس

kingman
07-06-2012, 01:48
السلام عليكم
كلنا نتاجر في الفوركس من اجل تحقيق المكسب
انا دخلت هذا المجال من اجل الربح و صناعة الذات
فعلا كل واحد بغض النظر عن المال محتاج ان يثبت نفسه فى مجال ومكان معين وده فى حد ذاته بيشعر الأنسان بالغاية وقيمت الحياة وانه شخص فعال قادر على النجاح والتوافق مع الحياة

waleed adel
07-06-2012, 06:08
كلنا نتعرض للأزمات والخسائر ولكن بيبقى قدامنا هدف نريد تحقيقه وبنحاول نصبر ونثابر على تحقيقنا هدفنا والأستفادة من الأخطاء وبيظل هذا الأمل هو الوقود اللى بيخلى الواحد مستمر فى السوق على امل الوصول اهدافه وخصوصا انه ليس على طول الخط خاسئر وانما ايضا نذوق طعم الأرباح ومعظم الخسائر بكون اخطاء شخصية اكثر منها خاصة بالتحليل

theboy2226
07-06-2012, 17:39
انا كمان حسابي اتصفر 4 او 5 مرات و برجع كل مرة .تقدر تقول تحدي مع النفس و اني عارف اني ممكن انجح في الموضوع ده و تقضية لوقت الفراغ في حاجة مفيده و بالمرة اكسب شوية لان الوحد بيحس بالفخر بنفسه اوي لما يعمل مكسب كبير و الله اعلم ممكن الواحد يحترف الموضوع و يعمل منه فلوس كويسه و يبقي مصدر دخل الواحد يعتمد عليه

magic777
07-06-2012, 19:11
كلنا نتعرض للأزمات والخسائر ولكن بيبقى قدامنا هدف نريد تحقيقه وبنحاول نصبر ونثابر على تحقيقنا هدفنا والأستفادة من الأخطاء وبيظل هذا الأمل هو الوقود اللى بيخلى الواحد مستمر فى السوق على امل الوصول اهدافه وخصوصا انه ليس على طول الخط خاسئر وانما ايضا نذوق طعم الأرباح ومعظم الخسائر بكون اخطاء شخصية اكثر منها خاصة بالتحليل

فعلا اخي ولو كل واحد حدد لنفسه هدف معين وقسمه على مراحل كمان بحيث يحقق منه جزء جزء على حسب قدراته
وياخد الوقت هنا اللي يناسبه بحيث ما يضغطش على نفسه
بالتأكيد هيوصل في النهايه لمبتغاه

compaq0
07-06-2012, 19:21
نفس السبب للجميع هل لديك طريقه اخرى لنصبح اغنياء غير الفوركس هل الوظيفه ستجعلنا اغنياء؟!قد تفعل بعد 100 سنه و لكن اقربها بالامس حول احد المضاربين حسابه من عشره الاف دولار الىخمسه و عشرون الف دولار فى شمعه خمسه دقايق على اليورو هذا هو الفوركس

Mr.GooDMaN
07-06-2012, 19:55
نفس السبب للجميع هل لديك طريقه اخرى لنصبح اغنياء غير الفوركس هل الوظيفه ستجعلنا اغنياء؟!قد تفعل بعد 100 سنه و لكن اقربها بالامس حول احد المضاربين حسابه من عشره الاف دولار الىخمسه و عشرون الف دولار فى شمعه خمسه دقايق على اليورو هذا هو الفوركس

تمام كلامك جميل اخي لكن ليس الفوركس الذي يجعلك غنيا بهذه السهولة
فالاخ الذي ربح 15 الف دولار ف شمعة 5 دقائق نتيجة حجم لوت مرتفع جدا
كانت ممكن ان تمرجن له حسابه ولكن لا داعي للاستعجال في سوق الفوركس فهو يحتاج الى التأني

okash
07-06-2012, 21:15
الفوركس عالم رائع جدا اثناء تداولك تكسب المال والعلم في نفس الوقت وهناك امور كثير تتعلمها مثل الصبر وضبط النفس

elking
07-06-2012, 21:31
اكيد بنتاجر فى الفوركس لانه فرصة عمل رائعة وجيدة ويجب ان نتمسك بهذه الفرصة واكيد كلنا بنشتغل فى الفوركس عشان ننجح ونربح بمشيئة الله

Dentist Ahmed
07-06-2012, 22:15
نحن نتاجر من جديد لاننا نرى ان بهذا العوكه قد تعلمنا الفوركس جيدا ولا تتكرر مره اخرى
واحيانا تتكرر الخساره بنفس الطريقه
ولذلك لابد من التعلم من اخطاءنا وعدم الانسياق وراء الطمع

تامر
07-06-2012, 22:25
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

لمتاجرة باستخدام البيانات الصحفية هي أداة هامة في ترسانة تجارتك ، بل وإنها أهم أداة لأن التقارير الاقتصادية تدفع السعر إلى حركات (قوية) على المدى القصير في أغلب الأحيان في سوق العملات وتسمى غالبا هذه الدفعات بالاندلاع أو لحظات سخونة السوق

pimo
07-06-2012, 23:01
اظن ان الامر الذي يؤدي بك الي معاودت الدخول والتداول في سوق الفوركس هو حبك الشديد لهذا النوع من الاعمال او انك تريد ان تحقق راس مال كبير لانك تدرك جيدا ان الفوركس يستطيع ان يجعلك مليونير

Amany Mohamed
07-06-2012, 23:15
السلام عليكم
نتاجر في الفوركس من اجل الحصول على ارباح
من اجل ان نصنع ذاتنا
من اجل ان نعمل و نكسب

ehab
07-06-2012, 23:50
سوق تداول العملات الأجنبية فريد من نوعهلانه لا يوجد تبادل مركزي, ببساطة التجارة هى تنفيذ ما على طاولة البيع ، 24 ساعة في اليوم ، 7 أيام في الأسبوع ، عبر الكرة الارضية. مصطلح "ما على طاولة البيع" تعني أن التجارة لا تتم من خلال تبادل مركزي, وإنما بين أي كيانين

kingman
07-07-2012, 02:30
بس دى مخاطرة عالية جدا وكان ممكن يخسر المبلغ كله فى ثوانى ومافيش افضل من ادارة راس مال جيدة فى هذا السوق لى يستطيع المتاجر ان يستمر فى السوق ولايكون خروجه سريعا

salah.bmw
07-07-2012, 02:36
يا سيدي الكريم انا متاجر بلفوركس منذ 3 سنوات وفعلا غالبا تكون خسارتي اكثر من ربحي او متساويين لكن كنت مبتدأ
والان ولله الحمد اتبعت ادارة رأس مال جديدة وطريقة عمل جديدة واحقق مبلغ يتراوح بل 500 دولار شهريا واعتقد انه مبلغ لا بأس به بما ان حسابي كله 1000 دولار

okash
07-07-2012, 19:45
الفوركس عالم رائع جدا اثناء تداولك تكسب المال والعلم في نفس الوقت وهناك امور كثير تتعلمها مثل الصبر وضبط النفس

sahar elmansory
07-07-2012, 20:04
اولا:بما اني مبتدئة فانا افضله لاكتساب خبرة التعامل وكيفية تحقيق ارباح والصبر وعدم التسرع
ثانيا:اعتبره بمثابة استغلال امثل لوقت فراغي ..لاني بستفيد جدا منه

remo
07-07-2012, 20:24
السلام عليكم
نتاجر في الفوركس من اجل الحصول على ارباح
من اجل ان نصنع ذاتنا
من اجل ان نعمل و نكسب

انا عن نفسى بتاجر فى الفوركس عشان انا مؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع طريق للحصول على اكبر قدر من المال فى اقل فترة ممكنة بس اكتشفت انة مع الافضل والاسرع لازم نضيف الاصعب كمان

husamart
07-07-2012, 20:28
كل من يدخل الفوركس يخسر في بدايتها ولو القليل وهي نسبية من شخص لاخر
لكن مهما كانت اخسائر الامر يتعلق بالمعرفة والصبر والالتزام للعودة وبسرعة وتعويض ما مضى

nada
07-07-2012, 20:33
يا سيدي الكريم انا متاجر بلفوركس منذ 3 سنوات وفعلا غالبا تكون خسارتي اكثر من ربحي او متساويين لكن كنت مبتدأ
والان ولله الحمد اتبعت ادارة رأس مال جديدة وطريقة عمل جديدة واحقق مبلغ يتراوح بل 500 دولار شهريا واعتقد انه مبلغ لا بأس به بما ان حسابي كله 1000 دولار
الله ينور كل ما فى الامر هية اداره راس المال فان
كان لديك خبره فبتاكيد سوف تربح
والبعد عن الطمع فية رزيلة الفوركس

waleed adel
07-08-2012, 05:48
من اهم الاسباب التى تجعلنا جميعا نتاجر فى الفوركس هو اننا نريد ان نتمكن
من تحقيق نسبة ارباح

السيد الجبالي
07-08-2012, 06:03
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

بالطبع هناك الكثير من عاومل الجزب في الفوركس .. فالسيوله الماليه لهذا السوق ووجود احتماليه الحصول علي قدر كبير من املا هذه احد عاومل جزبه ..
وجود نماذج حققو اهداف كبيره بهذا السوق هذا سبب جزب اخر ..
...ولكن يجب ان يكون انجزابنا الي هذا السوق والي تعاملاته في ضوء ما تم تحصيله من علم ومن تجربه فلا يصح ان اخسر مالي ثم ارجع لاضع مال مره ثانيه واتاجر به مباشرا ..
لابد من البعد فتره عن السوق الحقيقي للرجوع الي التجريبي وتجريب طريق جديده للربح حتي ان تعتمد طريه جديده ومن ثم ترجع الي السوق

KOGI
07-08-2012, 06:05

ما شاء الله اخى فعلا انت تعبت ولقيت وبحييك جدامش على ردك وبس لكن على اعترافك براس مالك وبربحك اللى كتير بيرفضو يقولوه عشا نالحسد والكلام ده
لك كل احترام وتقدير

waleed adel
07-10-2012, 18:22
الفوركس مجال جميل جدا وعالم رائع جدا اثناء تداولك تكسب المال والعلم في نفس الوقت وهناك امور
كثير تتعلمها مثل الصبر وضبط النفس

السيد الجبالي
07-10-2012, 18:38
الفوركس مجال جميل جدا وعالم رائع جدا اثناء تداولك تكسب المال والعلم في نفس الوقت وهناك امور
كثير تتعلمها مثل الصبر وضبط النفس

ده صحيح جدا .. وانا بشوف الفوركس بجانب انه فرصه للربح وغيره
بشوفه انه عباره عن مرايه بتعكس فينا صفات كتير جايز احنا مش بنبقي شايفنها في نفسنا

mosghaly
07-10-2012, 18:57
انا بالنسبالي انا شايف ان كلما اعرف اكثر عن الفوركس كل ما يكون قدامي فرصه في الربح بشكل كبير حتى ولو كان فيه خسارة لابد من وجود ان هناك امل في اله كبير ان انشاء الله ابقي خبير في الفوركس واقدر احقق كل اهدافي واحلامي من الفوركس
والفوركس ليس بالعمل السهل ولكن محتاج شغل بجد عشان هو عمل حقيقي

mrxr00t3d
07-10-2012, 19:00
اخي المتاجرة في الفوركس هي بقيمة عمل او لعب او مدخول شهري
لكن عند الخسارة كل واحد منا يحاول ارجاع ارباحه او خسارته

YesIcan
07-10-2012, 19:11
فعلا هناك شيء غريب يجذبك الى الفوركس بالرغم
من الخسائر
ممكن يكون تحدي بينك و بين نفسك او العزيمة على تحقيق الهدف و هو تحقيق ارباح

sky44
07-10-2012, 19:15
السلام عليكم بطبيعة الحال عندما نسمع ان هناك اشخاص غيرو حياتهم الى الافضل بفضل الفوركس سيكون شيئا رائعا و ملهما لنا بان نحدوا حدوهم نحن ايضا و ان يأتي يوم نربح فيه نحن ايضا شيء بديهي جدا

yamiyugi
07-10-2012, 19:19
اتأجر فى الفوركس مثل اى تاجر اخر لتحقيق الربح او مرتب شهرى

لان الفوركس هو اضخم سوق فى العالم ولذلك يجب ان نستفيد به

mturk2007
07-10-2012, 19:25
انا اتاجر في الفوركس من اجل تحقيق دخل اضافي وتامين مبلغ من اجل المساعدة
في مصاريف الحياة اليومية

okash
07-10-2012, 19:44
الفوركس وسيلة لجني الارباح الكبيرة والمال الوفير ودون مجهنود مقارنة مع الوظائف الاخرة ولا يتطلب رأس مال كبير

Noah
07-10-2012, 20:00
الجميع يعمل فى الفوركس من اجل شئ واحد فقط انهم يريدون جميعا ان يتمكنوا من تحقيق نسبة ارباح يعشيون منها ويتمكنوا من العمل بها فى حالة جيدة وان يكون الفوركس بمثابة العمل الاضافى لهم

Nehal Ali
07-11-2012, 00:01
المتاجره في الفوركس متعه كبيره تشد اوووي الانسان للتعامل اما عن تحقيق خساره في زي مبيقولو التجاره شطاره لازم تعرف ازاي تحقق ربح وتحمس نفسك ان في اهو فلوس كتير قدامي ازاي بقي اقدر الم الفلوس دي كلها اخدها فادا حققت خساره فلازم تعرف ازاي تستفاد منها والعمليه مش حتقف لحد كده والدليل انك حتي لو بتخسر عندك امل كبير في المكسب

thestarboy
07-11-2012, 00:23
كل اللي بيدخل المجال ده بيبقي داخل في الاول عشان الربح اولا واخيرا
انما ده بيختلف معاه بقي لو خسر بتسود الدنيا وكده فيه اللي بيحاول يستفاد من اخطاءه وفي اللي مش بيكمل

HUSSENEY
07-11-2012, 00:56
الفوركس هو باب للزرق الاضافى للجميع
من اجل الدخل الاضافى وتحسين مستوى المعيشة

hesham1046
07-11-2012, 00:59
اى واح\ فينا بيعترض الازمات كثيرة ويجب ان نعترف بيها والخسارة والمكسب شىء لا يهم اليهم انك تطلع سالما من كل شىء هذا هو الاهم

Mostafa Mansour
07-11-2012, 00:59
عندما اسمع عن شخص حقق ربح عالي من الفوركس يحفزني ذلك للدخول في صفقات ومحاولة تحقيق ربح مرة اخري
وأيضا عند تحقيق خسارة يكون لدي دافع تعويض هذه الخسارة

ma90do
07-11-2012, 01:15
عندما اسمع عن شخص حقق ربح عالي من الفوركس يحفزني ذلك للدخول في صفقات ومحاولة تحقيق ربح مرة اخري

تتمتع بميزه جيده الكثير يشعرون بالاحباط واليأس الشديد عند تحقيق خسائر وبعضهم يترك المجال والبعض الاخر يعد المحاوله ويستمر وحين ينجح لا يتوقف هذه مميزات السوق التي تجذبنا اليه

hazem ahmed moahmed
07-11-2012, 01:17
اعتقد انه هناك الكثير من الاسباب التي تدفعنا لتجاره الفوركس منها ان الفوركس عمل مربح بشكل جيد مما يساعدنا كثيرا علي تحقيق احلامنا كذلك تجاره الفوركس غير مقيده بمكان او معاد معين كما ان تعلم الفوركس ليس صعبا الي حد ما

ymn30
07-11-2012, 01:18

يقول الرسول لا حسد الا فى اثنتين رجل اتاه الله مال فانفقة فى الخير وفعلا عندما تجد واحد حقق اربح كثيرة وستخمها فى طاعة الله يجوز ان تتمنى الله ان تكون مثلة حتى تسابقة فى عمل الخير

lesa
07-11-2012, 01:22
اعتقد ان الجميع دخل الى مجال التداول فى سوق الفوركس لسبب واحد وحيد وهو تحقيق الربح وزيادة الدخل .. الفوركس مصدر جيد لتحقيق ربح بدون اى شروط او ضرائب او رأس مال كبير

mohamed yossef
07-11-2012, 01:22
فى الاول اتعلمت الفوركس عشان كنت غاوى ادخل مجال البورصات والتداول واشوف الناس دى عايشة ازاى وبتعمل ايه
وبعدين اصبح الانمر ادمان متعة المضاربة وتنفيذ اوامر بيع وشراءومتابعة اقتصاد الدول

tarek22
07-11-2012, 02:43
لانه في الفوركس لا يوجد هناك انتظار للجرس الافتتاحي " كما في سوق الأسهم " فمن مساء الأحد إلى عصرالجمعة بتوقيت شرق أمريكا ، سوق تجارة العملات الأجنبية لا ينام ، وهذا مرغوب جداً لأولئك الذين يريدون المتاجرة بدون قيود حسب أوقات عملهم الأخرى فيمكنهم أن يختاروا متى المتاجرة - صباحاً أو ظهراً

king
07-11-2012, 02:50
انا اتاجر فى الفوركس حتى احقق اهداف معينه منها حبى لهذا المجال والرغبه فى المعرفه الاقتصاديه الاكبر والاعمق للمجال وايضا رغبه فى تحسين المستوى المادى والفوركس يساعد على تحقيق جميع الاهداف

aboualy
07-11-2012, 02:53
الهدف الذى دخلنا من اجله سوق الفوركس هو ان نحقق ارباح
ومن اجل تحقيق هذا الهدف لابد من الدراسة والتدريب لوقت كافى

Salwa Soliman
07-11-2012, 03:11
اتاجر في الفوركس اولا رغبة في تحقيق المال ثم الاستفادة من وقت الفراغ في شئ مفيد
والحصول علي ربح استفيد منه في حياتي

okash
07-11-2012, 11:17
الفوركس من الامور السهلة جدا جدا في الحياة وكل شيء يجلب لك المال وبسهولة فهو مرغوب عند جميع الناس دون استثناء

Mohamed90
07-11-2012, 13:19
الفوركس وسيلة لجني الارباح الكبيرة والمال الوفير ودون مجهنود مقارنة مع الوظائف الاخرة ولا يتطلب رأس مال كبير

السلام عليكم اخي اخالفك الراي من عدة نواحي الفوركس وسلية لربح الاموال و خسارتها ايضا حسب تعاملك مع السوق
و الارباح الكبير تاتي مع راس مال كبير و مخاطرة قليلة و المجهود لازم اخي بدون مجهود لن تحقق شئ

Mostafa Mando
07-11-2012, 13:44
الهدف الذى دخلنا من اجله سوق الفوركس هو ان نحقق ارباح
ومن اجل تحقيق هذا الهدف لابد من الدراسة والتدريب لوقت كافى

بالفعل يا اخي جميعنا ندخل الفوركس من اجل الربح ولا يوجد ربح يأتي بسهولة

من دون تعب ومجهود وخسارة في البداية لكي تتعلم منها الخسارة شئ طبيعي في الفوركس ليست معناها الفشل

tictok
07-11-2012, 15:54
أعتقد أن الكل يتاجر في الفوركس من أجل الربح ومهما أنعكس السوق وخسرنا نعاود التجارة وعندنا أمل في المكسب
ولكن من خلال هذه الفكرة نتعلم أشياء كثيرة تفيدنا في حياتنا وتعطينا خبرات كثيرة في التجارة والعمل عموماً

magic777
07-11-2012, 17:54
اعتقد ان الجميع دخل الى مجال التداول فى سوق الفوركس لسبب واحد وحيد وهو تحقيق الربح وزيادة الدخل .. الفوركس مصدر جيد لتحقيق ربح بدون اى شروط او ضرائب او رأس مال كبير

هو صحيح مجال ربح بدون ضرايب حاليا او متطلبات زي وقت محدد او مكان محدد
لكن طبعا ليه شروط علشان تحقق منه ربح وشروط مش سهله هنا ولا اي حد يقدر عليها
الا من يملك العزيمه والصبر
ومن شروطه انك لازم تتعلم كويس وتتدرب وتكتسب الخبره اللي هتؤهلك للكسب وبرده لازم يكون عندك حساب معقول ليس كبير اوي وبرده مش صغير اوي

okash
07-11-2012, 19:56
الفوركس فيها عنصر الاثارة فأنت عندما تدخل الفوركس تخاطر في مالك وفي نفس الوقت احتمال ان تجني الربح والمال الوفير

ehab
07-14-2012, 06:36
مش كله بيخسر ع فكرة وفي ناس كتير بتكسبوانا مثلك ايضا ابحث عن استثمار
تكون ارباحه سريعة مثل الفوركس لاحقق جزء من احلامي

elking
07-14-2012, 10:19
طبعا كلنا بنتاجر فى الفوركس عشان الناحية المادية وعشان نكسب ارباح تساعدنا فى حياتنا بمشيئة الله وبعدين الفوركس بيعلمنا صفات جيدة جدا مثل الصبر

Looser
07-14-2012, 16:17
وكلنا عرفنا أن سوق العملات هو سوق يعمل على مدار 24 ساعة إذا فإن هناك الكثير من فرص التجارة التي يمكن الاعتماد فيها على الأخبار وتعرف فترات صدور الأخبار باسم فترة القناصة

forex4ever
07-14-2012, 16:20
الاجابة هي السحر سحر الفوركس لايقاوم وحقيقة ان الفوركس لا شيء فيه مستحيل يجعل المتداول يحاول ويحاول ولا يياس حتى لو كانت المحصلة خسائر ويقول لنفسه سياتي اليوم الذي اصبح فيه غنيا ليس المشكلة في المحاولة المشكلة انه بيحاول بنفس نفس الطريقة الفاشلة اللي خسر بيها ويرتكب نفس الاخطاء ويظن ان النتيجة ستختلف

mahmoud1
07-14-2012, 16:23
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

طبعا الكل هدفة هو الربح لكن مشكلة لما تخش المجال فى الاول تفكرك بيكون هو انه الفوركس سوق الربح السهل السريع ولما تتعامل مع السوق تعرف انه الربح فية مش سهل لهذة الدرجة لكن الواحد مستمر وعنده امل يقدر يحقق ما يتمنى ان يحققة فى هذا المجال

wazwaz
07-14-2012, 16:23
أنا أتاجر في الفوركس لأحقق دخلا شهريا جيدا يمكنني من سد حاجياتي الأولية وطبعا تكون الخسارة موجودة لكن أحاول دائما التعلم من الخسارة حتى لا تتكرر ولكي أكون الأفضل
السبب الرئيسي لرجوعي للفوركس حتى بعد الخسارة يمكنني أن أبرهنه بانه يتناسب مع حياتي الدراسية فأنا كطالب في كلية الإقتصاد حياتي تعتبر كلها أرقاما

resala11111
07-14-2012, 16:27
انا عن نفسى خسرت كتير
وكنت برجع تانى ادخل السوق علشان
عندى هدف وعايز اوصل له
وهو تحقيق دخل شهرى من الفوركس
وبالتوفيق لكم

ehab
07-14-2012, 17:07
أنا أتاجر في الفوركس لأحقق دخلا شهريا جيدا يمكنني من سد حاجياتي الأولية وطبعا تكون الخسارة موجودة لكن أحاول دائما التعلم من الخسارة حتى لا تتكرر ولكي أكون الأفضل
السبب الرئيسي لرجوعي للفوركس حتى بعد الخسارة يمكنني أن أبرهنه بانه يتناسب مع حياتي الدراسية فأنا كطالب في كلية الإقتصاد حياتي تعتبر كلها أرقاما
بس نصيحة منى متعتمدش على ان الفوركس مصدر للدخل اساسى
لان طبعا وانت سيد العارفين ان الفوركس سوق مال ممكن انهاردا مكسب وبكرا خسارة بلا تعتمد علية اعتماد كلى

mahmoud1
07-14-2012, 17:10
لان طبعا وانت سيد العارفين ان الفوركس سوق مال ممكن انهاردا مكسب وبكرا خسارة بلا تعتمد علية اعتماد كلى

بالفعل انا معاك فى نفس الكلام الفوركس لا يتعبر دخل اساسى يمكن فى ناس وصلو لدرجة الاحتراف فى الفوركس وبقى مصدر دخل اساسى
لكن الى الان لم اصل الى هذة الدرجة السوق كبير ومعرض للخسارة فى اى وقت

otakon
07-14-2012, 17:12
اغلب المتاجرين في الفوركس يخسرون لكن اذا سألته يقول انه يحاول
انا عن نفسي احاول جايما وتكرارا لكي اربح في الفوركس
لكن 99% اخسر ماادري ماهو السبب

aminos
07-14-2012, 17:12
السلام عليكم
نعم صحيح هذا الكلام لكن هناك
شيئا يربطني بالفوركس و يقول لي أن الفوركس
به أرباح جد جد جيدة لكن يلزمك التعب
و التجربة و نطلب من الله التوفيق

mondemonde
07-14-2012, 17:14
إنها الرغبة في الثراء

ahmed saleh
07-14-2012, 17:14

نعم يا اخى ان هذا صحيح ولكن يوجد اشخاص قادرة على اخذ هذا المجال لها دئما
كمجال او وظيفة اساسية انا لا اعرف كيف ولكن من الاحسن ان لا تاخذة كوظيفة اساسية لك حتى لا تندم

السيد الجبالي
07-14-2012, 17:37
السلام عليكم
نعم صحيح هذا الكلام لكن هناك
شيئا يربطني بالفوركس و يقول لي أن الفوركس
به أرباح جد جد جيدة لكن يلزمك التعب
و التجربة و نطلب من الله التوفيق

بافعل يا غالي .. به الكثير من الارباح لمن يستطيع ان يعرف ويدرك مسببات حركه هذا السوق ..
وبالطبع لكل مجتهدا نصيب ..

waleed adel
07-15-2012, 22:43
الربح المميزوالجيد لتحقيق اهدافه التي يصعب تحقيقها في اى عمل اخر الفوركس
بيتيح فرص استثمار جيده لا يتحها الا الفوركس

ARAB_PIGEON
07-15-2012, 23:57
لا يوجد مجال اخر استطيع ان احقق به طموحى مثل الفوركس
فالفوركس يعطيك استقلاليه ماليه تجعلك حر نفسك
الفوركس به عده مميزات منها
السيوله العاليه
تستطيع التداول من اى مكان وفى اى وقت

vamoscapitos
07-16-2012, 00:02
في رايي ان ما يجذبنا للفوركس هو الادمان

والطموح في تحقيق الاهداف التي نحلم بها

والرجوع الى الفوركس بعد اصفرار الحساب هو نقطة حسنة

تفيد بان هناك تفاؤل لدى المتاجر

xtomorrow
07-16-2012, 00:07
إنها الرغبة في الثراء

فعلا اخي الغنى في اقل وقت ممكن هو الحافز الذي يربطنا بجنون بسوق الفوركس رغم الخسائر
فبعض المتاجرين كسبوا من الفوركس ملايين الدولارات فلماذا لا نكون واحدا من هاته الفئة

okash
07-16-2012, 00:28
سبب دخولي في الفوركس هو انه هناك العديد من الطموحات والاهداف التي اريد ان احثثها والفوركس احدى تلك الوسائل السريعة لذلك انا اتداول الفوركس
ولكن حتى لو حققت تلك الاهداف سوف استمر واتابع مسيري في الفوركس

SlaiteR
07-19-2012, 12:57
اخي هناك اسباب عديدة ولا احصر

ولكن هاهمها تحقيق احلامك

كن يقظ وحاول ان تتدرب اكثر ولا تستعجل فالسوق امامك 24 ساعة لمدة 5 ايام في الاسبووع

Sobhy
07-19-2012, 17:32
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
الخسارة امر واقع و يجب ان يحدث لى متاجر مهما كانت براعته و مهارته و خبرته لذلك يجب تقبلها كما انها تجعل للربح طعم أحلى و أنا عن نفسى اتاجر فى الفوركس من اجل المتعة و التحدى و بالطبع الربح الماذى

sa sa
07-19-2012, 17:55
طبعا لا احد يشتغل في الفوركس الا لكسب الأموال و الكل منا امله هو ذلك و هو تحقيق الربح و كما ان الربح يوجد في الفوركس فايضا يوجد خسارة و لكن مع ادارة جيدة فلا اعتقد انها تصفر فلابد عليك تقليل المخاطر بنسبة كبيرة و هي من الأسباب التي تؤدي الى افلاسك و لكن المحاولة هو الذي يؤدي بك الى طريق النجاح
كل شخص يتعرض للخساره نتيجه لقله الخبره او اخطاء ترتكب يقابله شخص اخر يكسب نتيجه العمل الجاد وبذل مزيد من الجهد
نحب الفوركس من اجل المال الذي يمكن ان يتحقق ويساعد في زياده الدخل وتحقيق ما نتمناه

pimo
07-19-2012, 18:03
بكل بساطة نحن نتاجر من اجل المال في السوق هذا هو الهدف الحقيقي اما الاهداف الاخرا فتختلف من شخص لاخر فهناك من يريد ان يدخل في حياته قليل من المتعة وهناك من لا يملك عمل او وظيفة ويريد ان يجعل من الفوركس عمله

زيزو
07-19-2012, 18:33
لاننا بنتعلم من اخطائنا
وان شاء الله ربنا هيكرمنا في الاخر
ونقدر نحقق احلامنا ونوصل

Aker001
07-19-2012, 18:34
مجرد العلم ان فى ناس بتكسب مبالغ كبيرة وغيرت حياتها من الفوركس بيخلى كل واحد منا يحاول يكون لية نصيب من المكسب دة وحتى لو هيخسر فى البداية اكيد بيرجع تانى

msh4egy
07-20-2012, 15:23

ahmed
07-20-2012, 15:25
السبب الاساسى فى المتاجرة فى الفوركس اكيد فى الغالب بيبقى مادى
لتحقيق دخل اضافى او تحقيق حلم معين وسعات بيقى تحدى وانا افضل التحدى

BiG MoNeY
07-20-2012, 15:28
شكرا اخي على طرح هدا الموضوع دخولي للفوركس كان بهدف التجربة مند سنين حيت كنت اسمع الكتير من الناس يتحدتون عن الفوركس وما يمكن ان تحققه من المداولة وهدا ماشجعني على الدخول للفوركس وقبول التحدي والحمد لله الان انا احقق الكتير من الفوركس والحمد لله وان شاء احقق طموح للوصول ربح الكتير منه بخسارة قليلة

midoali
07-20-2012, 15:54
تصدق ياباشا نفس الكلام بس من يوم وانا اتعلمت الفوركس وانا مش قادر اسيبه ومش عارف ايه السبب
مش عارف هل ده ادمان ولا ايه +بس ان شاء الله عيجي يوم واحقق الارباح اكثر من الخسائر

asmoshaa2012
07-20-2012, 15:56
اعتقد ان كلنا نعلم ان الفوركس هى عمل مربح ولكنه يحتاج الى الجهد والعمل الدائم والتخطيط والتنظيم واكيد كل التجار عارفيين انها فيها ربح وخسارة ومغامرة فمن يخسر لن يتفاجئ بالخسارة لانها موجودة وبالتالى يستمر فى التداول وفى تحسين نفسه وطرق تداوله

magic777
07-20-2012, 22:20
شكرا اخي على طرح هدا الموضوع دخولي للفوركس كان بهدف التجربة مند سنين حيت كنت اسمع الكتير من الناس يتحدتون عن الفوركس وما يمكن ان تحققه من المداولة وهدا ماشجعني على الدخول للفوركس وقبول التحدي والحمد لله الان انا احقق الكتير من الفوركس والحمد لله وان شاء احقق طموح للوصول ربح الكتير منه بخسارة قليلة

الحمد لله اخي انك اجتهدت ووصلت لهذا المستوى ده في حد ذاته انجاز يتحسب ليك
وبشاره خير لمن لسه في بدايه الطريق انه يستبشر بيك ويتشجع للوصول لمستواك
خاصه وهو يرى الكثريين الذين يقولون انهم بيخسروا ومافيش مكسب

hossam eldeen mohamed
07-20-2012, 23:30
السلام عليكم
كل واحد منا بيتاجر في الفوركس عشان يحقق اهدافه
وبالتوفيق للجميع

MrSniper
07-21-2012, 04:30
طبعا أخي الشيء الوحيد الدي يجدبنا للفوركس هو الربح
لكننا ننسى تطبيق القواعد و الشروط و الالتزام هما سر الربح

al7oot
07-21-2012, 07:03
سؤال جيد ويجب الجميع ان يعرف لماذا يتاجر
اكيد أخي الكل يتاجر من اجل الربح طبعا
المهم أن اي واحد فينا قبل الدخول في أي عمل وليس فقط الفوركس أن يعرف لماذا يعمل هذا العمل وما الفائدة منه
لذلك يجب ان يكون كل عمل مبني على قواعد معينة وليس عشوائيا

tarek22
07-21-2012, 21:25
اهم مايجعنا في الفوركس هو المتاجرة باستخدام الرافعة المالية
ففي سوق العملات يمكنك المتاجرة بأضعاف أضعاف رأس مالك باستخدام الرافعة المالية، وهو ما لا يتوفر في أي سوق آخر، ويمكنك من تحقيق أرباح كبيرة من مبالغ صغيرة، ولكن عليك الحذر فكما تساعدك الروافع المالية على تحقيق أرباح كبيرة، قد تتسبب أيضًا في خسائر ضخمة إذا لم تستخدم بحكمة وحرص

havic
07-21-2012, 21:48
الدافع الاساسي وراء متاجرة اي احد في الفوركس هو المال السهل
لكن الحقيقة ان الفوركس صعب و يجب العمل بشدة من اجل التغلب على الخسارة

Shady Moustafa
07-21-2012, 21:55
كلنا موجودين هنا بنتاجر فى الفوركس عشان عاوزين نعمل فلوس كويسه نكسبها كل شهر ونحقق مشاريعنا واحلامنا بيها
ببساطه احنا بنتاجر عشان الفلوس وده السبب الرئيسى

alkatom
07-21-2012, 22:43
طبعا كل ذلك نتيجة للأمال و الأحلام و التي تتمنى أن تحققها في حياتك و أقرب طريقة لتحقيقها هو الفوركس
فهو بجدارة السهل الممتنع

sara123
07-21-2012, 22:47
السبب في كدة ان احنا عندنا امل كبير في تحقيق الاف الدولارات شهريا بل ملايين الدولارات ايضا ..ّ!! ايوة ! مين منا مش بيحلم انه يحقق مليون دولار او اكثر من الفوركس؟ اكيد محدش ..وطبعا الخسائر الكتير اللي بتبقى في الاول دي احنا بنتعلم منها واكيد هي دي طريقنا للنجاح يعني مش معنى اني خسرت مرة واتنين وعشرة اني فشلت ,,لأ بالعكس انا بتعلم من أخطائي وبحاول اصلحها وبكدة هنجح اكيد.

egypt2012
07-21-2012, 22:53
مرحبا اصدقاء

ماذا عنكم بيا اصدقاء؟

تقريبا السبب واحد عند الجميع و هو امل فى الربح مرة اخرى
و لكن كل واحد يفكر هو خسر من اية و ازى يتفادى ده المرة القادمة

sunlight
07-21-2012, 22:55
السبب في كدة ان احنا عندنا امل كبير في تحقيق الاف الدولارات شهريا بل ملايين الدولارات ايضا ..ّ!! ايوة ! مين منا مش بيحلم انه يحقق مليون دولار او اكثر من الفوركس؟ اكيد محدش ..وطبعا الخسائر الكتير اللي بتبقى في الاول دي احنا بنتعلم منها واكيد هي دي طريقنا للنجاح يعني مش معنى اني خسرت مرة واتنين وعشرة اني فشلت ,,لأ بالعكس انا بتعلم من أخطائي وبحاول اصلحها وبكدة هنجح اكيد.

نعم انا معاكى ساره
فوراء كل هبوط صعود وليس معنى اننا فشلنا فى التجربه 100 مره اننا فشلنا ولكننا ممكن ننجح وبقوه لكن الامل والصبر هو السلاحين الوحيدين فى هذا السوق واذا اردنا النجاح فيجب علينا التعلم والدراسه الكثيره لاسباب النجاح واسباب الفشل

Aker001
07-21-2012, 22:59
ممكن نطلق مصطلح وهو ادمان الفوركس لان الفوركس

لانه اذا دخلت هذا السوق يصعب الخروج منه

DZforex
07-21-2012, 23:06
طبعا لتحقيق ارباح وتكوين راس مال جيد من الفوركس

و اكتساب ثقافة اقتصادية

assidi saber
07-21-2012, 23:14
انا دائما اخسر في الفوركس و لكن بعدها اقوم بوضع راس مال اخر و اتاجر به لاني اصبحت مدمن عليه

ahmadsalaymeh
07-21-2012, 23:17
انا الي دفعني للفوركس هو تحقيق الاحلام
والوصول الى حرية مالية تمكنني من فتح مشروع حقيقي لاعيش منه

magic777
07-21-2012, 23:25
كلنا موجودين هنا بنتاجر فى الفوركس عشان عاوزين نعمل فلوس كويسه نكسبها كل شهر ونحقق مشاريعنا واحلامنا بيها
ببساطه احنا بنتاجر عشان الفلوس وده السبب الرئيسى

فعلا اخي كلنا حلمنا واحد هنا وهو ان يكون لنا دخل او متوسط دخل شهري من الفوركس يساعدنا في حياتنا
وخاصه في ازدياد الاسعار باستمرار مما يجعل المعيشه صعبه والواحد منا مطالب انه يبحث دائما على اكتر من مصدر رزق

theprince
07-21-2012, 23:42
هدفنا من الفوركس اكيد تحقيق ربح منه
بس اما بيحصل خساره بنحاول نعوضها من جديد

Rami
07-21-2012, 23:43
الاجابة حسب تقديرى ستختلف من شخص لاخر
لكن الاغلب سيكون من اجل الربح
بارك الله فى جهودكم الكريمة