PDA

View Full Version : MCD

afafy
11-05-2018, 19:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا كانت عايز اعرف اى افضل استخدمات مؤشر الماكد واى الاعدادت االى من الممكن تحسنها فى الماكد

انا حتى الان استخدمة فى معرفة استمرار الاتجاه لما العمدان او البارات بتستمر فى التصاعد سواء بالسلب او الايجاب الى هو ما يسمى بالزخم

فى حالة استرمار الزخم بيكون فى تصعيد فى الاتجاه هو ده الى انا عارفة حتى الان لكن كانت عايز اعرف استخدمة فى الانعكاسات واذاى اغير الاعدادت واعمل فيه خطوط من الممكن ان تتقاطع؟؟؟

ehabbob
11-05-2018, 22:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . اهلا بك اخى العضو الكريم بالمنتدى وشكرا على المشاركة ولكنى وجهة نظرى فى هذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والمؤشرات وتبقى دائما ادارة راس المال هى اهم اسباب النجاح لاى تداول على الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية والتوفيق من عند الله

PROFITMONEY
11-06-2018, 15:48
مؤشر الماكد أو الماك دي MACD هو أحد أهم المؤشرات الفنية وأكثرها شهرة بين المتداولين، ويعتبر من مؤشرات الزخم momentum indicators ومؤشرات الاتجاه trend indicators، وتتعدد استخداماته وطرق تداوله في سوق الفوركس، حيث يعتبر من المؤشرات الفريدة من نوعها

antr
11-06-2018, 17:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تغير الماكد بتجيب الاعدادت وتغير الى انت عايزة لو انت فى دماغك شكل معين عايز تعملة على الماكد او لاقى صعوبه فى تغيرة من الممكن انك تدخل على اليوتيوب وتكتب تغير اعادا مؤشر الماكد حتلاقى شروح فديو انا بعتبر شروح الفديو بصراحة احسن حاجة عشان مش محتاجة مجهود كبير فى التطبيق.