PDA

View Full Version : مشكلة في حساب الــــ" ديمو " أرجو المساعدة

M&E
08-26-2012, 23:42
السلام عليكم إخواني الكرام

أنا فتحت حساب تجريبي الأن لكن الحقيقة مش فاهم فيه أي حاجة خالص ومش عارف أتاجر إزاي وأبيع إزاي ممكن تفهموني إخواني
وكمان فيه حاجة أنا جربت أختار نيو أوردر وقولت أ<رب فيها وعملت مرة طلب بيع ومرة طلب شراء لكن أول لما أدوس عليهم يظهرلي مربع بيقول لا تستطيع المتاجرة وتظل الصفحة تهتز إهتزاز شديد وينقطع اإتصال فجأة في وقت قصير

ياريت لو حد يساعدني وجزاكم الله كل الخير

medhat
08-27-2012, 00:02
النهارده البرصه لسه مغلقه ولن يتم تقبل اوامر للبيع او الشراء ومن الساعه 12 مساء اليوم يبداء التداول
او ممكن تخش بكره الصبح اول ماتصحه
وتكون البرصه دائما مغلقه يومى السبت والاحد من كل اسبوع تخش تراجع وترسم خطط ولكن لا تتداول

M&E
08-27-2012, 00:15
النهارده البرصه لسه مغلقه ولن يتم تقبل اوامر للبيع او الشراء ومن الساعه 12 مساء اليوم يبداء التداول
وتكون البرصه دائما مغلقه يومى السبت والاحد من كل اسبوع تخش تراجع وترسم خطط ولكن لا تتداول

أيوة صح كده كده أنا فهمت يعني الحمد لله معندييش مشكلة ف الحساب ربنا يباركلك أخي مدحت جزاك الله كل خير ريحتني والله
طيب هي طريقتي كده صح ف استخدام الحساب التجريبي أنا أصلا مش فاهم فيه حاجة خالص

لو ممكن بعد إذنك لينك لكيفية المتاجرة والتعامل علي الديمو ويبأه جزاك الله كل خير

sa3idsmp
08-27-2012, 01:20
ادخل اخي لموقع اليوتيوب و اكتب في خانة البحث

الميتا تريدر او تكتب منصة التداول الميتاتريدر

سترى انشاء الله فيديوهات روعة بسيطة و سهلة

بالتوفيق

M&E
08-27-2012, 01:42
شكرا أخي علي الرد والمساعدة ,, هو أنا إزاي أعرف إني رابح أو خسران فيه ع اليمين بيتكتب سالب 3 أو سالب 4
وايه موضوع قطع الاتصال ده يا جماعة الاتصال بينقطع فجأة وبضطر أقفل المنصة وأفتحها تاني علشان تبتدي تعد وفجأة ينقطع الإتصال يا تري ايه السبب

ThE.pRoF
08-27-2012, 03:28
طيب بأي منطق أخي الكريم تفتح حساب تجريبي لتتدرب عليه و انت لا تعرف شيء في الفوركس؟
انصحك بقراءة مصطلحات و مفاهيم الفوركس و حفظها اولا ثم البحث عن شروحات التحليل الفني و طبق ما تفهمه علي الحساب التجريبي
و بالنسبه للرساله اللي يعطيهالك اكيد في خطأ في الاوردر اللي بتحطه و هتفهم الخطأ ده لما تقرأ الشروحات
بالتوفيق

goodbye_love
08-27-2012, 23:31
فية كتب كتير عن الفوركس للمبتدأيين افضلها فوركس العرب
ولية كذا موضوع هنا في المنتدى
وفية كورسات فيديوهات شاملة كل حاجة
وماتستعجلش على التداول الا لما تعرف الاول

liamseden
08-27-2012, 23:54
التعلم محتاج كم وقت ؟
شهر ؟ 2 شهر ؟ 3 اشهر ؟
و هل صعب التعلم
ومن فضلكم اعطونا حاجة تفيدنا

ibrahimhabony
08-28-2012, 00:59
بالتوفيق اخى m&e
وان شاء الله تربح وتستمر فى هذ المجال ولكن تحلى بالصبر واستمر فى التعلم

Osama
08-28-2012, 01:05
شباب السوق مش لعبه اتعلموا كويس قبل الحقيقى

thunderfot
08-28-2012, 19:41
انت اذا عمل بحث في جوجل وكتبت شرح

برنامج الميتا تريدر ستجد آلاف الموضوعات بجميع اللغات بخلاف اليوتيوب

amr beni ata
09-03-2012, 04:13
هناك شرح في موقع الشركه او

ادخل اخي لموقع اليوتيوب و اكتب في خانة البحث

الميتا تريدر او تكتب منصة التداول الميتاتريدر

sonya
12-31-2012, 20:11
تحلى بالصبر واستمر فى التعلم

hasback
01-01-2013, 01:23

أنا فتحت حساب تجريبي الأن لكن الحقيقة مش فاهم فيه أي حاجة خالص ومش عارف أتاجر إزاي وأبيع إزاي ممكن تفهموني إخواني
وكمان فيه حاجة أنا جربت أختار نيو أوردر وقولت أ<رب فيها وعملت مرة طلب بيع ومرة طلب شراء لكن أول لما أدوس عليهم يظهرلي مربع بيقول لا تستطيع المتاجرة وتظل الصفحة تهتز إهتزاز شديد وينقطع اإتصال فجأة في وقت قصير

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اهلا اخي الكريم ان ما قلته اول مرة اسمع به لان المتاجرة تتوقف فقط ايام الاعياد والعطل كعيد راس السنة الميلادية ويومي السبت والاحد واول مرة اسمع ان البرنامج يحصل فيه هكذا ربما حملت البرنامج من مصدر غير موتوق او ان المشكلة من جهازك

sonya
01-03-2013, 16:29
يعتبر الحساب التجريبى بمثابة أول خطوة لتعلم الممارسة فى تجارة العملات، وستعطيك الشركة مبلغا وهميا فى حسابك لتتاجر به فى البورصة ويتيح لك البيع والشراء، وكأنك تتاجر بمال حقيقى ومع الممارسة اليومية ستصبح خبيرا.

ماهر
01-04-2013, 16:02
الديمو هي الوسيله الوحيده للتدرب بشكل عملي على التداول

بدونه التدرب شفهي لا يكفي وراح يكلفك خسائر كبيره حتى تتعلم

ام سفيان
01-24-2013, 05:26
اللسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا لسه مبتدئه و مسجله جديد فى المنتدى
يارب اصحاب الخبره يفدوك

Aya Ali
01-30-2013, 00:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا معنديش خبره فى الموضوع عشان كده قولت اتابع معاك ردود الاعضاء
بالتوفيق للجميع

مارو
01-30-2013, 01:55
هناك فديوهات شرح على اليوتيوب سيكون من الافضل
استخدامها لمعرفه اى شيئ عن الفوركس حتى لا تتصعب عليك الا مور من خلال
القراه

Omaryat1
04-04-2013, 17:31
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي عليك أولا بالتعلم و كل شيء سيأتي لوحده بعد ذلك فقط تعلم من الفيديوهات و الكتب

maheralphax7
05-23-2013, 00:28
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
عدم مقدرتك على المتاجرة في الحساب الديمو هو نتيجة طبيعية لأنك ماتعلمتش الشغل على المنصة من الأول
ممكن تفتح الفيديوهات الموجودة في المنتدى أو من اليوتيوب و تشوف شرح عملي للعمل على الميتاتريدر

ahmed_magdddy
05-24-2013, 16:36
شوف لو انت مش فاهم حاجة فى الحساب الديمو فا اكيد مش هتبقى فاهم حاجة بردوا فى الحساب الحقيقى علشان الاتنين زى بعض
فا حاول انك تدرب بقى كويس و ى موضوع هنا بيشرح اغلب اساسيات الميتاتريدر تقدر انك تشوفه و تتعلم منه كويس

انس بن تن
05-26-2013, 21:04
السلام عليكم يا اخي
واضح انك جديد وخبرتك قليله ودخلت السوق ايام العطله
اخي الكريم حاول ان تتعلم جيدا حتي توصل لهدفك بالتووووفيق للجميع

adell
05-26-2013, 21:17
ممكن تكون المشكلة انك دخللت السوق ايام العطلة
والسوق بفتح ايام الاحد من الساعة 9 مساء بتوقيت جرنيش الى مساء يوم الجمعة الساعة 8 مساء بتوقيت جرنيش

RODY EHAB
05-27-2013, 04:16
السلام عليكم اخي الفاضل انصحك بان تشاهد فيديوهات اليوتيوب لكي تعرف ازي تتعمل مع الحساب الديمو
وربنا يوفقك يارب

mimo3050
05-27-2013, 04:27
طيب انت فتحته ليه لما انت لسه مش اخدت الخبرة الكافية لابرام صفقات
يا ريت تركز الاول فى التدريب و تعرف كل حاجة بتتعمل ازاى قبل ما تعمل اى صفقة
و كل ما تتعلم كل ما مش هتاخد وقت فى المتاجرة

maged mohamed
05-27-2013, 05:54
بسم الله الرحمن الرحيم
انت لو دحلت على اليويوب او جوجل وابحث عن
كيقية لتعامل معالميتاتريد سوف تجد العديد من الشرح والفيدوا المفيد

محمد المراكبي
05-27-2013, 09:12
السلام عليكم
اخي الكريم كل الشرح اللزم لفهم الحساب التجريبي بالفيديوهات موجود
في القسم التعليمي بالمنتدي بالنسبه لدخولك للمضاربه انت كنت داخل يوم عطله

moh133
05-27-2013, 09:16
لازم إن شاء الله تبدأ
بالتعلم
عن طريق الفيديوهات في يوتيوب
بعدها ابدا اتعلم في الحساب التجريبي واحدة واحدة إن شاء الله

farahatxbs
05-27-2013, 09:27
السلام عليكم
واضح ان حضرتك بتجرب فى مبلغ صغير جدا ودا مش مفيد ليك دا هيخلى حسابك يوصل للمرجن كول
نصيحه خليك على الديمو لحد ما تحس انك فاهم اللى الناس بتقولوا لا واضح ان فيه حاجات كتير رايحه منك لانك مبتدئ
اتمنى لك النجاح والربح الوفير
ولا تنسونا من صالح الدعاء

melad
06-24-2013, 03:07
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته , مبروك على اول اكونت ديمو لحضرتك كبدئيا , ثانيه حضرتك ممكن تشوف شرح الميتا تريدر من القسم التعليمى العام من موضوع الأستاذ dodovedo و حضرتك هتفهم كل حاجه

hebkar
06-28-2013, 16:52
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يمكن يكون السوق مغلق لكن لابد من التعلم الجيد ومعرفه الفوركس جيدا قبل الدخول فى الحساب الحقيقى
ولا تخف فهذه المشاعر الخاصه بالخوف تكون لدى الجميع فى الاول
تحياتى لك

محمد المصعبي
06-28-2013, 17:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا لم افهم الى حد الان ماهو الديمو ياريت الي يكتب السوال او يجاوب عللى السوال ان يوضح المصطلح لان الي يدخل انسان جديد اكيد مايعرف عذه العبارات وماهي الفائده منه واين تجده في المنتدى ام عند التسجيل لكم الشكر

khaledragab
06-28-2013, 17:26
اخى الكريم هو ممكن تقود سيارة بدون ما تتعلم القيادة طبعا لا
لذلك نصيحه اتعلم اولا وخد فكرة عامه عن الفوركس ومنصة لتداول
ثم افتح حساب تجريبى واتضرب عليه

bourhan25
06-28-2013, 17:40
السلام عليكم اخي اضن بان البورصة كانت في ذلك اليوم عطلة لان في يوم عطلة ليمكنك ان تقوم
بوضع اوامر بيع او شراء حتى تفتح البورصة بيوم الاثنين وقم ببيع او شراء اي متاجرة ...تحياتي

ghalyghaly
06-29-2013, 05:28
من الممكن ان يكون السوق مغلق وقت ما تريد فتح الصفقة
جرب وقت اخر لان السوق يعمل 5 ايام في الاسبوع
ويغلق 2 يوم في الاسبوع او قد يكون الاتصال بالانترنت عندك بطئ بعض الشئ

ADHM2210
07-21-2013, 01:49
السلام عليكم
البورص مغلقة اخى الكريم يوم الجمعة 12 مساءا الى الاحد 11مساءا ربما تعاملت فى هذا التوقيت وربما هناك مشكلة فى النت عندك او فى النسخة
تقبل مرورى

soooonor
07-21-2013, 12:38
طلبات البيع و الشراء لا يتم تفعيلها فى ايام الاجازات ... سوق الفوركس اجازة يومى السبت و الاحد

حضرتك مبتدئ .. حاول القراءة عن الفوركس تعلمه بشكل جيد حتى تستطيع النجاح فى هذا المجال

اميرة23
07-21-2013, 16:25
حصلت معايا قبل كده اكتر من مرة ولما بيحصل معايا حاجة ذي كده بشيل البرنامج
وبستطبه مرة تانية والقية اشتغل الحمد لله جرب تعمل كده بس المهم ميكنش يوم السبت ولا يوم الاحد عشان دي ايام اجازة

mohamed saad
09-20-2013, 19:28
اولا لكي تبيع او تشتري يجب عليك اختيار العملة التي تريد فتح صفقة عليها وتتم من خلال اختيار زر نيو شارت على الشمال اعلى المنصة ثم بعد ذلك تختار نيو اوردر وتفتح اما بيع او شراء وسيتم فتح الامر مباشرة ولكن لو لم يتم فتح الصفقة وظهرت رسالة تقول ماركت كلوز اذا السوق مغلق وانتظر عند افتتاحه حيث يتم اغلاق السوق يوم السبت والاحد ويعمل مع اولى ساعات يوم الاثنين وانصحك اخي بالتعلم السليم اولا قبل ان تتاجر

mohamedmajdoubi
10-14-2013, 00:39
شكرا لك أخي على الموضوع الرائع
فمثل هده المواضيع تعتبر مواضيع جد مهمة لكل مبتدئ يصبو لتعلم هدا الميدان

warda heloa
10-20-2013, 09:26
لازم الاول تدرب وقت كافي على حساب الديمو وده بيستغرق شهرين او ثلالثة لحد 6 شهور ، ولما تقرر انك تداول في السوق الحقيقي لازم يكون معاك خبير

magdy2013saad
10-20-2013, 09:36
لابد من الدراسه والتدريب المستمر قبل المخاطره،هناك دورات تعليميه وكتب كثيره فى هذا المجال،يمكنك الاستعانه بها.

waelmma
10-20-2013, 09:38
:(:(:( اختى الكريمة يجب ات تعلمى ان السوق بيغلق يومى السبت والاحد ومتقدريش فتح اى
صفقات فى اليومين دول حتى ولو على التجريبى وانصحك بدخول القسم التعليمى فى هذا المنتدى

zyzo
10-20-2013, 10:57
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل قد يكون انك تدخل الصفقات
في ايام العطله الاسبوعيه اما عن انقطاع
النت فهذه مشكله عندك في النت
و بالله التوفيق للجميع

gmhd
10-20-2013, 12:45
السلام عليكم
الحساب الديمو لايعمل يومي السبت والاحد
انصحك اخي الفاضل بان تبحث عن شرح لبرنامج ميدياتريدر والاستماع الية جيدا
حتي تتمكن من استخدام المنصة

doola2020
11-18-2013, 14:11
لازم يا أخي تدرس كويس جدا ازاي تتعامل مع منصة التداول الميتا تريدر وهذا سيحدث إن حملت أي فيديو تعليمي من اليو تيوب أو من القسم التعليمي

forexman55555
11-19-2013, 23:12
الحساب التجريبى ليس هو الخطوة الاولى و لكن الخطوة الاولى
هى ان تتعلم المتاجرة من خلال القراءة ثم بعد ذلك انت تطبق ما تعلمت فى الحساب التجريبى

maha elsayed
11-20-2013, 00:16
الســــــــــلام عليكــــــــم ورحمة الله تعالــــــــــى وبركــــــــاته الحساب التجريبى خطوه
مهمو للحساب الحقيقى اكيد لازم التعلم

rsfbg2010
11-20-2013, 01:28
اسللام عليكم جميعا
اخى ادخل الى القسم اتعليمى هتلاقى هناك شرح
لبرنامج الميتاتريدر وكيفيه اجراء الصفقات عليه فقط ابحث فى المنتدى
تقبل تحياتى

yaranabil
12-18-2013, 22:39
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اولا عليك بان ترى فيديوهات تعرفك على المنصه والادوات المتاحه فيها حتى تستطيع التعامل معها
ثم تقوم بالفيدوهات التى تعرفك على كيفية فتح الصفقه وامتى تعمل صفقه فى حالة شراء وامتى تعمل
صفقه فى حالة بيع ولكن ارى ان عليك التعلم بشكل كبير فى الفوركس اولا

mgrochdi
12-19-2013, 02:05
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
شكرا لك اخي الكريم على هذا المؤضوع
و شكرا للاخوة الكرام على الردود
و التوضيحات
موضوعك ممتاز جدا
تقبل مروري

بالتوفيق للجميع

yaranabil
12-19-2013, 17:21
انت الان فى القسم التعليمى فى المنتدى وتوجد موضوعات كثيرة من المفترض ان تبدء بها لكى تتعلم
بالاضافه الى قسم تحميل الكتب والفيديوهات يجب ان تطلع عليها حتى تتعرف ازاى تبدء تداول وتفتح صفقه
وتبدء مشوار المتاجرة فى سوق الفوركس

frx
03-17-2014, 06:57
بارك الله فيك صديقى وجعله فى ميزان حسناتكم يا شباب الخير لم تقصروا فى الرد على هذا الموضوع وكل قام بدوره وهذا هو ما نحتاجه للارتقاء بالمنتدى العربى وتقبللوا تحياتى
.............................

---------- Post added at 03:57 AM ---------- Previous post was at 03:56 AM ----------

بارك الله فيك صديقى وجعله فى ميزان حسناتكم يا شباب الخير لم تقصروا فى الرد على هذا الموضوع وكل قام بدوره وهذا هو ما نحتاجه للارتقاء بالمنتدى العربى وتقبللوا تحياتى
................................

a7med84
07-20-2014, 02:38
من اجل الفهم يكون من خلال متابعه فديوهات لتعلم المتاجره والتنفيذ على الديمو والله المسيتعان وبالتوفيق لكى

ومهم جدا ان تتعلمى التحليل الفنى

newavocato
07-20-2014, 02:41
السلام عليكم ارجو من سيادتك التوجه الىقسم المساعدات فى المنتدى الرائع للاستفسار عن اى مشكله تواجها وبالتوفيق ان شاء الله وشكرا

ilyes chaieb
07-20-2014, 12:40
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اولا عليك بان ترى فيديوهات تعرفك على المنصه والادوات المتاحه فيها حتى تستطيع التعامل معها
ثم تقوم بالفيدوهات التى تعرفك على كيفية فتح الصفقه وامتى تعمل صفقه فى حالة شراء وامتى تعمل
صفقه فى حالة بيع ولكن ارى ان عليك التعلم بشكل كبير فى الفوركس اولا

تمام حتى ان اليوتوب كله فيديوهات تعليم الفوركس
ممكن اي واحد يحمل دورة تدريبية من هناك
كما ان السوق في ايام العطل لا يعمل يعنى مفيش اي صفقات تتفعل في ذلك الوقت

gehad87
09-22-2014, 06:58
ماهو في شوية حاجات لازم نفهمها
انت راس مالك في التجريبي قد ايه ده اولا
ثانيا حجم العقد قد ايه ..
وبعد كده هل يا ترى محاولتك دي كانت في ايام العطلة الاسبوعية ولا ايه

مصراوى
09-22-2014, 07:40
اخى الكريم انصحك بالتداول على التجريبى اطول فترة ممكنة مع التعلم من الاخطاءؤ وعدم تكرارها وبالتوفيق للجميع

walidabou
09-22-2014, 16:51
أخي هناك فيديو خاص للميتاتردر وطريقة التعامل معه وهو موجود في المنتدى
ولكن قبل أن تبدأ في المتاجرة عليك أولا أن تتعلم أساسيات الفوركس والتحليل الفني ... الخ

dalirap
09-23-2014, 03:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
قم بزيارة القسم التعليمي وشاهد الفيديوهات المشروحة وسوف تتعلم كل شيء خطوة بخطوة

mohamed.atef
09-23-2014, 04:58
أخي الكريم
ممكن تلجأ للدعم الفني داخل المنتدى وبإذن الله هيساعدوك

abdgaribtc
09-23-2014, 17:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقي من الممكن انك تفتح المنصة ايام العطل فان يومي السبت والاحد لا تعمل
البورصة او من المممكن انك اخترت السرفر الخاطئ تاكد منه

mahmoud sheded
09-24-2014, 11:43
اخى الفاضل الدخول عشوائى ف البورصة
مع تمنياتى لجميع الاعضاء بالنجاح والتوفيق , والوصول الى م يتمنوا

feras abo dimmu
09-24-2014, 14:14
يا أخي الموضوع محتاج إهتمام قبل البدء لازم عالأقل سنة كاملة من التعلم والتدريب قبل البدء في التجارة

aymanso
09-24-2014, 14:15
السلام عليكم اخى الحساب التجريبي هو اهم نقطة فى بداية هذا المجال حيث يجعللك تعيش كانك فاتح حساب حقيقي ويجب ان تدرب علية جيدا وتفتح صفقات كثيرة وتمارس اتلحليل الفنى للازواج ومعرفة التوقعات على الازواج وعندما تتمكن من كل ذلك ممكن فتح حساب حقيقي وبالتوفيق للجميع

ahmedf23
09-24-2014, 21:09
لازم تتعلم
توجد كتب كتيرة عن الفوركس
وهنا في المنتدى اكاديمية كبيرة
تلقى ايضا كورسات فيديوهات شاملة كل حاجة يوتوب ...

mahmoud sheded
09-25-2014, 18:32
شكرا لك جدا على موضوعك الرائع
مع تمنياتى لجميع الاعضاء بالنجاح والتوفيق , والربح الوفير

awa
10-25-2014, 12:47
لو مش عارف تتاجر ازاى يبقى لازم تتعلم اولا من الدروس
فى المنتدى او من الفيديوهات اللى فيها شروحات كاملة للفوركس

RomanyMoreed
12-23-2014, 21:03
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف اخي الكريم انت تدخل علي القسم التعليمي هتلاقي كل الشروحات اللي انت محتاجها عشان تعرف تتداول في السوق

بالتوفيق

karam22
12-23-2014, 21:25
زي اخونا المغربي
واضح انك يأست بسرعة
ودي صفة مش مستحب تكون في المتاجر لابد من المثابرة والجلد وتكرار الوقوف مرات ومرات الي ان تصل الي المعرفة الكاملة باسرار المتاجرة ان شاء الله

abdgaribtc
02-13-2015, 18:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقي العزيز من المهم ان يكون لديك حساب تجريبي في سوق الفوركس العالمي للعملات الأجنبية من اكبر واضخم الاسواق المالية

antonioforex
02-27-2015, 15:23
السلام عليكم
اخي عليك ان تطلع على الدروس التعليمية بالمنتدى لانها ستفيدك كثيرا في تعلمك
لهدا المجال و بعدها تستطيع فتح حساب ديمو و التدرب عليه سلام

lomy
03-11-2015, 01:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكورين.. بصراحة انا دخلت المنتدى لتعلم الفوركس و لانه المنتدى العربي الوحيد الذي يخول لك التداول و التعلم مجانا عن طريق المشاركة مع باقي اعضاء المنتدى لربح البونص جزاك الله الف خير بالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى و شكرا لمنتدى فوركس العرب

chennana
04-28-2015, 21:47
اخي الكريم سبب عدم فتح الصفقات لان السوق مغلق
اذا كنت لا تعرف كيفية التداول اكتب في اليوتيوب كيفية التداول في الميتاتريدر
بالتوفيق

jamila cchahed
04-28-2015, 22:23
بسم اللله الرحمان الرحيم فية كتب كتير عن الفوركس للمبتدأيين افضلها فوركس العرب
تقبل مروري
والسلام

طريق النجاح
04-28-2015, 22:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
طبعا المنصة تحتاج الي شرح كبير لان بها أدوات كثيرة ومعقدة ايضا لذلك يجب ان تشاهد فيديوهات تعليمية للتعامل مع المنصة،،،

mohamed rady
04-28-2015, 22:29
السلام عليكم
اخى الكريم انا مبتدئ وفتحت حساب تجريبى ولاكن لم يواجهنى اى صعوبات فى التداول حتى الان لانى حاولت قراءة بعض اساسيات الفوركس ياريت تقرأ كثيرا عن الفوركس لانة مجال واسع ومحتاج خبرات كثيرة

sinn
05-10-2015, 19:04
فية كتب كتير عن الفوركس للمبتدأيين افضلها فوركس العرب

moutanabbih mohammed
05-10-2015, 22:15
هذا طبيعي في الاول لن تفهم اي شيء لكن مع الممارسة و الإستعانة بالفيديوهات في القسم التعليمي سيصبح الامر سهلا جدا مع تمنياتي لك بالنجاح والتوفيق دائما

adiil
05-21-2015, 17:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم بالنسبة للتعلم فانت في منتدى فيه جميع المعلومات المتعلقة بالفوركس و نتمنى لك التوفيق انت فقط ابحث و ستجد

osama forexawy
05-30-2015, 19:33
(السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
ارجو ان تكونوا فى اتم صحة واحسن حال :yahoo:)
اخى الكريم بداية عليك ان تتأكد اولا من صحة تسجيل الدخول الى حسابك التجريبى وتتأكد من اتصالك بالانترنت وثالثا والاهم ان يكون السوق مفتوح

mohamedpopo
06-10-2015, 20:06
طبعا مش هتفهم اى حاجة
من اول مرة تفتحوا شوف شروحات عن الميتاتريدر
وهتفهم كل شئ و الشموع و الادوات
و غير ذلك و لما تفهم طبق فى الحساب
الديمو و شاهد هتنجح ام لا

rachadcom
10-15-2015, 12:31
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

هذه مشكلة عندك مو من الحساب انك ما تعرف تبيع و تشتري تعلم بالاول يا غالي... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

engaym
10-15-2015, 12:37
السلام عليكم اخى ممكن لك ان تسجل فى حساب ديمو اخر ونتمنى ان تتعلم على الديمو جيدا علشان تقدر ان تحقق
النجاح فى الحقيقي ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس ان شاء الله

marwanadam
10-16-2015, 12:53
من الافضل اخى ان تتعلم وان تتوجه الى القسم التعليمى فى المنتدى لترى الفديوهات والمواضيع
التى تفسر المتاجر وان تتداوف فى الحساب التجريبى الى حين تتعلم
وبتوفيق

katreenaziz
10-16-2015, 13:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الفاضل يوجد شرح لبرنامج اليمتاتريدر على اليوتيوب تقدر تتفرج علية علشان تفهم اماكن الاوامر وازاى تقدر تفتح صفقات بلتوفيق

M.gamal694
10-16-2015, 15:03

justsmile
01-06-2016, 01:16

اخي يجب ان تتعلم اولا كيفية التداول ..
شاهد فيديوهات بكيفية التداول و تعرف ايضا على اوامر الميتاتريدر ..
و ايضا صفقتك لا تتم ربما لان الرأس المال لا يكفي ..

MahmoudNofal
01-14-2016, 19:03
السلام عليكم اخى الفاضل عليك انك تتعلم و تدور على فيديوهات شرح للمنصة و تطبق الى بتتعلمه على طول فى حساب ديمو

Bassem Hassani
01-16-2016, 13:31
الحساب الديمو فى نفس المشكلة عندى على الجهاز حيث انه بينقطع التداول فجا من المنصه ودا بيحدث بشكل متكرر جدا رغم انى نزلت المنصه اكتر من مرة وكمان غيرت الجهاز اكتر من مرة ولكن تقريبا العيب من الحساب اديمو نفسه لانى تداولت على الحساب الحقيقى بنفس الطريقة والجهاز ولكن لم تحدث هذه المشكلة

justsmile
02-15-2016, 21:40
السلام عليكم // اخي يجب ان تتعلم اولا كيفية التداول .. شاهد فيديوهات عن كيفيية التداول ثم قم بالتطبيق .. بالتوفيق لك اخي ..

Ibrahim gad
02-19-2016, 19:09
السلام عليكم
مشكلة في حساب الــــ" ديمو من أفضل الأدوات الموجودة في سوق العملات الفوركس هو وجود حسابات الديمو .... المشكلة الكبيرة الحالصلة في نظري وهو اعتبار الحساب التجريبي

justsmile
03-07-2016, 16:37
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته اخي // اخي يجب ان تتعلم اولا كيفية التداول .. شاهد فيديوهات عن كيفيية التداول ثم قم بالتطبيق .. بالتوفيق اخي لك دائما ..

محمد فاروق
03-09-2016, 00:01
اخى من الممكن ان تكون المنصة بها خطا فاحذفها وحملها من جديد اكيد مش عفريت يعنى بيهز فيها ههههههه لا تقلق
اما بالنسبة للتعلم فلابد قبل البدء فى حسااب تجريبى ان تقرا وتفهم كيفية التداول ومن ثم يمكنك البدء فى التداول التجريبى وهنا فى المنتدى قسم خاص بالتعلم انصك ان تذهب اليه

csebai12
03-09-2016, 01:33
السلام غليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
من الواضح امك وضعت كلمة السر الخاصة بالقرائة فقط عند تسجيل دخولك

mohamedfarag
03-10-2016, 13:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى يمكنك متابعة المنتدى وهناك ايضا قنوات كثيره على الانترنت ستفيدك فى العمل كمبتدئ حتى لاتغامر باموالك فى حساب حقيقى اتمنى لك التوفيق

justsmile
03-18-2016, 00:28
مساءك خير اخي .. // اخي يجب ان تتعلم اولا كيفية التداول .

. شاهد فيديوهات عن كيفيية التداول ثم قم بالتطبيق .. بالتوفيق اخي لك دائما ..

عاشق الفوركس
04-05-2016, 15:44
السلام عليكم ورحمة الله
باين عليك من خلال الموضوع يا صديقى المحترم امك جديد في المجال وارى يجب ان تتعلم من البداية قبل حتى التجارة على الحساب التجربيى , تحياتى لك وللجميع ا

Eldiesel
04-05-2016, 18:14
اكيد بيقولك لا تستطيع المتاجرة عشان انت بتداول في ايام البورصة فيها مغلقة
لان سوق تجارة العملات بيقفل يومي السبت و الاحد و لا يسمح ليك فيهم بالتداول الا مساء يوم الاحد بعدلاالساعة 12 او يوم الاثنين الصبح
و سوق عمل البورصة من الاتنين للجمعة