PDA

View Full Version : ارجوا الجواب باسرع وقت

Pages : [1] 2 3

Al_tarek14
11-23-2013, 03:03
بسم الله الرحمن الرحيم

ٱلسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اريد ان اسالكم سىءال هل اكسب بونص
من رَدْ الاشخاص على الموضوع الذي كتبته

the best
02-21-2014, 01:35
قد تنتج قرارات الأطر الزمنية الصغيرة أحياناً الخروج المبكر من عملية تداول ذات إمكانيات جيدة قد تكون في طريقها إلى المكان الذي تريده.

saad197920
02-22-2014, 13:44
لا يا اخى الفاضل بل انت تكسب بونص من كتابتك للموضوع نفسه فقط والاعضاء الذين يقومون بالرد
يكسبون مقابل الرد فقط .

oneman
02-22-2014, 14:09
عن أبي هريرة ـ رضي الله عنه ـ قال : سمعت رسول الله صلي الله عليه وسلم يقول : (( قال الله تعالى: قسمت الصلاة بيني وبين عبدي نصفين، ولعبدي ما سأل )). فإذا قال العبد : (الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ) قال الله تعالى: حمدني عبدي، وإذا قال : (مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ) قال الله تعالى: أثني على عبدي ، وإذا قال : قال : مجدني عبدي، ( وقال مرة: فوض إلى عبدي ) فإذا قال : (إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) ، قال : هذا بيني وبين عبدي ، ولعبدي ما سأل ، فإذا قال (اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ) قال هذا لعبدي ، ولعبدي ما سأل )) . رواه مسلم

yacrao
02-22-2014, 14:39
لا اخي الكريم تكسب فقط من ردودك الخاصة اخي الكريم وليس المكسب من كل شيء هاذا اكيد اخي الكريم ومنطقي وشكرا على الموضوع الطيب

payza
02-22-2014, 15:56
لا يا اخي انت تربح من كتابة الردود
في المتدي فقط التزم بالقوانين

---------------------------------------------------------------

kok
02-22-2014, 16:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صراحه مش عارف بالظبط بس انا متأكد من حاجه انه فى حاله الرد على موضوع او سؤال بتاخد بونص
اما طرح الموضوع مش عارف ارجو اكون افدتك

menoer1248
02-22-2014, 16:57
ليس لك نصيب من رد الاعضاء على موضوعك لان الردود لها بونص والمواضيع كذلك ولو كانت الردود على المواضيع تزيد في بونص صاحب الموضوع لاصبحت المواضيع لاحصر لها كثرة

ahmad lord
02-22-2014, 16:58
لا طبعا اخي الكريم مكنش حد تعب في حاجه البونص ليه طريقتين الاول من التعليق او المواضيع او انك تدعوا اصدقاءك لا ثالث لكسب البونص هما طريقتين بس

ilyes chaieb
02-22-2014, 16:58
انت تكسب بونص فقط من خلال مشاركاتك انت
اما ردود الاخرين فهى لاصحابها
تقبل مرورى

zinga7
02-22-2014, 17:29
نظرة عامة للتجارة موقف
موقف التاجر يبحث عن تحركات كبيرة العرضية التي قد تتكشف بسرعة أو مع مرور الوقت. هو

wentwor
02-22-2014, 17:40
السلام عليكم و رحمة الله للاسف لا يمكن ان تحصل على البونص على الردود على موضوعك
البونص يمكن تربح من خلا الردود و موضوعات والريفرال

harimeche
02-22-2014, 17:45
كمـــا قال لك الإخوة الأفـــاضل لا وتكسب من خلال مشاركاتك الفعـــــــالة

ويمكن أيضـــا ان تربح من خلال جلب أشخاص يتسجلو تحتك وبالتوفيق لك

anamoody
02-22-2014, 17:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لا يا اخى الفاضل كل شخص على قدر تعبه يجنى وانت كما وضعت الموضوع تأخذ البونص فقط وليس بونص الردود ايضا
تقبل مرورى

poop3
02-22-2014, 18:08
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
لا طبعا انتا بتاخد بونص على ردودك انتا
بالتوفيق للجميه يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

AHMEDALAA
02-22-2014, 18:10
انت تكسب من الردود على المواضيع
وليس من رد الاعضاء على المواضيع الخاصة بيك .
وتربح ايضا البونص من كتاية المواضيع او عن طريقة
تسجل اعضاء عن طريقك وكتاية ردود

حسنى صادق
02-22-2014, 18:31
الموضوع واضح انت بتاخد بونص عن كل مشاركة انت بتعملها و لكن ليس من خلال المشاركات او تعليقات الاخرين على موضوعك
و كمان الريفيرال انت بتاخد من وراة نسبة التلت

salimned
02-22-2014, 18:34
السلام عليكم
اخي انت تكسب البونص من الموضوع الدي تضعه
و لا يمكن ان تكسب بردود الاعضاء شيئا انما
عليك اجراء ردود في مواضيع اخرى و التفاعل في المنتدى
موفق اخي.

HABIB19
02-22-2014, 18:40
ليس لك نصيب من رد الاعضاء على موضوعك لان الردود لها بونص والمواضيع كذلك ولو كانت الردود على المواضيع تزيد في بونص صاحب الموضوع.§§§

azizhaddad2013
02-24-2014, 10:47
لا يا أخي أنت لا تكسب البونص الا من المشاركات الخاصة بك الت تكتبها
بنفسك أما بالنسبة للمشاركات التي يتكتبها الأ‘ضاء على مواضيعك فهي لا تزييدك من البونص

ahmedibrahim258259
02-24-2014, 11:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا طبعا اي شخص هايرد عليك في موضوعك لايحتسب ليك شيء والا كان كل واحد عمل موضوع واحد في الشهر وريح باله
تقبل مروري

zinga7
02-24-2014, 16:17
أمر دخول وقف يعتقد أنه عندما يكسر الزخم في السوق من خلال مستوى معين، و
سيستمر معدل في هذا الاتجاه. تنفيذ أمر وقف دخول قد تنطوي على درجة محدودة

hunter_world
02-27-2014, 15:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم يجب ان تقري التعليمات الخاصه بي المتتدي لكي تفهم ما هي القواعد ولكن لا يمكنك ان تاخد بونص من اي شخص حتي لو كتب في موضعك

arnold
02-27-2014, 20:33
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه ..............
اهلا بك في المنتدى الجميل...اكيد عرفت الجواب بعد ان كتبت هذا الموضوع..بالتاكيد الجواب لا طبعا........بالتوفيق

RomanyMoreed
03-18-2014, 17:54

لا يا غالي انت تاخد بونص علي كتابه الردود لكن لو حد رد علي مواضيعك مش هتاخد بونص

تحياتي

gr53
03-20-2014, 00:52
بسم الله الرحمن الرحيم

لا يا أخي البونص تحصل عليه من مشاركاتك أنت بالردود أو بالموضوعات أو من خلال الريفيرال
لكن ردود الآخرين على ما تكتبه فليس لك منه بونص

gr53
03-21-2014, 15:53
صراحه مش عارف بالظبط بس انا متأكد من حاجه انه فى حاله الرد على موضوع او سؤال بتاخد بونص

كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 10 سنت على كل منها
لكن لا تأخذ شيء من ردود الأعضاء على موضوع لك

بشير حمدان
03-21-2014, 15:57
السلام عليكم
اخى انت بتكسب 20 سنت لكتابه الموضوع فقط اما ردود الاعضاء فهى تحسب فى بونص العضو اذا حقق شروط البونص

forexman3
03-21-2014, 16:41
شوف ياغالى
بالنسبة للبونص فانك تاخذ هذا البونص ال 10 سنت على
كتابة اى موضوع او على الرد على اى موضوع وليس
كل من يرد على موضوعك

HOPE2014
03-21-2014, 16:43
مساء الخير اخي الموضوع والرد الذي تضعه تاخذ منه 0.10 سنت ولا يتم الدفع مقابل ا الردود على مواضيعك يعني ان كتبت موضوع وتم الرد عليه لن يتم الدفع لكن ان رددت انت على العضو في نفس الموضوع يحسب ردك على الموضوع سلام

Ahmed2020eg
03-21-2014, 17:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... لا اخي لا تكسب بونص من ردود الاعضاء بل تكسب علي الموضوع فقط و بالتوفيق

magedman
03-21-2014, 17:05
السلام عليكم ورحمة الله
في الحققة لا تكسب من ردود الاشخاص
لكن تكسب من ردودك انت علي المواضيع
في المنتدي ويمكنك ان تكسب ايضا عن طريق
افضل موضوع مسابقة جديد في المنتدي

doaa sary
03-21-2014, 17:14
انت قصدك الريفرال
يعنى لما تجيب ناس تشترك عن طريقك اة بتاخد زيهم اول شهر بعد كدا بيقل شوية

moto1
03-21-2014, 17:19
لا طبعا اخي الكريم مكنش حد تعب في حاجه البونص ليه طريقتين الاول من التعليق او المواضيع او انك تدعوا اصدقاءك لا ثالث لكسب البونص هما طريقتين بس انت تكسب بونص فقط من خلال مشاركاتك انت
تقبل مرورى

filali1981
03-21-2014, 17:31
بصراحة اخوانى الافاضل يكاد يكون اقتراحى صعب شوية لانه يتطلب مجهود من الاخوة الاعضاء وخاصة ذوى الخبرة فى المنتدى
الاقتراح عبارة عن انشاء قسم خاص او ورشة عمل لمساعدة اعضاء المنتدى فى المتاجرة طبعا من تقديم توصيات حية وعمل مسابقات بين الاعضاء لتقديم افضل استراتيجيات عمل وتقديم النصيحة ليجد كل مبتدا فى هذا المنتدى الغالى الفرصة المناسبة للتعلم والربح والاستفادة من خبرات الاخرين .
والموضع طبعا عايز فيه مشاركات فعالة علشان نشوف راى مشرفى المنتدى الاعزاء حتى نتوصل الى احياء هذه الفكرة والله الموفق.
1- للموافقة على الفكرة وتدعيمها
2- عدم الموافقة ( وعدم اهمية الفكرة )
وياريت ياجماعة اللى شايف الفكرة مش منطقية او ليست ذات جدوى بالنسبة للمنتدى واعضائه يضع اقتراحات

---------- Post added at 03:23 PM ---------- Previous post was at 03:22 PM ----------

لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

---------- Post added at 03:23 PM ---------- Previous post was at 03:23 PM ----------

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم اما بعد
الموضوع جيد و ممتاز و نتمنى منك المزيد من المواضيع

---------- Post added at 03:24 PM ---------- Previous post was at 03:23 PM ----------

السلام عليكم نعم اخي لبد من تطابق المعلومات في التسجيل وفي بطاقة اثبات الهوية واثبات الاقامة لانها تعاملات ماليه وهي في فائدتك قبل الشركة لذلك ان كنت سجلت بمعلومات خاطئة اعد فتح حساب اخر بمعلومات صحيحة لتتمكن من التفعيل اتمنى لكم النجاح والله الموفق

---------- Post added at 03:25 PM ---------- Previous post was at 03:24 PM ----------

اخى العزيز
هو فعلا موجود قسم لمتابعة العملات كلها
هتلاقيه تحت القسم التعليمي علطول وبيتم فيه مناقشة
العملات وحركتها

---------- Post added at 03:25 PM ---------- Previous post was at 03:25 PM ----------

شكرا لك صديقى لعزيز وبارك الله لك
نا شاء الله نتمنى الخير والرح للجميع والتوسع فى التداول من اتجاه المصريين لل وعسى يكون خير و لنا فى هذا الامجال الواسع والسوق الهائل
والله الموفق للجميع

---------- Post added at 03:26 PM ---------- Previous post was at 03:25 PM ----------

السلام عليكم نعم اخي لابد و ان يكون العنوان الدي سجلت به مطابقا للعنوان
الموجود في الفاتورة التي تقدمها اثناء التفعيل و الا فلن تقبل منك و بالتوفيق لك.

---------- Post added at 03:27 PM ---------- Previous post was at 03:26 PM ----------

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي العزيز شكرا جزيلا على المشاركة
المفروض تكون صادق في بياناتك لانه من مصلحتك اعد التسجيل بمعلومات صحيحة
بارك الله بالجميع وشكرا

---------- Post added at 03:28 PM ---------- Previous post was at 03:27 PM ----------

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعيدا عن الجدل ادخل على صفحة انيستا الى غرفة العميل وضع رقم حسابك والباسورد واعمل تعديل للمعلومات الشخصيه واجعل عنوانك بالبطاقه مطابق لعنوانك اللى سجلت بيه فى انيستا لان لازم يتحققوا من شخصيتك

---------- Post added at 03:31 PM ---------- Previous post was at 03:28 PM ----------

المبدأ العام القديم "الزحف قبل المشي" يعتبر صحيحاً فيما يتعلق أيضا في تعليم الفوركس ، و هناك عدد كبير من شركات فوركس التي تقدم للمتداولين المبتدئين فرصة القيام بذلك الأمر. وعندما يتعلق الأمر في انواع حسابات فوركس ، تستطيع الشركة أن تعرض حتى حساب جزئي للذين يرغبون في إيداع بضع مئات من الدولارات فقط ليبدؤوا التداول.

moumi20081
03-21-2014, 17:32
السلام عليكم
نعم اخي الكريم اعتقد انك ستكسب 0.05 على اي رد كتب على موضوعك في المنتدى الكريم في الفوركس ينطبق عليه نفس الشيئ بالنسبة للردود والمشاركات والله اعلم اخي الكريم موفق اخي.

filali1981
03-21-2014, 17:34
وينبغي أن تكون تجارة مربحة، ولكن عليك أن تصب مرارا وتكرارا. فإنه لا يمكن أن يسمى التجارة، والتجارة في ذلك الوقت. عندما يتجاوز خسارة الأرباح. المتاجرة بها مثل الأعمال التجارية حيث يوجد كل من الربح والخسارة. وهناك أعمال فيها خسارة واحدة ليست تجارية، بل هو الخراب الطوعية
لايؤمن أحدكم حتى يحب لأخيه ما يحب لنفسه

kok
03-21-2014, 17:34
اولا انت بتكتب الموضوع او السؤال وبتاخد بونص عليه اما رد الالضخاص مش بتاخد عليه حاجه اما انت ممكن تجاوب وترد معاهم
وبكده بتزود فرصتك فى المكسب او احصول عالبونص

amr3000
03-21-2014, 17:35
الام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا عارفه ان البونص من الاصدقاء فقط
اخي الكريم في الحقيقه اللي

واللي انت بتكتبه بتاخد انته عليه بونص بس

doola2020
البونص أخي من ردك أنت وليس من رد الاعضاء ، يعني كل ما ترد علي مشاركات أكتر تكسب بونص أكتر ويتحولك آخر الشهر

filali1981
جاذبية الفوركس !!!!
كل واحد من تعرّف على فوركس بطريقة لكن لهدف واحد و نتشاركه
والسؤال الدي يطرح نفسه ورغم لخسائر ما الذي يدفعنا متشبتين بفوركس ونكمل في هذا لمنتدى
هل هو حب لمنافسة أم السعي نحو ربح وتفادي لخسارة ؟؟؟؟؟؟

roua
03-21-2014, 17:37
تحية طيبة للجميع
اخي الكريم لو كان هذا الكلام صحيح لرأيت المنتدى كله مواضيع ولن تجد ردود ابدا طبع لا الموضوع مثله مثل التعليق يأخذ فقط ماكتيته ببساطة
تمنياتي بالتوفيق للجميع

filali1981
03-21-2014, 17:58
طبعا الاساس في عملنا في كل الحياة و الركض وراء الاعمال كسب الاموال
و المزيد من المال و تحسين اوضاعنا المادية

---------- Post added at 03:44 PM ---------- Previous post was at 03:41 PM ----------

البونص أخي من ردك أنت وليس من رد الاعضاء ، يعني كل ما ترد علي مشاركات أكتر تكسب بونص أكتر ويتحولك آخر الشهر

---------- Post added at 03:57 PM ---------- Previous post was at 03:44 PM ----------

لفوركس هو سوق قوى المكاسب اللى ممكن ان تتحق منه كبيره

كلنا يبحث عن زيااده دخله والفوركس مجال قوى ممكن ده يحصل بس فى هذا الزمن ليس هناك شئ مجانى لازم تتعب علشان تلاقى

---------- Post added at 03:58 PM ---------- Previous post was at 03:57 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عن نفسي اللي بيشدني للفوركس انه مغامرة ممتعه جدا بتخلي الواحد يشغل دماغه ويتابع الاخبار ويعمل لنفسه كيان هو رئيسه والتحكم فيه من خلال الاوامر اللي بيعطيها للسوق من بيع او شراء
تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عن نفسي اللي بيشدني للفوركس انه مغامرة ممتعه جدا بتخلي الواحد يشغل دماغه ويتابع الاخبار ويعمل لنفسه كيان هو رئيسه والتحكم فيه من خلال الاوامر اللي بيعطيها للسوق من بيع او شراء
تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عن نفسي اللي بيشدني للفوركس انه مغامرة ممتعه جدا بتخلي الواحد يشغل دماغه ويتابع الاخبار ويعمل لنفسه كيان هو رئيسه والتحكم فيه من خلال الاوامر اللي بيعطيها للسوق من بيع او شراء
تقبل مروري

ahmedmomen
03-21-2014, 17:58
لا طبعا يا باشا انت بتكسب البونص اللي هو 10سنت عن كل موضوع او رد او مشاركة انت بتعملها
اما الردود بتاعة الاعضاء على موضوعك فانت مش بتاخد عليها اي حاجة وفي بعض الاقسام مبتاخدش عليها بونص برده

filali1981
03-21-2014, 18:01
الفوركس سوق ليس كباقي الاسواق له سحر خاص.
اظن انه ما يدفعنا للاستمرار هو الامل. الامل في تحقيق ارباحا في اليوم القادم. لكن هذا االامل يجب ان يكون عملية حسابية و ليس فقط سرابا نعيشه في مخيلتنا

amermazzen
03-21-2014, 18:04
السلام عليكم أحي أخي الكريم يمكنك جمع البونص من خلال الردود والمشاركات في المنتدى مع الأعضاء لكن يمكن أن تأذ البونص من موضع انت شاركت به وووضع رد من خلاله المهم الردود لابد أن تكون مفيدة وبطريقة صحيحة.

souheil1992
03-21-2014, 18:07
اخى الكريم لا للاسف لا يوجد اى بونص على الردود على موضوعك
و لكنك يمكن ان تحصل على بونص سهل من خلال دعوة اصدقائك
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

abdelaziz 10
03-21-2014, 18:07
لا يا اخي حسب ما اعلم انت لما تضع الموضوع يكون لديك فرصة اكثر للتفاعل مع ردودهم وربح اكثر
انما ان تربح من ردود الاعضاء فليس بالصحيح ولو كان الامر كذلك فمليت المنتدى كله مواضيع

forexarabi
03-21-2014, 18:48
السلام عليكم
لا اعتقد اخى الكريم انه لك نصيب من ردود الاخوه الزملاء المتداخلين حول موضوعك الدى طرحته
فمثلا ليس من ان اطرح موضوع استفسارى واحظى بالاجابه على استفسارى واحظى ببونص على الرد على استفسارى
مجرد اعتقاد

ahmed sam
03-21-2014, 18:50
اخى الكريم
انت لا تكسب سوى بونص واحد لمشاركة واحدة او عدة مشاركات
ولا تكسب للموضوع وانما للردود
شكرا

kaa
03-21-2014, 18:56
البونص ة بكون عبارة عن منحة من الشركة وانت عندما تاخذ البونص ابدا فى اتداول اذا كان ليك خبرة فى الفوركس
والارباح من البونص كلها ليك

محمود مرعى
03-21-2014, 19:03
بسم الله الرحمن الرحيم

لا طبعا يا اخى حضرتك لا يحتسب اليك اى بونص نتيجة ان الاعضاء ردت على الموضوع الخاص بيك ولكن بيتم احتساب البونص ليك لانك قمت بكتابة موضوع جديد فقط لا غير وباقى الاعضاء اللى بترد على الموضوع بيحتسب اليها البونص نتيجة الرد فقط وربنا يوفقك

choroukguid
03-22-2014, 14:13
السلام عليكم لا يا أخي أنت لا تكسب البونص الا من المشاركات الخاصة بك الت تكتبها
بنفسك أما بالنسبة للمشاركات التي يتكتبها الأ‘ضاء على مواضيعك فهي لا تزييدك من البونص .
بالتوفيق لك

محمد أبو بكر
03-24-2014, 21:10
السلام عليكم
لا طبعا اخي الكريم مكنش حد تعب في حاجه البونص ليه طريقتين الاول من التعليق
او المواضيع او انك تدعوا اصدقاءك لا ثالث لكسب البونص هما طريقتين بس
و بالتوفيق لك و للجميع ان شاء الله ..

voxaln
03-24-2014, 21:13
السلام عليكم
اخي الكريم نعم يمكنك كسب البونص من خلال الردود او المشاركات او دعوة اصدقائك
وشكرا

---------- Post added at 06:13 PM ---------- Previous post was at 06:12 PM ----------

السلام عليكم
اخي الكريم نعم يمكنك كسب البونص من خلال الردود او المشاركات او دعوة اصدقائك
وشكرا

احمدل سالم 22
03-27-2014, 20:06
لا تكتب من بونص كتابتك للموضوع
وليس من ردود الاشخاص عليه
اعتقد ان هذا كان مكتوب في
شروط البونص

AHMEDALAA
03-27-2014, 20:10
انت بتكسب من الموضوع اللى انت قمت بكتابته
بس انما الاعضاء التى تقوم برد على الموضوع
بتاعك هى اللى بتكسب بونص مقابل الردود
بالتوفيق لك وتقبل مرورى

awa
03-27-2014, 20:26
لا يوجد بونص لو شخص ما رد على موضوعك او شاهده او اى شئ
و لكن البونص تأخذه من تعليقاتك و تعليقات الريفيرالز الخاصين بك

abdelmoumin
03-27-2014, 20:31
السلام عليكم
يا اخي كل رد ب 0.1 دولار و انت عملك هنا وضع الردود ب اقصى عدد ممكن و في النهاية الشهر سيعطيه لك الموقع ك بونص تبدا تعمل به

houdabluegolden
03-31-2014, 01:35
لا يا اخي البونص بيكون من ردك انت بس على اي موضوع يعني اي مشاركة انت بتعملها بتاخد عليها بونص 10 سنت
لكن في بعض الاقسام اللي مفيهاش بونص او بيكون فيها بونص 5 سنت فقط وتقبل مروري اخي الكريم

a7med84
03-31-2014, 17:47
لا كتابه المواضيع فى المنتدى بيكون له بونص زى الرد فقط يعنى 10 سنت

واتمنى من المنتدى هنا يكون فى حافز لكتابه الموضوعات ببونص اعلى للموضوعات اللى تكون كويسه بس لان فى موضوعات تافهه

soooonor
03-31-2014, 17:50
ل ...تربح البونص نتيجة كتابة الموضوع نفسه و يتراوح بين 5 :10 سنت على حسب القسم الذى تكتب فيه داخل المنتدى

ولكن ردودنا على موضوعك نأخذ نحن البونص عليها

mehildin
03-31-2014, 17:52
السلام عليكم أخي الكريم.
لا تكسب اخي الا من الردود يلي انت بتكتبها وبتسارك فيها على حد علمي هيك. وبالتوفيق ان شاء الله
دمتم برعاية الله

ahmadinho100
03-31-2014, 21:32
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته نعم يا اخي بمجرد الرد على اي موضوع تكسب البنوص يا اخي على العموم شكرا جزيلا لك على الموضوع يا اخي

karam22
03-31-2014, 21:38
لا يا اخي مش ينفع تاخد بعد رفع موضوع بونص علي الردود
البونص فقط وقت ما ياتي شخص الي المنتدي ويسجل عن طريق حسابك تاخد عن اول شهر من مشاركاته 100% والشهر الثاني 90 % وهكذا حتي 30 % مشكور

Ahmed2020eg
03-31-2014, 21:59
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... لا اخي لا تكسب البون الا من موضوعك و ردودك فقط و بالتوفيق ليك ان شاء الله

mgw
04-01-2014, 00:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
لا طبعا بس ممكن تكسب بونص من ردك عليهم
وتقبل مرورى يا اخى وبالتوفيق لكل الفوركسويه

anassdr2
04-01-2014, 00:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا طبعا اي شخص هايرد عليك في موضوعك لايحتسب ليك شيء والا كان كل واحد عمل موضوع واحد في الشهر وريح باله
تقبل مروري

abdelhalim
04-01-2014, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي
نعم يا اخي المهم الرد يكون مفيد و يتعدى السطرين اللهم ان بلغت
و السلام عليكم موفق

el andaloussi
04-01-2014, 01:28
أخي الكريم سلام الله عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أحب أن أقول لك يا أخي يمكنك كسب البونص من خلال وضع تعليقات أو مواضيع فقط

ruse
04-07-2014, 17:04
السلام عليكم
كل من يرد على موضوعك
و بالتوفيق لك ..

afillane
04-07-2014, 17:35
و عليكم السلام ورحمة الله البونص تحصل عليه بما كتبته من ردود على مواضيع وليس في بث موضوع متاح للنقاش مثل موضوعك هذا بالتوفيق

gr53
04-10-2014, 04:23
كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 1 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين على موضوعاتك فليس لك منه شيء

Mohamed Morsy
04-14-2014, 16:21
انت بتكسب من ردودك كمان على الناس اللي في المنتدى وبكتابة مواضيعك
تقبل مروروي .. وتمنياتي ليك بالتوفيق

500
04-14-2014, 18:53
بسم الله الرحمن الرحيم

بجد يا اخى الكريم بجد ايه هو بقا الموضوع اللى انت كتبته يا باشا عشان بس نبقى عارفين انت عايز ايه بالظبط

latraaa
04-14-2014, 18:58
لا لا يا اخي الكريم، و هدا الأمر كثير من الإخوة يخطئون فيه ، و لو كان الأمر كدلك لتشبع المنتدى بالمواضيع و صار الكل يقوم بإدخال مواضيع في كل لحظة، البونيص يا اخي الكريم، يحتسب لك فقط على الردود التي تقوم بها، أما المواضيع فهي اجتهاد منك

mohyedal
04-14-2014, 19:02
البونص يكسب من خلال الردود على المشاركين
و هو لا يسحب بل يحول الى الحساب الحقيقي
بانستافوركس من اجل التداول به والارباح
التي يجنيها المتداول وحدها تسحب

INTHENAMEOFALLA
04-14-2014, 19:04
لا تكسب بونص من رد الاعضاء ولكن تكسب بونص من المواضيع التى تنشرها والردود التى تردها على المواضيع
وشكرا

mohamed bnali
04-14-2014, 19:50
اخي العضو انت تفتح حسابا تجريبيا وادارة الفركس تشجعك بالبنص وهدا البنص هو ردك على مقالة الاعضاء لان ردك هو تفهكمك في سؤالهم واجوبتهم يزيدك من معرفتك وخبرتك
اما البنص تجمعه في حسابك تكون به محفظة مالية تنفعك في التداول ادا فتحت حساب في انستا وفعلته في حسابك مع المنتدى
فادا كانت معك هده المحفظة المالية فحافظ عليها
فتدييرك لمالك هو من اولى الاولويات في الفركس لان حفاظطك على راس مالك يجعلك موجودا دائما فلا تتداو لا ا بجزء منه
ودائما ابدء بالقليل وسياتيك الكتير ولا تغتر فالغرور يجر الى الطمع والطمع يجر الى الشره والشره يجر الى ما لاتحمد عقباه وتحلى
بالصبر والله وليك

lyes1977
04-14-2014, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركات ، لا اخي لا اعتقد انك ستاخذ بونص على الردود التي يضعها الاعضاء على مواضيعك بل فقط تتحصل على البونص على الموضوع الذي شاركت به وردودك على مواضيع الاعضاء والله اعلم

abdelaziz 10
04-15-2014, 12:04
كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 1 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين على موضوعاتك فليس لك منه شيء
كل رد يا اخي في هذا القسم ب 10 سنت وليس ب 1 سنت حتى لا يلتبس الامر على الاعضاء الجدد هنا
انما المواضيع اظن انها تحتسب اقل من 10 سنت وصراحة لم اجرب كتابة مواضيع لقلة خبرتي طبعا

mohyedal
04-15-2014, 12:06
البونص يحتسب من الردود التي يقوم بها
العضو و لا يحتسب البونص من رد الاشخاص
على الموضوع الذي يكون قد كتبه احد الاعضاء

SheShe
04-21-2014, 18:55
وهذا الأمر كثير من الإخوة يخطئون فيه ، و لو كان الأمر يكون كدلك لتشبع المنتدى بالمواضيع و صار الكل يقوم بإدخال مواضيع في كل لحظة
البونيص يا اخي الكريم، يحتسب لك فقط على الـردود التي تقوم بها، أما المواضيع فهي اجتهاد منك
تقبل مروري ...

distefano2007
04-21-2014, 19:55
صراحه مش عارف بالظبط بس انا متأكد من حاجه
انه فى حاله الرد على موضوع او سؤال بتاخد بونص

سمير تيارت
04-22-2014, 00:24
لسلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم يجب

ان تقري التعليمات الخاصه بي المتتدي لكي تفهم ما هي القواعد ولكن

لا يمكنك ان تاخد بونص من اي شخص حتي لو كتب في موضعك

salimned
04-23-2014, 19:49
السلام عليكم لا اخي انت تكسب البونص على الموضوع الدي وضعته فقط و لا تحتسب لك الردود
التي وضعها الاعضاء ولو كان كدلك لكان الجميع يضعون مواضيع في المنتدى .

selmon
04-25-2014, 00:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم لا طبعا انت بتاخد علي تعليقاتك انت وبس ومشاركتك انت وبس مش اكتر

حليس مختار
04-27-2014, 23:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم

يجب ان تقري التعليمات الخاصه بي المتتدي لكي تفهم ما هي

القواعد ولكن لا يمكنك ان تاخد بونص من اي شخص حتي لو كتب في موضعك

AMLAK
04-27-2014, 23:56
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم انه ليس لك نصيب
من رد الاعضاء على موضوعك لان الردود لها بونص والمواضيع كذلك ولو كانت الردود على المواضيع تزيد في
بونص صاحب الموضوع لاصبحت المواضيع لاحصر لها كثرة تحياتي للجميع

Ammar Tayeb abdelkader
04-28-2014, 00:06
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بالنسبة للبونص فانك تاخذ 10 سنت على أي موضوع أو أي رد
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

gr53
05-06-2014, 04:56
أما ردود الآخرين على مشاركاتك فلا يحسب لك منهم شيء

ahmed morsy
05-09-2014, 20:53
كل مشاركة تقوم بها في هـذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه
بونص 1 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين على موـضوعاتك فليس لك منه شيء
تقبل مروري

maasofiane
05-11-2014, 00:44
لا اخي الكريم تكسب فقط من ردودك الخاصة اخي الكريم
وليس المكسب من كل شيء هاذا اكيد اخي الكريم ومنطقي
وشكرا على الموضوع الطيب
تقبل....................... مرورى

godfather
05-11-2014, 00:55
السلام عليكم انت مش بتكسب اى بونص لما حد يرد على موضوعك لكن
لو عايز تكسب زيادة فممكن تجيب ريفيرال و الريفيرال هتاخد بونص على تعليقاته

abo heba
05-11-2014, 01:39
عليكم السلام
حسب المعلومات التى لدى وهى مؤكده باذن الله يتم حساب الموضوع على انه رد او مشاركه فقط وليس هناك دخل بمن رد
ويمكنك ان تستفيد من الردود والمشاركات ولا تقلق المهم التعلم

medo.66543
05-16-2014, 01:12
اخي الغالي كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه
بونص 1 سنت سواء كان رد أو موضـوع أما ردود الآخرين على
موضوعاتك فليس لك منه شيء
تحياتي .

Ammar Tayeb abdelkader
05-16-2014, 01:52
الموضوع والرد الذي تضعه تاخذ منه 0.10 سنت ولا يتم الدفع مقابل ا الردود على مواضيعك
بالتوفيق
تقبل المرور

tazi larbi
05-16-2014, 02:00
السلام عليكم لا ياخي لا تكسب انت بل هم من يكسبون بونص انما تكسب انت المعلومات من اردود فتكيد كل واحد له رايه ونظرته للموضوع وبالتالي انت تستفيد والكل معك اتمنى لكم النجاح والله الموفق

Ammar Tayeb abdelkader
05-16-2014, 02:58
يا غالي انت تاخد بونص علي كتابه الردود لكن لو حد رد علي مواضيعك مش هتاخد بونص
بالتوفيق
تقبل المرور

Ebtsam Forex
05-16-2014, 03:33
:) السلام عليكم اخى الفاضل بالنسبة للبونص فانك تاخذ هذا البونص ال 10 سنت على
كل من يرد على موضوعك تقبل مروورى وبالتوفيق ان شاااء الله :yahoo::happy:

MAZROUR
05-16-2014, 04:02
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان البونص يحتسب من الردود التي يقوم بها العضو و لا يحتسب
البونص من رد الاشخاص على الموضوع الذي يكون قد كتبه احد الاعضاء بالتوفيق للجميع ان شاء الله

msamir2013
05-26-2014, 08:25
لا اخى الكريم زى ما انت اللى بتستفيد من الردود اللى انت بتعملها فى مشاركات الاعضاء

هنا اللى بيستفيد من موضوعك الناس اللى بتقوم بعمل الردود

gr53
06-16-2014, 15:35
كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 10 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين فلا يحسب لك شيء منها

8150017
06-16-2014, 15:36
السلام عليكم : الموضوع اللى ضفته الى المنتدى تكسب منه 10 سنت
اما الردود لا تكسب منها شئ

waleed hassona
06-22-2014, 13:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام ... اخى الكريم الرد قيمته
10 سنت ويحتسب على الرد على المواضيع الموجوده بالقسم

rami007
06-28-2014, 22:28
السلام عليكم
أمر دخول وقف يعتقد أنه عندما يكسر
الزخم في السوق من خلال مستوى معين، و
سيستمر معدل في هذا الاتجاه. تنفيذ أمر
وقف دخول قد تنطوي على درجة محدودة
سلام تحياتي
بالتوفيق

kachary
06-28-2014, 22:33
السلام عليكم اخي الكريم لا ليس كذالك انما انت تكسب البونص فقط على المشاركات اي الردود وكتابة المواضيع ويجب ان
تكون مشاركاتك لاتخالف القوانين وان تكون هاذفة اضافة الى ان هناك بعض المنتديات التي ليس عليها بونص

ansaldo
06-29-2014, 12:59
كل من يرد على موضوعك

mounim1994
07-27-2014, 22:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته اهلا ويهلا بكم اخي الفاضل
انا مازلت مبتدئ و ليست لي اي فكرة و بالتوفيق للجميع

samieh
07-28-2014, 13:38
بسم الله الرحمن الرحيم

هه ضحكتنى والله انت عايز تاخد بونص كمان من ردود الاشخاص
عليك دة انت داخل على طمع بقى
لأ طبعا بتاخد 20 سنت على كل موضوع جديد و10 سنت على كل رد
ليك انت بتكتبه فى اى موضوع
ارجو تكون وضحت الصورة
بالتوفيق

salah belacel
07-28-2014, 13:40
انت تكسب بونص فقط من خلال مشاركاتك انت
تقبل تحياتي

zinga
07-28-2014, 18:55
ترحيل - عملية حيث يتم إرجاع تسوية صفقة لتاريخ استحقاق آخر. ال
ويستند تكلفة هذه العملية على فارق سعر الفائدة من العملتين.
ذهابا وإيابا - شراء وبيع كمية محددة من العملات.

driss04
07-28-2014, 19:03
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
لا أخي الكريم لا يمكنك كسب بونص من رد الأشخاص على الموضوع الذي كتبته فقط يمكنك أن تكسب من الردود التي تقوم بها على المواضيع
و الله ولي التوفيق

محمود مرعى
07-28-2014, 19:40
بسم الله الرحمن الرحيم

للاسف يا استاذ الطارق لأ حضرتك لا تكسب بونص من رد الاخوة التجار عليك فى موضوعك وانما حضرتك بيتم احتساب البونص ليك من خلال انك تقوم بكتابة المواضيع او انك تقوك بكتابة مشاركات على اسئلة الاخوة التجار الجدد وانا عايز اقول لحضرتك على انك ممكن تاخد بونص من خلال موضوعين اتنين فقط الاول من خلال المشاركات والردود والثانى من خلال الريفيرال الخاص بيك

sara sherif
07-28-2014, 19:55
اكيد لا ....بس
يعنى ايه ريفيال؟؟؟؟؟

mohyedal
07-28-2014, 19:58
البونص هو مجموع الردود الذي يقوم بكتابتها العضو اما ما يكتبه الآخرون قيحتسب لهم لا لغيرهم اذن فما على الفرد الذي يرغب في جمع البونص الا ان يشمر على ساعديه و يقوم بالردود التي تحتسب كبونص وحدها لا غيرها

toufik2607
07-28-2014, 20:10
باسم الله الرحمان الرحيم،
السلام عليكم ورحمة الله وبركته،
تحية طيبة لجميع اعضاء هذا المنتدى،
عيدكم مبارك و سعيد، اما بعد
لا يا أخي الكريم فأنت تكسب البونص من ردك والذين يردون عن موضوعك يكسبون كذلك لكنك لا تكسب من خلال رد كل فرد فيهم

Ahmed2020eg
07-28-2014, 20:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... موضوع مفيد جدا اخي الكريم بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ان شاء الله

mohamedsaber
07-28-2014, 21:19
بتالخد بونص مقابل الموضوع اللي كتبته لكن لكي تربح بونص كثير يجب ان تدعو اضدقائك محترفين الفوركس لكي شتركوا في المنتدي من خلالك وبعدها بامكانك ان تحصل علي بونص علي كل مشاركة لهم
البونص مهم لكن الاهم ان نرتقي بالمنتدي ونساعد اصحاب المعرفة القليلة عن سوق الفوركس

gaa75
07-29-2014, 03:49
لا انت فقط تاخذ البونص على الموضوع الى تكتبة
والبونص بيكو عشرة سنت سواء على المواضع او عى المشاركات فى المنتدى

hema2013
07-29-2014, 03:59
سلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز مشكور على هذا الموضوع المفيد للغاية ولابد عند العمل على الفوركس وصفقات على الفوركس عمل الرافعة المالية ولابد من عمل بونص للعملات وكمان لابد من فتح صفقات
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

محمود مرعى
07-29-2014, 04:28

لا يا استاذ كوك الواحد فعلا لا يحتسب اليه البونص اللى الاخوة بتقوم بالرد فيه على الموضوع اللى هو كاتبه ولكن حضرتك بيحتسب اليك البونص لانك قمت بكتابة موضوع وبيكون 10 سنت فقط وعايز اقول لحضرتك انك تعرف تحصل على البونص من خلال انك ترد على المشاركات وتجاوب على اسئلة الاخوة التجار الجدد وكمان من خلال الريفيرال الخاص بيك

محمد السيد محمد
07-29-2014, 04:35
لا .. لا تكسب بونص من رَدْ الاشخاص على الموضوع الذي كتبته ..
انما تكسب البونص من الموضوع ذانه وقدر هذا البونص 10 سنت فقط

ansaldo
07-29-2014, 20:08
كل من يرد على موضوعك

sharshabil
07-31-2014, 22:31
لا يا اخي انت تكسب عن المشاكرة او الموضوع الذي تعمله انت فقط لا غير
او ان كان عندك اصدقاء عندك في اليرفرال ممكن تكسب عيهم تلاتين في المئة

gr53
08-09-2014, 11:06
كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 10 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين فلا يحسب لك شيء منها

aymanso
08-09-2014, 11:09
السلام عليكم اخى كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 10 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين فلا يحسب لك شيء منها وبالتوفيق للجميع

fatma shalaby
08-11-2014, 06:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته للاسف لكى تحصل على البونص لا بد من رد على الموضوعاات اللى موجوده على المنتدى عندكتابه موضوع سوف تحصل على البونص خاصه بكتابه موضوع وليس على عدد التعليقات اللى حصل عليها الموضوع

sharshabil
08-14-2014, 01:23
طبعا لا و الا كل الناس لا تكتب ردود و انا فقط مواضيع
لنت تاخد بونص فقط على مشاركاتك الشخصية موضوعاتك الشخصية و ليس رددود موضوعك

abdou19
08-14-2014, 01:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته أما بعد اخي الكريم

اشكرك على الموضوع القيم و نتمنى منك المزيد أما بعد اخي الكريم لا اخي الكريم

BILALOU4
08-15-2014, 18:14
كل من يرد على موضوعك

sharshabil
08-15-2014, 18:55
ليس هناك اي ربح من رد الاعضاء على الموضوع اللي لنت كاتبه
امنت من اين جئت بهاته الفكرة ليست هناك في اي موضزع على ما اعتقد

abdelhalim
08-15-2014, 18:56
ببونص المنتدى 0.1 دولار للرد المفيد (اكثر من سطرين) و المفيد الحد الاقصى شهريا هو 100$ بونص يرسل مباشرة الى حساب انترافوركس اوتوماتيكيا في الاسبوع الاول من الشهر الجديد
و لا يسحب

gr53
08-19-2014, 05:37
السلام عليكم اخى كل مشاركة تقوم بها في هذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه بونص 10 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين فلا يحسب لك شيء منها وبالتوفيق للجميع

فعلا ما ذكرت يا أخي المشاركة ب 10 سنت و لا شيء على مشاركات الآخرين
لكن لما الرد كوبي بيست فالموضوع ليس صعبا كما أنه بإمكانك كتابة الرد بأسلوبك اطلع على قوانين المنتدى

ahora
08-21-2014, 03:53
لا اعتقد انه يمكن ان تكسب بونص على ردود الاعضاء الذين يردون على مواضيعك
بالتوفيق لك اخي الكريم في التداول في سوق الفوركس و في المنتدى

dranass92
08-29-2014, 18:36
تقبل مروري

lakamora221
08-30-2014, 20:34
لا أخي الكريم أنت تكسب بونص من مشاركات
أو مواضيعك فقط
أرجوا أن أكون قد أفدتك و أرجوا أن تتقبل ردي المتواضع هدا وشكرا

nassr15
08-30-2014, 20:49
لأ اخي اكريم تكسب البونص من خلال الردود اللي أنت بتقوم بها فقط مالهاش علاقه لو حد غيرك رد علي موضوعك

forexarabi
08-30-2014, 20:53
يكون كسبك اخى الكريم من خلال اضافتك للمواضيع وردودك انت على اى مواضيع سوا ان كانت مواضيعك انت او مواضيع الاخوة الزملاء
ومن خلال مشاركات الاعضاء المسجلين عن طريقك ولا اظن انه هنالك غير دلك

downlaod1
09-08-2014, 20:05
عن أبي هريرة ـ رضي الله عنه ـ قال : سمعت رسول الله صلي الله عليه وسلم يقول : (( قال الله تعالى: قسمت الصلاة بيني وبين عبدي نصفين، ولعبدي ما سأل )). فإذا قال العبد : (الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ) قال الله تعالى: حمدني عبدي، وإذا قال : (مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ) قال الله تعالى: أثني على عبدي ، وإذا قال : قال : مجدني عبدي، ( وقال مرة: فوض إلى عبدي ) فإذا قال : (إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) ، قال : هذا بيني وبين عبدي ، ولعبدي ما سأل ، فإذا قال (اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ) قال هذا لعبدي ، ولعبدي ما سأل )) . رواه مسلم

أسماء نعناع
09-08-2014, 20:59
ان مش فاهم حاجة بس هجاوب على قد فهمي انته بتعمل مشاركات في المنتدى والمهم ان تكون المشاركات مفيدة سواء مشاركات او ردود وهيا بتتحسبلك بونص بتاجر فيه بعد كده

ProForex
09-08-2014, 21:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا ياخي انت تكسب من كتابة الموضوع وان كنت ترد على المواضيع فقط مع احترام القوانين تحياتي

midooo258261
09-08-2014, 21:43
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم لا طبعا انت موش بتكسب غير ال10 سنت بتوع اضافة الموضوع فقط والا كان كل واحد عمل موضوع وريح نفسه
تقبل ودي واحترامي

gehad87
09-18-2014, 11:34
لا انت بتكسب بونص على ردودك انت بموضوعات الاعضاء الاخرين .. لكن ممكن تكسب بونص من ردود الاعضاء
اللي بتدعوهم للمنتدى برابط الريفيرال الخاص بك
في اول شهر قد اللي هاياخده هتاخد زيه وبيقلا تدريجيا في الشهرين التاليين

ihabblida
09-19-2014, 22:27
لا أخي الكريم لا تكسب بونص
من الردود على الموضوع الدي كتبته
أرجوا ا نأكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا

محمد فؤاد تعلب
09-19-2014, 22:32
تنقسم الأوامر في سوق العملات إلى نوعين:
أوامر التنفيذ الفورية:
وتستخدم للتداول الفوري بالسعر الحالي للسوق، وتشمل فتح أو إغلاق الصفقة في نفس الوقت الذي تحدده وبالأسعار الحالية.
أوامر التنفيذ المعلقة، وتنقسم إلى سبعة أنواع:
• أمر (Buy Limit): هو أمر شراء يستخدم لتنفيذ عملية الشراء عند سعر أقل من السعر الحالي للسوق.
• أمر (Sell limit): هو أمر بيع يستخدم لتنفيذ عملية بيع عند سعر أعلى من السعر الحالي للسوق.
• أمر (Buy Stop): هو أمر شراء تقوم بوضعه إذا أردت الشراء بسعر أعلى من السعر الحالي للسوق.
• أمر (Sell Stop): هو أمر بيع تقوم بوضعه إذا أردت البيع بسعر أقل من السعر الحالي للسوق.
• أمر جني الأرباح (Take Profit): هو أمر يستخدم لتحديد سعر معين يتم عنده إغلاق الصفقة آليًا والاكتفاء بالأرباح المحققة.
• أمر وقف الخسارة (Stop Loss): هو أمر يستخدم لتحديد سعر معين يتم عنده إغلاق الصفقة آليًا والاكتفاء بالخسائر المحققة.
• أمر الوقف المتحرك (Trailing Stop): هو أمر يستخدم لتحريك وقف الخسارة بمقدار معين كلما تحرك السوق في اتجاه الصفقة، ويستخدم هذا الأمر للحفاظ على الأرباح إذا تراجع السوق ضد اتجاه الصفقة.

ynwa1892
09-19-2014, 23:04
السلام اخي
لا يمكنك كسب البونص من الموصوع الذي تكتبه بل تاخذ حق الموضوع الذي كتبته فقط
وفقك الله اخي ونرجو منك المزيد من المواضيع المفيدة
وفقك الله

abokarem
09-19-2014, 23:29
عليكم السلام
البونص الذى يحتسب لك هو ردك او مشاركتك انت فقط ولا تاخذ بونص على الموضوع او ما يرد به
واعتقد ان هذا ما رايته بعد عمل موضوعات او وضع ردود ومشاركات

Elrayes
09-19-2014, 23:33
هذا المنتدي يقدم البونص سواء انت كتب مشاركات او قمت بفتح موضوع و الاخرين قاموا بالرد عليك فا ده معناه انك بتكسب و هما بيكسبوا من البونص
و كمان مش شرط انك تركز علي الاعضاء الاخرين و الافضل انك تجتهد بنفسك

moneymaker4066
09-19-2014, 23:38
ليتك تلاقى حد يجاوبك
تقبل مرورى اخى الكريم وبالفعل هو موضع مهم

hellelali2
09-20-2014, 00:04
اخي الكريم القسم التعليمي هو افضل الاماكن التي يمكن الاعتماد عليها لتحقيقي الربح والله الموفق اخي الكريم وبالتوفيق للجميع
وانا انصحك ببدل الجهد الشخصي للنجاح فالتداول

benchou-ahfd
09-20-2014, 00:29
طبعا لا تكسب من ردود الاخرين على ردك و انما تكسب من مشاركاتك و من مشاركات من دللتهم على هذه الشركة فقط

mohamed.atef
09-30-2014, 03:02
ليس لك نصيب من رد الاعضاء على موضوعك لان الردود لها بونص والمواضيع كذلك ولو كانت الردود على المواضيع تزيد في بونص صاحب الموضوع لاصبحت المواضيع لاحصر لها كثرة

marem2007
09-30-2014, 03:08
لا اخي العزيز البونص بيكون علي الرد الي حضرتك كتبتة فقط وكل رد بيكون حوالي 10 سنت يعني لو عملت 10 ردود بتاخد 1

فريــــد
09-30-2014, 05:46
السلام عليكم و رحمة الله للاسف لا يمكن
ان تحصل على البونص على الردود على موضوعك
البونص يمكن تربح من خلا الردود
و موضوعات والريفرال

dranass92
09-30-2014, 13:25
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان البونص يحتسب من الردود التي يقوم بها العضو و لا يحتسب
البونص من رد الاشخاص على الموضوع الذي يكون قد كتبه احد الاعضاء بالتوفيق للجميع ان شاء الله

محمد عز الدين عيد خضري
10-04-2014, 17:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
لا تربح الا من الردود والمشاركات فقط اقرا قوانين البونص
اتمني لك التوفيق
تحياتي

haleeim
10-05-2014, 12:28

mohammed hussien
10-06-2014, 12:17
لا يا اخى الفاضل بل انت تكسب بونص من كتابتك للموضوع نفسه فقط والاعضاء الذين يقومون بالرد
يكسبون مقابل الرد فقط .

WASEM DALLOUL
10-06-2014, 12:35
السلام عليكم
لا يا أخي الكريم البونص تكسبه فقط من الردود التي تقوم بها انت ومن المواضيع التي تضيفها فقط ولا تكسبه من الردود التي تكتبها الغير
وبالتوفيق للجميع

ashrafshawky
10-06-2014, 12:55
اخى الفاضل المشاركات التى تقوم بعملها من خلال المنتدى هى من تكون البونص ومن خلال اضافة المواضيع ايضا والريفيرال وبالتوفيق

forexii
10-09-2014, 19:17
اعتقد ان البونص يكون على الموضوع الذي كتبته او الردود التي
تضعها انت بشكل مباشر اخي او ارباح الريفرلز اللذين سجلوا عن طريقك

marwafawzy122
10-09-2014, 19:32
الصراحة انا اعرف ان البونص بيتاخد من الردعلى المواضيع او الاسئله التى تطرح اما حكاية كتابة المواضيع معنديش اى فكرة و الله الموفق و المستعان فى هذا المنتدى...

abdelhak redouane
10-09-2014, 19:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا السؤال الجيد ان الرد على الموضوع لا يكسب البونص وانما انت تستفيد من الموضوع المطروح وان اردت تحقيق مكاسب كبرى ماعليك الى ان تقوم بدعوة كل اصدقائك للاشتراك في المنتدى
بالتوفيق للجميع

محمد ميدو
10-22-2014, 18:35
انك تكسب على ردك انت اخى الكريم فكلما رديت كلما اخذت البونص
بالتوفيق ان شاء الله

mafdy88
10-22-2014, 21:41
اخي العزيز
انت تكسب من الموضوع الذي كتبته فقط
اما الاعضاء الذين يكتبون في الموضوع هم فقط يكسبون بونص لهم فقط
وايضا انت تكسب من الريفيرال التابع لك

aliali
10-23-2014, 22:37

Wassa04
10-23-2014, 22:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم لا طبعا فانت تكسب البونص
فقط من مشاركتك المباشرة بالتوفيق لك تقبل مروري

ابو جعفر الطيار
10-23-2014, 22:50
السلام عليكم اخي الكريم
لا يمكنك ربع البونص حول الردود
على موضوعك وانما تستطيع دعوة
اشخاص عن طريق التسجيل على
رابطك وتربح معهم على كل مشاركة

ام زياد
10-23-2014, 22:53
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
صراحه مش عارفه بالظبط بس انا متاكده من حاجه انه فى حاله الرد على موضوع او سؤال بتاخد بونص
اما طرح الموضوع مش بتاخد بونص عليه وشكرا

مروة
10-23-2014, 23:03
يكسبون مقابل الرد فقط .
تقبل تحياتى

fte2020
10-27-2014, 20:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم يجب ان تقري التعليمات الخاصه بي المتتدي لكي
تفهم ما هي القواعد ولكن لا يمكنك ان تاخد بونص من اي شخص حتي لو كتب في موضعك

forexabdo2014
10-31-2014, 06:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

hassene
10-31-2014, 06:27
البونص يحتسب من الردود التي يقوم بها العضو و لا يحتسب البونص من رد الاشخاص, تاخذ
هذا البونص ال 10 سنت على كتابة اى موضوع او على الرد

Murad
11-01-2014, 03:37
لا يا اخي الحبيب حضرتك بتاخد بونص فقط على مشاركاتك وكمان لو رديت على نفس الموضوع اكتر من مرة مش هيتحسب ليك بونص الا مرة واحدة فقط

Abdulmalek
11-01-2014, 03:39
شكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة فالبونص بيتحسب عند المشاركة بالردود
بالتوفيق للجميع وتقبلووو مروووري

DABDOUB
11-01-2014, 15:51
كل مشاركة تقوم بها في هـذا القسم بالمنتدى تأخذ عليه
بونص 1 سنت سواء كان رد أو موضوع
أما ردود الآخرين على موـضوعاتك فليس لك منه شيء
تقبل مروري

ghiles
11-01-2014, 16:16
السلام عليكم .لايا اخي فانت تاخذ بونص على موضوعك فقط الذي كتبته واما الذي نكتبه
فنحن الذي ياخذه فكل واحد واحد له حقه ونصيبه.

mogelvo
11-06-2014, 01:35

Emad Aiad
11-11-2014, 14:31
الاعضاء الذين يقومون بالرد هم الذين يكسبوا وانا تكسب ايضا اجابه لسوالك او اضافة لمعلومه انت ذكرتها والتفاعل مع الاعضاء الاخرين

mayali
11-13-2014, 18:40
البونص يكسب من خلال الردود على المشاركين
و هو لا يسحب بل يحول الى الحساب الحقيقي
بانستافوركس من اجل التداول به والارباح
التي يجنيها المتداول وحدها تسحب

lola12
11-13-2014, 20:04
مساء الخير اخي الموضوع والرد الذي تضعه تاخذ منه 0.10 سنت ولا يتم الدفع مقابل ا الردود على مواضيعك يعني ان كتبت موضوع وتم الرد عليه لن يتم الدفع لكن ان رددت انت على العضو في نفس الموضوع يحسب ردك على الموضوع سلام

---------- Post added at 07:04 PM ---------- Previous post was at 06:01 PM ----------

aber
11-13-2014, 21:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بالنسبة للبونص فانك تاخذ هذا البونص ال 10 سنت على كتابة اى موضوع او على الرد على اى موضوع وليس كل من يرد على موضوعك

Azeddinovic
11-13-2014, 22:32
ان تحليل سوق الفوركس هو من الامر الصعب و الدي يحتاج الخبرة و التمعن
في تفاصيل الاشياء ايضا من الاشياء المتميزة تكمن في الموشرات و امتيازاتها

ali 9
11-15-2014, 02:13
صراحه مش عارف بالظبط بس انا متأكد من حاجه
انه فى حاله الرد على موضوع او سؤال بتاخد بونص

sasa11
11-15-2014, 02:13
السلام عليكم انت مش بتكسب اى بونص لما حد يرد على موضوعك لكن
لو عايز تكسب زيادة فممكن تجيب ريفيرال و الريفيرال هتاخد بونص على تعليقاته

hpacer
11-15-2014, 03:20
يسرني أن أتقدم بشكر للأ عضاء الكرام على موضوعاتهم وكذا تعليقاتهم
الممتازة و أشكرك على موضوعك الشيق و الممتاز و المفيد للغاية
والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

mooor
11-15-2014, 03:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
لا يا اخي انك تحصل علي البونص من الموضوع فقط
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

خيرالدين مهدي
11-15-2014, 03:39
تكسب من الموضوع فقط اذا وضعته ولا تكسب من ردود العضاء
المهم انو تكون فيه ماوضيع تعلمية
ونقاشات تربوية تفدي في هاذا الماجل

بسم الله الرحمن الرحيم

mooor
11-15-2014, 04:03
لا يا اخي فانت تحصل علي 10 سنت الموضوع فقط ليس لك اي شئ من الردود

الاسد التاجر
11-15-2014, 04:43
مفروض الي يعمل موضوع يكسب ن ردود الاعضاء
حتى يزيد الحماس ومايقبل الموضوع الا يكون ذا اهميه
لان فيه مواضيع مالها اي فايده

Sama20
11-15-2014, 07:41
صببببببببببببببببببببباح الخير
اللهم يسر ولا تعسر
اخي الفاضا انت تاخد بونص علي
موضوعك انت بس اذا كان في صلب الموضوع
وعن الفوركس وتاخذ بوانص عن ردودك فقط
اما ردود الاعضاء لبونصها لهم

Tro
11-15-2014, 23:53
لاء طبعا البونص اللي بتكسبه
من خلال الردود اللي انت بتكتبها
مش من خلال الردود اللي ناس بتكتبها في موضوعك
تحياتي .............

mazouzghani
11-16-2014, 00:12
البونص فقط من مشاركاتك وردودك كل عضو يكسب من عمله ولو كان كما تعتقد لكان الكل يكتب مواضيع و لا احد يفيد بالردود
شكرا.

downlaod4
11-17-2014, 13:55
مفروض الي يعمل موضوع يكسب ن ردود الاعضاء
حتى يزيد الحماس ومايقبل الموضوع الا يكون ذا اهميه
لان فيه مواضيع مالها اي فايده

gr53
11-21-2014, 03:31
المشاركة ب 10 سنت على كل رد أو موضوع تشارك به في القسم العام
و لا شيء على مشاركات الآخرين فكل له البونص الخاص به إلا إذا كان هناك أعضاء تحت اسمك

zoza
11-21-2014, 03:45
من خلال انك تقول رايك ومشاركاتك هنا وترد علىالناس على مواضعهم ودا الى هتقدر انك تاخد البونص بتاعك بس مش اكتر مفيش فرصه تانيه تقدر تاخد منها البونص الا عن الطريقد ا بالتوفيق لك اخى الكريم انشاء الله

amrs
11-21-2014, 05:41
لا اخى الكريملا تاخذ اى شىء من هذا القبل انت بس بتاخده زى ما كانك بتاخد الردود وان دا امر طبيعى جدا ولو كدا مكنتش لقيت حد يردو علىالمواضيع الى بتتكتب وكلها بقت مواضيع وشكرا لك اخى الكريم انشاء الله

anwerhamo
11-21-2014, 05:45
لا انت بتاخد بونص على الموضوع فقط ..وبتاخد بونص على اى مشاركة ليك فى المنتدى ..وتقدر تزود البونص بتاعك بانك تدعى اصحابك يشاركوا فى المنتدى وتاخد بونص على مشاركاتهم

alikimo
11-21-2014, 05:54
مستحيل انت كدا تبقا عايز بونص من غير اى تعب ازاى يعتى والناس الى بترد متخدش حاجه لوا ايه اان مش فاهم لا وانت اهو حطيت بوست شوف هتاخد بونص على ردى ولا لا وهتلاقى الاجابه لك شكرا لك

sayd665
11-21-2014, 06:16
لا اخى الكريم انت تكسب بونص على الموضوع الذى كتبته فقط ولكن لا يتم احتساب بونص لك على الردود على ذلك الموضوع ويتحتسب لك الموقع عندما تقوم بكتابه موضوع نفس نسبه البونص التى تحصل عيها من خلال الردود او المشاركات وهى 10 سنت

amenaali
11-21-2014, 13:38
ليس لك نصيب من رد الاعضاء على موضوعك لان الردود لها بونص والمواضيع كذلك ولو كانت الردود على المواضيع تزيد في
بونص صاحب الموضوع لاصبحت المواضيع لاحصر لها كثرة

monayaa
11-21-2014, 13:38
ان مش فاهم حاجة بس هجاوب على قد فهمي انته بتعمل مشاركات في المنتدى والمهم ان تكون
المشاركات مفيدة سواء مشاركات او ردود وهيا بتتحسبلك بونص بتاجر فيه بعد كده

مصراوى
11-21-2014, 13:50
اخى الفاضل انت تقوم بجمع البونص من المنتدى عن طريق الردود او اضافة المواضيع او دعوة الاصدقاء عن طريق الريفيرال

balou
11-21-2014, 14:43
اخي انت تكسب بس من مشاركاتك انت بس
ننتظر منك مزيد من المواضيع

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

tawfik200
11-21-2014, 15:05
بسم الله الرحمن الرحيم سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم اخواني في المنتدى ارجوا ان تكونوا في تمام صحة و بعد اخي الكريم لا يا اخى الاعضاء الذين يقومون بالرد لكسب المال فقط

downlaod4
11-21-2014, 21:00
السلام عليكم و رحمة الله للاسف لا يمكن ان تحصل على البونص على الردود على موضوعك

BOULBOUL2
11-22-2014, 22:24
كل من يرد على موضوعك

tedjboyka
11-22-2014, 23:19

toutou1
11-26-2014, 06:21
نظرة عامة للتجارة موقف
موقف التاجر يبحث عن تحركات كبيرة العرضية التي قد تتكشف بسرعة أو مع مرور الوقت. هو

omar223
11-26-2014, 21:52
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
لا أخي الكريم لا يمكنك كسب بونص من رد الأشخاص على الموضوع الذي كتبته فقط يمكنك أن تكسب من الردود التي تقوم بها على المواضيع
و الله ولي التوفيق

mkamal
11-26-2014, 22:41
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
لا يا اخي , انت تاخذ البونص فقط من خلال مشاركاتك فقط
سواء كانت تعليقات او موضوعات

alis
11-27-2014, 01:47
لا بتكسب البونص من خلال الردود الى انت بتحطها بس مش من ردود الناس اخى الكريم لزام تبقا عارف المعلومه دى كويس جدا بوالتوفيق لك انشاء الله اخى الكريم وتحياتى لك وانشاء اله تقدر تجحمع البونص الى انت عايزه شكرا لك

eslam22
11-27-2014, 02:54
اعتقد ان الردود مش هتقدر انك تتحاسب عليه وان كمان الردود دى بتبقا بتبقا تتحاسب عليها فى حاله انك كتبت رد لحد فى موضوع مش من اى حد يكتبلك ردك فى موضوع تانى شكرا اخى الكريم وبالتوفيق لك انشاء الله تقبل تحياتى لك

mooor
11-27-2014, 05:08
لن تحصل علي بونص من رد الاشخاص علي الموضوع الخاص بك

zineb01
11-27-2014, 05:24
يجب ان تقري التعليمات الخاصه بي المتتدي لكي تفهم ما هي القواعد ولكن لا يمكنك ان تاخد بونص من اي شخص حتي لو كتب في موضعك

kimo.san
11-27-2014, 05:51
اه ممكن ان انت تكسب البونص بتاعمكبطريقه سهله اوى وان دا هيبقا من لخال الموضضوع الى انت منزله ف دا امر سهل جدا انك تكسب بونص بتاعم من ردود الناس عليك اخى الكريم وبالوفيق انشاء الله وتقبل تحياتى لك

al.hany
11-27-2014, 06:08
لا طبعا دا مبيحصل الا لو كان كدا كنت هتلاقى المتدى كلها مواضيع فقط والناس مش هترد على حاجه وان لو حد رد دا ديبقا انجاز شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق انشاء الله وتقبل تحياتى لك شكرااا

allh
11-27-2014, 06:43
اعتقد انه لا على حسب معلومات ى البسيطه اخى الكريم ف انا عملت مقال بس الكومناتات الى جاتلى فيه مكستبتنيش اى بونصص ولا اى حاجه دا بيبقا علشان الافاده منه بتبقا اكبر فى المقال شكرا لك اخىالكريم وبالتوفيق

galal saber
11-27-2014, 07:38
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد صل الله علية وسلم فعلا اخى بارك الله فيك البونص على الردود وشكررررررررر

remas
11-27-2014, 15:23
اخى الكريم انت بتاخد بونص فقط على الرد اللى انت بتعمله او الموضوع اللى تكتبه لكن مسالة دخول الاعضاء
والرد فى مضوعك لا يحتسب عليه اى بونص على الاطلاق البونص فقط على الردود

houcin
11-30-2014, 21:20
نظرة عامة للتجارة موقف

ibrahim forex
11-30-2014, 21:50
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا يااخى انت بتكسب لكتابتك للموضوع فقط او من خلال ردودك على المواضيع الهامة ولكن الذين
يردون على الموضوع هم بيكسبوا لحسابهم فقط التاجرة فى الفوركس صعبة محتاجة الى جهد وتعلم

mor
11-30-2014, 22:03
اخي الكريم البونص ده انت بتكونه في سوق الفوركس
واعتقد ان البونص يساعدك كثيرا في سوق الفوركس ومن الممكن ان تربح منه ارباح عالية وتسحبها بالطريقة اللي انت عاوزها

mokhtarss
11-30-2014, 22:13
السلام عليكم اخي سؤال جيد حتى يفهمه المبتدئين اللي وراك
لا ابدا انت فقط من ترد تكسب على ردك وكل زائر يرد هو يكسب لنفسه فقط

حسنى صادق
11-30-2014, 23:21
فكرة المنتدى سهلة جدا اغعتقد انها واضحة جدا لما بتعمل بوصتاتك تلاقى الرصيد بيضاف قدام عينيك و هو دى طريقة العمل فى المنتدى

3s2lany
11-30-2014, 23:21
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام
شكرا اخي لطرح موضوع مهم مثل هذا .. نفسي الكل يشارك حتي نستفيد كلنا
بالتوفيق للجميع يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

medo2013
11-30-2014, 23:36
لابد من استخدام الوقت المناسب الذى يعمل على الاشياء الجيدة والهامة والمربحة والتى تعمل على الاستخدام الوقت المناسب للعملة ومن اهم الاشياء التى تعمل على الربح من 10 الصبح بداية النهار حتى الساعة 5 العصر

maha kz
11-30-2014, 23:37
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع انا مش عارفه والله يا اخى

3s2lany
11-30-2014, 23:37

brbsh
11-30-2014, 23:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم لا يا اخى العزيز انت مش بتكسب مكن رد كل واحد انت بتكسب من الموضوع اللى انت منزله بس واحنا بنكسب من الردود بتاعتنا

esshazly
12-02-2014, 17:10
السلام عليكم ... تكسب فقط من ردودك الخاصة اخي الكريم وليس المكسب من كل شيء هاذا اكيد اخي الكريم ومنطقي وشكرا على الموضوع الطيب ... اسأل الله التوفيق لكل اعضاء منتدانا الجميل

letasena
12-02-2014, 17:16
البونص من عدد المشاركات الا انتا بتكتبه كل ما تزيد يزيد معدلك الشهرى ممكن تشارك فى المنتدى 1000 مشاركة وهيا عبارة عن 100 دولار المنتدى بيعطيك فرصة للتداول من خلال البونص ومن خلال التعلم عن طريق المعلومات الا بيدهالك من خلات الدرداشة

mesteraden
12-02-2014, 17:17
وعليكم السلام
اعتقد انك تحصل بونص على كل رد حتى في موضوع انت كتبته اذا رديت على اي عضو في موضوعك ستحصل على بونص لأنك فتحت الموضوع لكي ترد على الأعضاء الذين يقومون بكتابة مشاركات في موضوعك هذا اللي اعرفه والله اعلم
تحياتي لك

nsrnr
12-02-2014, 17:25
لا يا اخى ان البونص يؤخذ بناء على كتابتك للموضوع بشكل صحيح وتاخذ نفس القدر من البونص كما تقوم بالرد على المواضيع ولابد اخى من كتابه مواضيع هامه متعلقة بالفوركس وليس شئ اخر وان الرد على الموضوع الذى كتبته ان القائمين بالرد هم من يجنون البونص والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

juba7abood
12-02-2014, 17:57
السلام عليكم ورحمه الله
-
-
تقبل مرووري ☺

rachid00
12-03-2014, 20:44
قد تنتج قرارات الأطر الزمنية الصغيرة أحياناً الخروج المبكر من عملية تداول ذات إمكانيات جيدة قد تكون في طريقها إلى المكان الذي تريده.

malkj01
12-04-2014, 16:58
لسلام عليكم و رحمة الله للاسف لا يمكن ان تحصل على البونص على الردود على موضوعك

mooor
12-04-2014, 17:24
انت تحصل علي 10 سنت فقط من الموضوع حتي لو رد عليه الف شخص

ايمان الباز
12-05-2014, 16:56
اهلا بكل الاعضاء كيف اخباركم
لا انت بتكسب عشره بنست لي كل موضوع فقط
بالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

zied1
12-05-2014, 17:05
لا ياأخي لا يتم أحتساب بونص لك على ردود الأعضاء الكرام
موضوعك جميل والأجمل منه هي ردود الأعضاء الكرام اللتي تساعدنا على الفهم وأتمنى لك وللجميع حض موفق

samer5s
12-05-2014, 18:09

zezoes
12-05-2014, 18:29
لا اخى الكريم انت بس بتقدر ان انت تكسب من الدرود الى انت بتقدر تحسبها اخى الكريم وان الرد بس الى هيبقا مؤثر عليك بشكل كبير شكرا لك اخى الكريم وانا شاي فا نالموضوع دا فى غايه الاهميه وتقبل تحياتى وبالتوفيق

malopj
12-06-2014, 20:12
السلام عليكم ورحمة الله
في الحققة لا تكسب من ردود الاشخاص
لكن تكسب من ردودك انت علي المواضيع
في المنتدي ويمكنك ان تكسب ايضا عن طريق
افضل موضوع مسابقة جديد في المنتدي

tedjboyka
12-06-2014, 22:32
يكسبون مقابل الرد فقط .

zied1
12-06-2014, 22:47
الموضوع والرد الذي تضعه تاخذ منه 0.10 سنت ولا يتم الدفع مقابل ا الردود طبعا اي شخص هايرد عليك في موضوعك لايحتسب ليك شيء والا كان كل واحد عمل موضوع واحد في الشهر وريح باله و السلام عليكم

jamila01
12-07-2014, 01:19
جاذبية الفوركس !!!!
كل واحد من تعرّف على فوركس بطريقة لكن لهدف واحد و نتشاركه
والسؤال الدي يطرح نفسه ورغم لخسائر ما الذي يدفعنا متشبتين بفوركس ونكمل في هذا لمنتدى
هل هو حب لمنافسة أم السعي نحو ربح وتفادي لخسارة ؟

samer5s
12-07-2014, 01:22
انت تحصل علي 10 سنت فقط من الموضوع حتي لو رد عليه الف شخص

خيرالدين مهدي
12-07-2014, 01:36
لا يا اخي الكريم لا تكسب من ردود الاعضاء
تكسب من وضعك للموضوع
يمكن ان تشارك في المواضيع وتكسب كذالك

karimi01
12-07-2014, 17:15
لا طبعا يا اخى حضرتك لا يحتسب اليك اى بونص نتيجة ان الاعضاء ردت على الموضوع الخاص بيك ولكن بيتم احتساب البونص ليك لانك قمت بكتابة موضوع جديد فقط لا غير وباقى الاعضاء اللى بترد على الموضوع بيحتسب اليها البونص نتيجة الرد فقط وربنا يوفقك