PDA

View Full Version : للاسف هدا شيء لم يعجبني في المنتدى

misterforex
11-25-2013, 06:34
السلام عليكم انا من المشتركين الجدد في هدا المنتدى و لكني لست جديدا في الفوركس فلدي ثلاث سنوات في السوق تقريبا ..ما لاحضته

في اغلب ردود و مشاركات الاخوان هو انها كلام مبهم ليس في صلب الموضوع و اكثرها جمل انشائية ادبية فقط لغاية البونص رغم ان

اصحاب بعض هده المشاركات مسجلين بتواريخ قديمة نوعا ما و من المفروض ان يكونو ملمين و لو قليلا باساسيات الفوركس ليتمكنو بالمشاركة بردود بناءة و هادفة و عملية اكثر ...ارجوكم ان تركزو اكثر في القسم التعليمي و اقراو كثيرا و بالتالي سيكون عندكم رصيد معرفي عن سوق الفوركس و هكدا تستطيعون المشاركة بردود هادفة اكثر ...انا عن نفسي امضيت حوالي اربع شهور اقرا في المنتديات و اركز في الاقسام التعليمية بدون ان اكتب و لا مشاركة حتى احسست اني قادر على المشاركة باشياء تكون دات صلة بالموضوع و بناءة اكثر ...نصيحة اخيرة ركزو على التعلم قبل البونص و صدقوني ادا تعلمتم الفوركس على اصوله لن تكون هناك مشكلة في راس المال ...هناك عدة حلول سواء بادارة الحسابات او فوركس كوبي او زولو تريد ...المهم هو التعلم و الاعتماد على استراتيجية تتدرب عليها طويلا لكي تتقنها ..و بالتالي يمكن لك ان تحول استراتيجيتك الى اكسبيرت يريحك من حرق الاعصاب في التداول اليدوي الدي لا غنى عنه في مرحلة البداية ..اما ادا استمريتم في هده الردود و المشاركات المبهمة و الغير هادفة هدا سياثر سلبا على النهوض بهدا المنتدى ...بالتوفيق للجميع

the best
02-21-2014, 01:22
إذاً، على الرغم من أن المشوار طويل للوصول إلى النظام المثالي، فإن النظام الحالي يسمح ببعض التداولات الرائعة والفرص الرائعة.

gr53
02-21-2014, 16:20
أحسنت أخي و أنا معك فيما تقول لكن للأسف هناك من يشارك لهدف واحد فقط هو جمع البونص لا أكثر
على الرغم من أنه لو راعى أن الهدف من المنتدى التعلم سيستفيد بالاثنين المعرفة و البونص

salimned
02-21-2014, 16:24
السلام عليكم
كلامك صحيح اخي العديد من الاعضاء
ردودهم لا تمد باي صلة للمواضيع المطروحة
و هم يبحثون عن البونص فقط و لكن من دون معرفة لن تستطيع العمل به شيئا
موفق اخي.

TheDevils
02-21-2014, 16:30
السلام عليكم
فعلا اخي كلامك صح الكل يجري ورا البونص و ينسى التعلم و نلاحض ان اغلب المواضع تلقى 90 من الردود
مبهمة و غير مفيدة فتاثر سلبا على المنتدى لكن اخي الكل يريد البونص باي طريقة تلقا اغلب الردود مستنبطة من ردود السابقة
ارجو ان نغير ما بانفسنا حتى نتغير الى الافضل

payza
02-21-2014, 17:50
كلامك صح يا ريت كل الاعضاء يردوا في صلب الموضوع
وتكون الردود متعلقة بالفوركس ختي يترتقي المنتدي

-----------------------------------------------------------------------------

Hossam Samy
02-22-2014, 17:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي العزيز
معاك حق فعلا الاعضاء ساعات بترد في وادي
اخر وده بسبب جني البونص من غير ضمير
او ايي حاجة

ilyes chaieb
02-22-2014, 17:45
معك حق اخى و شكرا لك على الملاحظة و هى بالفعل في محلها
و ان شاء الله كلنا حنعمل بالموضوع
تقبل مرورى

korbosli
02-22-2014, 17:47
اغلب ردود و مشاركات الاخوان هو انها كلام مبهم ليس في صلب الموضوع و اكثرها جمل انشائية ادبية فقط لغاية البونص رغم ان

اصحاب بعض هده المشاركات مسجلين بتواريخ قديمة نوعا ما و من المفروض ان يكونو ملمين و لو قليلا باساسيات الفوركس ليتمكنو بالمشاركة بردود بناءة و هادفة و عملية اكثر ...ارجوكم ان تركزو اكثر في القسم التعليمي و اقراو كثيرا و بالتالي سيكون عندكم رصيد معرفي عن سوق قسام التعليمية بدون ان اكتب و لا مشاركة حتى احسست اني قادر على المشاركة باشياء تكون دات صلة بالموضوع و بناءة اكثر ...نصيحة اخيرة ركزو على التعلم قبل البونص و صدقوني ادا تعلمتم الفوركس عل

harimeche
02-22-2014, 17:49
كلامك رائع أخي وفي الصميم

دلك يسمــــــــــى غشـــا يا أخي والغش حرام

يعني دلك البونص يكون حرام !!!!!!

فكيف سيبارك الله لمن يفعل مثل هدا في ماله

تحياتي/وبالتوفيق للجميع

HABIB19
02-22-2014, 18:02
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
يا ريت كل الاعضاء يردوا في صلب الموضوع
وتكون الردود متعلقة بالفوركس.§§§§

AHMEDALAA
02-22-2014, 18:03
بالفعل كلامك صحيح هو ان فى اعضاء كثير بتقوم بنقل المشاركات
وفى اعضاء اخرى تكتب مشاركات ليس لها اى علاقة بالمواضيع
ولكن المشارفين يقوموا بحظر مثل ذلك الاعضاء شكرا لك على الموضوع

poop3
02-22-2014, 18:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
ولم يعجينى انا الاخر وهذا عيب من عيوب المنتدى
بالتوفيق للجميه يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

ahmedhawash
02-24-2014, 17:17
عندك حق طبعا انا اقترب من سنه فى المنتدى وهذا موجود للاسف الله يكون فى عون

المشرفين فى المنتدى من الاعضاء اللى بيسيئوا للمنتدى هنا والبونص على الرد ضعيف عن باقى منتيات انستا لهذا السبب

محمود مرعى
02-24-2014, 17:33
السلام عليكم انا من المشتركين الجدد في هدا المنتدى و لكني لست جديدا في الفوركس فلدي ثلاث سنوات في السوق تقريبا ..ما لاحضته

في اغلب ردود و مشاركات الاخوان هو انها كلام مبهم ليس في صلب الموضوع و اكثرها جمل انشائية ادبية فقط لغاية البونص رغم ان

اصحاب بعض هده المشاركات مسجلين بتواريخ قديمة نوعا ما و من المفروض ان يكونو ملمين و لو قليلا باساسيات الفوركس ليتمكنو بالمشاركة بردود بناءة و هادفة و عملية اكثر ...ارجوكم ان تركزو اكثر في القسم التعليمي و اقراو كثيرا و بالتالي سيكون عندكم رصيد معرفي عن سوق الفوركس و هكدا تستطيعون المشاركة بردود هادفة اكثر ...انا عن نفسي امضيت حوالي اربع شهور اقرا في المنتديات و اركز في الاقسام التعليمية بدون ان اكتب و لا مشاركة حتى احسست اني قادر على المشاركة باشياء تكون دات صلة بالموضوع و بناءة اكثر ...نصيحة اخيرة ركزو على التعلم قبل البونص و صدقوني ادا تعلمتم الفوركس على اصوله لن تكون هناك مشكلة في راس المال ...هناك عدة حلول سواء بادارة الحسابات او فوركس كوبي او زولو تريد ...المهم هو التعلم و الاعتماد على استراتيجية تتدرب عليها طويلا لكي تتقنها ..و بالتالي يمكن لك ان تحول استراتيجيتك الى اكسبيرت يريحك من حرق الاعصاب في التداول اليدوي الدي لا غنى عنه في مرحلة البداية ..اما ادا استمريتم في هده الردود و المشاركات المبهمة و الغير هادفة هدا سياثر سلبا على النهوض بهدا المنتدى ...بالتوفيق للجميع
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بص يا اخى من الممكن انه يكون كلامك صح لكن انا هتكلم عن نفسى واعوذ بالله من كلمة انا بس والله العظيم انا عمرى ما قولت لحد اى كلام مبهم ودائما ما اتحدث فى صلب الموضوع وكمان بقول على تجاربى الشخصية وحتى فى لحظة ما انا بتكلم بجد وبمنتهى الامانة دائما ما بقول فى الرد بناء على رأى الشخصى والتجربة وربنا يوفقك وانى مش شرط اكون صح

waelmma
02-24-2014, 21:29
:o:p:)) المفروض ان كل اللى يشارك يركز اكثر مع القسم التعليمى وقسم المبتدئين بالذات
حتى يتعلم اولا ثم يشارك فى الردود اخى :p

anamoody
02-26-2014, 01:35
اخى الفاضل انا اتفق معك تماما فهناك كثير من المتداولين يعملون على جمع البونص فقط او يختاروا المواضيع التى يفهموا فيها فقط
ونسوا ان المنتدى للعلم والتعلم وان فكروا كانوا اجادوا التعلم وجمع البونص معا

zinga8
02-26-2014, 13:03
والتجارة،
الذي تم التوقيع عليه من قبل الولايات المتحدة و 23 دول أخرى بينها كندا. اتفاقية الجات شأنه في وقت لاحق

Heisenberg
02-27-2014, 12:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اجل لكم الادارة قائمة بالواجب في الموضوع و القوانين صارمة جدا في هذا الاتجاه و الوقف الدئم دائما حاضر
ان شاء الله المنتادي يرتقي اكثر في الشهر الجديد

choroukguid
02-27-2014, 13:41
نعم اخي الكريم كلامك والله صحيح فنجد صاحب الموضووع
يتحدث عن شيء والردود تتحدث عن شيء اخر لايقرأون الموضووع حتى

moto1
03-06-2014, 16:58

إذاً، على الرغم من أن المشوار طويل للوصول إلى النظام المثالي، فإن النظام الحالي يسمح ببعض التداولات الرائعة والفرص الرائعة

darsh
03-06-2014, 17:04
السلم عليكم ورحمة الله وبركاته
كلامك صحيح اخى بالفعل كل المشاركات من كثير من الشباب للم البونص حتى لو كتبت موضوع جيد تجد من يهاجمة حتى ياخذ البونص

ashrafko
03-06-2014, 17:14
بالفعل كل المشاركات من كثير من الشباب للم البونص حتى لو كتبت موضوع جيد تجد من يهاجمة حتى ياخذ البونص

عدي
03-06-2014, 18:14
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... نعم اخي انا اوافقك الرأي تماما هناك الكثير من الاعضاء اللذن يضعون الردود بهف البونص فقط و لا يضعون جدا لمعرفتهم و بالتوفيق ان شاء الله

forexman3
03-06-2014, 18:48
تسلم ياغالى على هذا الموضوع المهم
وكلامك صحيح بالنسبة للمواضيع الكثيرة التى ليس لها اى فائدة
ولكنى اظن ان ذلك هو بسبب قلة خبرة اصجاب هذه المواضيع
بمجال الفوركس وايضا بسبب عزوف الاعضاء المحترفين عن المشاركة

el andaloussi
03-06-2014, 19:22
أخي الكريم سلام الله عليك موضوعك في الصميم
واقول لك إن كل شخص هذفه البونص وخصوصا المبتدئين منا... كل ما يجب علينا فعله هو التفائل

balou1991
03-06-2014, 19:38
أنا معك فيما تقول لكن للأسف هناك من يشارك لهدف واحد فقط هو جمع البونص لا أكثر
على الرغم من أنه لو راعى أن الهدف من المنتدى التعلم سيستفيد بالاثنين المعرفة و البونص
هذفه البونص وخصوصا المبتدئين منا... كل ما يجب علينا فعله هو التفائل

kkhaled051
03-06-2014, 19:45
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته انت محق اخي فمعضم الناس غايتهم هو البونص
بالتوفيق لك اخي و لجميع اعضاء المنتدى

zinga4
03-07-2014, 17:12
الإعلانات التي تسبب تقلبات كبيرة، والقوائم غير الأجور الزراعية، الخ، الخ ولكن لم يكد يزيد
ننصح اتخاذ البونت على هذه التصريحات شديدة التقلب. أنها لم تشمل أي

mbproof
03-07-2014, 17:58
السلام عليكم و رحمة الله يا أخي العزيز
بطبيعة الحال يا أخي الكل أصبح يجري وراء البونص و لم يعد يهمهم المشاركات الهادفة

manforex2
03-07-2014, 18:27
السلام عليكم
بصراحة كلام سليم اخى الحبيب واظن ان سبيل التفوق
يكون فى التعلم المستمر لان الدخول ال مجال الفوركس
بدون معرفة وتعلم سيكون مجرد مغامرة بل ومقامرة

sofien 003
03-07-2014, 18:34
انا معاك اخي العزيز في كل كلمة قلتها
فعلي جميع اعضاء المنتدي التحلي بالجدية
في ردودهم لكن يجب ان نعذر المبتدئيين منهم
لأنهم اكيد حابين يتعلمو واكيد مستواهم راح يطور في قادم الأيام.
وشكرا.

latraaa
03-07-2014, 18:55
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و أنا أوافقك الرأي و اقول أنه لابد م نأن تكون الردود بناءة، لأن هناك العديد من الردود التي يكتبها أصحابها و هم أصلا لم يقوموا بقراءة المواضيع، أتمنى أن تتغير هده العقلية في أقرب وقت إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

محمد عز الدين عيد خضري
03-07-2014, 18:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
مشكور جزيا اخي عي اثارتك لهذه التقطة واتمتي مت الاعاء القدامي ات يكوت لهم مشاركة مفيدة يوميا
اتمني لك التوفيق
تحياتي

gehad87
03-07-2014, 19:00
الكلام المبهم انه في ناس بتدخل المواضيع تقول اي كلام وخلاص زي ما انت عارف علشان ياخدو البونص بسرعه وبدون تركيز واي كلام وخلاص المهم انه يتحسب البونص
وهما في التفكير عكس حضرتك الاهم راس المال والتعلم بعدين وهذا بسبب الاسلوب الدعائي اللي جذبهم للمنتدى بسرعه واخبرهم عن البونص وانه ممكن يتبخر

محمود مرعى
03-07-2014, 19:00

بص يا اخى قد يكون كلامك صح وممكن تكون بعض الاخوة الاعضاء بتعمل كده لكن انا هتكلم عن نفسى واقسم باللع العلى العظيم انى عمرى ما تكلمت ولا رديت رد مبهم على اى حد من الاخوة الاعضاء اللى بيستفسر او بيسأل سؤال ودائما ما اجاوبه وبالطريقة اللى انا شغال بيها كمان

abdelaziz 10
03-07-2014, 19:04
اظن يا اخي ان الردود تكون مبسطة وسهلة وذاك لان اغلب اعضاء المنتدى مبتدئين ولازم تبسيط في رايي
بالتالي انا باعتباري واحد من المبتدئين اجد ان المواضيع والردود جد مبسطة وفعلا الواحد يفهمها اكيد

moumi20081
03-07-2014, 19:32
السلام عليكم
نعم اخي كلامك صحيح الكل يجري وراء البونص و ينسى التعلم مبهمة لكن اخي الكل يريد البونص باي طريقة تلقا اغلب الردود مستنبطة من ردود السابقة ارجو ان نغير ما بانفسنا حتى نتغير الى الافضل وشكرا

RomanyMoreed
03-07-2014, 20:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الي يشوف رد ليس لها دخل في الموضوع مفروض يعمل له بلاغ كمساعده للمشرفيين

بالتوفيق لك

BOULBOUL22
03-07-2014, 22:36
إذاً، على الرغم من أن المشوار طويل للوصول إلى النظام المثالي، فإن النظام الحالي يسمح ببعض التداولات الرائعة والفرص الرائعة

hasan300
03-10-2014, 15:51
عندك حق يا اخى الكريم هناك العديد من التجار فى الفوركس فى منتدى انستا فوركس لا يشاركون الا للبونص فقط وانا اعتقد ان اتجارة فى الفوركس يجب ان تكون على تبادل المعلومات و الخبرات من هذا المنتدى و غيره

abdotitim
03-10-2014, 19:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضوع مهم جدا ومفيييد للجمييع
بارك الله فيك عمل الموضووع اخي نعم والله انا ايضا الاحظ دالك الاغلبيه يشارلكون فقط من اجل البونص

احمدل سالم 22
03-10-2014, 21:05
معك حق في كل ما قلته
فعندما يكون العنوان معروف عليك
الرد عليه لكن عندما لا تعرف ليس عليك التفلسف
في شي لا تعرفة لذلك على الكل التكلم عن علم حتى نستفيد

hunter_world
03-10-2014, 21:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم طبعا حضرتك احنا هنا اه بنتعلم لكن الاساس ان شركه انستيا يكون ليها اكبر عدد من العملاء فا دا استسمار ليهم فا الموضع اها تعليم وكل شي ولكن المبدا اكبر عدد مهتم

nivenomar58
03-10-2014, 21:22
وانا اتفقك معك اخى فى رأيك هذا فقد لاحظت انا ايضا ان الكثير من الاعضاء الكرام مشتركين فى المنتدى هنا من اجل فقط الحصول على البونص الذى يقدمه المنتدى الامر الذى يجعل من الردود اكثر سطحية وفى بعض الاحيان بعيدة علن الموضوع ولكن فى نفس الوقت انا اشيد بدور مشرفى المنتدى هنا فهم على قدما وساق يقومون بحظر العضو الذى يخالف شروط وقوانين المنتدى.

ssnsafi
03-10-2014, 21:23
نعم فعلا كلامك صحيح فكثير من الردود لا يكون لها أي دخل بموضوع الفوركس والموضوع يتكلم او يستفسر عن مسألة ما والرد بناحية اخرى ولا صلة له بالموضوع وتشعر ان صاحب الرد يكتب أي شيئ فقط من اجل ان يكسب البونص بينما بعض الاحيان اقرا ردود تعطيني اجابة عن الاستفسار في الموضوع فأفرح بها جدا لأني استفدت من الرد وتعلمت معلومة جديدة . اتمنى من كل الاعضاء ان يكتبو ردود تفيد الاخرين ويكسبون منها البونص

a7med84
03-10-2014, 21:30
عندك حق فى ناس بتخش باى ردود منسوخه من اجل البونص فقط

والمنتدى دوره تعلسيمى من خلال التفاعل بين الاعضاء الى جانب البوص اكيد اولا

واتمنى ان يكون فى حل للموضوع ده

maged mag
03-10-2014, 21:31
الســـلام عليكــــم ورحمـــة الله تعـــالـــى وبـــركـــاتـــــه
عندك حق اخى كلامك صحيح ولكن ليس كل الردود على كل الموضيع غير هادفة وبالنسبة لنا نحن الجدد نكون الخبرة والمعرفة من ردود البعض ممن هم محترفين وخبراء
بارك الله فيكم وتقبل مرورى

walidos
03-10-2014, 21:31
هنالك منتدى خاص للتعلم أما الردود فهي دائما الاحظ أنها ذات هدف واحد
وهو الكتابة والوصول إلى البونوس فقط لذلك ابحث في الأقسام المتخصصة

mahmoudexr
03-10-2014, 21:37
السلام وعليكم ورحمة الله وبركاته
كلام صحيح اخي الفاضل ولاكن انا مبتدا واتعلم في المنتدى و اجمع بونص لكي لا يشكل عائق لي عند بداية التداول
وسلام عليكم

gamal20
03-10-2014, 22:27
نبهنا كتير اخى الكريم على هذا الموضوع ولكن لا حياة لمن تنادى اتمنى من الاداره
يكون ليها دخل فى الموضوع وتقبل تحياتى

ahmedibrahim258259
03-11-2014, 00:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معك حق اخي الكريم انا شايف ان المفروض يكون الرد في مضمون الموضوع
تقبل مرورى اخي الكريم

AHMEDALAA
03-11-2014, 00:26
صح لازم الكل يتكلم فى صلب الموضوع على طول
من غير مقدمات عشان الكل يستفيد من الكلام
وميكنش مجدر الهدف هو البونص فقط

hasan300
03-11-2014, 01:31
يجب على كل تاجر فى المنتدى او كل عضو هنا ان يكتب الرد الخاص به على تاجر اخر بشكل موضوعى و مفهوم اكثر حتى نستطيع ان نفيد بعضنا البعض و الوصول الى الربح بعد التعلم الجماعى هناك

ahmadinho100
03-11-2014, 03:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم يا اخي معك حق و يوجد ايضا مواضيع قديمة جدا ويتم الرد عليها الان و هادا قد يغالط المتداول الجديد يا اخي

doola2020
03-21-2014, 06:06
أنا معاك ، لكن لما تلاقي واحد كاتب موضوع ليس له أي علاقة بالفوركس وناقل موضوع وياريته كامل ، فمن الطبيعي ان انت هترد عليه رد مبهم لأن انت أصلا مش عارف هو بيتكلم عن إيه

احمدل سالم 22
03-21-2014, 08:05
معك حق اخي انا ايضا لاحظت هذا الشي
لكن ليس هناك من يمنع هولاء الاشخاص
من التعليق بهذه الردود الغير مفهومة
فلو كان لدى الشخص خلفيه عن الموضوع
فليتكلم واذا لم يكن لديه فليتابع بصمت افضل له

ali111
03-21-2014, 08:08
الســـلام عليكــــم ورحمـــة الله تعـــالـــى وبـــركـــاتـــــه
حقك من الواجب ان تكون المواضيع المطروحة هادفة
ومتجددة وبهذا يكون الرد عليها منطقي

zamalkkawy
03-21-2014, 09:11
كلامك صحيح اخي العديد من الاعضاء
ردودهم لا تمد باي صلة للمواضيع المطروحة
و هم يبحثون عن البونص فقط و لكن من دون معرفة لن تستطيع العمل به شيئا

romyolove51
03-21-2014, 09:13
أحسنت أخي و أنا معك فيما تقول لكن للأسف هناك من يشارك لهدف واحد فقط هو جمع البونص لا أكثر

ebram
03-21-2014, 10:18

كلامك صح جدا جدا
وده الي مكن نسعي مع بعض ان نزيل الاثار السلبيه دي
يريت تتحفنابالموضوعات المرتبه والجميله
وبالتاكيد هيكون في تفاعل
والله الموفق

choroukguid
03-22-2014, 21:55
سلام عليكماخيعندك حق طبعا انا اقترب من سنه فى المنتدى وهذا موجود للاسف الله يكون فى عون
المشرفين فى المنتدى من الاعضاء اللى بيسيئوا للمنتدى هنا والبونص على الرد ضعيف عن باقى منتيات انستا لهذا السبب
تحياتي لك

samirania
03-22-2014, 22:15
السلم عليكم ورحمة الله وبركاته
كلامك صحيح اخى بالفعل كل المشاركات من كـثير من الشباب للم البونـص حتى لو كتبت موضوع جيد تجـد من يهاجـمة حتى ياخــذ البونص.....،

lema
03-22-2014, 22:24
فى الحقيقة انا اكثر شء بركز علية هو الموضوع نفسة اما الردود اقرأ منها البسيط ومعلش يااخى قد يكون هناك اشخاص ليس لديهم خبرة
وحدة واحدة يتعلموا ان شاء الله

محمد أبو بكر
03-24-2014, 20:22
السلام عليكم و رحمته و بركاته
معاك حق فعلا الاعضاء ساعات بترد في وادي
اخر وده بسبب جني البونص من غير ضمير او ايي حاجة

ibrahem1979
03-24-2014, 20:27
نعم يا اخى رغم اننى جديد فى سوق الفوركس الا اننى لاحظت ان معظم المشاركين بالمنتدى لديهم مشاركات ليس لها علاقة بالموضوع ولا النقاش المطروح والهدف فى ذلك الحصول على البونص ولكن اعتقد ان الادمن فى الموقع يرصد جميع المشاركات المخالفة للتعليمات بالمنتدى ويحذف قيمة البونص من الاعضاء بما يمثل ردع لعدم تكرار المشاركات الغير هادفة

forex90
03-24-2014, 20:28
طبعا الردورد اللى فى المنتدى الغير مفهومة ممكن اخر السهر الشركة تخصمها من حسابك عادى
بدون يعنى لا قلقل فى ذلك المهم انك تستطع ان تتاجر فقط على الازواج الرئيسية

LTF
03-24-2014, 21:11
السلام عليكم و رحمة الله
للأسف .....انت على حق أخي الكريم
تصور ان هناك بعض الردود في المنتدى......ليس لها علاقة بالفوركس اصلا.....مثلا تجدها عبارة عن خطبة جمعة...
ابحث و ستتأكد بنفسك أن هناك بعض الأعضاء لا هم لهم سوى ....نسخ....لصق

soooonor
03-24-2014, 21:31
اتفق معك تماما فى ان هذا يحدث فى بعض الاحيان و لكن الغالبية من اعضاء المنتدى يكتبون ردودا هادفة و فى صلب الموضوع

ومن يكتب ردود انشائية او بعيدة عن الموضوع هم الاعضاء الجدد الذين لا يفهمون الكثير عن الفوركس و لكن بعد فترة تتحسن مشاركاتهم

radwangerr
03-25-2014, 03:25
نصيحة ممتازة , للاسف مفيش فايدة :)
حضرتك بتتكلم في الموضوع والاقي اخ واخد الكلام بتاعك كوبي باست ومعلق بيه
والبونص محسوب .. ياريت نراعي جانب التعلم وكل شيء بعدها سهل .

dont
03-25-2014, 06:40
المنتدى يكون فرصة جيدة لكى نتعلم الفوركس وايضا نحصل على البونص ويجب انه تكون الردو فمفيدة
وانا اؤيدك فى ذلك المووضع حتى تحصل على خبرة من المشاركات

romyolove51
03-25-2014, 08:03

sendrela
03-25-2014, 08:06
بالفعل اخى هناك بعض التجاوزات الرهيبه من بعض الاعضاء فى الردود المبهمه وهذا يدل على ان الهدف فقط البونص

وليس للاستفاده من الموضوعات المطروحه .لا اخفى عليك كلنا نحتاج للبونص ولكن لابد انه كما نستفيد من البونص

ان نستفيد ايضا من الموضوعات المطروحه ونقوم بردود مناسبه لها

تحيتى

forexuwk
03-25-2014, 08:18
فعلا اخي كلامك صح الكل يجري ورا البونص و ينسى التعلم و نلاحض ان اغلب المواضع تلقى 90 من الردود
مبهمة و غير مفيدة فتاثر سلبا على المنتدى لكن اخي الكل يريد البونص باي طريقة تلقا اغلب الردود مستنبطة من ردود السابقة

forex_lionz
03-25-2014, 11:24
مهم اوى وضع السعرعلى الفيبو على جميع الفريمات عشان تقدر تحدد عدد النقاط اللى ادامك
وممكن تشتغل عليها على الساعة ويارب اكون قدرت اوصل المعلومة كويس وبالتوفيق باذن الله

ansaldo
03-26-2014, 12:25
اغلب ردود و مشاركات الاخوان هو انها كلام مبهم ليس في صلب الموضوع و اكثرها جمل انشائية ادبية فقط لغاية البونص رغم ان

Heisenberg
03-29-2014, 16:56
بالفعل كلامك صحيح هو ان فى اعضاء كثير بتقوم بنقل المشاركات
وفى اعضاء اخرى تكتب مشاركات ليس لها اى علاقة بالمواضيع
تحياتي لك وللجميع
بالتوفيق

slow
03-30-2014, 13:42
اتفق معك عندك حق طبعا انا اقترب من سنه فى المنتدى وهذا موجود للاسف الله يكون فى عون
المشرفين فى المنتدى من الاعضاء اللى بيسيئوا للمنتدى هنا والبونص على الرد ضعيف عن باقى منتيات انستا لهذا السبب.

Hossam Samy
03-30-2014, 14:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
معاك حق في ناس بترد في موضوع
والموضوع موضوع تاني والادارة
بتسعي جاهدة لايقاف الناس دي واللي زيهم

selmon
03-30-2014, 19:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم اخي الكريم انا اعتقد المشكله ان كل واحد هنا داخل لهدف عايز تتعلم في القسم التعليمي انما هنا لي اجل العمل والبونص وانا مش معقول هيكون ليا الف معلومه صحيحه لاجل احصل علي البونص هنا الفكره رخيصه يبقي علي قد تمنها انما لو البونص 20 سنت او 4خ سنت هتلقي الموضع احسن والتشديد اقوي والحجم صغير ومش اي كلام بيتكب وبس بدل ما اكتب 1000 معلومه ونصفهم غلط لا انا هكتب 300 وكلهم صح بس

ahmed kabo
03-30-2014, 21:19
بتبقى حاجة فى البداية فقط اخى الكريم يعنى فى اعضاء بيبقو محتاجين البونص وخبرتهم مش كبيرة علشان يردوة ردود فعالة بالتوفيق للجميع

masry928
03-30-2014, 21:20
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا اضم صوتى الى صوتك اخى الكريم وارجوا من ادارة المنتدى ان توضح لنا المواضيع التى قمنا فى الرد فيها سابقا بحيث ان لانرد فيها بعد كده والتعليم فى الفوركس اهم من جمع البونص فالبونص ممكن يزول والعلم ان شاء الله باقى

heroo252
03-30-2014, 21:22
دى حقيقة اغلب الاعضاء وانا واحد ممنهم هدفنا جمع بونص
لكن انا بحاول احسن من مشاركاتى عشان تكون هادفة ومفيدة بعكس باقى المشاركات

saro123
03-30-2014, 21:30
اغلب الناس الى بتدخل هنا مش بيكون عندها خبرة علشان كدا معلش ممكن يكونوا لسا مبتدئن واحدة واحدة يتعلموا
واحنا هنا علشان نساعد بعض ونتبادل المعلومات

حليس مختار
03-30-2014, 23:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... نعم اخي انا اوافقك الرأي تماما
هناك الكثير من الاعضاء اللذن يضعون الردود بهف
البونص فقط و لا يضعون جدا لمعرفتهم و بالتوفيق ان شاء الله.

gr53
04-08-2014, 19:28
على الرغم من أن المنتدى المكسب منه مضاعف بالتعلم و المعرفة مع جمع البونص

mourad.j
04-08-2014, 19:34
نعم انا ايضا انزعجت من هذه النقطة خاصة و انني جديد في المنتدى لكن هذا ينكر ان هنالك العديد من الاخوة الذين افادوننا من خبراتهم

ahmedbahloul
04-09-2014, 00:09
السلام عليكم و رحمت الله و بركاته
ملاحضة جيدة و في محلها لكن ا تستطيع ان تجد اجابة شافية لسؤالك فاغلب المواضيع ايضا في حد ذاتها مبهمة اضافة الى ان الردود لا تمت للواقع بصلة فالرجاء مراعات الجميع و حقهم في كسب المعلومة

mokhtarss
04-09-2014, 17:27
نعم اخي و الله معك حق لكن في نقطة الردود يعني لا عيب ان يشارك ايضا المبتدئي في وجهت نظرهم
انا فاهم قصدك جيدا و تحاول ان تقول تعلمو حتى لا تخسرو البونص الدي تهملون التعلم بسببه

ADILOFASKI
04-09-2014, 17:28
على الرغم من أنه لو راعى أن الهدف من المنتدى التعلم سيستفيد بالاثنين

slow
04-09-2014, 17:34
عضو بتاريخ تسجيل قديم لا يعني ابداان العضو
ملم بالمتاجرة هناك الكثير ينقطع عن المنتدى او الفوركس ثم يعاود و هكذا
و المؤسف ايضا ان البعض يكبت بجدية و عندا يكون خطا كبير جدا في احتساب المشاركات لا يتم النظر فيه
او اصلاحه

menoer1248
04-09-2014, 17:48
لكن اخي اننا من خلال المشاركات والتجاوب مع الموضوع ولو بقلة من معرفة خير من الانتظار الى حين كسب الخبرة
لانا لو كنا خبراء ما كنا اصلا في المنتدى لان الخبير مشغول بالربح والاموال ودراسة الاسواق

محمد سعودى احمدى
04-09-2014, 18:07
السلام عليكم

انا ايضا لاحظت ذلك فالبعض يشارك مشاركات تكون بعيدة عن الموضوع بعض الشئ

ولكن ليس الجميع يشارك بمثل هذة الطريقة فهناك ايضا مواضيع جيدة وردود جيدة

amr3000
04-09-2014, 18:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم

انا مع حضرتك ان الكلام لازم يبقي في صلب الموضوع علشان الكل يستفيد من الكلام مش مجرد

ردود وحشو وخلاص

والله الموفق

mokhtarss
04-09-2014, 18:38
نعم اخي و الله معك حق لكن في نقطة الردود يعني لا عيب ان يشارك ايضا المبتدئي في وجهت نظرهم
انا انهم يكسبون الخبرة بالاندماج مع القدماء
تحياتي لك

Abo Hamdy
04-09-2014, 22:19
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته
اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد
انا شايف ان المنتدي فيه مميزات كتير اكتر من عيوب
واكيد طبعا العيوب قليلة شوية وبنسعي جاهدين للتخلص منها

INTHENAMEOFALLA
04-09-2014, 22:24
حقيقى هذا الكلام يا اخى الكريم وكثيرا تكون الردود فى غير الموضوع الخاص بها مما يجعلك تتوه بين التعليقات الخاصة بأى موضوع ومن هنا نناشد جميع الاعضاء ان يلتزموا جميعا بصلب الموضوع وفقك الله

SheShe
04-20-2014, 20:36
انا اضم صوتى الى صوتك اخى الكريم وارجوا من ادارة المنتدى تبدو ان توضح لنا المواضيع التى قمنا فى الرد فيها سابقا
و بحيث ان لانرد فيها بعد كده والتعليم فى الفوركس اهم من جمع البونص فالبونص ممكن يزول والعلم ان شاء الله باقى
تقبل مروري ...

Ammar Tayeb abdelkader
04-20-2014, 20:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

اظن يا اخي ان الردود تكون مبسطة وسهلة وذاك لان اغلب اعضاء المنتدى مبتدئين في هذا المجال ويجب المساعدات وأنا أيضاً مبتدئ واحتاج الكثير من الخبرة

تقبل مروري

loubhan
04-20-2014, 22:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضوع في غاية الأهمية
مشكوور على الطرح اخي نعم انا ايضا الاحظ متل هده الاشياء في المنتدى من خصوصا من طرف الاعضاء الجدد

عدي
04-20-2014, 23:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... نعم انا الاحظ ذلك اخي فالكثير يحاول ان يجمع البونص دون ان يريد افادة اي عضو

AMLAK
04-20-2014, 23:05
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم ان اغلب الناس
الى بتدخل هنا مش بيكون عندها خبرة علشان كدا معلش ممكن يكونوا لسا مبتدئن واحدة واحدة يتعلموا واحنا هنا
علشان نساعد بعض ونتبادل المعلومات تحياتي للجميع

abo heba
04-21-2014, 02:23
فعلا هناك ردود كثيره ليس فى مجال الموضوع وتكون خارجه او عباره عن اقتباس لموضوع اخر ولكن مثل هؤلاء لا يتعلمون بسهوله لانهم لا يتابعون
وهمهم الاول والاخير البونص وسرعان ما يضيع

salimned
04-21-2014, 03:06
السلام عليكم نعم اخي للاسف لحد الان نلاحظ هده الامور التي لا تمد باي صلة للفوركس
و نتمنى ان يتغير الوضع للاحسن كي نطور مستوانا في الفوركس و بالتوفيق لك اخي الفاضل.

DRAGON1980
04-21-2014, 03:25
أنا معك فيما تقول لكن للأسف هناك من يشارك لهدف واحد فقط هو جمع البونص لا أكثر

gr53
04-21-2014, 15:00
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... نعم انا الاحظ ذلك اخي فالكثير يحاول ان يجمع البونص دون ان يريد افادة اي عضو

حقيقي هناك من يدخل و بشارك بغرض جمع البونص فقط دون الاهتمام بمضمون ما يكتبه
على الرغم من أنه لو استفاد من الموضوعات و كتب ردود يفيد بها لربح المعلومة و البونص

Ammar Tayeb abdelkader
04-21-2014, 15:27
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

م اخي الكريم كلامك والله صحيح فنجد صاحب الموضووع يتحدث في الشرق والردود في الغرب ربما لعدم الخبرة الكبيرة في المجال

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

Smart
04-21-2014, 15:29
للاسف احنا بننذر ونوقف ناس كتير بسبب هذا الموضوع
وبرده مافيش فايدة ... المهم العضو يبلغ عن اى ردود من هذه النوعية
واسمحو لى باغلاق الموضوع