PDA

View Full Version : نقاشات الجولة الخامسة من مسابقة أفضل الأجوبة

Forex Masr
03-19-2019, 21:29
نقاشات الجولة الخامسة من مسابقة أفضل الأجوبة
السلام عليكم ورحمة الله تحية عطرة عليكم جميعا
اذا كان لديك استفسار او تساؤل أو تبادل الآراء مع بقية الاعضاء حول
مسابقة أفضل الأجوبة
فهذا الموضوع هو المكان المخصص للنقاش وتبادل الآراء حول المسابقة
مدة المسابقة من 5 مارس 2019 وحتي 5 مايو 2019

mido elshabrawy
03-19-2019, 21:38
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
أهلا بك أخي فوركس مصر أولاً أود شكرك أنت و جميع مديرين و مشرفين المنتدي علي المجهود المبذول
للرقي بمستوي المنتدي العربي وسط المنتديات الأجنبيه التي ترعاها شركة أنستافوركس خصوصاً
و علي مستوي المنتديات العربية عامة
و نتمني أن تكون أن شاء الله الجولة الخامسة علي نفسي رقي و مستوي الجولات الأربعة السابقة
و أن تكون غنية بالمعلومات القيمة التي تفيد جيمع الأعضاء ان شاء الله
و بالفعل البداية جيدة و نري الاسأله و المواضيع الشيقة و الأكثر من رائعة الغنيه بالمعلومات الممتازه
و نتمني تثبيت الموضوع حتي يبقي في رأس القائمه بالأعلي حتي لا يتوه مواضيع النقاش بالمسابقة
تقبلو مروري و بالتوفيق للجميع أن شاء الله

فوريكسي
03-19-2019, 22:46
السلام عليكم يا جماعة :1f603:
أحب ان ابارك للجميع الاعلان عن الجولة الخامسة واتمنى للجميع التوفيق ان شاء الله تعالى، واشكر الادارة على القيام على هذه المسابقة الرائعة,
شخصيا لم يسبق لي ان شاركت في الجولات الماضية وستكون هذه اول جولة اشارك فيها ان شاء الله،
اتمنى ان يساهم هذا الاعلان الرسمي من قبل ادارة المنتدى بوجود جولة خامسة من مسابقة اافضل الاجابات في زيادة النشاط بالمواضيع والتفاعل من الاعضاء لانني لاحظت ان هناك خمول كبير في قسم موسوعة الفوركس الخاص بالمسابقة ، ربما بسبب ان الاعضاء لم يكونوا متيقنين من وجود جولة جديدة.
لكن على اي حال لا ضرر من المشاركة في القسم بكثرة بوجود مسابقة او بغيرها لان القسم ماشاء الله المشاركات فيه تحتسب في بونص المشاركات الشهري بشكل عادي.
فمزيدا من التفاعل اخواني الكرام وجزاكم الله خيرا، وبالتوفيق للجميع

بدر اشطيبي
03-20-2019, 01:43
السلام عليكم تحية للجميع وشكر خاص لادارة الشركة و المنتدى على اتاحة الفرصة لنا للمشاركة في المسابقة و هنيئا بداية الجولة الخامسة من مسابقة
افضل الاجوبة التي اصبحنا نستفيد منها بشكل مزدوج من جهة تطوير معلوماتنا حول التداول ومن جهة
اخرى افادة بقية الاعضاء و بالتالي الحصول على بونص محترم.لهذا اتمنى التوفيق للجميع كما ادعو
بقية الاعضاء الى المشاركة بصورة مكثفة من اجل ان تعم الافئدة وذلك بتنويع الاسئلة و ابتكار اجوبة جيدة تتضمن معلومات جديدة .تقبلوا مروري و بالتوفيق لجميع الاعضاء وفي انتظار المزيد من الجولات ان شاء الله.

aminox009
03-21-2019, 18:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بالفعل منتدى جد متميز و ادارة في المستوى اشكركم جزيل الشكر على مجهوداتكم للرقي بهدا المجال في البلاد العربية
وبالتوفيق انشاءالله لجميع الاعضاء الجدد والقدامى .

MohamedAhmed1973
03-24-2019, 17:17
السلام عليكم

هل يجب و الزاما ان نبدا في فئه
السؤال .. ان نكتب في العنوان في البدايه "" سؤال ""
نظره عامه ... ان نكتب في العنوان في البدايه "" نظره عامه ""

كما ارجو توضيح هل يمكن نشر التحليلات في القسم الخاص بالمسابقه

شكرا جزيلا و ارجو الرد من الاخوه الاعضاء بشئ من التفسير

mido elshabrawy
03-24-2019, 17:27
السلام عليكم

هل يجب و الزاما ان نبدا في فئه
السؤال .. ان نكتب في العنوان في البدايه "" سؤال ""
نظره عامه ... ان نكتب في العنوان في البدايه "" نظره عامه ""

كما ارجو توضيح هل يمكن نشر التحليلات في القسم الخاص بالمسابقه

شكرا جزيلا و ارجو الرد من الاخوه الاعضاء بشئ من التفسير

بالفعل أخي العزيز موح من شروط المسابقة ان يتم تحديد في بداية اسم الموضوع ان كان نظره عامة او سؤال
فأن كان المووة نظره عامة تكتب :-
نظرة عامة : و اسم الموضوع و تنهي العنوان بي (.) و في الموضوع تقوم بسرد كل ما تود شرحة و ايضاحة للأخوة الاعضاء
و ان كان الموضوع سؤال تقوم بكتابة:-
سؤال : و اسكم السؤال و في النهاية تضع علامة (؟) و في الموضوع تقوم بتكرار السؤال او توضيح بسيط عن ما هو سؤالك لكي يتفهم الأخوه الاعضاء
و في كلتا الحالتين لا يحق لك كتابه أرد علي موضوع سواء كان نظره عامة او سؤال و تترك الرد للاخوة الاعضاء

و بالنسبه للموضوع الثاني الخاص بالتحليلات
فلا يمكنك نشر اي تحليلات هنا في القسم المخصص للمسابقه و يمكنك نشر التحليلات في القسم المخصص لها
و هو بعنوان نقاش مباشر حول التداول و هذا هو رابط القسم
https://forex-arabic.com/forumdisplay.php?13-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84

اتمني ان تكون الاجابة مفيدة أن شاء الله

MohamedAhmed1973
03-24-2019, 17:56
بالفعل أخي العزيز موح من شروط المسابقة ان يتم تحديد في بداية اسم الموضوع ان كان نظره عامة او سؤال
فأن كان المووة نظره عامة تكتب :-
نظرة عامة : و اسم الموضوع و تنهي العنوان بي (.) و في الموضوع تقوم بسرد كل ما تود شرحة و ايضاحة للأخوة الاعضاء
و ان كان الموضوع سؤال تقوم بكتابة:-
سؤال : و اسكم السؤال و في النهاية تضع علامة (؟) و في الموضوع تقوم بتكرار السؤال او توضيح بسيط عن ما هو سؤالك لكي يتفهم الأخوه الاعضاء
و في كلتا الحالتين لا يحق لك كتابه أرد علي موضوع سواء كان نظره عامة او سؤال و تترك الرد للاخوة الاعضاء

و بالنسبه للموضوع الثاني الخاص بالتحليلات
فلا يمكنك نشر اي تحليلات هنا في القسم المخصص للمسابقه و يمكنك نشر التحليلات في القسم المخصص لها
و هو بعنوان نقاش مباشر حول التداول و هذا هو رابط القسم
https://forex-arabic.com/forumdisplay.php?13-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84

اتمني ان تكون الاجابة مفيدة أن شاء الله

شكرا اخي الكريم و لكني بالفعل نشرت تحليل هل اقوم بالغائه لكي لا يكون مخالفه او اتركه
و هل يمكن اعاده كتابته بقسم التحليلات
شكرا جزيلا للايضاح

mido elshabrawy
03-24-2019, 20:39
شكرا اخي الكريم و لكني بالفعل نشرت تحليل هل اقوم بالغائه لكي لا يكون مخالفه او اتركه
و هل يمكن اعاده كتابته بقسم التحليلات
شكرا جزيلا للايضاح

السلام عليكم و رحمه الله و بركاتة
اخي العزيز لا تحمل هم سوف يقوم الأخ سمارت المشرف علي قسم موسوعة الفوركس
بنقل موضوعك الي القسم المختص
و لكن هناك شئ أخر بسيط من الممكن ان ينبهك اليه أحد المشرفين فيما بعد وهو التوقيع الخاص بس
حيث انه اصبح من الممنوع التوقيع ذو الطابع الديني
لذلك سوف يتجوب عليك تغيير توقيعك أيضا
لأنه تم أبلاغ جميع الاعضاء بذلك و من ضمنهم انا ايضا و تم تغيير التوقيع
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع أن شاء الله

Sisimoner
03-26-2019, 00:22
السلام عليكم و رحمه الله و بركاتة
اخي العزيز لا تحمل هم سوف يقوم الأخ سمارت المشرف علي قسم موسوعة الفوركس
بنقل موضوعك الي القسم المختص
و لكن هناك شئ أخر بسيط من الممكن ان ينبهك اليه أحد المشرفين فيما بعد وهو التوقيع الخاص بس
حيث انه اصبح من الممنوع التوقيع ذو الطابع الديني
لذلك سوف يتجوب عليك تغيير توقيعك أيضا
لأنه تم أبلاغ جميع الاعضاء بذلك و من ضمنهم انا ايضا و تم تغيير التوقيع

ليه ياخي وهو انت منصب نفسك اعلي من المشرف اسمارت
وبتاكد ان اسمارت حيرد علي العضو
مش انت عضو زي اي عضو
انا بصراحه داخل اشوف المنتدي لقيت حاجه غريبه عضو نفسه يبقي مشرف باي وسيله
وعلي حساب الاعضاء وخلاص

mido elshabrawy
03-26-2019, 00:35
مش انت عضو زي اي عضو
وعلي حساب الاعضاء وخلاص

لا و الله يا اخي انا مش منصب نفسي مكان حد و لا اعلي من حد
بس لو حضرتك كنت متابع معانا من اول المسابقه في الجوله الاولي و الجولات التي تليها
و حصل مشاركات زي دي كدا و قام الاستاذ سمارت بنقلها الي الاقسام المخصصه بلها بدون أي مشكله مع التنبيه علي الاعضاء اصحاب المشاركات
و بما ان الاستاذ سمارت هو المشرف المسؤل عن قسم موسوعه الفوركس فهو من يقوم بمراجعة المواضيع الموضوعه بهذا القسم
و بالتالي انا بتكلم بناء علي ما حدث من قبل و ما فعله الاستاذ سمارت
و بما ان العضو المحترم صاحب الموضوع نفسه قال انه مكنش يقصد و سأل و عن شئ كان غائب عنه
فالبتالي الاداره ان شاء الله هتكون متفهمة للوضع و الأمر ان شاء الله هيكون بسيط
و انا مش نفسي ابقي مشرف اساسا و انا عضو زي اي عضو زي ما حضرتك قلت بالظبط
و الي حضرتك متعرفوش اني الحمد لله عندي بدل الشغلانه 3 و الحمد لله ربنا كرمني بفضله عليا
و مش معني اني بحاول أساعد اني عايز ابقي مشرف او اني بعمل كدا عشان خاطر سبب معين
رحم الله أمراء عرف قدر نفسه
و بما اني شايف اني اقدر اساعد فبحاول اساعد حضرتك بقي شايف ان الي عملته غلط تقدر تتوجهة للأدارة بشكوي
و لو الأدارة نفسها قالتلي اني غلطان صدقني مش هرد علي أسألة حد تاني
و بعتزر علي الاطالة

arablegond5000
03-26-2019, 04:16
مسابقة ممتازة و فكرة رائعة و تنسيق جيد جدا من المنتدى لهذه المسابقة نتمنى الاستمرار فى مثل هذه المسابقات و العمل الدائم على الرقى بالمنتدى العربى ..

boshra
03-26-2019, 09:29
مش انت عضو زي اي عضو
وعلي حساب الاعضاء وخلاص

شكلك عامل العضويه دى علشان تدخل تكتب الكلمتين دول حاجه غريبه فعلا متدخل تتكلم بعضويتك افضل

m.abdo1020
03-26-2019, 22:50
مش انت عضو زي اي عضو
وعلي حساب الاعضاء وخلاص

هو مش نفسه يبقا مشرف ولا حاجة هو بيرد عشان بيحب يساعد الناس وواضح انك عامل العضوية عشان تهاجم الناس الناجحة فالمنتدي وعامل موضوع مخصوص عشان تهاجم الناس المجتهدة المفروض الادارة تاخد اجراء ضدك وبسرعه

tazi larbi
03-28-2019, 13:07
السلام عليكم لا ارى اي ضرر في تدخل الاخ ميدو من حين لاخر لانه عضو فعال ويريد المحافظة على المنتدى كباقي لاعضاء الاخرين هو يقدم النصح وانا عن نفسي برغم من اني اقدم منه لكنني استشيره في بعض الامور الخاصة بالمنتدى ثم ان كان ياخذ بونص جيد فلكل مجتهد نصيب انظر لمواضيعه منسقة جيدة تجلب القارئ وبها الافادة وان كان دائما الاول فقط لانه يستحق دون اي محسوبية او غير ذلك وعوض ان نقدم نقد لاذع دون بناء نتنافس في كتابة المواضيع الجيدة والرزق بيد الله اتمنى لكم النجاح والله الموفق

MohamedAhmed1973
03-30-2019, 17:33
اخواني الكرام

اولا : تحياتي لكل من يساهم في معلومه اوتصحيح خطاء غير مقصود من الاعضاء و خاصه الاخ mido elshabrawy (https://forex-arabic.com/member.php?58640-mido-elshabrawy) فهو بذلك يساعد العضو و يساهم في الحفاظ علي مستوي المنتدي

ثانيا : كيف لي ان اعرف و اتاكد ان اجابتي 500 رمز او اكثر لكي تكون معتمده في المسابقه

بالتوفيق للجميع

osama147
03-30-2019, 19:25
اعتقد اخي ان افضل النقاضات هي ان نكون فى طريق التعلم لا فقط المشاركات فى المنتدي بحيث ان نكون فى سوق
الفوركس كتجار لا نكون كلاعبين قمار ولذالك كلما نشرنا العلم فى بيينا كلما جميعنا استفاد من السوق بشكل افضل
وحقق ارباح بشكل جيد فى عالم الفوركس..

mido elshabrawy
03-30-2019, 20:20
اخواني الكرام

اولا : تحياتي لكل من يساهم في معلومه اوتصحيح خطاء غير مقصود من الاعضاء و خاصه الاخ mido elshabrawy (https://forex-arabic.com/member.php?58640-mido-elshabrawy) فهو بذلك يساعد العضو و يساهم في الحفاظ علي مستوي المنتدي

ثانيا : كيف لي ان اعرف و اتاكد ان اجابتي 500 رمز او اكثر لكي تكون معتمده في المسابقه

بالتوفيق للجميع

اخي العزيز حتي الان لا يوجد مؤشر في خانة كتابه الردود تبين لك عدد الأحرف التي تكتبها
و لكن حاول أن لا يقل ردك عن ثماني أسطر متوسطه الطول أو أكثر من ذلك
و حاول ان تكون أجابتك وافيه و كافيه
ففي بعض الاحيان تكوني ردودي أكبر بكثير من ال 500 حرف
فكلما أردت ان تطلق العنان لمعولمات في الأجابة فسوف تجد ان تسرد المعلومة بكل تفاصيلها
و بالتالي فسوف تكون ردودك أكثر من 500 حرف و بكثير و حاول ان تدعم شرحك ببعض الصور
التوضيحية لتسهيل الشرح و خصوصا للمبتدئيين

mido elshabrawy
03-31-2019, 14:26
السلام عليكم كل الاخوة والاخوات الاعضاء الحقيقة اني انا عضو جديد في موقعكم الجميل المحترم
انا اعرف ان الردود والمسابقات ليها جوايز ماديه وده طبعا شيء جميل ومحفز بس بصراحه
انا مش عارف ازاي اشترك في المسابقات اللي عاملها الموقع فيا ريت الاعضاء اللي يعرفو يعرفونا بالخطوات ازاي الاشتراك في المسابقات وايه هي الاشياء اللي ممكن الاعضاء تستفيد منها علميا وماديا ولكم جميعا كل الشكر والتقدير[/b][/u][/b]

اخي العضو الكريم ان شروط الاشتراك في المسابقة موجوده من خلال الرابط التالي

https://forex-arabic.com/showthread.php?555881-%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A9-%D8%A3%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%AC%D9%88%D8%A8%D8%A9

و بأختصار بسيط للشروط
أولا يجب ان تقوم بعمل مشاركة واحدة علي الاقل عبارة عن سؤال أو نظره عامة و في حاله السؤال يجب ان ينتهي العنوان ب ؟ و في حالة نظره عامة يجب ان ينتهي ب .
ثانيا يجب ان تقوم بالرد علي أسألة الأخوة الاعضاء في المواضيع التي تتعلق علي سؤال او تقوم بمناشقة المحتوي الموجود في المواضيع المتعلقة بنظره عامة
ثالثا لا يجب عليك ان تقوم بالرد علي ردود الاعضاء في المواضيع حتي لا يتحول الموضوع الي نقاش بين الاعضاء
رابعا يجب ان لا يقل عدد الاحرف و الرموز في الموضوع عن 500 بخلاف عبارات السلام و الشكر
خامسا يجب ان تقوم بعمل شكر لي ردو أو أثنين أو كما ترا لأفضل ردود للأخوة الاعضاء فيما لا يقل عن 20 موضوع
سادسا يجب ان يكون المحتوي جيد و مشاركتك فعالة و فيها فائدة و تتحدث عن نفس الموضوع الذي تشارك فية
تعتبر تلك أهم الشروط التي يجب ان تلتزم بها للمشاركة في المسابقة ان شاء الله
و نصيحة أخوية حاول ان تكون ردودك مميزه و معبره بالفعل عن الموضوع الذي تكتب فية
حاول ان تدعم شرحك بالصور في المواضيع المتعلقه بالاستراتيجيات و المؤشرات و التي تخص منصه الميتاتريدر او التداول عموما
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

mido elshabrawy
03-31-2019, 15:40
ياجماعة الخير انا اشتركت في بونص التداول بدون ايداع اللي هو 1000 دولار من شركة انستافوركس وعندما حققت 10 بالمائه من الحساب تم تعليق الحساب والشركة راسلتني على الميل اني لازم اودع 100 دولار حتى اتمكن من الحصول على ال 100 دولار مكسب البونص فهل حد جرب البونص ده ؟ ثانيا هل لو انا اودعت ال100 دولار ممكن اسحب بعد كده على طول ولا في شروط تاني يعني مثلا لازم اتداول فتره معينه او عدد لوتات معين علشان اقدر اسحب البونص او كل الفلوس ؟ نرجو الافاده ممن سبق له التجره دي

اولا اخي العزيز انا لم اتداول علي بونص ال 1000 دولار و لكنني تحدث مع أحد ممثلي خدمة عملاء شركة انستافوركس
و بالسؤال عن شروط البونص بدون ايداع 1000 دولار أخبرني بالأتي
1- يحصل العضو الجديد علي بونص 1000 دولار بدون ايداع
2- يتم أيقاف التداول علي الحساب حين تصل نسبه الأرباح 10% من قيمه البونص أي ( 100 دولار )
3- يتم تعليق الحساب و المطالبة بعمل ايداع بقيمه 10% من قيمه البونص اي ( 100 دولار )
4- يمكن الحصول علي 30% بونص ايداع اي (30 دولار ) و بذلك يكون الان لديك رصيد 230 دولار بعد عمليه الايداع
100 دولار ايداع و 130 دولار كمكافأه
5- يمكنك سحب أموال المكافأه التي تبلغ 130 دولار عند تحقيق 390 لوت و اللوت يساوي (10000 وحده من العمله الأساسيه للزوج )
أي ان كنت تتداول علي زوج اليورو دولار فأن اللوت سوف يساوي (10000 من اليورو )
6- يمكنك سحب المبلغ المودع و الارباح في اي وقت أن أردت و لكن سوف يتم ألغاء مبلغ المكافأه ( 130 دولار ) مع أول عملية سحب تقوم بها
اتمني ان تكون الأجابه كافية بأذن الله

samman
04-01-2019, 18:00
السلام عليكم ورحمت الله

أهلا بك أخي فوركس مصر أولاً أود شكرك أنت و جميع مديرين و مشرفين المنتدي علي المجهود المبذول
للرقي بمستوي المنتدي العربي وسط المنتديات الأجنبيه التي ترعاها شركة أنستافوركس خصوصاً
و علي مستوي المنتديات العربية عامة
و نتمني أن تكون أن شاء الله الجولة الخامسة علي نفسي رقي و مستوي الجولات الأربعة السابقة
و أن تكون غنية بالمعلومات القيمة التي تفيد جيمع الأعضاء ان شاء الله

elssayed
04-01-2019, 22:01
مساء الخير
اهلا بيكم جميعا ومبروك علي انطلاق الجولة الخامسة لهذه المسابقة الجيدة
وسؤالي هل يمكنني الاشتراك في هذه المسابقة اذا كان لدي حساب في منتدي
mt5

elssayed
04-02-2019, 10:46
مفيش حد عنده فكرة او اجابة علي سؤالي ؟

mido elshabrawy
04-02-2019, 14:16
مفيش حد عنده فكرة او اجابة علي سؤالي ؟

حضرتك بتقصد منتدي mt5 الخاص بشركه mt5 المبرمجه لمنصه التداول
و لا تقصد أحدي منتديات شركه انستافوكس الي بترعاها الشركة
لان انا معرفش غير منتدي فوركس العرب و مش مشترك في المنتديات الاجنبيه و لا اعرف حتي اسمها ايه
لو كان منتدي من منتديات شركه أنستافوركس الي بترعاها فده مش مسموح بيه
ان حضرتك تكون مشترك في منتديين تابعين لشركة انستافوركس
لكن لو كان منتدي متعلق بشركه mt5 المبرمجة لمنصه التداول فده مفيش منه اي مشكله
و تقدر تشارك في المنتدي هنا و في كل فاعلياته
تقبل مروري وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

فوريكسي
04-04-2019, 12:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مواضيع كثيرة انشئت وتفاعل كبير في المنتدى ما شاء الله. منذ اعلانالجولة الخامسة:1f603:
حسب ما فهمت. ليس كل المواضيع المطروحة في القسم هي مواضيع رابحة وردودها محتسبة في نتيجة المسابقة.
السؤال : على أي اساس يتم تحديد المواضيع الرابحة؟

alaa50
04-14-2019, 00:48
السلام عليكم
عندى سؤال بخصوص اضافة اسئله فى المسابقه
هل فى جايزه خاصه بالسؤال نفسه ولا لا
وهل السؤال كمشاركه عليه بونص ولا لا

lyo
04-15-2019, 23:13
شكرا جزيلا لهدا المنتدى مع جميع الطاقم الساهر على تسيير النقاشات
بصراحة هده تعد من البوادر الطيبة من هدا المنتدى الرائع وهي المسابقة لافضل الاجوبة
ادا هده الجولة الخامسة اتمنى ان يشارك جميع الاعضاء لما لا من الممكن احد منا سيضفر بالمسابقة وينمي رصيده المالي
على كل حال اتمنى التوفيق للجميع
شكرا مرة اخرى لهدا المنتدى الرائع

lyo
04-15-2019, 23:23
يا اخواني الاعضاء من الاحسن ان نكون يد واحدة لكي نزيد في التعلم لهدا لا داعي الرد والجدب في الكلام هدا ضياع للوقت ويبقى فقط في سجيل التفاهات
ادا لنتزود بالمعلومات الصائبة ونكون اصدقاء كما نعلم جميعا كل عضو من دولة مختلفة بسبب هدا المنتدى نتواصل بيننا ونشكل فريق واحد
لان جميعنا لدينا هدف واحد هو تحقيق النجاح
اتمنى لجميع اصدقاء المنتدى التوفيق

mido elshabrawy
05-01-2019, 00:05
سؤال اعرف ازاي انا حصلت على كم من المال على الردود والمشاركات؟
ارجو من الاخوة الاعضاء تعرفونا ازاي نعرف رصيدنا النقدي من الردود والمشاركات

السلام علكم و رحمه الله و بركاته
اختي الكريمه للأسف لا يوجد طريقه لمعرفه مقدار ما تحصلتي عليه من بونص خلال الشهر الي في بعد انتهاء الشهر و نزول البونص في حسابك في المنتدي او في المنصه
و هذه هي الطريه الوحيده لمعرفه ما قد وصلك من بونص وهو الانتظار حتي يصل البونص الي حسابك فعلا في منصه التداول و الشركة و هذا هو يكون البونص بالتحديد
علي العكس كان في السابق هناك عداد للبونص يتغير مع كل مشاركة تقومي بكتابتها و وضعها في المنتدي اما مع النظام الجديد لأحتساب عدد الليكات فلقد تغير النظام تماما
تقبلي مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

alaa50
05-16-2019, 00:09
السلام عليكم
النهارده وصلنى على حسابى 6 دولار كنتيجه للجوله الخامسه للمسابقه
ياترى النتيجه دى حقيقيه ؟
لان المفروض دى اكتر جوله انا شاركت فيها باجابات وباسئله فازاى يكون نتيجتها بالشكل دا ؟

Smart
05-16-2019, 10:33
السلام عليكم
النهارده وصلنى على حسابى 6 دولار كنتيجه للجوله الخامسه للمسابقه
ياترى النتيجه دى حقيقيه ؟
لان المفروض دى اكتر جوله انا شاركت فيها باجابات وباسئله فازاى يكون نتيجتها بالشكل دا ؟

نعم الجائزة الخاصة بك 6 دولار

Smart
05-16-2019, 10:33
سؤال اعرف ازاي انا حصلت على كم من المال على الردود والمشاركات؟
ارجو من الاخوة الاعضاء تعرفونا ازاي نعرف رصيدنا النقدي من الردود والمشاركات

هيتم اليوم اعلان الفائزين ان شاء الله

alaa50
05-17-2019, 00:01
نعم الجائزة الخاصة بك 6 دولار

طيب ياريت تساعدنى فى تحسين ادائى فى الجوله الجديده بانك توضحلى ايه ممكن يكون سبب الجايزه القليله
انا الحمد لله اجاباتى براعى فيها الشروط المعروفه للمسابقه بحجم الرد وانه يكون فى صلب الموضوع وتنسيق كويس
وكنت فى الجولات السابقه المفروض تصنيفى كويس جدا