PDA

View Full Version : ثمار التداول (ادخل قول حققت ايه من الفوركس)

Mada2050
03-26-2019, 19:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كلنا نتداول من فترة ليست ببسيطة البعض حقق النجاح والاغلبيه للاسف فى خسائر
نحن نعلم صعوبة السوق جيدا ولكن اكيد فى ناجحين كتير
اى شخص بيكون محتاج حافز اى شىء يدفعة للاستمرار والاجتهاد حتى يصل لهدفه ويصل للنجاح المرجو
لذلك قد تكون تجربتك الجيدة دافع لشخص ما

اذا كانت تجربتك جيدة اذكرها

shr
03-26-2019, 19:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كلنا نتداول من فترة ليست ببسيطة البعض حقق النجاح والاغلبيه للاسف فى خسائر
نحن نعلم صعوبة السوق جيدا ولكن اكيد فى ناجحين كتير
اى شخص بيكون محتاج حافز اى شىء يدفعة للاستمرار والاجتهاد حتى يصل لهدفه ويصل للنجاح المرجو
لذلك قد تكون تجربتك الجيدة دافع لشخص ما

اذا كانت تجربتك جيدة اذكرها

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
للاسف تجربتي في الفوركس ليست جيده ابدا.
دخلت الفوركس بنظرة طمع لانني طوال عمري.
اسمع عن مصطلح البورصه انه مكاان ل تحقيق.
مئات الاف والملايين.
لكن عندما بدأت تلك العمليه وهي تحقيق الثراء.
تكبدت خسائر فادحه ب النسبة ل وضعي الاقتصادي.
لحد الان ٣ الاف دولر.
ولم اعد املك اي مال استطيع التداول به.
وذلك يرجع ل سبب رئيسي واحد وهو المخاطرة.
على امل التحسن في المستقبل.

golgman
03-26-2019, 21:31
اغلب التجار فى سوق الفوركس خاسرون قاتده عامه لانهم يحاربون كلا من الوضع الاقتصادى وصناديق كبرى وبنوك كبيره وسيوله عاليه جدا وبالتالى فان محاولة الحصول على بعض الشزرات من سوق الفوركس يعتبر ارباح كبيره واخر وقرير يقول انه يلزم للدخول الفهلى فى سوق الفوركس ٥٠ مليون دولار وهذا ليس بحوزتنا جميعا

asmaamagdy3
03-27-2019, 22:51
انا لم احقق ذعد ما تمنيته من الفَركس و مل ما حققته هو امر طبيعي هو علي، ادي و على اد تداولي ووقت فراغي و خبرتي

lyo
03-27-2019, 23:24
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن هدا الموضوع
كما نعلم جميع في الفوركس يوجد خبراء وتقنيين ينتجون ارباح هائلة ويوجد كدلك متداول فاشل لا يطور قدراته في هدا السوق الغمض ادا يجب الزيادة في التعلم كي نصبح مثل الناجحين

MohamedAhmed1973
03-28-2019, 01:37
اخي الكريم
من ثلاث سنوات و انا اتعلم و كل يوم اضيف الجديد الي شخصيتي كمتداول
هذا المجال هو ممتع بالنسبه لي حيث به قدر كبير من التحدي و السيطره علي السلوك الانفعالي لي و مع كل صفقه ناجحه يكون تحدي اكبر للنجاح و في حاله الفشل ارجع لادرس اين الخطاء ..
ماديا قد لا اكون كسبت الكثير و لكني الي الان لم اخسر و ادين بالفضل للمنتدي حيث يوفر لي فرصه كبير لتحقيق الربح مع مزيد من التعلم و للعلم افسام المنتدي تعلمت منها الكثير و الكثير
بالتوفيق دائما

atefsaed
03-28-2019, 04:22
اانا هتكلم عن نفسي انا تجربتي في الاول كنت بخسر كتيرر لحد م اتعلمت مع نفسي والصراحة لما جيت استفاد من الناس الكبار بعضهم عايزين يدوك كورس تمنة خيالي ييصل الي 1000$ والبعض الاخر عايز اسجل تحت وكالتة واودع فلوس بعد البحث لقيت كورس شريف خورشيد علي اليوتيوب والحمد اللة ماشية الدنيا مع ادارة رأس المال

Mada2050
03-29-2019, 17:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
للاسف تجربتي في الفوركس ليست جيده ابدا.
دخلت الفوركس بنظرة طمع لانني طوال عمري.
اسمع عن مصطلح البورصه انه مكاان ل تحقيق.
مئات الاف والملايين.
لكن عندما بدأت تلك العمليه وهي تحقيق الثراء.
تكبدت خسائر فادحه ب النسبة ل وضعي الاقتصادي.
لحد الان ٣ الاف دولر.
ولم اعد املك اي مال استطيع التداول به.
وذلك يرجع ل سبب رئيسي واحد وهو المخاطرة.
على امل التحسن في المستقبل.

ان شاء الله ربنا يعوض عليك وعلى الجميع
على فكرة كلنا نتعرض لخسائر وللاسف السوق فعلا مش سهل ومش بسهولة عمل ثروة
لكنه مربح جدا مع البعص نحتاج الى تغير نظرتنا للشارت ونتعامل بطرق مختلفة عشان نحقق ربح
والله الربح موجود فى السوق بس محتاج تفكير مختلف ربنا يرزقنا جميعا الخير

drahmedmagdy
03-29-2019, 22:47
الفكرة يا اخي ليس، فيما تحققه من ربح الفكرة الطريقة التي تحقق بهل الربح و تجعله مفيد وجيد بشكل كبير و مصدر دخل ليك مع الدخل الاضافي،

may65343
03-30-2019, 00:56
استفدت كثيرا من الفوركس من معلومات وارباح وتعلمت كثيرا وتعلمت الصبر وارى ان الفوركس بالرغم من المخاطر الا انه من افضل الاعمال الموجوده ولا يمكن تعلمه بسهوله بل يحتاج الى خبره كبيره

Mada2050
04-03-2019, 00:44
اغلب التجار فى سوق الفوركس خاسرون قاتده عامه لانهم يحاربون كلا من الوضع الاقتصادى وصناديق كبرى وبنوك كبيره وسيوله عاليه جدا وبالتالى فان محاولة الحصول على بعض الشزرات من سوق الفوركس يعتبر ارباح كبيره واخر وقرير يقول انه يلزم للدخول الفهلى فى سوق الفوركس ٥٠ مليون دولار وهذا ليس بحوزتنا جميعا

انا متفق معك ان تحقيق ربح من سوق الفوركس صعب جدا
ولكن فعلا هو ممكن ويحتاج التزام قوى وصبر بجانب الخبرة والمماسة والتدريب الجيد
لا اعتقد ان مبلغ 50 مليون ده حقيقى عشان تدخل السوق الفعلى
المهم تختار شركتك بعنايه

Mada2050
04-03-2019, 00:45

انا متفق معك ان تحقيق ربح من سوق الفوركس ليس بالامر الهين
ولكن فعلا هو ممكن ويحتاج التزام قوى وصبر بجانب الخبرة والمماسة والتدريب الجيد
لا اعتقد ان مبلغ 50 مليون ده حقيقى عشان تدخل السوق الفعلى
المهم تختار شركتك بعنايه

Mada2050
04-05-2019, 00:19
شكرا لك عن هدا الموضوع
كما نعلم جميع في الفوركس يوجد خبراء وتقنيين ينتجون ارباح هائلة ويوجد كدلك متداول فاشل لا يطور قدراته في هدا السوق الغمض ادا يجب الزيادة في التعلم كي نصبح مثل الناجحين

سوق العملات اكيد صعب ومش بالساهل تنجح فيه محتاج توفيق الله قبل اى شىء ثم الاجتهاد والتعلم من الاخطاء
ومحاولة عدم تكرارها لان للاسف اغلبنا يرتكب الخطأ مرارا وتكرارا
وده اكبر اسباب الخسارة فى الفوركس

abde111
04-05-2019, 01:28

Mada2050
04-06-2019, 00:30
اخي الكريم
من ثلاث سنوات و انا اتعلم و كل يوم اضيف الجديد الي شخصيتي كمتداول
هذا المجال هو ممتع بالنسبه لي حيث به قدر كبير من التحدي و السيطره علي السلوك الانفعالي لي و مع كل صفقه ناجحه يكون تحدي اكبر للنجاح و في حاله الفشل ارجع لادرس اين الخطاء ..
ماديا قد لا اكون كسبت الكثير و لكني الي الان لم اخسر و ادين بالفضل للمنتدي حيث يوفر لي فرصه كبير لتحقيق الربح مع مزيد من التعلم و للعلم افسام المنتدي تعلمت منها الكثير و الكثير
بالتوفيق دائما

مجرد الحفاظ على راس المال يعتبر مكسب فما بالك ماشاء الله حتى لو ربح بسيط مستمر
فعلا الانضباط الانفعالى اثناء التداول مهم جدا لانه للاسف بيكون اكبر اسباب الخسارة
رائع انك تحلل اسباب الخسارة بعد كل خسارة تقع فيها

A.mustafa
07-14-2019, 18:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ...
اغلب التجار فى سوق الفوركس خاسرون قاتده عامه لانهم يحاربون كلا من الوضع الاقتصادى وصناديق كبرى وبنوك كبيره وسيوله عاليه جدا وبالتالى فان محاولة الحصول على بعض الشزرات من سوق الفوركس يعتبر ارباح كبيره واخر وقرير يقول انه يلزم للدخول الفهلى فى سوق الفوركس ٥٠ مليون دولار وهذا ليس بحوزتنا جميعا ...

mah2020
07-24-2019, 02:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أخي الفاضل الفوركس هو اكيد صعب بالنسبة للمبتدئ أو لمن يريد المكسب السهل دون مجهود
و لكنه يحتاج الى عزيمة و صبر و تعلم مستمر حتى تتمكن من العمل به بشكل جيد
و حينها سيكون الفوركس سهلا و ممتعا و سيكون مصدر دخل حقيقي إن شاء الله
اعتقد ان الفوركس كاي عمل اخر يكون صعبا في بدايته لكن عندما تتعلمه وتققنه سيصبح سهلا فبالخبره والممارسه ستستمتع بتجاره الفوركس ولن تشعر باي صعوبه فيها

doaa sary
09-01-2019, 16:10
انا من الناس اللى ياما خسرت فى البداية وقررت اجتهد اكتر واتعلم ومش هنسى اول مبلغ سحبتة من حسابى البونص الخاص بالمنتدى 70دولار وفرحت جدا والى اللحظة دى بقالى 6سنين بالسوق مازلت بكسب وبستفاد ومرتاحة بوجودى بالفوركس وبالمنتدى حققت نجاح عظيم انى عرفت مجال زى دة وبجيب فلوس وانا فى بيتى وبحقق ربح من50الى100دولار شهريا بفضل الله لاكن طبعا اتمنى اكسب اكتر

sharshabil
09-01-2019, 17:22
السلام عليكم
شخصيا لم اجني شيئا من الفوركس
الخطا الدي ارتكبته اني لم اكن اسحب لانني كنت افكر في تكبير راس المال أولا لكن لما خسرت كانت الخسارة كبيرة و محطمة ابتعدت بعدها لسنوات عن الفوركس

ehabbob
09-01-2019, 22:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اللهم اغننا بحلالك عن حرامك وبفضلك عن سواك واكرمنا يا ارحم الرحيمين ولتكون راضى علينا
اللهم اميين

A.mustafa
01-22-2020, 21:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ....
على فكرة كلنا نتعرض لخسائر وللاسف السوق فعلا مش سهل ومش بسهولة عمل ثروة لكنه مربح جدا مع البعص نحتاج الى تغير نظرتنا للشارت ونتعامل بطرق مختلفة عشان نحقق ربح والله الربح موجود فى السوق بس محتاج تفكير مختلف ربنا يرزقنا جميعا الخير بالتوفيق للجميع ...