PDA

View Full Version : يعنى ايه ؟

Pages : [1] 2 3

egyptian200100
11-29-2013, 03:35
عاوز اعرف يعنى ايه اكسبيرت
واذاى اعمله واشتغل عليه ازاى
وفيه اكسبيراتات جاهزة اشغالها ازاى
ياريت حد يفيدنى

the best
02-20-2014, 23:40
السبب الرئيسي وراء هذا الحساب ، هو تمكين حتى المتداولين الصغار من التداول كما المتداولين الكبار. عن طريق بعض مئات الدولارات فقط، سوف يتمكن المتداول المحتمل من شراء و بيع أزواج العملات

abdotitim
02-21-2014, 01:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جدا بصراحة ومفييد جدا
الاكسبرت اخي برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات ٱاليا حسب الاعدادات الموضوعة فييه

poop4
02-21-2014, 02:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اكسبرت دا الا انتا بتشتغل عليه
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

Essouayah Foued
02-25-2014, 19:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الاكسبيرت هو التاجر الألي الذي أما تصنعه بنفسك
أو تشتريه عن طريق مواقع بيعها و غالبا ما يكون باهظا
تقبل مروري أخي الكريم

moumi20081
02-25-2014, 20:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم الاكسبريت هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة وعدت بتوفيره لزبائنها ما عليك الا الانتضار اتمني لك التوفيق
تحياتي

mohamed77
02-25-2014, 22:28
الاكسبرتات يا اخى الفاضل دى مؤشرات مصنوعه من خبراء ومحترفين فى منها بيباع بالفلوس وفى منها مجانا يعنى مؤشرات كتيره بانواعها مثل كدا المؤشرات الى عندك فى منصه الميتا سواء الموفينج او الماكد او غيره وغيره وتركيبها بقى شاهد اى شرح فيديو سواء فى مكتبه المنتدى التعليميه او اليوتيوب عشان تشوف بعينك فى الفيديو وتفهم تركيبها بشكل صحيح

harimeche
02-26-2014, 05:54
الســــــلام عليكم ورحمة الله

أدخل لهدا القسم المتخصص في هده الأشياء

هـــاهو رابط القسم:

http://forex-masr.com/forumdisplay.php?19-Automated-Trading-Systems

تحياتي وبالتوفيق للجميع

sara ali
02-26-2014, 10:21
بالتوفيق للجميع4

lema
02-26-2014, 10:25
الاكسبرتات يا اخى الفاضل دى مؤشرات مصنوعه من خبراء ومحترفين فى منها بيباع بالفلوس وفى منها مجانا يعنى مؤشرات كتيره بانواعها مثل كدا المؤشرات الى عندك فى منصه الميتا سواء الموفينج او الماكد او غيره وغيره وتركيبها بقى شاهد اى شرح فيديو سواء فى مكتبه المنتدى التعليميه او اليوتيوب عشان تشوف بعينك فى الفيديو وتفهم تركيبها بشكل صحيح

لا يااحى ليست مؤشرات بل هى طريقة للتداول يتم تركيبها وتعمل بشكل آلي وتفتح الصفقات على الاساس الذى صنعت علية
وانا لا احب العمل بها ابدا

osamamamoon
02-27-2014, 11:09
الاكسبريت هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة وعدت بتوفيره لزبائنها ما عليك الا الانتضار

salim telecom
02-27-2014, 11:50
كيف الحال اخي الكريم اود ان اشكرك علي الموضوع
اخي الحبيب هو عبارة عن مجموعة من الاومر توضع في برنامج ينفذ من قبل المنصة فيصبح هو الذي يأخد الاوامر و ينفذها نيابة عنك
و في الاخير تقبل كل احترامي

zinga6
02-28-2014, 03:19
في ميزان المدفوعات. وظل النظام في القيمة في الاستخدام من عام 1946 حتى أوائل 1970s.
الولايات المتحدة، في عهد الرئيس نيكسون، وردت في عام 1971 من خلال تخفيض قيمة الدولار وإرغام

محمد عز الدين عيد خضري
02-28-2014, 04:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
الاكسبرت هو عبارة عن تاجر الي يقوم بالتداول علي حسب اعداتاتك
اتمني لك التوفيق
تحياتي

---------- Post added at 01:36 AM ---------- Previous post was at 01:10 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
الاكسبرت هو عبارة عن تاجر الي يقوم بالتداول علي حسب اعداتاتك
اتمني لك التوفيق
تحياتي

اميرة نفسى
02-28-2014, 07:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد اخى الكريم انا لم ابتدئ عمل فى الفوركس لاننى فى فترة التدريب اتمنى لك التوفيق ولنجاح

saad forex
02-28-2014, 07:29
مش هتلاقى اكسبيرت مكسبه كبير وهتلاقى برضه مليان خساره
اللى معاه اكسبرت ناجح هيشاركوه مع اى حد ليه هيخبيه ويشتغل عليه لوحده ويكسب منه وهيخاف يقول لاى حد عليه
علشان الطريقه متتعرفش والشركات تاخد بالها

sara ali
02-28-2014, 09:34
موضوع مهم جدا بصراحة ومفييد جدا
الاكسبرت اخي برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات ٱاليا حسب الاعدادات

payza
02-28-2014, 16:27
اكسبرت معناه متاجر الي
وليس انسان هو مبرمج علي خطة
وطريقة يتاجر بها

-----------------------------------------------------------------------

salichou
02-28-2014, 21:51
هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي
وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة

tayaa1256
02-28-2014, 21:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم الاكسبريت هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة

karam22
02-28-2014, 23:08
هناك سم خاص بالبرمجة والاكسبرتات الجاهزة والتطوير لها هنا في المنتدي
وان شاء الله تخرج بمعلومات كثيرة جدا ...................

bono
02-28-2014, 23:43
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
اخى الكريم الاكسبرتات هى طريقة للتداول يتم تركيبها وتعمل بشكل آلي وتفتح الصفقات على الاساس الذى صنعت علية
اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله

Abo Hamdy
02-28-2014, 23:47
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته اخي الفاضل بتمنالك كل خير
فيه اكسبرتات جاهزة موجودة ف المنصة
وفيه اكسبرتات بتحملها او بتشتريها من الانترنت
الحكاية دي زي المؤشرات بالظبط

tayaa1256
02-28-2014, 23:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة

poop1
03-01-2014, 00:00
اهلا وسهلا بجميع اعضاء المنتدى يا ربت تكونى بخير
فيه اكسبرتات جاهزا ان شاء الله
بالتوفيق للجميع فى هذا المنتدى الرائع

tayaa1256
03-01-2014, 00:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة وعدت بتوفيره

gr53
03-10-2014, 19:58
ياريت حد يفيدنى

سؤالك مكرر أخي فعليك بمراجعة موضوعاتك
الاكسبيرت هو نظام التداول الآلي و أنا لا أفضل التعامل معه فله وقته و ينتهي

HOPE2014
03-10-2014, 20:01
مساء الخير الاكسبير هو هو المتداول الالي الذي يتداول مكانك بدل التداول اليدوي لكن انا كمبتدا لا احبذ التداول الالي لانه غير ملائم لانك الان في فترة العلم ومحتاج للمعلومة مهما كانت صغيرة لذلك يجب ان تتخلى عنه سلام

ashrafko
03-10-2014, 20:06
اخى الكريم سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة وعدت بتوفيره وبالتوفيق

lobo
03-10-2014, 20:09
الاكسبيرت وهو مؤشر او مجموعة من المؤشرات تعمل على تمبلايت واحد باستراتجية محددة وتقوم يتفعيل اوامر البيع او الشراء على شارت الزوج بشكل اوتوماتيكي حسب التعديلات التي يقوم بها المتداول على اوامر البيع والشراء و اوامر تحديد الربح والخسارة.

mhmd12
03-12-2014, 18:00
فى الحقيقة انا مش عارف ايه الاكسبريت يا اخى و اعتقد انه فى المنصة بس ايه هو بالظبط مش عارف و اتطلع الى المعرفة مثلك لكى نتعلم سويا و تحقيق افضل معرفة معا

ahmedibrahim258259
03-12-2014, 21:22
الاكسبرتات هي عباره عن برنامج تداول الي يقوم بالبيع والشراء اوتوماتيكيا بدون الرجوع للمتاجر بناء على استراتيجيات معينة ولكنه خطير لانه في الاخر يعطي مارجن كول
تقبل مروري

sabirdaba
03-12-2014, 21:40
ترجمة كلمة اكسبيرت هي خبير وطبعا لاسم واضح والاكسبيرتات هي اداة ممكن ان تضعها بالميتاتريدر الخاصة بك وهي تقوم بالمتاجرة عوضا عنك وهناك المجاني وهناك المدفوع لكن انا لا أفضل العمل بها أفضل شيء تتاجر بشكل يدوي

ashraf2014
03-12-2014, 21:42
لاكسبرتات هي عباره عن برنامج تداول الي يقوم بالبيع والشراء اوتوماتيكيا بدون الرجوع للمتاجر بناء على استراتيجيات معينة ولكنه خطير

hunter_world
03-16-2014, 13:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم انا اعتقد ان الاكسبريت دا هو المتاجر الالي وانها معقده شويا انا عن نفسي لسه مش جربتها ولكن لو جربتها هفيدك بيها

a7med84
03-16-2014, 13:52
الاكسبيرت هو متداول الى وبيتركب زى الاستراتيجيه على المنصه

ويتم تفعيله وبيتداول بشكل الى وفقا لا ستراتيجيه مبرمج عليها

وبالتوفيق لك

عدي
03-16-2014, 14:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... الاكسبيرت اخي هو التداول الالي و هو يعمل تلقائيا عند فتح المنصه دون تدخل منك و بالتوفيق ان شاء الله

gehad87
03-16-2014, 14:18
الاكسيبرت ده بيبقا ملف برنامج ليه اعدادات خاصة بمؤشرات ومعادلات اول ما بتتحقق شروط الاستراتيجية اللي هو مخصص عليها
بيفتح صفقات اوتو ماتك وبتبقا ليها نسبة نجاح ونسبة فشل

doola2020
03-20-2014, 01:14
الاكسبيرت هو عبارة عن ملف يتم إدخاله في منصة الميتا تريدر ويتم تشغيله وعلي حسب برمجته يعمل ، يعني ممكن يقوم بفتح صفقات أو إغلاقها أو تحديد استوب لوز أو تيك بروفيت

salimned
03-20-2014, 03:46
السلام عليكم اخي الاكسبيرت يقصد به التداول الالي و يوجد قسم مخصص به
في المنتدى يمكنك الاطلاع عليه و طرح انشغالاتك للخبراء و سيفيدونك .

kaa
03-20-2014, 03:53
اكسبيرت هى احدى طرق التدالو الالى وانا حتى الان لم استخدام ااكسبريات
فقط قرات عنا ولكن انا اعتمد على التداول اليدوى فقط

zamalkkawy
03-20-2014, 08:44

abdelaziz 10
03-23-2014, 18:59
اولا الاكسبريت هو متاجر الي يتم برمجته من طرف مبرمج ويعمل الاكسبيرت اليا على طريقة برمجته طبعا
انما الاكسبيرت الموجود الجاهز للتشغيل والمربح بالتاكيد يكون للشراء في الغالب وليس بالمجان للاسف

BOULBOUL2
03-23-2014, 22:02
سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة وعدت بتوفيره

maged mag
03-23-2014, 22:16
الســـــلام عـلـيـكـــــــم ورحـمــــــة الله تعـــالـــى وبـــركــــاتـــه
بصراحة اخى لقد سمعت كثيرا عنه ولكنى لا اعلم او اعرف يعنى ايه اكسبيرت
نتمنى ان نتعرف عليه من الاعضاء الكرام
بارك الله فى الجميع
تحياتى لك

faridfrance
03-23-2014, 22:30
سم الله الرحمان الرحيم
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الاكسبرتات يا اخى الفاضل دى مؤشرات مصنوعه من خبراء ومحترفين فى منها بيباع بالفلوس وفى منها مجانا يعنى مؤشرات كتيره بانواعه .

hasback
03-23-2014, 22:32
تحياتي اخي الكريم وبالنسبة للاكسبرت هو برمجة تقوم في مقام برنامج او ربوط الي يقوم بالصفقات او اغلاق الصفقات في نفس الوقت الذي نريده وبذلك فاننا نستطيع ان نقوم بالعديد من الامور من خلال الاكسبيرت وهناك قسم للاكسبرتات في المنتدى ومنه ستجد الاكسبرت الذي يناسبك

roua
03-23-2014, 22:32
تحية طيبة
الكسبرتات دي برمجة خاصة تتحط على برنامج التداول وهي بتفتح صفقات لوحدها طبقا للاعدادات الي فيها
تمنياتي بالتوفيق للجميع

hajarforex
03-23-2014, 22:34
انا في رايي ان المتداول ال يجب ان يعر هذا اهتماما كبيرا
لانه يجب التفكير ف يالطرق الدجيوزية للعمل به و ذلك
لان التداول اليديدو يبقىة له اهميته على التداوزل الالي

joker7diaa
03-23-2014, 22:46
الاسكريبت هو مثل الاستراتيجية لاكن يختلف عنها لانه ألى ويعمل لوحده دون تدخل منك انت
ويتم تركيبه على سيرفر وهناك شركات وساطة تقوم بتوفير هذا السيرفر لك

afillane
03-23-2014, 22:51
انا لا افهم شيء كثيرا حول الاكسبرتات او التداول الالي لاني افضل التعلم والاحتراف لقول المثل الصيني لا تعطيني سمكة ولكن علمني كيف اصتادها

EGY LOVER
03-23-2014, 22:54
الاكسبيرت هو عباره عن برنامج صغير الحجم
يتم برمجته وفقا لاستراتيجيه ما
ويقوم الاكسبيرت بتنفيذ الصفقات تلقائيا طبقا لتلك الاستراتيجيه

ilyes chaieb
03-23-2014, 22:56
اخي الكريم الاكسبيرت هو برنامج تداول ألي
كل اكسبيرت تجده فهو جاهز للبدء في العمل
ادخل على الموضوع الموجود بتوقيعي و ستعرف كيف تضع الاكسبيرت بمساره الصحيح

تقبل مرورى

-----------------------------------------------------

bombasasa
03-23-2014, 23:03
السبب الرئيسي وراء هذا الحساب ، هو تمكين حتى المتداولين الصغار من التداول كما المتداولين الكبار. عن طريق بعض مئات الدولارات فقط، سوف يتمكن المتداول المحتمل من شراء و بيع أزواج العملات

انا مش فاهمة ياريت لو يكون فية توضيح اكتر اي هو السبب الرئيسي
بالظبط اللي هيخلي المتداولين الصغيرين ان يتداولوا

lovemoon
03-23-2014, 23:05
ياريت حد يفيدنى
الاكسبيرت هو برمجة لإستراتجية بيتم تنفيذ اوامر الاستراتجية دون تدخل صاحب الحساب
بس للأسف الاكسبرتات الفاشلة اكثر من الناجحة و الحقيقة لم اجد اكسبرت ناجح حتي الان

kaa
03-24-2014, 00:57
اكسبيرت هى احدى طرق التداول
حيث ان التداول ينقسم الى تدالو يدوى وتداول الالى وهى اكسبيرت

---------- Post added at 11:57 PM ---------- Previous post was at 11:57 PM ----------

اكسبيرت هى احدى طرق التداول
حيث ان التداول ينقسم الى تدالو يدوى وتداول الالى وهى اكسبيرت ولكن اكسبيرت تحتاج الى خبرة

sadok abed
03-24-2014, 03:02
اخى الكريم تفضل بزيارة هذا القسم من المنتدى و سوف تجد جوابا عن سالك باذن الله
http://forex-masr.com/forumdisplay.php?19-Automated-Trading-Systems
بالتوفيق للجميع فى عالم الفوركس و السلام

forexuwk
03-24-2014, 08:45
بالتوفيق للجميع

احمدل سالم 22
03-24-2014, 16:25
هو برنامج مساعد يقوم بالمتاجرة وفقا للاعدادت التي
قمت بادخلها فيه ويستخدمة بعض المتاجرين بناء على توقعات
الخبير لكن ليس كل شخص يستطيع اتقان هذا المجال لكن الخبراء
في هذا المجال

forexman3
03-24-2014, 19:03
شوف ياغالى
الاكسيبرت عبارة عن ملف مبرمج على ان يفتح ويغلق الصفقات
اليا يعنى يتاجر نيابة عن صاحب الحساب طبعا الاكسيبرت
ممكن يكون ناجح وممكن يتسبب فى مرجنة الحساب

oneman
03-24-2014, 20:40
بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ "بَلَى" يَدْخُل الْجَنَّة غَيْرهمْ "مَنْ أَسْلَمَ وَجْهه لِلَّهِ" أَيْ انْقَادَ لِأَمْرِهِ وَخَصَّ الْوَجْه لِأَنَّهُ أَشْرَف الْأَعْضَاء فَغَيْره أَوْلَى "وَهُوَ مُحْسِن" مُوَحِّد "فَلَهُ أَجْره عِنْد رَبّه" أَيْ ثَوَاب عَمَله الْجَنَّة "وَلَا خَوْف عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ" فِي الْآخِرَة

---------- Post added at 08:40 PM ---------- Previous post was at 08:30 PM ----------

وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ
"وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْت" الْكَعْبَة "مَثَابَة لِلنَّاسِ" مَرْجِعًا يَثُوبُونَ إلَيْهِ مِنْ كُلّ جَانِب "وَأَمْنًا" مَأْمَنًا لَهُمْ مِنْ الظُّلْم وَالْإِغَارَات الْوَاقِعَة فِي غَيْره كَانَ الرَّجُل يَلْقَى قَاتِل أَبِيهِ فِيهِ فَلَا يُهَيِّجهُ "وَاِتَّخِذُوا" أَيّهَا النَّاس وَفِي قِرَاءَة بِفَتْحِ الْخَاء خَبَر "مِنْ مَقَام إبْرَاهِيم" هُوَ الْحَجَر الَّذِي قَامَ عَلَيْهِ عِنْد بِنَاء الْبَيْت "مُصَلًّى" مَكَان صَلَاة بِأَنْ تُصَلُّوا خَلْفه رَكْعَتَيْ الطَّوَاف "وَعَهِدْنَا إلَى إبْرَاهِيم وَإِسْمَاعِيل" أَمَرْنَاهُمَا "أَنْ" أَيْ بِأَنْ "طَهِّرَا بَيْتِي" مِنْ الْأَوْثَان "لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ" الْمُقِيمِينَ فِيهِ "وَالرُّكَّع السُّجُود" جَمْع رَاكِع وَسَاجِد الْمُصَلِّينَ

MR.JPY
03-24-2014, 21:19
ياريت حد يفيدنى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم :
الاكسبيرت آداة تقوم بفتح الصفقات تلقائياً بالاعتماد على امور معينة
ويمكن عمل الاكسبيرتات لبغة البرمجة mql4
وهنالك اكسبيرتات جاهزة يتوفر شرحها معها

Heisenberg
03-29-2014, 08:49
السلام عليــكم و رحمة الله و بركـاته
الاكسبرت اخي برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات اليا حسب الاعدادات
تحياتــي لك و بالتوفيق

soooonor
03-29-2014, 09:10
الاكسبريت هو برنامج تقوم حضرتك بتحميله على الكمبيوتر و يقوم هو بدلا منك بكل عمليات التداول من فتح صفقات و اغلاقها و و التحكم فى اوامر وقف الخسارة و اخذ الربح .... و هذه الاكسبرتات تباع بأسعار باهظة و قد لا تحقق النجاح المطلوب و تعرض حسابك كله للتمرجن

forexman55555
04-05-2014, 18:51
السلام عليكم, الاكسبيرتات هى برامج ممكن تساعدك فى المتاجرة بل ممكن
تفتح صفقات بدون ان تفتحها انت بنفسك و لكن انا لا افضل ان اتاجر بالاكسبيرتات

haffoudhi
04-05-2014, 23:03
التداول المباشر اسلم طريقة لى مادمت استطيع ان اتفرغ للامر ثم المراقبه المستمره تجعلنى استخلص افكارا جديده ايضا

st2s
04-05-2014, 23:42

الاكسبرت اخي برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات ٱاليا حسب الاعدادات الموضوعة فييه

slow
04-06-2014, 03:30
لازم تشوف فيدية تتعلم منها كيفية تركسيب الاسكربت
طبهعا هو برنامج تضيفه للمنصة يتكفل بامر تمت برمجته و يساعدك في امر ما

latraaa
04-06-2014, 11:13
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على السؤال و الدي أتمنى ان تكون قد استفدت من إيجابات الإخوة الكرام إن شاء الله، فلقد قدموا الكثير من الشرح الوفير، أتمنى ان تقوم بالعمل على التعلم أكثر، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

faris
04-06-2014, 11:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته - اخى الكريم
تتعدد الاكسبرتات على مواقع كثيره وهيه عباره عن مؤشرات
لتعرفك مسار السوق - مساعده يعنى بتكون اما مجانا - او بفلوس

naoual
04-06-2014, 11:34
اخي الكريم الاكسبير هو التاجر الالي اي برنامج يضعه احد المتداولين او المبرمجين على حسب اعدادات معينة

---------- Post added at 09:34 AM ---------- Previous post was at 09:32 AM ----------

و هو الذي يفتح الصفقة اليا و يغلقها اليا و من خلال متابعتي لعدة اكسبرتات فانها كلها فاشلة و الكثير من
امن التجار يبيعونها و لو كان فيها الخير و المال لما باعوها مقابل المال

ruse
04-06-2014, 11:57
السلام عليكم
و بالتوفيق لك و للجميع ان شاء الله ..

zakamessi
04-06-2014, 14:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله
لاكسبريت هو المتداول الالي الي يقوم بعمل الصفقات عوضا عنك :)

forex_lionz
04-06-2014, 19:13
الاكسبيرت هو برنامج تداول الى يتم برمجته من قبل خبير فى الفوركس
ويتاجر اوتوماتيك دون تدخل منك فى اى صفقات

Bouani
04-12-2014, 18:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
الاكسبرت هو برنامج تداول اتوماتيكي
و انا لا أنصحك به الا بعد أن تتعلم جيدا
تقبل مروري

asem ebrahim
04-12-2014, 19:54
الاكسبيرت هو برنامج اضافي لك لكي يتم فتح التداول بشكل الي لكن انت بتشعل الاكسبرت زي مانت عايز يعني تديله الاعدادت وكده زي اللوت ولو هتحدد تيك بروفيت واستوب لوز بس عن نفسي منصحكش تشتغل بيه لاسباب كتيو

sendrela
04-12-2014, 19:56
الاكسبرت هو تجاره آليه يتم برمجتها بحيث تفتح الصفقه حين تتواجد الشروط المطلوبه على الزوج الذى تختاره ومن ثم تفتح الصفقه

ويتم اتخاذ نقاط ستوب لوز وتيك بروفت بطريقه اتوماتيكيه ولكنى لا افضلها اطلاقا لانها من الممكن ان تكون غير موفقه

تحيتى

hunter_world
04-13-2014, 19:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم انا اول مره اسمع عن اسكربيرت دا ممكن حد يفيدك ويفدني مشكور اخي وتقبل مروري

gr53
04-15-2014, 03:34
الاكسبيرت هى طريقة التداول الآلي تفتح و تغلق الصفقات على أساس البرمجة التي تحدد لها
و أنا لا أفضل العمل بها فما أعلمه أن نتائجها خادعة كما أن لها عمرا افتراضيا

محمد مؤمن
04-15-2014, 04:09
الاكسبرت هو عبارة عن برنامج جاهز يقوم بجميع عمليات التداول بالنيابة عن المتداول أي أن الاكسبرت يقوم بفتح الصفقات
سواء صفقة بيع أو شراء ويقوم أيضاً بغلق الصفقة وذلك بناء على إعدادات معينة يستخدمها الاكسبرت

spread
04-15-2014, 12:24
في هذا المجال

SheShe
04-20-2014, 20:02
الاكسبيرت هو برنامج اضافي لك لكي يتم فتح التداول بشكل الي لكن انت من بتشعل الاكسبرت زي مانت عايز يعني تديله
الاعدادت وكده زي اللوت ولو هتحدد تيك بروفيت واستوب لوز وان بس عن نفسي منصحكش تشتغل بيه لاسباب كتيو
تقبل مروري ...

midooo258261
04-20-2014, 20:23
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم الاكسبرت هو عبارة عن برنامج يقوم بالبيع والشراء اوتوماتيكيا من غير تدخل المضارب بناء على استراتيتيجات معينة
وفي قسم خاص هنا للاكسبرتات ممكن تمر عليه هتلاقي فيه موسوعة من الاكسبرتات
تقبل ودي واحترامي

afillane
04-20-2014, 20:29
السلام عليك على حسب علمي فالاكسبيرتات هي برامج تقوم وفقا لتعليمات محددة بالتداول وفتح الصفقات من حسابك نيابة عنك وشخصيا لم اجربها

samoray13
04-29-2014, 15:43
اخي الكريم الاكسبيرتات هي ادات واحدة تثبتها على منصة الشركة التي تعمل بها وطبعا الادات هي معدة مسبقا للمتاجرة بشكل الي على حسابك لكن عليك ان تتاكد من مدى نجاحها قبل ما تستخدمها حتى لا تسبب لك الخسائر

sara ali
04-29-2014, 20:23
الاكسبرت اخي برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات ٱاليا حسب الاعدادات الموضوعة

walid08
04-29-2014, 20:43
السلام عليكم
شكرا لك اخي على السؤال المهم
الاكسبيرات يا اخي هو الية يمكن ان تحملها و تضعها في الفوركس و الهدف منها انها تفتح الصفقات بطريقة الية و مبرمجة

godfather
04-29-2014, 20:52
اكسبيرت تعنى ان انت تجعل برنامج يتحمل على المنصة و يتاجر بشكل مبرمج
بدلا منك فممكن تلاقى صفقات اتفتحت و صفقات اتقفلت و انت معملتش حاجة

forexarabi
04-29-2014, 21:02
السلام عليكم
حسب معرفتى الاولية اخي الكريم الاكسبريت هذا على ما اعتقد هو عبارة عن متاجرة الية
تتم عن طريقة برمجة او اعدادات معينة ولكن للامانة لم استخدمها من قبل
لك الشكر

saad197920
04-29-2014, 22:16
الاكسبريت يا اخى الفاضل هو عبارة عن الاستراتيجيات والخطط الجاهزة التى تقوم انت بتحضيرها مسبقا او
تقوم بشرائها من احدى التجار المحترفين وهى عبارة عن برمجة لمنصة التداول فى وقت معين تقوم بتنفيذ الامر ....

hunter_world
04-29-2014, 22:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم والهي انا معرفش يعني ايه اكسبيرت دا ولا اتعملت بيه قبل كدا اتمنا من يفيدك

abdelaziz 10
05-03-2014, 12:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم والهي انا معرفش يعني ايه اكسبيرت دا ولا اتعملت بيه قبل كدا اتمنا من يفيدك
الاكسبيرت يا غالي هو روبوت يتم برمجته على اسلوب تداول معين فيقوم بالتداول بدلنا بدون تعب ولا طمع بشكل الي
الاكسبريت ببساطة ممكن تسميته بالمتاجر الالي فممكن لو كنت غير متفرغ تشغله على المنصة وتسيبه يعمل وتنصرف

david guetta pes
05-03-2014, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الحبيب هو عبارة عن مجموعة من الاومر توضع في برنامج ينفذ من قبل المنصة
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

mahmoudexr
05-03-2014, 13:20
بسم الله الرحمان الرحيم
انا لا اعلم اخي الكريم للاني لا اتداول
بالتوفيق للجميع ان شاء الله
والسلام عليكم

fatoma elsayd
05-03-2014, 13:40
السلام عليكم بصراحه انا مش بستخدم الاكسبرتات
ولكن انا اللى اعرفه انه استراتجيه زى مؤشرات وهاكذا وبيبقى متحدد ليها دعم ومقاومه وبتفتح صفقات عند نقط معينه اتوماتك
تقبل مرورى اخى وبالتوفيق :) :happy:

creatorman1978
05-03-2014, 13:49
الاكسبيرت اخى انت مش بتعمله ... انت تحصل علية جاهز للعمل لان اللى بيعمله مبرمج .. وهو عبارة عن برنامج او شئ من هذا القبيل ويقوم بتنفيذ الاوامر تلقائيا بدون تدخل منك وفقا لاهداف الاستراتيجية المقصودة ... بالتوفيق

علي دياب
05-03-2014, 14:06
_________________السلام عليكم اعزائي اعضاء المنتدى___________________
الاكسبرت انت ماتعمله....... انت تحصل عليه جاهز للعمل لان اللي يعمله مبرمج

---------- Post added at 11:06 AM ---------- Previous post was at 11:05 AM ----------

هو عبارة عن برنتمج او شئ من هذا النوع يقوم بتنفيذ الاوامر تلقائيادون تدخلك وفقا لاستراتيجية محددة

ahmed morsy
05-07-2014, 17:16
الاكسبرت هو عبارة عن برنامج جاهز يقوم بجميع عمليات التداول بالـنيابة عن المـتداول أي أن الاكسـبرت يقوم بفتح الصفقات
سواء صفقة بيع أو شراء ويقوم أيضاً بغلق الصفقة وذلك بناء على إعـدادات معينة يستخدمها الاكسبرت
تقبل مروري ...

AMLAK
05-07-2014, 17:19
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم ان الاكسبيرتات
هي ادات واحدة تثبتها على منصة الشركة التي تعمل بها وطبعا الادات هي معدة مسبقا للمتاجرة بشكل الي على
حسابك لكن عليك ان تتاكد من مدى نجاحها قبل ما تستخدمها حتى لا تسبب لك الخسائر تحياتي للجميع

الربح من الفوركس
05-07-2014, 17:41
انصحك بالدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى او البحث على اليوتيوب عما تريد وستجد الكثير والكثير وبالتةفيق للجميع

menoer1248
05-07-2014, 17:47
الاسكبريتات هي برماج تقنية كل واحد لها دور وهي موجود في منطقة التذبذبات في المنصة
اما الالية لم اتمكن من تجريبها ربما كنت لا اثق فيها لانها قد تكون مفيدة وبما لا
بالتوفيق

gr53
05-09-2014, 18:44
الاكسبيرت هى طريقة التداول الآلي تفتح و تغلق الصفقات على أساس البرمجة التي تحدد لها
لكني لا أفضل العمل بها فنتائجها خادعة كما أن لها عمر افتراضي

sabirdaba
05-14-2014, 15:26
الاكسبيرت اخي هو اداة يمكن ان تقوم هي بالمتاجرة بشكل الي عوضا عنك طبعا الامر سهل وهناك اكسبيرتات تكون خاصة بازواج محددة وكذلك تتاجر على فريمات محددة

MAGDYABDO
05-14-2014, 15:28
الـسـلام علـيـكـم ورحـمـه الـلـه وبــركـاتـه
الاكسبيرت هو نظام للمتاجره الاليه حسب شروط تحددها انت او يحددها مبمروج الاكسبيرت
ولكنى لا انصحك به لانه مهما كان اله ويفتقر الى حس الخطر الموجود فى الانسان

haffoudhi
05-14-2014, 18:09
ان كان عدك فلوس كثير روح اشتري واحد ومش بعيد يطلع اي كلام لانه مافيش خير من التعلم والمتاجره المباشره والسلام

omdameeter
05-14-2014, 18:30
الاكسبرس دة حضرتك برنامج بتقوم انت بضبتة على تنفيذ صفقات معينة عند نزول او صعود زوج الى حد معين والبيع او الشراء فى وقت تحددة انت واكيد بتكون عامل استوب لوز واكيد بتكون مظبط نسبك على مكسب

mvpopcina
05-14-2014, 18:31
ياريت حد يفيدنى
اخواني الكرام
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله
الاكسبرت ياغالي هو مثل برنامج يقوم بالتداول بالنيابة عندك كل اكسبرت ومميزاته واستراتجيته

ahmed abozeid
05-14-2014, 19:51
السلام عليكم
اخى الكريم اعتقد ان هناك حاليا الكثير من المنصات الجاهزة التى تكون قواعد المتاجرة جاهزة بالاكسبريتات واتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله

---------- Post added at 07:51 PM ---------- Previous post was at 07:39 PM ----------

السلام عليكم
اخى الكريم هناك الكثير من الشركات التى تعمل فى هذا المجال والتى تختلف من شركة لاخرى ولكن هناك شركة انستا المتميزة فى سوق الفوركس والتى تتمتع بمصداقية عالية

rami007
05-16-2014, 21:24
السلام عليكم
مساء الخير الاكسبير هو هو المتداول الالي الذي يتداول
مكانك بدل التداول اليدوي لكن انا كمبتدا لا احبذ التداول
الالي لانه غير ملائم لانك الان في فترة العلم
ومحتاج للمعلومة مهما كانت صغيرة
لذلك يجب ان تتخلى عنه سلام
سلام تحياتي
بالتوفيق

soula
05-16-2014, 21:32
تقبل مروري

BrahimForex
05-17-2014, 00:05
الاكسبيرت هي خاصية موجودة في الفوركس يقوم المتاجر ببرمجة مؤشر لكي يقوم بالمتاجرة لوحده عند اغلاق الحاسوب

poop3
05-17-2014, 01:05
اهلا وسهلا بكم اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
اكسبرتات ومؤشرات دى حاجات بتستخدمها فى التحليل اخى الكريم
بالتوفيق للجميع هنا ان شاء الله

mohamed omara
05-17-2014, 09:04
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركات
والصلاة والسلام على محمد على اله محمد
تعريف اكسبيرت هو متاجر الى يقوم بالمتاجره بدلا منك بطرق مختلفه انت تقوم بأعطاه الطريقه التى يتاجر بهااا وسوف يتاجر
اما ازاى تصنع متاجر الى دا موضوع يطول شرحه
ممكن تبحث فى المنتدى على الشروحات التى توصلك تعلم البرمجه للاكسبرتات وان شاء الله التوفيق

medo.66543
05-20-2014, 19:25
الاكسبيرت اخى انت مش بتعمله ... انت تحصل علية جاهز للعمل لان اللى بيعمله مبرمج وهو عبارة عن برنامج
او شئ من هذا القبيل ويقوم بتنفيذ الاوامر تلقائيا بدون تـدخل منك وفقا لاهداف الاستراتيجية المقصودة
تحياتي

ali.22595
05-25-2014, 21:05
السلام عليكم
اخي الكريم الاكسبيرتات هي ادات واحدة تثبتها على منصة الشركة التي تعـمل بها وطبعا الادات هي معدة مسبقا
للمتاجرة بشكل الي على حسابك لكن عليك ان تتاكد من مدى نجاحها قبل ما تستخدمها حتى لا تسبب لك الخسائر

adnen ben
05-25-2014, 21:08
السلام عليكم...فيما اعتقد ان الاكسبرتات هي عبارة عن برمجيات تقوم بمراقبة السوق بدلاً منك، و بالتالي تقوم بتنفيذ التداولات بناءاً على معاملات محددة مسبقاً. على عكس البشر، فإنها قادرة كذلك على مراقبة المؤشرات و مستويات الدعم و المقاومة و العديد من العوامل الأخرى في أطر زمنية متعددة و إتخاذ قرارات فورية.

maao2008
05-25-2014, 21:09
اخي الكريم الاكسبريت هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة وعدت بتوفيره لزبائنها ما عليك الا الانتضار اتمني لك التوفيق
تحياتي

INTHENAMEOFALLA
05-26-2014, 20:51
يا اخى الفاضل الاكسبيرت هو نظام ببرنامج وضعته الشركة ومن السهل وضعه على منصة التداول وهو بسيط جداً يقوم بالتداول بدلا منك فى الصفقات التى تفتح على المنصة

LTF
05-26-2014, 21:11
السلام عليكم و رحمة الله
الأكسبرت هو برنامج مكتوب بلغة برمجية معينة يقوم بفتح و غلق مراكز ( اي عمليات بيع و شراء) تنصب في الميتاترايدر و تصبح جاهزة للمتاجرة كبديل عن المتاجرة اليدوية

محمد السيد محمد
05-26-2014, 22:26
اكسبيرت يعني برنامج صغير يضاف الى منصة التداول بطريقة خاصة يقوم بالتجارة نيابة عنك
ويمكنك ان تعل في اعداداته ليعمل بالطريقة التي تريد .. وانت لا تستطيع عمله الا اذا تعلمت لغة البرمجة للغة الميتادريدر
والاكسيبرتات الجاهزة لا تستطيع ان تشغلها الا على النحو الذي يوضحه لك من اخترعها

anamoody
05-27-2014, 06:12
اخى الكريم الاكسبيرتات هى نوع من التداول و يقوم به برنامج و هو متداول الى يهدف اليه المتداولين اعتقادا انه
سيجلب لهم ارباح اكثر مما هم يقومون وانا لا افضلها لانها لا تعطيك الخبرة التى تمكنك من الربح فى المستقبل

zezo-89
05-27-2014, 09:22
اخى الكريم الاكسبرتات هى طريقة للتداول يتم تركيبها وتعمل بشكل آلي وتفتح الصفقات على الاساس الذى صنعت علية
تمنياتي بالتوفيق للجميع

abo heba
05-27-2014, 11:16
اهلا بك
اكسبيرت هو برمجه لمؤشر او استراتيجيه لكى تقوم بالتداول الالى بدون ىا تدخل منك ولا اعتقد انها ستكون بنجاح التداول اليدوى
لاننى جربت الكثير منها وهناك العديد منها ويمكنك ان تجربها كما تشاء

payza
05-29-2014, 14:50
اللي اعرفه
الاكسبريت هو متاجر الي يتم برمجته من طرف مبرمج ويعمل الاكسبيرت اليا ...

----------------------------------------------------

xdorex
05-29-2014, 15:12
الاكسبرتات هي السبب الرئيسي في خسارة الاموال في اغلب الاحيان ولا يجب الاعتماد عليها ابدا
بصراحه لم يسبق لي ان تركت اموالي في أيدي الاكسبرتات

el andaloussi
05-31-2014, 00:14
الإسكريبت يا أخي على ما أضن هو إستراتجية معينة يقوم
مبرمج ببرمجتهـــا ويقوم بوضعهــا في المنتديات أو بيعهــا هذا ما اضنه وشكرا

milanowolf
05-31-2014, 00:18
الاكسيبرت عبارة عن ملف مبرمج على ان يفتح ويغلق الصفقات ليا يعنى يتاجر
نيابة عن صاحب الحساب طبعا الاكسيبرت ممكن يكون ناجح وممكن يتسبب
فى مرجنة الحساب

waleed hassona
05-31-2014, 11:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى بمنتدى فوركس العرب الكرام اخى الكريم الاكسبيرت
عبارة عن برنامج يضاف الى الميتاتريد وهو يقوم بفتح صفقات وغلقها حسب الاستراتيجيه المبرمج عليها

Jo.Cena
05-31-2014, 12:14
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
الاكسبرتات الجاهزة هي التي تكون برمجت من قبل ويمكنك تحميلها من الويب اما الغير جاهزة هي التي يجب عليك ان تبرمجها بنفسك

Nadia Hatim
06-09-2014, 22:28
اخـي الفـاضل .. هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني
المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب
المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة . تحياتي

ehab_salah
06-16-2014, 15:18
السلام عليكم .. هناك سم خاص بالبرمجة والاكسبرتات الجاهزة
والتطوير لها هنا في المنتدي وان شاء الله تخرج بمعلومات كثيرة جدا
...
تحياتي

doaa sary
06-16-2014, 16:38
الاكسبرت هو برنامج للمتاجرة
برنامج الى
بتضعه ع المنصة ويقوم بالاوامر ويدسك تنفيذ للصفقات بدون تدخل منك بس رايى الشخصى انة فاشل
فى قسم للاكسبرت بالمنتدى تقدر تبص علية وتستفاد اكتر

hellelali2
06-16-2014, 16:44
الكسبيرة هو عبارة عن برنامج الي يقوم بالتداول وفق مؤشر معين للدخول والخروج ويتم تعين المؤشر من قبل المبرمج او المتداول
لان المتداول هو اللدي يكلف المبرمج بمساعدته في انشاء اكسبيرة يغنيه عن التداول اليدوي

ynwa1892
06-16-2014, 16:44
السلام اخي
هو برنامج موضوع في منصة التداول يقوم بفتح الصفقات تلقائيا حسب الاعدادات التي فيه
لا انصحك به اخي فهو غالبا ما يكون مخسر

mmidom
06-16-2014, 17:00
الاكسبرتات هي عباره عن برنامج تداول الي يقوم بالبيع والشراء اوتوماتيكيا بدون الرجوع للمتاجر بناء على استراتيجيات معينة ولكنه خطير لانه في الاخر يعطي مارجن كول

afillane
06-16-2014, 17:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاكسبيرتات هي برامج للتداول تنوب عنك في فتح واغلاق الصفقات وفق بيانات خاصة الا اني لا افضلها

GM.LAVAL
06-19-2014, 09:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . بسم الله الرحمن الرحيم ...
اخى الكريم الاكسبريت هو ربوت للتاجرة بدلا عن التاجر ولكنى لا انصحك به ابدا لانه يجب عليك ان تعتمد على نفسك فى التجارة وليس الة ولكى تصل للنجاح ايضا

RomanyMoreed
06-19-2014, 09:52

شوف حضرتك الاكسبرت ده بيفتح صفقات لوحده اول ما تتم شروط الاكسبرت من نقاط دخول المبرمج عليها يدخل صفقات لوحده

chomehdi
06-22-2014, 14:17
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق
شكرا على تقديم هدا الموضوع فهو مفيد جدا تحياتي أخي

rami007
06-28-2014, 22:54
السلام عليكم
الاكسبيرت هى طريقة التداول الآلي تفتح
و تغلق الصفقات على أساس البرمجة التي تحدد لها
لكني لا أفضل العمل بها فنتائجها
خادعة كما أن لها عمر افتراضي
سلام تحياتي
بالتوفيق

Skrizar
06-28-2014, 23:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم
انني لا ازال مبتدئ في المجال ، و لا اعرف معناه ، و اتمنى من الاعضاء ان يشرحوه لك

ansaldo
06-29-2014, 00:19

nour nour
06-29-2014, 00:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الفاضل الاكسبرتات هي عباره عن برنامج تداول الي يقوم بالبيع والشراء اوتوماتيكيا بدون الرجوع للمتاجر بناء على استراتيجيات معينة ولكنه خطير لانه في الاخر يعطي مارجن كول عشان كدا انا منصحش به وانصح بالتعامل مع الاستراتجيات العاديه اخى تقبل مرورى وبالتوفيق ان شاء الله لك وللجميع:)

gr53
07-17-2014, 20:38
لكني لا أفضل العمل بها فنتائجها خادعة كما أن لها عمر افتراضي فالمتاجرة اليدوية أحسن

اسامه أحمد
07-17-2014, 20:49
السلام عليكم الاكسبريت هى مجموعة اوامر تعمل بشكل الى عند حدوث شروط معينة تحددها انت

عاشق الفوركس
07-17-2014, 20:51
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم، الاكسبيرت هو التدوال الالي يقوم بدل الانسان وتبرمج له اعدادت انت وهو يشتغل عليها ،مع تمنياتي بالنجاح الدائم و المتواصل ان شاء الله ,

yacrao
07-17-2014, 20:53
الاكسبيرتات هسي استراتيجية مشغلة لتعمل اوتوماتيكيا لكنها غير جاهزة لمجابهة الامور الطارئة للسوق لهذا انصحك ان تتجنب الاكسبيرتات نهائيا

بشير حمدان
07-17-2014, 20:58
السلام عليكم
الاكسبرت هو برنامج يتم برمجته على استراتيجيه معينه ويقوم هو بالبيع والشراء الالى حسب الشروط دون تدخل فى العاطفه اطلاقا . عمله يحتاج الى مبرمجين محترفين ويوضع على الشارت فى فلودر اكسبرت . ولا انصحك به اطلاقا ..

Rachiiids
07-17-2014, 21:29
أنا أييضا عضو جديد و أريد أن اتعلم و ان شاء الله نججد من يساعدنا في هذا المشوار
لأنه فعلا أمر رائع يلزمه فقط بعض الصبر

egymax3d
07-17-2014, 21:31
موضوع كويس جدا للنقاش واتخاذ اراء الاخرين من اصحاب الخبرة كى يستفيد منهم الاعضاء الجدد وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

jadallah1
07-17-2014, 21:33
الاكسبرت يقوم بفتح الصفقات اليا حسب الاعدادات الموضوعة فيه

maghribia
07-17-2014, 22:37
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
الاكسبرت فهو معمول لكي يتداو به المتداول
به بطريقة اوتوماتيكية يعني انه لا يتداول بيده

تقبل احتراماتيى

hema2013
07-17-2014, 22:43
سلام عليكم ورحمة اللة وبكاتة مشكور اخى العزيز على هذا الموضوع المفيدولابد من معرفة ماهو الفوركس هو سوق تجارة واستثمار العملات وازواج العملات مثل اليورو دولار وكمان الين اليابانى
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

عاشق الفوركس
07-17-2014, 22:45
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم ،الاكسبيت لداة تتدوال مكانك انت وفق الاعدادت التى تبرمجها لها ،بالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام ان شاء الله

maha elsayed
07-17-2014, 22:55
السلام عليكم و رحمة الله اخي الكريم انا مش عارفه يا اخى لانى
ما زلت جديده فى الفوركس عموما يا اخى تقبل تحياتى

عدي
07-17-2014, 23:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...اهلا بك اخي الكريم موضوع جميل بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ليك ان شاء الله

mounim1994
07-17-2014, 23:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته اهلا و سهلا بالاعضاء الكرام
اخي الكريم انا مازلت مبتدئ و ليست لي الخبرة الكافية للجواب

malak_maloka
07-18-2014, 00:44
اعتقد ان الاكسبريت ده هو البيفتح الصفقات لوحدها اليا يعنى
وده اسمع انه برنامج عن طريق الميتاتريد انت ممكن تسأل الشمرفين وهما هيفيدوك

poop
07-18-2014, 03:17
مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى
دااا انتا واضح انك لساا فى اول الطريق
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى الكبير

ahdtoaa
07-18-2014, 03:20
السلام عليكم ورمضان كرييم
الاكسبيرت ياصحبى هو برنامج تقدر من خلاله انك تاخد صفقات جماعيه وكتيير بيستخدمه وقت الاخبار
المههمه ويستغلو حركة السعر القويه بس بالاكيد انه ليه مخاطر برده ولازم اللى يستخدمة يكون متقنه موفق ان شاء الله

عدي
07-18-2014, 16:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...موضوع مفيد جدا اخي و جميل مفيد للجميع بارك الله فيك و زادك من الربح الوفير و بالتوفيق ليك ان شاء الله

Yopi
07-24-2014, 22:48
السلام عليكم ورحمة الله
اخي هناك اكبرتات مجانية و هناك اخرى مدفوعة الاجر تشتريها لتظعها على الميتاتريدر و تعمل بها بالتوفيق للجميع ورمضان كريم

fte2020
07-27-2014, 19:40
انا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية
البرامج يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة وحسب علمي فان الشركة

BOULBOUL2
07-28-2014, 15:11

dockerz
07-28-2014, 22:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم دا تقريبا احاجا انت بتعملها وبتعمل اومرك الي انت عملتها دي بس

ansaldo
07-30-2014, 11:23
اهلا وسهلا بجميع اعضاء المنتدى يا ربت تكونى بخير
فيه اكسبرتات جاهزا ان شاء الله
بالتوفيق للجميع فى هذا المنتدى الرائع

gaa75
07-30-2014, 13:08
هى نظام تتداول الى نت تضع الاكسبيرات وهى تفتح وتغل الصفقات بشكل الى
ولكن الاكسبيرات لن تكون مناسبة ف كل وقت لس معى كل تاجر

payza
07-31-2014, 21:55
مفهوم الاكسبرت يا غالي هو برنامج للتجارة الالية يعني هو بيتاجر لو حده علي المنصة من غير تدخل منك
وانت تسيبة بس تشوف المنصة كل شوية بالتوفيق للك يا اباشا

forex24day
08-04-2014, 14:28
كيف الحال اخي الكريم اود ان اشكرك علي الموضوع
اخي الحبيب هو عبارة عن مجموعة من الاومر توضع في برنامج ينفذ من قبل المنصة فيصبح هو الذي يأخد الاوامر و ينفذها نيابة عنك
و في الاخير تقبل كل احترامي

gr53
08-05-2014, 01:40
لكني لا أفضل العمل بها فنتائجها خادعة كما أن لها عمر افتراضي

محمود مرعى
08-05-2014, 06:15
ياريت حد يفيدنى
الاكسبيرت ده يا اخى هو عبارة عن برنامج حضرتك بتنزله من على النت وتقوم بتحميله على منصة الميتاتريدر الخاصة بانستا او منصة اخرى وتقوم بتحديد الخصائص
الخاصة بيه وتقوم بتشغيله الاكسبرتان من خلال انك تضغط على كلمة اوتو تريد فى المنصة وتخليها اون او لونها اخضر وكده هو بيتاجر تلقائيا بدون الرجوع اليك

mohamedsaber
08-05-2014, 07:35
اولا اخي المتاجرة نوعين اليا ويدويا ، اذا اردت ان تعتمد علي نفسك وخبراتك في المتاجرة ومتابعة السوق بنفسك هذة تكون متاجرة يدوية بينما اذا كنت لا تريد ان تتعب في التعلم او تريد ان تعمد علي خبرات الاخرين ممكن تشتري منهم الاكسبيرت ودا برنامج بتربطه بالميتاتريدر وبيفتح الصفقات بدون تدخل منك حسب الاعدادات اللي فيه

شيراز120
08-05-2014, 07:44
السلام عليكم اخي الكريم الاكسبريت يعني المتداول الالي الذي أما تصنعه بنفسك أو تشتريه عن طريق
مواقع بيعها و غالبا ما يكون باهظ و هو يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات المبرمجة

aysamiman
08-05-2014, 15:39
تقبل مروري أخي الكريم

---------- Post added at 12:39 PM ---------- Previous post was at 12:18 PM ----------

تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
فى اكسبرتات متخصصه فى ذلك ابحث عنها فى جوجل
بالتوفيق للجميه يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

mohamed bnali
08-05-2014, 15:49
عزيزي المحترم لا احب هده الاكسبرتات لانني كنت اتصورها خاصة بالشركات واقول اتعلم بيدي وبنفسي ولا اتكل على اكسبريت واليوم وقداصبحت برامج تركب على الاجهزة وصار من له خبرة فيا لبرامج يبرمج اكسبيرت ليداول بدلا عنه وقد سمعنا ان الشركة ستوفر لزبنائها مجانا الاسكبرياتات توضع ا على المتاتريدر وتحمل كما تحمل الاشارات والخطوط وغيرها
وهدا لا يضر فمفروض ان نتعلم الاشياء وتعلم الاشياء افضل من جهلها ولو كانت حرام
وتقبل معرفتي

ahora
08-20-2014, 05:15
الاكسبرت هو متداول الي تقوم بتركيبه في منصة الميتا تريدر و يفتح هو صفقات نيابة عنك
عادة توجد فيها الكثير من المشاكل كما لا تنفع اصحاب الحسابات الصغيرة

lakamora221
08-20-2014, 13:00
أخي الكريم الأكسبرت هو برنامج للتداول
الألي و أنصحك بالأبتعاد عنه و من الأفضل التداول اليدوي
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا

Wassa04
08-20-2014, 14:25
مرحبا اخي الكريم الاسكبيرتات هي ما يقصد بها التداول الالي
لكن بالنسبة لي لا افضل دلك التداول اليدوي افضل و اضمن تقبل مروري

عدي
08-20-2014, 23:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...موضوع مفيد جدا اخي الكريم بارك الله فيك و زادك من الخير و اتمني لك التوفيق

Achraf.Ghorbel
08-21-2014, 01:12
لا يااحى ليست مؤشرات بل هى طريقة للتداول يتم
تركيبها وتعمل بشكل آلي وتفتح الصفقات على الاساس
الذى صنعت علية وانا لا احب العمل بها ابدا
وبالتوفيق للجميع

marouansat
08-25-2014, 20:18
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
لا يااحى ليست مؤشرات بل هى طريقة للتداول يتم تركيبها وتعمل بشكل آلي وتفتح الصفقات على الاساس الذى صنعت علية
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

حمدان
08-25-2014, 21:03
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لم اجربه اطلاقا ولكن حسب
ما سمعت انه برنامج يتم تحميله
على الميتا فور يفتح صفقات بشكل آلي

afillane
08-25-2014, 21:10
الاكبيرت اخي الكريم هي برامج يتم صناعتها للتداول الالي وفق شروط ومعايير
وهناك عدة ويبينارات تعلم طرق ابتكارها

sharshabil
08-26-2014, 00:36
الاكسبرت هة برنامج صغير تضيفه لى المنصة
اليتاتيرلايدر و هو برمج لعمل عمليالت معينة و بمنطق معينة و هناك الطثير الكثير على الانترنت

abdelaziz 10
08-28-2014, 20:12
الاكسبيرت يا اخي تعني بالعربي الخبير اي هو عبارة عن متاجر الي يتاجر كما برمجناه
بالتالي نجاح الاكسبيرت او فشله رهين بالاستراتيجية التي برمج عليها ناجحة ام فاشلة

ndoe
08-28-2014, 20:22
الاكسبريت دا بيكون مبرمج على استراتيجية معينة وهى تقوم بالعمل بفردها بشكل آلى
وطبعا العمل علية بيكون خطر جدا بالتوفيق

OLSOPIDRO
08-28-2014, 20:28
السلام عليكم
اخي الكريم دى مؤشرات مصنوعه من خبراء ومحترفين فى منها بيباع بالفلوس وفى منها مجانا يعنى مؤشرات كتيره بانواعها مثل كدا المؤشرات الى عندك فى منصه الميتا سواء الموفينج او الماكد او غيره وغيره وتركيبها بقى شاهد اى شرح فيديو سواء فى مكتبه المنتدى التعليميه او اليوتيوب عشان تشوف بعينك فى الفيديو وتفهم تركيبها بشكل صحيح وشكرا
تقبلو تحياتي

lyes1977
08-28-2014, 20:56
السلام عليكم ورحمة الله نعالى وبركاته
تعم يا اخي الكريم ان تقنية الاكسبيرتات هي عبارة عن برامج يتم تحميلها وتسطيبها على منصة الميتاتريدر ودورها انها تقوم بفتح وغلق الصفقات بصفة الية حسب البرمجة التي تتم بها ويمكنك التواصل مع بعض الاعضاء المختصين في بيع الاكسبيرتات وشكرا

choroukguid
08-28-2014, 21:01
مشكور على الموضوع !!
الاكسبرت هو المحترف !! هو احدى طرق التداول الالية !! غالبا ما يكون باهظ الثمن !!

sharshabil
08-28-2014, 23:48
الاكسبرت ممكن ان تعمل بها من خلال نسهها في ملف الاكسربت
دتخال ملف المنصة الميتاتريدر في الحاسوب و تغلق لابمنصى و تفتحهل من جديد

Elrayes
09-20-2014, 14:46
الاكسبرت هو نظام التداول الالي و انا لا افضله علي الاطلاق و عمله بيكون عن طريق واحد مبرمج بيعمله و اضافته علي المنصة
و هو بيبدا يفتح و يقفل الصفقات حسب ما تم برمجته و ده اخطكر ما فيه انك مش بتتحكم ولكن الاكسبرت هو المتحكم

mohamed.atef
09-30-2014, 01:38

فريــــد
09-30-2014, 04:53
هذا سمعت عنه كثيرا لكني بصراحة لم اهتم
به وفيما بعد تبين لي ان يعني المتداول الالي
وهو طبعا برنامج الكتروني كبقية البرامج
يعمل على فتح وغلق الصفقات حسب المعطيات
المبرمجة وحسب علمي فان الشركة

awa
10-02-2014, 18:50
الاكسبيرت هو برنامج زى اى برنامج و لو شغلته هيساعدك فى
التجارة و ممكن يفتح صفقات بدلا منك و يغلقها كمان

ahora
10-02-2014, 19:32
الاكسبرت هو نظام تداول بشكل الي يمكنك من انجاز الصفقات بدون تدخل منك
في العادة الاكسبرتات المدفوعة الثمن افضل من المجانية لانها تحقق نتائج جيدة

mostafa gamal
10-02-2014, 22:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .... يوجد قسم خاص في المنتدي عن الاكسبرتات ستجد فيه مختلف انواع الأكسبرتات
جعل الله يومكم خير من امسكم و غدكم خير من يومكم .......... تحياتي

mody555
10-03-2014, 11:34
نسبة الأرباح المرتفعة، لا يسمح هذا النوع المعاكس لنسبة المخاطر/المكاسب بتحقيق نجاح طويل الأجل. واقتباسًا عن سلسلة ميزات التاجر الناجح الصادرة عن الدايلي أف أكس، يصرّح دايفيد رودريغيز:

mohammed hussien
10-07-2014, 09:43

amermazzen
10-07-2014, 10:27
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم الأمر واضح الإكسبريد هو برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات لآليا حسب الاعدادات الموضوعة فيه انا شخصيا لأا أحب التعامل مع هذه البرامج أنا المتاجرة المباشرة معتمدا على نفسيب وحسب امكانياتي التي انا تعمت عليها خاصة عن طريق الحساب التجريبي.

forexii
10-10-2014, 12:39
الاكسبيرت اخحي هو عبارة عن برنامج لفتح صفقات
بطريقة الية و هو مبرمج للتداول اليا دون تدخلك انت

Dr.Forex
10-10-2014, 13:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاكسبيرت اخي الكريم هو عبارة روبوت يتداول لوحده بحسابك انا صراحه ما افضل ه النوع من التداول

belhadj
10-10-2014, 20:41
مرحبا صديقي العزيز عضو منتدى فوركس العرب الرائع لك مني أجمل وأفضل التحية والشكر على موضوعك الرائع هذا وننتضر منك الجديد أخي العزيز للستفادة والتوعية

abdelhak redouane
10-10-2014, 21:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار انا جد متاسف لاني لم استطع ان افيدك في هذا الباب لاني لا اعرف الاكسبراس ارجو ان تجد من يفيدك ويفيدنا من الاخوة الاعضاء في المنتدى
بالتوفيق للجميع

Ahmed2020eg
10-11-2014, 00:29

algeria
10-19-2014, 21:23
أخي الكريم الأكسبرت هو برنامج يقوم بالتداول أليا في سوق الفوركس
أرجوا ان أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا جزيلا لك

محمد ميدو
10-19-2014, 21:29
الاسكبيرت ده فايلات تحملها عندك على الميتاتريدر
ويقوم هو بعمل الشراء والبيع تلقائيا فهو مؤشر منصوع

gabnh
10-20-2014, 01:28
شوف ياغالى
الاكسيبرت عبارة عن ملف مبرمج على ان يفتح ويغلق الصفقات
اليا يعنى يتاجر نيابة عن صاحب الحساب طبعا الاكسيبرت
ممكن يكون ناجح وممكن يتسبب فى مرجنة الحساب

antonioforex
10-20-2014, 04:04
السلام عليكم
بالنسبة لي اخي انا لا اتاجر على الاكسبرتات كثيرا و اقضل الاعتماد على
نفسي في العمل افضل و اتمنى لك التوفيق .

adel0
10-20-2014, 04:13
السلام ورحمه الله وبركاته انا اشكرك علي الثقه الكبيره لكي تسالنا عن الاكسبرتات السبب الرئيسي وراء هذا الحساب ، هو تمكين حتى المتداولين الصغار من التداول كما المتداولين الكبار.

abdelloo31
10-20-2014, 04:18
هو المتداول الالي الذي يتداول مكانك بدل التداول اليدوي لكن انا كمبتدا لا احبذ التداول الالي لانه غير ملائم لانك الان في فترة العلم ومحتاج للمعلومة مهما كانت صغيرة لذلك يجب ان تتخلى عنه

محمود مرعى
10-20-2014, 04:42
ياريت حد يفيدنى
الاكسبرت يا اخى الفاضل هو عبارة عن برنامج الى مثله مثل المتداول الالى حضرتك ممكن انك تحمله على المنصة وتتاجر بيه عادى وهو عبارة عن برنامج بيقوم بفتح وغلق
الصفقات بطريقة الية انا بصراحة لا افضل العمل بيه لانه مجرد اله ممكن انه يكسب او يخسر وانا مش هدى الرصيد بتاعى لاى حد يتاجر بيه مهما كانت كفائته ودقت النتائج

aliali
10-20-2014, 04:44
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

abdelrazek hassan
10-20-2014, 10:34
السلام عليكم اخي نعم الاكسبرت هو نوع من االداوت الاليه ادي يقزم بفتح الصفقات الاتوماتكيه ولكن بالضبط الدي موجود فيه حسب اعداداته وبالتلي فانه يعرض لك الصفقه وباربحها وتكون االكسبرتات في متجر الميتاتريد

adil17
10-20-2014, 10:38
اخي الكريم الاكسبيرت هو مؤشر يتم برمجنته من طرف محترفين و يكون عبارة عن استراتيجية ملخصة فيه

ProForex
10-20-2014, 12:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاكسبيرتات هي برامج تداول آلية مبرمجة من طرف المبرمجين لا أفضل العمل بها والمتاجرة بها

dellos
10-20-2014, 12:13
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز اكسبيرت هو برمجة خاص يعني تقوم ببرمجة اكسبيرت فيه استراتجية خاص بك واكسبيرت تقوم بوضع في الميتاتريد ويقوم بتداول
الاليا

payza
10-20-2014, 17:30
هو برنامج آلي او هى طريقة التداول الآلي تفتح و تغلق الصفقات على أساس البرمجة التي تحدد لها
لكني لا أفضل العمل بها فنتائجها خادعة كما أن لها عمر افتراضي ........

ahmed mohamed10
10-20-2014, 17:35

malika01
10-20-2014, 20:21
و هو الذي يفتح الصفقة اليا و يغلقها اليا و من خلال متابعتي لعدة اكسبرتات فانها كلها فاشلة و الكثير من
امن التجار يبيعونها و لو كان فيها الخير و المال لما باعوها مقابل المال

afillane
10-20-2014, 20:23
الاكسبيرتات هي برامج للتداول الالي
لكن اخي الفاضل انا لم اجربها من قبل ولا احلم بذلك لاني اسعى للاحتراف

Ahmed2020eg
10-20-2014, 22:56

ashrafshawky
10-20-2014, 23:15
اخى الفاضل اتمنى ان تكون استفدت من الاجابات المتعددة للاخوة اصحاب الخبرة وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

Thantoss
10-20-2014, 23:50
الاكسبريت عبارة عن اداة او اضافة للميتاتريد
تعمل بأشكل الي
يعني تقوم بالتحليل وفتح الصفقات واغلاقها بشكل ألي
وفي العدد من الاكسبرتات فالمنتدى
وفي ايضا سلسلة لاحد الأعضاء الكرام
كل ماعليك انك تكتب في خانة البحث
كلمة : سلسلة الأكسبرنات
وراح يطلع لك اشياء تعجبك

Murad
10-21-2014, 00:03
الاكسبرتات أخي الكريم هي عبارة عن نظام للتداول الآلي وهي تحتاج الي شخص يعرف لغات البرمجة حتي يتمكن من صنع الاكسبرتات

calom
10-21-2014, 00:18
في هذا المجال

benchou-ahfd
10-21-2014, 00:59
الاكسبيرت هو برنامج يمكن تحميله على الميتاتريدا و هو برنامج معد سلفا لفتح الصفقات اليا وفق استراتيجية معينة و يمكنك تحميله او شراءه

wampl
10-21-2014, 13:14

AMLAK
10-24-2014, 23:17
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الاكسبيرت هى طريقة التداول الآلي تفتح و تغلق الصفقات على أساس البرمجة التي تحدد لها لكني لا أفضل العمل بها فنتائجها خادعة كما أن لها عمر افتراضي بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

شبه منحرف
10-24-2014, 23:25
الاكسبرت هو عباره عن برمجه معينه تعتمد على تجربيه على حسابات تجريبيه اولا واذا كانت طريقة الشخص شايف انها ناجحه فانه يبرمجها وتسمى بالاكسبرت وممكن اى شخصيفهم فى البرمجه يعملهولك

zouhirflava
10-26-2014, 11:48

forexabdo2014
10-27-2014, 07:03
وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته
تمنياتى لك بالتوفيق والربح

Ahmed2020eg
10-27-2014, 15:37

tedjboyka
10-27-2014, 15:55
لاكسبيرت هو التاجر الألي الذي أما تصنعه بنفسك

haythem99
10-27-2014, 16:34
الاكسبرت اخي برنامج يحمل في الميتاردير وهو يقوم بفتح الصفقات ٱاليا حسب الاعدادات الموضوعة فييه السلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جدا بصراحة ومفييد جدا

ranou
10-27-2014, 22:03

ahmedplus
10-27-2014, 22:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الحبيب فى الله اتمنى لك دوام الصحه والعافيه واتمنى لك الخير دائما ان يرزقك الله من حيث لا تحتسب واتمنى من الله ان يجعل مشاركاتك فى ميزان حسناتك وننتظر منك المزيد واتمنى ان تتقبل مرورى الكريم وجزاك الله كل خير
امتنى من الجميع ان يفيدونا

tedjboyka
10-27-2014, 22:33
الاكسبرتات يا اخى الفاضل دى مؤشرات مصنوعه من خبراء ومحترفين فى منها بيباع بالفلوس وفى منها مجانا يعنى مؤشرات كتيره بانواعها مثل كدا المؤشرات الى عندك فى منصه الميتا سواء الموفينج او الماكد او غيره

mida2014
10-27-2014, 22:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي انصحك بعدم استعمالها واستعمل تحليلا تك الشخصية وطبقها اخي احسن
تقبل مروري اخي الكريم

maha forex
10-27-2014, 22:54
لســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه ....... شكرا يا اخى ع طرح موضوع الاكتر من رائع
والمفيد والمهم لاى عضو يا ااااخىة ووهووو الاكسبيرت يا اخى

eslamsallam
10-27-2014, 23:10
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جدا بصراحة ومفييد جدا

أسماء نعناع
10-29-2014, 18:08

pacMAN
10-29-2014, 18:12
أنا أنصحك بأن تتجه إلى المنتدى التعليمي أولا ستجد إن شاء الله ظالتك و كل ما تبحث عنه
تقبل مروري و طاب يومك صديقي العزيز

midouknight
10-29-2014, 18:15
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
مرحبا بأعضاء المنتدى
الاكسبيرت هو برنامج ألي يضاف ل المنصة ل فتح الصفقات اتوماتيكياً حسب إستراتيجية معينة

tedjboyka
10-29-2014, 18:24
تقبل مروري أخي الكريم

gamlpm
10-29-2014, 22:37
الاسكبريتات هي برماج تقنية كل واحد لها دور وهي موجود في منطقة التذبذبات في المنصة
اما الالية لم اتمكن من تجريبها ربما كنت لا اثق فيها لانها قد تكون مفيدة وبما لا
بالتوفيق

حسنى صادق
10-29-2014, 22:44
انصحك ان تتجة الى القسم التعليمى بهذا المنتدى فهو ملىء جدا بكل مناحى المعفة و التعى تعتبر من اهم الاقسام فى المنتدى على الاطلاق

qamlp
10-30-2014, 03:17
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله

gabnh
10-30-2014, 16:14
اخى الكريم الاكسبيرتات هى نوع من التداول و يقوم به برنامج و هو متداول الى يهدف اليه المتداولين اعتقادا انه
سيجلب لهم ارباح اكثر مما هم يقومون وانا لا افضلها لانها لا تعطيك الخبرة التى تمكنك من الربح فى المستقبل

alsatry2014
10-30-2014, 16:15
الاستراتيجيه هى عباره عن مؤشر او اكثر من المؤشرات والدخول فى الصفقات حسب ما تراه مناسب
النصائح كثيره جدا واعتقد ان المنتدى هنا ملىء بها ويمكنك ان تتابعها

salichou
10-30-2014, 22:42
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد
انا حقا لم اشتغل ابجا باي امسبيرة و لا اعلم به شئا