PDA

View Full Version : هل أنت راض عن ربحك في الفوركس؟

o123
05-15-2019, 18:44
أنا غير راضٍ على الإطلاق عن ربح الفوركس
وأعتقد أنه ليس ربحًا معقولًا.
كل تجربة وتجار ناجحين يكسبون آلاف الدولارات لأنهم يستخدمون إشارات الخبراء.
لكن سؤالي هو من أين وجدوا تلك الإشارات؟ الرجاء مشاركة رأيك ..

جمال صادق
05-15-2019, 19:21
فى الكثير من الاحيان لابد من التطويرووحتى ان كان المستوى الحالى هو مستوى مرضى للعميل الا اننا فى السوق المتغير هذا و الذى لا يتسم بالقاعدة المحددة فانة من الافضل ان نتعلم كيفية الانضباط و التداول بثقة اكثر و عدم الخوف من السوق

abousara
05-15-2019, 19:28
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بصراحة انا كمتداول مبتدئ لا زلت اشتغل في الحساب التجريبي و لكن من خلال هاه التجربة انا بصراحة راض جدا عن ادائي و ان كان متواضعا المهم هو انني اضيف ربحا للرصيد
و اظن انني راض تمام الرضى حتى بما اكتسبته من معارف و ادراكات من الفيديوهات و الكورسات و ايضا من الاخوة المتداولين في هدا المنتدى
لكم مني كل الشكر و التوفيق

hema515
05-15-2019, 21:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم راضي والحمد لله لاني مبتدأ جديد ومع الوقت الربح هيذيذ كلما
اشتغلت اكتر كلما ريحت اكتر واتمنى التوفيق والنجاح الدائم لجميع منتدى الفوركس وشكرا

Mada2050
05-15-2019, 21:34
قبل ان تدخل السوق عليك ان تحدد ماهى غايتك من الفوركس هل هو استثمار وبالتالى يجب ان تعرف ان الاستثمار طويل الامد وبالتالى عليك بالصبر
ام انه معامرة لتحقيق اكبر قدر ممكن من الاموال وبالتالى يجب ان تتحمل المخاطرة
ساعتها هتقدر تحدد هل انتى راضى عن هذا الربح ام لا وكله هيكون بناء على الوقت والمجهود الذى تبذله

mohamed kamal fadel
05-15-2019, 22:29
اخى الفوركس ربح وخسارة ولا تعتمد ان يكون الفوركس ربح فقط
ممكن تكون فى سيولة عالية وتساعدك فى الربح اليومى وومكن زى الاسبوع الى احنا فيه دا مفيش سيوله خالص متعرفش تشتغل
المهم ان تعمل على استراتيجية معينه

mohamed kamal fadel
05-26-2019, 23:38
نعم اخى الكريم انا راضى عن الربح الذى اربحه فى الفوركس
طالما اعمل استراتيجية واثق بها انا راضى طالما اعمل بادارة راس مال لكى
احافظ على راس مالى فانا راضى

sanaa abdelwaha
05-27-2019, 04:47
والمفروض ان حد هيكسب الاف الدولارات في يوم واحد!! المفروض ان حد مش راضي عن ربحه بدا ما يدور ع خطه لتطوير مستوي وتصعيد مستوي الربح بدا يياس ويقول ان اشارات التجار هي السبب في ال ربح ده بدل ما يبدا يدور ويطور!!

Abu_Yassin
06-08-2019, 01:06
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب اخى الفاضل الرضى شئ ضرورى للنجاح بسوق الفوركس فربح قليل افضل من الطمع الذى يترتب عليه خسائر فادحة ومن الممكن خسارة كل رأس المال وبالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى

goodmastar2
06-08-2019, 19:31
انا بالفعل راضى تماما بالارباح البسيطة طبعا انا نفسى احقق ارباح كبيرة لكن
دائما اقول ادراة راس المال هى الاساس فى الاستمرار فى الفوركس
وكلما زاد مقدار المال فى حسابى سوف اربح اكثر باتباع ادارة راس المال

mah2020
06-11-2019, 16:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الفاضل

مفيش حد من المبتدئين في مجال الفوركس راضي عن الربح بتاعه لان نسبه الربح هتكون ضئيله جدا مقارنه بالخسارة عشان مفيش اي خبره او تعليم صحيح معظم المبتدئين كل همه بفتح عقود سواء صح او غلط هو عاوز يكسب والسلام وهذا المبدأ مرفوض تماما لشده تقلبات سوق الفوركس

بالتوفيق للجميع والنجاح الدائم

A.mustafa
06-13-2019, 19:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ..
قبل ان تدخل السوق عليك ان تحدد ماهى غايتك من الفوركس هل هو استثمار وبالتالى يجب ان تعرف ان الاستثمار طويل الامد وبالتالى عليك بالصبر
ام انه معامرة لتحقيق اكبر قدر ممكن من الاموال وبالتالى يجب ان تتحمل المخاطرة
ساعتها هتقدر تحدد هل انتى راضى عن هذا الربح ام لا وكله هيكون بناء على الوقت والمجهود الذى تبذله...

Ahmed Mansour
06-13-2019, 19:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
معلش هو طمع الانسان دا مالهوش نهايه يعنى لو معاك حساب 100$ وكسبت منه 1000$ مش هايكون عجبك مع انه دا شئ مستحيل انه يحصل ولو كسبت 2000$ برضوه مش هايكون عجبك ومش هاتكون راضى عنه
دا طبيعى فى جشع وطمع الانسان لكن تحقيق نسبه من راس مالك هو دا النجاح بعيدا عن الرضا من عدمه انا اذا قدرت احقق من 10 الى 20% من راس مالى شهريا دا شئ فوق الممتز
بعيدا بقا عن احلامك وطموحك انته بقا دى نسبه وتناسب بعيدا عن طمع والجشع لكل تاجر او متداول

Ali09
06-26-2019, 19:26
أنا أتداول منذ فترة طويلة من الزمن، والآن أشعر أنه واحد من أسهل الأشياء في حياتي. أنا راضٍ تمامًا عن أدائي حتى الآن ولكني ما زلت حذر لأن الخسارة يمكن أن تؤذيك في أي وقت خلال مسيرتك المهنية. خطط دائماً للأوقات السيئة!