PDA

View Full Version : نصائح عند الدخول بلوت عالى

Reem Tarek
06-22-2019, 17:28
مساء الياسمين على أعضاء منتدانا الحلوين
كل سنة و انتو طيبين
يا رب تكونوا كويسين ^__^ :)

عايزه نصائح لو حد عنده يعنى لحد بيحب يدخل بأكبر لوت على رافعة ١:١٠٠
محدش ينصحنى أنى معملش كده و أنى هتمرجن و كده ، انا عادى عندى استعداد اخسر كل رصيدى مفيش مشكلة لان دا بونص

يا ريت يا جماعة الى عنده نصائح يعنى افضل الازواج الى ممكن ادخلها ... اخلى الهدف كام ... اخرج امتى ... و ادخل امتى

شكرا ليكم مقدما

mido elshabrawy
06-22-2019, 17:51
مساء الياسمين على أعضاء منتدانا الحلوين
كل سنة و انتو طيبين
يا رب تكونوا كويسين ^__^ :)

عايزه نصائح لو حد عنده يعنى لحد بيحب يدخل بأكبر لوت على رافعة ١:١٠٠
محدش ينصحنى أنى معملش كده و أنى هتمرجن و كده ، انا عادى عندى استعداد اخسر كل رصيدى مفيش مشكلة لان دا بونص

يا ريت يا جماعة الى عنده نصائح يعنى افضل الازواج الى ممكن ادخلها ... اخلى الهدف كام ... اخرج امتى ... و ادخل امتى

شكرا ليكم مقدما

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اختي الكريمة هي حضرتك شايفة ان كل المشكلة انه مفيش مشكلة لان دا بونص
طيب في الاساس بقي الي المنتدي مبني علية إلا و هو التعليم و كيفية بناء متداول يكون لدية استراتيجية تداول و خطة عمل مدروسة
هو الشركة بتدفع كل الاموال دي كل شهر عشان عادي دا بونص
اختي الكريمة حاولي انك تتعلمي صح و تشتغلي صح و تكبري رصيدك الي هو دا بونص و سعتها هتلاقي اللوت بقي كبير لوحدة
صحيح كلنا بيجلنا وقت مش بنلتزم بية باستراتيجية و لا بخطط ادارة رأس مال
بس الاساس في البداية التعلم و الفهم و المعرفة
و لو حابة تدخلي زي ما انتي بتقولي كدا يبقي اشتغلي علي الدهب او الباوند كاندي او الباوند استرالي او اليورو باوند او الباوند نيوزلاندي
و بيتوقف حجم اللوت علي حجم رأس مالك و يكون الاستوب اقل شئ 250 بيب و الهدف فوق 500 بيب
تقبل مروري و بالتوفيثق للجميع ان شاء الله

Ahmed Mansour
06-22-2019, 18:18
مافتكرش ان فى حد هنا هايقدر يفيد حضرتك او ينصحك ودا بسبب انه لو فى حد عنده حل عبقرى للدخول ب للوت عالى اوى كدا كان زمانه نفع نفسه وبقا مليونير من زمان كدا احنا فى سوق للقمار انا داخل بكل فلوسى واما الحساب يدبلر او الحساب يسخر ةخلاص دى مش اسمها تجاره دى اسمها عمليه مقامره وبعدين حتى لو بونص هو الهدف الشغل والاستمراريه فى هذا المجال ولا الهدف انى اكسب مرا واخسر 20 مرا اللى بيعرف يشتغل بيشتغل سواء كان بونص او فلوسه هوه وسواء كان حساب كبير او حساب صغير

Reem Tarek
06-24-2019, 23:29
طيب في الاساس بقي الي المنتدي مبني علية إلا و هو التعليم و كيفية بناء متداول يكون لدية استراتيجية تداول و خطة عمل مدروسة
اختي الكريمة حاولي انك تتعلمي صح و تشتغلي صح و تكبري رصيدك الي هو دا بونص و سعتها هتلاقي اللوت بقي كبير لوحدة
و لو حابة تدخلي زي ما انتي بتقولي كدا يبقي اشتغلي علي الدهب او الباوند كاندي او الباوند استرالي او اليورو باوند او الباوند نيوزلاندي
و بيتوقف حجم اللوت علي حجم رأس مالك و يكون الاستوب اقل شئ 250 بيب و الهدف فوق 500 بيب

شكراً لكلامك

انا بعمل كده لانى طالبة و معنديش وقت اتابع السوق بالقدر الكافى يعنى انا مش تاجر بقدر أنى داخلة المجال دا لإتاحة مصدر دخل كويس ليا و لأعلى عارفه أن المفروض متعاملش باستهتار بس انا و الله تعبت

امشى بتوصيات التليجرام اخسر ... توصيات جروبات الفيس اخسر.
تعبت و الله

و كل شهر بسحب بعد ما اتمرجن من الرصيد الصغنن الى بيفضل بعد المرجنة دا الى بسحب منه معرفش ليه أو ازاى

فلو عندك نصيحة لطريقة تخلينى اكسب كويس من غير ما اتابع كتير

و جزاكم الله خيرا

ehabbob
06-25-2019, 00:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اختى العضوة الكريمة فى البدايه لابد من تحديد راس المال المتداول به هيكون كام ده اول حاجه وتانى حاجه حجم الصفقة مع فرض ان راس المال 100$ فانا انصح بدخول باجمالى الصفات فى الوقت الواحد هو 0.20 لوت وثالث حاجه الازواج المفضله هى اليورو/دولار والباند/دولار وابعدى كل البعد عن الذهب لانه فى اكيد هيمرجين حسابك التداول فى الدهب جنون اسالى مجرب والاهداب من 60الى 100نقطه فى كل صفقة
واتمنى لكى كل التوفيق

moisaid
06-25-2019, 00:20

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أهلا يا طيب و شكرا لك
كلام في الصميم
فعلا المنتدى يعطي بونص و هذا البونص بعد جهد من الشباب يحصلون عليه
و عليه وجب الاستفادة منه و للاستفادة لابد من أن يكون المتاجر يعرف كيف يستفيد منه
لأنه فرصة لا تعوض و كما هو معلوم للجميع العديد منا لا يستطيع تمويل حسابه
فلم نضيع هذه الفرصة
و من هنا نشكر ادارة المنتدى و شكرة انستافوركس على هذه الالتفاتة
و ان شاء الله الكل يستفيد
و خير للجميع
بالتوفيق و السداد

mah2020
07-06-2019, 15:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اختي الفاضله الدخول بالوت عالي يعني مخاتره عليه ودا بيعرضك انك تخسري رأس مالك بسهوله لان السوق مش مضمون كتير جدا بيحصل السوق بيمشي مع التحليل وبيكون الحساب ع ربح وفجئه تلاقي نفسك خسرانه أو اتمرجنتي لذالك انصحك انك تتعلمي اداره راس المال المنصرمه

golgman
07-06-2019, 15:26
استراتيجيات الاسكالبنج وهو استهداف نقاط قليله وفتح صفقه بلوت كبير اقصى حد ممكن وءالك لتعظيم الارباح ولكن لها بعض الشروط ان تعلم اتجاه السوق الاساسى وان تحترم الاخبار الصادره ان يكون مقدار الاسبريد منخفض ان يكون هناك تحديد اتجاه واستقرار فى الاتجاه عندما تحصل على عدد النقاط المستهدفه يجب غلق الصفقه مباشره بدون تردد او طمع اذا رايت السوق فى حالة تذبذب وان السعر يتحرك ببطئ يستحسن الخروج من السوق على ربح ولو نقطه واحده فوق الاسبريد

doaa sary
07-07-2019, 18:02
مفيش حد هينصحك بلوت عالى والا يكون قاصد يضرك انا بدخل بلوت عالى بس مينفعش اضر غيرى انا مسؤلة عن حسابى انا
طبعا الافضل بلاش لاكن لو ناوية طبعا زودى وكبرى الرافعه المالية خليها 1.1000
وخلى هدفك صغير 5ل10نقط عشان تخرجى سريعا من الصفقه