PDA

View Full Version : أحس أنني ظلمت من طرف إدارة المنتدى

Pages : [1] 2 3

suiden
12-01-2013, 02:43
السلام عليكم ورحمة الله
لقد تم حضر عضويتي من هذا المنتدى . اسم الحساب الذي تسجلت به هو suidenn
كان ذلك بسبب كتابتي بالأنجليزية . أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركس. وزيادةعلى ذلك أجد هذا المنتدى كله مكتوب بالأنجليزية . مثلا forum support. arab forex administrative content......
لهذا أحسست بالظلم لما تم حضري وخاصة مع بداية الشهر الذي سوف أستلم فيه البونص وأبدأ المتاجرة . فهذا في نظري احتيال من طرف الإدارة لماذا هذا الوقت بالذات. كنت 15 يوما أكتب بالأنجليزية لماذا لم يتم تنبيهي برسالة أو شيء من هذا القبيل.لذا أود استفسارا من القائمين على ادارة هذا المنتدى.

the best
02-20-2014, 22:47
إلا أنه غير واقعي. غالباً ما نرى الإعلانات التي تتحدث عن أرباح ضخمة تصل إلى 50% خلال أسبوع واحد، و نبدأ التداول لفترة معينة، و فجأة نأتي إلى الواقع الذي يخبرنا بأن هذه الأرباح ليست مستدامة. و بعد أن نرى الواقع، علينا أن نلقي نظرة إلى درجة الحكمة التي يصل إليها المتداول عن إكتشاف الطريقة التي يمكنه بها إدارة مخاطر الفوركس.

Essouayah Foued
02-26-2014, 02:45
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لا اخي ادارة المنتدى ليست متحيلة و لا تظلم احدا
كل من يخالف القوانين يتم وقف عضويته و انت
خالفتها من خلال كتابتك باللغة الانجليزية و هذا ممنوع
تقبل مروري أخي الكريم

zinga8
02-27-2014, 12:36
صغيرة نسبيا، إلا أن الفرنك السويسري هو واحد من العملات الرئيسية الأربع، تشبه إلى حد كبير قوة
ونوعية للاقتصاد السويسري والتمويل. وكانت سويسرا قد علاقة اقتصادية وثيقة جدا

---------- Post added 02-27-2014 at 10:36 AM ---------- Previous post was 02-26-2014 at 01:22 PM ----------

سوف التجارة لتصل إلى 2 تريليون دولار في يوم واحد. سوق الفوركس هو فتح 24 ساعة في اليوم السوق
حيث السوق الأولية للعملات هو سوق ما بين البنوك على مدار 24 ساعة. يتبع هذا السوق

choroukguid
02-27-2014, 13:09
لايااخي الكريم ليس احتيال من الادارة لو انت قرأت شروط
المنتدى لوجدت انه يمنع الكتابة باللغة الانجليزية والمنتدى غير مسؤول
فيوجد منتديات اخرى بالانجليزية

chomehdi
03-05-2014, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق
أخي يجب عليك أن تقرأ التعليمات هده المرة ستجد أن كل لغة أجنبية ممنوعة

ahmad lord
03-05-2014, 19:57
ناسف لسماع هذا ولكن هذه قواعد يا اخي يجب احترامها ,هل تستطيع ان تكتب بالعربيه في المنتدي الاجنبي ؟ بالطبع لا
انت كنت عارف هذه القاعده اسال مشرف قبل ما تعمل وناقشه فيها بعد كده قرر هتعمل ايه

forexman3
03-05-2014, 20:17
شوف ياغالى
الخطئ ليس على الادارة ولكن الخطئ عند حضرتك لانك لم
تقرء قوانين المنتدى بالنسبة للمشاركات والتى تحظر الكتابة بغير اللغة العربية

hatem27
03-05-2014, 20:19
السلام عليكم
شكرا لطرح الموضوع الجميل
انا بحب اقرا كل المواضيع حتى و لم تكن ذات صله بى فى الوقت الحالى ولكن قراه المواضيع عموما
تزيد من تعلم الشخص حتى لو لم تكن تحل مشكله او تعالج فهم بالنسبه لى فى الوقت الحاضر
واتنمى من الجلميع طرح مواضيع اكثر لكى تفيد من لديه خبره ومن لم يكن لديه خبر اى مبتدئ
وارى ان مشاهده المواضيع اكثر استفاده من لرد عليها لتحقيق الربح المحدد بمعنى كلمه شكر او ثناء افضل من المشاركه فى امور
لم يكن هناك خلفيه عنها
مع فائق احترامى للجميع المحترفين والمتدئين وشكرا تقبلو مرورى

gamal20
03-05-2014, 20:23
اخى الفاضل القوانين تم توضيحها وبكل بساطه النتدى عربى ويتم المشاركه فيه باللغه العربيه فقط
عندك المنتدى الاجنبى لو حضرتك بارع فى اللغه وتمام اتفضل شارك فيه وكمان المشاركه ب 20 سنت

محمود مرعى
03-05-2014, 20:43
السلام عليكم ورحمة الله
كان ذلك بسبب كتابتي بالأنجليزية . أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركس. وزيادةعلى ذلك أجد هذا المنتدى كله مكتوب بالأنجليزية . مثلا forum support. arab forex administrative content......
لهذا أحسست بالظلم لما تم حضري وخاصة مع بداية الشهر الذي سوف أستلم فيه البونص وأبدأ المتاجرة . فهذا في نظري احتيال من طرف الإدارة لماذا هذا الوقت بالذات. كنت 15 يوما أكتب بالأنجليزية لماذا لم يتم تنبيهي برسالة أو شيء من هذا القبيل.لذا أود استفسارا من القائمين على ادارة هذا المنتدى.
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بص يا اخى طبعا حضرتك مخطأ فى حق نفسك قبل ما تكون الادارة غلطانة فى حقك لسبب بسيط جدا وهو ان الادارة كاتبه فى التحذيرات المهمة قبل دخولك اى موضوع وكاتبه تنبيهات ومن ضمنها انك لا تكتب اى حاجة باللغة الانجليزية او غير العربية وحضرتك كتبت وتم حظرك وانت كده غلطان وربنا يعوض عليك وابدأ من جديد وربنا يوفقك

menoer1248
03-05-2014, 20:47
اظن انك قمت بمخالفة وهذا شرط عند التسجيل واظن ان من الممنوعات هو الكتابة بلغة غير الانجليزية
وهذا مما سبب لك حضر من المنتدى حالو اخي تسجيل حساب في المنتدى الهندي فهو باللغة الانجليزية

nihed trabelsi
03-05-2014, 22:12
اخي الكريم اول شيئ ادعو من الله ان يخلفك خير مما فقط اولا انا اوافقك في امر و اخالفك قي امر الاول حقا من العجيب ان تجد في المنتدا كتابات من الادارة بالانغليزية و من ناحية ثانية يمنعون التعليقات بهذه اللغة و الامر الذي اخالفك فيه هو انه بما أنّنا قبل تسجيلنا وافقنا على القوانين علينا ان نلتزم بها اذ من المؤكد هنا في المنتدى من يطقن الفرنسية و الالمانيية و الاسبانية كيف تتخيل اذا تمّ فتح المجال لمثل هذه المشاركات و امّا عن توقيت ايقاف العضوية فهو مربوط بالوقت الذي يتم فيه مراجعة المواضيع قبل بعث البونص

hatem27
03-05-2014, 22:14
اسعد الله قلوبكم وامتعها بالخير دوماً

أسعدني كثيرا قراءه هذه الصفحه

وردكم الفعال لكى استفيد منكم

دمتم بخير وعافية وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

لكم خالص احترامي

sendrela
03-05-2014, 22:16
الله يكون بعونك اخى ولكن لابد ان تكون على علم ان المنتدى بالعربيه حتى لو كان هناك به بعض المصطلحات الانجليزيه

ولكن احب اخبرك ان الاداره تتأخر قليلا حتى يتم متابعه كل الردود والموضوعات وهذا هو سبب ايقاف عضويتك بوقت متأخر

الله يوفقك

بشير حمدان
03-05-2014, 22:17
السلام عليكم
عاده واحنا بنسجل فى اى منتدى بنعلم على كلمه قرات ووافق دون حتى بنعرف فيها ايه وادينا بنعرف وحده بوحده

hajarforex
03-05-2014, 22:20
انا على يقين ان الادارة لا تريد ان تظلم ا ياحد
فهي تقوم بعملها فقط ذلك ان اي مشاكرات فعلاة و صححبة
سيحتسب لها البونص على العكس ان كانت غير فعلاة و صحيحة

alaeddine
03-05-2014, 23:28
اخى الفاضل القوانين تم توضيحها وبكل بساطه
النتدى عربى ويتم المشاركه فيه باللغه العربيه
فقط عندك المنتدى الاجنبى لو حضرتك بارع
فى اللغه وتمام اتفضل شارك فيه وكمان المشاركه ب 20 سنت.

rafik2014
03-05-2014, 23:31
السلام عليكم
اخي المنتدى جيد ورائع
اخي راجع حساباتك المنتدى ما يضلم حدى

hunter_world
03-09-2014, 20:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخاوني الكرام ام بعد اخي الكريم والله ما في ظلم ولا شي بس هما اكيد شفو منك حاجا غير مرغوبه يعني مخالفه للقونين بس انتبه للتعليمات بس

zinga7
03-10-2014, 14:04
وكان حافزا كبيرا لتسريع تداول العملات الأجنبية والتطور السريع في اليورو دولار
السوق؛ حيث يودع الدولار الأمريكي في المصارف خارج الولايات المتحدة

saad197920
03-12-2014, 00:59
والله يا اخى الفاضل ان شروط المنتدى واضحة لو كنت قرأتها جيدا ومن ضمنها عدم الكتابة باللغة الانجليزية
فأنت تصرفت خطأ وعليك تحمل اخطاءك ....

RomanyMoreed
03-12-2014, 01:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

يا حبيبي هو حد قالك ان احنا اجانب عشان تكتبلنا بالانجليزي ؟؟ وغير كده قوانين المنتدي واضحه زي وضوح الشمس

a7med84
03-12-2014, 02:01
لا اخى الكريم ده المنتد العربى وانت المفروض كنت تقرأ قوانين الردود فى المنتدى هنا

ومنها عدم الكتابه غير باعربيه ولكن اعتقد فى الحالات دى بتكون الحظر مؤقت

moto1
03-13-2014, 17:28
كان ذلك بسبب كتابتي بالأنجليزية . أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركسإلا أنه غير واقعي. غالباً ما نرى الإعلانات التي تتحدث عن أرباح ضخمة تصل إلى 50% خلال أسبوع واحد، و نبدأ التداول لفترة معينة، و فجأة نأتي إلى الواقع الذي يخبرنا بأن هذه الأرباح ليست مستدامة. و بعد أن نرى الواقع، علينا أن نلقي نظرة إلى درجة الحكمة التي يصل إليها المتداول

salimned
03-13-2014, 18:00
السلام عليكم
اخي من شروط المنتدى ان تتم الكتابة باللغة العربية
لان غير دلك يعد محظورا و انصحك ان تراجع
قوانين المنتدى لانها ستفيدك كثيرا و اتمنى لك التوفيق
تحياتي سلام.

doaa sary
03-13-2014, 18:35
المفروض ينبهوك صح
لاكن فعلا لو اتطلعت ع القانون هتعرف ان ممنوع تتكلم فرنكو
وممنوع الكوبى والبست

ahmedmomen
03-13-2014, 18:42
لا يا اخي الكريم الادارة لم تظلمك لان هناك قواعد لابد لك من اتباعها وانت خالفت هذه القواعد بكتابة باللغة الانجليزية
وكان عليك قراءة قواعد المنتدى واهمها هو عدم الكتابة بالانجليزي وممكن تحاول تراسل الادارة وتوضحلهم الامر

doola2020
03-19-2014, 05:07
أخي ان كنت تريد الكتابة بالانجليزية فتفضل اذهب إلي الموقع الاجنبي ، وقد تم حظرك أكيد عشان بتكتب باللغة الانجليزية والمنتدي باللغة العربية

romyolove51
03-19-2014, 10:33
ناسف لسماع هذا ولكن هذه قواعد يا اخي يجب احترامها ,هل تستطيع ان تكتب بالعربيه في المنتدي الاجنبي ؟ بالطبع لا
انت كنت عارف هذه القاعده اسال مشرف قبل ما تعمل وناقشه فيها بعد كده قرر هتعمل ايه

zamalkkawy
03-19-2014, 10:47
أنه غير واقعي. غالباً ما نرى الإعلانات التي تتحدث عن أرباح ضخمة تصل إلى 50% خلال أسبوع واحد، و نبدأ التداول لفترة معينة، و فجأة نأتي إلى الواقع الذي يخبرنا بأن هذه الأرباح ليست مستدامة

naoual
03-19-2014, 10:50
اخي الكريم كان عليك ان تقرا الشروط اولا قبل ان تبدا الكتابة واذا كنت تفضل الانجليزية فيمكنك الكتابة في المنتدى الانجليزي

مثنى عدنا
03-19-2014, 10:51
اخي العزيز شكرا جزيلا على المشاركة
من المفروض ان تراجع قوانيين المنتدى قبل التعليق
بارك الله بالجميع وشكرا

tayaa1256
03-19-2014, 10:52
السلام عليكم ورحممه الله وبركاته اخى طبعا حضرتك مخطأ فى حق نفسك قبل ما تكون الادارة غلطانة فى حقك لسبب بسيط جدا وهو ان الادارة كاتبه فى التحذيرات المهمة قبل دخولك اى موضوع وكاتبه تنبيهات ومن ضمنها انك لا تكتب اى حاجة باللغة الانجليزية فلا تقلق ابدا من موضوع اللغه ده

eajob
03-19-2014, 10:56
اخى لا تلوم الا نفسك فقوانين المنتدى و اضحة
كما انك لو متمرس فى اللغة كان يمكنك الاشتراك فى المنتدى الاجنبى و فية سعر المشاركة اعلى
كما لا يصح ان تصف ادارة المنتدى بلاحتيال لانها نفذت القانون

masry928
03-19-2014, 11:03
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هناك قوانين بالمنتدى يجب مراعتها وعدم حظرك او تاخر حظرك ليس احتيالا من المنتدى فالكثير يخطىء ولكن عند وقت فحص ايميله بالصدفه او عن طريق جدول زمنى وتبين انه مخطىء او مخالف للتعليمات اعتقد هنا حقهم يحظروا
وعموما ابعت لهم واعرف اكتر

saad forex
03-19-2014, 11:44
هو انت ليه مش سألت أى حد من المشرفين على المنتدى مع انى مقتنع ان ده منتدى عربى
ولو حضرتك كنت عاوز تكتب بالانجليزى كنت اشتركت فى المنتدى الانجليزى ويبقى رسمى تكتب انجليزى

forex90
03-19-2014, 11:45
اخى الكريم دة منتدى عربى اسمة فوركس العرب لا يمكن ان تكتب لغة غير العربية وهية اللغة الرسيمة
فى المنتدى ولو عايز انجليزى فى فرع للمنتدى هندى ممكن تكتب هندى هناك او اجنبى حسب ققدرتك

msamir2013
03-19-2014, 12:06
اخى الكريم من شروط احتساب البونص فى المنتدى هو الكتابة باللغة العربية فقط

ولاكن لمخالفة هذا الشرط تم وقف حسابك لان القوانين تمنع الكتابة باللغة الانجليزية او اى لغة غير العربية

shimaa33
03-19-2014, 18:57
اخي الكريم المنتدي عربي اسمه فوركس العرب
في منتديات كتير خاصة بشركة اونستا ممكن تكتب فيها بالانجليزية زي المنتدي الهندي او الباكستاني او mt5 غير كده المنتدي هنا عربي فقط

محمد أبو بكر
03-22-2014, 02:34
السلام عليكم و رحمته و بركاته
صغيرة نسبيا، إلا أن الفرنك السويسري هو واحد من العملات الرئيسية الأربع تشبه إلى حد كبير قوة
ونوعية للاقتصاد السويسري والتمويل. وكانت سويسرا قد علاقة اقتصادية وثيقة جدا
بالتوفيق للجميع ان شاء الله ..

BOULBOUL22
03-23-2014, 17:58
تحياتي سلام.

kaa
03-23-2014, 21:19
انت لية بتكب االمشاركات بالانجليزى هنا المنتدى تكون فية مشاركات عربى
ولذلك يجب انك تكتب كل المشاركات عربى ختى يم احتساب ابونص

karam22
03-23-2014, 21:31
نظام المنتدي لا يسمح بالردود باللغة غير العربية
ونصيحة ان كانت لغتك ممتازة اذهب الي المنتدي الخاص بالشركة باللغة الانجليزية سوف تجد قيم الرد 20 سنت يعني صعف رصيدك هنا وكمان تكتب باللغة اللي ترتاح فيها

kaa
03-23-2014, 23:46
المنتدى هو منتدى عربى وهنا نتكلم عن الفوركس ويجب انه تكون كل الكتابة فى المنتدى بالعربى
ولذلك انت كتب بالانجليزى ولذلك قد تم حظرك

lema
03-23-2014, 23:51
ارى ان ادارة المنتدى فير جدا ولا تظلم احد انا موجود فى المنتدى ولم تحزف منى اى شئ ولدى اصدقاء كذلك
جزاهم الله عنا كل خير

Bakr1995
03-23-2014, 23:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اذا كنت لم تقرأ شروط المشاركات فى المنتدى فأنت الذى اهملتها وليس على ادارة المنتدى اى خطأ كان يجب عليك قرائتها اولا حتى لا تضيع مجهودك على الفاضى
تقبل مرورى

midou-tnm
03-24-2014, 01:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:
لماذا هذا الاحساس انا اضن ان الاعضاء يعاملون نقس المعاملة
و الاجتهاد هو الذي يفصل بين الاعضاء فهناك المجتهد و هناك المقصر

poop3
03-24-2014, 03:13
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
قدم مشكلك هنا وسوف تحل بامر الله
بالتوفيق للجميع يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

forexuwk
03-24-2014, 08:37
شكرا لطرح الموضوع الجميل
انا بحب اقرا كل المواضيع حتى و لم تكن ذات صله بى فى الوقت الحالى ولكن قراه المواضيع عموما
تزيد من تعلم الشخص حتى لو لم تكن تحل مشكله او تعالج فهم بالنسبه لى فى الوقت الحاضر
واتنمى من الجلميع طرح مواضيع اكثر لكى تفيد من لديه خبره ومن لم يكن لديه خبر اى مبتدئ

soooonor
03-24-2014, 08:49
ممكن تكون الدارة لم ترسل لك رسالة لتنبيهك و لكن انا متأكدة ان كل الاعضاء اللى ردوا على موضوعاتك قالوا لك ان الكتابة بغير العربية فى هذا المنتدى تعتبر مخالفة للقوانين ... و ياريت تراجع قوانين المنتدى

عموما اهلا بك مرة اخرى ...حاول تشتغل و ربنا معاك

احمدل سالم 22
03-24-2014, 16:04
عليك مراجعة الادارة بهذه الامر قبل
ان بتدا به حيث انك خالفت الشروط
المنصوص عليها والتي منها عدم الكتابة بالانجليزي
لذلك لابد من ان يتم حظر عضويتك لذلك عليك
عدم النواح الان

ahmad lord
03-24-2014, 16:07
اخي بصراحه انا مش شايف ظلم لان ده في اي منتدي لو روحت كتبت علي المنتدي الانجليزي بالعربي كان سوف يتم نفس الشيء معك

Heisenberg
03-28-2014, 21:50
السلام عليكم و رحمــة الله و بركاتـــه
اخى الفاضل القوانين تم توضيحها وبكل بساطه
المنتدى عربى ويتم المشاركه فيه باللغه العربيه
تحياتي لك و بالتوفيق

AHMEDALAA
03-28-2014, 21:52
ياخى من ضمن الشروط اللى انت وافقت عليها قبل
التسجيل فى المنتدى هى الكتابة باللغة العربية عشان
كله يستفيد لان المنتدى معمول للعبر فى منتدى
انجليزى ومنتدى هندي تقدر تكتب فيهم باللغة الانجليزية

xabi alonso
03-28-2014, 21:53
كان ذلك بسبب كتابتي بالأنجليزية . أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركسإلا أنه غير واقعي. غالباً ما نرى الإعلانات التي تتحدث عن أرباح ضخمة تصل إلى 50% خلال أسبوع واحد، و نبدأ التداول لفترة معينة، و فجأة نأتي إلى الواقع الذي يخبرنا بأن هذه الأرباح ليست مستدامة. و بعد أن نرى الواقع، علينا أن نلقي نظرة إلى درجة الحكمة التي يصل إليها المتداول

houdabluegolden
03-28-2014, 22:37
طالما انت بتتقن الانجليزية يبقى من الافضل انك تدخل على المنتدى الاجنبي وهو برده تبع شركة انستا
لكن البونص فيه اكبر تقريبا بتاخد 25 سنت على كل رد بس لازم يكون ليك حساب واحد يعني تقفل الحساب ده وتفتح حساب جديد

forex pop
03-28-2014, 22:55
هناك قوانين بالمنتدى يجب مراعتها وعدم حظرك او تاخر حظرك ليس احتيالا من المنتدى فالكثير يخطىء ولكن عند...
وقت فحص ايميله بالصدفه او عن طريق جدول زمنى وتبين انه مخطىء او مخالف للتعليمات اعتقد هنا حقهم يحظروا ....

wentwor
03-28-2014, 22:55
السسلام عليكم و رحمة الله اولا لا تخمل مسؤولية للمنتدى لانك لو قرات التعليمات وقوانين المنتدى قبل وضع الردود ما كنت وقعت في هذا
المشكل وهناك اخي منتديات تابعة لانستا وتاخد بونص وهي بالانجليزية والبونص 0.2 سنت لرد

محمد مؤمن
03-29-2014, 03:18
أخي العزيز قوانين المنتدى نتص على أن الكتابة في المشاركات والموضوعات تكون باللغة العربية فقط ولا يسمح بأي لغة أخرى
أي أن المشاركات باللغة الإنجليزية ممنوعة ولذلك تم إيقافك وأنصحك ما دمت تتقن اللغة الأنجليزية أن تشترك في المنتدى الأجنبي mt5

ahmadinho100
03-29-2014, 03:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته حسب ما اعرف يا اخي الادارة تطبق القوانين و انت قد تكون خالفت القوانين او كان خطء في شيء و وقع اللي وقع

Heisenberg
03-29-2014, 20:26
حضرتك مخطأ فى حق نفسك قبل ما تكون الادارة غلطانة فى حقك لسبب بسيط جدا وهو ان الادارة كاتبه فى التحذيرات المهمة ممنوع الكتابة بغير العربية
تحياتي لك وللجميع
بالتوفيق

selmon
03-30-2014, 17:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم التزم القونين وبس بس هما لما بيخدو بالهم بينفزو القرار مش معني انهم اخدو وقت يبقي اتهونو هما بس مش شفوك

rayeswahbi2
03-30-2014, 17:14
أخي يوجد منتديات أخرى مدعومة من انستا بالانجليزية ان هذا المنتدى خاص بالعربية و لو تحولت كل المنتديات الى الانجليزية سيكون هذا ظلم احترم القوانين أخي

saro123
03-30-2014, 17:20
من خلال متابعتى التى دامت حوالى ثلاث شهور لم اجد ان الادارة قد ظلمت احد بل على العكس اجد انها متعاونة جدا
لذا يمكنك الرجوع لهم وتاكد انك لن تظلم باذن الله

el andaloussi
03-30-2014, 17:24
أخي الكريم السلام عليكم لو إطلعت على قوانين المنتدى ما كنت لتقع في المشكل
أخي المنتدى يطلب منك ألا تكتب بأي لغة غير العربية وأنت تقول أقوي لغتي ها هم ثم حظر حسابك يا أخي

mgw
03-30-2014, 22:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الفاضل
حاول تكلم الاداره وان شاء الله محلوله يا اخى
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله وتقبل مرورى

---------- Post added at 09:05 PM ---------- Previous post was at 05:31 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
كلم اداره المنتدى هنا او اكتب موضوع وان
شاء الله تلاقى الرد المماسب ليك وتقبل مرورى

midouknight
03-30-2014, 22:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
أهلاً بيك أخي الغالي
أخي إنه منتدى عربي والغة العربية هاي أساس التخاطب لذا وجب تجنب إستعمال أي لغة أخرى

gr53
04-08-2014, 06:14
يا أخي لا يوجد احتيال كما تقول من قبل الإدارة و لا شيء و لم تفعل معك ذلك بشكل شخصي
لكنها القوانين المنظمة للمنتدى و التي يجب أن تكون قرأتها في البداية و هى الكتابة باللغة العربية و هناك منتدى أجنبي يمكنك المشاركة فيه إن كانت اللغة مشكلة

dont
04-08-2014, 07:36
المنتدى تكون اكتابة فيه بالعربى فقط
ولكن انت كاتب بالانجليزى وهذا يكون مخالف لقواني المنتدى وبذلك تكون من حقك الادارة حظرك

islam2
04-08-2014, 09:20
السلام عليكم
يا اخى الكريم من قواعد وشروط المنتدى ان لا تكتب سؤال او تعلق بأى لغة غير اللغة العربية حتى لا يتم غلق الحساب الخاص بك والتنبيهات مكتوبة بالكامل
حتى يعرفها جميع الاعضاء هذا ليس احتيال اوى أى شئ من هذا هذة غلطتك انت وان كنت تريد كتابة الانجليزية فهناك منتدى انجليزى لماذا لا تذهب هناك وتكتب .

sabirdaba
04-08-2014, 10:14
أخي هذا ليس ضلم المنتدى قوانينه معروفة لا يسمح بالكتابة بغير اللغة العربية لو انت تثقن اللغة الانجليزية فهناك منتديات انجليزية وهي تابعة لموقع انييستافوركس وهي تقدم البونص كذلك يمكن تنتقل للعمل بها

عاشق الفوركس
04-08-2014, 10:23
السلام عليكم , اخي الكريم ،المنتدى لا يضلم احد وان لا ادافع عليه اذا كنت تريد ان تكتب بلغة اخرى هناك مواقع مخصصة لها وهي ايضا تابعة لشركة انستا تقبل مروري والله الموفق للجميع

atbill
04-08-2014, 10:44
السلام عليكم، مسألة اللغة شرط من شروط المنتدى ولا يمكنك الاخلاف به حتى لو كان الجميع يفهمك
اضافة أن الشركة أوقفت عضويتك في فترة مراقبة الردود و تحويل البونص حيتث اكتشفت أخطاءك...حظ موفق بالحساب الجديد

Mohamed Fadhel
04-08-2014, 10:48
أسف على غلق حسابك لكن هذا هو القانون أخي الكريم و علين يقبله و تقبل أخطائنا
موضوع جميل و مميز
بالتوفيق للجميع

mos.elazab
04-08-2014, 10:55
يااخوانى العضو صاحب الشكوى كان بيكتب بالانجليزى لمده 15 يوم ازاى كان بياخد بونص

على مشاركاته بالانجليزى طالما هى مخالفه لقوانين المنتدى مع العلم بانه مخطئ فى عدم المامه

بقوانين المنتدى ولكن هناك خطاء واقع على اداره المنتدى ارجو الافاده كيف تم ذلك

lyes1977
04-08-2014, 11:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم أخي الكريم وللاسف الشديد فإن الشركة كما تعلم صارمة جدا بالقوانين وطبعا الكتابة بالإنجليزية من المخالفات التي تحذر منها الشركة وبالتالي أنت خرقت القانون بالكتابة بالإنجليزية ويحق للمنتدى أن يقوم بالحظر عليك دون تنبيه.

---------- Post added at 09:09 AM ---------- Previous post was at 09:01 AM ----------

نعم أخي الكريم وللاسف الشديد فإن الشركة كما تعلم صارمة جدا بالقوانين وطبعا الكتابة بالإنجليزية من المخالفات التي تحذر منها الشركة وبالتالي أنت خرقت القانون بالكتابة بالإنجليزية ويحق للمنتدى أن يقوم بالحظر عليك دون تنبيه.

alaiddin
04-08-2014, 11:25
خالفتها من خلال كتابتك باللغة الانجليزية

---------- Post added at 08:25 AM ---------- Previous post was at 08:24 AM ----------

مسألة اللغة شرط من شروط المنتدى ولا يمكنك الاخلاف به حتى لو كان الجميع يفهمك

ahmedbahloul
04-08-2014, 11:33
السلام عليكم و رحمت الله و بركاته
قانون المنتدى واضح و صريح فالمنتدى هذا عربي تعتمد فيه الردود اساسا على اللغة العربية
الرجاء من كافة الأعضاء التثبت قبل الوقوع في الخطأ قبل ان يطبق عليه القانون

hagar zakaria
04-08-2014, 11:59
السلام عليكم
معلش يا اخي اكيد الموضوع محزن بس في قوانيين للمنتدى انت مالتزمتش بيها
كان يجب عليك انك تقراها الاول والمنتدى ليس له علاقه الخطا منك انت

mohammadchi
04-08-2014, 12:30
في قوانين المنتدى يوجد بند بعدم الكتابة بلغة اخرى غير العربي ولكن ربما انت لم تنتبه الى ذلك وهو ليس ذنب المنتدى او ادارته ولكن هناك منتديات انجليزي تستطيع المشاركة فيها

forex_lionz
04-08-2014, 13:59
لان غير دلك يعد محظورا و انصحك ان تراجع قوانين المنتدى

INTHENAMEOFALLA
04-08-2014, 14:05
ولماذا تكتب بالانجليزى والمطلوب الكتابة بالعربى ؟ يجب الالتزام بقواعد المنتدى حتى لا يتم حذرك وهذا اضمن عندما نلتزم بالقواعد

algebra55
04-08-2014, 14:10
اظن انك قمت بمخالفة وهذا شرط عند التسجيل واظن ان من الممنوعات هو الكتابة بلغة غير الانجليزية وهذا مما سبب لك حضر من المنتدى حالو اخي تسجيل حساب في المنتدى الهندي فهو باللغة الانجليزية

mohamed bnali
04-08-2014, 14:13
اخي العضو المحترم ادارة المنتدى لا تظلم بل انت الدي ظلمت نفسك بخروجك عن قوانين المنتدى
راجع قوانين المنتدى فان القوانين تقول الكتابة والاجابة باللغة العربية
وكما قلت ادا تغاضت الادارة عنك يوم او اسبوعين لترجع الى نفسك لكنك تماديت الادارة حكيمة وتسير حسب القوانين
والقانون فوق الجميع
وتقبل مروري

yara alaa
04-08-2014, 14:34
بسم الله الرحمن الرحيم
وصلاة وسلام على محمد وألي محمد أجمعين
لا حضرتك هي قواعدد متبعة
غير كده اسمه فوركس العرب :)

ilyes chaieb
04-08-2014, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله

يا اخي تم تنبيهك من الاعضاء بالمواضيع اللى انت قمت بفتحها و قالو لك لابد ان تكتب بالعربية لانك بتخالف قانون المنتدى الا انك لم تغير من طريقتك بالمشاركة فتم حضرك و لا اجد اي ظلم في الحكاية

latraaa
04-08-2014, 14:38
لا لا يا اخي الكريم، لا تتجاهل الأمر، أنت لم تقرأ القواينين، لقد قمت بالتسجيل و فقط و وافقت على القوانين و لم تقرأها، المنتدى هو منتدى عربي و لا يقبل إلا المشاركات العربية، و من يتقن اللغة الإنجيليزية هناك منتدى انجليزي خاص بهم

benchou-ahfd
04-08-2014, 16:01
يا اخي شروط هذا المنتدى عربي و نحن نكتب بالعربية و توجد منتديات الانجليزية لذا هذا عربي و نحن لا نعرف انجليزية فلماذا هذا يا اخي بارك الله فيك

ab.mustapha
04-08-2014, 18:29
اخى الفاضل القوانين تم توضيحها وبكل بساطه النتدى عربى ويتم المشاركه فيه باللغه العربيه فقط
مع فائق احترامى للجميع المحترفين والمبتدئين
بالتوفيق للجميع فى هذا المنتدى الرائع

Mohamed Morsy
04-12-2014, 23:22
المنتدى لا يضلم احد وان لا ادافع عليه اذا كنت تريد ان تكتب بلغة اخرى هناك مواقع تكون
مخصصة لها وهي ايضا تابعة لشركة انستا وكمان اخي الغالي تقبل مروري والله الموفق للجميع

hunter_world
04-13-2014, 14:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي الكريم ام بعد اخي الكريم انا لا اعتقد ان هناك مشكله مع اهل المنتدي لكن يجب عليك الاتزام القواعد وفقط

razorrtx
04-13-2014, 14:54

SheShe
04-19-2014, 19:06
اظن انك قمت بمخالفة وهذا شرط عند التسجيل واظن ان و من الممنوعات هو الكتابة بلغة غير الانجليزية
وهذا مما سبب لك حضر من المنتدى حالو اخي و تسجيل حساب في المنتدى الهندي فهو باللغة الانجليزية
تقبل مروري ...

salimned
04-20-2014, 19:47
السلام عليكم اخي عليك ان تلتزم بقواعد المنتدى كي لا يتم حظرك و ان لا تكتب الا باللغة
العربية كي يتم قبول ردودك و يضاف البونص لك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي.

حليس مختار
04-26-2014, 00:19
وكان حافزا كبيرا لتسريع تداول العملات
الأجنبية والتطور السريع في اليورو دولار
السوق؛ حيث يودع الدولار الأمريكي في
المصارف خارج الولايات المتحدة

محمد السيد محمد
04-26-2014, 00:32
معلش با اخي انا عارف ان ده اصلا في لوائح المنتدى وعلى كل حال اتمنى ان يقبل المنتدى وساطتى
ويلغى حظر عضويته .. وعطيه فرصة تانية عدلا لأنه لم يكن يعلم والا فما سبب خطؤه
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم رفع عن امتى الخطا والنسيان .. فيماح النوبة

tazi larbi
04-26-2014, 00:56
السلام عليكم اخي اولا ادا كنت تتقن الانجلزية كان الاجدر بك ان تسجل في المنتدى الانجلزي لانيستا واما عن ظلم الكنتجى فانت من ظلم نفسه لان قانون المنتدى واضح وكان عليك قراءة كل بنود التعليمات انصحك اما بالكتابة بالعربي او ان تسجل في الانجلزى اتمنى لكم النجاح والله الموفق

samoray13
04-26-2014, 00:58
لم يضلمك احد اخي الكريم قوانين المنتدى واضحة جدا الالتزام بالقواعد شيء ضروري وما دمت انت تتقن الانجليزية فكان الافضل ان تتسجل بالمنتديات الانجليزية التابعة لانييستافوركس

josefsatriani
04-26-2014, 01:01
السلام عليكم و رحمة الله
اخي الكريم اظن ان السبب هو كتابتك ب الانجليزية لا عليك اخي الكريم ما عليك الا تجاوز الحادثة و البدا من جديد و لا تستسلم
شكرا

med5
04-26-2014, 01:02
سلام عليكم

أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب

الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس

الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركسإلا أنه غير واقعي

بالتوفيق

walid08
04-26-2014, 14:37
السلام عليكم
نعم اخي بالفعل يتم حظرك ولو كنت انا المشرف لحظرتك ايضا يا اخي لانك تقوم بوضع ردود بالانجليزية و هذا منتدى خاص بالعربية

fatimaido
04-26-2014, 15:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضع مهم بالنسبه للاعضاء جميعا
اهلا شكرا للطرح نعم اخي ولكن قد تكون انت بتوضع مشركات غير فعاله متلا او بتكون عامل شيئ

st2s
04-26-2014, 19:39
كان ذلك بسبب كتابتي بالأنجليزية . أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركسلا اخي ادارة المنتدى ليست متحيلة و لا تظلم احدا
تقبل مروري أخي الكريم

عاشق الفوركس
04-26-2014, 20:46
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم ،لالالا الادرة في هذا المنتدى جيدة جدا وخاصة الاخ سمارت وتعمل عملها على اتم وجه ايكد ان قد خالفت احد شروط المنتدى والله اعلم

reda2001
04-26-2014, 23:29
هذه جيد جدا موضوع مفيد للغايه حقا
اتمنا ان يكون فى مزيد من هذا التقنيات والتعليم

Heisenberg
04-29-2014, 06:14
السلام عليكم ورحمة الله
بالتوفيق لك ولجميع الأعضاء الكرام

سمير تيارت
04-30-2014, 02:16
اظن انك قمت بمخالفة وهذا شرط عند التسجيل
واظن ان من الممنوعات هو الكتابة بلغة غير الانجليزية
وهذا مما سبب لك حضر من المنتدى حالو اخي
تسجيل حساب في المنتدى الهندي فهو باللغة الانجليزية

MAZROUR
04-30-2014, 02:20
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد انه في قوانين المنتدى يوجد بند بعدم الكتابة
بلغة اخرى غير العربي ولكن ربما انت لم تنتبه الى ذلك وهو ليس ذنب المنتدى او ادارته
ولكن هناك منتديات انجليزي تستطيع المشاركة فيها بالتوفيق للجميع ان شاء الله

gr53
05-08-2014, 04:42
لا يوجد احتيال كما تقول من قبل الإدارة و لا شيء و لم تفعل معك ذلك بشكل شخصي
لكنها القوانين المنظمة للمنتدى و التي يجب أن تكون قرأتها في البداية و هى الكتابة باللغة العربية و هناك منتدى أجنبي يمكنك المشاركة

MOHAMMED EN NADOURI
05-08-2014, 10:17
لنفترض أن سعر اليورو مقابل الدولار الآن : Eur/usd = .9000 ولنفترض أن السعر بدأ بالأرتفاع إلى أن يصل إلى أي
نقطة لنقل .9100
فهو في هذه الحالة إما أن يستمر في الإرتفاع أكثر واما أن يعود وينخفض ولا يوجد إحتمال آخر لحركته .
فإذا استمر السعر بالإرتفاع نقول أنه سعر مستمر .
واذا وصل لهذه النقطة وعكس اتجاهة أي بدأ بالإنخفاض نقول أنه سعر مرتد .
ولهذا هناك نوعان من أوامر الدخول المحددة سلفا .
أمر الدخول لسعر مرتد limit entry order
وهو أمر لفتح صفقة لبيع أو ش ا رء عملة عند سعر ما عندما تتوقع أن اتجاه حركة السعر سيرتد وينعكس اتجاهه بعد وصوله
لهذا السعر .

maao2004
05-08-2014, 10:24
اخي العضو المحترم ادارة المنتدى لا تظلم بل انت الدي ظلمت نفسك بخروجك عن قوانين المنتدى
راجع قوانين المنتدى فان القوانين تقول الكتابة والاجابة باللغة العربية
وكما قلت ادا تغاضت الادارة عنك يوم او اسبوعين لترجع الى نفسك لكنك تماديت الادارة حكيمة وتسير حسب القوانين

mezo2229
05-08-2014, 11:14
تقول من قبل الإدارة و لا شيء و لم تفعل معك ذلك بشكل شخصي
لكنها القوانين المنظمة للمنتدى و التي يجب أن تكون قرأتها في البداية و هى الكتابة باللغة العربية و هناك منتدى أجنبي يمكنك

baite
05-08-2014, 12:28
اظن اخي الكريم انك خالفت القوانين من خلال كتابتك باللغة الانجليزية و هذا ممنوع في هذا المنتدى
مشكور اخي كثيرا على هذا الموضوع وتقبل مروري

gr53
05-12-2014, 20:43
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم ،لالالا الادرة في هذا المنتدى جيدة جدا وخاصة الاخ سمارت وتعمل عملها على اتم وجه ايكد ان قد خالفت احد شروط المنتدى والله اعلم

من قوانين المنتدى الكتابة باللغة العربية فالمنتدى عربي و من يكتب بأي لغة أخرى لا يحسب له بونص و قد يتم إيقافه
و ما حدث هو تنفيذ للقوانين التي يجب قراءتها جيدا قبل المشاركة بأي رد

creatorman1978
05-12-2014, 21:03
اخى انا حتى لا اجد مبرر كافى لان تكتب اولا بالانجليزية ... فقد يكون فى نظرهم مشاركات غير مجدية لان هناك الكثير لن يتفاعل مع مشاركاتك .. اتمنى تكون استفدت من التجربة

الربح من الفوركس
05-12-2014, 21:09
اخى الحبيب انت تدرك ان هناك قوانين يجب احترامها والعمل بها انت الان تعمل من خلال تسجيل بحساب اخر ارجوا ان تكون فهمت الدرس وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

benchou-ahfd
05-12-2014, 21:22
ا اخي ادارة المنتدى لا تظلم احدا كل من يخالف القوانين يتم وقف عضويته و انت
خالفتها من خلال كتابتك باللغة الانجليزية و هذا ممنوع حسب القوانين التي تكون قد اطلعت عليها لما سجلت في المنتدى

Mido0o
05-12-2014, 22:13
اخى المنتدى عربى ومن اول الشروط الكتابة باللغة العربية الاحتيال يكون عندما لا يكتبون شرط معين وبعد الكثير من المشاركات يفاجؤن الجميع به هذا هو الاحتيال ولكن هذا لم يحدث فأنت كتبت وكمان استنتجت ان الكل فاهم فقررت انك تستمر دون السؤال وكمان الشرفين مش بيدخلو دايما ويبقو مع كل شخص رد برد هما ممكن يكونو بيدخلو كل فترة ويشرفو وجاء حظك معاهم بعد ما كتبت اسبوعين

ahmadinho100
05-13-2014, 00:06
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته انا يا اخي يحسابي الاول كنت رابح بعد الدولالرات و تم قرصنته و سرق مني ارباحي و عند التبليغ قفلو الحساب يا اخي

godfather
05-13-2014, 00:18
لو كنت قريت القواعد للبونص مكنتش هتبقى محتاج رسالة تحذير تانى حاجة
الكتابة باللغة العربية هتكون احسن بالنسبة لنا لاننا بنتكلم عربى و بالعربى هنفهم احسن

mhmd12
05-19-2014, 00:36
دا يا اخى منتدى عربى و يجب ان تشتمل الكتابة الخاصة بك على اللغة الانجليزية قط و يجب عليك الكومنتات ان تكون بالانجليزية فى انتسا الهندى و حتى تحقق البونص التى تسعى للوصول اليه و لكن المنتدى العربى يجب الكتابه بالعربية

maasofiane
05-21-2014, 16:00
إلا أنه غير واقعي. غالباً ما نرى الإعلانات التي تتحدث عن أرباح ضخمة تصل إلى 50%
خلال أسبوع واحد، و نبدأ التداول لفترة معينة، و فجأة نأتي إلى الواقع الذي يخبرنا بأن هذه
الأرباح ليست مستدامة. و بعد أن نرى الواقع، علينا أن نلقي نظرة إلى درجة الحكمة التي
يصل إليها المتداول عن إكتشاف الطريقة التي يمكنه بها إدارة مخاطر الفوركس.

anamoody
05-21-2014, 17:59
اخى الكريم كان يجب عليك ان تقرأ شروط المنتدى و قوانينه و هى تنص على امتناع الكتابة باى
لغة سوى العربية فلا تلم الا نفسك لانك تكاسلت و اهملت ذلك و انت سبب ما حدث
تقبل مرورى

samibms
05-21-2014, 18:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخي لا يوجد ضلم هنا انما ضلمة نفسك بنفسك
لقد خالفة القوانين و كل من يخالفها يتم عقابه حسب ما تراه الادارة
تحياتي لك و بالتوفيق

gr53
05-25-2014, 19:49
من قوانين المنتدى الكتابة باللغة العربية فالمنتدى عربي و من يكتب بأي لغة أخرى لا يحسب له بونص و قد يتم إيقافه
و ما حدث هو تنفيذ للقوانين و لا تعدي عليك و كان من المفترض قراءة هذه القوانين قبل المشاركة في المنتدى

mounim1994
07-27-2014, 22:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته اهلا وسهلا بكم اخي الفاضل
انا مازلت مبتدئ و ليست لي اي فكرة و بالتوفيق للجميع

AMLAK
07-27-2014, 22:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم اخى الفاضل القوانين تم توضيحها وبكل
بساطه النتدى عربى ويتم المشاركه فيه باللغه العربيه فقط عندك المنتدى الاجنبى لو حضرتك بارع فى
اللغه وتمام اتفضل شارك فيه وكمان المشاركه ب 20 سنت مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

mohyedal
07-27-2014, 22:07
المنتدى منتدى اسمه فوركس العرب و الكتابة فيه من المفروض ان تكون بالعربية لان هناك منتديات اخرى يكتب فيها الاعضاء بالانجليزية لانها مخصصة للانجلوساكسونيون و لو كتب احدهم فيها بالعربية لما فهمه احد و توك النتيجة توقيفه

hellelali2
07-27-2014, 22:12
اخيي الكريم عليك بالعمل الجاد والمثابرة وان شاء الله يكون التوفيق حليفك حاول مواسلة الادارة والاستفسار و ان شاء الله تكون النتائج والردودود في صالحك

abdelali touzani
07-27-2014, 22:12
السلام عليكم
أخي الكريم الإمتثال للقوانين أمر واجب وأضن أن الإدارة لم تضلمك بتاتا
فالكتابة من أصل الموضوع و البلغة العربية أولى القواعد
تقبل مروري

dockerz
07-27-2014, 22:27
السلام عليكم ورحمه الل وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم المعلومات موضحا في المنتدي اخي وتقبل مروري بخالص الشكر

gr53
07-30-2014, 16:56
و ما حدث هو تنفيذ للقوانين و لا تعدي عليك و كان من المفترض قراءة هذه القوانين قبل المشاركة في المنتدى

Thedevileye
07-30-2014, 17:06
أخي ان كنت تريد الكتابة بالانجليزية فتفضل اذهب إلي الموقع الاجنبي ، وقد تم حظرك أكيد عشان بتكتب باللغة الانجليزية والمنتدي باللغة العربية....

Mohamd-95
07-30-2014, 18:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة
تقبل مروري اخي الكريم

awa
08-08-2014, 22:45
السلام عليكم المنتدى بالعربى و القواعد واضحة ان التعليقات تكون بالعربى
و انا حزين من اجلك لكن ليس هناك ظلم ليك لان القواعد واضحة

midooo258261
08-08-2014, 22:53
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم طب كويس انك اعترفت بحاجة زي كده وطالما انت مخالف يبقى كان لازم عضويتك تتحذف اهم حاجة انك موش تعمل نفس الغلط تاني
تقبل ودي واحترامي

yara alaa
08-08-2014, 23:51

ماشا الله يا اخى معلومات ممتازه يا اخى عن الفوركس عموما يا رييييييييييييييييييييييت تتقب تحياتى يا ريييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ت

iprahem
08-10-2014, 16:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الحبيب ليس كل الناس او الاعضاء يفهمون الانجليزية خصوصآ أن المنتدى عربى وانمآ من جهة التنبيه فهذه معك حق كان يجب ان يتم تنبيهك من الاول وجزاك الله خيرآ والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

fathimourad
08-10-2014, 16:41
اولا مرحبا بكى ايتها الاخت الكريمة بين اسلكورسات المدفوعة و ابقى معنا في المنتدى ستستفيد كثيرا
و بعد أن تصل في درجة متقدمة يمكنك ان
ثانيا الخبرة والمهارة انما تكتسب من التعلم وتحصيل المعلومات
والتدريب العملى المستمر ومن هنا تكتسب الخبرة

dalirap
08-10-2014, 17:05
أخي هناك منتدا آخر تابع لانستا فراكس ويتعامل فقط باللغة الأنجليزيت
أما هذا المنطادا فهو فقط بالغة العربية

محمود مرعى
08-10-2014, 17:08
السلام عليكم ورحمة الله

والله يا استاذ سودين دى كانت من ضمن قوانين المنتدى انك تلتزم بكتابة الردود باللغة العربية بس حاول انك توصل لاى حد من الاخوة الاعضاء فى الدعم وتشكى اليه وان شاء
الله تقدر توصل لحل وممكن كمان انها توجهك لمنتدى مدعوم اسضا من انستا فوركس ولكن باللغة الانجليزية علشان تكمل الردود وتحصل على البونص الخاص بيك وربنا معاك

noureddineb
08-10-2014, 17:20
اخي الكريم لو اطلعت على القوانين لتفاديت حضر حسابك لكن هذه تكن لك عبرة وتكن لكل الاعضاء
اسال الله لي ولكم التوفيق

ahmedibrahim258260
08-10-2014, 17:21
بسم الله الرحمن الرحيم حاول انك موش تقع في نفس المخالفة اللي انت عملتها علشان عضويتك موش تنحذف تاني
تقبل تحياتي

monylaser
08-10-2014, 18:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم قوانين المنتدى تحظر اكتابة بغير العربية وكمان لابد من كتابة رد لا يقل عن 50 حرف
وممكن تراسلهم عن طريق الشات والله الموفق

mohamedsaber
08-10-2014, 18:57
ادارة المنتدي عادلة لا تمارس الاحتيال باتجاه اي عضو ، انت الذي اخطأت وتسرعت في جمع البونص بدون قراءة قوانين المنتدي جيدا ، اذا كنت تفضل الكتابة بالانجليزية هناك منتديات انجليزية خاصة بشركة انستا تقدر تعمل مشاركاتك فيها بدون مشاكل ، كثيرون لا يعرفون الانجليزية مثلك لذلك مشاركاتك لن تكون مفيدة لانها غير مفهومة

abdou19
08-10-2014, 19:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته أما بعد اخي الكريم

اشكرك على الموضوع القيم و نتمنى منك المزيد أما بعد اخي الكريم. حدث هذا ايضا معي

ahora
08-14-2014, 01:24
لهذا يجب على الأعضاء الجدد ان ينتبهوا للقوانين التي تنظم المنتدى
اتمنى منك أن تراسل ادارة المنتدى ربما يوجد حل لك و الا تستطيع ان تبدأ من جديد

habache
08-15-2014, 07:06
اخي العزيز الادارة موقرة و غير ضالمة فقد خالفت الشروط ولهذا تم توقيف عضويتك
تقبل مروري

BILALOU4
08-15-2014, 17:49
تحياتي سلام.

abderrahmenanis
08-15-2014, 18:51
شوف ياغالى
الخطئ ليس على الادارة ولكن الخطئ عند حضرتك لانك لم
تقرء قوانين المنتدى بالنسبة للمشاركات والتى تحظر الكتابة بغير اللغة العربية

abdelhalim
08-15-2014, 18:53
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد
وبشكرك علي طرحه وخصوصا انك بتفيد وتستفيد من خلال الرد مقابل البونص

gr53
08-19-2014, 05:39

marouansat
08-24-2014, 20:47
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
عندك المنتدى الاجنبى لو حضرتك بارع فى اللغه وتمام اتفضل شارك فيه وكمان المشاركه ب 20 سنت
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

moutamared
08-24-2014, 20:48
كل من يخالف القوانين يتم وقف عضويته

فوركسوريا
08-24-2014, 21:39
سلام عليكم
أغلب التعليقات كنت أكتبها بالأنجليزية لأنني لاحظت أن عدد كبير يفهمها وأنا طالب الأنجليزية فقلت لما لا أن أتقن كتابة الأنجليزية أكثر وأنا في نفس الوقت أتعلم من الإخوان في مجال الفوركسإلا أنه غير واقعي
بالتوفيق

mohamed elsliny
08-24-2014, 21:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل ان قواعد وشروط المنتدى واضحة ومن اهمها عدم الكتابة الا باللغة العربية فهو منتدى للعرب فعليك بقراءة الشروط جيدا والالتزام بها حتى لا تتعرض للحظر مجددا فالعقد شريعة المتعاقدين

abo_yehia
08-24-2014, 21:46
أعتقد أن الخطأ عندك لأنك لم تقرأ قوانين المشاركة في المنتدى وليس خطأ من إدارة المنتدى لازم تعرف انت هنا فين وليه تقبل مروري واحترامي الشديد للشخصك

BOULBOUL2
08-26-2014, 13:42
تحياتي سلام.

AMLAK
08-29-2014, 15:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع اظن انك قمت بمخالفة
وهذا شرط عند التسجيل واظن ان من الممنوعات هو الكتابة بلغة غير الانجليزية وهذا مما سبب لك حضر من المنتدى حالو
اخي تسجيل حساب في المنتدى الهندي فهو باللغة الانجليزية بالتوفيق تقبل مرورى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

lakamora221
08-31-2014, 10:45
أخي الكريم راجع
قوانين المنتدى و راح تجد أنوا ممنوع الكتابة بالإنجليزية
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا

downlaod1
09-06-2014, 20:40
إلا أنه غير واقعي. غالباً ما نرى الإعلانات التي تتحدث عن أرباح ضخمة تصل إلى 50% خلال أسبوع واحد، و نبدأ التداول لفترة معينة، و فجأة نأتي إلى الواقع الذي يخبرنا بأن هذه الأرباح ليست مستدامة. و بعد أن نرى الواقع، علينا أن نلقي نظرة إلى درجة الحكمة التي يصل إليها المتداول عن إكتشاف الطريقة التي يمكنه بها إدارة مخاطر الفوركس.

مرزاق
09-06-2014, 21:03
السلام عليم و رحمة الله و بركاته

هي مشكلة عندنا نحن العرب فعند التسجيل في اي شيئ كثيرا ما نهمل قراءة الشروط و القوانين الخاصة بالمواقع و نسارع بالضغط على علامة "موافق"

mody555
09-06-2014, 21:05
التقيت به مرّة واحدة مقابل الإلتقاء به مرّات عدّة. ستكون لديك فكرة أوضح عن الشخص والتجارة في حال نظرت إليهما من أكثر من منظور.

tedjboyka
09-08-2014, 14:39
تقبل مروري أخي الكريم

amermazzen
09-08-2014, 16:15
السلام عليكم ورحمة الله لا اخي ادارة ال منتدى ليست متحيلة و لا تظلم احدا كل من يخالف القوانين يتم وقف عضويته و انت خالفتها من خلال كتابتك باللغة الانجليزية هناك الكصير من المنتدياء الهاصة باللغة الانجليزية اختر ما يناسب فيها.

gehad87
09-18-2014, 12:22
لا طبعا مش ظلم انت اكيد داخل المنتدى على اساس انه منتدى باللغة العربية
قريت شروط المشاركات به يجب ان تكون باللغة العربية
وفي منتديات تانية تابعه لانستا بتكتب باللغة الانجليزية
الاولى بقا انك تكتب هناك
وده هيكون افضل

Elrayes
09-23-2014, 21:10
اخي الكريم هذا هو المنتدي العربي و كل الاعضاء بيشاركوا باللغة العربية و فيه منتديات باللغة الانجليزية و كنت تقدر
تشترك فيها لو كنت بتفضل انك تشتغل باللغة الانجليزية

heroo252
09-23-2014, 21:21
اعتقد انك لو عاوز رد وافى على موضوعك خصوصا انه شكوى يبقى يكون فى قسم الدعم هتلاقى رد من الاداره
انما هنا هتلاقى تعليقات من اعضاء زملاء مش هيفيدوك فى شىء غير انهم يتعاطفو معاك

ابو جعفر الطيار
09-23-2014, 21:41
السلام عليكم اخي العزيز
ولكن لماذا تكتب بالانجليزية
في المنتدى العربي وانت تتقنها
كان عليك التسجيل والمشاركة في المنتدى
الانجليزي والبونص المضاعف على العربي

Ahmed2020eg
09-23-2014, 22:01
تقبل مروري أخي الكريم

tedjboyka
09-24-2014, 01:29

sanadiab
09-24-2014, 02:59
اخى هذا المنتدى خاص باللغه العربيه وله قوانينه وهناك منتدى اخر للشركه باللغه الانجليزيه وبيدفع ضعف البونص
لماذا لم تشترك به فانا لا ارى ظلم فى ذلك ومن اللمكن ان تتظلم للاداره ويتم ارجاع حسابك بالتوفيق
تقبل مرورى

nabigha
09-24-2014, 03:06
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اعتقد ان الخطئ ليس على الادارة ولكن الخطئ عند
حضرتك لان الكتابة بغير العربية فى هذا المنتدى تعتبر
مخالفة للقوانين و ياريت تراجع قوانين المنتدى

abdelloo31
09-24-2014, 03:18
اخى الكريم ده المنتد العربى وانت المفروض كنت تقرأ قوانين الردود فى المنتدى هنا ومنها عدم الكتابه غير باعربيه ولكن اعتقد فى الحالات دى بتكون الحظر مؤقت

MRN2014
09-24-2014, 04:06
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

aboubakeur_m12
09-24-2014, 04:12
لا اعتقد ان شركة انستا و القائمين على هذا المنتدى يستطيعون ان يمنعوا اي شخص من حقه المتمل في اخذ البونص لان كل شخص مسئول امام الله سبحانه عزوجل و ربما حدث سوء تفاهم و ان شاء الله تعود المياه الى مجاريها .

ahmed9933
09-24-2014, 07:36
الفرنك السويسري هو واحد من العملات الرئيسية الأربع، تشبه إلى حد كبير قوة
ونوعية للاقتصاد السويسري والتمويل. وكانت سويسرا قد علاقة اقتصادية وثيقة

مصراوى
09-24-2014, 07:44
اخى الكريم اعتقد ان على كل عضو جديد فى المنتدى ان يقوم بقرائة قوانين وقواعد المنتدى ويلتزم بها وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

شبه منحرف
09-24-2014, 07:58
اعتقد انك لم تظلم لانك خالفت المنتدى وقوانينه لانهم منبهين لانكتب باللغه الانجليزيه ابدا انا بصراحه كتبت قبل ذلك مصطلحين انجليزى بس مش عارف هيعملو معايا زيك ولا ايه

haleeim
09-24-2014, 12:01
اظن انك قمت بمخالفة وهذا شرط عند التسجيل واظن ان من الممنوعات هو الكتابة بلغة غير الانجليزية
وهذا مما سبب لك حضر من المنتدى حالو اخي تسجيل حساب في المنتدى الهندي فهو باللغة الانجليزية

zinga11
09-24-2014, 12:06
اخي معك حق في أمـــــــــر واحد هو رسالة تحذيرية من الإدارة فلو حذرتك الادارة برسالة على عضويتك و أخبرتك بعدم الكتابة بالإنجليزية لتراجعت عن الكتابة بالّإنجليزية
أما شروط المنتدى فهي واضحة جدا و سيتعرض للحظـــــر كل من يخالف شرطا من شروط المنتدى
أما عن الإحتيال فالمنتدى صادق و أثبت مصداقيته في كل هذه السنـــــــــــــوات نشكرك على مفتح الموضوع و نرجو من الإدارة إعلام اي مخالف برسالة نصية فأغلبية الأعضاء يشاركون بحسن نية و لا يريدون ان تحظــــر عضوياتهم

AMLAK
09-26-2014, 17:42
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم ناسف لسماع هذا ولكن هذه قواعد يا اخي يجب احترامها ,هل تستطيع ان تكتب بالعربيه في المنتدي الاجنبي ؟ بالطبع لا انت كنت عارف هذه القاعده اسال مشرف قبل ما تعمل وناقشه فيها بعد كده قرر هتعمل ايه بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

choroukguid
09-27-2014, 21:22
مع فائق احترامى للجميع المحترفين والمبتدئين
بالتوفيق للجميع فى هذا المنتدى الرائع

abokarem
09-27-2014, 21:46
عليكم السلام
انت كتبت باللغه الانجليزيه وخالفت الشروط فى المنتدى لانه باللغه العربيه واتمنى ان تنتبه الى هذا وبامكانك ان تعمل
حساب جديد واعتقد ان تركك كان لان تغيير طريقه كتابتك

simo_akon
09-27-2014, 22:07
اخي الكريم لو انت قريت القوانين كنت حتعرف انوا ممنوع تكتب غير بالعربي
الله يعوض عليك معلش ابتدي من جديد

mezo94
09-27-2014, 22:15
لا يوجد ظلم اخي من قواعد المنتدى انه لا يجوز الكتابة باللغة الانجليزية ,,
تقبل مروري :)

salimtec
09-27-2014, 22:22
السلام عليكم و رحمة الله
عليك يأخي بإتباع قوانين المنتدى فقط و التقيد بها و أضن عدم حظر عضويتك في الوقت السريع هو ناتج عن العدد الهائل للمشاركين في المنتدى تقبل مروري

ramdani
09-27-2014, 22:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم إدارة المنتدى لا تظلم احدا ادا كان حقك راسلهم و اخبرهم بمشكلتك

nada2012
09-27-2014, 23:21
الــسلام علـــيكم ورحمة الله تـــــعالى وبركاته .......لا يا اخى منتدى الفركس العرب
منتدى صادق الحمد لله ماشاء الله عليه اكيد

forexii
10-11-2014, 13:42
اذا كنت قرات شروط و قوانين المشاركة في المنتدى سوف تجدان المواضيع يجب كتابتها باللغة العربية
عموما اخي الادارة لاتظلم الاعضاء اللذين يلتزمون دائما بالقوانين

ynwa1892
10-11-2014, 14:39
السلام اخي انت م تقرء قوانين المنتدى وهي الكتابة بالعربية وبالمناسبة يوجد منتدى خاص بالانجليزية تابع للانستا وهو لجمع البونص توجه اليه اخي
وفقك الله

Azeddinovic
10-11-2014, 14:52
السلام منتدى جد متنميز والربح فيه وفير بس الخطط كتيرة حيت
يجب اخد وقت في التعلم بالنسبة لى شخصيا استعمل خطتى الخاصة

noureddineb
10-11-2014, 14:55
اعتقد ان لو اطلعت على القواعد و القوانين المنضمة لهذا المنتدى لعرفت الخطاء الذي وقعت فيه لكن كن حذرا في هذه المرة
اسال الله لي ولكم التوفيق

Wassa04
10-11-2014, 21:41
مرحبا اخي الكريم القانون فوق الجمييع
ثم عليك بالبحث على منتدى بالانجلزية ادا اردت تقبل مروري

hamza el
10-12-2014, 12:22
لا اخي قمة العدل و الله اولا المنتدى كله عربي و جميع مواضيعه عربية فما الفائدة من كتابة بالغة الانجلزية
و ثانيا انت تقول انهم ظلموك لانهم اغلقوا حسابك في اول الشهر و كنت امامهم 15 يوم اقول لك بكل بساطة لان اول الشهر هو وقت فحص جميع الحسابات لكي يتم توزيع البونص فالادارة لا تفحص كل عضو يوميا مستحيل
فبهذا تكون الادارة نزيهة و سوء تفاهم منك انت فقط

و اقول ان من دخل منتدى و لم يقرا شروطه فهو يستحق اكثر من هذا
مع سلامة اخي و ادعو لك بالتوفيق

Silent_Death
10-12-2014, 12:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو
اسف لسماعي ان عضويتك اتخظرت
ولكن هذا ليس عيب اداري
القوانين موجود وواضحه وانت الذي لم تقرائها هذا ليس ذنبهم
ربنا يوفقك بالعضوية الجديد
تقبل مرورى

forex 2000
10-12-2014, 12:50

AMLAK
10-17-2014, 19:17
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم ناسف لسماع هذا ولكن هذه قواعد يا اخي يجب احترامها ,هل تستطيع ان تكتب بالعربيه في المنتدي الاجنبي ؟ بالطبع لا انت كنت عارف هذه القاعده اسال مشرف قبل ما تعمل وناقشه فيها بعد كده قرر هتعمل ايه بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

DABDOUB
11-03-2014, 16:25
المنتدى لا يضلم احد وان لا ادافع عليه اذا كنت تريد ان تكتب بلغة اخرى هناك مواقع تكون
مخصصة لها وهي ايضا تابعة لشركة انستا وكمان اخي الغالي تقبل مروري والله الموفق للجميع

downlaod3
11-06-2014, 00:20

esshazly
11-07-2014, 15:36
السلام عليكم .. القوانين الخاصة بالمنتدي معروفة وهي ان التعليقات والكتابة بتكون باللغة العربية مش باللغه الاجنبية حتي ولو كنت بتجيد اللغة او غيرك يفهم اللغة ويفهك كلامك

abdelhak redouane
11-07-2014, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذاالطرح المقدم كان عليك ان تقوم بالكتابة في بالانجليزية في منتدى الفوركس الانجليزي حتى لا يتم حظرك من طرف ادارة المنتدى
بالتوفيق للجميع

downlaod3
11-08-2014, 00:41

belhadj
11-08-2014, 05:27
مرحبا صديقي عضو منتدى الفوركس الجميل جدا و المفيد للجميع أشكرك على موضوعك الرائع والذي إستفدت منه كثيرا شكرا ولكم مني أجمل التحية والاحترام و التقدير

haythem99
11-08-2014, 07:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذاالطرح المقدم كان
عليك ان تقوم بالكتابة في بالانجليزية في منتدى الفوركس الانجليزي حتى لا يتم حظرك من طرف ادارة المنتدى

sharshabil
11-08-2014, 20:20
والله يا اخى الفاضل ان شروط المنتدى واضحة لو كنت قرأتها جيدا ومن ضمنها عدم الكتابة باللغة الانجليزية
فأنت تصرفت خطأ وعليك تحمل اخطاءك ....

breakss08
11-11-2014, 20:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم التزم القونين وبس بس هما لما بيخدو بالهم
بينفزو القرار مش معني انهم اخدو وقت يبقي اتهونو هما بس مش شفوك

Tro
11-12-2014, 09:46
انا شايف من وجههه نظري ان كان واجب تنبيهك اولا مثلا
ولو كررت العمليه يتم حظرك ولكن انت برضو ممكن تكون غلطان عشان مقرائتش قوانين المنتدي كويس
تحياتي

mayali
11-12-2014, 10:27
أخي هذا ليس ضلم المنتدى قوانينه معروفة لا يسمح بالكتابة بغير اللغة العربية لو انت تثقن اللغة الانجليزية فهناك منتديات انجليزية
وهي تابعة لموقع انييستافوركس وهي تقدم البونص كذلك يمكن تنتقل للعمل بها

ahmed mahmoud abdelhady
11-13-2014, 02:07
تقبل مروري أخي الكريم
............................

---------- Post added at 11:07 PM ---------- Previous post was at 10:57 PM ----------

تقبل مروري أخي الكريم
تقبل مروري

al.hany
11-13-2014, 02:31
اعتقد ان من اهم التعليمات الى المنتدى بيقولها انك تكتب باللغه العربيه وكمان لازم حضرتك تبقا فاهم انك ممكن تحط بعض الكلمات وليس كل التعليق الخاص بك يبقا انجليزى انت ممكن تخش على منتديات انجلش كتير تقول رايك فيها بس مفيش احسن من المنتدى دا

allh
11-13-2014, 04:01
فعلا ان اشعر بالظلم ايضا اتجاهك ولك ن الموضوع هنا لازم يبقا بالعربى ولكن النجاليزى بتحتاجه بردو فى الكتير من الاوقات ودا مطلوب بردو من عيب ولكن قدر الله ومشاء ففعل وانشاء الله تاخد بالك بعد كدا شكرا لك

alis
11-13-2014, 06:39
غلطه طبعا منك انت كنت ممكن تقول رايك بطريقه عربيه هتقدر انك توصلها للناس كمان الى ضعاف فى الللغه زى كدا مش شرط انجليزى الللغه العربيه هى لغه القراه فلك ان تتقبل تحياتى لك وانشاء اله بالتوفيق لك

aouragh
11-13-2014, 06:44
السلام عليكم ورحمة الله مشكور أخي على هذا الموضوع
أتمنى أن تلاحظ الإدارة هذه المشكلة لأنني لا أجيد الكتابة بالعربية أيضا

amrs
11-13-2014, 07:13
الادراره هنا لاتظلم احد اخى الكريم ف يوجد العديد من التنبيهات الى انت ممكن انك تستغلها وتقراها وتحول الى علم نافع من خلال انك توقل رايك بالعربى وبملعومه مفيده الموضوع مش صعب على اى حد اخى الكريم ف بالتوفيق لك انشاء الله

al.ho2
11-13-2014, 07:33
انا معاك الصراحه المفروض ان المضوع دا يبقا فى حل علشان نقدر نستفيد بالعديد من اللغات الاجنبيه الى هى اساس الفوركس الى هى هتقدر من خلاله ان احنا نعرف كلام اكتر هيقدنا اكتر ف ممتزعلش وانشاء الهل الحساب يرجعلك شكرا لك

downlaod3
11-13-2014, 11:20
تقبل مروري أخي الكريم

if1
11-13-2014, 15:18
الشروط الخاصة بالمنتدى تمنع الكتابة باللغة الانجليزية و اي لغة غير اللغة
العربية اخي لذلك تم ايقاف عضويتك ربي يعوض عليك يا غالي

antonioforex
11-13-2014, 15:24
السلام عليكم
اخي عليك ان تتصل بالدعم الفني للمنتدى و سيفيدونك بهدا الخصوص لانك لو عملت بشروط
المنتدى اظن انه لن يتم حضرك و بالتوفيق لك اخي الفاضل.

hpacer
11-13-2014, 15:28
شكرا أخي
العزيز على إهتمامك بهذا الموضوع
لأنه مفيد و فيه الكثير من النقاش والحوار
وشكرا أيضا لزملاء الكرام أعضاء الفوركس
على رودودكم المفيدة وننتضر منكم الكثير
والكثير أعزائي الكرام

wallo
11-13-2014, 16:17
لو كنت قريت القواعد للبونص مكنتش هتبقى محتاج رسالة تحذير تانى حاجة
الكتابة باللغة العربية هتكون احسن بالنسبة لنا لاننا بنتكلم عربى و بالعربى هنفهم احسن

eng_medhat
11-13-2014, 16:42
اخى الكريم محظور نهائيا كتابة اى رد باللغة الانجليزية وهذا قانون واضح من قوانين المنتدى ومن يخالف ذلك يعرض نفسة للحظر

ali 9
11-13-2014, 16:49
في قوانين المنتدى يوجد بند بعدم الكتابة بلغة اخرى غير العربي ولكن ربما انت لم تنتبه
الى ذلك وهو ليس ذنب المنتدى او ادارته ولكن هناك منتديات انجليزي تستطيع المشاركة فيها

payza
11-13-2014, 20:00
طبعا نعم اخي بالفعل يتم حظرك ولو كنت انا المشرف لحظرتك ايضا يا اخي لانك تقوم بوضع ردود بالانجليزية و هذا منتدى خاص بالعربية ......

sasa11
11-15-2014, 11:12

محمد عبد اللطيف
11-15-2014, 12:25
عليكم السلام
اعتقد ان هذا ليس ظلم اخى مع انك حزين ولكن هنا المنتدى باللغه العربيه واعتقد انه لتفيد وتستفيد لابد ان تكون الردود والمشاركات
باللغه العربيه بدليل ان هناك منتدى باللغه الانجليزيه

wallo
11-15-2014, 14:00

dellos
11-15-2014, 14:02
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز تدافع عن حقك بصرامة ولكن اخي هده هي قوانين المنتدى ادا اردت الكتابة بالانجليزية هناك منتدى خاص باللغة الانجليزية اما هدا المنتدى فهو بالعربية
تحياتي لك

aber
11-15-2014, 14:44
السلام عليكم ورجمه الله وبركاته
لا يا اخي الكريم الادارة لم تظلمك لان هناك قواعد لابد لك من اتباعها وانت خالفت هذه القواعد بكتابة باللغة الانجليزية وكان عليك قراءة قواعد المنتدى واهمها هو عدم الكتابة بالانجليزي وممكن تحاول تراسل الادارة وتوضحلهم الامر

chouaib1
11-15-2014, 14:50
لا يا اخي الكريم الادارة لم تظلمك لان هناك قواعد لابد لك من اتباعها وانت خالفت هذه القواعد بكتابة باللغة الانجليزية وكان عليك قراءة قواعد المنتدى واهمها هو عدم الكتابة بالانجليزي وممكن تحاول تراسل الادارة وتوضحلهم الامر

downlaod4
11-15-2014, 14:55

chouaib1
11-15-2014, 16:53

asafiforex
11-15-2014, 17:05

retared10
11-15-2014, 17:06
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
اخي الكريم اسف لخسارتك و لكن هذه هي التعليمات :( يجب ان تقرأ التعليمات قبل المشاركة في المنتدي
شكرا للمشاركة الرائعة و تقبل مروري

ناروتو
11-15-2014, 17:17
شكرا اخي الكريم علي الموضوع وارجو منك الجديد دائما
مع تمنياتي بنجاح الدائم

realyone
11-15-2014, 17:22
اخي الكريم إذا انت تجيد اللغة الأنجليزيه لمذا لاتسجل بمنتدى إنستا بلغة الأنجليزيه هذا المنتدى لأعضاء العرب من لايجيدون اللغة الأنجليزيه لهذا تم إفتتاح هذا المنتدى العربي لكي يستفيد كل من لايجيد اللغة الأنجليزيه

payza
11-15-2014, 21:37
انا اعرف نعم اخي بالفعل يتم حظرك ولو كنت انا المشرف لحظرتك ايضا يا اخي لانك تقوم بوضع ردود بالانجليزية و هذا منتدى خاص بالعربية ........بالتوفيق

zoza
11-18-2014, 04:27
المنتدى هنا اخى الكريم كله باللغه العربيه لا داعى الى لغه اجنبيه وان دا من اهم التعليمات الى نوهت لها الادراه الى مسؤله عن المنتدى هنا ونبهتنا اكترر من مره مش لازم اجنبى ممكن تكتبها بس بالعربى شكرا لك

sayd665
11-18-2014, 04:58
اخى الكريم ان هذا منتدى فوركس مصر فهو متاح باللغه العربيه فقط وبما ان لغتك الانجليزيه جيدة فيمكنك الدخول الى موقع اخر باللغه الانجليزيه وستحصل على نسبه بونص اكبر من هذا المنتدى ونصيحه حاول مرة اخرى ولا تياس وستصل الى ما تريد وبالتوفيق

alikimo
11-18-2014, 06:53
خليك هادى شويه ان المنتدى هنا ان شايف انه مبيأذيش حد بالعكس دا بيصبر على ناس كتير اوى وان الار دا بيان اوى وان كمان لازم تبقا عارف دا كويس جدا وانشاء الهل الموضوع يتحل من قبل الادراه شكرا لك

eslam22
11-18-2014, 07:05
ممكن انت تكون الى ظلمت نفسك ملوش لازمه الكلام الانجليز خالص والله الانجليزى له منتدياته الى هما بيفمو فيها انما هنا لغتنا العربيه هى الاهم والاحلى ياريت تكون اتعلمت من الدرس دا وانشاء اله الموضوع يتحل فى اقرب وقت شكرا لك

chouaib1
11-18-2014, 14:19
خليك هادى شويه ان المنتدى هنا ان شايف انه مبيأذيش حد بالعكس دا بيصبر على ناس كتير اوى وان الار دا بيان اوى وان كمان لازم تبقا عارف دا كويس جدا وانشاء الهل الموضوع يتحل من قبل الادراه شكرا لك

ahmed_com
11-18-2014, 14:46
اهلا بكم اعضاء النتدى

اخي العزيز يجب عليك متابعة القوانين تسلم

شكرا جزيلا موضوع جميل جدا تبارك الله
السلام عليكم

aber
11-18-2014, 14:56
اخي الكريم اول شيئ ادعو من الله ان يخلفك خير مما فقط اولا انا اوافقك في امر و اخالفك قي امر الاول حقا من العجيب ان تجد في المنتدا كتابات من الادارة بالانغليزية و من ناحية ثانية يمنعون التعليقات بهذه اللغة و الامر الذي اخالفك فيه هو انه بما أنّنا قبل تسجيلنا وافقنا على القوانين علينا ان نلتزم بها اذ من المؤكد هنا في المنتدى من يطقن الفرنسية و الالمانيية و الاسبانية كيف تتخيل اذا تمّ فتح المجال لمثل هذه المشاركات و امّا عن توقيت ايقاف العضوية فهو مربوط بالوقت الذي يتم فيه مراجعة المواضيع قبل بعث البونص

wallo
11-18-2014, 14:56
فأنت تصرفت خطأ وعليك تحمل اخطاءك .

khalid01
11-18-2014, 17:22

balou
11-18-2014, 18:05
ادارة ليست محتالة لكن قوانها صارمة قليلا
الله عوض عليك لا تيأس و ابدأ من جديد

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

tawfik200
11-18-2014, 18:08
سلام عليكم ورحمة الله وبراكته اخواني الاعزاء اتمنى ان تكونوا بالف خير اخي الفاضل و الكريم لا يا اخي الادارة ليست متحيلة و لا تظلم احدا ولكن ستكون قد خالفة القوانين او شيئ ما و تقبل مروري

ahlamtyu
11-18-2014, 18:11
يا اخي الفاضل انت اللي قصرت في حق نفسك فلو انت تعبت نفسك من الاول ودخلت علي
قوانين المنتدي حتشوف انه مانع الكتابه الا باللغه العربيه فقط وحظر دائم للي بيكتب بالانجليزي