PDA

View Full Version : ليس هناك اي متداول كامل و مثالي

borisforex
08-17-2019, 19:26
ليس هناك اي متداول كامل و مثالي في الفوركس ، فكل واحد يستطيع أن يواجه بعض الخسارة في بعض الأحيان ، لكن يمكننا التحكم في دلك و نستطيع السيطرة على خسائرنا بمساعدة الممارسة على الحساب التجريبي و التدرب على الاستراتجيات طبقا لتحليلنا واستراتيجيتنا الفنية في أزواج مختلفة دون الحصول على أية خسائر كبيرة.

mahmoudazzammhaz1
08-17-2019, 19:41
لسة كنت بسال على الموضوع ده لانى لقيت توبيك او منشور بيتكلم عن المثالية فى الموضوع ده ان تكون خسائرنا قليلة الى اقصى حد
وفعلا سالت هل يمكن مع الممارسة ان ممكن اكون لا اخسر فى الفورس
وفعلا انا عن قناة ان الموضوع تنبؤات وتوقعات وفى نفس الوقت خبرة ومع ذلك يمكن الخسارة لا شخص حتى لو كان على مدار حياتهوسيلة عمله هى الفوركس فقط
ولكن انا سوف اقوم بالتعلم واكتساب الخبرة اكثر فأكثر حتى اصل بامر الله تعالى الى اعلى درجة من احتراف الفوركس شكرا لك واتمنى دوام التوفيق للجميع

احمد٥٥
08-17-2019, 20:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا اتفق معك اخي الكريم ان ليس يوجد متداول لا يتعرض الي خسائر فهناك بعض المتداولين يتعرضون لخساره فادحه وهذا لعدم وجود اداره راس مال جيده
فكل متداول يحتاج إلي المزيد والمزيد ليصبح محترف في سوق الفوركس

doaa sary
08-25-2019, 17:15
الفرق بين متاجر واخر الفترة اللى قضاها بالتعليم وسوق الفوركس
فى شخص بقالة 10سنين وناس بقالها شهور فقط
فاهنا الفارق عامل الخبرة
لكن بشكل عام مفيش شخص مش بيخسر كلنا بنخسر شر لابد منة السوق مكسب وخسارة لاكن
الشخص اللى بقالة سنين طويلة بيقدر يتحكم فى الخسارة ودائما عنده معلومات وطرق تساعده على الارباح فا ارباحه تفوق حجم خسائرة

مصطفي السيد
08-25-2019, 18:13
لا احد يصل الي المثاليه او درجه الكمال في اي شيءفمهما كانت خبرتنا في مجال الفوركس
ونجاحاتنا السابقه فاننا معرضون للخساره في اي وقت رغم براعتنا ولكن المهم ان تكون
نجاحتنا وارباحنا اكبر من الخساير لنخرج في النهايه علي مكسب

oussala
08-25-2019, 20:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
المتداول المتالي الدي لايخسر امواله
هو دلك الشخص الدي الدي يتداول بجزء يسير من راس ماله
على صفقة يمكن ان ينتضرها لاكتر من شهر
وبهدا تكون ارباحه مضمونة