PDA

View Full Version : لا يزداد البونص

seifeddine96
08-27-2019, 17:51
64315
السلام عليكم ورحمه الله اخواني لدي سؤال بسيط لا ادري كيف اكتب تعليقات ومشاركات ومواضيع ولا يزداد البونص???:1f628::1f628::1f628:

benmezroua1
08-27-2019, 18:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
أن عداد البونص يتغير مرة واحدة في الشهر و هذا عندما يتم ارسال المال الى حساباتنا في انستافوركس عكس النسخة القديمة من المنتدى التي كان البونص يتغير فيها

Mohamed a
08-27-2019, 20:21
السلام عليكم يا اخي
يتم تحويل البونص علي انستا فوركس كل اول اسبوع من كل شهر لهذا لا يوجد تغي في البونص الا يعد بدايه الشهر

oussala
08-27-2019, 20:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
سيتغير بادن الله في 10من الشهر القادم
هدا على حسب ما اعتقد

doaa sary
08-29-2019, 01:34
اخى الكريم ربما فى مشكلة بحسابك مثلا فا ممكن تسئل اى ادمن او مشرف
لكن من الاسباب الشائعه ان الرد بيكون قصير اقل من سطرين فا البونص مش بيتحسب جرب تعمل رد كبير شوية اكتر من 200 حرف او سطرين وهتلاقية بيتحسب واذا متحسبش كلم اى مشرف يساعدك وباذن الله تكون مشكلة بسيطة بالتوفيق ليك

R.kh
08-29-2019, 03:15
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته....باعتقادي ان هناك مشكلة بالموضوع لان البزنس يزداد مع كل رد وهذا ما يحصل مع الجميع جرب الرد على الموضوعات والتزم بشروط الرد ممكن تكون مشكلة تقنية

احمد٥٥
08-29-2019, 04:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم البونص يضاف لحسابك في شركه انستا فوركس كل يوم ١٠ في الشهر وتأكد ان الحساب اللي مرتبط بالمنتدي هو اللي بتفتحه ومتابع عليه باستمرار حتي تتأكد من عدم وجود أخطاء
أو ممكن ردودك ليس تستاهل البونص من وجهه نظر الادمن او محظور فعليك ان تكون ردودك اكبر من سطرين حتي يحتسب البونص .
واذا كنت موافق كل حاجه عليك التوجه للادمن وشرح المشكله وهما هيحلوها في اسرع وقت ممكن .
وشكرا.

mahmoud77
08-29-2019, 08:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. كان عندي نفس المشكله اخي وعندما تحدثت مع الدعم قال لي البونص يكوم في زياده فعلا ولكن يتم وضع هذه الزياده دفعه واحده ف اول ١٠ ايام من كل شهر لان هذا النظام الجديد الذي يسير عليه المنتدي بدلا من القديم ف لا تقلق تخي ما دمت تعمل سوف تجد اموالك في اول الشهر بإذن الله بحسابك ب انستا فوركس

qqq10
08-29-2019, 15:18
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
اهلا بيك اخي الكريم
واهلا بجميع الاعضاء الافاضل
البونص يتم اضافه البونص علي حسب المجهود الخاص بيك عليك بالعمل بجد حتي تحصل علي بونص كبير نتمني التوفيق للجميع

A.mustafa
01-25-2020, 20:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...
البونص يضاف لحسابك في شركه انستا فوركس كل يوم ١٠ في الشهر وتأكد ان الحساب اللي مرتبط بالمنتدي هو اللي بتفتحه ومتابع عليه باستمرار حتي تتأكد من عدم وجود أخطاء
أو ممكن ردودك ليس تستاهل البونص من وجهه نظر الادمن او محظور فعليك ان تكون ردودك اكبر من سطرين حتي يحتسب البونص ....

ASMA FAHMY
01-25-2020, 20:15
البونص في المنتدي عشان تحصل عليه ليه كذا طريق
اولهم البونص علي المشاركات او الردود كل اما بتضيف مشاركات لها محتوي جيد او ردود مفيده داخل المواضيع بيتضاف ليك رصيد بونص علي المنتدي
ثاني مصدر للبونص الاحالات ان يتم دعوه تحد الافراد للتسجيل في المنتدي عن طريق رابط حسابك والمستخدم الجديد يكون بيعمل ردود ليها قيمه فانت بيتضاف لك نسبه ارباح ع ردودالمستخدم اللي تم دعوته عن طريقك
الطريق الثالث للبونص هو اللايكات وهو حصول الرد بتاعك علي تفاعل من باقي اعضاء او زوار المنتدي لانك قدرت تفيد الاعضاء والزوار عن طريق ردك او مشاركتك
اخر طريقه بونص المسابقات وهو بونص قابل للسحب وهو انك تشارك في احد مسابقات المنتدي وتقدم برضه معلومات لها قيمه بتحصل من خلالها ع لايكات وبونص
البونص بيتم اضافته للعداد ع المنتدي مره واحده في الشهر تقريبا من يوم خمسه الي عشره وفي بعض الشهور ممكن يوصل يوم ١٥ من الشهر وبعدها بيوم بينزل البونص علي المنصه ويكون جاهز للتداول

MUHAMEDHELMY
01-25-2020, 21:35
السلام عليكم اخي الكريم، ان البونص يضاف في اليوم العاشر من بدايه كل شهر على حسب الردود التي اضفتها انت للمواضيع المنشورة و الاعجابات على تلك الردود، فإن كانت الردود ليست مفيدة او لم تحصل على اعجابات فلن يتم اضافة البونص لحسابك لان تقييم الردود و الاعجابات يتم بصورة آليه على حسب اكواد برمجيه موضوعه في المنتدى لتقييم أداء الأعضاء و بالتالي فإنه يحتسب في النهاية في شكل بونص، فإن كانت الردود قصيرة ولا تتعدي السطرين لا يتم احتساب البونص لتلك الردود.

zakariacr07
01-26-2020, 15:55
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.

أخي الفاضل بعد تطبيق النظام الجديد في المنتدى أصبح العداد يتغير مرة واحدة فقط و يكون ذلك قبل وصول البونيص على حسابك في شركة أنستا فوركس كما أنه يمكن الحصول على ما قيمته 50 دولار على الرد أو الموضوع و بالتالي لا يكون البونيص منحصر بين قيمة 150 دولار كما كان في السابق و ذلك بإحتساب الرد بعشرة سنت.