PDA

View Full Version : مثلك الاعلى في الفوركس

Pages : [1] 2 3 4

magic777
05-21-2012, 20:57
بسم الله الرحمن الرحيم

كثيرا منا خلال تعلمه في هذا المجال واطلاعه على استراتيجيات وخبرات القدماء
ومتابعه توصياتهم وطريقه عملهم اصبح هناك منهم مثل اعلى يريد ان يصبح مثله في المستقبل
عن نفسي مثلي الاعلى هو المتاجر العبقري وليام جان

فماذا عنك انت ؟ من هو مثلك الاعلى في الفوركس الذي تتمنى في يوم من الايام ان تصبح مثله ؟

kingman
05-21-2012, 21:58
الى حدما فى هذا السوق ليس لى مثل اعلى لكن اريد ان احقق النجاح فيه والبعد عن الخسائر وده هدفى لكن ايضا يوجد بعض الشخصيات الواحد بيعجب بهم فى هذا السوق او فى تحليله ومن اكثر الأشخاص بشوفه نشيط فى تحليله ومتابعته هو محمد العايدى بيعجبنى تحليله وتعامله من خلال متابعته لعى تويتر او موقعه او ظهوره فى البرامج التليفيزيونيه التحليلية

forexBOSS
05-21-2012, 22:48
اههه وليام جان انه شخص رائع ولكن اول مره اعرف انه يوجد مثل اعلى فى الفوركس انا لم يكن لى مثل اعلى لانى اتبعت ناس كتير و تحاليل لناس كتير و فى منهم خلانى اكسب كتير وناس خسرتنى كتير فكرت فى مثل اعلى ساجعل ناس كثيره مثل اعلى ولكن احترامى طبعا للعظماء فى هذا المجال و طبعا احترامى لوليام جانوم و من يعرف ممكن الواحد يوصلهم فى يوم فانا سنى صغير و هذا يجعل الانسان يستفيد من الخبرات كلما تقدم به العمر

Mohamed90
05-21-2012, 23:22
السلام عليكم اخي بوجد كثير من الناس المحترفين و تريد ان تصبح مثلهم و لكن لا ارى شخص مثلي الاعلى اي شخص محترف يربح بطريقة ايجابة احترمه و اريد ان اصبح مثلة

Hamad
05-22-2012, 13:13
مواضيع مهمة جدا لكل مضارب
ادارة راس المال
التحليل الاساسى
كيفية قراءة الاخبار قراءة جيدة و الاستفادة منها
التحليل الفنى
كالرسم و الترندات و الفيبوناشى و الشموع و النماذج
المؤشرات
و سنناقش انواع المؤشرات و فائدتها و كيفية استعمالها لعشاق المؤشرات و الاستراتيجيات
الحالة النفسية
للمضارب و للسوق و كيفية انها سبب كبير للمكسب او الخسارة

magic777
05-22-2012, 14:12
مواضيع مهمة جدا لكل مضارب
ادارة راس المال
التحليل الاساسى
كيفية قراءة الاخبار قراءة جيدة و الاستفادة منها
التحليل الفنى
كالرسم و الترندات و الفيبوناشى و الشموع و النماذج
المؤشرات
و سنناقش انواع المؤشرات و فائدتها و كيفية استعمالها لعشاق المؤشرات و الاستراتيجيات
الحالة النفسية
للمضارب و للسوق و كيفية انها سبب كبير للمكسب او الخسارة

اخي حماد الموضوع هنا يتكلم عن
من هو مثلك الاعلى في الفوركس
بمعنى مين المتاجر اللي انت شايفه عبقري وممتاز وانت معجب به وتريد انت تصبح مثله في يوم من الايام
فارجو ان اكون اوضحت لك فكره الموضوع

magic777
05-22-2012, 14:15
السلام عليكم اخي بوجد كثير من الناس المحترفين و تريد ان تصبح مثلهم و لكن لا ارى شخص مثلي الاعلى اي شخص محترف يربح بطريقة ايجابة احترمه و اريد ان اصبح مثلة

كلنا بنعجب بالمتاجر الناجح اللي ليه طريقه جيده يربح بها وبنتابع معه
ولكن اكيد اكيد فيه واحد منهم بس هو اكتر المتاجريين الي انت مش معجب بس بطريقته ولكنك بتكون معجب بطريقه تفكيره وتتمنى انك تترك بصمه في مجالك زيه
فرق كبير بين الاحترام للشخص والانبهار به وتمنى ان تكون مكانه في يوم من الايام

aboualy
05-22-2012, 14:40
ولكن اكيد اكيد فيه واحد منهم بس هو اكتر المتاجريين الي انت مش معجب بس بطريقته ولكنك بتكون معجب بطريقه تفكيره وتتمنى انك تترك بصمه في مجالك زيه

طبعا كل المتاجرين المحترفين والناجحين هما مثل اعلى لى و اتمنى انى اكون مثلهم
ولكن اكثر من اثر فى انا شخصيا هو المهندس حسام وللاسف مش متذكر بقية اسمه هو صاحب استراتيجية القاهرة

كريم
05-22-2012, 15:04
مثلي الأعلى في الفوركس هو رسول الله صلى الله عليه و سلم فكل ما ارشدنا اليه موجود في اي مجال سواء الفوركس او غيره

ففي الفوركس مثلا من عوامل النجاح التحكم بالمشاعر و عندما تقرأ القصص عنه صلى الله عليه و سلم تجد كل ما يملأ

قلبك ايمانا و ثقة و لذلك اقول مرة و مرة اخرى مثلي هو رسول الله صلى الله عليه و سلم و الله ولي التوفيق و النجاح و صلى اللهم على سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم

عمرو
05-22-2012, 15:45
موضوع مميز وفكرتة رائعة

فى الحقيقة مثلى الاعلى فى الفوركس هو شخص يدعى محمود (فوريكس مان) وهو معروف بقائد ورشة الانتحار
وهذا الشخص من اكثر الناس الذين حازو على اعجابى لاشياء كثيرة منها انه مؤهله التعليمى متوسط وقرر ان يصنعه لنفسة مكانا فتعلم الفوركس واتقنة بشدة حتى صار علامة من علاماتة وهو ماشاء الله يربح بشكل جيد ويستطيع ان يتحكم فى نفسة فهو مؤمن بفكرة الربح يجب ان لا يزيد عن 200 دولار ربح فى كل صفقة هذا بالنسبة لمبلغ 10 الاف دولار راس مال

kingman
05-22-2012, 16:00

مكن يكون فيه مشكلة بالنسبة للموضوع ده خصوصا ان قليل جدا او نادرا من يملتك النجاح سواء بطريقة ناجحة او حقق ارباح طائلة من الفوركس ان بيكشف عن نفسه فيمكن ده السبب انك تلاقى احد فى المجال ده تنبرهى خصوصا عندنا نحن العرب والأغلب اللى بيظهر عن نفسه وعن قوته فى المتاجرة بيبقى هدفه غالبا ان يدير حسابات او يلم رفيرال تحته والله اعلم

magic777
05-23-2012, 14:59
مكن يكون فيه مشكلة بالنسبة للموضوع ده خصوصا ان قليل جدا او نادرا من يملتك النجاح سواء بطريقة ناجحة او حقق ارباح طائلة من الفوركس ان بيكشف عن نفسه فيمكن ده السبب انك تلاقى احد فى المجال ده تنبرهى خصوصا عندنا نحن العرب والأغلب اللى بيظهر عن نفسه وعن قوته فى المتاجرة بيبقى هدفه غالبا ان يدير حسابات او يلم رفيرال تحته والله اعلم

فعلا اخي كينج انت جيت على الجرح
فعظم المحترفيين دلوقتي وماقولتش كلهم لا يكشفون عن طرقهم لاحد
وحتى لو فتحوا مواضيع توصيات او منتديات خاصه بهم علشان يساعدوا صغار المتاجريين فاغلبهم كل غايتهم ادراه حسابات او على الاقل عمولات الأعضاء
ولكن بصرف النظر عن ده يبقى دائما هناك متاجر واحد تريد انت تصبح مثله في يوم من الايام

mando
05-23-2012, 16:19
الحقيقة انا لا يوجد لدى مثل اعلى فى الفوركس لانة زى ما قال بعض الاخوة انه اى شخص محترف لا يكشف السرة الى احد ولا يعلم احد يبقى الواحد يحاول على انه يقراء ويتعلمويحاول انه يجمع معلونمة من هنا وهنا ويقدر يوصل لى حاجة فى السوق الصعب دة

kingman
05-23-2012, 18:09
فعلا اخي كينج انت جيت على الجرح
فعظم المحترفيين دلوقتي وماقولتش كلهم لا يكشفون عن طرقهم لاحد
وحتى لو فتحوا مواضيع توصيات او منتديات خاصه بهم علشان يساعدوا صغار المتاجريين فاغلبهم كل غايتهم ادراه حسابات او على الاقل عمولات الأعضاء
ولكن بصرف النظر عن ده يبقى دائما هناك متاجر واحد تريد انت تصبح مثله في يوم من الايام
ان شاء الله نلاقى فى السوق ده الكثيرين من الرعب ناجحين فيه فسوق الفوركس اصبح يستقطب كل يوم الكثيرين من منطقة العرب واكيد بفضل الله هيكون فيه نماذج هتقدر توصل للأحتراف والخبرة واكيد يوجد اللى هيحاول يفيد غيره خصوصا ان اسلامنا يحثنا على ذلك وعدم كتم العلم حتى يكون علم نافع ويثاب عليه صاحبه دون ان يضر بنفسه

mohamed eldamnhorey
05-23-2012, 20:34
انا تمنى ان اظل على هذا النهج الذى اسير عليه

واتمنى ان اتجنب الخساره

ودائماً اتشرف بكل المتاجرين الناجحين الذين يحققون ارباح

واتمنى اكون مثلهم

HARRY POTTEER
05-26-2012, 03:08
انا برى ان ادارة راس المال و المتاجرة
المنتضمة في اوقات محددة
هي متلي الاعلى لانها اسباب النجاح
و الربح من الفوركس

عمرو
05-26-2012, 06:24
انا تمنى ان اظل على هذا النهج الذى اسير عليه

واتمنى ان اتجنب الخساره

ودائماً اتشرف بكل المتاجرين الناجحين الذين يحققون ارباح

واتمنى اكون مثلهم

فعلا اخى اغلب المحترفين فى الفوركس يسيرون بخطى ثابتة وبخطة ثابتة تتغير بمتغيرات السوق ولكن الجميع يستطيع ان يربح ولكن من يستطيع ان يستمر على ربح ثابت؟؟ ومن يستطيع ان يقاوم اغراءات السوق ويقاوم طمعه؟؟ اعتقد القله القليله الذين هم النخبة فهم لا يتركون جماح رغبتهم فى الكسب السريع مثلنا فنحن بمجر تحقيق ربح وراء ربح يدخلنا الطمع ونغامر فنخسر كل شىء لكنهم لا يفعلون مثلنا

aboody2030
05-26-2012, 13:25
ما شاء الله عليكم
هاذي المواضيع المفيده والمهمه
بارك الله فيكم
وبالتوفيق لكم جميعا

kaka20
05-26-2012, 13:35
جزاك الله خير على طرح مثل هذا الموضوع في البدايه ابغى اقول
بالنسبة للعرب اغلب الي اشوفه البحث عن الريفريال فقط
ومثلي الاعلى لم اره الى الان

mohamed eldamnhorey
05-26-2012, 13:38
السلام عليكم اخى العزيز عبدووووى

شارك برأيك معنا ياغالى

لكى تتجنب الحذر
من ادارة المنتدى

لان لابد من مشاركتك ان تكون فعاله وفى سياق الموضوع

الله يوفقك حبيبى الغالى

mohamed eldamnhorey
05-26-2012, 13:54
جزاك الله خير على طرح مثل هذا الموضوع في البدايه ابغى اقول
بالنسبة للعرب اغلب الي اشوفه البحث عن الريفريال فقط
ومثلي الاعلى لم اره الى الان

فعلاً يا اخى والله

انى العرب اغلبيتهم بيدوروو على حاجات غريبه الشكل

محدش بيفكر

يبقا جون ميرفى ولا جان ولا اى حد من الناس المحترفييين دوول

ramid
05-26-2012, 20:29
السلام عليكم
ليس لي مثل اعلى
اهتم اكثر بالاستراتيجات الناجحة التي حقق بها يعض المتداولين ارباحا معتبرة

sunlight
05-26-2012, 20:59
مثلى الاعلى كل شخص قوى الاراده لا يهزم من الخساره مثابر ويريد التعلم محب للجميع ويحب ان يشارك الجميع نجاحاته
يعرف معنى الصبر ولا يعرف معنى الهزيمه فهى لا توجد فى قاموسه يتعلم من اخطائه

واخيرا مثلى الاعلى فى عدد المشاركات هو كين ماشاء الله عليه هههههههههههههههههههههههه

magic777
05-26-2012, 23:56
فعلاً يا اخى والله

محدش بيفكر

مين قال كده بس
منا قدامك اهو ومثلي الاعلى وليام جان واتاجر بطرقه في حسابي ونفسي اضيف حاجه جديده عليها واطورها اكتر
بصراحه انا قريت عن كل العباقره في الفوركس اكتر واحد حسيت ان هو ده اللي انا نفسي اكون زيه في المستقبل هو جان

elking
05-27-2012, 02:39
مثلى الاعلى فى الفوركس هو شخص صدسق لى وهو من اعطانى كورس فى الفوركس وعرفنى مامعناه وجعلنى احبه وانا منذ هذا الوقت وانا اتعلم فى الفوركس واكتسب خبرات

kingman
05-27-2012, 16:49
فعلاً يا اخى والله

محدش بيفكر

هو طبعا فيه ناس بتبحث عن الرخافات وابتجرى ورا الأسرار والتفكير الغبر منطقى لكن ليس كلهنا هكذا بلالعكس الأغلبية يفكرون تفكير منطقى ويبحثون عن طرق ناجحة ينجحون معها سواء بالتحليل الأساسى او التحليل الفنى او الرقمى وبعد طرق المشهورين فى هذا السوق لكن ارى انه من يوفق فى هذا السوق هما القليلين لعدم وجود التعليم والخبرة المناسبة للأكثرية فى هذا السوق

mohamed eldamnhorey
05-27-2012, 19:03
مين قال كده بس
منا قدامك اهو ومثلي الاعلى وليام جان واتاجر بطرقه في حسابي ونفسي اضيف حاجه جديده عليها واطورها اكتر
بصراحه انا قريت عن كل العباقره في الفوركس اكتر واحد حسيت ان هو ده اللي انا نفسي اكون زيه في المستقبل هو جان

جان هو انسان عبقرى

كان خبيث جداً

سمعت انه كان يكتب طرقه فى ورق ومذكرات

ولم ينشرها ابداً فى اى مكان ولكن بعد ما توفى

قامووو بالبحث عن هذه المعلومات

ووجدوو بعضها ونشروها

هذا على حد علمى

رجل لن ينساه الشارت ابداً

Noah
05-27-2012, 19:49
مثلى الاعلى فىا لفوركس هو انا فى المستقبل اللى بحلم بيه بمعنى اننى احلم ان اكون من اغنى الرجال وانجهم فى الفوركس وهذا هو مثلى الاعلى واتمنى ان اكون من اشهر الناس فى تقديم الخدمات اللجميع وهذا ما اتمناه حقا وهذا ايضا هو مثلى الاعلى ان اقدم العلم والخير للجميعه

mohamed eldamnhorey
05-27-2012, 20:19
مثلى الاعلى فىا لفوركس هو انا فى المستقبل اللى بحلم بيه بمعنى اننى احلم ان اكون من اغنى الرجال وانجهم فى الفوركس وهذا هو مثلى الاعلى واتمنى ان اكون من اشهر الناس فى تقديم الخدمات اللجميع وهذا ما اتمناه حقا وهذا ايضا هو مثلى الاعلى ان اقدم العلم والخير للجميعه

تاكد طول ما انت مواصل على تحقيق حلمك وهدفك

لن يخزلك الله سبحانه وتعالى وان يقف بجوارك

ولكن عليك ان تظل سائر على هذا النهج وان لا تيأس ابدأ من اى خساره وتقبلها بشجاعه

وان شاء الله تصبح مليونير ياغالى

عمرو
05-27-2012, 21:53
فعلاً يا اخى والله

محدش بيفكر

صدقنى يا عزيزى هناك من العرب من عقولهم تساوى الذهب ومن يستطيعون ان ينافسو العلماء ولكن المشكلة ان المحترفين الحقيقين مشغولون بجمع المال ولا يقدرون على ان يعرفو ويعلمو احدا طرق عملهم واساليب تداولهم
لذلك ان اردت ان تعرف نماذج من هؤلاء فابحث فى المنتديات العربية بتاريخ قديم ستجد هناك خبراء بدأو فى الفوركس من سنوات طويلة ولكن اختفو الان لأنهم احترفو وليس لديهم وقت لبعلمو احدا

shero
05-27-2012, 22:29
بسم الله الرحمن الرحيم

ومتابعه توصياتهم وطريقه عملهم اصبح هناك منهم مثل اعلى يريد ان يصبح مثله في المستقبل

فماذا عنك انت ؟ من هو مثلك الاعلى في الفوركس الذي تتمنى في يوم من الايام ان تصبح مثله ؟

اتفق معك فى الرأى , انا ايضا اعتبر مثلى الاعلى وليام جان , هذا الرجل كان عبقرى زمانة فى الاسواق المالية , واعتقد ايضا ان طرق مضاربتة بها الكثير من الغموض ولم يفلح احد فى فك شفرتها الى وقتنا هذا , هذا الرجل كان يضارب وهو يستخدم فقط ورقة وقلم طبعا قبل ظهور التكنولوجيا الحديثة الموجودة عندنا الان , اتمنى لو نصل لربع ما وصل الية

عمرو
05-27-2012, 22:41
اتفق معك فى الرأى , انا ايضا اعتبر مثلى الاعلى وليام جان , هذا الرجل كان عبقرى زمانة فى الاسواق المالية , واعتقد ايضا ان طرق مضاربتة بها الكثير من الغموض ولم يفلح احد فى فك شفرتها الى وقتنا هذا , هذا الرجل كان يضارب وهو يستخدم فقط ورقة وقلم طبعا قبل ظهور التكنولوجيا الحديثة الموجودة عندنا الان , اتمنى لو نصل لربع ما وصل الية

يا باشا خلينا واقعيين الناس اللى بتدور فى الماضى وبتحاول توصل لوهم اسمه جان ربنا خلق لنا عقل والسوق مليان استراتيجيات وادوات كلها بتكسب المتاجر لو استخدمها صح
ليه نتعب نفسنا ونفتش فماضى مجهول ونحاول نحل الغاز سبحان الله
هنعمل زى بنى اسرائيل لما صعبو على نفسهم كل حاجة سهلة وطلبو الشقى والتعب وهما مرتاحين

kingman
05-28-2012, 22:00
يا باشا خلينا واقعيين الناس اللى بتدور فى الماضى وبتحاول توصل لوهم اسمه جان ربنا خلق لنا عقل والسوق مليان استراتيجيات وادوات كلها بتكسب المتاجر لو استخدمها صح
هنعمل زى بنى اسرائيل لما صعبو على نفسهم كل حاجة سهلة وطلبو الشقى والتعب وهما مرتاحين

انا عموما بحب التفكير المنطقى والعملى فى السوق وبفضل ان الواحد يحاول ان يعتمد على الطرق الواضحة التى يستطيع الاعتماد عليها مثل التحليل الأساسى الذى اذا امضى المتعلم وقته فى تعلمه بعيدا عن البحث عن اسرار لانعلم ان كانت حقيقية او درب من الخيال هيبقى افضل بكثير وخصوصا ان التحليل الأساسى كثير منا يعانى نقص فيه وقدرة على استخدامه اللأستخدام الأمثل فى المتاجرة

mohamed eldamnhorey
05-29-2012, 03:12

اختلف معك اخى عمروو

لان الناس اللى فى الماضى دووول هما اللى نجحو وحققو انجازات مشهوده

ولكن نحن نبدأ من حيث هم انتهووووووووووووووووو

youmuststop
05-30-2012, 05:48
حقيقه لا اعرف شخص خبره في هذا المجال يكون مثل اعلي لي لاننا جميعا مبتدئين في الفوركس من يكسب 100 او 200 دولار هذا لا يعتبر مثل اعلي

realyone
06-14-2012, 01:33
بالنسبة لي ليس لدي مثل اعلى بالفوركس,اسمع انه يوجد هناك متداوليين وصلوا الى مبالغ خياليه بالفوركس ولكني لا اعير لذلك اي اهتمام لأني اعرف انهم يخفون اسرارهم ولا يكشفوها لهذا السبب لا اهتم بطريقة تداولهم المفصح عنه لأني ادرك ان هذه الطرق ليس الا جزءا بسيطا من اسرارهم

Noah
06-14-2012, 02:28
على كل فرد منا ان يكون له المثل الاعلى فى نفسه حتىل ا ينظر الى الاخرين ويعتقد ان هناك من يمكن ان يكون مثل اعغلى له فىا لفوركس وانا شخصيا ارى ان افضل مثل اعلى لى هو انا وانا الذى يمكنه ان يكون مثل اعلى لنفسى وليس احد غيرى له فضل علي فى الفوركس

Mr.GooDMaN
06-14-2012, 02:36
الدكتور جمال ممدوح
بجد دماغ رائعة رغم اني لا اعلم عنه الكثير لكنه ابتكر استراتيحية اكثر من رائعة
ولم يبخبل علينا بها وطرحها لكل العرب

sho
06-14-2012, 03:58
مثلى الاعلى فى تجارة الفوركس هو كل متداول محترف وناجح يملك ادواتة واستراتيجياتة للوصول للهدف وتحقيق الربح

AhmedMagnifico
06-14-2012, 06:11
انا بالنسبالى مثلى الاعلى فى الفوركس مفيش حد
لان بصراحة الفوركس مليان محترفين لكن ليا هدف وهو الوصول الى اقل خسارة واعلى ربح !!
+
احتمال اكون انا فى يوم من الايام مثل لشخص ما
:p

Rami
06-14-2012, 10:13
انا لا اتخذ اى شخص فى الفوركس كاشخاص اقصد , فمثلى الاعلى هو ان اجد استراتيجية محترمة تعطينى ما اطمح اليه من هذا السوق العنيد + معرفة كيفية التحككم فى الذات
ام بالنسبة للاشخاص فهم لديهم خبرات تخصهم لا تعنينى ولن يطلعنا عليها فلم اتخذه مثلا ما دام لايفيدنى

bousshimin
06-14-2012, 10:23
مثلك أخي المحلل الأمريكي وليام ديلبرت جان احد اساطير المضاربة صاحب المقولة الشهيرة
متى ماعرفت كيف تستخدم الوقت مع السعر فأنت تعرف كيف تتاجر

ahmed
06-14-2012, 11:00
مثلى الاعلى فى الفوركس هو اديسون مخترع المصباح الكهربائى
مثل اصرارة على اختراع هذا المصباح الذى ابهر العالم دون يأس
اصر انا ايضا على تحقيق انجاز فى الفوركس دون يأس او ملل

Texxon
06-14-2012, 15:24
شخصيا مثلي الاعلي بلخياط ، الراجل ده برنس سافر من بلده واتعلم فوركس والآن اصبح واحد من اشهر وأفضل متاجري الفوركس في العالم
اتمني في يوم من الايام ابقة زيه او احقق نصف الي حققه

remo
06-14-2012, 16:01
بسم الله الرحمن الرحيم

انا مثلى الاعلى فى الفوركس هو الشخص اللى بعطى توصيات لفترة كبيرة مثل المخرج المتخصص فى عملة المجنون يعطى فى السنة صفقتان لكن هدفك فيهم مابيقلش عن 1500 نقطة يعنى حوالى لعب السنة كلة والصفقة مابتخيبش معاة

magic777
06-14-2012, 16:04
انا لا اتخذ اى شخص فى الفوركس كاشخاص اقصد , فمثلى الاعلى هو ان اجد استراتيجية محترمة تعطينى ما اطمح اليه من هذا السوق العنيد + معرفة كيفية التحككم فى الذات
ام بالنسبة للاشخاص فهم لديهم خبرات تخصهم لا تعنينى ولن يطلعنا عليها فلم اتخذه مثلا ما دام لايفيدنى
بس دي حاجه ودي حاجه تانيه يعني انت فعلا مطلوب منك تبحث لنفسك عن استراتيجيه جيده
وتطور من نفسك وقدراتك بالتعلم من الخسائر والاخطاء
لكن ده ميمنعش انك انت تعجب مثلا بمتاجر محترف في السوق وتتمنى تكون زيه في يوم من الايام حتى لو طرق متاجرتك مختلفه عنه

mony
06-15-2012, 11:17
لا يوجد مثل اعلى ولكن اريد ان احقق النجاح وان اصل الى مرحله الاحتراف وان احقق ارباح كثيره

compaq0
06-15-2012, 14:14
مثلى الاعلى مضارب يعطى توصيات على احد المنتديات و يدعى المخرج هذا الرجل حقا عالم فى الفوركس لقد اعطى 12 توصيه باهداف 1500 نقطه و استوب حوالى 300/400 نقطه حقق الربح فى 11 و خسر صفقه وحيده و كانت نتيجه لخطا فى حساباته

mohamed eldamnhorey
06-15-2012, 14:37

ياله من انسان مبتكر

احترمه واقدره

احترم واقدر كل انسان له هدف يسعى من اجل تحقيقه لاثبات ذاته ووجوده

Rami
06-15-2012, 14:48
مثلى الاعلى مضارب يعطى توصيات على احد المنتديات و يدعى المخرج هذا الرجل حقا عالم فى الفوركس لقد اعطى 12 توصيه باهداف 1500 نقطه و استوب حوالى 300/400 نقطه حقق الربح فى 11 و خسر صفقه وحيده و كانت نتيجه لخطا فى حساباته

ما شاء الله لا قوة الا بالله هذا فعلا انسان رائع بس يا اخى مزودييين التوصيات لا يدومون الى الابد
فعليك ان تعتمد على نفسك وتتعلم طريقته الحسابية فربما تفيدنا بها من يدرى
لعله خير

forex4ever
06-15-2012, 14:56
سؤال مهم في الحقيقة لابد وان يكون لكل مضارب شخص اكثر منه خبرة واكثر منه دراية بالسوق ..قد يعتبره مثله الاعلى وينظر اليه نظرة الاهم من من اعتبار الاشخاص الاكثر خبرة مثل اعلى هو محاولة التعلم وفهم السوق مثلهم تمام بل وتطوير استراتيجياتهم والعمل دوم للوصول الى الهدف الاوحد لكل تجار الفوركس وهو الربح والابتعاد عن المارجن كول

kingman
06-15-2012, 15:17

بتعجبنى مقولته الشهيرة عن الخطا والفشل اثناء المحاولة للوصول الى النجاح واعتقد انه قال على ماتذكر ان لم يخطا الف مرة قبل مايصل الى اختراع المصباح وانما عرف انه يوجد الف طريقة لاتنفع لأختراع المصباح بالمعنى ده يعنى وده مطلوب جدا فى سوق الفوركس العزيمة والأصرار والأستفادة من الأخطاء والفشل

magic777
06-16-2012, 17:55
بتعجبنى مقولته الشهيرة عن الخطا والفشل اثناء المحاولة للوصول الى النجاح واعتقد انه قال على ماتذكر ان لم يخطا الف مرة قبل مايصل الى اختراع المصباح وانما عرف انه يوجد الف طريقة لاتنفع لأختراع المصباح بالمعنى ده يعنى وده مطلوب جدا فى سوق الفوركس العزيمة والأصرار والأستفادة من الأخطاء والفشل

والطريقه دي بتبعد عن المتاجر الاحباط واليأس في بدايه حياته الفوركسيه وبتساعده على تقبل ومواجهه
العقبات والصعائب في البدايه والفشل اللي ممكن لو حد تاني بيفكر بطريقه مختلفه كان ممكن يكون نهايه الطريق ده بالنسبه له
لكن بطريقه هذا المخترع بيدي لنفسه الامل دايما والثقه والدافع للأستمرار في تحقيق اهدافه

safiforex
06-16-2012, 18:00

نعم صحيح و قد سبق لي ان عملت هذه المقولة هنا بل و فيمنتديات اخرى لكي يعرف الناس بان النجاح لا ياتي من النجاحات
فالنجاح اكيد ياتي من كثر الاخطاء ، و انا لن اقول الفشل ، فقط هي اخطاء و يجب معالجتها
و لهذا يجب علينا معرفة اسارار هذه المقولة فعلا لكي ننجح و حتى في حياتنا كلها

Rami
06-16-2012, 18:10
نعم صحيح و قد سبق لي ان عملت هذه المقولة هنا بل و فيمنتديات اخرى لكي يعرف الناس بان النجاح لا ياتي من النجاحات
فالنجاح اكيد ياتي من كثر الاخطاء ، و انا لن اقول الفشل ، فقط هي اخطاء و يجب معالجتها
و لهذا يجب علينا معرفة اسارار هذه المقولة فعلا لكي ننجح و حتى في حياتنا كلها

النجاح ياتى بعد الفشل والمحاولات الفاشلة
فكما يقول احد العلماء اذا حاولت وحاولت ووصل الفشل لذروته
اعلم ان اقتربت من النجاح

sandapa
06-16-2012, 18:16
لا يوجد متلي الاعلى في هذا السوق
فان وجد فانه بالفعل اعضاء الذين تابرو وناضلو من اجل تحقيق هدفهم

kingman
06-17-2012, 00:26
والطريقه دي بتبعد عن المتاجر الاحباط واليأس في بدايه حياته الفوركسيه وبتساعده على تقبل ومواجهه
العقبات والصعائب في البدايه والفشل اللي ممكن لو حد تاني بيفكر بطريقه مختلفه كان ممكن يكون نهايه الطريق ده بالنسبه له
لكن بطريقه هذا المخترع بيدي لنفسه الامل دايما والثقه والدافع للأستمرار في تحقيق اهدافه
ويمكن ده اكبر سبب اللى مخلى كثيرين منا مصمم على النجاح فى هذا السوق ولو كنا استسلمنا من اول خسارة فى السوق كنا بعدنا عن الفوركس من فترة طويلة وان شاء الله نستطيع ان نصل الى ماطمح اليه بتوفيق رب العرش

remo
06-17-2012, 01:54

فعلا اى شخص يريد ان يفيد غيرة بخبرتة وتعليمة وميبخلش يدلك على الطريق الصحيح لازم يبقى قدوتى لانة فعلا عندة روح التعاون وغير انانى وموفرش خبرتة وتعبة ومبخلش بمجهودة على زملائة من المتاجرين الجدد

ahmed saleh
06-17-2012, 02:08
لالاسف حتى الان لم اجد مثلى الاعلى من الممكن لانة لسة مبتدا
لذلك لا اعلم كثير او بلقدر الكبير فى الفوركس او عن اشخاص ومحللين فى الفوركس
لكى ااخذة مثل اعلى لى

shwaikich
06-19-2012, 20:22
يمكنني ان اعتبر مثلي الاعلى في الفوركس هو ويليم جان مع اني لم اعرفه شخصيا لكنني قرات عنه و عرفت كيف انشا ثروة كبيرة من حساب صغير جدا بناءا على استراتيجيته الخاصة

ZOUHAIR_ZIZO28
06-19-2012, 20:52
بالنسبة لي ليس لدي مثل اعلى بالفوركس,اسمع انه يوجد هناك متداوليين وصلوا الى مبالغ خياليه بالفوركس ولكني لا اعير لذلك اي اهتمام لأني اعرف انهم يخفون اسرارهم ولا يكشفوها لهذا السبب لا اهتم بطريقة تداولهم المفصح عنه لأني ادرك ان هذه الطرق ليس الا جزءا بسيطا من اسرارهم

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 22:26
لالاسف حتى الان لم اجد مثلى الاعلى من الممكن لانة لسة مبتدا
لذلك لا اعلم كثير او بلقدر الكبير فى الفوركس او عن اشخاص ومحللين فى الفوركس
لكى ااخذة مثل اعلى لى

شكلك مثلك الاعلى مبارك ياغالى
هههههههههههههههه اوعى تعمل زى احمد شفيق تقول كده

ازعل منك

KOGI
06-20-2012, 00:45

Mostafa Mando
06-20-2012, 02:44
انا مثلي الاعلى في الفوركس هو الذي له الفضل بعد الله في البداية

في تعلمي الفوركس لم اكن اعرف ماذا تعني كلمة فوركس وانا ادين له بهذا الجميل لمدى الحياة هو

الدكتور اسامة عادل

A7mad_Aziz
06-20-2012, 04:53
لا يوجد شخص محدد مثل اعلى لي في الفوركس ولكن مثلي الاعلى دائماً يكون الشخص الذكي الذي يعرف كيف يربح من هذا السوق اللعين وان يخرج منه سالم بدون خسائر وبربح جيد بأقل مخاطرة

moonlight
06-20-2012, 06:05
ليس لى مثلا اعلى فى المتاجرة ولكننى اتمنى ان اصل للاحتراف فى الفوركس وان اتحكم فى عواطفى فى الفوركس وان احقق الانضباط
فى التداول واستطيع ان اصل الى استراتيجية جيدة وعبقرية تمكننى للوصول الى النجاح وتحقيق الكثير من الارباح

Smart
06-20-2012, 17:17
الحقيقه مثلى الاعلى شخصيه وهميه
تم مزجها من خيال احد الاخوه ولكنى تأثرت بها واصبحت اتداول مثلما يفعل متاجرى الخيالى
وماتسئلش هو مين لانه متاجر كما ذكرت شخصيه خياليه
وانا اتبعه وان شاء الله ربنا يوفقنا جميعا

magic777
06-20-2012, 17:46

هو ده الطبيعي مش من المتاجريين الكبار فقط من اي متاجر ناجح ولو نجاح بسيط متتوقع
طبعا انه هيقولك كل خبرته لكن ده ميمنعش انك تتعلم من اللي بيقوله وتكمل انت باه

amrmorasamir
06-20-2012, 17:53
بسم الله الرحمن الرحيم

لم افكر مطلقا فى موضوع مثلى الاعلى فى الفوركس لانى غير متابع لتحليلات الكبار ولا صفقاتهم ولكن انا احاول ان اصبح متاجر جيد واجمع ربح شهرى مضمون ان شاء الله

abdello052
06-20-2012, 18:02

shwaikich
06-20-2012, 20:07
ان مثلي الاعلى في الفوركس هو وليام جان فهو قد عمل على استراتيجيته الخاصة التي لم يعرفها احد حتى بعد وفاته
و بدا بحساب صغير جدا الى ان اصبح من اكبر تجار الفوركس

---------- Post added at 05:07 PM ---------- Previous post was at 05:07 PM ----------

مع انني احاول جاهدا التفكير و البحث في الاستراتيجية التي عمل بها و التي لم يستطع احد الوصول اليها

i5land_man
06-20-2012, 20:09
ان مثلي الاعلى في الفوركس هو وليام جان فهو قد عمل على استراتيجيته الخاصة التي لم يعرفها احد حتى بعد وفاته

---------- Post added at 05:07 PM ---------- Previous post was at 05:07 PM ----------

مع انني احاول جاهدا التفكير و البحث في الاستراتيجية التي عمل بها و التي لم يستطع احد الوصول اليها

وليام جان اسطورة التداول وعالم البورصة وانا متاكد كل ما زاد بحثك في سيرته الذاتية حتقدر تطلع بمعلومات تفيدك وحتي لو لم تصل للحقيقة الكاملة فسوف تزداد خبرتك ومعلوماتك في مجال التداول بالشكل الذي يعود عليك بالنفع

Amgad91
06-20-2012, 20:58
قد يتعجب الكثير عندما اقول من هو مثلي الاعلى في الفوركس فهو مضارب عربي على عكس اراء الاغلبية الذين يعتبرون المضاربين الاجانب هم الافضل
انا مثلي الاعلى هو المهندس عادل الكندي و المعروف باسم ابو جواد
قد لا يعلمه الكثير ولكن من يعلمه حقا سيعرف لماذا اخص هذا الرجل بالذات
و اكثر ما احب فيه هو خلقه قبل خبرته الكبيرة جدا في الفوركس

kingman
06-21-2012, 02:30
قد يتعجب الكثير عندما اقول من هو مثلي الاعلى في الفوركس فهو مضارب عربي على عكس اراء الاغلبية الذين يعتبرون المضاربين الاجانب هم الافضل
انا مثلي الاعلى هو المهندس عادل الكندي و المعروف باسم ابو جواد
قد لا يعلمه الكثير ولكن من يعلمه حقا سيعرف لماذا اخص هذا الرجل بالذات
و اكثر ما احب فيه هو خلقه قبل خبرته الكبيرة جدا في الفوركس
ماشاء الله عليه بتعجبنى طريقة تفكيره جدا وبالفعل اراه نموذجا ناجحا فيكفى انه استطاع ان يكون اكاديميته الخاصة فى تعليم الفوركس وعددها كل يوم بازدياد ونقاطه قوية فى التحليل وبيحترمها السعر

mokas
06-21-2012, 02:35
انا شخصيا لا يوجد حتي الان ولكن فكرة الموضوع رائعة لاني فعلا سوف ابحث عن هذان الاسمان وذلك لسبب لاني عاشق ان يكون من العرب خبراء في تداوال الفوركس واخذ الخبرة سيكون شئ رائع وبرجاء بالفعل ان يكتب جميع الاعضاء عن اسماء عرب مثلهم حتي نتسفيد من خبرتهم

deadlyfox
06-21-2012, 11:01
والله فى ناس كتير بس اللى بتتاثر بطريقته فى العمل هو ده المثل الاعلى
مش لازم يكون شخص ناجح ونجاحه ده ظاهرممكن يكون حد ناجح وانت بس اللى تعرفة

aminos
06-21-2012, 11:23
السلام عليكم
لحد الأن لا يوجد لدي مثل أعلى في الفوركس لأني لا أعرف الكثير عن هذه الأسماء
و سوف أحث الأن إن شاء الله

ARAB_PIGEON
06-21-2012, 11:36
بسم الله الرحمن الرحيم

وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا اخى الكريم
لا يوجد لدى مثل اعلى فى الفوركس
ولكن احاول ان اكون انا مثل نفسى
احاول انا اصل الى افضل المستويات ومن اجل ذلك
دفعت الغالى والنفيس من اجل ان اتعلم التحليل الموجى على ايدى خبراء انجليز

Noah
06-21-2012, 14:09
مش عارف الصراحة لان فى ناس كتير اوى الواحد بيشوف انهم مميزن فى الفوركس وعلى راس هؤلاء منا لعرب من وجهة نظرى هو ابو جواد وهو رجل سعودى ومميز جدا فى الفوركس ومن راي فى الاجانب بالرغم انى معرفوش كويس وهو جان واعتقد انه كان رجل مميز جدا فى الفوركس

ma90do
06-21-2012, 14:14
لا يوجد مثل اعلي لي في هذا المجال لاني كل ما اعتمد علش شخص في توصياته اكسب واضاعف الاموال وبعد كده حسابي يتمرجن هبقي دورلي علي مثل اعلي تاني يمكن الاقي ولا حاجه هههههه
اكيد مثلي الاعلي الجينيس ويليم جان ده من العباقره المفضلين في هذا المجال اعتبره انه لا يخسر صفقه واحده ابدا

mohamed eldamnhorey
06-21-2012, 14:16

الراجل ده من افضل المضاربين

سمعت ان درس السوق لمدة 10 سنين

من غير ما يدخل باموال حقيقيه

zikooo014
06-21-2012, 14:32

درس السوق لمدة 10 سنين يانهار ابيض
انا مليش حد مثل اعلي في الفوركس بس الراجل دا بقي مثلي الاعلي خلاص

remas
06-21-2012, 14:43
والله موضوع المثل الاعلى دا موضوع نسبى لكن انا بالنسبه ليا الشخص الناجح فى الفوركس هو اللى اخر الشهر الحساب بتاعه بالموجب ومش شهر ولا اتنين لا دا باستمرار ودا اللى يصح انه يكون مثل اعلى

magic777
06-21-2012, 16:54
لا يوجد مثل اعلي لي في هذا المجال لاني كل ما اعتمد علش شخص في توصياته اكسب واضاعف الاموال وبعد كده حسابي يتمرجن هبقي دورلي علي مثل اعلي تاني يمكن الاقي ولا حاجه هههههه
اكيد مثلي الاعلي الجينيس ويليم جان ده من العباقره المفضلين في هذا المجال اعتبره انه لا يخسر صفقه واحده ابدا

المثل الاعلى هنا انك تتمنى تكون زيه وتعمل على كده بانك تجتهد وتتعلم وتشوف ايه هو سر
نجاحه وتحاول تتعلم وتوصل لمستواه مش تاخده كموصي تاخد منه توصيات وخلاص

mohamed eldamnhorey
06-21-2012, 17:33
درس السوق لمدة 10 سنين يانهار ابيض
انا مليش حد مثل اعلي في الفوركس بس الراجل دا بقي مثلي الاعلي خلاص

ياعم اكتر واحد عربى قعد فى التجريبى شهر
هههههههههههههههه

ويقولك خلاااص انا وصلت للعالميه وحقق المستحيل على الحقيقى ادونى فرصه انطلق

aboualy
06-21-2012, 17:41
والله موضوع المثل الاعلى دا موضوع نسبى لكن انا بالنسبه ليا الشخص الناجح فى الفوركس هو اللى اخر الشهر الحساب بتاعه بالموجب ومش شهر ولا اتنين لا دا باستمرار ودا اللى يصح انه يكون مثل اعلى

فعلا اخى العزيز العبرة دائما تكون بالنتيجة المحققة اخر كل شهر فما الفائدة ان تحقق ارباح كثيرة فى بداية الشهر مثلا ثم ينتهى الشهر بخسار
ولابد ايضا من الاستمرار فى تحقيق ارباح فى نهاية الشهر حتى نعتبر ان هذا المتداول هو متداول ناجح

mohamed1happy
06-21-2012, 17:51
وليام جان من أعظم التجار في الفوركس لكن أنا واضع أمامي هدف وقدوة وهو معلمي الذي تعلمت الفوركس من فيديوهاته الموجودة علي النت وهو د / أسامة عادل
أتمني أن أصبح مثله في يوم من الأيام فأنا أعتقد أنه التاجر الامثل

zikooo014
06-21-2012, 19:48
ياعم اكتر واحد عربى قعد فى التجريبى شهر
هههههههههههههههه

ويقولك خلاااص انا وصلت للعالميه وحقق المستحيل على الحقيقى ادونى فرصه انطلق

هههههههههههه انا كده عرفت سبب خسارة العرب يا معلم علي الحقيقي

ahmed
06-21-2012, 19:54

معقول قعد 10 سنين
فعلا يستحق ان يصل الى تلك المكانه
واعتقد اننا نستطيع تحقيق بعض الانجازات فى اقل من هذا الوقت
بالصبر والاجتهاد والالتزام

i5land_man
06-21-2012, 19:56
معقول قعد 10 سنين
عشر سنوات من الجهد والاجتهاد وتجميع الخبرة شوف في النهاية مسك زمام السوق وحقق ارباح خيالية. انا مش شايفها فترة كبيرة
لان السوق يستاهل اننا نتعبلوه ونديلوه من وقتنا

safiforex
06-21-2012, 19:59
معقول قعد 10 سنين
انا لا اعتقد ان الواحد سيجلس مدة 10 سنسن بدون من ان يتاجر باموابل حقيقية ، و لو حتى للتجريب كل ما يتوصل اليه
و لو ان الواحد سيقول ان الحساب التجريبي في الكفاية الا انه الحساب الحقيقي هو الحساب للخبرة الجيدة ، فلو درس السوق 10 سنسن ، سيدرس فيه الاقتصاد و الاخبار و تاثيرها و التحليلات و هذا كله جيد لكمن لابد من الحقيقي

AhmedMagnifico
06-21-2012, 22:19
انا لا اعتقد ان الواحد سيجلس مدة 10 سنسن بدون من ان يتاجر باموابل حقيقية ، و لو حتى للتجريب كل ما يتوصل اليه
و لو ان الواحد سيقول ان الحساب التجريبي في الكفاية الا انه الحساب الحقيقي هو الحساب للخبرة الجيدة ، فلو درس السوق 10 سنسن ، سيدرس فيه الاقتصاد و الاخبار و تاثيرها و التحليلات و هذا كله جيد لكمن لابد من الحقيقي
يا جدع فال الله ولا فالك 10 سنين ايه بس
دا يكونوا لغوا الفوركس اصلاً !!

kingman
06-22-2012, 00:10
ههههه احنا معظمنا مش بيقدر يصبر شهرين ولاتلاته هيصبر عشرة سنين هو خير الأمور الوسط يعنى الواحد يمتلك خبرة وممارسة كافية ينتقل الى الديمو وفى نفس الوقت يركز على استكمال تدريبع وتعلمه الى جانب الحقيقى فهذا السوق محتاج التدريب والتطور لكى يستطيع مسايرة السوق

magic777
06-22-2012, 18:38

ده بيتوقف على المتاجر نفسه واهميه ما يبحث عنه وهو عاوز يوصل لايه بالضبط وفيه ناس بتاخد الوقت ده
واكتر كمان لو عارفه هيا بتعمل ايه ومحددين لنفسهم الهدف مش ماشين عشوائي
وهو ده اللي بيشجعهم هنا على الاستمرار

kingman
06-22-2012, 20:06
ده بيتوقف على المتاجر نفسه واهميه ما يبحث عنه وهو عاوز يوصل لايه بالضبط وفيه ناس بتاخد الوقت ده
وانا بشوف ان افضل ناس قادرين على تحقيق النجاح فى هذا السقو ومن يستطيع الدخول له فى سن صغيرة يعنى مثلا لو واحد دخل للسوق فى فترة الجامعة مثلا فى سن العشرين هيكون عنده وقت اكثر من الواحد اللى عنده 30 مثلا وعدد سنوات الخبرة والأهتمام هيلعب دور كبير

safiforex
06-22-2012, 20:53

انا اتفق معك اخي الكريم ، لان مجال الفوركس هو فعلا يحتاج الى تعلم جدي و ليس باللعب
و لكن انا اعتقد ان الواحد يجلس في السوق 10 سنين بدون من ان يتاجر باموال حقيقية ، فلا اظن ان هذا ممكن
على الاقل لا بد من تجريب المال الحقيقي لامتساب الخبرات على الضغوطات النفسية فهي هامة كذلك

i5land_man
06-22-2012, 20:56
انا اتفق معك اخي الكريم ، لان مجال الفوركس هو فعلا يحتاج الى تعلم جدي و ليس باللعب
و لكن انا اعتقد ان الواحد يجلس في السوق 10 سنين بدون من ان يتاجر باموال حقيقية ، فلا اظن ان هذا ممكن
على الاقل لا بد من تجريب المال الحقيقي لامتساب الخبرات على الضغوطات النفسية فهي هامة كذلك

المهم يا اخي الكريم انه المتاجر يكون جاهز للحساب الحقيقي بخبرة وعلم واستراتيجية قوية ووعي كامل باهمية ادارة راس ماله بشكل يقلل المخاطرة مش يزودها
وربنا يوفقنا جميعا

elzeel
06-22-2012, 20:56
بصراحه انا مقريتش عن اشهر المتداولين فى الفوركس ولا حاطط فى دماغى حد معين
ولكن حاطط هدف معين وانى احاول انى اقدر اوصله ان شاء الله

simo424
06-22-2012, 20:58
بسم الله الرحمن الرحيم

طبعا يجب ان نقتضى جميعا بنبينا محمد صلى الله عليه وسلم
ولكن نحن الان نتحدث عن الفوركس
انا مثلى الاعلى شخص ليس له اى علاقه بالفوركس ولكنى اعتبره نابغه
فقد بداء من الصفر حتى اصبح رجل يتمنى اى شخص ان يكون مثله فى الزكاء والاصرار
ستيف جوبز

kimokonolove
06-22-2012, 21:05
بسم الله الرحمن الرحيم

مثلى الاعلى هم الأصدقاء الذين احترفو العمل بالمتاجرة فى مجال الفوركس
وليس فقط بل انهم يساعدون الاعضاء المبتدئين وتقديم لهم النصائح وهم
كثيرون فلا يمكننى ذكرهم لأنهم اكثر من شخص فأضل اصدقاءك هم من يتمنون لك الخير ويقدمون لك المساعدة بدون
مقابل ولا يخفون عليك استراتيجية محددة بل يقدمونها فى الحال وعلانية فهم افضل واوفى الأصدقاء

Mostafa Mando
06-22-2012, 21:22
وليس فقط بل انهم يساعدون الاعضاء المبتدئين وتقديم لهم النصائح وهم
كثيرون فلا يمكننى ذكرهم لأنهم اكثر من شخص فأضل اصدقاءك هم من يتمنون لك الخير ويقدمون لك المساعدة بدون
مقابل ولا يخفون عليك استراتيجية محددة بل يقدمونها فى الحال وعلانية فهم افضل واوفى الأصدقاء

الاصدقاء هنا في المنتدى او في اي مكان آخر هم اخوة كلهنا عرب وكلنا اخوة نساعد

بعضنا البعض ولا يبخل احد على الآخر بأي معلومة وهذا سر حبي لهذا المنتدى

konine
06-22-2012, 21:22
لن أكدب عليك نا متلي أعلى كل محترف و لكن من أحب أن أكون متلهم
هو الوافي رحمه الله و ذ . أسامة أستادي
الله كريم

assidi saber
06-23-2012, 00:11
مثلي الاعلى هو ان اكون متاجر جيد و لدي خبرة كبيرة في مجال الفوركس لكي استطع جني الاموال

---------- Post added at 10:11 PM ---------- Previous post was at 08:48 PM ----------

مثالي الاعلى عندما استطع ان ارسم كالرسم و الترندات و الفيبوناشى و الشموع و النماذج
المؤشرات بشكل صحيح

sunlight
06-23-2012, 00:13
مثلي الاعلى هو ان اكون متاجر جيد و لدي خبرة كبيرة في مجال الفوركس لكي استطع جني الاموال

---------- Post added at 10:11 PM ---------- Previous post was at 08:48 PM ----------

مثالي الاعلى عندما استطع ان ارسم كالرسم و الترندات و الفيبوناشى و الشموع و النماذج
المؤشرات بشكل صحيح

انا مثلى الاعلى كل متاجر ناجح ويساعد الاخرين بالمعلومات ولا يبخل بشىء ومثلى المتاجر الصبور
يعنى عايز اكون كويس مش كامل الكمال لله ولكن عايز اعمل فلوس زى الناس كلها وعايز برضه اخسر بس الخساره تكون اقل من المكسب

i5land_man
06-23-2012, 00:16
انا مثلى الاعلى كل متاجر ناجح ويساعد الاخرين بالمعلومات ولا يبخل بشىء ومثلى المتاجر الصبور
يعنى عايز اكون كويس مش كامل الكمال لله ولكن عايز اعمل فلوس زى الناس كلها وعايز برضه اخسر بس الخساره تكون اقل من المكسب

انا ضد انك تقول عاوز اخسر انت خانك اللفظ المفروض تقول ومتقبل الخسارة لو حصلت وعارف ان السوق مش كله مكسب
بس بتمني تكون خسارتي اقل من مكسبي عالمدي الطويل
وربنا يوفقك ويوفقنا

Ahmed EL Deeb
06-23-2012, 00:18
انا مثلك تمام يا اخي مثلي الاعلي هو العبقري وليام ديلبرت جان وهو شغلي الشاغل الحقيقه ولكني لست متفرغ له الان لذلك انوي ف المستقبل ان افرد له من الوقت الكثير لدراسه ما توصل اليه اخواننا العرب في قراءة الكتب ثم محاوله فك ما في الكتب من طلاسم لم يكتشفها احد والله المستعان

midomido419
06-23-2012, 00:34
انا بالنسبة لى مليش قدوة فى مجال الفوركس
قدوتى هى قدرتى على التقدم والتغلب على الصعب
يعنى ببساطة بنافس نفسى

hesham itch
06-23-2012, 00:49
ان اول مرة اسمع عن موضوع مثل اعلى ف الفوركس انا اعرف مثل اعلى ف الحياة العامة
او نفسك تكون زيه ف مواصفات معينة بس واضح ان الموضوع محتاج لكده فعلا
وعن نفسى هبدأ أدور على حد يصلح يكون كده

aboualy
06-23-2012, 00:54

فعلا اخى العزيز الكثير من الاعضاء هنا يقدم كل ما لديه من معلومات وخبرات ولا احد يبخل بما لديه
وهذا المنتدى يمكن ان نعتبره صرح تعليمى للعرب واعتقد ان المبتدئين هنا استفادوا من كم المعلومات والشروحات الموجوده هنا اكثر ربما من الاستفاده بالبونص

assidi saber
06-23-2012, 11:48
انا الان مبتدئ في الفوركس و احب ان اكون في اد الايام خبير من احد الخبراء الممتازين

remo
06-23-2012, 12:08

فعلا والكلام دا عامل روح حلوة للمنتدى ومخلى الناس كلها سعيدة بروح التعاون دى وانا عن نفسى مثلى الاعلى شخص معروف للناس الخبرة اسمة المخرج ومتخصص فى عملة المجنون لو عايزين معلومات عنة انا تحت الامر

sami
06-26-2012, 14:32
مثلي الأعلى في الفوركس هو أبو عبد الرحمان رحمه الله المعروف بالوافي فهو متاجر محترف بكل المقاييس،بالإضافة إلى أنه لم يكتم علمه و نجاحه عن أحد،و كان يسعى لإفادة كل مبتدئ في تجارة الفوركس و أتمنى أن أصير مثله تاجرا على قدر كبير من الإحتراف بإذن الله

sunlight
06-26-2012, 14:36
مثلي الأعلى في الفوركس هو أبو عبد الرحمان رحمه الله المعروف بالوافي فهو متاجر محترف بكل المقاييس،بالإضافة إلى أنه لم يكتم علمه و نجاحه عن أحد،و كان يسعى لإفادة كل مبتدئ في تجارة الفوركس و أتمنى أن أصير مثله تاجرا على قدر كبير من الإحتراف بإذن الله

مثلى الاعلى كل مناجر صبور وكل متجر ذكى ويصل للحلم اللى مخطط له مع مرو الوقت

amrmorasamir
06-26-2012, 14:48
انا الان مبتدئ في الفوركس و احب ان اكون في اد الايام خبير من احد الخبراء الممتازين

اهلا بيك معانا ياباشا وان شاء الله تبقى من الخبراء فى السوق بس انت ركز واتعلم كويس ومتتسرعش فى الدخول للسوق

magic777
06-26-2012, 16:27

ممتاز اخي محدش ينكر عبقريه الوافي رحمه الله ولا علمه اللي ساعد بيه كتير من المتاجريين
واللي لسه بيعملوا به حتى اليوم كما ان هذا العلم كان له الدور الاكبر في نجاح رحله السلاحف للمليون
بجد مثل اعلى مشرف

Mtec
06-26-2012, 17:12
انا لا افضل ان اكون شخص غيري ، لذا انا اريد فقط ان اصل الى مرتبة من القدرة على الربح في الفوركس
لانني لا اريد مقارنتي بشخص ما في هذه اللحظة لانني مازلت في بداية الطريق

kingman
06-26-2012, 17:43
ممتاز اخي محدش ينكر عبقريه الوافي رحمه الله ولا علمه اللي ساعد بيه كتير من المتاجريين
واللي لسه بيعملوا به حتى اليوم كما ان هذا العلم كان له الدور الاكبر في نجاح رحله السلاحف للمليون
بجد مثل اعلى مشرف
وفيه نماذج عربية مشرفة فى محلل بعتبره مجتهد جدا وهو مشهور وبيظهر كتير فى برامج تليفزيونة وهو محمد العايدى بيعجبنى الصراحة تفكيره والمكانة اللى وصل ليها ماشاء الله شعلت نشاط

gribi17
06-26-2012, 17:59
أنا في الحقيقة لست أبحث عن أحد لكي أقتدي به
لان في الحقيقة لن يريك استراتجيته أو طريقه الى النجاح
هههه ويعطيك أشياء تشبه التنمية الذاتية

وفي اخر المطاف لن تستفيد منه اذا لماذا أقتدي بأحد؟؟؟؟؟؟؟

abdallah elbaz
06-26-2012, 20:12
انا بصراحه معنديش معلومات عن اشخاص بحد ذاتهم
لكني اتمني اني اوصل لافضل المراحل فيها

talal
06-26-2012, 20:30
كان لي اصدقاء وشاركت معهم الربح وكنت اعتبرهم خبراء في الفوركس من خلال مواضيعهم وافكارهم واستراتيجياتهم
ولكن اتضح لي الامر بعد ذلك انني انا المبتدأ ربما افضل منهم لاني لاحظت انه يرتكبون اخطاء فادحه كلفتنا الكثير من الاموال والخسائر

nrgslawi
06-26-2012, 21:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ليس لدي مثل في الفوركس
بل كل الاشخاص يربحون وناجحون وهم مثلي
لكن لدي هدف هو الدخول والخروج من السوق بسلام

saad
06-26-2012, 23:15
السلام عليكم
ليس لي مثل اعلى

i5land_man
06-26-2012, 23:21
ليس لدي مثل في الفوركس
اتمنالك التوفيق يا اخي واحييك علي صراحتك
هو ليس بالضرورة انه يكونلك مثل اعلي لتحقق النجاح
فبامكانك الاعتماد علي نفسك في كل شئ

saad
06-26-2012, 23:32
السلام عليكم
ليس لي مثل اعلى

yassoo011
06-27-2012, 07:41
مثلي الاعلى في الفوركس هو من علمني افوركس
وهو صديق لي ويحد ارباح جيدة
واتنمنى ان اصل لنفس مستواه
لانه يتحكم في اعصابه

---------- Post added at 06:41 AM ---------- Previous post was at 06:32 AM ----------

مثلي الاعلى في الفوركس هو من علمني افوركس
وهو صديق لي ويحد ارباح جيدة
واتنمنى ان اصل لنفس مستواه
لانه يتحكم في اعصابه

saad
06-27-2012, 15:00
السلام عليكم
ليس لي مثل اعلى

foouaad
06-27-2012, 23:08
انا بصراحه لسه جديد فى عالم الفوركس فمعرفش ناس كتير فى الوسط او مضاربين
ذو خبره كبيره بس انا بعمل بجد حتى اصل ان يأتى لى ارباح شهريه 1000 دولار
هل هذا معقول :(

sahar elmansory
06-27-2012, 23:12
انا جديدة في هذا العالم الغامض قليلا بالنسبة لي ولكن هناك زميل لنا هو من شجعنا على دخول هذا العالم عالم الفوركس فانا اعتبره انه اذا قدر لي النجاح في هذا العالم فانه سيكون السبب الرئيسي في ذلك

yamiyugi
06-27-2012, 23:37
يعتبر مثلى الاعلى فى الفقوركس هو

جورج سورس الذى اسقط الاقتاصد العالمى فى يوم واحد وما سمى بالاربعاء الاسود

هو يهودى لكن ليس للاقتصاد دين

sendrala ahmed
06-28-2012, 00:54
معرفش ناس كتير فى مجال الفوركس بس مسيرى اعرف اكتر واختار واحد

mage
06-28-2012, 03:13
معرفش ناس كتير فى مجال الفوركس بس مسيرى اعرف اكتر واختار واحد

مش محتاج انك تختار واحد ان اافضل طريقة يمكنك ان تختار بها المتاجر الذرى تراه مثل اعلى لك عن طريق ان تبحث عن الطريقة التى تحب ان تتاجر بها ومن خلالها يمكنك ان تنظر الى المحترفين فى هذه الطريقة وتمشى على نفس النهج

hesham1046
06-28-2012, 03:21
انا بصراحة مثلى الاعلى انسان اتعرفت عالية وكسبت معاة اجمل المكاسب من 3 سنين وكان استاذى فى الفوركس وكان اسمو احمد واتعرفت عالية عن طريق شركاة ماركتفيا بتاعة البورصة
ووقتها كنت لسة معرفش يعنى اية فوركس وكنت فرحان با ال5 دولار الهدية بس بعد ما كنت بستناة وكان بيكتب توصيات حولت ال 5 دولار دول ال 500 دولار كان يقولى ادخل الصفقة دى وفضلت معاة سنتين
وهو من الشرقية وعندو شركة خاصة لية + 5 تكسيات + عمارة كل دة من الفوركس

وكان اسمو فالكون فى ماركتفيا يارب يرزقو كمان وكمان

xtomorrow
06-28-2012, 03:49
اكيد وليام جان داهية في الفوركس
لكن انا اميل الى كوبرا لان طريقة شغله مختلفة
كذلك ابدع بمؤشر" تي اتش في " الذي اعتبره مؤشر خرافي
كذلك طريقته في الشرح بسيطة وموجهة للكل باختلاف مهاراتهم

KOGI
06-28-2012, 03:52
انا بصراحة مثلى الاعلى انسان اتعرفت عالية وكسبت معاة اجمل المكاسب من 3 سنين وكان استاذى فى الفوركس وكان اسمو احمد واتعرفت عالية عن طريق شركاة ماركتفيا بتاعة البورصة
ووقتها كنت لسة معرفش يعنى اية فوركس وكنت فرحان با ال5 دولار الهدية بس بعد ما كنت بستناة وكان بيكتب توصيات حولت ال 5 دولار دول ال 500 دولار كان يقولى ادخل الصفقة دى وفضلت معاة سنتين
وهو من الشرقية وعندو شركة خاصة لية + 5 تكسيات + عمارة كل دة من الفوركس

وكان اسمو فالكون فى ماركتفيا يارب يرزقو كمان وكمان

ما شاء الله بجد حولت 5 دولار ل 500 رقم يستحق التقدير جدا
انا برضه م نالشرقيه لوينفع حضرتك تعرفنى عليه تبقى عملت معايا واجب كبير
ولك فائق احترامى

khaled zizo
06-30-2012, 03:44
قدامك اهو ومثلي الاعلى وليام جان واتاجر بطرقه في حسابي ونفسي اضيف حاجه جديده عليها واطورها اكتر
بصراحه انا قريت عن كل العباقره في الفوركس اكتر واحد حسيت ان هو ده اللي انا نفسي اكون زيه في المستقبل و هناك من العرب من عقولهم تساوى الذهب ومن يستطيعون ان ينافسو العلماء ولكن المشكلة ان المحترفين الحقيقين مشغولون بجمع المال ولا يقدرون على ان يعرفو ويعلمو احدا طرق عملهم واساليب تداولهم
لذلك ان اردت ان تعرف نماذج من هؤلاء فابحث فى المنتديات العربية بتاريخ قديم ستجد هناك خبراء بدأو فى الفوركس من سنوات طويلة ولكن اختفو الان لأنهم احترفو

derfcase
06-30-2012, 13:17
بالطبع لا يخفي علي الجميع من هو ملك التحليل الفني في هذا السوق و هو المحلل الفني جون ميرفي
و انصح الجميع الذهاب و قراءة هذا الكتاب الرائع (التحليل الفني) لجون ميرفي - فسيجد فيه ما يفيده - و سيتمني ان يصبح مثل هذا الشخص

naoual
06-30-2012, 13:21
لا احد اعتبره مثلي الاعلى فانا ابحث عن ربح قار اي مبلغ شهري يرضيني
اما اشخاص معنين اتقلد بهم فلا كل المحترفين محترمين و نحن نتعلم منهم كلهم

H!m0
06-30-2012, 13:32
لا أعتقد أنه يوجد عندي المثل الأعلى في الفوركس لان كل شخص له ضروفه و امكانياته تختلف من شخص الى أخر
و أحاول الاستفادة من جميع المتاجرين لان كل واحد لديه فكر و عقلية في التجارة
و المهم هو الاستفادة من الخبراء جميعا و ليس من شخص واحد

jonaselk
06-30-2012, 13:35
انا شخصيا لا يوجد حتي الان ولكن فكرة الموضوع رائعة لاني فعلا سوف ابحث عن هذان الاسمان وذلك لسبب لاني عاشق ان يكون من العارب خبراء في تداوال الفوركس واخذ الخبرة سيكون شئ رائع وبرجاء بالفعل ان يكتب جميع الاعضاء عن اسماء عرب مثلهم حتي نتسفيد من خبرتهم

Rami
06-30-2012, 13:38
لا احد اعتبره مثلي الاعلى فانا ابحث عن ربح قار اي مبلغ شهري يرضيني
اما اشخاص معنين اتقلد بهم فلا كل المحترفين محترمين و نحن نتعلم منهم كلهم

لا باس من هذا فالكل يبحث عن الربح من الفوركس
لكن مغزى السوال هو ان تبحث عن الرابح لشحن العزيمة
تحياتى لك

elssayed
06-30-2012, 13:47
انا بصراحة مثلي الاعلي في الفوركس هو الوافي
قرات ليه كتب كتير واكتشفت ان طريقتة اكثر من رائعة لانها تعتمد علي الدعوم
والمقاومات والترند

magic777
06-30-2012, 18:07
لا باس من هذا فالكل يبحث عن الربح من الفوركس
لكن مغزى السوال هو ان تبحث عن الرابح لشحن العزيمة
تحياتى لك

هو الاساس هنا انك بتبحث عنه مش علشان تتفاءل بيه او تشحن عزيمتك زي ما انت قولت
هو انت المفروض تتعلم منه وتبحث عن ادواته وتعرف هو ليه وصل للمستوى ده وازاي
وممكن من خلال بحثك انت تتعلم حاجه تفيدك في عملك في الفوركس في المستقبل

waleed adel
07-01-2012, 17:52
المثل الاعلى لمن يثبت ارباحه وخسائره يعنى ليس شخص بذاته فهناك الكثير من المصاربين بالسوق
كمثل اعلى فى الالتزام والصبر

---------- Post added 07-01-2012 at 04:52 PM ---------- Previous post was 06-30-2012 at 08:10 PM ----------

يعرف معنى الصبر ولا يعرف معنى الهزيمه

Dentist Ahmed
07-01-2012, 19:18
فى البدايه احيك اخى على هذا الموضوع الرائع
كشخص محدد لا يوجد لى مثل اعلى فى عالم الفوركس ولكنها الكثير من الامثله
فيوجد الكثير من الناجحين فى عالم الفوركس ولكن الامر يختلف من شخص لاخر على حسب رأس مال المشروع
ف بعض الناس لما تلاقى ان شخص بيحقق ارباح كبيره جدا تظن انه شخص ناجح ولكن يمكن ان يكون بدأ براس مال كبير جدا
النجاح هو الالتزام وثبات الربح

Rami
07-01-2012, 19:21
هو الاساس هنا انك بتبحث عنه مش علشان تتفاءل بيه او تشحن عزيمتك زي ما انت قولت
هو انت المفروض تتعلم منه وتبحث عن ادواته وتعرف هو ليه وصل للمستوى ده وازاي
وممكن من خلال بحثك انت تتعلم حاجه تفيدك في عملك في الفوركس في المستقبل

عزيزى الكثير من كبار المضاربيين يحتفظون بادواتهم واستراتيجياتهم
لانفسهم لن يعطوه لصغار المضاربين مثلى ومثلك لاننا فريستهم
تحياتى لك

rabie10
07-01-2012, 20:02
فى الحقيققة انا مليش مثل اعلى فى الفوركس ولكن لما بشوف افضل متداولون العالم والاقى ان فى ناس بتحقق ارقام وهمية على حساب صغير من الاسكالبينج بتمنى ساعتها انى ابقى زيهم فى الفوركس

husamart
07-01-2012, 20:17
مثلي الاعلى هي ادواتي التحليلية .. وهي التي تعطيني فرص الدخول وكيفية الخروج ام الشكر فيكون لكل من زادني حرفا او معلومة في هذا السوق فهو بحر كبير يغرق فيه من لا يداوم على التعلم والابداع

safiforex
07-01-2012, 20:30
بالنسبة لموضوع المثل الاعلى فانا لا ارى لها اية قيمة في الفوركس
كل ما هنالك هو يجب ان نفعله هو ان نشجع انفسنا لتحقيق حلمنا و هذا سيجعلنا بدجون شك العمل من اجله و بدون اي عجز

elking
07-01-2012, 20:32
انا كان ليا مثل اعلى فى الفوركس وهو من اعطانى كورس فى الفوركس صغير وعرفت مامعنى الفوركس وكنت اعتقد انه اسطورة فوركس ولكن اتضح انه يكذب هههههه

nada
07-01-2012, 22:18
هههه هذا الرجل عبقرى لكن لنقف لحظة
هل علينا تقليد هذه الشخصيات ام اننا نبع حطهم فقط
اعتقد من يبحث حول النجاح المتميز هوه مثلى الاعلى

madoxegy
07-01-2012, 22:31
ليس لدي مثل في الفوركس

sabre
07-01-2012, 23:23
هناك اكثر من اخ عربى فى الفوركس ممتازين ما شاء الله ولا قوة الا بالله ف منهم الاخ العزيز جمال ممدوح
والاخ العزيز حمادة سلام ومستر عادل الكندى وهناك اخرون ايضا طبعا

kingman
07-02-2012, 02:27
هههه هذا الرجل عبقرى لكن لنقف لحظة
هل علينا تقليد هذه الشخصيات ام اننا نبع حطهم فقط
اعتقد من يبحث حول النجاح المتميز هوه مثلى الاعلى

هو الواحد بعا لازم يستفيد من افكار ومبادئ وقواعد هؤلاء الناجحين لتدعيم طريقة متاجرته والتفكير فى تطوير ادائه فى التعامل مع السوق واتباع خطى الناجحين فى هذا السوق بيكون عامل ايجابى للمتاجر فى تحقيق النجاح

waleed adel
07-05-2012, 18:27
وليس فقط بل انهم يساعدون الاعضاء المبتدئين

ymn30
07-05-2012, 18:29
اكيد مثلى الاعلى هو شاب عربى يلقب فى احد المنتدايات بجان الفوريكس وهو بسم الله موسوعة علم وكمان شرح طريقة التداول عن طريق الفلك بس الله انا بدعو له فى ظاهر الغيب واتمنى ان اكون مثلة فى الفوريكس

Amany Mohamed
07-05-2012, 18:33
السلام عليكم
مثلي الاعلى هم الاصدقاء الذين سبقوني في تعلم الفوركس و يحترفونه الان

safiforex
07-05-2012, 18:37
هو الواحد بعا لازم يستفيد من افكار ومبادئ وقواعد هؤلاء الناجحين لتدعيم طريقة متاجرته والتفكير فى تطوير ادائه فى التعامل مع السوق واتباع خطى الناجحين فى هذا السوق بيكون عامل ايجابى للمتاجر فى تحقيق النجاح

نعم اخي الكريم فانه لاب د من الاستفادة من الخبراؤ في مجال الفوركس و لهذا فيجب ان نعمل على كيفية الاستفادة منهم بمعرفة الطريقة التي يعملون بها و الاستراتيجيات التي تكون لديهم
و اظن انه كافي للواحد ان يكون ملتزما بادارة مالية تكون صارمة و ان يلتزم بطريقة العمل ففي هاته الحالة اكيد سيضصبح من الكبار بدون معرفة خبراتهم

roka
07-05-2012, 21:08
بسم الله الرحمن الرحيم

مثلى الاعلى هو صديق لى وهو الذى علمنى وادخلنى سوق الفوركس وتعلمت منه الكثير

kingman
07-06-2012, 01:25
نعم اخي الكريم فانه لاب د من الاستفادة من الخبراؤ في مجال الفوركس و لهذا فيجب ان نعمل على كيفية الاستفادة منهم بمعرفة الطريقة التي يعملون بها و الاستراتيجيات التي تكون لديهم
و اظن انه كافي للواحد ان يكون ملتزما بادارة مالية تكون صارمة و ان يلتزم بطريقة العمل ففي هاته الحالة اكيد سيضصبح من الكبار بدون معرفة خبراتهم
ادارة راس المال بتكون عامل جوهرى للنجاح فى هذا السوق فلو متاجر محترف واعتمد على المخاطرة العالية هيبقى معرض للفشل ولن تشفع له خبرته بعكس حتى لو متاجر خبرته قليلة والتزم بادارة راس مال فيقدر ان يحقق النجاح والتعويض دائما

dina mahmoud
07-06-2012, 20:39
لايوجد مثل اعلى محدد فى الفوركس ولكن يوجد اشخاص كثيرين اتمنى ان اصبح مثلهم

ehab
07-07-2012, 02:40
انا مثلى الاعلى مش شخص بعينة هوا اى واحد بيعمل متاجرة وبيربح
احاول اتعلم منه واستفاد حتى اكبر مثلة وياريت ان كل من يرى انه ناجح ولو بنسبة طفيفة ياريت ميبخلش علينا فى حاجة

Spiderhoof
07-08-2012, 18:32
مثلى الاعلى فى هذا السوق العملاق هو المحلل المخدرم والمقاتل الفتاق ومدمر العملات جورج سورس قاهر الاسواق الماليه

waleed adel
07-10-2012, 01:10
مثلى الاعلى فى هذا السوق العملاق هو المحلل المخدرم والمقاتل الفتاق ومدمر العملات جورج سورس قاهر الاسواق الماليه

بالفعل اسبايدر جورج سورس هو قاهر السوق بس طبعا هنيجى ايه بس
جنب الناس العمالقه دى

ymn30
07-10-2012, 01:14
جنب الناس العمالقه دى

يوجد فى هذا المجال ناس كتير يستطيعون ان يحقيقو مكاسب وليس معروفين انا لى صديق مصرى يقول ليه قبل الدخول فى الصفقة ماذا تحقق الصفقة من مكسب لدرجه انه كنت افتكرة مخاوى احد من الجان بمجرد نظرة بيدخل ويحقق مكاسب بس الله

hehelibeb
07-14-2012, 09:55
ليس لدي مثل أعلى في الفوركس

ولله المثل الأعلى

لأن الفوركس أصلا هو غير معروف كثيرا بين عامة الناس

ahmed
07-14-2012, 10:01
جنب الناس العمالقه دى

بس يا اخى على الاقل لازم نتفائل ولا انت عندك مانع
انك تبقى من اشهر المضاربين على مستوى العالم
اظن لوكان دة هدفك هتقدر تحصل على ارباح او مبالغ كبيرة بسهوله

mohamedlee
07-14-2012, 10:33
(Warren Buffet) بالنسبة لى افضل شخصية هى شخصية وارن بافيت
حيث اسلوبة السهل والميسر فى ادارة الاستثمار واتباعة للبادىء الرئيسية لنجاحة فى ذلك المجال جعلتنى اكون من اشد المعجبين به وبافكارة الميسرة والسلسة والتى يمكن للجميع ان يطبقها وينجح من خلالها فعلا شخصية محترمة جدا ويستحق كل التقدير
وهذة نبذة مختصرة عنه
إن وارن بافيت Warren Buffet هو مستثمر وفرد مميز على حد سواء. وقد أصبح مليارديرا من خلال الاستثمار في البورصة شأنه شأن القلائل في التاريخ. ويعتبر نجاحه الباهر ملفتا لا سيما أنه لا يملك أي براءة اختراع، ولم يأتِ بجديد في التقنية ولا في مفهوم تجاري، ولم ينطلق عبر شركته الخاصة. فالوسائل التي استخدمها متوافرة للجميع في العالم الرأسمالي وهي: نظام صلب والتزام بمبادئ الاستثمار القيمى

DZforex
07-14-2012, 10:50
توجد شخصية ان معجب بها لدرجة كبيرة

حقيقة لم اقابله وانما من خلال قراتي لبعض مواضيعه

انسان متواضيع

هو الدكتور عادل مدير منتدى اف اكس ارابيا

العوامى
07-14-2012, 10:59
انا اود واحب واتمنى ان اكون مثل نسر الفوريكس الدكتور اسامة عادل فى يوم من الايام
ان الدكتور اسامة هو رمز من رموز النجاح والشاب المصرى المكافح

Looser
07-14-2012, 11:06
هل تريد أن تعرف من مثلك الأعلى في الحياه ؟
حقيقة مجربة 100% وأكدت عليها دراسة الدكتور الامريكي (( ديفانيو )) عام 1981 و أُعيدت الدراسة عام 1988 من قبل الدكتورة النمساوية (( كلاوديا شميدت )) وهي تعتمد بنسبة كبيرة على دراسة النفس البشرية وتحليل محتواها التقليدي من خلال الأرقام ...

---------- Post added at 11:05 AM ---------- Previous post was at 11:04 AM ----------

هل تريد أن تعرف من مثلك الأعلى في الحياه ؟

إتبع الخطوات المكتوبه من 1 إلى 6 ..

---------- Post added at 11:05 AM ---------- Previous post was at 11:05 AM ----------

- أختر رقمك المفضل بين 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 7 - 9

2-وتأكد من أن الرقم هو المفضل لديك

3- أضرب الرقم بـ 3

4-ثم إجمع الرقم الناتج مع 3

5- و أضرب الرقم مجددا بـ 3

سيظهر لديكم رقم مؤلف من خانتين أو ثلاث ،

6- إجمع هذه الأرقام سويه بمعنى لو اصبح الناتج 82 عليك ان تجمع 2+8 = 10

---------- Post added at 11:06 AM ---------- Previous post was at 11:05 AM ----------

والآن لتعرف من هو مثلك الأعلى في الحياه اذهب إلى الأسفل واختر الترتيب حسب الناتج الأخير لديك .

1 - زين الدين زيدان
2 - شاكيـــرا
3 - عبد الناصر درويش
4 - توم كروز
5 - بيل غيتس
6 - مادونا
7 - الملكة رانيا
8 - هتلر
9 - << حسا بى مع ا لا يا م >>
10- أينشتاين

---------- Post added at 11:06 AM ---------- Previous post was at 11:06 AM ----------

طبعا، أنا متأكد أن نتيجة التأثير الفعال لشخصيتي على الناس ، يوما من الأيام قد تصبح مثلي ... صدق أو لا تصدق

ملاحظة: لا تحاول تكرار إختيار أرقام أخرى لأنني مثلك الأعلى ،
تعامل مع الموضوع ببساطة ..
وصدق ذلك لأنه لا يمكنك إلا أن تصدق، يمكنك تعليق صورتي في منزلك أو تقليدي ببعض الأشياء
لعل وعسى أن تصبح رائعاً مثلي,,,,, :)

resala11111
07-14-2012, 11:22
الاهم من ان يكون لك مثل أعلى
فى الفوركس يكون عندك هدف معين
وتحاول توصل له بكل الطرق
والاصرار على هدفك من أهم نقاط النجاح

Looser
07-14-2012, 12:08
اتبعت ناس كتير و تحاليل لناس كتير و فى منهم خلانى اكسب كتير وناس خسرتنى كتير فكرت فى مثل اعلى ساجعل ناس كثيره مثل اعلى

younesjoe
07-14-2012, 12:27
الدي جعلني اقاوم في الفوركس هو المضارب المغربي الكبير بلخياط مصطفى يعتبر من بين اكبر المضاربين و الدين يمتلكون حسابات كبيرة
دائما احاول ان اصل اليه و اشق طريقي نحو التالق و دي ميزة جيدة تجعلك تركز و تضيف اليك قيمة

Mohamed90
07-14-2012, 12:40
السلام عليكم اخي العزيز شكرا على الموضوع و صراحة ليس عندي مثلي الاعلى لاني تعلمت وحدي
و لكن اي واحد ناجح و يحقق ما يطمح له سيكون مثلي الاعلى و ساحاول ان اكون مثله لاصل لمستواه

wazwaz
07-14-2012, 13:12
في الحقيقة إذا أخبرتك برأيي فستضحك أو تقول أنني عنصري أو شيء من هذا القبيل انا لا أريد أن أعتمد أي أجنبي كمثل أعلى لأنني أفضل منه لأن الله ميزنا بديننا الحنيف الإسلام , أتمنى أن تتقبل رأيي بصدر رحب أما إذا وجدت أي واحد عربي ناجح فأنا أريد أن يكون مثلي الأعلى في هذه الايام بدأت أسمع عن أحد الناجحين العرب إسمه الوافي رحمه الله أنا الآن أبحث عن إستراتيجياته وعن تاريخه وإذا أعجبني فكن متأكدا أنه سيكون مثلي الأعلى وسأسير على دربه

sky44
07-14-2012, 13:35
في الحقيقة ليس لدي مثل أعلى فأنا احاول بناء شخصيتي المستقلة و طريقتي الخاصة في التحليل الاخباري و الفني و بطبيعة الحال انا احترم كل من نجح في هدا المجال و اتمنى ان اصبح مثله او احسن

willy
07-14-2012, 13:46
الجنرال شريف خورشيد يمكن اول مرة تسمعوا به لكن هو من عمالقة الفوركس في مصر ولديه كتب قام بتاليفها عن الاستراتيجيات هي على جزئين وهو شخص ودود ومتواضع جدا اما عن طريقته في المتاجرة فهو يعشق التجارة عن طريق التحليل الكلاسيكي

amrmorasamir
07-14-2012, 13:48
الاهم من ان يكون لك مثل أعلى
فى الفوركس يكون عندك هدف معين
وتحاول توصل له بكل الطرق
والاصرار على هدفك من أهم نقاط النجاح

فعلا ياباشا الهدف هو اهم حاجه لازم نحافظ على وجودها فى الفوركس عشان نحاول تحقيقه وميبقاش التداول عشوائى ونخسر كتير

ahmed rabee
07-14-2012, 15:02
موضوع رائع يا اخي

لكن ليس لدي مثل اعلي محدد في هذا المجال

لكن اطمح ان يكون لي ارباح جيده من الفوركس في المستقبل

وان يتعدي راس مالي 10000 دولار في وقت قريب ان شاء الله

تحياتي للجميع

essam1985
07-17-2012, 12:51
مثلي الاعلي في الفوركس

هو عبقري الفوركس
د جمال ممدوح

realyone
07-17-2012, 12:55
بسم الله الرحمن الرحيم

لايوجد لدي شخص بالتحديد اعتبره مثلي الأعلى في الفوركس,ولكن اعتبر كل من هو ناجح في مجال الفوركس هو مثلي الأعلى,لأن الكل يتمنى ان يسير على خطى الناجحين في اي مجال وليس بالفوركس فقط

mohamed yossef
07-18-2012, 16:29
سؤال صعب وذلك لاننى تعلمت على يد ناس كثيرة جدا من كتاب او من ملف فيديو تعليمى او مقالة
او موضوع دخلته ولقيت فيه معلومة
ولكن يمكن القول اننى اعتبر اشخاص مثل جورج سوروس و جون ميرفى هم مثلى الاعلى ولكن مثلى الاعلى فى المضاربة فقط وليس فى الحياة العامة والتصرفات الشخصية

اسعدنى المرور على موضوعك

hazem ahmed moahmed
07-18-2012, 16:33
مثلي الاعلي هو احد اصدقائي وهو اللي علمني تجاهر الفوركس وهو دلوقتي يعتبر تاجر محترف وبيحقق دخل كويس جدا من تجاره الفوركس وانا نفسي ابقي زيه هو بقاله 3 سنين بيتاجر لكن انا لسه في البدايه

kimoboy
07-18-2012, 16:39
شخصيا في منتدى فوركس مصر أعتـبر الأخ
mohamed eldamnhorey
هـو مثـلي في المشاركـات القيمـة

zahran
07-18-2012, 16:41
صراحه وبقولها والله بدون غرور معلش . انا مثلى الاعلى فى التداول فى الفوركس هو نفسى
لانى لو اتخذت احد غيرى يكون مثلى الاعلى فى التداول حاسس ان انا مش هنجح مش عارف عارف ليه
والكلام دا فى الفوركس بس على فكرا . مليش مثل اعلى غيرى
انما فى اى مجال تانى ليا مثل اعلى طبعا

MahmouD Elbadawy
07-18-2012, 16:48
وعليكم السلام يا غالي

بس للاسف معنديش حد

يكون مثلي الاعلي

لني لسه مبتدء

ahmed
07-18-2012, 16:52
مثلي الاعلي في الفوركس

هو عبقري الفوركس
د جمال ممدوح

دكتور جمال ممدوح فعلا من العباقرة فى الفوركس
جزاة الله خير فعلا ونعم المثل
هذا الرجل لم يبخل بأى شئ من علمه

xtomorrow
07-18-2012, 17:28
مثلي الاعلي في الفوركس

هو عبقري الفوركس
د جمال ممدوح
نعم اسم كبير لكن انا اميل الى الاسطورة المغربي مصطفى بلخياط الذي حير الغرب في طريقة تداوله المميزة
فعلا مثل هؤلاء الاشخاص يشجعون الفئة المبتدئة كثيرا ويزيدونهم طموحا وتشبثا بالسوق

madoxegy
07-18-2012, 17:30
ليس لدي مثل في الفوركس

Aker001
07-18-2012, 17:32
جورج سوروس و جون ميرفى هم مثلى الاعلى لتقوقهم بهذا الشغل و نسبة لارباحهم

mostafakamal
07-18-2012, 21:05
فى الحقيقة مثلى الاعلى ليس شخص معين مع ان فى واحد هو اول واحد تعلمت منه الفوركس
ولكن كثرة المنتديات واليوتيوب والكتب والتحليلات المختلفة من المواقع تصعب عليك الاختيار

madoxegy
07-18-2012, 21:06
ليس لدي مثل في الفوركس

MrSniper
07-18-2012, 21:09
انا ليس لي مثل لحد الآن في الفوركس لكن استفدت من كثير من الاساتدة
و أنا اطبق قواعدهم و نصائحهم

Noah
07-18-2012, 21:42
مثلىا لاعلى طبعا هيكون انا ولكنى الى الان ارى ان الرجل اللى اسمه جان كان من افضل المتادجرين ليس للنتائج التى حققها فهناك من حقق نتائج افضل ولكن لعبقريته فىا لربط بين الزمن والسعر وهذا شسئ عبقرى جدا جدا

y4x
07-18-2012, 22:20
مثلى الاعلى فى مجال الفوركس

كل نجاح
فى الفوركس

يارب نكون فى يوم من النجحين

mido95
07-18-2012, 22:30
انا لا اعرف اسماء تجار ناجحين و مشهورين لكن انا مثلى الاعلى هو الهدف الذى اضعه لنفسى و هو ان احقق من الفوركس ارباح اكثر من المجال الذى كنت اربح منه قبل هذا و انا الان و الحمد لله ماشى على طريقى و لم اقع كثيرا

SlaiteR
07-19-2012, 15:29
بسم الله الرحمن الرحيم

اخي تكلم لنا قليلا عنه

اسمع به ولم اعرفه ..!

زيزو
07-19-2012, 18:27
انا هدفي الاساسي حاليا هو ان اتعلم هذا المجال اولا
ثم بعد ذلك ابدا في الخطوات التالية
والتعمق في السوق

Aker001
07-19-2012, 18:28
جورج سوروس و جون ميرفى هم مثلى الاعلى لتقوقهم بهذا الشغل

magic777
07-19-2012, 23:56
فى الحقيقة مثلى الاعلى ليس شخص معين مع ان فى واحد هو اول واحد تعلمت منه الفوركس
ولكن كثرة المنتديات واليوتيوب والكتب والتحليلات المختلفة من المواقع تصعب عليك الاختيار

هو انت هتقابل كتير من المحترفين اللي هيبهروك بطرقهم في المجال والربح وكده
لكن اكيد هتلاقي متاجر واحد فيهم بس تتمنى انت تكون زيه في يوم من الايام
انا عن نفسي مثلي الاعلى وليام جان

hunlion
07-21-2012, 13:21
مرحبا
لن أكدب إن قلت إن مثلي الأعلى في الفوركس هو أحمد عزام أحد مشرفي منتديات بورصات
الشيء الأول لأنه عربي مثلنا
و الثاني أنه يقدم تحليلات بسيطة و دقيقة . و هدا يزيد من عزمنا على أنه من الممكن الوصول إلى مستوى المتداولين الكبار

ahmadsalaymeh
07-22-2012, 13:35
مثلي الاعلى هو شخص محترف في الفوركس والتحليل واسمه ايهاب (ارباحك
فهو يقدم الكثير من الدعم للمبتداين

alkatom
07-22-2012, 14:03
بصراحة أعرف أعلام في هذا المجال كوليام جان وجون ميرفي وغيرهم كثير ... ولكن ليس لي مثل ألى في الفوركس

magic777
07-22-2012, 14:33
الحقيقة انا لا يوجد لدى مثل اعلى فى الفوركس لانة زى ما قال بعض الاخوة انه اى شخص محترف لا يكشف السرة الى احد ولا يعلم احد يبقى الواحد يحاول على انه يقراء ويتعلمويحاول انه يجمع معلونمة من هنا وهنا ويقدر يوصل لى حاجة فى السوق الصعب دة

انت هنا علشان لسه جديد بس في المجال فلسه معرفتش كتير عن المحترفيين زمان وطرقهم كانت ايه
لو قريت عنهم اكيد هتعجب بواحد منهم ويكون هو ده مثلك الاعلى اللي تتمنى تكون زيه في يوم من الايام

Rami
07-22-2012, 14:34
موضوع مميز وفكرتة رائعة

فى الحقيقة مثلى الاعلى فى الفوركس هو شخص يدعى محمود (فوريكس مان) وهو معروف بقائد ورشة الانتحار
وهذا الشخص من اكثر الناس الذين حازو على اعجابى لاشياء كثيرة منها انه مؤهله التعليمى متوسط وقرر ان يصنعه لنفسة مكانا فتعلم الفوركس واتقنة بشدة حتى صار علامة من علاماتة وهو ماشاء الله يربح بشكل جيد ويستطيع ان يتحكم فى نفسة فهو مؤمن بفكرة الربح يجب ان لا يزيد عن 200 دولار ربح فى كل صفقة هذا بالنسبة لمبلغ 10 الاف دولار راس مال

على اساس ان النقطة بعشرة دولارات
هل هذا اسكالبر
تحياتى لشخصك الكريم

omanfx
07-22-2012, 14:36
بصرااحه انا معجب حجا باسبوب الدكتور جمال ممدوح واتمنى الوصول الى نصف مستوااه
و
لقد ابهرني باستراتيجيته اللى اعلن عنها ولم يبخل بتعليمها ل احد فعلا هذا النسان من ذهب

madman
07-22-2012, 14:54
هو شخص واحد نفسى اكون زيه وملقب بالعمده ودى اسطوره فوركس وبيعمل اى حاجه تجيب فلوس

hossam eldeen mohamed
07-22-2012, 14:59
السلام عليكم
انا مثلي الاعلى واستاذي الفاضل ومعلمي
الدكتور اسامة عادل منتدى اف اكس ارابيا
وربنا يديله الصحة وطولة العمر

bullot
07-22-2012, 15:06
يمكن ان يكون لديك متل اعلى لا اعتقد هدا فيمكن ان تربح ادا اتبعت خطوات احد الخبراء متل ما يمكن ان تخسر

mannon
07-22-2012, 15:13
يمكن ان يكون لديك متل اعلى لا اعتقد هدا فيمكن ان تربح ادا اتبعت خطوات احد الخبراء متل ما يمكن ان تخسر

اى متداول فى الفوركس المفروض يكون لة مثل اعلى مثل اى مجال اخر ومش شرط على فكرة يكون المثل الاعلى دة محلل محترف ، خالص ممكن يكون شخص عادى بيقدر يتحكم فى مشاعرة اثناء التجارة ، او شخص اخر لا يجعل الطمع ياثر علية او حتى يكون رمز

peter
07-22-2012, 15:18
عندما اختار مثل اعلي لابد ان اختار مثل انا اعرفه جيدا و تعامل معاه بطريقه مباشره
فانا اختار صديقين لي هما ريمون ابراهيم و مينا نادر

osama00971
07-22-2012, 16:04
لم احدد مثلى الاعلى بعد رغم اعجابى
الشديد باشخاص كثيرين في هذا المجال

havic
07-22-2012, 16:13
في هذه اللحظة لا احب ان يكون لي مثل اعلى في الفوركس ، لانني مازلت في اول المشوار ولا اريد ان اتعلق بافكار شخص ما من المحترفين

ARAB_PIGEON
07-23-2012, 14:44

Rami
07-23-2012, 14:45
بصراحة انا تعرفت على شاب فوركسى سعودى الله يعطيه العافية
كان روعة بصراحة فى تبسيط الفوركس
بارك الله فى جهودكم الكريمة

ma90do
07-23-2012, 14:48
اى متداول فى الفوركس المفروض يكون لة مثل اعلى مثل اى مجال اخر ومش شرط على فكرة يكون المثل الاعلى دة محلل محترف ، خالص ممكن يكون شخص عادى بيقدر يتحكم فى مشاعرة اثناء التجارة ، او شخص اخر لا يجعل الطمع ياثر علية او حتى يكون رمز

ليس شرط ان يكون هناك مثل اعلي اخي ولكن الافتخار بالمثل الاعلي يذيد من التحفيز ولكن يجب ان يكون صاحب حكمه وذو قرار صائب وذو صبر شديد

msh3egy
07-23-2012, 18:13
مثلى الاعلى كل شخص قوى الاراده لا يهزم من الخساره مثابر ويريد التعلم محب للجميع ويحب ان يشارك الجميع نجاحاته

kanzsea
07-23-2012, 19:14
مثلى الاعلى فى الفوركس اى شخص ناجح استطاع وضع هدف والوصول الية مثل فريق السلاحف مثلا استطاعوا الوصول الى المليون دولار بطريقة مدروسة

---------- Post added at 04:14 PM ---------- Previous post was at 03:30 PM ----------

مثلى الاعلى فى الفوركس هو جان ثم بعد ذلك فريق السلاحف العربى الذى حقق المليون

mido
07-24-2012, 01:48
اخي الكريم
اول مره اعرف انه يوجد مثل اعلى فى الفوركس انا لم يكن لى مثل اعلى لانى اتبعت ناس كتير و تحاليل لناس
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Spiderhoof
07-24-2012, 04:21
اذا كان هناك شخص اعتبره قدوه لى فى هذا المجال هو برايس جيلمور دون ادنى شك فهو نابغه ومعلم وصاحب فكر

Rami
07-24-2012, 04:22
الافضل ان تاخذ افضل ما عند مثلك
الاعلى من تحقيق للارباح
تحياتى لشخصكم الكريم

mostafakamal
07-24-2012, 22:36
والله مثلى الاعلى ليس شخص معين ولكنه اى شخص كتب موضوع او استراتيجية او ويبينار تحليلى
ونفسى اكون مثل اى شخص رابح من الفوركس وله دخله الخاص منه

fx-man
07-24-2012, 23:16
بالنسبة ليا انا مثلى الاعلى فى الفوركس هو الشيخ الوافى ربنا يرحمه لانه كان تاجر محترف جدا وكتبه ومواضيعه تشهد بكدا وغير كدا الكل كان يشهد له بالالتزام الدينى وفعل الخير .

abdellatef
07-24-2012, 23:21
السلام عليكم اخي بوجد كثير من الناس المحترفين
و تريد ان تصبح مثلهم و لكن لا ارى شخص مثلي الاعلى
اي شخص محترف يربح بطريقة ايجابة احترمه و اريد ان اصبح مثلة

mena
07-26-2012, 12:53
اهم شىء عندى ان اتقن تعلم الفوركس حتى استطيع ان انجح واحقق ارباح

ahmed
07-26-2012, 12:59
بالنسبة ليا انا مثلى الاعلى فى الفوركس هو الشيخ الوافى ربنا يرحمه لانه كان تاجر محترف جدا وكتبه ومواضيعه تشهد بكدا وغير كدا الكل كان يشهد له بالالتزام الدينى وفعل الخير .

فعلا يا اخى برغم انى لم اعاصرة لكنى سمعت عنه الكثير فعلا وله الكثير
من الشروحات الهامه فى الفوركس يجب الا نغفل عن قرائتها

magic777
07-27-2012, 01:35

خير مثال اخي وغير كده انه مبخلش بعلمه على حد ونشر طريقته وعلمه للجميع ولسه لحد دلوقتي ناس كتير بتشتغل بطرقه
وهيا الان تعتبر صدقه جاريه له وربنا يجازيه عنا كل خير يارب

kero
07-27-2012, 01:38
بالنسبة ليا مثلى الاعلى فىالفوركس اى شخص ناجح
او بمعنى اصح النجاح نفسه ;)

zizo_a_86
07-27-2012, 01:47
مثلى الاعلى فى الفوركس هى دماغى وافكارى ولا اقتضى باحد لان ما ادرسه درسه من هو محترف الان فى الفوركس

safiforex
07-27-2012, 02:16
خير مثال اخي وغير كده انه مبخلش بعلمه على حد ونشر طريقته وعلمه للجميع ولسه لحد دلوقتي ناس كتير بتشتغل بطرقه
وهيا الان تعتبر صدقه جاريه له وربنا يجازيه عنا كل خير يارب
بالفعل اخي الكريم فالشيخ الوافي رحمة الله عليه ن لم يخفي اي شيء و وضع كل ما في جعبته للكل ليستفيد منه الجميع
و هذا ما جعل الناس بتترحم عليه كثيرا ، و اي خير اكثر من هذا

delpi
07-27-2012, 02:31
كل شخص قوى الاراده لا يهزم من الخساره مثابر ويريد التعلم محب للجميع ويحب ان يشارك الجميع نجاحاته
ولكن المشكلة ان المحترفين الحقيقين مشغولون بجمع المال ولا يقدرون على ان يعرفو ويعلمو احدا طرق عملهم واساليب تداولهم

Single phase
07-28-2012, 13:35
انا مثلي الاعلى هو كل شخص ناجح في الفوركس
معرفش اسماء بيعنها
لكني اتمنى اكون واحد من الناجحين

mohamed eldamnhorey
07-28-2012, 14:23
اهم شئ مش نقول مثلنا الاعلى مجرد كلمه وخلااص

ياريت فعل

نشوف الناس النجاحه كانت بتعمل ايه بالظبط ونطبق زى ما كانووو بيعملوو

وان شاء الله خير

mohaned
07-28-2012, 14:25
الى الان لم احدد مثل اعلى لى
ولكن كل ما اتمناه ان احقق دخل من الفوركس ولو بسيط بخطى ثابت
وانجح فيه

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 19:47
والله هناك شخص اسمه حسام هو صديق لى
اجده شخص خلوق ومحترم ومتاجر جيد بصراحة
ويقدر الجميع
شخصية تستحق الاحترام والتقدير

rabie10
07-28-2012, 20:18
بنسبة لي فأنا لا أملك مثل أعلى في مجال الفوركس حتى الآن
و لا أضن أن هذا أمر ضروري

عزبز 18
07-28-2012, 20:23
السلام عليكم و رحمة الله يا اخي انا مثلي الاعلي في الفوركس
هو المغربي العربي بلخياط هو تاجر مشهور و غني كثيرااا انشاء الله في المستقبل نصبح مثله او نصف مثله امين

dodovedo
07-28-2012, 20:34
اخى الكريم
بصراحه انا مفيش حد معين مثلى الاعلى
لانى مشفتش على ارض الواقع كله من المواقع
تقبل احترامى

power8
07-28-2012, 20:35
طبعا انا قرأت عن العديد من التجار الناجحين في الفوركس واتمنى ان اصبح مث احدهم
ولكن انا احب ان اتعلم من تجربة كل واحد فيهم حتى تصبح لي خبرة جيدة في هذا المجال

ameer
07-28-2012, 20:36
مثالي الاعلى المضاربون المشهورين هم لهم الكلمة في السوق ويحددون سعر السوق

mehdy
07-28-2012, 20:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركته

بالنسبة لي فان مثلي الاعلى هو المضارب المغربي مصطفى بلخياط الرائد في تجارة الفوركس والحاصل على جائزة احسن مضارب في العالم

abdelaal
07-28-2012, 21:18
قدوتي هو الشخص اللي علمني القناعة علي العموم وهو النبي محمد صلي الله عليه وسلم
وأكيد القناعة دي أفادتني كتير في العمل بالفوركس

salah.bmw
07-28-2012, 22:46
بصراحة انا لي مثل اعلى اتمنى ان اصبح مثله بس هو مش من المشاهير هو شخص بعرفو معرفة شخصية
ومعجب بلمحترف المغربي بلخياط

zeina
07-31-2012, 03:55
كل شخص ناجح فى مجال الفوركس هو مثلى الاعلى .. كل انسان بدأ من الصفر وتعلم حتى وصل الى درجة الاحتراف هو مثلى الاعلى .. كل انسان لم يستسلم وام يياس ووصل الى ما حلم بة وتمناة هو مثلى الاعلى

aladdin
07-31-2012, 03:57
هو انا ليا اكثر من مثل اعلى
فمثلا تجربه جورج سورس وكيف استطاع ان يتحول فى حياته من عامل قطار الى رجل من كبار المستثمرين ولقب بالرجل الذى هزم بنك بريطانيا
ودكتور ابراهيم الفقى
وطومس اديسون

adam
07-31-2012, 04:15
مثلي الاعلى في الفوركس هو دان زنجر محلل مالي محترف استطاع في سنة واحدة تحقيق ربح قدره
29233%
لصالح محفظته الشخصية مدعوما بخبرة تزيد عن 15 سنة للتحليل بسوق الاسهم ولديه موقع شخصي خاص به

shemo
07-31-2012, 19:36
لا يوجد مثل اعلى فى الفوركس ولكن دائما احب ان استفيد من خبرات الاشخاص المحترفين

waleed adel
08-03-2012, 00:33
مثلى الاعلى هو من تعلم جيدا واصر على النجاح حتى لو كان خسر فى الاول
وبعدها قدم تعلمه وخبرته كنصائح لكل المبتداين بسوق الفوركس

forex.pips
08-03-2012, 15:50
مثلى الاعلى فى الفوركس هو دكتور أسامة عادل
هو من علمنى وساعدنى كثيرا واكن له كل التحية والتقدير

MrDeloma