PDA

View Full Version : هل الفوركس يؤثر علي الحياه الشخصيه او الاسريه وهل يمكن الاستغناء عن الفوركس يوما ما؟

Midoo55
10-03-2019, 10:15
الفوركس يأخذ اوقات كثيره هل يؤثر ذلك علي الحياه الاسريه ام لا

doaa sary
10-03-2019, 10:34
انا مؤمنة بفكرة تقسيم الوقت وان كل حاجة فى حياتنا تستاهل جزء من يومنا جزء للعمل اللى هو الفوركس ممكن ساعتين او4حسب وقتنا المتاح
جزء للصلاة والعبادة جزء للاسرة والاولاد والحياة جزء للراحة والنوم
مينفعش اضيع24ساعه على الفوركس لوحدة لان فى حجات تانية برضة مهمه فا لازم نقسم وقتنا وبرضة ندى الفوركس حقة ونعتبرة وظيفه مش لعبة

one159
10-14-2019, 20:23
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
اهلابيكم جميع اعضاء منتدي فوركس العرب واهلا بجميع الزوار الكرام
اعتقد انه مجال فعلا يستطيع هدف الاجتماعيات من اي شخص ولكن عليك بالحذر وهناك اكثر من 3 ايام تقريبا تفعل ما شاء وباقي الايام في راحه بعيد عن الشارت
بالتوفيق للجميع

Ahmed Mansour
10-14-2019, 20:31
الموضوع مش موضوع وقت وبس يعنى تفتكر لو انا باقعد ادام الشارت ساعه واحده بس مش هاياثر على حياتى الشخصيه او اسرتى ولو بقعد ادام الشارت 24 ساعه دا هاياثر للاسف تاثير الفوركس مش زى اى وظيفه تانيه تقليديه تاثير الفوركس بيفضل معاك وياثر عليك وعلى اسرتك حتى لو انته مش فاتح المنصه صلا بتفضل تفكر فى الصفقات المفتوحه هاتجيب بروفيت ولا هاتضرب استوب ولو ضربت استوب خساره اد كدا ايه دا دافى خبر كمان هايصدر مش هايعرف هايحصل ايه ونفس الوضع برضوه حتى لو عندك صفقات كسبانه اقولك كمان دا انته لو مش فاتح صفقات خالص هتلاقى نفسك توتر وموتر كل اللى فى البيت اللى هو هاعمل ايه فى الصفقه اللى جاى انا شايف ان الفوركس دا ممكن يدمر حياتنا كامتداولين مش احنا وبس دا احنا واسرنا كمان

algendy
10-14-2019, 20:37
السلام عليكم و رحمة الله ،
يا أخى الكريم من حيث ان الفوركس يأخذ من وقت المتداول فهذا فى بداية التعلم وأخذ الخبرة و انما بعد ذلك سيقل الوقت و المجهود فى تحليل السوق و التداول فيه و بالتالى لن يؤثر ذلك على الحياة الاسرية للمتداول