PDA

View Full Version : البونص

Hala Engoma
10-04-2019, 22:42
سلام عليكم يا جماعة
عايزة اعرف البونص بيتحول يوم كان في الشهر ؟
و المفروض اعمل كام مشاركة في اليوم؟
و ايه الاقسام اللي مش هيتحسبلي فيها بونص مشاركات و ايه ألاقسام اللي هيتحسبلي فيها بونص مشاركات
ياربت تردوا عليا انا نزلت بوست قبل كده و محدش رد عليا خالص
و شكرا جزيلاً

skylol
10-04-2019, 22:59
السلام علكيم ورحمة الله وبركاته

اخي الغالي يتم تحويل البونص خلال اول 10 ايام من كل شهر
اما المشاركات تستطيع ان تقوم بعمل 50 مشاركة خلال اليوم والاهم من ذلك ان تكون مشاركاتك مفيدة وغير منسوخة
كل الاقسام يحتسب فيها بونص الا الاقسام التالية:
قسم الدردشة ويشمل (حوارات عامة-حواسيب وهواتف واجهزة لوحية-نادي الهوايات-سفر وسياحة وترفية-سيارات ودراجات نارية-برامج مال واعمال وموضة ونجوم-رياضيات-اعلانات)
قسم المحتوي الاداري لمنتدي فوركس العرب ويشمل (قسم الاعلانات-قسم الدعم-مسابقات فوركس مصر)

وبالتوفيق للجميع

3As2019
10-05-2019, 00:01
سلام عليكم يا جماعة
عايزة اعرف البونص بيتحول يوم كان في الشهر ؟
و المفروض اعمل كام مشاركة في اليوم؟
و ايه الاقسام اللي مش هيتحسبلي فيها بونص مشاركات و ايه ألاقسام اللي هيتحسبلي فيها بونص مشاركات
ياربت تردوا عليا انا نزلت بوست قبل كده و محدش رد عليا خالص
و شكرا جزيلاً

اهلا بيكي انا جديد زيك فالمنتدي ده اول شهر ليه بس صديق ليه اللي عرفني ان البونص بيوصل تقريبا من يوم سبعه ليوم خمستاشر فالتوقيت ده وبيوصل فالمنتدي الاول وبعدين بينزل فالمنصه
الاقسام اللي فالمنتدي كلها حيويه وبيجي علي الردود فيها او موضوعاتها بونص بس لازم يبقي المحتوي اللي بتقدميه مفيد وبيفيد المتداولين والتجار في مجال الفوركس ياريت لو حد يفيدنا بمعلومات اكتر انا رديت علي قد علمي

zizoo
10-05-2019, 00:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، البونص بيوصل يوم 9 أوو 10 في الشهر، وطبعا بيكون على مقدار مشاركاتك اللي مش بالكم على فكرة بالكيف، يعني إيه؟؟ يعني أهم حاجة تكون مشاركات فعالة ومفيدة للأعضاء، وطبعا غير منسوخة من مواقع أو أي شيء من هذا القبيل، أما الأقسام فعندك قسم النقاش المباشر وده بيتفتح فيه مواضيع عن تحليل الأزواج التقاطعية والعملات، هتشارك فيه برؤيتك وتحليلك للأزواج دي، عندك قسم النقاش العام حول الفوريكس وده بيبقي فيه أسئلة من نوعية أسئلتك دي عن طريقة التداول مثلا أو تجنب الخسارة وحاجات زي كده، عندك قسم الأخبار السياسية والاقتصادية، وده بتشارك فيه بالأخبار اللي ليها تأثير على الفوريكس، وعندك نادي التجار بيبقي فيه مواضيع شيقة برضة ممكن تقول رأيك فيها، بالتوفيق

Sofien
10-05-2019, 02:12
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، البونيس ليس لديه موعد محدد قد تحصل بعض التأخيرات ويتم تحويله ما بين العشرة أيام الأوله من كل شهر

إلى حدود اليوم 18 من كل شهر كحد أقصى أما بنسبة لكيفية احتساب البونيس فالعلم عند الله ، كيف لبرنامج أن يحدد قيمة كل مشاركة

هذا شيء لم أفهمه ، على كل حل قومي بالمشاركات جيدة وستتحصلٍ على بونيس معقول

yass8877
10-05-2019, 02:28
بسم الله الرحمن الرحيم تمام الاخوة الاعضاء موضحين بالاعلى البونص والحصول عليه بشكل جيد ولكن نريد مزيد من التوضيح حول حساب وكيفية حسابه

doaa sary
10-05-2019, 13:38
اهلا بيكى اختى الكريمة
البونص بيوصل من يوم1الى 10من كل شهر وغالبا بيوصل يوم 10 ثابت بقالة فترة
يعنى بتشتغلى طول الشهر وتستنى البونص يوصل على منصة الميتاتريدر يوم10
ردودك لازم تكون كويسة ومش اقل من سطرين او 200حرف
الاقسام مكتوب فيها ان قيمة الرد بتوصل ل50دولار طبعا حسب جودة ردك ويجيلك علية عدد لايكات