PDA

View Full Version : أرجو المساعدة في السؤال عن البونص

mohaed R
10-13-2019, 02:22
اهلا
كنت عايز اعرف لو جمعت بونص من المنتدي هنا واتخول لحسابي في انستا فوركس انا اعلم ان اابونص لا يمكن سحبة يمكن سحب الارباح فقط لكن سؤالي ماذا بحدث للبونص اذا مثلا كنت تدوالت وكسبت بعض المال وسحبته ماذا سبحدث للبونص يا تري؟؟ هل سيختفي ام ازال اتداول به اللي ان اخسره... أرجو الافادة للجميع بخصوص هذا الموضوع

Sofien
10-13-2019, 07:47
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، البونيس الذي تكسبه من هذا المنتدى تظل في حسابك في حال قمت بالربح عن طريق التداول والسحب فيما بعد

وهنالك نقطة أريد أن أوضحها في حال خسرت نسبة من البونيس عليك تعويضها قبل السحب ، مثلاً جمعت قيمة 100 دولار بونيس فإن القيمة الزائدة عن 100 دولار

هي القيمة الوحيدة الذي يمكنك سحبها في كل مرة

Ahmed Mansour
10-13-2019, 09:51
فى الاول كنت عايز اوضح ان المنتدى هنا ليه اقسام يعنى مش ينفع تكتب اى حاجه فى اى حته فى قسم للدعم الفنى لو عند اى سؤال للبونص او تستفسر مثلا عن المسابقات الموجود عايز تعرف قيمه الردود والمشاركات يعنى حاجات زى دى فاالقسم المختص هو قسم الدعم الفنى هناك هتلاقى متخصصين من اداره المنتدى واعضاء برضوه يفيدوك اكيد بالنسبه بقا لسؤالك زى ما انته عارف البونص غير قابل للسحب انته بتشتغل بيه واى ارباح تقدر تحققها تقدر تسحبها فى اى وقت مافيش اى مشكله فى كدا وطبعا الارباح اللى بتقدر تسحبها مالهاش اى علاقه بالبونص يعنى البونص يفضل موجود زى ماهوه يارب تشتغل وتقدر تحقق ارباح كل شهر لمده سنه هتلاقى البونص موجود وتقدر تشتغل بيه عادى

WASEM DALLOUL
10-13-2019, 10:24
السلام عليكم
يا اخي الكريم عندما تقوم بعملية سحب للارباح الناتجة عن المتاجرة بالبونص فانه لا يتم حذف البونص نهائيا ويمكنك المتاجرة به من جديد مع العلم ان الونص الذي تحصل عليه من شهر جديد يضاف ايضا الى البونص القديم
وبالتوفيق للجميع

doaa sary
10-13-2019, 16:00
اخى الكريم البونص بيوصل كل يوم10 من كل شهر
اتوماتك لحسابك بشركة انستا فوركس اهم شيئ تكون لرابط حساب الشركة بالمنتدى من صفحتك الشخصية
البونص لو خسرتة هتعوضة لو قفلت الصفقات بنفسك لكن لوقفلت اتوماتك مش هتعوض شيئ والبونص هيفضل معاك وتسحب منة عادى لو كسبت وهيفضل بعد السحب لحد ماتخسرة

zizoo
10-13-2019, 18:47
السلام عليكم ورحمة الله، البونص بيوصل تقريبا يوم 9 أو 10 بالكتير وبيكون للتداول فقط وغير قابل للسحب، انت بس ممكن تسحب الأرباح فقط وتحولها في حالة أنك تكون قافل كل صفقاتك، بمعني لو فيه صفقات شغالة لسه ومعاك ربح مينفعش تحولة، تاني حاجة لو خسرت البونص كلة واتمرجنت معلكش تعويض إنما لو قفلت على خسارة معينة ولو نص البونص مثلا لازم تعوضه، بالتوفيق للجميع

algendy
10-13-2019, 21:13
السلام عليكم و رحمة الله ،
يا أخى الكريم اموال البونص هى للتداول فقط كما ذكرت و هى تظل فى حساب التداول سواء ربحت منها او خسرت و عندما تسحب ارباح من رصيد الحساب تظل موجوده و لن تأخذها شركة انستافوركس