PDA

View Full Version : دبل حسابك يوميا باقل خبرة وبسهولة

عبدالرحمن محمد بدوي
10-13-2019, 16:39
اخي الكريم كم مرة سمعت هذه المقولة ؟
اعتقد كثير للاسف
فكل هذا هراء وكلام فارغ ليس له اي اساس من الصحة
فتخيل مثلا ان راس مالك 100 دولار وتدبل حسابك كل يوم
فهل تعلم انك لو تركت حسابك مدة شهر يدبل كل يوم سيصبح اكثر من 50 مليار دولار !!
فهل هذا منطقي ؟
فارجوك اخي الكريم دعك من هذه الخرافات فلا يوجد شئ يدبل حسابك في اسبوع او شهر حتي
فانت بذلك تعرض حسابك للعديد من المخاطر كل يوم وتتخلي عن مبدا ادار راس المال
الذي اذا تخيلت عنه فبالتاكيد مصريك المارجن
لذا فعليك بالتحلي ببعض من الاحترافية في هذا العمل
فتعلم جيدا في البداية ثم جرب ما تعلمته علي الحساب التجريبي ثم ادر راس مالك بشكل صارم
وفي النهاية سيكون مصيرك الربح من السوق باذن الله
واتمني ان تشكروني اذا شعرتم بالاستفادة من الموضوع

omar abas
10-13-2019, 17:49
كلام سليم جدا فكل هذا غلط

algendy
10-13-2019, 21:25
السلام عليكم و رحمة الله ،
يا أخى الكريم يمكنك تدبيل الحساب فى يوم واحد نظريا باستخدام اسلوب الاسكالبينج فى التداول و هذا سيحتاج منك مجهود فى فتح صفقات كثيرة على مدار اليوم و بدون الاستغناء عن ادارة راس المال

Ahmed Mansour
10-13-2019, 22:14
ياريت ياجماعه لو فى مواضيع تكون مواضيع واقعيه شويه احنا مش فى فيلم خيال عليمى هو فى حاجه اسمها ادبل حسابى كل يوم احنا كدا بنضحك على الناس وبنعيشهم فى وهم حرام كدا دا اللى اضحك بيه علينا فى الاول اللى هو انته داخل على كنز شلت فلوس على اد ماتقدر وبعد سنين تاكدنا ان دا كلام فاضى واضحك علينا ينفع نكرر نفس الموضوع تانى احنا بنقول اللى يقدر يحقق 10% بس كل شهر من راس ماله دا يعتبر عبقرى ودا اللى هايقدر يكمل ويشتغل لكن تقولى بقا ادبل كل يوم وكل يومين مش هاتحصل ابدا وان حصلت مرا تاكد ان المرا اللى جايا هاتمرجن حسابك كله ونفكر شويه لو فى امكانيه ان حد يدبل حسابه كل يوم ماكنتش حد غلب وكان كلنا بقلنا مليونيرات دلوقتى

3As2019
10-13-2019, 22:20
اخي الكريم كم مرة سمعت هذه المقولة ؟
اعتقد كثير للاسف
فكل هذا هراء وكلام فارغ ليس له اي اساس من الصحة
فتخيل مثلا ان راس مالك 100 دولار وتدبل حسابك كل يوم
فهل تعلم انك لو تركت حسابك مدة شهر يدبل كل يوم سيصبح اكثر من 50 مليار دولار !!
فهل هذا منطقي ؟
فارجوك اخي الكريم دعك من هذه الخرافات فلا يوجد شئ يدبل حسابك في اسبوع او شهر حتي
فانت بذلك تعرض حسابك للعديد من المخاطر كل يوم وتتخلي عن مبدا ادار راس المال
الذي اذا تخيلت عنه فبالتاكيد مصريك المارجن
لذا فعليك بالتحلي ببعض من الاحترافية في هذا العمل
فتعلم جيدا في البداية ثم جرب ما تعلمته علي الحساب التجريبي ثم ادر راس مالك بشكل صارم
وفي النهاية سيكون مصيرك الربح من السوق باذن الله
واتمني ان تشكروني اذا شعرتم بالاستفادة من الموضوع

نفس النقطه اللي كل متداولين الفوركس بيتكلموا عنها بس اغلبنا مش بيعرف يطبقها حلم الثراء السريع اللي كلنا نفسنا فيه وبنحس وقتها اننا هنبقي زي وران بافت
لكن العقل والمنطق الصحيح بيقول ان الفوركس تجاره ومينفعش نتاجر بالمشاعر لان التاجر الطبيعي لو اتحكمت مشاعره فتجارته فبالتالي مصيره الخساره المحتمه
متجريش ورا سراب التوصيات المدفوعه واداره الحسابات محدش هيبقي امين علي حسابك غيرك اتعلم اصول التداول وانت هتقدر تحقق الارباح وتوصل لثروه عظيمه بس بالعقل وبشكل منطقي
وفقنا الله جميعا ووسع ارزاقكم