PDA

View Full Version : ممكن الغاء الحسابات التجريبيه ويحل مكانه حساب سنتات للمبدتدئين

Ahmed Mansour
10-15-2019, 04:25
طبعا انا هنا بتكلم عن تجربتى الشخصيه مع الحسابات التجريبى اكتشفت طبعا بعد ما فتحت حساب حقيقى حست انى كنت شغال فى مجال ودلوقتى انا فى مجال تانى خالص عالم الحسابات التجريبى مالهوش اى علاقه بالحسابات الحقيقة رغم انه نفس كل شى نفس المنصه ونفس الازواج ونفس الشارت لكن الحاجه اللى بتفصلك عن الواقع فى الحسابات التجريبى وللاسف طلعت هى اساس التجاره فى الفوركس هو العامل النفسى الكل هنا يعرف اهميه العامل النفسى فى التجاره وطبعا فكره العامل النفسى دى هاتجيلك كامتداول فى الحساب التجريبى ازاى يعنى فا انا شايف انك لو مبتداء وعايز تتعلم فعلا الحل فى حساب سنتات وتضيف حتى لو 50$ بس وتشتغل سنتات وعلى فكره لو فكرت انك وانت بتشتغل سنتات هاتقول عادى ومش هايهمنى احب اقولك مع الفلوس الحقيقه السنت الواحد هايفرق معاك جدا وهاتدخل فى الجو العام للفوركس وهو دا مكسبك الحقيقى

Sofien
10-15-2019, 04:51
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته، هذه الفكرة جيدة العمل على حساب حقيقي بأقل لوت ممكن وهو 0.01 دولار ومهما كان عدد نقاط الربح أو الخسارة فذلك لن يكون له تأثير كبير على الحساب

ف 100 نقطة تعديل 1 دولار فقط ولكن هذه الطريقة تفتقر إلى شيء مهم كما يفتقرها الحساب التجريبي وهو الضغط النفسي وهذا الأمر يحتاج إلى التدرب عليه في حساب حقيقي بلوت كبير

نوعاً ما لنقل 0.1 دولار بنسبة لحساب فيه 100 دولار ولا تهم النتيجة المهم التجربة هذه هي الطريقة الواحدة لتعلم كيفية التحكم في الأعصاب في الفوركس " المتاجرة الحقيقية "