PDA

View Full Version : جازفت فى صفقه وحققت ارباح كبيره هاتعمل ايه بعد كدا هاتستمر فى المجازفه

Ahmed Mansour
10-17-2019, 08:30
افتكر ان الجميع هنا مجتمع على ان اداره راس المال او اداره المخاطره اهم من تحليل للزوج التحليل ممكن نختلف عليه يعنى انا احلل زوج واشوف الاتجاه صاعد وانت تحلل نفس الزوج وتشوف الاتجاه هابط دا شئ وارد لكن المتفق عليه هو اداره راس المال دا شئ ثابت هنا بقا الموضوع انا جيت وفقد اعصابى ودخل صفقه باللوت عالى وماحترمتش اداره راس المال ودخلت فول مارجن والصفقه كسبت وحققت ارباح كبيره مابقدرش احققها فى شهر مثلا هاتعمل ايه بعد كدا هاتشتغل بهذه الطريقه كل مرا وتبقى متاكد ان فى المرا اللى جايا هاتشوف حسابك صفر دا شئ اكيد ولا هاتقول صفقه وخلاص ومش هاتتكرر تانى انا عن نفسى حصل معايا المشكله دى كسبت فى صفقه كبيره وقررت اشتغل بالشكل دا دايما مافيش مالحقتش وتانى صفقه كنت متمرجن

Abu_Yassin
10-17-2019, 11:07
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الكريم ليست المجازفة مأمونة فى كل مرة ووارد جدا اذا جاذفت هتخسر وأنتهز الفرصة بعد ذلك واشتغل ب أدارة رأس المال بشكل سليم وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكريم

doaa sary
10-17-2019, 11:33
المفروض والطبيعى اننا نسحب الربح اللى عملناة دة ونرجع لادارة راس المال لان فى مثل بيقول مش كل مرة هتسلم الجرة ومعناه انك ممكن لما تكسب مرة وتطمع وتدخل تانى تخسر كل اللى عملتة بلحظة ووارد برضة تكسب ! لاكن الامل ضعيف والخسارة هتكون اكبر
فا رايى الشخصى بعد المخاطرة نبعد عن الشارت ونلتزم بادارة راس المال لان هى طوق النجاة من غيرها هتكون خايف دائما من الخسارة والانعكاس وطول ما الصفقه شغالة هتكون خايف ومتوتر لاكن الافضل نشتغل بامان بدون اى خوف وادارة راس المال بتحمينا من كل دة