PDA

View Full Version : الحسابات الاقل من 500 دولار واضرارها

عبدالرحمن محمد بدوي
10-19-2019, 23:25
مبدايا اخواني الكرام انا لا اقصد بالكلام الذي ساقوله ان لا تدخلوا بحسابات اقل من 500 دولار ولكني ساتحدث عن اضرارها فقط
1- قلة الارباح
2- نتيجة لقلة الارباح سيدخل المتداول صفقات بلوت عالي بالنسبة لحسابه لكي يحقق مكاسب اكبر
3- التخلي عن مبدا ادارة راس المال فالمتداول هنا لم ولن يرضي بالارباح البيعية التي قد تتراوح بين 8 الي 10 % شهريا
4- نتيجة لكل هذا سيكون للاسف مصير المتداول هو المرجنة
لذا فاذا كان بامكانك التداول بحساب كبير وبادارة راس مال صارمة فانت بذلك الرابح في النهاية

omar abas
10-19-2019, 23:52
الحسابات الكبيره اضمن

Abu_Yassin
10-20-2019, 23:50
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الغالى أتفق معك تماما فى كل ما ذكرت بالفعل بمجال سوق الفوركس حجم رأس المال بيفرق كتير مع أدارة رأس المال بشكل سليم ممكن تحقيق ربح جيد وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكريم

Sofien
10-21-2019, 04:36
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، حين يفكر المتداول في العمل على حساب حقيقي وتكون له طريقة ترضيه وتحقق في نتائج إيجابية منذ مدة طويلة

هنا يبدأ المتداول في التفكير بإستثمار مال أكثر في الفوركس إما عن طريق كتابة المشاركات مدة أشهر أو يقوم بإدع ماله الخاص لأنه كما ذكر الأخ

صاحب الموضوع الحسابات الصغيرة حتى بإستراتيجية ناجحة ستكون ارباحها قليلة ومن من سيرضى 10 أو 20 دولار في الشهر

Ahmed Mansour
10-21-2019, 04:52
الموضوع مش موضوع حجم الحساب ماهو انا لو متداول فاشل ماعنديش استراتيجيه ثابته بشتغل عليها ولا عندى اداره راس مال ولا اعرف ايه فكره اداره المخاطر لو ادتنى حساب ب5000$ مش500$ هاخسرهم فى يوم ولو انا متداول ناجح واعرف يعنى ايه فوركس والاهم يعنى ايه اداره راس مال ادينى حساب ب50$ وانا هاقدر انجح واكبر الحساب ولازم الكل يعرف ان النجاح والارباح هنا ارباح تراكميه يعنى مش هادخل الفوركس النهادره تانى يوم هلاقى حسابى ضعفين ولا تلاته لو عندك الفكره دى صدقنى مش هاتعمل حاجه فى الفوركس غير الخساره ومرجنه حسابك وبس