PDA

View Full Version : تحديد اكثر من هدف للصفقة

عبدالرحمن محمد بدوي
10-22-2019, 15:46
بالتاكيد اخواني الكرام ان هناك الكثير من المتدوالين يهملون هذا الموضوع وهو انهم يدخلون في صفقة ذات هدف واحد , وهنا انا لا اقول ان هذا عيبا بالعكس لو الطريقة مربحة فاكمل طريقك , ولكن ايضا يمكن ان تدخل في صفقة رابحة طويلة المدي لها اكثر من هدف , وبالتاكيد هذا سيعود عليك في النهاية كمتداول بالربح الوفير , حيث ستربح بالتاكيد مزيد من النقاط وهذا سيجعلك اذا خسرت صفقة واحده يمكن ان تعوضها بصفقة باضعاف اضعاف الارباح

Abu_Yassin
10-23-2019, 07:11
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الكريم أتفق معك تماما فى كل ما ذكرت بالفعل بمجال سوق الفوركس الطريقة الصحيحة للتداول بعد التحليل ودخول الصفقات هو تحديد الأهداف وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكريم

Ahmed Mansour
10-23-2019, 12:48
انا عن نفسى باشتغل بهدف واحد خد بالك وخلى فاكر دايما انته فى سوق السمه الاساسى ليه هو التذبذ والتقلبات القويه جدا واحنا هنا نعتبر طعم صغير جدا للقروش اللى موجوده فا انا عن نفسى بحاول اخروج بسرعه من السوق يعنى ماحبش افضل موجود فى السوق مده كبيره او ايام متواصله دا بكون خطر جدا انا معاك وكلنا اكيد بنشوف اتجاه كدا لعمله تخبط فيها 300 نقطه عادى جدا لكن مين يقدر يضمن لك انك لو دخلت صفقه هاتقدر تحصل على مجموع النقاط دى طبعا ماحدش امال احنا فى كل مرا بنحط استوب ليه علشان عارفين انه فى اى لحظه الدنيا بتتقلب ولو غيرت الاستوب وخليته على نقطه الدخول علشان تسيب صفقتك برحتك وتجيب اكبر عدد من النقاط ورجع وضرب الاستوب اكيد برضوه هاتزعل وتقول يارتنى كنت خرجت رغم انك ماخسرتش حاجه

ammaralwan
10-31-2019, 12:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي تحياتي اليكم اعضاء منتدى فوركس العرب صحيح اخي الكريم انا اتفق معك على كلامك ويجب الالتزام وقف الخسارا واخذ الربح