PDA

View Full Version : ارضى غروروك كامتداول ولكن بدون ان تخسر كل حسابك

Ahmed Mansour
10-22-2019, 21:05
اوقات كتير بنحب نتحدى السوق اللى هو انا يعنى اقوى منك وتلاقى مثلا زوج معين من العملات لسه مافيش فيه اى نقطه للدخول بس غرورك كامتداول تقول انا شايف ان دى خلاص اعلى نقطه هايوصلها السعر وهايبداء يصحح والعكس طبعا ان دى اقل نقطه هايوصلها السعر وهايبداء يصحح طبعا مافيش اى مؤشر على الكلام دا نهائى اللى هو عايز تثب لنفسك انك سبقت الجميع وسبقت السوق نفسه وجبت السعر من اعلى نقطه او من اقل نقطه مافيش مشكله اتفضل ادخل لكن الزكاء بقا اعمل ايه ادخل وباقل للوت ممكن يعنى مثلا لو متعود تشتغل ب10 سنت فى الصفقات اللى انته شغال بيها بناءا على استارتيجيه ثابته فى الحاله دى تدخل ب2 او3 سنت بالكتير هاتقولى طيب ودى اعمل بيها ايه اقولك انا هنا مابدورش على الربح ولا الخساره انا هنا برضى غرورى بس اللى هو انا هاموت لو مادخلتش الصفقه دى خلاص اتفضل ادخل بس من غير ماتخسر

gougou
10-22-2019, 21:41
لا يا صديقي لا انصحك بالدخول للسوق من اجل التداول فقط . يجب ان تتوفر الفرصة المتناسبة مع تحليلك و تحدد الستوب و التايك .
اما التداول العشوائي فحتما سوف تخسر . يمكن ان تربح مرة او مرتين لكن تاكد ان حسابك سوف يتمرجن

doaa sary
10-23-2019, 15:37
المكسب بالمعقول حلو
لاكن هنطمع لا هنخسر كل راس مالنا لكن الربح 5دولار مثلا باليوم مناسب جدا ومرضى
فانحاوال اننا منطمعش ونلتزم بادارة راس المال اللوت سلاح ذو حدين لو عليتة هتخسر اما لو قليل ومناسب هتفضل اطول فترة ممكنة بالسوق
والاهم من الربح دايما اقول انك تخرج ورصيدك زى ماهو ومحافظ علية افضل ماتخرج بخساير

Abu_Yassin
10-23-2019, 21:44
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الفاضل مجال سوق الفوركس مجال تجارى صعب وخطر جدا ولا مجال لأى نوع من الغرور والأنضباط و الألتزام التام ب أدارة رأس المال و أستراتيجية التداول مطلوب وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكريم