PDA

View Full Version : فوركس | الربح من قوة العمله عن طريق تقرير ال coot الاسبوعي

mohammed kamal
10-26-2019, 20:33
بسم الله الرحمن الرحيم

الاخوه الاعزاء رواد منتدنا الغالى منتدى فوركس العرب
اهلا وسهلا بكم جميعا واتمنى للجميع دوام الصحه والعافيه
وايضا الربح الوفير داخل هذا الملتقى الرائع والممتد
ليشمل كل ربوع الوطن العربى العزيز

فى هذا الجزء من المنتدى وهو مكتبه تعلم التداول
نقوم بتبادل الخبرات عن طريق نشر الفديوهات للتعلم
واليوم اقدم لكم فيديو لشرح :

فوركس | الربح من قوة العمله عن طريق تقرير ال coot الاسبوعي

وفى النهايه نقدم بعض النصاح للتعلم والتداول :

حدد أهدافك وضع خطتك من مكسب وخساره
التركيز على التداول بزوج عملات واحد
يجب أن تفهم أن الفوركس يعتمد على مبدأ الإحتمالات
التعلم الصحيح والتدرب على حساب ديمو لمدة
الإطلاع بالأحداث الاقتصادية
اترك الصفقة الخاسرة
يجب الالتزام بإدارة رأس مال صارمة و تقسيمه على مراحل و حسب عدد الصفقات المفتوحة .
.*يجب اختيار أهم المناطق القوية للدخول و الخروج من صفقات البيع و الشراء
المتاجرة مع الاتجاه العام للترند و عدم الدخول عكس الترند اطلاقا لضمان ربح الصفقات المفتوحة.
اختيار اللوت المناسب حسب راس مالك و عدم الدخول بالفول مارجن حتى نتمكن من المحافظة .
المتاجرة مع الاتجاه العام للترند و عدم الدخول عكس الترند اطلاقا لضمان ربح الصفقات المفتوحة .
*اختيار اللوت المناسب حسب راس مالك و عدم الدخول بالفول مارجن حتى نتمكن من المحافظة
على البونص و البقاء في السوق اطول مدة زمنية ممكنة*.

تقبلو خالص الحب والتقدير لكل من هو عضو ومشرف على هذا المنتدى العزيز

https://youtu.be/G9dK7WXHhp8

Ahmed Mansour
10-26-2019, 20:52
معلش هو ايه لزوم كل الكلام اللى مالهوش اى علاقه بالموضوع دا والخط صغير واللون وحش الواحد تعب الحقيقه وهو بيقرا الموضوع وفى النهايه وجدت نفسى ماستفدتش اى حاجه والكلام مالهوش اى علاقه بالموضوع ايه حضرتك عمال تكشر وتهنئ فى المنتدى وفى الاخر مافيش اى حاجه وجايبلى فيديو عمال تورينى تعليقات بتشكر فى واحد مش عارف مين دا يعنى انته تاعب نفسك وتعبتنا معاك علشان بتعمل داعيه لشخص الله اعلم بيه قد يكون معانا هنا فى المنتدى او مش موجود اى ماكان يعنى الحقيقه موضوع سخيف جدا واتمنى انه لا يتكرر احنا هنا فى المنتدى بنفيد بعض مش موجودين علشان نعمل دعايه لاى شخص مهما كان واذا كنت معجب بهذا الشخص فالوسمحت احتفظ بيه لنفسك وعلى فكره دا شخص مش ناجح وشغله كله فاشل سواء طرقه او استراتيجياته وافتكر هو نفسه مابيشتغلش باى من الاستراتيجيات دى هو بس عايز يلم ناس على اليوتيوب ولا يدخلوا تحت وكاله ليه بس مش اكتر فابلاش يكون المنتدى هنا منصه للاشهار بالشخص دا علشان مش هاتستفيد حاجه ولا هو هايستفيد ولا احنا هانديلك الفرصه دى اصلا

mohammed kamal
10-26-2019, 23:10
حبيبى انا لا علاقه لى به وانا بحاول قدر استطاعى افيد غيرى اذا استفد كان بها و ان لم تستفد فاترك ودعها لغيرك ولا داعى للتجرح فى او فى عملى