PDA

View Full Version : السيولة:

traading
10-28-2019, 20:35
بما أنه يتواجد عدد من المضاربين الذين في الغالب مستعدون لتحمل المخاطر من التداول في سلعة معينة، يعتبر التداول عبر العقود طويلة الأجل ميسرة لحداً ما. غير أن هذا الشأن يتغير من سلعة إلى سلعة أخرى.

qqq10
10-28-2019, 21:28
السلام عليكم ورحمه الله
اهلاببك اخي الكريم وبجميع الاعضاء المحترمين
بخصوص موضوعك
السيوله العاليه تكون الفتره التداول الاوربيه والامريكيه من الساعه 8 صباحا الي الساعه 10 مساءا
نتمني التوفيق للجميع

yokayo
10-28-2019, 21:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم السيوله مهمه جدا في السوق و هي اللي بيتحرك السوق و بتجعل في حركات بيع وشراء واربع ايضا وخسائر لذلك عندما تدخل صفقات والسوق قليل السيوله تجد انه يتحرك ببطء كبير و تمل من دخول الصفقاء لذلك لابد ان تتاكد ان السوق كثير السيوله قبل ان تدخل في صفقات

Borsawya
10-31-2019, 18:55
كما نعلم ان اسجل هي راس المال الدائم معنا الذي يمكن ان نعمل به نعتمد عليه في التجاره وسيول عندما تكون كبيره تكون الدخول ايضا كبير الى حد ما وفي هذه الحاله من الممكن ان تكون ارباح كبيره و ايضا من الممكن ان اتكلم على السيوله في سيول في السوق نفسه فمن الممكن ان نقول ان حجم استثمارات او تحركات كبيره هذا اليوم وهذا يعني ان السيول اضخم والتحركات ضخمه في هذا السوق

Ahmed Mansour
10-31-2019, 19:14
هو العنوان واضح انه عايز يتكلم عن السيوله والاموال اللى بتدخل سواء فى السوق او فى عمله معين او سلعه معينه تمام مافيش مشكله نتكلم فى الموضوع دا ايه علاقه العنوان بقا ب السطر اللى مكتوب دا يعنى سطر واحد لا يدل على اى شئ ومالهوش اى علاقه نهائيا بالعنوان بس هو موضوع وخلاص والاخوه الاعضاء داخلين بس يضعوا ردور لكن حد استافد حاجه طبعا لا وبعدين دا شئ طبيعى هو مافيش موضوع اصلا علشان حد يستفيد وحد تانى مايستفدتش اتكلمت كتير انه لازم نهتم بالموضوع وانه اصلا يكون موضوع ولو فى موضوع يكون متعلق بالعنوان مش اى كلام كدا وخلاص عايزين الاخوه الاعضاء يستفيدوا وخاصه الاعضاء الجدد لكن واضح انه مافيش فايده واى كلام واى مواضيع بيتم نشرها كدا وخلاص

WASEM DALLOUL
10-31-2019, 19:52
السلام عليكم
يا اخي الكريم للاسف الشديد مشاركتك سيئة جدا فما علاقة الذي كتبته بموضوع السيولة
انا اسف على هذا التعبير ولكن مثل هذه المشاركة تدل على جهل وعدم وجود اي علم او معرفة في الفوركس
ارجو منك الانتباه اكثر وان تكون مواضيعك ذات قيمة اكبر من ذلك
وبالتوفيق للجميع