PDA

View Full Version : موضوع الاستراتيجيات

ammaralwan
10-29-2019, 06:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي ارجو الافاده في موضوع الاستراتيجيات فيوجد لعديد منها والكثير الكثير واريد استراتيجيه قويه اقدر ان اعتمد عليها في هذا المجال فئن الاستراتيجيات كثيره جدا ارجو الافاده لو سمحتم وشكرا لكم

qqq10
10-29-2019, 18:21
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
اهلا بكل اعضاء منتدي الفوركس العرب
الاستراتيجيات كثير جدا اخي كل ما عليك هو ان تقوم بفتح حساب ديمو وتقوم بالتجريب لفتره كافيه علي الاستراتيجيات والتي تربح معاك لفتره بطريقه مميزه اتعمدها
نصيحه للجميع الالترام بادراه راس المال والله الموفق للجمييع
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

Ahmed Mansour
10-29-2019, 19:27
نصيحه منى قبل موضوع الاستراتيجيه دا فى اكتر من خطوه على فكره الاستراتيجيه دى اسهل حاجه واى استراتيجيه بتكون ناجحه هى الاستراتيجيه متوقف على الشخص او المتداول نفسه اللى بيستخدمها عايزك تتعلم الاول يعنى ايه اداره راس المال بالنسبالى دى اهم من الاستراتيجيه عايزك تعرف ان السوق دا عملاق واى ماكان معك من راس مال سواء كبير او صغير لايمثل اى شئ هنا يعنى ممكن تضيع رصيدك كله فى دقايق اوع تدخل صفقه من غير ماتستخدم الاستوب لوز وحاول وانته فى البدايه ماتفتحش غير صفقه واحده تختبر نفسك فيها ولازم تعرف ان الاستوب بتاعك لايتعدى 2% من اجمالى حسابك والافضل انك تبداء بحساب سنتات ادرب واتعلم فيه ولما تخسر اوعى تقول انا فاشل النجاح فى الفوركس مش بالسهوله اللى انته ممكن تتخيلها انته هاتفشل مرا واتنين وعشره بس لازم تتعلم فى كل مرا ويكون فى كل مرا سبب الفشل مختلف علشان تقدر تتخطى الاسباب دى وتنجح وكمان حاول تركز على زوج او اتنين بالكتير فى شغلك وماتشتغلش نفسك وتشتت نفسك بكل الازواج اللى موجوده عندك على الميتاتريدر وبالتوفيق ان شاء الله

ابوفؤاد
10-29-2019, 20:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي ارجو الافاده في موضوع الاستراتيجيات فيوجد لعديد منها والكثير الكثير واريد استراتيجيه قويه اقدر ان اعتمد عليها في هذا المجال فئن الاستراتيجيات كثيره جدا ارجو الافاده لو سمحتم وشكرا لكم
اليك اخي استراتيجيتي الخاصة التي اعمل بها و هي سهلة و يمكنك الربح منها في حال ان قمت بالالتزم بالشروط و هي شروط بسيطة و شروطها واضحة جدا من خلال الرابط التالي يمكنك التعرف عليها سهولة و اي استفسار قم بوضعه بالموضوع الخاص بالاستراتيجية و سوف ارد عليك .
https://forex-arabic.com/showthread.php?591287-%D9%85%D8%B9%D8%A7-%D8%A7%D9%84%D9%8A%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%8A%D8%AC%D 9%8A%D8%A9-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%B9%D8%A9

Sofien
10-30-2019, 04:01
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته، أخي الكريم في الفوركس لا يوجد ما يسمى إستراتيجية قوية و تقدم نتائج إيجابية لجميع المتداولين

لأن إستراتيجية قد تكون ناجحة لشخص ما وتكون فاشلة بنسبة لبقية وهذا لأن ذاك الشخص قد قام بإنشاء إستراتيجية خاصة به وهو

وحده من يملك الخبرة الكافية لتوظيفها مع الظروف المختلفة في الفوركس . أخي بالمنطق لو كان هنالك إستراتيجية تجلب الربح

لأي شخص يعمل بها لكانت معروفة لدى جميع المتداولين في العالم