PDA

View Full Version : المؤثرات على اسعار الاسهم

traading
10-29-2019, 15:43
تتأثر أسعار الأسهم بعدة أمور منها ما يتعلق بأنشطة الشركة التشغيلية، الظرفية الاقتصادية، القرارات السيادية للدول أو المناطق التي تعمل فيها الشركة، بالإضافة للاتجاه العام السائد في أسواق المال.

Ahmed Mansour
10-29-2019, 18:02
من الواضح انك فاعم الشغل هنا غلط خالص انته مصمم برضوه على المواضيع اللى مالهاش اى علاقه بالمنتدى دا بالاضافه الى المواضيع الغير مفيده على الاطلاق للاعضاء احنا هنا بنتكلم عن الفوركس ايه علاقه الاسهم بقا بالموضوع يعنى ياريت نتبه وانا شخصيا حاولت انصحك اكتر من مرا دا غير ان فى اعضاء برضوه شوفتهم نصحوك لكن واضح انك مابتشوفش اى تعليقات للاعضاء انته كل اللى بتعمله كوبى باست وخلاص حتى ياريت مواضيع مهمه او مواضيع ليها علاقه بالمنتدى دا يعنى لا مواضيع متعلقه بالمنتدى ولا مواضيع مفيده نهائيا وسامحنى يعنى اى كلام بيتم نشره والسلام واكتر من مرا وضحتلك لازم تكون مواضيعك متعلقه بالمنتدى ومفيده وتكونبشكل محترم وشرح واضح للجميع مش كلمتين وبس

qqq10
10-29-2019, 20:08
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
اهلا بكل اعضاء منتدي الفوركس العرب
الاسهم لها حسابات اخري في راي غير التداول في العملات يمكن العامل المشترك فقط هو العرض والطلب علي الاسهم اقل من الفوركس وسوق العملات
نصيحه للجميع الالترام بادراه راس المال والله الموفق للجمييع
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

Sofien
10-30-2019, 03:44
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته، ليس لدي خبرة في الأسهم وماهي العوامل الذي تؤثر على الأسعار ولكن على حسب كلام متداول عربي

من المغرب مصطفى بالخياط التحليل الفني ينطبق على العملات كما ينطبق على الأسعار الأسهم ولا تحتاج إلى معرفة العوامل المحركة

لسوق ما دمت محترفاً في التحليل الفني وإدارة رأس المال والمخاطرة

ammaralwan
10-30-2019, 13:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تحياتي الى اعضاء المنتدى المحترمين انا بوجهه نظري هناك مؤشر جميل يتعامل مع جميع العملات والاسهم وكل شيئ هوي الفيبوناتشي من احسن استخدامه فانه يبدع في هذا المجال ويربح منه الكثير الكثير ان كان اسهم او عملات رقميه او اي شيئ له علاقه في هذه التجاره