PDA

View Full Version : البونص

mohamed kamal fadel
10-31-2019, 19:25
السلام عليكم
استفسار
هو انا ممكن اشوف البونص بتاعى اثناء الشهر
ولا يوم 10 بس لما ينزل بمعنى انا بعمل مشاركات
ممكن اعرف المشاركة دى مثلا عملت 10 سنت او 20 على سبيل المثال

WASEM DALLOUL
10-31-2019, 19:35
السلام عليكم
لا يا اخي الكريم على ما اعتقد انه لا يمكنك ذلك لانه بأول الشهر يبدأ حساب البونص ويتم احتساب اعداد الشكر الذي حصلت عليه على كل تعليق وهذا ما يحدد قيمة البونص الذي سوف تحصل عليه على كل تعليق او مشاركة
وبالتوفيق للجميع

Ahmed Mansour
10-31-2019, 19:44
هو سؤالك دا مكانه الافضل فى قسم الدعم الفنى على الاقل تلاقى اعضاء اكتر احترافيه اومشرفين من المنتدى يقدروا يفيدوك اكتر منا لكن يعنى لو عندى القدره انى افيدك على اد معرفتى انه ماحدش يعرف اد ايه البونص اللى بتحصل عليه غير يوم 10 فى الشهر انا فاهم انته عايز مع كل مشاركه ليه او مع كل رد تعرف انته حصلت على كام بناء على هذه المشاركه او الرد وانا معاك على فكره دى حاجه كويسه علشان لو مقصر فى حاجه تقدر تتفاداها وتحسن من نفسك ومن اسلوبك ومن مواضيعك اللى بيتم نشرها لكن الحقيقه دى حاجه راجعه لاداره المنتدى فاماحدش بيعرف ايه قيمه الرد بتاه او المشاركه هو حتى الشكر اللى بيحصل عليه بس فى طريقه تانيه تقدر تحسن بيها من البونص اللى بتحصل عليه هو انك لو فى شهر حصلت على بونص قليل حاول تغير من طريقه شغلك من طريقه ردك على المواضيع اكيد البونص هايختلف

zakariacr07
10-31-2019, 20:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.

في السابق كان كل عضو يمكنه معرفة البونيص الذي جمعه في اليوم حيث كان يحتسب على الرد 10 سنت و لك الحق بالقيام ب 50 مشاركة في اليوم فقط و يكون البونيص الشهري 150 دولار ، لكن بعد تطبيق النظام الجديد و أصبح بإمكان الأعضاء التحصل على 50 دولار مقابل الرد الواحد إختفى عداد البونيص ، لهذا لا يمكنك معرفة البونيص الذي تحصلت عليه أخي الكريم إلى في نهاية الشهر عندما يتم تحويله على حسابك في التداول و نفس الشيء بالنسبة لبونيص الإحالات و حسب رأي إخفاء البونيص يعتبر شيء إيجابي لكي يظل جميع الأعضاء نشطين لغاية آخر يوم في الشهر و بالتالي المنتدى تكون فيه فعالية أكبر و بذلك يستفيد الجميع.

mohammed mahmoud
10-31-2019, 21:21
اخى العزيز لك عظيم الشكر على الايضاح
ولكن هناك بعض الالتباس لدى
هل تم تخفيض البونص الشهرى ليكون 50 دولار شهريا
بدلا من 150 ؟؟؟
سؤال اخر وعذرا للاطالة فانا عضو مبتدا
هل البوست غير محدد القيمة وهل له حد ادنى؟؟؟
وهل هناك حساب اخر للاعجاب ؟؟؟؟
اتمنى الرد والشكر الجزيل لكم

doaa sary
10-31-2019, 23:09
ممكن تعرف قبلها بيوم واحد ومعتقدش ان دة مفيد يعنى فى حاجة لان ساعات العداد بيتغير قبل بيوم مثلا وساعات فى نفس اليوم بيتم الدفع يعنى بيتغير يوم 9 وممكن يوم10 ويتم الدفع بعدها بعدة ساعات خد القراية اللى تحت صورتك الرمزية يعنى مثلا المكتوب عندى انا 4982 واتوقع يجيلى 60مثلا فا هيتغير ل5.042

ammaralwan
11-01-2019, 06:23
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم تحياتي الك ولاعضاء المنتدى المحترمين اخي الكريم ان المنتدى قد تجدد والنظام تغير لاكن هناك في اسفل الصفحه خيارين بجانت اعدادات اللغه يمكنك ان ترجع الى السيستم القديم ويمكنك رأيه البونص الذي جمعته

ashrafshaqwer
12-10-2019, 20:26
كان يوجد في النظام القديم كده انك بتعرف حسابك من خلال الردود وقتي انما الان بقت بتنزل كل يوم عشره في الشهر