PDA

View Full Version : متي تكون مؤهل للدخول في سوق الفوركس ؟

عبدالرحمن محمد بدوي
11-03-2019, 04:15
اخواني الكرام احيانا هناك بعض المتداولين غير مؤهلين في تلك اللحظة للدخول في سوق الفوركس، واقصد بالدخول هنا التداول علي الحساب الحقيقي، وذلك بسبب قلة معرفتهم وخبرتهم في سوق الفوركس، ولكن احيانا نجد بعضهم يكابر ويدخل في السوق ويتمرجن ويقول لماذا خسرت فالفوركس نصب !! لا يا اخي انت اخطات من البداية لدخولك سوق خطير مثل الفوركس وانت لا زلت لا تعلم المزيد عن السوق لذا فعليكم بالتعلم اكثر فاكثر وتدرب علي الديمو وتداول علي الترند ومناطق العرض والطلب جيدا وعندما تشعر انك مؤهل فادخل وتوكل علي الله

forex_man1
11-03-2019, 11:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي المفروض قبل ما تدخل في اي صفقة بحساب حقيقي لازم يكون الواحد اخد خبرة كافية من الحسابات التجريبية انا قريت في موقع اجنبي قبل كدة انك لما تقدر تدبل حسابك مرة او مرتين في الشهر وقتها تكون متاهل للحساب الحقيقي وتقدر تدخل فيه غير كدة لاء
انا شايف ان الكلام دا بالرغم من انه شرط تعجيزي الا انه يضمن انك مش تخسر فلوسك في الفوركس خاصة وانك بتتكلم في ارباح تبدا من 30% شهريا او اكتر حسب الخبرة ودي اكبر من اي ارباح في اي مشروع تجاري

doaa sary
11-03-2019, 13:08
ااقل حاجة اخى الكريم من وجه نظرى من شهرين الى 3 شهور تدريب على الحساب التجريبى وتختار استراتيجية جيدة وتجربها فترة
وطبعا تقرا كتب وتشوف فيديوهات ولما تحس انك فاهم السوق وتقدر تداوال جرب تدخل براس مال صغير عشانلو خسرتة متزعلش علية وساعتها ارجع تانى للديمو وكثف تعليمك