PDA

View Full Version : تفعيل انستافوركس

ENGOMA
11-04-2019, 16:54
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
من فضلكم انا لسة مفعلتش مستويات التفعيل في انستافوركس و طبعا عارف ان التفعيل في المستوى الاول بيكون ببطاقة الرقم القومي لنفس الشخص اللي بيناته موجودة في الحساب و ان البينات تكتب زي ما في البطاقة تماما
طيب ممكن اعرف المستوى التاني اقدر افعله بأيه
يعني اوراق زي ايه و ايه النصيحة اللي ممكن تقولوها علشان المستندات تتقبل بسهولة
و شكراً كثيراً لكم

egypt3030
11-04-2019, 17:04
المستوي الثاني يتم تفعيله بصورة جواز السفر او بصورة من ايصال كهرباء او مياه حديث
لم يمر عليه اكثر من ثلاثة اشهر
او صورة من حساب بنكي باللغة الانجليزية او بالعربية وتقوم بتوضيح الترجمة عليه صورة المستند بشكل لا يؤثر علي المستند "توضيح للأسم والعنوان" ويكون لم يمر علي كشف الحساب
البنكي اكثر من ثلاثة اشهر

ENGOMA
11-04-2019, 17:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي العزيز
بشكرك جدا على ردك و توضيحك للامر بسهولة و سرعة
تمام الحمد لله بالشكل ده هيكون تفعيل المستوى التاني سهل بأمر الله
ربنا يوفقنا جميعاً في التداول و يجعلنا نصيب من الارباح الوفيرة
شكراً جدا

forex_man1
11-04-2019, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله
المستوي الاول للتفعيل هو الرقم القومي او جواز السفر اما المستوي التاني بيكون لاي ورقة رسمية فيها العنوان واضح بس مهم تاخد بالك من نوع الملف ومساحته تكون اقل من 2 ميجا والوضوح بتاع الصور يكون عالي واطراف البطاقة اوالايصال باين في الصورة

ENGOMA
11-04-2019, 18:48
و عليكم السلام و رحمه الله تعالى و بركاته يا استاذ forex_man
حضرتك بتقول ان ممكن نقدم جواز السفر في تفعيل المستوى الاول و استاذ egypt3030 بيقول أنه ممكن نقدم جواز السفر كمستند تفعيل للمستوى الثاني؟
طيب كده انا احترت
الصح ايه؟
في المستوى الاول ولا المستوى الثاني؟

doaa sary
11-05-2019, 00:31
ارفع البطاقة المستوى الاول اولا وتكون مسحوبة سكانر اذا لقدر الله اترفضت هتعملها بالفوتوشوب وتترجمها باللغه الاجنبية والافضل لو باسبور بيتقبل اسرع من البطاقة الشخصية
تانى حاجة اى حاجة لاثبات السقن فاتورة شراء خط موبايل او وصل مية او نور المهم يكون فى نفس العنوان اللى كتبتة لما سجلت حسابك