PDA

View Full Version : كيف اتابع كل جديد يحدث في العالم الاقتصادي وكيف اتداول علي الاخبار

Midoo55
11-07-2019, 11:52
هناك العديد من الاحداث اليوميه التي لا شك انها تحدث ف العالم الاقتصادي والثقافي كيف لي ان اتابع هذه الامور ؟ وهل استطيع ان اتداول ع الاخبار وكيف احقق ذلك

doaa sary
11-07-2019, 13:26
اخى الكريم متابعه الاخبار بالفعل مهمه جدا بالفوركس وفى اخبار بتكون مهمه وبتاثر على العملة بمئات النقاط
مواقع الاخبار كتيرة لاكن افضل موقع بتابعه موقع الاجندة الاقتصادية سجل حساب باسمك واميلك عشان تقدر تظبط الساعه وتتابع الاحداث كلها والنتايج

Ahmed Mansour
11-07-2019, 18:37
هو فى مواقع كتير وقنوات تلفزيونيه متخصصه فى البورصات والعملات وطبعا كل حدث او خبر اقتصادى دا موضوع بسيط يعنى لو مش عارف مكان تقدر من خلاله تتابع الاخبار لكن فكره انك عايز تتابع كل مايحدث فى العالم دا شئ مستحيل يبقى انته مش هتلاقى وقت اصلا انك تشتغل وتتداول علشان كدا بنقول انك تركز على زوج واحد علشان تقدر تكون مولم بكل تفاصيل هذا الزوج واخبار السياسيه والاقتصاديه المتعلقه بيه دا ممكن وهايبقى سهل عليك تتابع الاخبار وتشتغل لكن عايز مع كل خبر اقتصاديه ولا خبر سياسي تكون متباعه مافيش حد اصلا بيعمل كدا ولايعرف اصلا يعمل كدا والافضل ليك وقت الاخبار انك تبتعتد اصلا عن التداول

ENGOMA
11-07-2019, 21:37
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
في برامج كتير لمتابعه الاخبار عليها و من خلال اشتراكك فيها البرنامج بيبعتلك اشعار بالاخبار الجديد اول بأول و من خلال الاخبار دي هتقدر تعرف و تتوقع اتجاه العمله لكل دولة بالنسبة للاخبار التابعة لها
و في كمان طرق و برامج تانيه لمتابعه تحركات العمله ممكن تحملها على تليفونك و تتابع من خلالها