PDA

View Full Version : هل يمكن صناعة اكسبيرت يعدل فى الاوامر المعلقة

Pages : [1] 2 3 4

benben1977
12-10-2013, 14:40
انا عندى استراتيجية قوية جدا باذن الله ولكن ستكتمل وتكون اقوى اذا ساعدنى احدى المبرمجين فى هذه النقطة
هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صناعة اكسبيرت بهذه الطريقة ارجوا ان يعرفنى احد الاخوةالمبرمجين

the best
02-20-2014, 21:12
إعتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

hunter_world
02-20-2014, 23:06
السلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مش فاهم والهي انا لسه مش وصلت للمرحله دي في الفوركس ولما اوصل هقدر استفيد من كلامك دا والي هينزل طبعا مشكور

maao2004
02-20-2014, 23:08
انا عندى استراتيجية قوية جدا باذن الله ولكن ستكتمل وتكون اقوى اذا ساعدنى احدى المبرمجين فى هذه النقطة
هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صناعة اكسبيرت بهذه الطريقة ارجوا ان يعرفنى احد الاخوةالمبرمجين

اخى الغالى ابتعد كل البعد عن الاكسبرتات لأنها لن توفر لك الحماية اللازمة عندما تخسر
والتزم باستراتيجيتك ونفذها بمجهودك الشخصى
فكم اكسبرت موجود فى صفحات المنتديات ولكن دون جدوى حتى مع الاكسبرتات التى تباع

هل يعقل ان احد يجد مفتاح النجاح فى الفوركس ويقوم ببيعه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وعلى الرغم من ذلك فا انا اقوم بعمل الاكسبرتات بعضها يعطينى نجاح وبعضها يفشل بعد فترة

gr53
02-21-2014, 11:12
إذا كنت تمتلك استراتيجية ناجحة كما تقول فاعمل بها و اتبعها بعيدا عن الاكسبرتات فغالبا ما يكون لها فترة من النجاح بعدها تعطي نتائج سلبية
و أظن أنه لو وجد اكسبرت ناجح بصورة كبيرة لن تصل له بسهولة فالمنافسة في هذا السوق كبيرة

aymenghannouchi
02-21-2014, 11:16
السلام عليكم ورحمه الله وربكاته
هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صناعة اكسبيرت بهذه الطريقة ارجوا ان يعرفنى احد الاخوة المبرمجين
وجزاكم الله خيرا

sadz2
02-21-2014, 11:17
السلام عليكم ورحمة الله تعالى اخي الكريم
أنت واستراتيجياتك الناجحة التي تمكنك من صنع اكسبريت قوي اخي الكريم
وفقك الله نتمنى منك المزيد

salim telecom
02-21-2014, 11:19
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الحبيب نعم ممكن كل شيئ اخي الحبيب هذه مجرد برمجة الخاسوب اخي الحبيب
و في الاخير تقبل احترامي

gamal20
02-21-2014, 13:35
عمل الاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم
اتمنى ان تجد من يفيدك

fte2020
02-22-2014, 00:42
نعم اخي يمكن ان تصنع اي اكسبرت تريد واي استراتجية يمكن ان يعمل عليها
المهم ان تكون مبرمج محترف . ان لم تكن تعرفالبرمة تركت لك رسالة على الخاص فيه صديق محترف
تحياتي لك

maha elsayed
02-22-2014, 00:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله انا مش عارفه الموضوع ده
بس ممكن احد الخبرا يفيدوك فى الموضوع ده عموما تقبل مرورى ارجووك

محمد عز الدين عيد خضري
02-22-2014, 00:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
انا انصحك بالبعد عن الاكسبرتات وان تتجه الي التحليل والعلم والمتاجرة الحقيقه
اتمني لك التوفيق
تحياتي

ahmedhawash
02-25-2014, 02:16
من الممكن طبعا بس انت عندك خبره فى شغل البرمجه

يعنى ممكن تعمل اكسبيرت بنفسك ولا هتخلى حد يبرمجهولك عموما ممكن تعرض ده لحد عنده الخبره فى برمجه الاكسبيرتات

poop3
02-25-2014, 03:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
والله لا اعرف اخى الكريم
بالتوفيق للجميع يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

zinga8
02-26-2014, 19:59
وغالبا ما يتم حذف الأرقام في الاقتباس تاجر ... على سبيل المثال، معدل usd / jpy قد يكون 117.30/117.35،
ولكن سيتم نقلت شفهيا دون أول ثلاثة أرقام أي «30/35».
الكتاب - في بيئة تجارية مهنية، 'الكتاب' هو ملخص من التاجر أو مجموع مكاتب

ahmed kabo
02-27-2014, 04:19
فى اخى الكريم مبرمجين كثير انام هنا فى المنتدى بصراحة مش عارف هتلاقى ولا لاء حد يقدر يعدلك او يبرمجلك اكسبيرت زى دة بالتوفيق للجميع

ahmad lord
02-27-2014, 04:20
الحقيقه انا مش عارف اوي ومش خبير في موضوع الاكسبيرتات دي لاني حتي مشتغلتش بيها ولا مره الي الان لان بخاف ممكن يهنج ويمرجنلي البحساب

souheil abed
02-27-2014, 04:26
اخى انا لا احبث استعمال الاكسبيرت فالمخاطرة فيه عالية جدا
بالنسبة للمبتدئين فهو يحتتاج الى مبرمج محترف و خبرة عالية
بالتوفيق للجميع و السلام عليكم

azizhaddad2013
02-27-2014, 13:36
طبعا يمكن عمل اكسبرت لأي استراتيجية يا أخي المهم أن تكون مبرمج محترف
و الا يمكنك ايجاد من يبرمجه لك بمقابل مادي حسب ما يتطلبه الاكسبرت

gr53
03-02-2014, 21:24
لا أفضل الاعتماد على الاكسبرتات فأغلب نتائجها تسبب الخسارة
لكن أعتقد أنه يمكنك عمل اي اكسبرت أو أن تجعل محترغ يقوم بعمله لك

hajarforex
03-02-2014, 21:28
اعتقد
انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل الخبرة دف يالبرمجة بحيثانهم هم اولحيكون الذي
قد يفيجوك ف يالهذا الامر باذن الله بالتوفيق

moradovitch
03-02-2014, 23:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى اخي الكريم benben1977 أنا عضو جديد كنت اتمنى ان افيدك لكن لا استطيع وحتى لا اعرف معنى اكسبريت اتمنى لك النجاع و سابحث الان عن معنى هذه الكلمة

moto1
03-12-2014, 20:27
للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صالسلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مش فاهم والهي انا لسه مش وصلت للمرحله دي في الفوركس ولما اوصل هقدر استفيد من كلامك دا والي هينزل طبعا مشكور هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صناعة اكسبيرت بهذه الطريقة ارجوا ان يعرفنى احد الاخوةالمب

ahmedibrahim258259
03-15-2014, 16:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان شاء الله حد من الاخوة المبرمجين يفيدك في المنتدى فوركس العرب لاني معرفش في البرمجة
تقبل مروري

abdotitim
03-15-2014, 19:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضووع مهم جدا ومفيد للمبتدئيين
شكرا لك على الطرح اخي نعم اظن ان هنالك اكسبرتات خاصه بتعمل اوامر معلقه لوحده بالتوفيق لك

menoer1248
03-15-2014, 20:02
اذا كنت لك خبرة في البرمجة يمكنك فعل ذالك لكن اصدقك القول اني لم افهم من تلك الاستراتيجية الا الاسم فقط
لو وفقت في ذلك لاتبخل في شرحها على الاعضاء ولك الاجر الكثير

sabirdaba
03-15-2014, 23:24
اضن يوجد بالمنتدى قسم خاص بالاكسبيرتات ممكن ان تدخل عليه وتطرح موضوعك هناك وان شاء الله تجد من يساعدك في تطوير الاسترتيجية الى اكسبيرت ناجح

doola2020
03-17-2014, 14:02
بالطبع أخي ممكن عمل أي اكسبيرت يعمل أي شيئ ممكن أن تصنع اكسبيرت يعمل أوامر معلقة أو تيك بروفيت او استوب لوز أو أي شيئ

salimned
03-19-2014, 03:41
السلام عليكم بصراحة اخي انا لا اعرف مجال الاكسبرتات لدلك لا استطيع افادتك
كثيرا ارجو ان تزور القسم الخاص بها و ستجد العديد من الخبراء و بالتوفيق.

zing
03-19-2014, 14:20
وعلاوة على ذلك، فإن طبيعة الاستدانة من تداول العملات الأجنبية يعني أن أي تحرك في السوق سيكون لها
تأثير مماثل نسبي على الأموال المودعة. قد يعمل هذا ضدك، وكذلك بالنسبة لك.

a7med84
03-19-2014, 14:52
بالطكبع ممكن بس انت ممكن تسال حد من اللى بيبرمج فى الموضوع ده

لان انت مش هتعرف بس اللى خلاهم يبرمجوا الاستراتيجيات ممكن يعملوا اكسبيرت لهذا الامر

magic777
03-19-2014, 18:23
بالطكبع ممكن بس انت ممكن تسال حد من اللى بيبرمج فى الموضوع ده

لان انت مش هتعرف بس اللى خلاهم يبرمجوا الاستراتيجيات ممكن يعملوا اكسبيرت لهذا الامر

اعتقد ان لا يمكن لان اي اكسبرت بيكون بيعمل على اوامر محدده بمعنى يعني هيغير الاوامر المعلقه ازاي اذا كانت لسه متنفذتش
في السوق يعني مش اون لاين ولازم انت الي اتغيرها بنفسك على ما اعتقد

lema
03-19-2014, 18:25
انا لا افضل ابدا الاعتماد على اى اكسبريت لانى ارى ان اى شئ آلى فى هذا السوق لا يصلح ابدا لابد ان نتعامل معه بشكل مباشر
حتى نحقق اعلى نتائج ممكنة

meroloveme
03-19-2014, 18:55
شفت موضوع قبل كده اسمه اصنع اكسبيرتك بنفسك ودا موضوع ممكن تستفيد منه
بالنسبالي لم استخدم اي اكسبيرت من قبل لكن اعتمد علي التحليل الفني فقط في فتح صفقات
كثير من الاعضاء خسروا اموالهم بسبب الاكسبيرتات

raafat
03-19-2014, 19:04
السلام عليكم يااخى ارحب بجميع الاعضاء اولا وبخصوص هذا الموضوع اقول لك
ان شركات الوساطة يكون لها سبريد عن كل صفقة تبدئها وغالبا يكون 3 نقاط وبالتوفيق للجميع

romyolove51
03-19-2014, 20:21
إذا كنت تمتلك استراتيجية ناجحة كما تقول فاعمل بها و اتبعها بعيدا عن الاكسبرتات فغالبا ما يكون لها فترة من النجاح بعدها تعطي نتائج سلبية
و أظن أنه لو وجد اكسبرت ناجح بصورة كبيرة لن تصل له بسهولة فالمنافسة في هذا السوق كبيرة

baite
03-19-2014, 23:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
مشكور على هذا الموضوع واظن لكي تصنع اكسبيرت يجب ان تكون ملم بلغات البرمجة لذلك
تقبل مروري

abdelaziz 10
03-21-2014, 23:12
ممكن يا غالي تذهب الى قسم الاكسبيرتات والمؤشرات في المنتدى وتحاول تطرح موضوع برمجة اكسبيرت
انما لازم المبرمج يقتنع بطريقتك حتى يمكن في رايي انه يصنعه لك وممكن تطرح الاسلوب ونناقشه

sendrela
03-21-2014, 23:16
الاسكربت لم يشرفنى العمل به وذلك لاننى مازلت بالبدايه ولم اصل لذلك المستوى بعد ولكن من خلال قرائاتى

اعرف ان الاسكربت عمل احترافى ولابد من تعديله لخبره عاليه وكذلك تعديل بعض الاوامر به ليس امر سهل ابدا

تحيتى

forexman3
03-21-2014, 23:43
شوف ياغالى
يمكنك وضع هذا الموضوع فى قسم المؤشرات والاكسبيرتات
وان شاء الله ستجد احد المتخصصين يساعدك فى صناعة هذا الاكسيبرت

hanane 123
03-22-2014, 00:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ومابعــــد....
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله
وداعا وشكرا

houdabluegolden
03-31-2014, 22:09
اعتقد انه من الصعب على اي شخص صناعة مثل ذلك الاكسبرت وخصوصا اننا مش في حاجة لمثل هذا الاكسبرت
لان في المنصة كتير من الاوامر مثل الستوب لوز والتيك بروفيت وكذلك التريلنج ستوب او الستوب لوز المتحرك وهو وسيلة هامة جدا

gr53
04-09-2014, 00:00
لكن ما أعرفه أنه من الممكن عمل أي اكسبرت لو عندك الخبرة لذلك أو أن تجعل غيرك يقوم به

Mohamed Morsy
04-12-2014, 02:21
يا غالي إذا كنت تمتلك استراتيجية ناجحة كما تقول فاعمل بها و اتبعها بعيدا عن الاكسبرتات فغالبا ما يكون لها فترة من النجاح بعدها تعطي نتائج سلبية
و أظن أنه لو وجد اكسبرت ناجح بصورة كبيرة لن تصل له بسهولة في ان يكون هناك ميزة المنافسة في هذا السوق كبيرة.

latraaa
04-12-2014, 13:09
يا اخي الكريم، صناعة الأيسكريبت يحتاج إلى الكثير من العمل و التفاني و ليس بالأمر الهين كما تعتقد، و إنما لابد من ان تكون قد ألممت باسوق من الناحية التحليلة و من الناحية التقنية، أضف إلى كل هدا الأتقان على الحاسوب

st2s
04-18-2014, 20:18
إعتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

السلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مش فاهم والهي انا لسه مش وصلت للمرحله دي في الفوركس ولما اوصل هقدر استفيد من كلامك دا والي هينزل طبعا مشكور

magic777
04-18-2014, 22:14
يا اخي الكريم، صناعة الأيسكريبت يحتاج إلى الكثير من العمل و التفاني و ليس بالأمر الهين كما تعتقد، و إنما لابد من ان تكون قد ألممت باسوق من الناحية التحليلة و من الناحية التقنية، أضف إلى كل هدا الأتقان على الحاسوب

انت ممكن تلاقي اكسبرتات جاهزه اخي وبالمجان كمان عادي جدا او حتى تطلب في اي منتدى ان خبير يصنع ليك واحد
مش شرط هنا انك تتعلم ازاي تعمل اكسبرت عادي

maghribia
04-18-2014, 22:25
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
لا يمكن ان اعلم على الاكسبرتتا اخي
لانني احب العمل الفوركس بايد فقط و لا اعلم بالاكسبرتات

تقبل احتراماتيى

جمال محمدين
04-18-2014, 22:53
بسم الله الرحمن الرحيم اهلا وسهلا بك في هذا المنتدي الاكثر من رائع
اكيد طبعا مفيش حاجة مستحيلة بس عمله هيبقي صعب شوية علي المبرمجين

doaa sary
04-19-2014, 01:01
ممكن لية لا فى اكسبرتات كتير وممكن تلاقى ده ممكن تعمل سرش او فعلا
مبرمج يعملك الاكسبرت انا اعرف مبرمجين بيعملو اكسبرتات حلوة الفكرة

fatoma elsayd
04-19-2014, 02:28
السلام عليكم
ربنا يوفقك اخى وانا للاسف لا اعرف شيء عن البرمجه نهائيا
لكن ان شاء الله هتلاقى اخ يبرمجهالك وتبقى استراتجيه جيده اكتر واكتر
تقبل مروورى وبالتوفيق :) :yahoo:

anamoody
04-19-2014, 02:32
اخى الفاضل ما تتكلم عنه يعتبر نجاح خارق فى مجال الفوركس و ما تقوله صعب على الكثير و حتى
الخبراء ان يجدوا مثل هذا الاكسبيرت وان وجد سيبيع صاحبه باغلى الاسعار

abdelaziz 10
04-21-2014, 12:02
اخى الفاضل ما تتكلم عنه يعتبر نجاح خارق فى مجال الفوركس و ما تقوله صعب على الكثير و حتى
الخبراء ان يجدوا مثل هذا الاكسبيرت وان وجد سيبيع صاحبه باغلى الاسعار
ممكن طبعا يا اخي خصوصا وان هناك مبرمجين من العيار الثقيل والافضل ان الواحد يبرمجه بالدفع افضل
السبب ان الاكسبيرت المبرمج بالدفع لصاحب البرمجة يمتاز بنوع من الخصائص والدقة تجعله دقيق جدا

loubhan
04-21-2014, 15:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضوع صريح جدا مشكوور عليك
مشكوور على الطرح اخي نعم يمكن صناعه اكسبيرت يعدل الاوامر المعلقه يلزمك مبرمج مختص في البرمجه

abo heba
04-21-2014, 16:33
اهلا بك
يمكنك ان تقوم بالاتصال باحد المبرمجين ليعمل لك اكسبيرت جيد يناسبك لكى يتداول الى ولكنى اعتقد ان هناك اوقات التداول الالى
يمكن ان يكون سبب الخساره

mdmd
04-23-2014, 01:52

samoray13
04-23-2014, 13:45
لا اعرف هل يمكن ذلك ام لا لكن ما سأقوله لك اخي هو انه عليك ن تحول الاستعانة بحد الاشخاص الذي يمتلك القدرة والمعرفة الكافية في تطوير الاكسبيرتات هذا هو من سوف يفيدك في تطوير استراتيجيتك

عبد الحكيم
04-23-2014, 14:33
نظرتك لن تختلف كثيرا اخي سبب خسائرك تعتقد انها الحسابات الصغيرة وانا يا اخ اشرف اعتقد ان الادارة المالية السليمة تستطيع ان تجعلك ناجح على الحسابات الصغيرة والحسابات الكبيرة على حد السواء

Heisenberg
04-27-2014, 08:51
السلام عليكم و رحمة الله
حياك الله أخي
المهم ان تكون مبرمج محترف

zakamessi
04-27-2014, 14:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله
والله مش عارف انا ليست لدي اي خلفية في برمجت الاكسبريتات وان شاء الله تلاقي من يلبي طلبك

Heisenberg
04-30-2014, 07:19
السلام عليكم و- رحمة الله وبركاته
أهلاً بيك
عمل الاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم

gr53
05-07-2014, 01:46
لكن أعتمد على المتاجرة اليدوية و أثق في تحليلي و أعمل على اكتساب المزيد من الخبرة

kaa
05-07-2014, 03:44
مش عارف بس انا ال حد ما بستخدم الاكسبيرات
عمل الاكسبيرت

1 - نقوم بفتح صفقة شراء أو بيع يدويا ....
2 - يقوم الاكسبيرت بتحديد حد للربح وحد للخسارة للصفقة المفتوحة

abdelaziz 10
05-10-2014, 10:02
مش عارف بس انا ال حد ما بستخدم الاكسبيرات
عمل الاكسبيرت

1 - نقوم بفتح صفقة شراء أو بيع يدويا ....
2 - يقوم الاكسبيرت بتحديد حد للربح وحد للخسارة للصفقة المفتوحة
اي استراتيجية تداول في الشارت ممكن نطرح موضوعها في قسم المؤشرات والاكسبيرتات ونطلب من المبرمجين يصنعوه
انما للاسف هناك استراتيجيات ربما لا يمكن عمل اكسبيرت لها كمثال التحليل الكلاسيكي ورسم الارتكازات الخ

lambarkia
05-10-2014, 10:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ..
صراحة ما عندي خبرة أخي بالبرمجة هذه ، لكن بحاول ،
بالتوفيق لك و ان شاء الله تجد مبرمجين يساعدوك ،

MAGDYABDO
05-10-2014, 14:14
الصراحه انا معنديش خبره فى مجال البرمجه وكده ولكن اعتقد انو ممكن وممكن تستعين باحد الاخوه فى قسم البرمجه

kaa
05-10-2014, 14:28
نعم من الممكن ذلك والاكسبيرات تعنى هو نظام تداول الي على شكل برنامج لاستراتيجيه ضمن معطيات معينه تنفذ بلغه برمجه mql و هي لغة برنامج الميتا تريدر mt4 وهى تحقق نائج قوية جدا لمن يعر استخدامها

kalepsso
05-10-2014, 14:29
أظن أنه لو وجد اكسبرت ناجح بصورة كبيرة لن تصل له بسهولة فالمنافسة في هذا السوق كبيرة
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

MOHAMMED EN NADOURI
05-10-2014, 17:13
اصطلاح التحلیل الفني ھو اسم رؤیة أو فكرة لطریقة أساسیة و مھمة جدا للاستثمار ویھتم بدراسة السعر مع التداول
ویكون الأداة الأساسیة لھ ھي الشارت أو الرسوم البیانیة.
جذور التحلیل الفني المعاصر انبثقت عن نظریة داو والتي طورت حوالي عام ١٩٠٠ بواسطة شارلیز داو استنبطھا أما
بطریقة مباشرة او غیر مباشرة من نظریة داو . وھذه الجذور تتضمن مبادئ الاتجاه الطبیعي للأسعار وكل المعلومات
المعروفة والتأكید والانحراف والحجم الذي یعكس تغیرات السعر والدعم والمقاومة وطبعا معدل دوا جونز الصناعي
المعروف على نطاق واسع ھو من نتاج ھذه النظریة .نظریة داو.
ان مساھمة تشارلز داو في التحلیل الفني المعاصر لا یمكن أن تغمض وتركیزه على أساسیات حركة سعر السھم أظھرت
طریقة جدیدة جدا في تحلیل الأسواق.

ruse
05-11-2014, 21:45
موضووع مهم جدا ومفيد للمبتدئيين
شكرا لك على الطرح اخي نعم اظن ان هنالك اكسبرتات خاصه بتعمل اوامر معلقه لوحده
بالتوفيق لك

الربح من الفوركس
05-11-2014, 21:53
نعم اخى الكريم يمكن عمل هذا الامر ولكنة يحتاج الى الخبرة القوية ونتمنى التوغفيبق للجميع والربح الكبير م هذا السوق الممتع

AMLAK
05-17-2014, 22:22
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم انه يمكن
ان تصنع اي اكسبرت تريد واي استراتجية يمكن ان يعمل عليها المهم ان تكون مبرمج محترف ان لم تكن
تعرفالبرمة تركت لك رسالة على الخاص فيه صديق محترف تحياتي للجميع

INTHENAMEOFALLA
05-17-2014, 22:30
اعتقد ان فى المنتدى هنا فى قسم خاص بالتداول الالى والاكسبيرتات شوفه حضرتك وهتلاقى فيه طلبك طالما عندك استراتيجية قوية جدا زى مابتقول وربنا يوفقك للربح

maao2008
05-17-2014, 22:31
اخى الغالى ابتعد كل البعد عن الاكسبرتات لأنها لن توفر لك الحماية اللازمة عندما تخسر

oo0khaled0oo
05-17-2014, 23:05
بالنسبه للمبرمجين هنا قليلين يكاد يكون مفيش بس علي فكره فكرتك غير ناجحه انا فاهم انتا عاوز تعمل ايه بس انا مش معاك في ده

سمير تيارت
05-18-2014, 12:15
اعتقد
انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر
معتمد على اهل الخبرة دف يالبرمجة بحيثانهم
هم اولحيكون الذي

creatorman1978
05-18-2014, 12:43
من الممكن طبعا بس الكلام دا لو انت عندك خبره فى شغل البرمجه
يعنى ممكن تعمل اكسبيرت بنفسك ولا هتخلى حد يبرمجهولك عموما ممكن تعرض ده لحد عنده الخبره فى برمجه الاكسبيرتات ... بالتوفيق

balou
05-18-2014, 13:20
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد حول ابتعاد عن سكربت انها لا توفر حماية كافية اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

abdelaziz 10
05-18-2014, 13:25
ممكن ياا خي انك تطرح موضوع استراتيجيتك في قسم الاكسبيرتات والمؤشرات وتحاول تقنع المبرمجين بقوتها فتتم برمجتها طبعا
انما صدقني انا كنت مرة اعمل باستراتيجية يدوية وكنت اربح منها جيدا انما ما ان جعلتها روبوت حتى خسرتني كل شيء للاسف

ahmedibrahim258260
05-18-2014, 13:31
بسم الله الرحمن الرحيم اكيد طبعا موجود ممكن تدخل على قسم البرمجة وانت ان شاء الله تلاقي حد يعدلك الاستراتيجية الخاصة بيك
تقبل تحياتي

hunter_world
05-18-2014, 13:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم انا والهي مش عارف لاني مبتدي ومش عملت اي حاجا زي كدا قبل كدا

benchou-ahfd
05-18-2014, 14:11
انا مبرمج و لكن ليس اكسبرت و لم اعمل اي اكسبرت في حياتي و لكن بحكم خبرتي في البرمجة نعم يمكنك ان تعمل اكسبرت مثلما قلت في شروطك هذه لاني اعتقد ان الاكسبرت لا يختلف كثيرا عن برنامج ماكرو في المايكروسفت

Ammar Tayeb abdelkader
05-18-2014, 20:52

انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل الخبرة

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

maao2004
05-18-2014, 21:11
اخوانى واخواتى
كل من يريد عمل اكسبرت للمتاجرة به على حسب استراتيجيته فليعطنى المعطيات
وانا اقوم بعمل الاكسبرت له

maao2008
05-18-2014, 21:20
عتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

forex forex1
05-18-2014, 21:48
:):) السلام عليكم ورحمه الله اخى لا أفضل الاعتماد على الاكسبرتات فأغلب نتائجها تسبب الخسارة
لكن أعتمد على المتاجرة اليدوية و أثق في تحليلي و أعمل على اكتساب المزيد من الخبرة بالتووفيق يارب :):))

Mustapha.Ayadi
05-18-2014, 21:53
السلام عليكم
شكرا جزيلا اخي الكريم على هذا الموضوع.
هل يمكن لاحد الاعضاء ان يشرح لي ما معنى الاكسبيرت.
شكرا جزيلا.
كان الله في العون.

Ammar Tayeb abdelkader
05-18-2014, 21:54

انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل الخبر

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري تحياتي

payza
05-19-2014, 11:53
اه ممكن يا غالي في مبرمجين كتير جدا ممكن يعملوا\
اكسبرت بكد بالتوفيق

-----------------------------------------------------------------------------------------

mohamed bnali
05-19-2014, 12:38
عزيزي المحترم والعضو الموهوب الدي نال استراتيجية حسب استراتيجياته موفق في عملها وتاتي اكلها
نصيحتي اليك اخي المحترم ان تتبع هده الاستراتيجية التي كونتها سايرها وجربها وخبرها حتى تسير طوع يديك
فهي السلم التي ترتقي به الى عالم الفركسو النجاح في الفركس.
اما الاكسبرتات فهي موجودة عند كل شركة وساطة وتستطيع ان تنال منها ما شئت لا ان تعدل لها برامج فالمبرمجون معوفون وهدا شغلهم ولكن لا تنسى ان المعرفةو التعلم ونيل الاستراتيجية هي الطريق الموهوية المعبدة الى ادراك الفركس والنجاح فيه
والله معك

صلاح2014
05-19-2014, 13:44
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة ةالسلام على اطهر الخلق
سيدنا محمد عليه السلام جزاك الله خيرا اخى
اخى شكرا على هده المعلومات وعلى هدا الموضوع اتمنى للجميع الاستفادة من السؤال ونم اجابة الخبراء
توكلوا على الله والسلام عليكم ورحمة الله

milanowolf
05-19-2014, 13:45
سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل
الخبرة دف يالبرمجة بحيثانهم هم اولحيكون الذي قد يفيجوك ف يالهذا الامر
باذن الله بالتوفيق

maasofiane
05-22-2014, 14:58
إعتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة
ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول
عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

walid08
05-22-2014, 15:52
السلام عليكم
والله يا اخي لا اعلم اذا كان ممكن ان تصنع اكسبيرات
لان الاكسبرات يصنعها الخبراء و المبروجون يمكن ان تجدها مصنوعة ابحث عنها فقط

faridblilid
05-24-2014, 13:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة على اشرف المرسلين
بـــسم الله الـــرحـــمــــن الـرحــــيـــم
اخي الكريم مش حقدر اجيبك على هذا السؤال للانني من خبير في صناعت الاكسبريتات

sabirdaba
05-24-2014, 15:12
لا امتلك الخبرة الكافية في صناعة الاكسبيرتات اخي الكريم هناك في المنتدى موجود قسم يختص في كل ما يتعلق بالاكسبيرتات يمكن ان تطرح فكرتك به

FiFi
05-24-2014, 15:30
يمكن اكيد في مبرمجين خاصة اانا شفتهم ففي احد المنتديات عندهم مثل
هي الاكسبرتات

Ammar Tayeb abdelkader
05-24-2014, 15:32
انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل الخبرة
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري تحياتي

ali.22595
05-26-2014, 20:46
السلام عليكم
اخي الفاضل لا أفضل الاعتماد على الاكسبـرتات فأغلب نتائجها
تسبب الخسارة لكن أعتمد على المتاجرة اليدوية و أثق في تحليلي
وأعمل على اكتساب المزيد من الخبرة

OLSOPIDRO
05-26-2014, 20:52
السلام عليكم اخي الفاضل إذا كنت تمتلك استراتيجية ناجحة كما تقول فاعمل بها و اتبعها بعيدا عن الاكسبرتات فغالبا ما يكون لها فترة من النجاح بعدها تعطي نتائج سلبية
و أظن أنه لو وجد اكسبرت ناجح بصورة كبيرة لن تصل له بسهولة فالمنافسة في هذا السوق كبيرة .حظ موفق

LTF
05-26-2014, 20:59
السلام عليكم و رحمة الله
لو تذهب اخي الكريم الى قسم الأكسبرتات هناك و ضع طلبك للأخوة المبرمجين و المتخصصين في برمجة أوامر الميتا ترايدر و ستجد الأجابة بأذن الله
بالتوفيق

soooonor
05-26-2014, 21:09
اتبع استراتيجيتك الخاصة التى تجد انها مفيدة و تابع صفقاتك بنفسك و لا تلجأ للاكسبيرتات لانها تفقد صلاحيتها بمرور الوقت و تتسبب فى خسائر كبيرة للحساب

و اعتقد ان ما تسأل عنه صعب تحقيقه من الناحية العملية

walter white
05-31-2014, 03:19
ان شاء الله حد من الاخوة المبرمجين يفيدك في المنتدى فوركس العرب لاني معرفش في البرمجة

marem2007
05-31-2014, 04:39
انت عايز اكسبرت يغير في الصفقات المعلقة انا عن نفسي مش مقتنع ولكن ممكن حد يقلنا من اصحاب الخبرة في هذا المجال الكبير

amal.m500
06-08-2014, 13:22
السلام عليكم . تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد والله لا اعرف
اخى الكريم .. بالتـوفيق للجميع يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

ehab_salah
06-15-2014, 10:58
اعتقد انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر ولكن يبقى الامر
معتمد على اهل الخبرة دف يالبرمجة بحيثانهم هم اولحيكون الذي
...
تحياتى

rami007
06-17-2014, 05:24
السلام عليكم
اذا كنت لك خبرة في البرمجة يمكنك فعل ذالك لكن
اصدقك القول اني لم افهم من تلك الاستراتيجية الا الاسم فقط
سلام تحياتي
بالتوفيق

Jo.Cena
06-17-2014, 15:30
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
الاكسبرت صناعته مش امر سهل ومحتاج مجهود كبير لكن مهما كان الاكسبرت صعب في صناعته مش بيكسب ابدا في الصفقات اللي بيدخلها

hema2013
06-17-2014, 15:32
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى انا مش معاك فى الاكسبرست ولكن انا بشوف ورائى مثل راى الاعضاء انة صعب ومش بيحقق الارباح فى الصفقات ممكن تاخد حاجة سهلة تعينك وتقبل شكرى
وعليكم السلام ورحمة اللة وبركاتة

midosafwat
06-17-2014, 20:56
اخوانى واخواتى
كل من يريد عمل اكسبرت للمتاجرة به على حسب استراتيجيته فليعطنى المعطيات
وانا اقوم بعمل الاكسبرت له

eslamsallam
06-30-2014, 22:55
ابتعد كل البعد عن الاكسبرتات لأنها لن توفر لك الحماية اللازمة عندما تخسر

هل يعقل ان احد يجد مفتاح النجاح فى الفوركس ويقوم ببيعه ؟

وعلى الرغم من ذلك فا انا اقوم بعمل الاكسبرتات بعضها يعطينى نجاح وبعضها يفشل بعد فترة>.>>>>>>>>>>

DABDOUB
06-30-2014, 23:27
هناك قسم خاص للبرمجة يااخي الافضل زيارته انا
شخصيا لا افهم في البرمجة ولو انني اعتق ان طلبك ممكن من ناحية البرمجة في الاسكبريت

Jo.Cena
06-30-2014, 23:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
مش عارف والله لانى مش بفضل الاوامر المعلقه
انا بحب ادخل حالا مش بعمل تعليق للصفقه يا اخى

عدي
06-30-2014, 23:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته....مشكووور اخي الكريم علي الموضوع الجميل بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ليك ان شاء الله و لجميع الاعضاء

maha elsayed
07-07-2014, 16:27
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته. والله يا اخى انا مش عارفه
لنى مازلت جديده فى الفوركس عموما تقبل تحياتى يااخى

RomanyMoreed
07-16-2014, 21:12

انت محتاج واحد يكون مبرمج محترف عشان يقدر ينفذ مثل هذا الاكسيبرت او حضرتك تعلم البرمجه بنفسك

بالتوفيق

mounim1994
07-19-2014, 05:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا و يهلا بكم اخي الكريم
شكرا جزيلا على هدا الموضوع الرائع وبالتوفيق للجميع

ahdtoaa
07-19-2014, 05:19
بسم الله اولا واخيرا دائما وابدا
طبعا انت تقدر والاكسبيرت كده فعلا بيعتمد على وضع صفقات معلقه وكتير بيستخدموا اثناء
الاخبار المهمه التى تؤثر بشكل كبير على حركة السعر للعمله اتمنى الافاده للجميع وننتظر المزيد والجديد باذن الله

aysamiman
07-19-2014, 09:37
ابتعد كل البعد عن الاكسبرتات لأنها لن توفر لك الحماية اللازمة عندما تخسر

poop
07-20-2014, 04:42
مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى
ممكن اخى الكريم بس عاوز فلوس كتير علشان يتعمل
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى الكبير

ahdtoaa
07-20-2014, 04:44
بسم الله والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
التزم باستراتيجيتك ونفذها بمجهودك الشخصى شخصيا لا افضل العمل بمثل هذه البرامج
وافضل المتاجره بشكل مباشر ونتمنى لك كل الخير

nassr15
07-20-2014, 05:30
ماعنديش فكره في موضوع الأكسيبرتات لكن لو أنت عارف كويس أنت عايز تعمل أيه يبقي ممكن يتعملك أكسبيرت

عدي
07-20-2014, 16:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...شكرا علي الموضوع الجميل و المفيد اخي بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ليك ان شاء الله

rafik23
07-20-2014, 17:12
موضوع جيد واتمنى ان يستفيد منه كل اعضاء المنتدى
امشكورعلى هذا الموضوع المهم

محمد السيد محمد
07-20-2014, 17:40
انا لست مبرمجا بمعني التخصص ولكن اقول هذا ممكن بشروط معينة
وهي صناعة كود برمجي يغير الاعدادات عند حصول هذه الشروط
والامر يحتاج منك ان تتعاون مع المبرج حتي تنفذ على النحو الذي تريد

abdelaziz 10
07-20-2014, 22:14
اطرح يا اخي طلبك في صناعة الاكسبيرت على اي مبرمج وان شاء الله سيصنع لك اكسبريت مجانا
انما بالنسبة للاكسبيرت فلازمه سيرفر سريع ونت سريع حتى لا تحصلل ك اية مشاكل في تداوله

عدي
07-20-2014, 22:20
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته..موضوع اكثر من رائع بارك الله فيك اخي و زادك من الخير و بالتوفيق ان شاء الله

mahdisolidsnake
07-20-2014, 22:41
السلام عليكم
مشكور اخي على هده الاخبار المهمة التي تؤثر
على الدولار بصورة مباشرة و يجب على كل الاعضاء ان
يكون على علم بها حتى يطلعو على بياناتها جيدا و بالتوفيق لك
تحياتي سلام.

gr53
07-20-2014, 22:48
لكن الأحسن أن يعتمد المتداول على التداول اليدوي و يثق بتحليله و عمله

amermazzen
07-20-2014, 23:37
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم مكن ان تصنع اي اكسبرت تريد واي استراتجية يمكن ان يعمل عليها المهم ان تكون مبرمج محترف أنا شخصيا أحاول دائما البحث عن الاستراتيجات القوية التي يمكن الإعتماد عليها في الففوركس خاصة عن طريق الحساب الترجيبي الذي يعتبر بوابة التاجر في التعلم.
تحياتي لك

killer007
07-20-2014, 23:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
ابتعد كل البعد عن الاكسبرتات لأنها لن توفر لك الحماية اللازمة عندما تخسر والتزم باستراتيجيتك ونفذها بمجهودك الشخصى
موفق اخي

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sharshabil
07-25-2014, 02:26
طبعا ممكن يا اخي ممكن ان تدخل على قسم متخصص بالسبريتات
و تطلب من المبرمجين ان يعملوة لك الاكسبرت حسب الاوامر التي تريدها على المنصة

عدي
07-25-2014, 16:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...مشكووور اخي الكريم علي الموضوع الرائع بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق

fte2020
07-27-2014, 17:37
اضن انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل الخبرة دف يالبرمجة بحيثانهم هم اولحيكون الذي

ynwa1892
07-27-2014, 18:01
السلام اخي نعم من الممكن فعل ذلك لاكن يجب ان تكون متمكن من لغة البرمجة لكي لا تكون هناك مشاكل اكسبرت
وفقك الله

dockerz
07-27-2014, 20:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم انا مبتدي مش عارف بس ممكن يكون في طريقه شوف علي جوجل ينفع او لا

kairo14
07-27-2014, 20:39
شكر الله لك هذا العمل الطيب
تقبل الله منك وجعل هدا العمل في ميزان حسناتك
لاتبخل علينا من مواضيعك تحياتي

dockerz
07-27-2014, 23:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم مش عارف والله انا مبتدي ولكن تمنا من يفيدك وتقبل مروري اخي

BOULBOUL2
07-27-2014, 23:13
انه سيكون صعب جدا ان يكون هذا الامر و لكن يبقى الامر معتمد على اهل الخبرة دف يالبرمجة بحيثانهم هم اولحيكون الذي

صلاح2014
07-27-2014, 23:17
وبسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين
وشكرا اخى على هدا الموضع بارك الله فيك اخى وكل عام وانت باف خير اخى
اتمنى لك التوفيق ومعلومات جيدا اخى انا اخى لا اعلم دا كان يمك او لا
شكرا على هده المعلومات

hema2013
07-27-2014, 23:23
لسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز مشكور على هذا الموضوع المفيد والرائع ولابد من عمل التحليل الاساسى للصفقات الهامة ولابد من عمل الاستراتيجيات الهامة مثل استوب لوز المربحة والمكسبة
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتى

gr53
08-03-2014, 17:01
فالتداول اليدوي أحسن حتى مع الخطأ يمكن تعديلها و التعلم منها بخلاف الآلي

فاتن فتحي
08-03-2014, 17:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والله انا جديده فى هذا المجال وارجو من الساده الخبراء
الاجابه على سؤالك هذا لانه مهم جدا ونرجو ان نستفيد منهم واهلا بك عضوا جديدا
فى منتدانا الموقر والله ولى التوفيق

AMLAK
08-03-2014, 17:32
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم لا أفضل الاعتماد على الاكسبرتات
فأغلب نتائجها تسبب الخسارة لكن ما أعرفه أنه من الممكن عمل أي اكسبرت لو عندك الخبرة لذلك
أو أن تجعل غيرك يقوم به مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

karam22
08-03-2014, 17:36
مشكور اخي علي طرحك للموضوع واتمني ان تجد من المبرمجين الفنيين ما يفي بغرضك والوصل اليما تتمناه في استراتيجيتك ان شاء الله

zinga
08-05-2014, 13:31
خسارة لإخراجنا إذا كان السوق يذهب ضدنا.
يجب علينا الانتظار لمجرد ثمانية أيام.
نحن بحاجة لمحاولة إصلاح هذا لأنه يمكن أن يكون
من الصعب التجارة؛ وجود موقف على بلا توقف
يمكن أن تكون مؤلمة جدا.

zinga
08-07-2014, 13:05
وهناك، بالإضافة إلى ذلك، لعدد من الأسباب الأخرى للدور ضآلة تاريخيا من تداول العقود الآجلة،
عدد قليل من التي هي صالحة.
عموما، وتستند الاعتراضات على تداول العقود الآجلة على الحقائق إما جزئية أو مشوهة

abderrahmenanis
08-21-2014, 21:14
إعتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك
بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

marouansat
08-21-2014, 21:14
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اخي الحبيب نعم ممكن كل شيئ اخي الحبيب هذه مجرد برمجة الخاسوب اخي الحبيب
و في الاخير تقبل احترامي

awa
09-01-2014, 21:34
انا بصراحة صعب تلاقى اكسبيرت فيه الشئ اللى يخلى المكسب مضمون
و لو دة حصل يبقى الفوركس هتبقى مكاسب فقط و ليس بها خسائر

azad aradni
09-02-2014, 07:23
السلام عليكم
قد يفيجوك ف يالهذا الامر.

أسماء نعناع
09-02-2014, 11:21
احنا لسه ناس على قدنا في ناس خبراء طبعا بيتمكنوا من صناعة اكسبرتات وده بيعتمد على مدى ممارسة العمل في الفوركس من سنوات والتمكن من التداول

tedjboyka
09-02-2014, 11:31

وعلى الرغم من ذلك فا انا اقوم بعمل الاكسبرتات بعضها يعطينى نجاح وبعضها يفشل بعد فترة

Mohamed Elsherif
09-02-2014, 11:37
اخي الكريم لا تعتمد على الاكسبيرتات ف الفوركس اعتمد ع تحليلك انت و قم بالصفقات بنفسك و لا تعتمد ع التكنولوجيا
ممكن بسبب عطل بسيط تضيع حسابك

downlaod1
09-03-2014, 11:45
خى الغالى ابتعد كل البعد عن الاكسبرتات لأنها لن توفر لك الحماية اللازمة عندما تخسر

ihabblida
09-16-2014, 00:55
نعم أخي الكريم يمكن صنعة اكسبرت
يقوم بالتعديل فيالصفقات المعلقة
أرجوا أ ناكون قد افدتك وتقبل مروري وشكر ا

mohamed.atef
09-30-2014, 15:10

forexii
10-16-2014, 12:56
في الحقيقة اخي انا لست خبير في الاكسبرت و لكن اعتقد انه يمكن صناعة
اكسبرت بهذه الخاصية لانها قادرة على عمل اكثر من هذا ايضا اخي

algeria
10-17-2014, 21:49
أخي الكريم أبحث على الأنترنت وراح تلقى هدا الأسبرت بأدن الله
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا جزيلا لك

mghorab90
10-17-2014, 22:10
نعم من الممكن ذلك والاكسبيرات تعنى هو نظام تداول الي على شكل برنامج لاستراتيجيه ضمن معطيات معينه تنفذ بلغه برمجه mql و هي لغة برنامج الميتا تريدر mt4 وهى تحقق نائج قوية جدا لمن يعر استخدامها

ashrafshawky
10-17-2014, 22:29
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل الاعتماد على النفس والبعد عن الاكسريبتات وننتظر المزيد وبالتوفيق للجميع والربح الكبير من عملاق الاسواق

balou
10-17-2014, 22:56
تقدر اخي اتصل بمبرمجين
هم يقدر يساعدوك في اي شئء تريده

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

antonioforex
10-17-2014, 23:02
السلام عليكم
انا لا اعلم دلك اخي و لكن يوجد فسم في المنتدى متخصص في هده الامور انصحك
بالاطلاع عليه كي تستفيد اكثر و اتمنى لك النجاح.

julie27
10-18-2014, 00:28
شكرا لكم اصدقائى

abdelhak redouane
10-18-2014, 13:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح ولكن لا اتعامل مع الاكسبريت ولذا فانا لا اعرف الطريقة المثلى لتعامله مع الاوامر المعلقة ارجو ان تجد من يفيدك في هذا الباب
بالتوفيق للجميع

OmarAbdo
10-18-2014, 13:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركته

اخى العزيز انا مازلت مبتدء وسانتظر ردود الاخوه الاعضاء المحترفين والادارين للتوضيح لانى ايضا اريد ان اعرف الاجابه على هذا التساؤل وجزاك الله خيرا على فتح الموضوع ده

تحياتى لك

kalepsso
10-18-2014, 18:08
هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صناعة اكسبيرت بهذه الطريقة ارجوا ان يعرفنى احد الاخوة المبرمجين
وجزاكم الله خيرا

---------- Post added at 04:08 PM ---------- Previous post was at 02:11 PM ----------

وجزاكم الله خيرا

mooha
10-19-2014, 16:03
لكن أعتمد على المتاجرة اليدوية و أثق في تحليلي و أعمل على اكتساب المزيد من الخبرة

---------- Post added at 03:03 PM ---------- Previous post was at 01:18 AM ----------

مصطفى حمدان
10-24-2014, 21:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة اخى الفاضل مقدرش افيدك فى هذا الموضوع ولكن اتمنى ان يكون قد افادك احد الاخوة ذوى الخبرة فى البرمجة فى المنتدى واتمنى ان تكون قد حققت ارباح من خلال فكرتك والله الموفق

Ahmed2020eg
10-24-2014, 22:20

eslamsallam
10-24-2014, 22:49
تبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

hichamhiya
10-24-2014, 22:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أعزائي اخواني أخواتي الكرام
لي الشرف أن أكون عضوا جديدا معكم في هدا المنتدى الرائع والشيق والدي يحتوي على الكثير من المعلومات التي تفيدنا جميعا
وأشكرك أخي الكريم على موضوعك الرائع هدا .كما أشكر الأصدقاء المشركين بتعليقاتهم وبافاداتهم لنا
وشكرا

mooha
10-25-2014, 01:34
اعتقد ان فى المنتدى هنا فى قسم خاص بالتداول الالى والاكسبيرتات شوفه حضرتك وهتلاقى فيه طلبك طالما عندك استراتيجية قوية جدا زى مابتقول وربنا يوفقك للربح

mayali
10-25-2014, 01:54
السلام عليكم
اتمنى من الخبراء ان يفيدوك باجابة مؤكده تفيدك بامر الله
تقبل مرروى و اتمنالك التوفيق و النجاح ان شاء الله

مروة
10-25-2014, 01:58

هل يعقل ان احد يجد مفتاح النجاح فى الفوركس ويقوم ببيعه؟
مع تحياتى

forexabdo2014
10-31-2014, 13:00
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

remas
10-31-2014, 17:14
والله ممكن بالفعل اخى الكريم حسب معلومات الشخصى تقدر تعمل ده
لكن الافضل انك تسال خبير فى مضوع البرميا والاكسبرتات وه هيفيدك

oday4ever
10-31-2014, 22:12

hunter_world
10-31-2014, 22:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرم ام بعد اخي الكريم والله انا مش عارف اخي بس اتمنا من يفديك في الموضع دا وتقبل مروري

Murad
10-31-2014, 22:50
اعتقد انها تنفع يا اخي طالما الامر المعلق لم يدخل السوق يبقي ينفع تعدل عليه وتعدل على نقطةالدخول الخاصة بالامر المعلق ولكن الامر يحتاج فعلا الي خبير في البرمجة والاكسبرتات الله يوفقك :)

marem2007
10-31-2014, 23:21
انا لم اعرف اي شيء عن صناعة اكسبرت متعلقة بالاوامر المعلقة ولكن اكسبرت صفقات عادية المعلومة دة صحيحة واللة اعلم

ramdani
10-31-2014, 23:23
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اما بعد يا اخي الكريم ممكن صناعة اكسبيرت خاص بك يعدل فى الاوامر

DABDOUB
11-01-2014, 19:50

payza
11-09-2014, 16:17
هو من الافضل ليك تبع استراتيجيتك الخاصة التى تجد انها مفيدة و تابع صفقاتك بنفسك و لا تلجأ للاكسبيرتات لانها تفقد صلاحيتها بمرور الوقت و تتسبب فى خسائر كبيرة للحساب ..........

breakss08
11-11-2014, 17:41
نعم من الممكن ذلك والاكسبيرات تعنى هو نظام تداول الي على شكل برنامج لاستراتيجيه ضمن معطيات معينه
تنفذ بلغه برمجه mql و هي لغة برنامج الميتا تريدر mt4 وهى تحقق نائج قوية جدا لمن يعر استخدامها

Tro
11-12-2014, 00:54
اعتقد ان مفيش اكسبرت يعدل في الاوامر
ولكن يمكنك اقتراح هذا الاقتراح علي الشركه
او علي مبرمجي الميتا تريدر و هم يوافقوا او يرفضوا
تحياتي

mooor
11-12-2014, 01:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
انا للاسف لا اعلم ما الحل اخي و كيف يحدث
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

mayali
11-12-2014, 18:17
بسم الله الرحمن الرحيم اكيد طبعا موجود ممكن تدخل على قسم البرمجة
وانت ان شاء الله تلاقي حد يعدلك الاستراتيجية الخاصة بيك
تقبل تحياتي

ProForex
11-12-2014, 18:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم لا أظن أن العمل بالاكسبيرتات سيكون جيدا لا أحب هده الطريقة في التداول بالعملات

lyes1977
11-12-2014, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ، هنيئا لك يا اخي بهذه الاستراتيجية القوية التي تملكها وتعمل بها وبالنسبة للستوب لوز المتحرك على الصفقات المعلقة فانه غير متاح حاليا على المنصة حيث يمكنك استعمال الستوب لوز والتيك بروفيت الثابتين فقط وشكرا.

downlaod3
11-13-2014, 15:19
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب

wallo
11-13-2014, 16:15

ali 9
11-13-2014, 17:26
السلام عليكم ورحمه الله اخى لا أفضل الاعتماد على الاكسبرتات فأغلب نتائجها تسبب الخسارة
لكن أعتمد على المتاجرة اليدوية و أثق في تحليلي و أعمل على اكتساب المزيد من الخبرة بالتووفيق يارب

Azeddinovic
11-14-2014, 04:59
ان تحليل سوق الفوركس هو من الامر الصعب و الدي يحتاج الخبرة و التمعن
في تفاصيل الاشياء ايضا من الاشياء المتميزة تكمن في الموشرات و امتيازاتها

mooor
11-14-2014, 05:06
للاسف انا مازلت مبتدء فلن استطيع المساعدة و لكن يمكنك الدخول علي اليوتيوب

ahmed mahmoud abdelhady
11-14-2014, 08:58
بسم الله الرحمن الرحيم

((تقبل مروري ))

downlaod3
11-14-2014, 14:24
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب

---------- Post added at 12:24 PM ---------- Previous post was at 09:33 AM ----------

ali 9
11-14-2014, 14:40
انا مبرمج و لكن ليس اكسبرت و لم اعمل اي اكسبرت في حياتي و لكن بحكم خبرتي في البرمجة نعم يمكنك ان تعمل
اكسبرت مثلما قلت في شروطك هذه لاني اعتقد ان الاكسبرت لا يختلف كثيرا عن برنامج ماكرو في المايكروسفت

sasa11
11-14-2014, 14:41
انا مبرمج و لكن ليس اكسبرت و لم اعمل اي اكسبرت في حياتي و لكن بحكم خبرتي في البرمجة نعم يمكنك ان تعمل اكسبرت مثلما قلت
في شروطك هذه لاني اعتقد ان الاكسبرت لا يختلف كثيرا عن برنامج ماكرو في المايكروسفت

ahmed mohsen92
11-14-2014, 14:42
مشكور اخي على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد من المواضيع الشيقة
تقبل تحياتى اخي الكريم

chouaib1
11-16-2014, 01:34
اعتقد

---------- Post added at 11:34 PM ---------- Previous post was at 11:33 PM ----------

لا تقلق يا اخي فان التحويل يتم كل اول شهر بدون اي مشاكل

downlaod4
11-17-2014, 13:25

chouaib1
11-17-2014, 13:30
مشكور اخي على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد من المواضيع الشيقة
تقبل تحياتى اخي الكريم

mustapha99
11-17-2014, 13:40
السلام عليكم
اعتقد انني اعرف الاستراتيجية التي تتبعها واعطيتني فكرة عنها
لننتظر الاخوان المبرمجين قد يكون عندهم الحل لهده المشكلة
موفق .

ahmed mohsen92
11-17-2014, 14:35
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
ثانيا شكرا جزيلاً على طرحك للموضوع المهم دا و نسأل الله ان يجازيك خيرا و نرجو من الاعضاء ذوى الخبرة افادتنا بالتعليقات الوافية بالمعلومات عن هذا الموضوع جعلة الله فى ميزانهم

aber
11-17-2014, 15:48
وغالبا ما يتم حذف الأرقام في الاقتباس تاجر ... على سبيل المثال، معدل usd / jpy قد يكون 117.30/117.35، ولكن سيتم نقلت شفهيا دون أول ثلاثة أرقام أي «30/35».
الكتاب - في بيئة تجارية مهنية، 'الكتاب' هو ملخص من التاجر أو مجموع مكاتب

ahmed_com
11-17-2014, 15:54
اهلا بكم اعضاء النتدى
و الله ما عندي اي فكرة
شكرا جزيلا موضوع جميل جدا تبارك الله
السلام عليكم

balou
11-17-2014, 16:27
ارجو اخي ان تجد احدا
يبرمج لك سيكرابت اخي

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

tedjboyka
11-19-2014, 22:18
تعلم الفوركس وانت سوف تربح ويجب ان تاخذ وقت كافى فى تعليم الفوركس
يوجد طرق كثيرة جدا لكى تتعم وايضا يجب امحافظة على راس المال

chouaib1
11-19-2014, 23:09

downlaod4
11-19-2014, 23:14
اعتقد

lola12
11-19-2014, 23:53
اذا كنت لك خبرة في البرمجة يمكنك فعل ذالك لكن اصدقك القول اني لم افهم من تلك الاستراتيجية الا الاسم فقط

downlaod4
11-19-2014, 23:54
اعتقد

chouaib1
11-20-2014, 00:05

lola12
11-20-2014, 00:26

mohamed9004
11-20-2014, 00:31
السلام عليكم.. معلش يا اخى يعنى ايه اكسبيرتات ديه يعنى زى اسكربتات بتخلى البرنامج يمشى عليها لو حصل حاجة ومعينة وهل الاكسيبرتات ديه بتكون بفلوس ولا بتكون مجانية فى البرنامج ولا بتتحمل من مكان معين

lola12
11-20-2014, 01:01

amenaali
11-23-2014, 00:49
السلام عليكم
قد يفيجوك ف يالهذا الامر.

monayaa
إعتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه و زود نفسك
بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.

downlaod4

gr53
11-24-2014, 22:34
فالتداول اليدوي أحسن حتى مع الخطأ يمكن تعديلها و التعلم منها و التجديد في طريقة التداول

marina
11-24-2014, 23:02
اعتقد

downlaod4
11-25-2014, 00:40

Mostafa Haggag Magico
11-25-2014, 01:21
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم الفاضل
تحية طيبة وبعد،،،
هناك من يجيد عمل الاكسبيرتات وبالتاكيد يمكنه عمل ذالك الاكسبيرت
ولك جزيل الشكر والتقدير
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

chouaib1
11-25-2014, 15:49

wallo
11-25-2014, 16:40

eng_medhat
11-25-2014, 18:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم للاسف لا اعلم شىء عن صناعة الاكسبرتات ولكن هناك كتب لتعليم البرمجة بالاكسبرتات يمكنك تحميلها وتعلمها

Navigueur24
11-25-2014, 19:08
لا يمكن اخي
كل محاولات الاعتماد الاكسبريت فاشلة ولا تعطي النتائج المأمولة يا اخي الافضل الاعتماد على الطرق الكلاسيكية المضمونة
بالتوفيق اخي وتقبل مروري

ام زياد
11-25-2014, 19:24
الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صالسلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مش فاهم والهي انا لسه مش وصلت للمرحله دي في الفوركس ولما اوصل هقدر استفيد من كلامك دا والي هينزل طبعا مشكور هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت

---------- Post added at 04:24 PM ---------- Previous post was at 04:16 PM ----------

الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت هيقولو رايهم وطبعا اشكرهم مقدما بس ارجوا لو مينفعش صالسلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مش فاهم والهي انا لسه مش وصلت للمرحله دي في الفوركس ولما اوصل هقدر استفيد من كلامك دا والي هينزل طبعا مشكور هل يمكن عمل اكسبيرت يعدل اسعار الاوامر المعلقة كلما تغير السعر بعدد معين من النقاط بنفس فكرة التريلنج استوب ولكن هى للاسعار المحددة فى الاوامر المعلقة هى انا بصراحة معرفش تنفع ام لا ولكن اكيد الخبراء فى صناعة الاكسبيرت

esshazly
11-25-2014, 19:24
السلام عليكم ...انا اعلم ان فية ناس كتير ممكن تتعامل مع الاكسبرت بالتعديل ولكن انا عن نفسي لا اعلم ما الموضوع اصلا عن البرمجة في الاكسبرت ... بالتوفيق ان شاء الله اتمني من الله البركة في المال والولد

MAGDYABDO
11-25-2014, 19:26
اكيد اخي كل شيئ ممكن ومش لازم الصناعه
ممكن تلاقى اكسبيرت مصنوع مسبقا بيقوم بنفسص المهمه على الانترنت

esshazly
11-25-2014, 20:20
السلام عليكم ... عمل الاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم ... بالتوفيق ان شاء الله اتمني من الله البركة في المال والولد

medomedomedo
11-25-2014, 21:31
انا دائما لا افضل الاعتماد علي الاكسبريت لانها دائما يحتاج الي سيرفر وانا افضل ان يكون الاعتماد علي الاوامر المعلقه بالتحديد اليدوي بالاعتماد علي نقاط الدعم والمقاومه هي افضل الطرق للتحديدهم

karim01
11-25-2014, 23:47
السلام عليكم و رحمة الله
لو تذهب اخي الكريم الى قسم الأكسبرتات هناك و ضع طلبك للأخوة المبرمجين و المتخصصين في برمجة أوامر الميتا ترايدر و ستجد الأجابة بأذن الله
بالتوفيق

sharshabil
11-26-2014, 00:28
لا اعرف ان كان موجود لكن اي فكرة ممكن ان تطبق
على شكل اسكبرت الهم ان تكون تعرف برمجة الاسكيبرت لو تطلب من شخصي يبرمجلك ما تريد

marem2007
11-28-2014, 12:38
انا لم اعرف اي شيء عن صناعة اكسبرت متعلقة بالاوامر المعلقة ولكن اكسبرت صفقات عادية المعلومة دة صحيحة واللة اعلم

mela
11-28-2014, 13:13
المهم ان تكون مبرمج محترف . ان لم تكن تعرفالبرمة تركت لك رسالة على الخاص فيه صديق محترف
تحياتي لك

pacMAN
11-28-2014, 13:20
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نعم يمكن صناعة اكسبيرت يعدل فى الاوامر المعلقة و لكن للخبرء هذا الشغل
جمعة مباركة و إن شاء الله بالأرباح الوفيرة صديقي العزيز

mela
11-28-2014, 14:05

medo2013
11-28-2014, 14:11
طبعا الاكسبريتات بتكون هامة وبتعمل على تعديل اوامر السوق لذلك يجب تجنب اى شئ تعمل على المكسب وكمان لازم تعمل على صناعة اكسبريتات تحقق المكسب وكمان الاوامر المعلقة بتكون جيدة والسلام عليكم

remas
11-28-2014, 16:11
والله اخى الكريم كل شىء جايز جدا وانت لو عاوز تعمل كده شوف المواصفقات
اللى انت عاوزها وكلف بيها خبير فى عمل الاكسبرتات اعتقد من السهل عمله

Ahmed2020eg
11-28-2014, 16:15

retared10
11-28-2014, 16:31

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
للاسف انا ليس مبرمج اتمني احد الاعضاء يفيدوك
شكرا للمشاركة الرائعة و تقبل مروري

ibrahim forex
11-28-2014, 16:31
إعتبر التداول بمثابة مصيدة في فوركس أو حفر فخ للسعر كي يتصرف بطريقة معينة. ضع نظام صارم تتبعه
و زود نفسك بالإنضباط اللازم لإتباعه من خلال التداول عندما تصبح الأسعار في المناطق التي تريدها فقط.
تقبل مرورى

Ahmed2020eg
11-28-2014, 16:39

محمد عبد اللطيف
11-28-2014, 17:24
السلام عليكم
بالفعل بالامكان ان تعمل اكسبيرت وهناك العديد من المبرمجين يعرضون خدمات مجانيه
وهناك غير مجانيه واعتقد ان الاكسبيرت ليس افضل من اليدوى

myaer
11-29-2014, 09:00
السلام عليكم ورحمه الله اخى لا أفضل الاعتماد على الاكسبرتات فأغلب نتائجها تسبب الخسارة
لكن أعتمد على المتاجرة اليدوية و أثق في تحليلي و أعمل على اكتساب المزيد من الخبرة بالتووفيق يارب

ameera
11-29-2014, 09:00
اعتقد انها تنفع يا اخي طالما الامر المعلق لم يدخل السوق يبقي ينفع تعدل عليه وتعدل على نقطةالدخول الخاصة
بالامر المعلق ولكن الامر يحتاج فعلا الي خبير في البرمجة والاكسبرتات الله يوفقك

Ahmed Taher M
11-29-2014, 11:09
وجزاكم الله خيرا

hakim12
11-29-2014, 18:27
اعتقد انها تنفع يا اخي طالما الامر المعلق لم يدخل السوق يبقي ينفع تعدل عليه وتعدل على نقطةالدخول الخاصة بالامر المعلق ولكن الامر يحتاج فعلا الي خبير في البرمجة والاكسبرتات الله يوفقك