PDA

View Full Version : جني الأرباح

abdall
12-11-2019, 08:10
أمر بإغلاق مركز مفتوح محدد عند مستوى محدد ، في حالة تحرك السعر في اتجاه السوق؛ يمكن تنفيذه فقط عند سعر العرض ووضعه فوق سعر العرض الحالي مع الإشارة إلى مراكز الشراء ؛ يمكن تنفيذه فقط عند سعر الطلب ووضعه تحت سعر الطلب الحالي مع الإشارة إلى مواقع البيع.

Eman eltaib
12-11-2019, 09:48
معلومه مفيده عالم الفوركس ملئ بالاسرار
تمنياتي بالتوفيق وفي انتظار المزيد
تحياتي

abdelawal abdelrahman
12-12-2019, 15:25
تمام معلومة في غاية الروعة وده سر من اسرار الفوركس
الكبير ومنتظرين مشاركات المتميزة ببساطتها
تقبل تحياتي لشخصك الكريم
جزاك الله خيرا

ashrafshaqwer
12-13-2019, 00:17
هذا هوة سر الفوركس فاحيانا ممكن معلومه زي كده منخدشي بالنا منها فاشكرك اخي الكريم واتمني منك مواضيع مثل هذه

Ahmed Mansour
12-13-2019, 08:48
معلش انا اسف انا مافهمتش اى حاجه خالص من الموضوع يعنى العنوان بيتكلم عن جنى الارباح فا ايه بقا الموضوع غريب كدا وياريت لو فى توضيح اكتر من كدا ويايرت من الاعضاء اللى ردوا على الموضوع وعجبهم اوى يقولولى هما فهم ايه هو ايه اللى فوق السعر وتحت السعر واصلا سعر ايه انا مش فاهم هو احنا هنا فى بورصه اسهم فين الموضوع عن جنى الارباح وبعدين جنى الارباح حضرتك حاجتين حضرتك دخلت بيع على زوج معين انخفض هذا الزوج حضرتك كسبت طيب هاتكسب ازاى الحاجتين اهم حضرتك هاتقفل الصفقه بايدك او كنت محدد من الاول تيك بورفيت واضرب وانتى الامر على كدا

zizoo999
12-13-2019, 10:56
أمر بإغلاق مركز مفتوح محدد عند مستوى محدد ، في حالة تحرك السعر في اتجاه السوق؛ يمكن تنفيذه فقط عند سعر العرض ووضعه فوق سعر العرض الحالي مع الإشارة إلى مراكز الشراء ؛ يمكن تنفيذه فقط عند سعر الطلب ووضعه تحت سعر الطلب الحالي مع الإشارة إلى مواقع البيع.

يا اخى بصراحه انا مش قادر افهمك بصراحه او ممكن انت فاهم و مش عارف تعبر عموما كبر الخط شويه و حاول تعيد صياغه الكلام و يبقى مفهوم

ashrafshaqwer
12-16-2019, 17:55
جني الارباح هوة ان تفتح صفقة وعندما يتحرك السعر في اتجاه الهدف بيتم اخذ ربح منه او اغلاق جزء من العقد هذا هو تقسيم الربح علي مراحل

Yehia22
12-16-2019, 21:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعضاء منتدى فوركس العرب اهلا وسهلا بكم في منتدى فوركس العرب وفي قسم النقاش العام حول الفوركس الذي يهتم بكل ما يخص الفوركس من نقاشات او تلك الاسئلة التي تخص حسابات الفوركس المربوطة بالمنتدى او حسابك في منتدى فوركس العرب او مواضيع تخص تعليم الفوركس او بعض النصائح التي سوف تفيد الاعضاء
يعد استخدام أوامر الربحية في سوق فوركس أحد أهم الأوامر التي سيواجهها رجل أعمال أثناء تداوله ، حيث من المهم توخي الحذر بشأن تحقيق الربح. لا يتطلب استخدام أوامر الحصول على الربح ودمجها في استراتيجية التداول الخاصة بك إلا باستخدام جلسات التداول الطويلة الأجل من سوق الفوركس.

Maro3030
12-17-2019, 00:11
أهم نقطه في الفوركس كله هي جني الأرباح يعني الفوركس أساسه أن تجني الأرباح لأن دي الحاجه اللي هتعبك تكمل في الفوركس وطبعا انت في موضوعك اللي هيوصلنا للنقطه دي مشكور اخي علي الموضوع المميز ونتمني المزيد من المواضيع المميزه