PDA

View Full Version : منذ متى وانت تتاجر

Pages : [1] 2 3 4 5

ahmed
05-23-2012, 23:06
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

؟ منذ متى وانت تعمل او تعرفت على هذا المجال

وما هى النتائج التى توصلت اليها حتى الان؟

وسابداء انا بلاجابه

تعرفت على هذا المجال من سنتين

وتوصلت الى ارباح شهريه بحدودمن 10:20% من راس المال

تحياتى للجميع

silverfox
05-23-2012, 23:24
ضخيا ان ااتاجر منذ سنه ونصف تعلم الفوركس وازدات خبرتى مع الخسارة ورا الخسار حتى سحبت اول مبلغ لى من الفوركس فحسيت ان الربح ممكن مع الفوركس وانه مش لعبه خصوصا مع انستا فوركس والمنتديات

HARRY POTTEER
05-24-2012, 01:21
عن نفسي انا امارس الفوركس مند سنة تقريبا و اخطائي هي التي علمتني
و صممت على الدخوول للمجال وكانت ارباحي حوالي 20 في الميو من راس المال

p2000
05-24-2012, 01:50
عن نفسى فأنا حاول التعلم منذ سنه ولكن لم استطع فهم الفوركس بصوره واضحه وكامله ولكن الان ادرس الفوركس واتعلم
الاساليب التى من خلالها تستطيع الربح بمعدل ثابت شهريا...ومازلت اتعلم والله الموفق...

jans
05-24-2012, 02:12
في الحقيقه انني ناوي ادخل المجال بعد ان اتعلم بشكل جيد و اصل لي مرحلة الاعتماد الذاتي لكي اتجنب الخسارة الفادحه

ahmed
05-24-2012, 21:13
ما شاء الله عندنا خبرات ونجاحات تستحق التقدير والاحترام

طبعا عايزين كل الخبرات تتكاتف ونعمل مشروع للمليون مش بعيد علينا والله

فى انتظار باقى الاخوة للمساهمه

mohamed eldamnhorey
05-24-2012, 21:16
والله ياغالى مشروع المليون ليس بالصعوبه التى يتخيلها البعض

هو محتاج صبر ووقت والتزام
لو بدأت صح وصبرت هتوصل الى المليون

لوخالفت الكلاااام يارحمن يارحيم عليك
الله يكرمك يارب

ahmed
05-24-2012, 21:48
والله ياغالى مشروع المليون ليس بالصعوبه التى يتخيلها البعض

الله يكرمك يارب

والله يا اخى اتمنى لو عندك خبرة وصبر وطموح نرسم سويا خطه نسير عليها لتحقيق هذا الحلم

مع شباب المنتدى ويكون هدفنا واحد وحتى لا نخرج عن سياق الموضوع الاساسى يمكننا فتح موضوع جديد

نتحدث فيه عن المليون وانتظر اجابتك على السؤال المطروح بالموضوع

تحياتى لك وللجميع

kingman
05-24-2012, 21:56
ضخيا ان ااتاجر منذ سنه ونصف تعلم الفوركس وازدات خبرتى مع الخسارة ورا الخسار حتى سحبت اول مبلغ لى من الفوركس فحسيت ان الربح ممكن مع الفوركس وانه مش لعبه خصوصا مع انستا فوركس والمنتديات
انستا من اول الشركات التى استطاعت ان توفر منتديات يستطيع ان يكسب منها الجدد فى هذا السوق ومن لايملك رأس مال للمتاجرة او من لايريد ان يخاطر بأمواله فرصة جيدة لتكوين راس مال حتى لو صغير نسبيا والبدأ به بالتعامل مع سوق الفوركس واعتقد ان دى ميزة كبيرة اوووى خصوصا للجدد حتى لايخسروا مالهم الخاص فى بداية مشوارهم وربى يوفق الجميع بأذن الله

magic777
05-24-2012, 23:08
انا في الفوركس من سنتين ولكن قضيت سنه ونصف اتعلم فقط وعلى حساب ديمو في اخر شهر في المده دي
بعدها بدأت اتاجر فعليا على حسابات المسابقات وحسابات حقيقيه بمبالغ متوسطه
من حوالي تقريبا 7 شهور
تمرجن منها 3 حسابات
وفي الاخر تأكدت ان لابد ان يكون الحساب به راس مال جيد حتى استطيع العمل عليه بأمان ولا اتهور ولا يكون مصيره المارجن كول كغيره

DZforex
05-25-2012, 13:31
شخصيا عندي شهر فقط منذ ان بدات التعلم في الفوركس كل يوم اسمع م علومة وانا ابني نفسي خطوة خطوة مازلت قيد التعلم و انا على حساب
الديمو ان شاء الله رح ازيد اطور نفسي

kingman
05-25-2012, 22:53
شخصيا عندي شهر فقط منذ ان بدات التعلم في الفوركس كل يوم اسمع م علومة وانا ابني نفسي خطوة خطوة مازلت قيد التعلم و انا على حساب
الديمو ان شاء الله رح ازيد اطور نفسي
وافضل شئ وانت لسه فى بداية مشوارك انك دايما تستفيد من اخطاء السابقين فى هذا السوق والتعلم منها ومحاولة تجنبها حتى لاتقع فيها وده بيبقى شئ جيد ان الواحد يبدأ مما انتهى اليه الآخرون وتوظيف خبراتهم واخطائهم ونجاحهم فى الأستفادة منه بشكل جيد للتعامل مع السوق وان شاء الله ربى يوفقك فى مشوارك ويوفقنا جميعا

عمرو
05-26-2012, 06:43
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

اذا كنت فى خلال العامين الذين تعلمت فيهماى تجارة الفوركس استطعت ان تحافظ على نسبة ربح ثابتو ول حتى 5% فهذا شىء رائع وافضل بكثير من ان تربح وتدبل حسابك اسبوعيا او شهريا وفى النهاية تقع فى مصيدة معاكسة الترند وتجد نفسك لا يهون عليك ان تغلق صفقت الخاسرة وذلك املا ان يرتد اليك السعر وفى النهاية لا يرتد الا بعد خروجك انت من السوق

aboualy
05-26-2012, 10:20
انستا من اول الشركات التى استطاعت ان توفر منتديات يستطيع ان يكسب منها الجدد فى هذا السوق ومن لايملك رأس مال للمتاجرة او من لايريد ان يخاطر بأمواله فرصة جيدة لتكوين راس مال حتى لو صغير نسبيا والبدأ به بالتعامل مع سوق الفوركس واعتقد ان دى ميزة كبيرة اوووى خصوصا للجدد حتى لايخسروا مالهم الخاص فى بداية مشوارهم وربى يوفق الجميع بأذن الله

فعلا اخى العزيز اتفق معك فى ذلك انستا فوركس تقدم فرصة كبيرة لكل من يريد ان يدخل الى مجال الفوركس فى ان يدخل الى هذا المجال بالبونص الذى يربحه من المنتديات المختلفة والتى كان اخرها هذا المنتدى الذى اعتقد ان شاء الله انه سيكون اكبر منتدى عربى متخصص فى الفوركس

aboody2030
05-26-2012, 12:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا لي اقل من شهر في هذا المجال وان شاء الله تعالى احسن من نفسي
بالتوفيق للجميع

mohamed eldamnhorey
05-26-2012, 13:44
انا لي اقل من شهر في هذا المجال وان شاء الله تعالى احسن من نفسي
بالتوفيق للجميع

عليك بقراءة المواضيع التعليمية الموجوده بالمنتدى فهى مفيده ومليئه بالمعلومات الجيده التى تعلمك وتجعلك على الطريق الصحيح

التزم بالتعلم الجيد والممارسه على الحساب التجريبى

لكى تصبح مضارب ناجح يحقق ارباح جيده

ramid
05-26-2012, 17:24
انا عن نفسي عضو جديد بعالم الفوركس
لازلت في مرحلة التعلم وجمع اكبر
قدر من المعلومات وان شاء الله اكون من الموفقين

mohamed eldamnhorey
05-26-2012, 17:35
انا عن نفسي عضو جديد بعالم الفوركس
لازلت في مرحلة التعلم وجمع اكبر
قدر من المعلومات وان شاء الله اكون من الموفقين

انصحك لا تنغز بالارباح فى البدايه وتتطمع وتتاجر بمالك كله

كن حريصاً على مالك وتاجر بمال اضافى لك حتى لايؤثر على حياتك الشخصيه

نصيحه لوجه الله

اسال الله لنا ولك الرزق الحلال

sunlight
05-26-2012, 21:12
انصحك لا تنغز بالارباح فى البدايه وتتطمع وتتاجر بمالك كله

كن حريصاً على مالك وتاجر بمال اضافى لك حتى لايؤثر على حياتك الشخصيه

نصيحه لوجه الله

اسال الله لنا ولك الرزق الحلال

اظاهر انا اللى صغير هنا ولا ايه
انا بقالى بالضبط 3 اسابيع فى الفوركس وعمال اروح يمين وشمال وتدربت على الديمو لمده اسبوع حتى مللت من الديمو ولكنى الان رجعت له مع المؤشرات مره اخرى
وان شاء الله اقدر احقق شىء ولن ابخل على المنتدى بما عرفت وفهمت

magic777
05-26-2012, 23:51
انا بقالى بالضبط 3 اسابيع فى الفوركس وعمال اروح يمين وشمال وتدربت على الديمو لمده اسبوع حتى مللت من الديمو ولكنى الان رجعت له مع المؤشرات مره اخرى

اخي اغلبنا ما زال يتعلم حتى اليوم
حتى من اكتسب الخبره في هذا المجال
مازال يبحث عن الجديد وده مطلوب في هذا السوق المتقلب
وده علشان المتاجر يقدر يطور قدراته واستراتيجياته وطريقه عمله مع تغير احوال السوق

elking
05-27-2012, 02:38
انا اتاجر فى الفوركس من ثلاثة شهور تقريبا ومازلت اتعلم واكتسب خبرات واجتهد من اجل البحث عن استراتيجيات جيدة والوصول لمرحلة النجاح والاحتراف بمشيئة الله

Mohamed90
05-27-2012, 13:48
السلام عليكم
لي خبرة اكثر من سنتين و النصف و الحمد لله اكتسبنا الخبرة المطلوبة و تحقق ارباح متعادلة و مزلنا نبحت عن طرق افضل و معلومات يمكن تفيدنا

kingman
05-27-2012, 17:33
اخى الفاضل لاتمل من الديمو فى هذه المرحلة لأن هو سبب خسائر الكثيرين ممن لم يطيقوا التعامل معه وتعجلوا الربح اعلى الحقيقى افضل شئ فى هذه الرمحلة هو تكوين الخبرة والممارسة والتدريب على الديمو فترة مناسبة حتى تتقن طريقة تتعامل معها مع السوق حتى عندما تنتقل للحقيقى تقدر تحقق بأذن الله النجاح وحتى اللى بقالوا فترة كبيرة فى هذا السوق بيعتبر ايضا لسه بيتعلم وبيدرب

Noah
05-27-2012, 19:51
انا باقلى عامين تقريبا فىا لفوركس واعتقد ان الفترة التى قضيتها فىا لفوركس كانت متقطعة ولكنى اعتقد مع ازمة البطالة اللى الوحد بيعانى منها الان اعتقد اننى سوف استمر فىا لفوركس فترة كويسة كده لغاية ما احصل عهلى ما اريد منا لسوق واقدر انى اعمل مشروع خاص بي فى الخارج

HARRY POTTEER
05-28-2012, 20:34
ليس اي شئء اسمه المتسحيل مادمت في الحياة
عليك التعلم والتعلم اكتر من اخطائك
و خطة المليوون ليست مستحيلة بل ممكنة بس
تحلى بالصبر و اكبر شوية بعد شوية
حتى تكبر و تصبح كبيرااا

محمد الفواعره
06-12-2012, 21:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

انا امارس الفوركس مند سنة تقريبا

mohamed eldamnhorey
06-12-2012, 21:24
اهم شئ يا اخوه

الممارسه وقت كافى

علشان تبقا خبير فى هذا السوق

انا اعرف ناس خبرتهم 10 واكتر كمان

ماشاء الله عندهم علم غزير فى التداول

ahmed saleh
06-12-2012, 21:25
انا اعمل فى هذا المجال الى ما يقرب من سنة ولكنى حتى الان اتعلم فى هذا المجال الكبير
ولكن على الارباح التى حققتها فانى حققت ارباح جيدةة ولكنى كنت عندما اكسب كثير تاتى صفقة بعدها تخسرنى كل الى كسبتة لذلك بقيت حكيم واعرف اتاجر ازى

zahran
06-12-2012, 21:25
اعرف هذا السوق من تقريبا سنه ونصف بالظبط
وتوصلت الى عده استراتيجيات ناجحه الى حد كبير والحمد لله
وايضا توصلت الى كيفيه الربح من هذا السوق
وايضا توصلت الى عدم الطمه الذى كنت اعتاد عليه قديما

magic777
06-12-2012, 22:33
اهم شئ يا اخوه

الممارسه وقت كافى

علشان تبقا خبير فى هذا السوق

انا اعرف ناس خبرتهم 10 واكتر كمان

ماشاء الله عندهم علم غزير فى التداول

يااااااه 10سنين ما شاء الله طيب وايه حالهم دلوقتي حققوا كام مليون كده
ووصلوا للي هما عاوزينه ولا لسه ياريت لو تحكي لينا قصه واحد فيهم بس ياريت قصه نجاح
ترفع من روحنا المعنويه شويه وتدينا الدافع والامل في بكره بأذن الله

tarek22
06-12-2012, 23:05
انا اتاجر فى الفوركس من ثلاثة شهور تقريبا ومازلت اتعلم واكتسب خبرات واجتهد من اجل البحث عن استراتيجيات جيدة والوصول لمرحلة النجاح والاحتراف بمشيئة الله

السلام عليكم .....هذا اول رد لي في المنتدى واتمني ان لا يكون الاخير هههههههههها ...اما بالنسبة للموضوع فان مند عام لم اتاجر وكانت قبل العام خبرتي 3اشهر فقط

kingman
06-13-2012, 00:42
السلام عليكم .....هذا اول رد لي في المنتدى واتمني ان لا يكون الاخير هههههههههها ...اما بالنسبة للموضوع فان مند عام لم اتاجر وكانت قبل العام خبرتي 3اشهر فقط

ان شاء الله ميكونش الأخير وتسفيد معنا فى المنتدى من خلال المناقشات والموضوعات التعليمية والتحليلات وايضا ان شاء الله تستطيع تحقق بونص جيد من خلال الردود الفعالة تكون بداية جيدة على الحساب الحقيقى بعد مرحلة الديمو وافضل شئ حاليا هو اكتساب الخبرة فى السوق والممارسة والتدريب على الديمو وربى يوفقنا جميعا بفضله

Texxon
06-13-2012, 17:49
انته فعلا لو بتعمل 10% شهريا تبقة دي نتيجة ممتازة وياريت تصبر عليها وتحاول تستمر بهذه النسبة. انا دخلت المجال منذ فترة جيدة وبحاول بقدر الامكان اوصل للنسبة دي في الشهر لأنها تعني مضاعفة الرصيد في اقل من عام

ahmednabil240
06-13-2012, 17:59
انا بيتاجر بقالى فى حدود شهريب ولاكسبت ولا خسرت لانى معرفتى على قدى فى عالم الفوركس ومحتاج خبره كافيه لكى اتاجر ولا اخسر اموال كتيره فعندما ابدأ اتعلم اكيد هاتاجر على طول وابعدأ مع نفسى صفحة جديده فى عالم الفوركس فانا اقول بداية المتاجره اول ماتتعلم وتبدا تتاجر بخبره موش اول ماتدخل فى الفوركس

mohamed hamdy
06-13-2012, 19:30
انا اتاجر منذ شهر واحقق حتى الان خسائر كثيرة
ولكنى اطمع فى المستقبل ان اتعلم لكى احقق مكاسب ولاننى اعتقد ان هذا المجال ممكن ان يضمن لى
مستقبل جيد

ahmed
06-13-2012, 19:38
ولكنى اطمع فى المستقبل ان اتعلم لكى احقق مكاسب ولاننى اعتقد ان هذا المجال ممكن ان يضمن لى
مستقبل جيد

عليك اخى بالتعلم الجيد والتركيز
فحتى يتعلم الفرض منا تخبط كثيرا بين الكتب والمقالات والادوات
ولم نجد من المرشدين للطريق الا القليل
ولم نستمع الى كلامهم حتى طبقناة
لا تستعجل اخى الان بالمتاجرة الحقيقيه تعلم 6 اشهر اولا على الديمو وابداء بكتاب جون ميرفى
زتجدة عندنا فى المكتبه ان شاء الله

safiforex
06-13-2012, 19:45
مستقبل جيد

بالنسبة للخساءر فهذا عادي اخي ، فاي شخص يبدأ في هذا المجال اكيد انه سيخسر ، و ربما كثير ، لكن الاهم هو ان تتعلم من الاخطاء التي تقع في التداول
و حاول ان تعمل على استراتيجية تكون موفقة ، و ناجحة ، و التزم بها و بادارة المال
و ان شاء الله تصل الى المبتغى بحول الله

fafa280384
06-13-2012, 20:32
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع
انا تعلمت عن طريق معهد عن بعد وعندي اكثر من عامين ونصف
والله الطمع والتسرع خلاني ادور في نفس الحلقة

mohamed eldamnhorey
06-13-2012, 20:49
انا تعلمت عن طريق معهد عن بعد وعندي اكثر من عامين ونصف
والله الطمع والتسرع خلاني ادور في نفس الحلقة

حاول ان تتخلص من الطمع ياغالى

لانه هو عدوك الذى يريد ان ينتقم منك

الطمع على رأى المثل يقل ماجمع

mando
06-13-2012, 21:18
منذ سنه عرفت الفوركس لكن بداية التعليم نقدر نقول من 8 شهور مرات مراحل كتير مكسب وخسارة مكسب وخسارة لما بكسب مش بسحب على أمل انه أكبر الملبلغ لكن بعدها الواحد بيتعرض لى خسارة يعنى الإجمالى إلى الأن خسارة مشكلة أنه واحد يشتت نفسة بين طرق كتير لكن ان شاء الله نستفيد من المنتدى ومن الاعضاء الخبرة ونقدر نربح من السوق

safiforex
06-13-2012, 21:41
حاول ان تتخلص من الطمع ياغالى

لانه هو عدوك الذى يريد ان ينتقم منك

الطمع على رأى المثل يقل ماجمع
بالفعل فكلما حاول الواحد التخلص من الطمع فكلما سيصبح ناجحا في تداولاته
فالطمع هو الشي يؤدي بالواحد الى التهلكة
الطمع زي البالونة المملوؤة هواؤ ، ان حدث فيها ثقب صغير تصبح مفشوشة

magic777
06-13-2012, 23:19
بالفعل فكلما حاول الواحد التخلص من الطمع فكلما سيصبح ناجحا في تداولاته
فالطمع هو الشي يؤدي بالواحد الى التهلكة
الطمع زي البالونة المملوؤة هواؤ ، ان حدث فيها ثقب صغير تصبح مفشوشة

هو بصراحه المتاجر لو حسابه صغير مش هيقدر يتحكم في عاطفه الطمع دي لانه غصب عنه الصراحه
لان الربح مايكونش مكافئ هنا لتعبه وشغله كل يوم فبيضطر يطمع ويخاطر علشان يكبر الحساب
لكن لو حسابه كبير سهل اوي انه يتحكم في عاطفه الطمع اكتر

sandapa
06-13-2012, 23:29
خبرتي حوالي عامين لكن ادخل للمجال بشكل غير دائم
نسبة الربح 10 الى^20 في المئة تقريبا

kingman
06-14-2012, 00:33
هو بصراحه المتاجر لو حسابه صغير مش هيقدر يتحكم في عاطفه الطمع دي لانه غصب عنه الصراحه
لان الربح مايكونش مكافئ هنا لتعبه وشغله كل يوم فبيضطر يطمع ويخاطر علشان يكبر الحساب
لكن لو حسابه كبير سهل اوي انه يتحكم في عاطفه الطمع اكتر
لان الحساب الصغير ادارة راس المال لاتعطى ارباح جيدة نظرا لصغر حجم راس المال فاكيد مافيش حل عنده غير انه يخاطر وده بيبقى اكبر سبب فى نهاية الحساب سريعا لأنه طبيعى ان يخسر المتاجر صفقات لكن مع المخاطرة بتكون الخسارة كبيرة وبيقل الحساب سريعا

Mr.GooDMaN
06-14-2012, 01:12
متوسط سنتين او اكثر بقليل
توصلت الى خبرة لا بأس بها واهمها انني فقدت العاطفة عند المتاجرة :d

HARRY POTTEER
06-14-2012, 01:26
انا عن نفسي كنت استخدم الحساب الديمو لاكتر من سنة و الدراسة حوول الفوركس
جعلت لي بعض الخبرة في دا المجاال و لازم الواحد ما يووقف عن التعلم حتى ولو اصبح محترفا
و اهم حاجة انا باضن على المتاجر ان يتصفها هي التخلص من العاصفة اتناء المتاجرة
و الدخوول في الصفقات المناسبة بسرعة لان السووق لن ينتضرك

Noah
06-14-2012, 02:14
الفكرة ليست فقط فى التجارة التى يتعلمها المتاجر منذ زمن ولكنا لفكرة فى كم الاستفادة والتعلم الذى حصل عليه هذا المتاجر فى الفوركس لان هناكا لكثير منا لمتاجرين فى الفوركس لا يمكنهم ان يعرفوا حركة السوق الحقيقية الى الان بالرغم انهم فى الفوركس من عامين تقريبا

sho
06-14-2012, 02:19
بالنسبة لى فانا عرفت عن تجارة الفوركس منذ اكثر من 4 سنوات ولكنى لم ادخل الى السوق فعليا الا منذ سنة واحدة ... وصلت لمرحلة معقولة من التعليم والبدء فى اكتساب الثقة والمهارة وتحقيق الربح

magic777
06-14-2012, 22:36
لان الحساب الصغير ادارة راس المال لاتعطى ارباح جيدة نظرا لصغر حجم راس المال فاكيد مافيش حل عنده غير انه يخاطر وده بيبقى اكبر سبب فى نهاية الحساب سريعا لأنه طبيعى ان يخسر المتاجر صفقات لكن مع المخاطرة بتكون الخسارة كبيرة وبيقل الحساب سريعا

طيب وليه يخاطر ويستعجل الربح ويحمل حسابه صفقات فوق طاقته وهو عارف انه
ممكن يتمرجن في اي لحظه
بصراحه المتاجر اللي بيعمل كده يبقى مش بيتاجر هنا اصلا كده اسمه بيلعب قمار وياتصيب ياتخيب
وتأكد ان النوع ده مش هيستمر في المجال

mony
06-15-2012, 00:21
اعرف الفوركس منذ عده سنين ولكن بدات اتعلمه من حوالى من حوالى سنه ولا زلت اتعلم واستفيد من خبرات الاعضاء واتمنى ان اصل الى مرحله جيده

Mohamed90
06-15-2012, 00:38
السلام عليكم انا اخي العزيز لي مدة تقريبا 3 سنوات في الفوركس و لكن سمعت عنه من قبل ولم اهتم به
ولكن النجاح ليس متعلق بالمدة اخي يختلف ذلك يمكن شخص قضى ضعف مدة سخص محترف ولم يصلل للحتراف المدة ليست مقياس للانجاح ولكن مقياس للتجربة و الخبرة

SCORPION360
06-15-2012, 02:17
صراحه انا لي سنه و انا اتابع اخبار الفوركس ,, دون الخوض في المتاجره ,, لكن الان بدأت بـ الفعل الخوض في المتاجرهـ تقريبا ً لي شهرين ,, طبعا ان لم تخسر لن تتعلم ,,

remo
06-15-2012, 02:27
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

انا بعرف الفوركس من تلات سنين لكن بدات المتاجرة فية من سنة ونصف كنت بقدر احول مبالغ صغيرة الى مبالغ كبيرة ولكن كنت بطمع انى اكمل النجاح وكنت بعلى اللوط فكنت بخسر انا افتكر انى فى مرة حولت 100 دولار الى 570 دولار فى شهر

magic777
06-15-2012, 03:01
السلام عليكم انا اخي العزيز لي مدة تقريبا 3 سنوات في الفوركس و لكن سمعت عنه من قبل ولم اهتم به
ولكن النجاح ليس متعلق بالمدة اخي يختلف ذلك يمكن شخص قضى ضعف مدة سخص محترف ولم يصلل للحتراف المدة ليست مقياس للانجاح ولكن مقياس للتجربة و الخبرة

فعلا النجاح هنا مش بالزمن هنا ممكن تلاقي المتاجر اللي في المجال من خمس او عشر سنين ولسه متاجر عادي بيخسر اكتر ما بيكسب
لكن غيره قعد سنه او سنتين وقدر يتعلم كويس ويبقى محترف في الفوركس
النجاح هنا بيقاس بمدى خبرتك اللي قدرت تكونها من تعاملك مع السوق وفهمك له

compaq0
06-15-2012, 15:20
منذ ثلاث سنوات و توصلت الى انه من الضرورى العمل بهدف و استوب و الابتعاد عن التبريد و الاستناد الى استراتيجيه ناجحه بنسبه تزيد عن 75% و اداره جيده لراس المال بمعنى عدم الدخول بلوت اكبر من10%من راس المال

kingman
06-15-2012, 18:28
فعلا النجاح هنا مش بالزمن هنا ممكن تلاقي المتاجر اللي في المجال من خمس او عشر سنين ولسه متاجر عادي بيخسر اكتر ما بيكسب
لكن غيره قعد سنه او سنتين وقدر يتعلم كويس ويبقى محترف في الفوركس
النجاح هنا بيقاس بمدى خبرتك اللي قدرت تكونها من تعاملك مع السوق وفهمك له
وفعلا فيه متاجرين من خمس سنين ولسه خبرتهم قليلة وهى اكيد مش بتعتمد اعتماد على عدد السنوات اكثر من العمل الجاد والاجتهاد لأكتساب الخبرة والاحتراف والبحث باستمرار فى هذا السوق غير اللى مثلا يعتمد على غيره ومش بيفكر يزود معلوماته ويطور طريقة تداوله

sunlight
06-15-2012, 18:33
وفعلا فيه متاجرين من خمس سنين ولسه خبرتهم قليلة وهى اكيد مش بتعتمد اعتماد على عدد السنوات اكثر من العمل الجاد والاجتهاد لأكتساب الخبرة والاحتراف والبحث باستمرار فى هذا السوق غير اللى مثلا يعتمد على غيره ومش بيفكر يزود معلوماته ويطور طريقة تداوله

نعم الفوركس مش بعدد السنين اللى حضرتك بتاجرفيها ولكن الفوركس بالخبره والخبره تأتى من الاخطاء التى تقابلنا اثناء المتاجره وعدم تكرارها مره اخرى هذه تسمى الخبره
وكلنا نجد كثير من المتاجرين بيخسرو مع انهم بيتاجرو بقالهم سنين ولكن تجد متاجر بقاله شهور وبيكسب يعنى نقدر نقول اهم شىء التعلم والخبره

HAFMAR
06-15-2012, 18:42
السلام عليكم

انا في سوق الفوركس منذ 2008
انطلقت بحساب ديمو للتعلم و الان انا اتاجر بحساب حقيقي و لي راس مال يكفيني و الحمد لله
ارباحي الشهرية تتراوح من 10 الى 50 بالمائة من راس المال و هذا جيد حسب علمي فالحمد لله و اتمنى التوفيق لكم جميعا ان شاء الله

safiforex
06-15-2012, 18:55
السلام عليكم

انا في سوق الفوركس منذ 2008
انطلقت بحساب ديمو للتعلم و الان انا اتاجر بحساب حقيقي و لي راس مال يكفيني و الحمد لله
ارباحي الشهرية تتراوح من 10 الى 50 بالمائة من راس المال و هذا جيد حسب علمي فالحمد لله و اتمنى التوفيق لكم جميعا ان شاء الله
جيد اخي الكريم ، و اعتقد ان فترة الديمو نفعتك كثير في الاحتكاك مع المتاجرة جيدا
و بخصوص الارباح فهي جيدة ، و اتمنى لك التوفيق فيها و المزيد من الارباح باذن الله
استمر على هذا النهج و الله الموفق

sunlight
06-15-2012, 18:59
جيد اخي الكريم ، و اعتقد ان فترة الديمو نفعتك كثير في الاحتكاك مع المتاجرة جيدا
و بخصوص الارباح فهي جيدة ، و اتمنى لك التوفيق فيها و المزيد من الارباح باذن الله
استمر على هذا النهج و الله الموفق

كلامك صحيح اخى الديمة دا اعتبره صديق المتاجر مدى الحياه فهو ليس للمتاجر الجديد ولكن ايضا للبروفيشنال لانه يستخدم فى التجربه
نعم تستطيع تجربه كل ماهو جديد معه سواء كان استراتيجيات او مؤشرات او تحليل فنى وهو مفيد جدا

onlyforsoldi
06-15-2012, 19:18
انا من زمان اوى ممكن يعنى 4 او 5 سنوات وانا فى الفوركس طبعا انا اتعرفت عليه عن طريق صديق ليا كان قديم فى المجال ومحترف يعنى وانا فى الاول متعلمتش حاجه بس لما عرفت انى لازم يكون عندى خبره وممارسه بدئت انى اطور من نفسى واتعلم كل يوم جديد وبالتالى فى طريق للنجاح وانا بعمل ارباح كويسه عن طريق الاسكالبنج

karbak
06-15-2012, 19:30
بسم الله الرحمن الرحيم
انا جديد على هذا العالم الجميل وارجو ان اكون من الموفقين داعيا لي ولاخواني ان يبلغو اعلى درجات النجاح وبالتوفيق

yousef1981
06-15-2012, 19:32
اعرفه 3 سنوات والنتيجه خسارررررررررررررررررررررر رررررررررررررره للاسف

sunlight
06-15-2012, 19:33
انا من زمان اوى ممكن يعنى 4 او 5 سنوات وانا فى الفوركس طبعا انا اتعرفت عليه عن طريق صديق ليا كان قديم فى المجال ومحترف يعنى وانا فى الاول متعلمتش حاجه بس لما عرفت انى لازم يكون عندى خبره وممارسه بدئت انى اطور من نفسى واتعلم كل يوم جديد وبالتالى فى طريق للنجاح وانا بعمل ارباح كويسه عن طريق الاسكالبنج

انا بقالى شهر ووشويه وبحاول جاهد مع نفسى ولكننى عندما بدات لم اجد احد يعطينى معلومه ولا احد يريد الشرح فقررت انا ان اغامر فى هذا المجال لوحدى وفعلا بذلت مجهو انا لست برفيشنال ولكننى اثق بحالى وان شاء الله اعمل شىء كويس ولكن ما يحزنك ان الناس البروفيشنال لاتعطى اى شىء اى معلومه ولكنها تستدرجك لتعرف ما عندك وهم يحتفطون بفوزهم لوحدهم

remas
06-15-2012, 19:52
انا بقا يا اخى شغال فى الفوركس بقالى فتره كبيره ومش هقولك اد ايه بالظبط علشان متتخضش بس بقالى اكتر من سنه ولسه الى الان شغال رغم كل اللى فات

firas1984
06-15-2012, 20:10
انا بالنسبةة الي بشتغل بالفوركس كوظيفة من 3 سنوات لكن بدأت اتاجر لنفسي شخصيا من 4 شهور
ومع ذلك تمرنت على حسابات تجريبية لمدة شهر

safiforex
06-15-2012, 20:16
انا بالنسبةة الي بشتغل بالفوركس كوظيفة من 3 سنوات لكن بدأت اتاجر لنفسي شخصيا من 4 شهور
ومع ذلك تمرنت على حسابات تجريبية لمدة شهر

كويس انك كنت تتاجر على الفوركس منذ 3 سنسن فهذا اظنه سيوفر لك خبرة جيدة عليه
و اتمنى ان تجد الخبرة هذه في صالحك لكي تكون ناجحا في تدجاولاتك و ذلك باعتمداك التحليل المنطقي و الجدي
بالتوفيق لك ان شاء الله في السنسن المقبلة

ramid
06-15-2012, 20:30

أمل أن تكون حققت بعضا من أحلامك بحكم أنك تتداول منذ سنين
وتخبرنا عن ذلك حتى نتشجع نحن المبتدئين

maklad94
06-15-2012, 22:06
الحمد لله بقالى خمس سنين فى السوق بتاجر والحمد لله قدرت اتعرف على اخطائى كلها وبحاول اعالجها مع نفسى وهو ده اهم شىء ممكن يعمله المتاجر هو انه يتعرف على اخطائه ويعالجها لحد ما يوصل لمستوى المحترف فى التعامل مع السوق .

elzeel
06-15-2012, 22:14
الحقيثقه هذه هى خطواتى الاولى فى عالم الفوركس واتمنى ان ابدا فى عالم الفوركس من خلال المنتدى هنا فانا حاليا فى مرحله التعليم واكتساب الخبرات من الاخرين

okash
06-15-2012, 22:33
انا في الفوركس من سنتين ولكن قضيت سنه ونصف اتعلم فقط وعلى حساب ديمو في اخر شهر في المده دي
من حوالي تقريبا 7 شهور
تمرجن منها 3 حسابات
وفي الاخر تأكدت ان لابد ان يكون الحساب به راس مال جيد حتى استطيع العمل عليه بأمان ولا اتهور ولا يكون مصيره المارجن كول كغيره

انا مثلك تماما مع اختلاف بسيط اني كنت فاتح حساب واحد وكان في كل مرة يتمرجن اودع مبلغ وابدأ من جيد اربح من ثم اطمع من ثم اخسر هذه قصتي مع الفوركس

mohamed eldamnhorey
06-15-2012, 22:38
انا مثلك تماما مع اختلاف بسيط اني كنت فاتح حساب واحد وكان في كل مرة يتمرجن اودع مبلغ وابدأ من جيد اربح من ثم اطمع من ثم اخسر هذه قصتي مع الفوركس

اعتقد السبب الرئيسى فى خسارتك

هو ملاحقة السعر فى كل مكان

وعدم دخول الصفقه من مكان جيد بالاضافه الى المخاطره الزائده التى طاحت برأس المال

Mohamed90
06-15-2012, 23:40
الحمد لله بقالى خمس سنين فى السوق بتاجر والحمد لله قدرت اتعرف على اخطائى كلها وبحاول اعالجها مع نفسى وهو ده اهم شىء ممكن يعمله المتاجر هو انه يتعرف على اخطائه ويعالجها لحد ما يوصل لمستوى المحترف فى التعامل مع السوق .

السلام عليكم الحمد لله اخي العزيز انك تعلمت من اخطاكم و هذا هو المطلوب من كل واحد يخطا و يخسر من الفوركس
العيب ليس في الخسارة ولكن العيب في البقاء في نفس النقطة بدون تقدم ملحوظ و ايضا المدة الطويلة و الخبرة تساعد على فهم السوق بشكل جيد و واضح

talal
06-16-2012, 01:05
تعرفت على الفوركس تقريبا منذ 3 سنوات ولكن البداية الفعلية كانت قبل سنه حيث بدأت المتاجرة والدخول والتداول الحقيقي في عالم الفوركس

magic777
06-16-2012, 16:01
اعتقد السبب الرئيسى فى خسارتك

هو ملاحقة السعر فى كل مكان

وعدم دخول الصفقه من مكان جيد بالاضافه الى المخاطره الزائده التى طاحت برأس المال

صح احنا مش بنستنى السعر يجي لنقطتنا القويه وبتغرينا حركات السوق
وبنخاف السعر ميجيش لنقطتنا نقوم نتسرع ونفتح صفقاتنا من نقاط ضعيفه تعكس علينا كتير
ولو كنا صبرنا كان احسن لينا ومعكسش السعر معانا كتير

21cent
06-16-2012, 16:04
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع
حاليا اعرف هذا المجال من حوالى سنتين فقط واخدت خبرة كثبيرة فيه
ووعملت طريقتى الخاصة وان شاء الله تحققلى ارباح جيدا ولو حتى 10 % فى الشهر فقط ليس الا
هذا ما اريد ه فى الفوركس وطريقتى اسكبلنج بسيطة وهذه لظروفى فقط
وانشاء الله احققه من الحساب الذى اخده من هنا

H!m0
06-16-2012, 23:00
أنا وجدت الفوركس و اعلانات الفوركس في احدى المنتديات التي كنت أدخلها كثيرا و قررت أن أجرب حملت منصة تداول و فتحت حساب تجريبي و بقيت أبيع و اشتري كأنها لعبة و بدأت بالتعلم و تركته لاني لم أجد التحليل جيد و أعود في العطلة اليه و الأن مند عامين و أنا معه باستمرار و اكتسبت خبرة لا بأس بها و لم يحن الوقت للربح عندي بعد

كريم
06-17-2012, 00:23
بقالي سنة كاملة على حساب حقيقي و بفضل الله اتعلمت كتير و بستفيد و بطور من نفسي بشكل يومي

و كل يوم عن يوم بتزيد خبرتك بفضل الله و الله ولي التوفيق و النجاح و صلى اللهم على سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم

remo
06-17-2012, 01:58
في الحقيقه انني ناوي ادخل المجال بعد ان اتعلم بشكل جيد و اصل لي مرحلة الاعتماد الذاتي لكي اتجنب الخسارة الفادحه

بص نصيحتى لك وانت مبتدئ لا تترك حساب الديم والا وانت متعلم صحيح جرب علية كل الطرق اللى انت هتشوفها وهتقرا عنها وذاكر كويس موضوع الشموع هيفيد ك جدا لان الشموع اليابانية من انجح الاشياء اللممكنة

M Sabry M Elbakrawy
06-17-2012, 02:03
انااا ابتديت اتاجر من شهر كده,التجارة الحقيقية يعني
والحمدلله علي كل شي ماشي الحال,علي علم اني لسه متعلم من 3 شهور كده :d

vamoscapitos
06-17-2012, 02:07
انا اتاجر منذ 15 يوما لكن في التجريبي وانتظر حتى استلم البونص

نهاية هذا الشهر لابدا المتاجرة في الحقيقي لكن بطريقة فوركس كوبي

amrmorasamir
06-20-2012, 01:02
بالنسبة لى مازلت اعتبر مبتدأ فى سوق الفوركس لم اتعدى الستة شهور فقط وانا احاول ان اكتسب خبرة يوم بعد يوم فى هذا المجال وان اركز على التعلم الجاد ومعرفة اساسيات المداولة اهم من الارباح فى الوقت الحالى

hazem ahmed moahmed
06-20-2012, 01:03
انا يعتبر في البدايه حيث انني اتاجر من حولي ست اشهر لكني اتطلع لتعلم الكثير في مجال الفوركس و قد اكتسبت خبره جيده في هذا المجال منذ بدايتي

Mostafa Mando
06-20-2012, 01:12
بالنسبة ليا انا اتاجر من حوالي سنة في الفوركس خسرت كثيرا

وتعلمت مع كل خسارة درساً مفيداً جدا وهذه هو المكسب الحقيقي في الفوركس وهو الخبرة ليس المال

mage
06-20-2012, 01:34
مش فاكر بالضبط ولكنى فى الفوركس منذ حوالى 6 شهور واتمنى ان تزيد هذه المدة واتمكن فيما بعد من ان اكون من قدامى وخبراء المتاجرين فى الفوركس لان حقيقي العمل فى الفوركس ممتع جدا ويمكنك عن طريق الفوركس ان تحقق نسبة ارباح عالية جدا

A7mad_Aziz
06-20-2012, 04:40
انا تعرفت على هذا المجال من حوالي 5 سنين عن طريق صديق لي واقنعني بالدخول في هذا المجال بعد محاولات عديدة وفي البداية خسرت كثيراً ولكن لله الحمد ربنا عوضني الان وربنا يبارك فيما رزق

magic777
06-20-2012, 19:02
انا اتاجر منذ 15 يوما لكن في التجريبي وانتظر حتى استلم البونص

نهاية هذا الشهر لابدا المتاجرة في الحقيقي لكن بطريقة فوركس كوبي

وليه اخي ماتعتمدش على نفسك انت وتتاجر بنفسك بدل طريقه فوركس كوبي
لانك لو مشيت بالطريقه دي هتفضل معتمد عليها ومش هتعرف تكون في يوم من الايام متاجر مستقل مسؤول عن صفقاته وارباحه
ومتحمل نتيجه اخطاءه

AhmedMagnifico
06-20-2012, 20:18
من حوالي تقريبا 7 شهور
تمرجن منها 3 حسابات
بس الحمد لله البونص دا ممكن يكون راس مال ثابت ليك ان شاء الله
وربنا يوفقك يا ماجيك :)

Amgad91
06-20-2012, 20:41
انا اعرف الفوركس من اكثر من 5 سنوات و انا اسمع عنه
ولكني بدأت فعليا العمل في الفوركس و التعلم ومن ثم المتاجرة منذ سنة تقريبا
ولكن حتى الآن لم اصل الى المستوى الذي يمكنني من الحفاظ على مستوى ربح ثابت لفترة طويلة

deadlyfox
06-20-2012, 20:44
من فترة قريبه
مابقاليش كتير يعنى
لسه على قدى كده

sami
06-20-2012, 22:22
بدأت تقريبا تجارة الفوركس منذ سنتين و قضيت قبلها سنة في دراسة التحليل الفني و التحليل الأساسي و هدفي الآن هو تحقيق أرباح شهرية في حدود % ١٠ من رأس المال و سأزيد من هذه النسبة كلما تنامى الرصيد أكثر فأكثر بعون الله

okash
06-20-2012, 22:31
انا تقريبا في هذا المجال منذ سنتين ولكن قرأة وتدريب على حسابات تجريبية وتتبع اخبار شركات الوساطة وافضلها عن طريق الانترنت ولكن على حساب حقيقي تقريبا 9 اشهر والارباح التي جمعتها حقيقتا 20 % من رأس المال فقط

The Mester X
06-20-2012, 22:56
انا تقريبا في هذا المجال منذ سنتين ولكن قرأة وتدريب على حسابات تجريبية وتتبع اخبار شركات الوساطة وافضلها عن طريق الانترنت ولكن على حساب حقيقي تقريبا 9 اشهر والارباح التي جمعتها حقيقتا 20 % من رأس المال فقط

جميل والله اخي سنتين مدة ممتازة و ان شاء الله تكون لك الخبرة الكافية لتحقيق الربح
وبخصوص 20 بالمية من الارباح هل تحققها شهريا او مدة 9 شهر
لو كانت شهريا تبقى ممتازة جدا

abo ali
06-20-2012, 23:05
انا لسه جديد وناوى افهم واقرا اكتر واصبر
واتعلم من الخبرة والناس الموجودة فى المجال دة بقالها كتير
وربنا المستعان وماحدش بيتعلم بالساهل الموضوع محتاج شويه مجهود وصبر

eg100
06-20-2012, 23:18
انا اتعلم من شهرين الارباح لا تتعدى 5 فى المائة من راس المال
امال ان شاء الله ان احصل على البونص الاوال وبعد ذلك سوف ارى كم حققك
لاننى ليس خبير لدرجة الكبيرة
لست مبتداء

Mostafa Mando
06-20-2012, 23:45
انا اتاجر من حوالي اقل من سنة لكن الحمدلله احاول على قد مقدرتي

ان اوسع خبرتي وتعليمي في المجال لإنه مجال حساس وخطير لكن مميز

aminos
06-20-2012, 23:50
السلام عليكم
أتاجر في هذا المجال مجال الفوركس تقريبا أقل من سنة
و لازلت لم أفتح حساب حقيقي أستخبر فيه المعلومات التي إكتسبتها
أما على الديمو الحمد لله
شكرا

yousef1981
06-21-2012, 00:12
انا لى 3سنوات مازلت اخسر والحمدلله ومستمرا حتى اكسب باذن الله ادعولى يا شباب ا انى كسب

bousshimin
06-21-2012, 00:18
بدأت مسيرتي في مجال فوركس 3 سنوات رغم لم أستفد كثير لضيق الوقت وكدا الإنشغال بالإمتحانات
المدرسية أما الأن متفرغ له تمام في هدا الصيف إن شاء الله ولحد الأن حققت مكسب 40 دولار
ولكني خسرتوا

kingman
06-21-2012, 00:26
بدأت مسيرتي في مجال فوركس 3 سنوات رغم لم أستفد كثير لضيق الوقت وكدا الإنشغال بالإمتحانات
المدرسية أما الأن متفرغ له تمام في هدا الصيف إن شاء الله ولحد الأن حققت مكسب 40 دولار
ولكني خسرتوا
ان شاء الله تستطيع ان تعوضهم وتبدأ بحساب البونص بتاع المبتدى اللى جاى مع الأجازة وهيكون فرصة جيدة بفضل الله انك تبدا بيه وتنميه وانت عندك خبرة فى هذا السوق 3 سنين بيبقوا معقولين فى هذا السوق ان الواحد يقدر يتعامل مع السقو ببعض الخبرة وربنا يوفقنا جميعا

magic777
06-22-2012, 02:05

كويس اوي اخي كبدايه مش وحش ومش مهم الوقت هنا ولا نسبه الارباح المهم انك نجحت
وحققت ارباح وده في حد ذاته انجاز يحسب ليك ويدفعك للأستمرار

simo424
06-22-2012, 02:11
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

تعرفت على هذا المجال مند 5 سنين

و الله على حسب السوق لو كان جدع و من غير تدبدب بحقق ارباح كويسة

aminos
06-22-2012, 02:20
السلام عليكم
تعرفت على هذا المجال مجال الفوركس مند سنة تقريبا
و مازلت لا أعرف شيئا عنه ههه

mohamed eldamnhorey
06-22-2012, 16:21
تعرفت على هذا المجال مند 5 سنين

و الله على حسب السوق لو كان جدع و من غير تدبدب بحقق ارباح كويسة

5 سنوات
فتره جيداً لانك يبقا عندك خبره ممتاز

اكيد اتعلمت كتيرر وشوفت مقالب من السوق كتيررر

remo
06-22-2012, 17:30
5 سنوات
فتره جيداً لانك يبقا عندك خبره ممتاز

اكيد اتعلمت كتيرر وشوفت مقالب من السوق كتيررر

لا وكمان ممكن تكون عددت علية ازامت كتيرة جدا سواء اقتصادية او طبيعية زى ازمة 2008 الاقتصادية وشوفت السوق بيقلب ازاى ساعتها صح وكدا انت كونت خبرات كبيرة عشان تواجة اى موقف فى الفوركس

magic777
06-22-2012, 17:36
السلام عليكم
تعرفت على هذا المجال مجال الفوركس مند سنة تقريبا
و مازلت لا أعرف شيئا عنه ههه
يمكن علشان انت لسه مش مهتم اوي بالمجال او عندك شغل خاص بيك او دراسه فمش لاقي
وقت تتابع هنا بس انت لو حاولت تنظم وقتك وتقرأ عنه ولو ساعه كل يوم اكيد بمرور الوقت هتعرف
كل حاجه عنه

aboualy
06-22-2012, 17:40
لا وكمان ممكن تكون عددت علية ازامت كتيرة جدا سواء اقتصادية او طبيعية زى ازمة 2008 الاقتصادية وشوفت السوق بيقلب ازاى ساعتها صح وكدا انت كونت خبرات كبيرة عشان تواجة اى موقف فى الفوركس

فعلا اخى العزيز الممارسة لفترة طويلة تولد الخبرة فانت اذا استمررت تتداول الفوركس لسنوات فهذا سيجعل لديك القدرة على التعامل مع كل المواقف والازمات لانه ستكون شبيهه بمواقف اخرى حدثت لك فى الماضى

that is me
06-22-2012, 17:42
انا بدات المتاجرة فى الفوركس من سنتين تقريبا واعتقد اننى استطيع تحيقيق ارباح جيدة الان ولكنى اتمنى تحيقيق العديد من الاهداف فى هذا السوق وذلك عن طريق اختبار الكثير من الاستراتيجيات لتحديد الافضل واستخدامها

super580
06-22-2012, 17:47
انا تعرفت على هذا المجال من اربع سنوات ، وبدأت بالمتاجرة في الحساب التجريبي لمدة سنة ، و بعدها عملت اول ايداع خسرته بعد يومين ، لكن مع توالي الخسارة اخدت تجربة ساعدتني على تحقيق ارباح جيدة في هذا العام

The Mester X
06-22-2012, 18:36
انا بدات المتاجرة فى الفوركس من سنتين تقريبا واعتقد اننى استطيع تحيقيق ارباح جيدة الان ولكنى اتمنى تحيقيق العديد من الاهداف فى هذا السوق وذلك عن طريق اختبار الكثير من الاستراتيجيات لتحديد الافضل واستخدامهاايوه اخوي الفوركس مهما كانت مدة التي انت فيه فكل واحد محتاج للتعلم و الاستمرار في البحث عن كل ما هو جديدو لا يصح الوقوف عند نقطة و اكتفاء بها و انا عن نفسي لمدة 1 ونصف سنة و مزلت اتعلم على التجربي

kingman
06-22-2012, 19:18

الواحد مبقالوش كتير فى السوق ده وبدا شعره يبيض ههههههههه سوق متقلب جدا وعالى المخاطر وعايز الواحد دايما يبقى صاحى وحريص لأن بحس انه بيستنى الأخطاء عشان ينقض على المتاجر هههههه

Mostafa Mando
06-22-2012, 21:20
الواحد مبقالوش كتير فى السوق ده وبدا شعره يبيض ههههههههه سوق متقلب جدا وعالى المخاطر وعايز الواحد دايما يبقى صاحى وحريص لأن بحس انه بيستنى الأخطاء عشان ينقض على المتاجر هههههه

بالفعل يا اخي السوق متقلب جدا لكن اذا وسعت خبرتك واصبحت ان شاء الله محترف

هتكسب الارباح الكبيرة وتكبر راس مالك لان الفوركس مجال جيد جدا للربح

فاصبر وتعلم وان شاء الله توصل

assidi saber
06-22-2012, 22:56
انا لدي اتاجر سنتين لكن في حساب الديمو و بدات اتعلم الفوركس

sa sa
06-22-2012, 23:09
لقد تعرفت علي مجال الفوركس منذ حوالي سنه ولكني لم ادخل المجال الا من حوالي 4 شهور,والحمد لله لقد حققت ربح جيد الي حد ما بالنسبه للمبتديء في الفوركس.

Mostafa Mando
06-23-2012, 00:03
لقد تعرفت علي مجال الفوركس منذ حوالي سنه ولكني لم ادخل المجال الا من حوالي 4 شهور,والحمد لله لقد حققت ربح جيد الي حد ما بالنسبه للمبتديء في الفوركس.

احرص ان تجعل كل وقتك امام الكمبيوتر في التعلم وتوسيع خبرتك في الفوركس

لإنها اصعب مرحلة في الفوركس واطول مرحلة لذلك حاول انجازها باتقان وسريعاً لكي تبدأ الربح

Noah
06-23-2012, 04:16
انا اتاجر فى الفوركس منذ فترة كبيرة تقريبا عامين ونصف واعتقد ان الكثير له مثل هذه المدة فى الفوركس ولكنا لقليل منهم من استطاع ان يحقق نسبة اموال وارباح جيدة من هذا السوق وهذه هى المشكلة اتلى تجعل الجميع يعمل فى الفوركس باستمرا

moonlight
06-23-2012, 05:21
عرفت على الفوركس من ثلاثة اشهر تقريبا او اكثر بقليل ولكننى استخدمت الحساب التجريبى فقط ولكن لم ابدأ بعد فى الحساب الحقيقى ولكن انتظر ان اتعلم المزيد لكى ابدأ وانا لدى كل المزيد من المعلومات والمعرفة والتدريب وان شاء الله ابدأ قريبا فى التداول الحقيقى

nrgslawi
06-23-2012, 05:50
انا عرفت الفوركس منذ 3 سنوات ارباحي 400 في المائة ولدي الدليل

hesham itch
06-23-2012, 06:06
انا سمعت عن الفوركس من حوالى سنة ونص كده بس بدأت أعمل على حساب تجريبى
من فترة بسيطة قد لا تتجاوز الشهرين ولكن الموضوع جذاب
واتمنى الاستمرار والنجاح ف الفوركس

Mostafa Mando
06-23-2012, 06:44
انا عرفت الفوركس منذ 3 سنوات ارباحي 400 في المائة ولدي الدليل

ماشاء الله عليك يا اخي واحنا مصداقينك بدون دليل

بالتوفيق للجميع

assidi saber
06-24-2012, 15:02
انا لدي سنتين و انا اتاجر في شركة انستا في الحساب التجريبي و الان انا سوف اقوم هذا الشهر بالمتاجرة بواسطة البونص الذي هو من وضع الردود

magic777
06-24-2012, 15:56
انا لدي سنتين و انا اتاجر في شركة انستا في الحساب التجريبي و الان انا سوف اقوم هذا الشهر بالمتاجرة بواسطة البونص الذي هو من وضع الردود

المهم هنا انك تكون كونت لنفسك الاستراتيجه والطريقه اللي هتشتغل بيها على البونص ده
وعملت خطه لاداره راس المال تناسب طريقه عملك علشان تكون جاهز
ومستعد للمعركه الحقيقيه مع السوق وبالتوفيق

ARAB_PIGEON
06-24-2012, 16:10
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا اخى الكريم
تعرفت على الفوركس منذ 7 سنوات تقريبا
عن طريق الاعلانات المنتشره على الانترنت
حققت الكثير من الخسائر وحققت ايضا الكثير من الارباح التى للاسف خسرتها ايضا بسبب الطمع
قله المعرفه
عدم استعمال اداره مناسبه لراس المال
فى الاول بداء ب 3 الاف دولار وخسرتها كلها ومن اهم اسباب خسارتى فى هذا المبلغ انقطاع الانترنت حيث ضرب كابل الانترنت الدولى الممتد من جنوب ايطاليا الى بلدى
فى كل مره اخسر فيها الحمد لله اتعلم من خطائى واحاول تجنبه
عملت الكثير من الايداعات وللاسف اخسر فى كل مره
الى ان وصلت الى مرحله ان اخسر ارباحى فقط دون خساره راس المال
بمعنى اخسر فى احد ايام الاسبوع ما اكسبه خلال باقى الايام
بمعنى اخسر مجهودى فقط
وهى مرحله جيده وخطوه على الطريق الصحيح
فهل سياتى يوم اربح فيه بدون خساره
اتمنى لك دوام التوفيق

okash
06-24-2012, 16:14
ستة اشهر تاقريبا على حساب حقيقي ولكن سنة وشهرين او ثلاث على حساب ديمو وقراءة الكتب ومتابعة للسوق

ahmed
06-24-2012, 16:16
وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا اخى الكريم
تعرفت على الفوركس منذ 7 سنوات تقريبا
عن طريق الاعلانات المنتشره على الانترنت
حققت الكثير من الخسائر وحققت ايضا الكثير من الارباح التى للاسف خسرتها ايضا بسبب الطمع
قله المعرفه
عدم استعمال اداره مناسبه لراس المال
فى الاول بداء ب 3 الاف دولار وخسرتها كلها ومن اهم اسباب خسارتى فى هذا المبلغ انقطاع الانترنت حيث ضرب كابل الانترنت الدولى الممتد من جنوب ايطاليا الى بلدى
فى كل مره اخسر فيها الحمد لله اتعلم من خطائى واحاول تجنبه
عملت الكثير من الايداعات وللاسف اخسر فى كل مره
الى ان وصلت الى مرحله ان اخسر ارباحى فقط دون خساره راس المال
بمعنى اخسر فى احد ايام الاسبوع ما اكسبه خلال باقى الايام
بمعنى اخسر مجهودى فقط
وهى مرحله جيده وخطوه على الطريق الصحيح
فهل سياتى يوم اربح فيه بدون خساره
اتمنى لك دوام التوفيق

اخى العزيز اهلا وسهلا بك
ابشررررررر ان فى بدايه تحقيق الارباح بأذن الله
هذة المرحله الحمد لله قد اعاننى الله وتعديتها ضكنت اربح ثم اخسر كل ما ربحته
ثم بعد ذلك وعندما طورت ودرست الصفقات الخاسرة بفضل الله استطعت ان ابتعد عن بعض الصفقات الخاسرة
والدخول فى صفقات جديدة رابحه والحمد لله الان احقق ارباح
ابشر يا اخى انت بأذن الله على بدايه الطريق الصحيح لتحقيق الارباح ثق فى الله وفى نفسك
وفى القريب العاجل افرحنى بما حققت تحياتى يا غالى

mohamedfx2005
06-24-2012, 16:24
السلام عليكم ورحمة الله
انا تعرفت على الفوركس منذ 2005 وبدات اتعلم وابحث واتاجر على حساب ديمو لمدة شهرين او ثلاث تقريبا ومن ثم انتقلت للحقيقي لكن على حساب سنت واتمرجن كم من مرة لكن الحمد لله اتعلمت من اخطائي
وانا الان الحمد لله احقق نسبة محترمة شهريا من راس المال

karbak
06-24-2012, 16:27
انا ما زلت مبتدأ في الفوركس ولكن اقرأ خبراتكم لكي استفيد وان شاء الله سأبدأ في الشهر المقبل ان شاء الله ونتمنى التوفيق للجميع

safiforex
06-24-2012, 16:32
انا ما زلت مبتدأ في الفوركس ولكن اقرأ خبراتكم لكي استفيد وان شاء الله سأبدأ في الشهر المقبل ان شاء الله ونتمنى التوفيق للجميع

المهم اخي حاول ان تقرا جيدا عن الفوركس و اهميته و اساليبه و تحليلاته كلها
و تعرف على الاستراتيجيات و جربها على الديمو ، و بهذا ستكون لك فكرة جيدة عنه و بعدها يمكنك الدخول باموال حقيقية

ahmed saleh
06-24-2012, 16:32
من حوالي تقريبا 7 شهور
تمرجن منها 3 حسابات

فعلا احنا برضو اعدنا زيك انا اعدت 2 اتمرن على الحساب الديمو والحساب الحقيقى ومرجنت حسابات حقيقية كثيرة

Mostafa Mando
06-24-2012, 17:00
فعلا احنا برضو اعدنا زيك انا اعدت 2 اتمرن على الحساب الديمو والحساب الحقيقى ومرجنت حسابات حقيقية كثيرة

التعب والعاصفة فقط في البداية ستخصر كثيراً لكن ستصل ان شاء الله

مادام تعبت وعملت اللي عليك من تعليم وتوسيع خبرة

zaki_ziad
06-24-2012, 17:02
انا لم اتاجر بعد انا سجلت في انستا فوركس و في منتدانا الغالي و انا الان اجمع البونص و ابحث عن كل ما هز صغير و كبير عن الفوركس لكي اصبح من المحترفين باذن الله

konine
06-24-2012, 17:25
تعرفت على هذا مجال مند 3 سنوات ولكني لم أتاجر به إلى قبل سنة
أرباحي حوالي 20 % من رأس مال
ا

لله كروم

safiforex
06-24-2012, 17:51
انا لم اتاجر بعد انا سجلت في انستا فوركس و في منتدانا الغالي و انا الان اجمع البونص و ابحث عن كل ما هز صغير و كبير عن الفوركس لكي اصبح من المحترفين باذن الله

ان شاء الله اخي الكريم تتاجر و تحقق ما تتمناه
بس نصيحة مني اذا كنت لسا جديد فعليك بالديمو اولا ، و حاول ان تتعلم فيه مدة اطول و حاول انك تعمل فيه و كانك لديك فيه اموال حقيقية
و بهذا ستتجنب اور لا يمكن حصرها و ستعرفها بعد التداول

mohamed eldamnhorey
06-24-2012, 19:02
تعرفت على هذا مجال مند 3 سنوات ولكني لم أتاجر به إلى قبل سنة
أرباحي حوالي 20 % من رأس مال
ا

لله كروم

لو بتحقق 20 % من رأس مالك شهرياً

ممتاز والله مش بطال

حاول تكبر رأس مالك علشان تكبر اكتر

الله يعينك يازميلى

kingman
06-24-2012, 19:52
ربنا يوفقك ويكون البونص مصدر للربح الجيد بفضل الله
ونصيحة منى لا تتداول على البونص الا عندما تتعلم وتتدرب جيد على الديمو حتى لاتخسره سريعا لاقدر الله وبع ان تتعلم جيد ويبقى عندك بعض الخبرة فى التعامل بالسوق سيكون الونص بداية جيدة روبنا يوفقنا جميعا

ZOUHAIR_ZIZO28
06-24-2012, 20:05
اتاجر فى الفوركس من ثلاثة شهور تقريبا ومازلت اتعلم واكتسب خبرات
وايضا توصلت الى عدم الطمه الذى كنت اعتاد عليه قديما

A__M__S
06-24-2012, 20:13

انا بداية عملي من اليوم وكسبت من المشاركات لحد الان 5 دولار واتمني ان اتعلم الفوركس لكي استفيد من البونص

عزبز 18
06-24-2012, 20:15
انا اتاجر في الفوركس مند مدة اي حوالي 6 اشهر ولا غير والحمد لله
حققت ارباح لاباس بها براس مال متوسط وتعرفت علي الفوركس بفضل بعض المنتديات والبحث في الانثرنث

jihadazzam
06-24-2012, 20:19
المهم اخي حاول ان تقرا جيدا عن الفوركس و اهميته و اساليبه و تحليلاته كلها
و تعرف على الاستراتيجيات و جربها على الديمو ، و بهذا ستكون لك فكرة جيدة عنه و بعدها يمكنك الدخول باموال حقيقية

انا اتاجر منذ 3 سنوات خسرت كثيرا او ل تعلمي للفوركس
لاكن الان الحمد لله
تعلمت الفوركس جيدا ومع استرتجيتي وفهمي للسوق اني اجني الربح

mohamed eldamnhorey
06-24-2012, 21:28

انا بداية عملي من اليوم وكسبت من المشاركات لحد الان 5 دولار واتمني ان اتعلم الفوركس لكي استفيد من البونص

ياله ربنا يكرمك وتستفاد باكبر قدر ممكن من البونص

بس اهم شئ لاتهمل التجريبيى واطرق الحساب الحقيقى ده دلوقتى خالص

الله المستعان

assidi saber
06-24-2012, 23:06
انا في الفوركس منذ سنين و لقد قضيت سنة و 7 اشهر في تعلم كل قواعد الفوركس على الحساب التجريبي

KOGI
06-25-2012, 21:19
و زودت من خبراتى فى المتاجرة

The Mester X
06-25-2012, 21:37
انا في الفوركس منذ سنين و لقد قضيت سنة و 7 اشهر في تعلم كل قواعد الفوركس على الحساب التجريبي
جميل اخوي و تجارة موفقة باذن الله
و انا مثلك لي اكثر من سنة و نصف و مزلت اتعلم
على التجربي و اول الحساب حقيقي لي سيكون من البونص

i5land_man
06-25-2012, 23:03
جميل اخوي و تجارة موفقة باذن الله
و انا مثلك لي اكثر من سنة و نصف و مزلت اتعلم
على التجربي و اول الحساب حقيقي لي سيكون من البونص
ربنا يوفقك يا رب في مشوارك عالحقيقي
وانت نموذج هايل للمتاجر اللي مش مستعجل واخد وقته في التدريب سنة ونص عالتجريبي
يعني عشان اللي بيستصعب المتاجرة عالتجريبي ادامنا نموذج اهوه

saad
06-27-2012, 18:58
السلام عليكم
لي خبرة اكثر من سنتين و النصف و الحمد لله اكتسبنا الخبرة المطلوبة و تحقق ارباح متعادلة و مزلنا نبحت عن طرق افضل و معلومات يمكن تفيدنا

elazez
06-27-2012, 19:04
اهم شئ هو التلم والتدريب
والممارسة العملية
والارباح تاتي بعد ذلك

Mostafa Mando
06-27-2012, 20:48
اهم شئ هو التلم والتدريب
والممارسة العملية
والارباح تاتي بعد ذلك

تنفكيرك سليم يا اخي فبالتعليم والخبرة ستأتي بالمال وتكون من المحترفين

اما المال لا يأتي بالخبرة والتعليم فاحرص واجعل كل وقتك في التعلم وتوسيع خبرتك مهما كنت ناجح

لأن العلم كالبحر ليس له نهاية

kingman
06-27-2012, 22:43

ماشاء الله فترة جيدة جدا فى التعلم على التجريبى نادرا ماتجد حد فينا استطاع ان يلتزم مدة كبيرة على الديمو وطبعا طريقتك هى الصح فكلما طالت مدة التعلم والتدريب جدا على الديمو كلما كن افضل فى اكتساب الخبرة فى هذا السوق قبل الأنتقال الى الحقيقى

mohamed eldamnhorey
06-28-2012, 20:55
اهم شئ هو التلم والتدريب
والممارسة العملية
والارباح تاتي بعد ذلك

الارباح كده كده جايه ياغالى

ليه نستعجل ونغامر بدون دراسه صحيحه وواضحه للسوق

HUSSENEY
06-28-2012, 21:16
اعشق مجال البورصات منذ صغرى
اول ايام الجامعة تعلمت المتاجر فى البورصة
ثما انتقلت للفوركس

madoxegy
06-28-2012, 21:18
انا قاعدت فيه 3 سنين منهم سنتين تعليم
والعجيب انى مازلت اخسر
لكن الحمد لله

himaalex84
06-28-2012, 21:20
انا بتاجر من حوالى سنتين و نص لكنى فى الاساس بكالوريس تجارة و دارس اقتصاد و عندى دراية الاسواق

و لما اتجهت للفوركس اعجبنى جدا لذلك بدات متاجرة على هذا المجال

sky44
06-28-2012, 21:21
شخصيا انا مازلت مبتدأ في هدا المجال و مازلت اتعلم و اقرأ الدروس و اعمل على حساب مجاني حتى اكتسب خبرة شاملة و اتمكن من اساسيات الفوركس حينها سأتوكل على الله و ابدأ المتاجرة الفعلية

jihadazzam
06-28-2012, 21:23
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

السلام عليكم
انا تقريبا منذ ثلاث سنوات
الحمدلله تعلمت الفوركس انا وبعض الاصحاب
والى الان صامدون

hppt
06-28-2012, 21:28
ههههههههه متفكرنيش اول يوم دخلت فية الفوركس دخلت شوفت بيقولك 1000000 دولار هدية قولت من اولها انا اتعرفت علية من سنة وبعدين سجلت جيت اسحب الفلوس معرفتش سالت الدعم قلي مينفعش علشان دا حساب ديمو
لازم تفتح حساب حقيقي وتودغ مال وقتها زعلت انا بقا بصراحة بدات ب100 دولار بونص وسجلت عمل تاريخي خسرت 90 دولار منيهم ادينا بنتعلم من الدنيا والفوركس

Mostafa Mando
06-28-2012, 21:49
انا القيقة مازلت مبتدأ دخلت مجال الفوركس من حوالي اقل من سنة ولكن الحمدلله

تعلمت اشياء كثيرة ومازلت اتعلم وان شاء الله طموحي ان اصل للاحتراف في هذا المجال لإني احبه

revenge
06-28-2012, 22:33
انا تعرف علي الفوركس من حوالي 6 شهور ..

حققت في اول صفقه ليا 150 % من الحساب

يمكن حظ عشان مكنتش فاهم و دخلت بلوت كبير

بس المعدل الشهري كويس جدا الحمد لله

kingman
06-28-2012, 23:49
والعجيب انى مازلت اخسر
لكن الحمد لله
المهم انك تستمر فى انك تصل الى النجاح بعض هذه الفترة من التعلم وان شاء الله مع الممارسة تزداد خبرة وتستطيع ان تستفيد من السوق فمرحلة التعلم سنتين جيدة وربنا ويفقنا جميعا فى هذا السوق

sa sa
06-29-2012, 00:58
انا تعرف علي الفوركس من حوالي 6 شهور ..

حققت في اول صفقه ليا 150 % من الحساب

يمكن حظ عشان مكنتش فاهم و دخلت بلوت كبير

بس المعدل الشهري كويس جدا الحمد لله
بسم الله ماشاء الله انا اتعرفت علي الفوركس برضو من حوالي سته اشهر واكبر مبلغ حققته 100دولار
بس اتعرضت للخساره اكتر من مره

HUSSENEY
06-29-2012, 05:33
انا تقريبا منذ ثلاث سنوات
الحمدلله تعلمت الفوركس انا وبعض الاصحاب
والى الان صامدون

foouaad
06-29-2012, 18:20
نعم انا اتفق نعكىبس يجب ايضاً ان نقوم بال حساب التجريبى حتى التعليم واكتساب الخبره
وان يكون لكى استراتيجيه خاصه بكى وتقومى باختبارها لفتره زمانيه كافيه لاسبات انها ناجحه وان تقومى بتنمية مهراتك عليها

Rami
06-29-2012, 18:30
انا اتاجر من حوالى سنة و تمانية شهور
والله النتايج كاى مبتدى متعثرة
لكن استطيع القول اننى فى تحسن مستمر
تحياتى لك

waleed adel
06-30-2012, 17:44
عن نفسي انا امارس الفوركس مند سنة تقريبا ثم ابتعدت كام شهر ورجعتله تانى بعد مااحتجت لمصدر دخل تانى ودخلت ودرست
وفتحت حساب خقيقى وخسرته ومازلت اتعلم

عزبز 18
06-30-2012, 17:48
انا باتاجر مند 7 شهر تقريبا والحمد لله علي كل تعلمت الكثير وايظا ربحت
الكثير في الفوركس واكتسبت ايظا الخبرة

sniper90
06-30-2012, 17:50
انا بقالى سنة بتاجر فى الفوركس ولكن الفوركس عامل زى الادمان
كل لما تيجى تسيبه بسبب الخسائر ترجعله تانى
والواحد بيحاول يتعلم من اخطاؤه ويحاول يبتعد عنها ومش يكررها تانى

mrhoda
06-30-2012, 17:51
انا بتاجر بقالى تلات سنين وكنت الاول بدأت المتاجرة على الحساب الديمو والحمد لله اتعلمت الكثير منه
وكنت بتاجر اثناء تعلم الفوركس والحمد لله ربنا قدرنى وكان له الفضل عليا فى تحقيق الارباح

jonaselk
06-30-2012, 17:52
أنا مازالت جديد في ميدان الفوركس
و أتمنى أن أصبح خبير في أقرب وقت
و هذا ما أسعى إليه حاليا قبل الربح

pimo
06-30-2012, 18:29
انا بدئت العمل في مجال الفوركس في اواخر سنة 2010اي لمدة لا تقل عن سنتين اما عن النتائج التي حققتها الي الان فهي تجربتي الشخصية في هذا المجال والاستراتجيةالتي مازلت اطور فيها لكي استطيع ان اجمع راس مال جيد بها

Mtec
06-30-2012, 18:38
اخي انا في الفوركس من ثلاث سنوات ، لكن نظرا لان راس المال صغير ، وايضا الخبرة تستحق الوقت و الجهد المبدول
انا الان في طور تكوين راس مال كبير

ابو محمد
06-30-2012, 18:42
اتداول بالفوركس منذ اكثر من
اربع سنوات واصبحت مدمنا عليها

naoual
06-30-2012, 18:43
تعرفت على الفوركس منذ 3 سنوات و لم اجني شئ من الارباح بعد لا اعرف اين الخلل هل في نفسيتي ام في استراتيجيتي ام في حظي
رغم كل هذل ما رال الامل موجود

madoxegy
06-30-2012, 18:45
والعجيب انى مازلت اخسر
لكن الحمد لله

omar kapo
06-30-2012, 19:00
انا اتجار من شهر تقريبا
ولكن الحمد لله اتقدم ع خطوات ثابتة

Mostafa Mando
06-30-2012, 19:41
انا اتجار من شهر تقريبا

بالتوفيق يا اخي لكن حاول ان تقرا الكثير من الكتب وتشاهد الكثير

من الدورات التعليمية لإنها ستفيدك كثيراً والتدرب عالديمو مفيد جداً

Rami
06-30-2012, 19:43
تعرفت على الفوركس منذ 3 سنوات و لم اجني شئ من الارباح بعد لا اعرف اين الخلل هل في نفسيتي ام في استراتيجيتي ام في حظي
رغم كل هذل ما رال الامل موجود

واللله بالفعل مشكلة كبيرة ثلاثة سنوات فترة كبيرة
المترض انك تعلمت الكثير واصبحت مؤهل للربح
هل تاجرت براس مال كبير ؟
تحياتى لك

ابو محمد
06-30-2012, 19:45
انا تعرفت على الفوركس منذ 4 سنوات ليس
من فتره طويله والحمد لله حققت منها بعض الارباح

waleed adel
07-02-2012, 07:46
تقريبا كده من سنه وكام شهر بس طبعا بتقطع كدراسه وحسابات تجريبه
ولكن حقيقى من شهرين حساب حقيقى

derfcase
07-02-2012, 10:45
منذ حوالي 4 سنوات
و حققت ارباح و ايضا خسائر
و مستمر الي الان

Mohamed90
07-02-2012, 12:36
انا اتجار من شهر تقريبا

السلام عليكم جميل ياخي والله و بتوفيق لك و ان شاء الله تجارة مربحة
و لك نصيحة مني اخي حاول تلتزم بالتجربي للمدة كافية و عدم التسرع و الصبر و ان شاء الله تكون متاجر ناجح

Dentist Ahmed
07-02-2012, 20:02
لم اتاجر حتى الان على حساب حقيقى فانا مبتدئ فى عالم الفوركس
حتى الان اتاجر على الحساب التجريبى ( الديمو ) الا ان اخذ الخبره والمهاره الكافيين للمتجاره عن طريق حساب حقيقى

Amany Mohamed
07-02-2012, 20:04
السلام عليكم
حتى الان انا لم ابدأ المتاجرة لاني لازلت اتعلم و لكن اتمنى ان ابدأ في القريب العاجل

Rami
07-02-2012, 20:10
السلام عليكم
حتى الان انا لم ابدأ المتاجرة لاني لازلت اتعلم و لكن اتمنى ان ابدأ في القريب العاجل

نصيحة لك اخى الكريم خذ وقتك فى التعلم ولا تتسرع وتبدا
بالمتاجرة الحقيقية
فالكل من تسرع فى البداية وخسر فالافضل التعلم والتحقق من مقدرتك على المتاجرة على الحقيقيى
تحياتى لك

kimoboy
07-02-2012, 20:14
تعرفت على الفوركس منذ 15 يـوم وأنـا أتعـلم

abdallah elbaz
07-06-2012, 03:36
انا ف الفوركس من 3 شهور ولكني سمعت عن الفوركس من مده طويله
وعلشان كدا لسه مش حابب اني ابتدي ف المتاجره الابعد التعلم جدا عن الفوركس

magic777
07-07-2012, 01:00
نصيحة لك اخى الكريم خذ وقتك فى التعلم ولا تتسرع وتبدا
بالمتاجرة الحقيقية
فالكل من تسرع فى البداية وخسر فالافضل التعلم والتحقق من مقدرتك على المتاجرة على الحقيقيى
تحياتى لك

وكمان المبتدأين في المجال دلوقتي عندهم فرص هايله لانهم يتعلموا ويدربوا في نفس الوقت
يشتغلوا هنا في المنتدى ويعملوا راس مال كبير يشتغلوا بيه
مش على ايامنا كنا بنشتغل بحسابات صغيره بتضرب معانا مع ااقل انعكاس يذكر

roka
07-07-2012, 02:03
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

انا لسة مبتدئة ولم اتاجر ولم اربح ولكنى متفائلة جدا

mohamed adel
07-07-2012, 02:38
انا عن نفسى متاجر مبتدئ فى الفوركس
ولم اتاجر فى حساب حقيقى حتى الان
ولكنى ابذل قصارى جهدى لكى اتعلم لكن الاسترايجيات والاساليب على حساب تجريبى

ymn30
07-07-2012, 02:42
انا عن نفسى متاجر مبتدئ فى الفوركس
ولم اتاجر فى حساب حقيقى حتى الان
ولكنى ابذل قصارى جهدى لكى اتعلم لكن الاسترايجيات والاساليب على حساب تجريبى

ارجو ياخى ان تاخد وقتك ولا تتسرع فى الخول الى الحساب الحقيقى وان شاء الله لو فى اى حاجه نحن فى الخدمه

nada
07-07-2012, 02:54
من حوالي تقريبا 7 شهور
تمرجن منها 3 حسابات

قريب جدا منى انا كذلك حت فى الحسابات الى اتمرجنت الان والحمد الله
ابداء فى عمل حساب جدبد فوى

ehab
07-07-2012, 03:33
لسة بقول يا هادى فى الفوركس وبقول يارب قوينى على انى اعمل صفقات مربحة ان شاء الله
وبتعلم كل يوم حاجة من فوركس ويارب اكبر راس مالى فى وقت قليل

gemmy
07-07-2012, 04:14
انا تقريبا داخل فى السنة اهو بس انا راضى جدا عن نفسى فى المرحلة السابقة
رغم الخساير و قلة الارباح الا انى شايف انى ماشى فى الطريق السليم ان شاء الله من التعلم و اكتساب المزيد من الخبرات

salah.bmw
07-07-2012, 04:17
تحياتي لك عزيزي
انا اتاجر من 3 سنوات ولم احقق ارباح الا من سنة فقط تقريبا معدل 500 دولار شهريا من اصل حسابي وهو 1000 دولار فقط

theboy2226
07-07-2012, 13:28
انا بقالي 9 شهور تقريبا و انا مشكلتي مش في الربح انما مش بعرف احافظ عليه
يعني انا الشهر اللي فات كان معايا 12دولار و كنا اول الشهر فكنت مكسل استني لاخر الشهر عشان ازودهم بالبونص فقلت يلا نجرب و خلاص و خلال اسبوع عملتهم 34و طبعا الشيطان لعب في دماغي و قالي لازم تخليهم 50 و طبعا سمعت كلامه و بقو 7
وقيس علي كده بردو مرة عملت ربح 50 دولار من 27و بردو خسرتهم يعني كل شهر اللي بجيبه بخسره بس انا اقسمت اني الشهر ده اي اجة حاعملها حتي لو 10دولار حاسحبهم ماهو الواحد لازم يتعلم

memostar3
07-07-2012, 14:15
ذ
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

منذ حوالى سنتين
ارباح متفاوته ساعات عاليه وساعات منخفضه وساعات خساره
بس الحمد لله لسه ليا مكان في السوق

dent
07-07-2012, 14:16
بقالى 7 سنين اعمل فى هذا المجال والحمد لله
الربح الكويس والخساره اعلم اسبابها جيدا ونتوكل على الله

Desperate
07-07-2012, 14:25
بدأت المتاجرة فعليا منذ 3 شهور

ووصلت لتحقيق ربح 10-15% شهريا بمخاطرة ودخول متوسط على مستوى شهرى

كمان قدرت اعرف اتحكم فى نفسى والعواطف والطمع اثناء المتاجرة

marem2007
07-07-2012, 14:33
انا في الفوركس بقالي سنتين وفضلت اتعلم واقرا كتب واتعلم استراتيجيات وتنجح معايا شوية وتفشل تاني
بس الحمد للة دلوقتي حاسس اني اتعلمت وفهمت

memostar3
07-07-2012, 14:54
تحياتي لك عزيزي
انا اتاجر من 3 سنوات ولم احقق ارباح الا من سنة فقط تقريبا معدل 500 دولار شهريا من اصل حسابي وهو 1000 دولار فقط

بسم الله ماشاء الله
خمسين بالميه من الحساب
ربنا يديمها عليك
بس هل ممكن تقولنا الطريقه المتبعه ف المتاجره

otakon
07-07-2012, 15:24
كنت اتاجر منذ اكثر من سته شهور
ولكن لم اتعلم الكثير عن سوق الفوركس

sendrala ahmed
07-07-2012, 15:25
تقريبا حوالى شهر ولكن لسه بتعلم

memostar3
07-07-2012, 15:30
كنت اتاجر منذ اكثر من سته شهور
ولكن لم اتعلم الكثير عن سوق الفوركس

يا غالى ليه بس
ست شهور كتير جدا
كان زمانك اتقنت حاجات كتير ف السوق
ممكن تدخل قسم اليونفرستي هنا وتتعلم او ممكن تدخل اليوتيوب وتكتب تعليم فوركس وهتلاقي دورات كامله كتير

dark dollar
07-07-2012, 15:44
انا بادئ لسه من السنه دى وشايف الموضوع شيق جدا جدا

وبحاول اخد خبرات الناس من المواضيع الى ع الموقع هنا وبلاقى منها افاده

ahmedalex
07-07-2012, 15:47
تعرفت على هذا المجال من اشهر قليله ولم ابدء حتى هذه اللحظه مازلت اتدرب حتى الان حتى لا اتعرض للخسارة الكبيره فى المجال احاول ان اتفوق قبل البداية الفعليه حتى استطيع تحقيق اهدافى داخل هذا المجال بمساعدة اصدقاء لى يقدمون لى الشروح والدروس والخبره فى هذا المجال

remo
07-07-2012, 16:10
تعرفت على هذا المجال من اشهر قليله ولم ابدء حتى هذه اللحظه مازلت اتدرب حتى الان حتى لا اتعرض للخسارة الكبيره فى المجال احاول ان اتفوق قبل البداية الفعليه حتى استطيع تحقيق اهدافى داخل هذا المجال بمساعدة اصدقاء لى يقدمون لى الشروح والدروس والخبره فى هذا المجال

كويس الكلام دا وانت تقدر مقياس تعليمك وتفوقك على حساب ديمو ونصيحة من اخ ليك سبقك فى المجال دا لما تخش حقيقى ابدا بمبلغ صغير عشان تجرب الضغوط النفسية الكبيرة اللى هتلاقيها فى الحساب الحقيقى

Mr.GooDMaN
07-07-2012, 18:29
من حوالي تقريبا 7 شهور
تمرجن منها 3 حسابات

انا زيك بالظبط يا ماجيك دخلت الفوركس من حوالي سنتين ونص كدة اتعلمت فترة طويلة جدا وتاجرت بالحقيقي منذ تقريبا نصف سنة
بس بصراحة مرجنت حساب واحد بسبب خطأ ساذج لكن عوضته بعدها بشهور
وانا حاليا اطمح ف الوصول لمبلغ معين ف دماغي من البونص وبعدها يبقا تمام اوي

mohamed yossef
07-09-2012, 10:57
بدات الاهتمام بذلك المجال منذ حوالى8 شهور فقط والى الان استمر فى التعلم
عندى حساب حقيقى لكن لما بزهق من السوق بشتغل على الحساب الديمو

resala11111
07-09-2012, 12:16
تعرفت على المجال تقربيا من 3 سنين
وتعلمت فى فترة كبيرة لانى فى ذلك الوقت كان الفوركس
غير منتشرة مثل الان
وكانت بيتعمد على المواقع الاجنبية

ARAB_PIGEON
07-09-2012, 12:26
عرفت الفوركس منذ 7 سنوات من خلال الاعلانات المنتشره على الانترنت
واكثر ما جذبنى له هذه الهاله التى ترسمها شركات الوساطه ان الفوركس مصباح علاء الدين او العصى السحريه التى تجعلك غنى جدا فى اقصر وقت
بعد مرور هذه السنين السبع اقول لكم ان ذلك ممكن لمن ياخذ بالاسباب
فالفوركس علم له اسس واصول
وليس ما نراه من هبل وعبط منتشر فى المنتديات العربيه للاسف
جربت الكثير والكثير من المؤشرات والاستراتيجيات
وللاسف كلها فاشله احقق ارباح ثم بعد ذلك اخسرها
الى ان عرفت التحليل الموجى واخذت به كورس متخصص
قبل سنتين والحمد لله وضعى تغير جدا واصبح الفوركس ممتع ادخل احلل وكانى العب شطرنج
اعرف اين سادخل ومن اين ساخرج
واذا حدث وان خسرت فيكون ذلك بسبب خطاء منى وخساره تكاد لا تذكر

Mohamed90
07-09-2012, 12:49
السلام عليكم انا لي تقريبا اكثر من سنتين و نصف و الحمد لله تعلمت كثير من الامور
في هذه المدة و ان شاء مزلن نطالب باستفادة و تعلم و تعمق اكثر

m_fekry
07-09-2012, 12:57
انا بدات منذ فتره قريبه جدا حوالى 3 اشهر يعنى لسه بقول يا هادى وربنا يسهل ان شاء الله

rabie10
07-09-2012, 21:53

الله يكرمك يارب

magic777
07-09-2012, 23:31
يا غالى ليه بس
ست شهور كتير جدا
كان زمانك اتقنت حاجات كتير ف السوق
ممكن تدخل قسم اليونفرستي هنا وتتعلم او ممكن تدخل اليوتيوب وتكتب تعليم فوركس وهتلاقي دورات كامله كتير

اخي التعلم هنا ليس له وقت محدد وبيكون على حسب استيعاب المتاجر للمجال وفهمه للشروحات
وده زيه زي اي مجال اخر فيه ناس بتفهمه بسرعه وتمشي فيه بخطوات سريعه وناس تانيه محتاجه وقت
فده مش غريب هنا

Salwa Soliman
07-09-2012, 23:39
انا لسه مبتدئة منذ فترة قصيرة واتمني تحقيق ربح كويس حتي استطيع تحقيق اهدافي

abaragh
07-09-2012, 23:58
تقريبا 6 اشهر ولكن لم اسحب بعد لاني تعرضت للخسارة مرات عديدة عرفت خلاله ما هو الالتزام واحترام ادارة رأس المال وان شاء الله خير

Mostafa Mansour
07-10-2012, 00:36
منذ فترة قصيرة جدا فقد سمعت عن الفوركس قريبا
وحاولت الدخول عليه ووجدت انه مجال مفيد في وقت الفراغ ومصدر للدخل

ymn30
07-10-2012, 00:55

الله يكرمك يارب

طبعا انا معاك الصبر مع العلم الصحيح يبقة هنوصل لكل اهدفنا يارب نوصل للى نتمناة

Mr.GooDMaN
07-10-2012, 21:46
و صممت على الدخوول للمجال وكانت ارباحي حوالي 20 في الميو من راس المال

دي حاجة كويسة بما انك بادئ من سنه
وواضح انك اكتسبت خبرة كويسة
بس اهم حاجة الصبر

lesa
07-10-2012, 21:48
الحقيقة انا لسة بتعلم وفى مرحلة بحث مستمر عن كل ما يتعلق بالفوركس والاستراتيجيات والادوات التى تحقق الربح .. فترة ليست كبيرة امارس فيها التداول على حسابى التجريبى .. انوى الانتقال الى حساب حقيقى هذا الشهر بإذن الله كبداية للدخول الى العالم الحقيقى للفوركس .

kingman
07-11-2012, 00:16
اخي التعلم هنا ليس له وقت محدد وبيكون على حسب استيعاب المتاجر للمجال وفهمه للشروحات
وده زيه زي اي مجال اخر فيه ناس بتفهمه بسرعه وتمشي فيه بخطوات سريعه وناس تانيه محتاجه وقت
فده مش غريب هنا

وفى البداية لازم الواحد يثقل معلوماته ومعرفته بالسوق وان يكتسب الخبرة وللأسف معظم يدخل السوق ويظن انه اصبح خبير بالسوق لمجرد انه عرف الأساسيات وده خطأ كلنا بنقع فيه

hehelibeb
07-13-2012, 15:03
تاجرت تقريبا سنة تقريبا

وجدت أن الفوركس صعب جدا ويتطلب جهدا كبيرة
وعلما أكبر
وصحة جيدة

mohamed 300
07-13-2012, 15:05
انا اقترب من العام الان ,ولكنى اكتسبت الكثير من الخبرات التى من الممكن ان تكون داعم قوى لى فى كثير من الاوقات ,ولكن الى الان لم استفيد من الفوركس ماديا

safiforex
07-13-2012, 15:12
انا اقترب من العام الان ,ولكنى اكتسبت الكثير من الخبرات التى من الممكن ان تكون داعم قوى لى فى كثير من الاوقات ,ولكن الى الان لم استفيد من الفوركس ماديا
جيد اخي الكريم ان لك مدة عام في الفوركس و الاهم ما في الامر انك تكون استفدت كثيرا في الميدان في هذه المدة
اما بخصوص الربح المادي فخليه في تخطيط على مدار عام تقريبا و اعمل من الان مع المنتدى
فبامكانك ان تحصل على 600 دولار في الشهر يعني في ظرف عام ستحصل على 7000 دولار

HUSSENEY
07-13-2012, 20:22
اتاجر منذ سنة ونص تقريبا
وحتى الان لم اصل الى هدفى ففى التداول

mido
07-13-2012, 20:24
اخي الكريم
عن نفسى فأنا حاول التعلم منذ سنه ولكن لم استطع فهم الفوركس بصوره واضحه وكامله ولكن الان ادرس الفوركس واتعلم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

swingawy
07-13-2012, 22:55
في الفوركس من سنتين ولكن قضيت سنه ونصف اتعلم فقط وعلى حساب ديمو في اخر شهر في المده دي
من حوالي تقريبا 7 شهور

forex4ever
07-13-2012, 22:57
انا في هذا المجال من حوالي 7 سنوات منهم سنة على الحساب التجريبي وسنة اخرى كانت سنة الخسائر والخسائر فقط يعني من كتر الخسائر في تلك السنة اعتقدت ان الفوركس اصلا نصبة كبيرة ولا يمكن ان يربح احد منه الا وخسر ارباحه وحسابه في خلال ايام والحمد لله اني اكتشفت ان العيب في طريقتي وليس في السوق ابدا

amrmorasamir
07-13-2012, 23:00
اعتقد ان خبره عام فى الفوركس جيده انا مازلت اتعلم وامتلك خبره قليله 6 شهور فقط واحاول جمع بونص كبير من المنتدى لكى ابدا به تداول واجمع ربح

waleed adel
07-14-2012, 19:55
بدات المتاجرة فى الفوركس منذ سنتين تقريبا واعتقد اننى استطيع تحقيق ارباح جيدة الان
ولكن المهم ان اوصل لراس مال جيد اولا

Eyadoo
07-14-2012, 20:19
بسم الله الرحمن الرحيم

تحيح طيبه وبعد

اخوانى واخواتى الاعزاء

اطرح عليك جميعا سؤالى

وسابداء انا بلاجابه

تحياتى للجميع

دخلت عالم الفوركس من شهر تقريباً
ما زلت أعمل على حساب تجريبي
تجربتي على حساب الديمو ناجحة جداً
أعتقد أني سأبدأ بالتداول الحقيقي مع بداية الشهر القادم

realyone
07-14-2012, 20:39
بالنسبة لي تعرفت على سوق الفوركس من سنتين وبدات بالمتاجره,وعندما خسرت حسابي الأول المدفوع من جيبي توقفت عن ممارسة الفوركس لفترة طويله,الى ان تعرفت على منتدى انستا وعرفت انه يوجد بونص على المشاركات فرجعت امارس الفوركس من جديد

---------- Post added at 08:39 PM ---------- Previous post was at 08:28 PM ----------

بالنسبة لي تعرفت على سوق الفوركس من سنتين وبدات بالمتاجره,وعندما خسرت حسابي الأول المدفوع من جيبي توقفت عن ممارسة الفوركس لفترة طويله,الى ان تعرفت على منتدى انستا وعرفت انه يوجد بونص على المشاركات فرجعت امارس الفوركس من جديد

Rami
07-14-2012, 20:46
ان شاء الله الكل يستفيد

madman
07-14-2012, 20:49
انا بتاجر بقالى ست شهور عملت ارباح كويسه وخسائر كبيره بردك ولكن الاهم هنا اننا بنتعلم وناخد فكرا لبكرا ولا ايه اظن فهمنى يريس

HUSSENEY
07-15-2012, 07:21
انا اتاجر فى الفوركس من سنة ونص تقريبا ومازلت اتعلم
واكتسب خبرات واجتهد من اجل البحث عن استراتيجيات جيدة والوصول لمرحلة النجاح والاحتراف بمشيئة الله

tictok
07-15-2012, 09:42
أنا بدات من ثلاثة اشهر فقط ومازالت في مرحلة البداية ولكن بحاول أن تطوير قدراتي
وتعلم اشياء جديدة والأستفادة من خبرات الأخرين ومن تجاربي لتحقيق ما أهدف له

osama00971
07-15-2012, 10:28
كل التقدير والاحترام
كل الشكر واللامتنان
لشركة انستا التي اتاحت لنا الفرصة لدخول وتعلم البورصة
انا اتدرب على التجريبي الى الان
وبمشيئة الله من الشهر القادم وفور وصول البونص
ابدا التداول الحقيقي

jihadazzam
07-15-2012, 10:42

انا تعلمت الفوركس ما يقارب السنة
والحمدلله تعلمت الكثير وكل يوم نتعلم الجديد ان شاء الله مع انستا فوركس ومنتدانا
العالي يكون لنا فرصة التعويض عن الخسارة التي منينا بها منذ فترة
بالتوفيق للجميع

ahmed
07-15-2012, 12:57
انا تعلمت الفوركس ما يقارب السنة
والحمدلله تعلمت الكثير وكل يوم نتعلم الجديد ان شاء الله مع انستا فوركس ومنتدانا
العالي يكون لنا فرصة التعويض عن الخسارة التي منينا بها منذ فترة
بالتوفيق للجميع

بالتوفيق ان شاء الله اخى لك وللجميع استمر على الدرب يا اخى
واهم شى التعلم لا توقف ابدا عن تعلم كل ما هو جديد حتى ولو اخذت عنه فكرة فقط قد تحتاج اليها

y4x
07-15-2012, 13:20
انا عن نفسى لسة بحاول

لما اعمل مبلغ كبير
وكمان لازم من الدرسة لازم تكون وقت كافى

على الاقل سنة درسة

Mohamed90
07-15-2012, 15:10
كل التقدير والاحترام
كل الشكر واللامتنان
لشركة انستا التي اتاحت لنا الفرصة لدخول وتعلم البورصة
انا اتدرب على التجريبي الى الان
وبمشيئة الله من الشهر القادم وفور وصول البونص
ابدا التداول الحقيقي

السلام عليكم طبعا اخي العزيز الشركة انستا من اروع الشركات و صراحة
لها خدمات عالية الجدوة و مسابقات مغرية و لا ننسى البونص و هذا فرصة للجميع لتحقيق الربح

mrsimpson
07-15-2012, 15:15
انا اتاجر من حوالي خمسة شهور واعتقد اني الي الان في مرحلة التعلم ومعرفة الجديد عن الفوركس واسراره واستراتيجياتة والمؤشرات المختلفة الموجوده فيه وغير ذلك من الكثير من مشتملاتة

msh4egy
07-15-2012, 15:32

essam1985
07-17-2012, 15:25
اتاجر منذ سنتين

و توصلت الي انه بدون صبر و قناعتة و ربح شهري قليل متراكم

فلن تصل الي اي شئ

sabre
07-17-2012, 15:27
بالنسبه لى انا تعرفت على الفوركس منذ اكثر من حوالى 10 سنين
ولاكن كانت مشكلتى بعد التعلم هى رأس المال وان شاء الله جارى تكوين رأس مال من المنتدى هنا

eng2012
07-17-2012, 15:44
اعتقد انى اتمتع بخبره عمل مثلك تماما وهى سنتين ولكن ما قمت بتحقيقه من نسبه اتخطاك ب10% وذلك لانى اعرف الالتزام الجيد بالاستراتيجيه التى اقوم بالعمل بها

egypt2012
07-17-2012, 15:46
انا عرفت الفوركس من سنتيتن بالظبط و طبعا خسرت فى الاول و الحمد لله الان بعوض خسائرى وقريبا هبداء فى تحقيق الارباح

aminos
07-17-2012, 15:52
السلام عليكم
أنا أتاجر في الفوركس منذ سنتين تقريبا
و مازلت أعتبر نفسي مبتدأ و الحمد لله على كل حال

safiforex
07-17-2012, 16:19
السلام عليكم
أنا أتاجر في الفوركس منذ سنتين تقريبا
و مازلت أعتبر نفسي مبتدأ و الحمد لله على كل حال
و الكل هنا اخي بنعتبر انفسنا مبتدءين ليس الا ، فنحن نتعلم و نتعلم
فلو ادركنا في وقت اننا بامكاننا ان =نربح فهنا يجب ان نفكر على اساس اجحنا مبتدءين ليس اكثر

tictok
07-18-2012, 14:18
انا اتاجر منذ شهور وانا مبتدأ في الفوركس وإلى الأن أحاول واتعلم لكي اصل لمستوى جيد استطيع من خلاله تحقيق أرباح

Aker001
07-18-2012, 14:20
اتاجر فى الفوركس من فترة ومازلت اتعلم واكتسب خبرات واجتهد من اجل البحث عن استراتيجيات جيدة والوصول لمرحلة النجاح والاحتراف بمشيئة الله

kimoboy
07-18-2012, 14:27
لـم أبدا التداول الحقيقي بدأ لأنـي مازلت مبتـدأ
ولكـن سأبدا بحلول شهـر رمضان المعظم