PDA

View Full Version : نام وأرتاح يأتيك النجاح هل بتتبع كده في الفوركس؟

Maro3030
12-13-2019, 01:00
هل أي حد فيكم بيكون فاتح صفقه في الليل ويقدر ينام وهو مطمن ولا الناس بتفضل تداول النهار ياريت نشارك كلنا الرأي في الموضوع ده يعني ازاي المتداول ينام وهو مطمن على حسابه ولا بعد الفوركس مفيش نوم:1f639:

abdelawal abdelrahman
12-13-2019, 01:03
الحقيقه كمبتدئين يصعب علينا النوم وعدم متابعة الصفقات التي قمنا بفتحها لما يصاحب هذه العملية من توتر ورغبة في النجاح وخوف من الخسارة

Eman eltaib
12-13-2019, 02:06
صعب ننام ولا نتابع الصفقات التي قمنا بفتحها..الرغبه في النجاح والخوف من الخساره تجعلنا لا نقدر علي النوم وقتها خصوصا ونحن مبتدأين
تمنياتي بالتوفيق وفي انتظار المزيد
تحياتي

Mahmoud Rashwan
12-13-2019, 05:44
السلام عليكم ورحمه الله..
بصراحة هو صعب الواحد ينام ويترك صفقاته كدا بس اقولك علي حاجة ..لو انت متبع إدارة رأس مال جيدة واستوب وهدف صدقني هترتاح وهتنام وتشبع نوم كمان لان انت اصلا هتنام وعارف ان الصفقة لو لقدر الله ضربت استوب هتخسر كام فبالتالي بالك هيرتاح .. اشكرك علي سؤالك سؤال جميل وننتظر منك الافضل والافضل لنا هو مفيد ومربح للمتداولين ..
تمنياتي للجميع بالتوفيق

Ahmed Mansour
12-13-2019, 06:56
ياراجل هو فى الكلام دا اصلا فى الحياه بشكل عام ولما انا انام واصحى الاقى النجاح جمبى الناس اللى بتتعب وتشقى دى ايه على كدا دى ناس مش بتفهم دا حتى ربنا سبحانه وتعالى مابيقولش الكلام دا انته لازم تتعب وتجتهد علشان تلاقى غير كدا يبقى نام برحتك بس ماتتكلمش عن النجاح بقا وبعدين انته ممكن تنام اها وترتاح فى الفوركس بس دا بعد تعب بعد ماتحلل الزوج اللى هاتشتغل عليه وتفتح صفقتك وتحدد البروفيت والاهم تحدد الاستوب خلاص كدا عايز تنام عايز تلعب اعمل اللى انته عايز بس دا بعد ماتعبت فى تحليل الزوج فى الاول

zizoo999
12-13-2019, 11:07
هل أي حد فيكم بيكون فاتح صفقه في الليل ويقدر ينام وهو مطمن ولا الناس بتفضل تداول النهار ياريت نشارك كلنا الرأي في الموضوع ده يعني ازاي المتداول ينام وهو مطمن على حسابه ولا بعد الفوركس مفيش نوم:1f639:

شكرا لك اخى على هذا الاستفسار فالمتداول المبتدئ لا ينام و يظل يتابع سير الصفقه و هذا خطأ و هذا ليس بفوركس اما المتداول المحترف فانه يقضي وقته بالبحث عن الفرص الجديده و ياخذ صفقات بناء على ادارة راس مال قويه و ينام مطمئن على حسابه حتى لو ضربت صفقه او اثنان ستوب فهذا هو الفوركس

ashrafshaqwer
12-13-2019, 18:41
انا بالنسبالي بعمل استوب لازم قبل منام وافتح صفقة بلوت صغير عشان اعرف انام فاتمني مزيد من الاسئلة والمواضيع الهادفه تمنياتي لكم بالتوفيق

Bahaeddine
12-13-2019, 20:44
من المستحيل ان اعمل او افتح ضفقة وتكون مطولة واقدر انام عقلي يبقى معاها للصبح . غير دلك في خطر كبير انو يعكس السوق ويتمرجن الحساب وانت نايم 7 نوم ماعادا الا ادا حطيت ستووب لوس

mohammedbash
12-14-2019, 00:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بالنسبة لاستفسارك الجميل هو استفسار في محلة وبناء على استراتيجيتي التي اتبعها اجيب على سوالك بقول كلمة نــــــــعـــــم انام وارتاح واصى الصباح لاشاهد تحركات السعر بعد تحليلي وارى هل وصلت الاسعار نحو الهدف المحدد لها
قد تستغربي بعض الشي من اجابتي ولاكن الفوركس ليس عمل عضلي كي اضل امام الشارت 24 ساعة فالارباح قائمة على التحليلات الفنية واحتمالية الصعود والهبوط بناء على معطيات تتوفر في الشارات تسمح لك بقرائة حركة الاسعار واتجاها القادم سواء كان على الفريم اليومي او الفريم الاصغر الاربع ساعات او فريم الساعة
ولهدا لامانع بالنسبة لي وعند قيامي بتحليل فني بناء على المعطيات اقوم بتامين الصفقة كحد ادنى للخسارة الممكن تحملها واغلق الشارات بعد تامينها وتحديد الاهداف واخرج الي عملي او الي وظيفتي با اريحية وابقى متابع لمدى حركة السعر عن طريق موقع sa.investing