PDA

View Full Version : شويه أخطاء ممكن تكون سبب رئيسي في الخساره تعالوت نعرفها

Maro3030
12-14-2019, 02:36
نقص المعرفه و تكرار الدخول في نفس اليوم و الدخول دفعة واحدة بعدد كبير من العقودو الاعتماد على الآخرين في اتخاذ القرارو إساءة استخدام أوامر وقف الخساره يعني دي حاجات ممكن تسبب خساره كبيره في لحظه

Eman eltaib
12-14-2019, 03:15
اتفق معك تماما ..ان قلة الخبره والمعرفه والعلم من اهم عوامل النجاح
فالتعلم والدراسة تجعلنا ناهذ قرارنا بانفسنا ونستطيع استخدام اوامر وقف الخساره ومتي نبدا التداول
معلومات مفيده ومجهود مشكور عليه
تمنياتي بالتوفيق وفي انتظار المزيد
تحياتي

Ahmed Mansour
12-14-2019, 08:50
حاول تغير لون الخط سئ جدا والواحد لاقى صعوبه علشان يعرف يقرا الموضوع هو موضوع بسيط صحيح لكن فى مجموعه من الاخطاء فعلا اللى بنقع فيها واهما مش بس عدم ولا اساءات استخدام الاستوب لوز اللى انا شايف ماينفعش ندخل صفقه واحده من غير مايكون الاستوب محدده قبل الهدف بالعكس دنا ممكن ماحددش الهدف بس لازم احدد الاستوب علشان احافظ على باقى فلوسى مش كل اللى معايا يروح فى غمضه عين الاهم بقا من كدا كمان هو فكره انى ادخل صفقات كتيره ورى بعض وعلى نفس الزوج وفى نفس الاتجاه للاسف انا واحد من ضمن اللى بيعملوا كدا ومش قادر اتخلص من المشكله اللى تقريبا بتكون هى السبب فى كرا مرا فى خسارتى

Yehia22
12-14-2019, 14:08
انا شايف ان اهم حاجة الاستراتيجيه غيجب أن تكون استراتيجيات العمل مناسبة لك في عالم الصرف الأجنبي ، تعد تلك الإستراتيجية الشخصية ضرورية لتحديد نجاحها ، والأسباب هي أن أسواق العملات الأجنبية هي أكبر الأسواق المالية واكيد عدد كبير من التجار بيخسر بسبب أنه معندهوش هذه الاستراتيجية وممكن تخسر لو اخدت استراتيجيه من اى شخص وهذا يمنع أي متداول من التفكير في نسخ استراتيجية أعمال أخرى ، ويجب عليه أن يتعرف على مكونات هذه الاستراتيجية ، وكذلك إعادة تقييم الإدارة. خطر أيضًا ، لتحديد ما إذا كانت هذه الاستراتيجية مناسبة أم لا.

3omda00723
12-14-2019, 15:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

فعلا اخى لابد من التعلم والاعتماد على النفس حتى تعرف تتحكم فى اموارك

شكراااا