PDA

View Full Version : هل الفوركس بياثر علي علاقاتنا الاسريه ؟

Maro3030
12-14-2019, 03:21
انا بشوف أن المتداول المبتدأ دايما في توتر علطول وقلق علي الحساب وده بالتالي ب ينعكس كتير علي حياته الاسريه وعلاقته بأهله لأن ب يحرمه كتير انه يقضي وقت مع أسرته لو هتوافقوني الرأي وبالتوفيق لجميع الاعضاء

Ahmed Mansour
12-14-2019, 08:19
هو مش الفوركس بس اللى بياثر على العلاقات الاسريه فى البيت يعنى انته لو عندك اى نشاط تجارى تانى مش هاياثر عليك وعلى اسرتك او حتى لو كنت موظف دا مش بياثر على العلاقه الاسريه كل دا بياثر صحيح الفوركس بيكون ليه تاثير اقوى علشان صعوبته وفكره انك بتشتغل بالدولار وعارف ان السوق دا مالهوش كبير وممكن فى دقايق تخسر كل شئ لكن الانسان العاقل مش بس فى الفوركس فى الحياه عموما هو اللى بيكون عامل حسابك لاى حاجه تاثر عليه يعنى انا شغال فى الفوركس وعندى صفقه لو انا حاسب الصفقه دى كويس وداخل بحجم معقول اقدر اتحمله وعامل استوب خلاص الموضوع انتهى كسبت تمام خسرت انا عارف انا هاخسر كام اصلا من قبل ما ادخل الصفقه ووفقت على الخساره دى يبقى ايه بقا اللى هايخيلى اتوتر وشغلى دا ياثر عليا وعلى اسرتى

Eman eltaib
12-14-2019, 11:10
مش الفوركس بالذات لا لو اي نشاط خاص ممكن ياثر علي صاحبه لو ماعرفش يسيطر علي مشاعره ويتحكم فيها هيخسر وهياثر علي اهله وعلي كل اللي حواليه
مجهود مشكور عليه وفي انتظار المزيد
تحياتي

samir33
12-14-2019, 12:54
لابالعكس ادا اخدنا التداول في سوق الفوركس كعمل عادي المهم كل يختار استراتيجية التداول التي تناسبه
على حسب الوقت و المال الدي يمكنه استثماره في السوق حيث هناك طرق متنوعة في التداول
فالدي يملك الوقت يمكنه العمل الجلوس امام الشارط ان يعمل باسنراتيجية السكالبينج و الدي لا يملك الوقت
يعمل بالصفقات الطويلة و يضع لها ستوب لوز و تيك بروفيت اما الدي يملك المال يمكنه اختيار التداول الالي

moisaid
12-14-2019, 13:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أهلا يا طيب
شوق تجارة العملات و العمل فيه مثله مثل باقي الأعمال لا دخل له في العلاقة الأسريةو لا يجب اقحامه في المشاكل العائلية
لأن المشاكل تأثر على المتاجر و عليه على المتاجر أن يبتعد عن المتاجرة اذا كان في مشاكل لأنها ستأثر عليه سلبا في تجارته و قد يجد حسابه خاسر خسارة كبيرة
و عليه لابد للمتاجر من راحة البال و الهدوء للمتاجر
خير ان شاء الله للجميع
بالتوفيق و السداد

3omda00723
12-14-2019, 15:32
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الفوركس لا يؤثر على الحياه الزوجيه لانه ليس مجال اساسى فى دخل الانسان

وشكراا

benmezroua1
12-14-2019, 21:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
حسب طبيعة الشخص حيث أن كان سريع الغضب