PDA

View Full Version : سوال بخصوص شركه انستافوركس

Maro3030
12-15-2019, 01:24
هل ممكن الشركه لها الحق في غلق حساب البونص بعد استلام البونص وفتح صفقه والربح منها وعند مرحله السحب تقوم بإيقاف الحساب دون إبداء أي سبب ولا لم تفعل ذلك لاني سمعت من بعض الأعضاء هذا

Eman eltaib
12-15-2019, 04:10
سؤال مهم لم اسمع عنه من قبل نرجو ممن لهم الخبره وقدامي الاعضاء ان يردوا ويفيدونا
تحياتي

amrelkomy
12-15-2019, 04:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بخصوص سؤالك عن شركة انستا انها لها الحق في غلق حساب البونص بعد استلام البونص وفتح صفقه والربح منها هو اولا نعم اخي لها الحق في ذلك في الحالات الاتية
1- اذا اكتشفت الشركة ان لك كذا حساب في المنتدي او في الشركة
2- اذا قمت بعمل هيدج علي الحساب وهو المقصود بعمل صفقتين عكس بعض في وقت واحد فلها الحق في الغاء الارباح
3- اذا كان لديك حسابين في الشركة وقمت بعمل هيدج مابين الحساب البونص والحساب الاخر يغلق الحسابين في وقت واحد
4- اذا اخترقت قوانين البونص فالبتالي سوف يغلق حسابك

Ahmed Mansour
12-15-2019, 05:47
بشكل عام اى شركه هاتديك بونص سواء بقا فى الحاله اللى احنا فيها هنا انك شغال فى منتدى وفى نهايه الشهر او يعنى كل يوم 10 من الشهر الجديد بينزل فى حسابك بونص انته كدا مابقتش مالك كل حاجه هو انته مجرد هاتستخدم البونص دا وبالتالى من حق الشركه انها تغلى كل حاجه ويمكن من غير اسباب هى حر انته مش دافع جنيه واحد على عكس لو انته فاتح حساب عادى وبتمول الحساب دا من فلوسك رغم كدا فى برضوه بعض القوانين اللى ممكن تخلى الشركه تلغى الارباح بتعتك بس فلوسك هاتاخدها عادى علشان فلوسك لكن انته هنا دى مش فلوسك فاممكن فى اى وقت سواء ارتكبت مخالفه ولا لا تقفلك حسابك عادى هى حره بس انا لحد دلوقتى ماسمعتش عن حاجه زى دى حصل مع شركه انستافوركس الحقيقه

amer28
12-15-2019, 13:13
السلام عليكم ورحمة الله مشكور على الموضوع الجيد الذي طرحته خاصة ان التعلم الجيد في الفوركس هو اساس نجاح التاجر لابد من كسب الخبرة أولا

amer28
12-15-2019, 14:57
السلام عليكم ورحمة الله مشكور على الموضوع الجيد الذي طرحته خاصة ان التعلم الجيد في الفوركس هو اساس نجاح التاجر لابد من كسب الخبرة أولا

Maro3030
12-20-2019, 02:01
انا استفدت جدا من ردودكم مشكورين جداا فعلا أي شركه بتعطي بونص بيكون ليها شروط وانستا فوركس ليها شروط لو اتبعناها صح اكيد هنستمر فيها بالتأكيد وموفقين أعضاء المنتدي الكرام وانا استفدت كتير من هذا المنتدى في التعليم في مواضيع كتير مميزه

Bahaeddine
12-20-2019, 02:19
السلام عليكم ورحمة الله
بخصوص سؤالك حول شركة انستا واغلاق حساب البونص
نعم لديها الحق في اغلاق الحساب اذا لاحظت اي نشاط مشبوه مثلا فتح حسابين من نفس ال ip او عمل صفقتين متعاكستين لنفس الزوج وغيرها من الشىوط وذلك بدون اشعار العميل

ashrafshaqwer
12-20-2019, 16:10
بالفعل اكيد عندها حق في غلق الحساب اذا خالفت الشروط والتي تنص علي عدم التداول وقت الاخبار
وعدم عمل الهيدج وعدم فتح كذا حساب في الشركة.