PDA

View Full Version : عايز تنجح في الفوركس دايما امتلك خطه

Maro3030
12-15-2019, 02:12
عندما تبدأ التداول في السوق فهذا يتطلب العمل الجاد و التركيز لكي تربح من السوق وتحافظ علي ربحك. كلما زادت خبرتك كلما أصبح ذلك سهلاً. عندها تكون جاهز لتتصرف مثل المحترفين. التخطيط يتطلب مجهود وتركيز ولكنه يقوي معرفتك فهو يجبرك علي التعلم و تذكر أشياء كنت قد نسيتها تماماً بجانب كل هذا فهو يجعلك حذر.
بدون خطة لن تتصرف بشكل صحيح. بدون خطة ستتأثر بالأخبار ولن تستطيع التصرف مثل المحترفين لأنك لست جاهز. عدم وجود خطة سيجعلك غير قادر علي اللحاق بالشراء من أسفل ثم إذا صعد السعر لن تستطيع الشراء بأسعار عالية ومن ثم فسوف تفقد الكثير من الفرص.

Eman eltaib
12-15-2019, 03:24
اكيد طبعا اتفق معك تماما لابد من خطة واستراتيجيه يستطيع عن طريقها الدخول بصفقه وكيفية الدخول والخروج ومعرفة سعر العمله ولكن هذا لا ينفي ان السوق يتأثر بالخبار العالميه الاقتصادية منها والسياسية
مجهود مشكور غليه وفي انتظار المزيد
تحياتي

Ahmed Mansour
12-15-2019, 06:42
عايز تنجح فى حياتك بشكل عام لازم يكون عندك خطه مش الفوركس وبس فكره الحياه بشكل عشوائى دى مش هاتوصلك لحاجه عايز تنجح فى دراسك لازم يكون عندك خطه مزاكره عدد ساعات معينه اوقات معينه للدراسه واقات للراحه كدا يعنى بالنسبه للفوركس زيه زى اى حاجه تانيه عايز تنجح لازم يكون عندك خطه للنجاح دا مش هاتغمض عينك يعنى وتشتغل وتفتكر انك هاتنجح ياريت النجاح مش بالسهوله دى دا غير انك فى سوق اصلا صعب جدا يعنى مع امتلاك خطه وخطه قويه واداره راس مال الحقيقه ماضمنش ليك النجاح بنسبه كبيره كمان

مصطفي السيد
12-15-2019, 07:23
النجاح في الفوركس امرا صعبا يحتاج الي التقيد باشياء كثيره اهمها طبعا اداره راس المال
والتحلي بصفات الصبر والتأني والحذر وعدم دخول الصفقات عشوائيا وفي حاله الشك يمكنك
عمل صفقات مؤجله تضعها في اماكن قويه ولا تتعجل التتداول